خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۱

  • آیت الله جنتی: عملکرد ناجا در برقراری امنیت قابل تقدیر است
  • ضرب‌الاجل رئیس جمهور به وزیر صنعت؛ متخلفان واردات غیرقانونی خودرو را به دستگاه قضایی معرفی کنید
  • آیت الله نمازی : ایران توان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را دارد
  • آیت الله اعرافی: دشمن همه ظرفیت خود را برای آشوب در کشور به کار گرفته است
  • خروش ۷۰۰ شهر آمریکا علیه سیاست‌های وحشیانه مهاجرتی ترامپ
  • عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن: امارات با توقف عملیات الحدیده در صدد حفظ آبروی از دست رفته خود است

 

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۱
*  صدور کیفرخواست برای پرونده ‌مشایی
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اسفندیار رحیم مشایی و هنگامه شهیدی به ترتیب با سه عنوان و پنج عنوان اتهامی خبر داد و گفت: پرونده‌های نامبردگان به زودی جهت محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد. عباس جعفری دولت آبادی همچنین گفت: دادستانی تهران موضوع پنجاه نفری که سکه‌های زیادی خریداری نموده‌اند را بررسی خواهد کرد.
*  شرکت در تجمع منافقین با وعده سفر به پاریس
روزنامه گاردین در گزارشی درباره نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، نوشت: بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اتباع اروپای شرقی یا پناهجویان سوری بودند که با وعده سفر و اقامت در پاریس به این تجمع آمده بودند.
گاردین در گزارش خود نوشت: صدها پناهنده سوری مستقر در آلمان نیز در این تجمع حضور داشتند و بسیاری از این حضار هنگام سخنرانی‌ها زیر سایه درختان در حال چرت زدن بودند.
** همشهری ۹۷/۴/۱۱
*  هر کشوری بخواهد به جای ایران بازار نفت را در اختیار بگیرد، خیانت کرده است
معاون اول رئیس جمهور با هشدار به کارشکنی برخی از کشورهای منطقه برای کم کردن سهم نفت ایران در بازارهای جهانی گفته است: هر کشوری که بخواهد به جای ایران بازار نفت را در اختیار بگیرد خیانت بزرگی به ملت ایران و فضای بین‌الملل کرده است. اسحاق جهانگیری با اشاره به نام سعودی گفت: (این کشور) باید بداند که تقاص این خیانت را پس خواهد داد.
وی ادامه داد: نفت خام ایران در بورس داخلی عرضه خواهد شد و برای بخش خصوصی این امکان فراهم می‌شود که به صورت شفاف نفت خریداری کرده و آن را صادر کند.
*  توقف عملیات نظامی ائتلاف در حدیده
انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی پس از گذشت حدود ۲ ماه از آغاز عملیات برای اشغال استان حدیده و ناکامی در آن، از توقف موقت این عملیات به بهانه فرصت دادن به مذاکرات سیاسی خبر داد. قرقاش در صفحه توییتری خود نوشت که ائتلاف عربی (متشکل از عربستان، امارات و شبه نظامیان وابسته به این دو کشور) عملیات نظامی علیه الحدیده در غرب یمن را از یک هفته پیش معلق کرده است.
** کیهان ۹۷/۴/۱۱
*  مهلت ۱۵ روزه رئیس جمهور به وزیر صنعت برای رسیدگی به تخلفات در واردات و توزیع خودرو
در پی تخلف اعلام شده از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ثبت سفارش و واردات بیش از ۶۴۰۰ خودرو از مسیرهای غیرقانونی، و همچنین دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی مردم و مصرف‌کنندگان از نحوه توزیع و یا قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان داخلی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر لزوم شفافیت و مقابله با هرگونه فساد، به شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز هر دو موضوع را بررسی و چنانچه هرگونه تخلفی صورت گرفته، متخلفان را هرچه سریع‌تر به مردم و دستگاه قضایی معرفی کند.
*  خروش ۷۰۰ شهر آمریکا علیه سیاست‌های وحشیانه مهاجرتی ترامپ
هزاران تن از معترضان به سیاست مهاجرتی ترامپ در ۷۰۰ شهر آمریکا دست به تظاهرات زده و خواهان بازگشت فوری کودکان جدا شده مهاجران که در قفس نگهداری می‌شوند به آغوش خانواده‌هایشان شدند.
برخی رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در بیش از ۷۰۰ شهر آمریکا برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته بود.
بسیاری از قانونگذاران دموکرات نیز به ده‌ها هزار معترض در سراسر آمریکا پیوستند تا آنها نیز به نوبه خود مخالفت خود را با سیاست ترامپ برای جدایی کودکان مهاجر از والدینشان که بازداشت می‌شوند ابراز کنند.
** شرق ۹۷/۴/۱۱
*  ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع نحوه تخصیص ارز دولتی
یک عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون به موضوع تخصیص ارز دولتی و همچنین نحوه هزینه‌کرد آن ورود خواهد کرد. بهرام پارسایی افزود: مقرر شد هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ چهارشنبه هفته جاری با سازمان بازرسی، مرکز پژوهش‌ها و بانک مرکزی، حضورا موضوع نحوه تخصیص ارز، روش انجام این کار، سهمیه‌بندی و نحوه هزینه‌کرد آن را مورد بررسی قرار دهند.
** ایران ۹۷/۴/۱۱
*  دفتر آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی اظهارات منتسب به وی را تکذیب کرد
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی با صدور تکذیبیه، اخبار منتسب به ایشان را در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری تکذیب کرد. در این تکذیبیه آمده است: «با توجه به تحریف سخنان مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته توسط سایت خبری قم نیوز، به اطلاع می‌رساند آنچه به معظم ‌له در دیدار دکتر واعظی رئیس محترم دفتر رئیس جمهوری نسبت داده شد، تکذیب می‌گردد و فرمایشات این مرجع تقلید همان طور که قبلاً هم گفته شد، فقط از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی منتسب به ایشان قابل استناد است.» پایگاه خبری قم نیوز در خبری به نقل از آیت‌الله‌‌العظمی «حسین نوری همدانی» مدعی شد که او در دیدار با واعظی ضمن انتقاد از شرایط اقتصادی کشور گفته «اگر رئیس جمهوری توان اداره کشور را ندارند، کناره‌گیری کنند.»
*  روحانی در «برن» همفکری زیادی را خواهد دید
سفیر سوئیس در آستانه سفر روحانی با ابراز تأسف از خروج امریکا از برجام، برخورد ایران بعد از این اقدام را حساب‌شده و عاقلانه خواند و گفت، تصمیم ترامپ در خروج از توافق وین تأثیری بر دعوت سوئیس از روحانی نداشته است.
«مارکوس لایتنر» گفت: «به نظر من بعد از خروج امریکا از برجام، ایران، اقدامی استراتژیک و متفکرانه انجام داد. خیلی‌ها انتظار داشتند که ایران احساسی رفتار کند و بگوید امریکا خارج شد و ما خارج می‌شویم، ولی ایران عکس‌العمل خیلی حساب‌شده و عاقلانه‌ای انجام داد. از همین رو وقتی رئیس جمهوری روحانی به سوئیس سفر کند، همفکری زیادی را می‌بیند زیرا مقابل وسوسه احساسی عمل‌کردن، ایستاد.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۱
*  کمیسیون امنیت ملی به اولویت‌های مهم جامعه بپردازد
رئیس مجلس شورای اسلامی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواست به اولویت‌های مهم جامعه بپردازند.
علی لاریجانی در جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت. وی ضمن معرفی این کمیسیون به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس افزود: موضوعات مورد بحث در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درباره مسائل کلان است و البته باید از اولویت‌های مهم برخوردار باشد.
*  شمار شهدای فلسطینی راهپیمایی بازگشت به ۱۴۲ تن رسید
وزارت بهداشت تشکیلات خودگران فلسطین اعلام کرد: شمار شهدای فلسطینی راهپیمایی بزرگ بازگشت، به دست نیروهای صهیونیستی که از ۱۰ فروردین آغاز و همچنان ادامه دارد، به ۱۴۲ تن رسیده است. از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت، همچنین ۱۵ هزار و ۲۰۰ فلسطینی زخمی شدند که وضعیت جسمانی ۳۷۰ تن از آنها وخیم بوده است.
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۱
*  به شرط عمل به وعده‌ها در کنار دولتیم
غلامعلی حدادعادل عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی طی یادداشتی در فضای مجازی، بر حمایت از دولت تأکید کرد. در یادداشت حدادعادل آمده است: با اینکه منتقد دولت بوده‌ایم، امروز برای حل مشکلات داخلی، در مقابل دشمن خارجی در کنار دولت هستیم، به‌ شرط آنکه رئیس‌جمهور نیز به سخنانی که گفته است عمل کند.
*  وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد گرفت
نمایندگان مردم در خانه ملت پرسش جواد کریمی‌قدوسی از وزیر جهاد کشاورزی را وارد دانستند. مسعود پزشکیان در نشست علنی دیروز مجلس پس از اینکه جواد کریمی‌قدوسی از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی درباره شرایط انحصار در بازار خوراک طیور قانع نشد، وارد بودن پرسش این نماینده را به رأی گذاشت که نمایندگان با ۱۱۳ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه سئوال را وارد دانستند و بر این اساس از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشدند.
** جوان ۹۷/۴/۱۱
*  کشتی آمریکایی مواد سلاح شیمیایی را به خلیج فارس آورده است
سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح از توطئه جدید آمریکا برای توجیه تداوم حضور ارتش این کشور در عراق خبر داد.
سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی از پهلوگیری یک کشتی آمریکایی حامل مواد شیمیایی در سواحل منطقه خبر داد و افزود: این کشتی به تازگی با اسکورت یک فروند ناوشکن آمریکایی وارد منطقه شده است.
سردار شکارچی تصریح کرد: بررسی سوابق کشتی آمریکایی Cape Ray نشان می‌دهد این کشتی در سواحل مناطقی همچون عراق و سوریه که آمریکائی‌ها تاکنون به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی دست به اقدامات نظامی زده‌اند، حضور داشته اند.
*  قدردانی آیت الله جنتی از عملکرد ناجا در برقراری امنیت
دبیر شورای نگهبان در دیدار رییس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: عملکرد فرماندهی و آحاد نیروهای خدوم ناجا در برقراری نظم و امنیت اجتماعی قابل تقدیر است.
آیت الله احمد جنتی در دیدار حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی رییس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، توجه ویژه به آموزشهای عقیدتی و سیاسی در نیروی انتظامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: وظیفه اصلی سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی نیروهای انتظامی است که موجب موفقیت بیشتر این نیرو در ماموریتهایش خواهد بود.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۱
*  کومور گذرنامه ۱۰۰ ایرانی را باطل کرد
بیش از ۱۰۰ نفر از افرادی که مجمع الجزایر کومور (کشور قمر) اخیرا گذرنامه آنها را باطل کرده است ایرانی هستند.
خبرگزاری رویترز ضمن تحقیق در مورد ابطال اخیر شماری از گذرنامه‌های اتباع مجمع الجزایر کومور گزارش کرده است که گروهی از صاحبان این گذرنامه‌ها مدیران ارشد شرکت‌های فعال در بخش‌های تحریم شده اقتصاد ایران بودند.
بنا به این گزارش مدیران ارشد شرکت‌های فعال در بخش حمل و نقل، نفت و گاز، مبادلات ارزی و فلزات ارزشمند ایران در میان افرادی هستند که مجمع الجزایر کومور گذرنامه آنها را باطل کرده است.
بنا به این گزارش برخی از این افراد بیش از یک گذرنامه کومور را خریداری کرده بودند.
*  اوپک نباید اجازه بدهد که استقلالش را خدشه‌دار نمایند
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس کنفرانس اوپک گفت: نبایستی به دیگران اجازه بدهیم که با اقدامات سیاسی، وحدت و استقلال اوپک را خدشه‌دار نمایند.
پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا پیش و پس از آخرین اجلاس اوپک، با ارسال پیام‌هایی تلاش کرد تا کشورهای عضو اوپک را به اتخاذ تصمیم‌هایی بر اساس بسترسازی شرایط تحریم نفتی ایران بگیرند، روز گذشته از دیدار اخیر خود با پادشان عربستان و توافق برای افزایش تولید نفت (بدون در نظر گرفتن مصوبات اجلاس‌های ۱۷۱ و ۱۷۴ اوپک) خبر داد.
بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان با ارسال نامه‌ای به رئیس کنفرانس اوپک نسبت به خدشه دار شدن استقلال اوپک با چنین اقدامات سیاسی هشدار داد.
** رسالت ۹۷/۴/۱۱
*  با سرشاخه های نا آرامی‌ها برخورد قاطع می‌کنیم
دادستان کل کشوربا بیان اینکه با سرشاخه های ناآرامی‌ها برخورد قاطع می کنیم، گفت: اصل اعتراض قانونی وبیان مطالبات حق مردم وجزءحقوق شهروندی است وهیچ‌کس نمی‌تواند جلوی‌ آن را بگیرد. بالاخره مردم دریک شهر، روستا ومرکزی خواسته‌های بحقی دارند و باید حساب آنان را ازآشوبگران جدا کرد.حجت‌الاسلام‌ محمدجعفرمنتظری افزود: درخصوص این اعتراضات ومسائلی که گاهی اتفاق می افتد مثل دیماه سال گذشته یا حوادثی که در روزهای اخیردربخش بازاراتفاق افتاد، اعتقاد بنده واعتقادی که مستند بردلایل و مدارک است اینکه توده مردم چنین حرکتی را انجام نمی‌دهند. و این حرکت توسط اجانب ودشمنان نظام سامان‌دهی شده وبه دنبال این هستند که فرصتی را برای خودشان فراهم واهدافشان را پیاده کنند.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۱
*  ذوق اسرائیل از تشدید رویکرد آمریکا علیه ایران
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه در راستای سیاست ایران‌هراسی این رژیم با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران مدعی شد که ایران میلیاردها دلار را صرف تروریسم در منطقه و جهان می‌کند. نتانیاهو در ادامه ادعاهای نخ نمای خود گفت: تغییر در موضع آمریکا در قبال ایران یک چرخش استراتژیک در وضعیت اسرائیل است. من باور داشتم که این تغییر زمانی که در برابر جهان برای لغو این توافق بد ایستادم ممکن خواهد شد. هدف ما همواره این بوده است که مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای و ماشین پولی شویم که این توافق به ایران می‌دهد، توافقی که صرف تهاجم در منطقه شامل سوریه می‌شود.
** آرمان ۹۷/۴/۱۱
*  رایزنی ایران و روسیه درباره سوریه
سفیر روسیه در تهران با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد. لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران دیروز در محل وزارت امور خارجه با حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که بنا به دعوت جابری انصاری انجام شد، درخصوص همکاری‌‌‌‌های دو کشور در زمینه مسائل منطقه‌‌‌‌ای به ویژه آخرین تحولات سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
*  بازداشت ۱۲۹ نفر در تجمع غیرقانونی بازار
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: ۱۲۹ نفر در تجمع غیرقانونی اخیر کاسبان در بازار تهران و مقابل مجلس دستگیر شدند که این افراد از گروه معاندین بودند. جواد کولیوند در توضیح وضعیت تجمعات اخیر تهران و برخی از شهرستان‌ها و فرایند قانونی برگزاری تجمع، گفت: هفته گذشته تعدادی از کاسبان دراعتراض به وضعیت اقتصادی کنونی کشور اعتراض کردند اما در این میان گروهی از افراد غیرکاسب که دلسوز نظام و کشور هم نیستند و آموزش دیده‌های دشمنان ملت ایران هستند بر موج نگرانی مردم سوار شده و نسبت به تخریب اموال عمومی اقدام کردند.
** آفرینش ۹۷/۴/۱۱
*  حضور ایران درسوریه محدود به مبارزه با تروریسم است
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، تعداد نیروهای ایران در سوریه “بسیار محدود” است و حضور آنها با هدف مبارزه با تروریسم است و موفقیت نمایندگان ایران همچنین به نفع اسرائیل خواهد بود.
میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: تبادل حملات بین ایران و اسرائیل و حتی اقدامات دیگر این چنینی که جنگنده‌های اسرائیلی با بمباران برخی از اماکن و اراضی سوریه انجام می‌دهند، ممکن است منجر به بی‌ثباتی و در کل جدی شدن وضعیت منطقه شود.
** قدس ۹۷/۴/۱۱
*  تظاهرات‌ها به‌خودی‌خود رخ نمی‌دهد
رودی جولیانی، از نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهوری آمریکا و رئیس تیم حقوقی ترامپ شب گذشته در تجمعی که از سوی گروهک تروریستی منافقین در پاریس برگزار شده بود، بار دیگر در سخنانی ضدایرانی گفت که رئیس جمهوری آمریکا رهبران ایران را «خفه» خواهد کرد.
مشاور و وکیل شخصی ترامپ با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه در ایران گفت: آن تظاهرات‌ها به خودی خود رخ ندادند. آنها به خاطر بسیاری از افراد ما در آلبانی (که میزبان کمپ منافقین است) و بسیاری از افراد ما در اینجا و در سرتاسر دنیا رخ دادند. جولیانی در این نشست مدعی شد که هدف از اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران تغییر رژیم است و در ادامه بار دیگر به اتحادیه اروپا و باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا به خاطر برجام حمله کرد.
*  نامه رئیس جمهور به آیت الله جنتی درباره لوایح FATF
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور به شورای نگهبان برای تصویب و تأیید هرچه سریعتر لوایح ۴ گانه مرتبط با FATF نامه زده است.
وی در دوم تیر ۹۷ بعد از به تعویق افتادن دو ماهه لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته است و در آن خواسته که هرچه سریعتر سه لایحه در شورای نگهبان را سریعتر و بدون ایراد گرفتن رسیدگی کرده و همچنین کمک کند تا لایحه چهارم هم در مجلس تصویب شود.
** خراسان ۹۷/۴/۱۱
*  دولت تیم اقتصادی را عوض نکند، خودمان عوض می‎کنیم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً باید در تیم اقتصادی دولت تغییراتی انجام شود و این موضوع را پیشنهاد دادیم اما اگر انجام نشود می‌توانیم از ابزارهای مجلس برای این موضوع استفاده کنیم. محمدرضا پورابراهیمی با تأکید بر این که تیم اقتصادی دولت باید کارآمد، به‌روز و متناسب با شرایط جنگ اقتصادی فعلی باشد، ابراز کرد: به تازگی این موضوع را در قالب نامه‌ای به رئیس جمهور متذکر شدیم.
*  آمریکا احمقانه ترین قوانین دنیا را دارد
رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیام توئیتری خود نوشت: زمانی که مهاجران به شکل غیرقانونی به آمریکا می آیند، دولت باید بی درنگ و بدون طی کردن مراحل طولانی قانونی، آن ها را بیرون کند.ترامپ با بیان این که قوانین آمریکا احمقانه ترین در نوع خود هستند، نوشت:جمهوری خواهان به دنبال مرزهای مستحکم و به حداقل رسیدن جرایم هستند اما دموکرات ها به دنبال مرزهای باز بوده اند و در مقابله با جرایم ضعیف عمل می کنند.
** اعتماد ۹۷/۴/۱۱
*  محاکمه یکی از لیدر‌های حوادث خیابان پاسداران
جلسه محاکمه یکی از متهمان حوادث خیابان پاسداران که از لیدر‌های این حوادث بود و قصد خودسوزی داشت، در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. متهم از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور و از لیدرهای ایجاد پست غیرقانونی ایست و بازرسی در خیابان پاسداران و ایجاد رعب و وحشت بین مردم بوده است. نماینده دادستان در این جلسه گفت: «متهم در جمع اغتشاشگران قصد خودسوزی داشته است که سایرین جلوی وی را می‌گیرند».  ** سازندگی ۹۷/۴/۱۱
*  طرح تامین آب خرمشهر ۱۵ تیر افتتاح می‌شود
رحمانی فضلی وزیر کشور درباره وضعیت آب خرمشهر اعلام کرد مشکل آب خوزستان ۱۵ تیرماه برطرف خواهد شد. وی این را هم گفت که ما با خشکسالی روبرو هستیم و این امر در دست مردم و مسئولان نیست. تمام تلاش دولت آن است که میزان آسیب را کم کند. اما متأسفانه استاندار به جای اینکه مشکل مردم را حل کند، تمام انرژی‌اش صرف جمع کردن مردم از کف خیابان شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ایران توان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را دارد
رسا /آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه دشمن هیچگاه از دشمنی با اسلام و نظام اسلامی ایران دست برنخواهد داشت، اظهار داشت: دشمن امروز جنگ تمام عیار اقتصادی را برای مقابله با اسلام و نظام اسلامی آغاز کرده است و روز به روز به شدت تحریم‌ها و تهدیدهای خود افزوده است. عضو جامعه مدرسین گفت: ایران اسلامی کشور توانمندی است که توان مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را دارد و تنها نیازمند وحدت و مدیریت و اراده قوی برای استفاده از ظرفیت های موجود داخلی است.وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال محاصره اقتصادی کشور است، به مسؤولان ادارات، سازمانها و نهادها توصیه کرد با هماهنگی یکدیگر و با اقتدار و تبعیت از رهبری شرایط موجود را کنترل و مهار کنند.
دشمن همه ظرفیت خود را برای آشوب در کشور بکار گرفته است
رسا/. آیت الله اعرافی، در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت نسبت به نقشه دشمن برای آشوب آفرینی در کشور هشدار داد و خواستار هوشیاری لازم در این خصوص شد.مدیرحوزه‌های علمیه درادامه بااشاره به ثمرات حضورامام رضا (ع) درایران گفت: نسل امروز نیاز به شناخت و کسب معرفت بیشتری نسبت به جریان اسلام ناب و خاندان پیامبر(ص) دارد، وی همچنین بر ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان برای به آشوب کشاندن و لطمه زدن به انقلاب و نظام پا به کار شده‌اند و به آن تصریح می‌کنند، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از هر فرصتی باید در جهت ترویج دستاوردهای نظام اسلامی بهره‌برداری کرد.
آمریکا درباره حقوق بشر فقط شعار می‌دهد
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت:حقوق بشر در آمریکا شعار، اهرم و حربه سیاسی برای برخورد با سایر کشور‌ها محسوب می‌شود. قاسمی بیان کرد: آنچه که امروز در برخورد دولت آمریکا با مهاجرین شاهد هستیم، یک رفتار ضدبشری و غیرانسانی محسوب می شود. وی با اشاره به خروج آمریکا از کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزود: ما نسبت به عملکرد این کمیته انتقاداتی را داریم، چراکه بخشی از نابسامانی‌های موجود ناشی از استانداردهای دو گانه‌ای است که این نهاد در مورد رفتار کشورها اعمال می کند و خود ایالات متحد آمریکا نقش غیر قابل انکاری را در این زمینه داشته است.
اعلام اسامی کلیه شرکت‌های وارد کننده خودرو به بانک مرکزی
باشگاه خبرنگاران/پس از انتشار اخباری مبنی بر اعلام نشدن اسامی شرکت‌های وارد کننده خودرو مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه تعرفه‌های مربوط به کلیه خودروهای سواری (با کد ۸ رقمی) که برای هر مورد شامل ذکر نام شرکت وارد کننده و میزان ارز تامین شده برای واردات آن خودرو به بانک مرکزی اعلام شده است تا به استحضار همه هموطنان برسد.لازم به یادآوری است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت جز ثبت سفارش برای واردات کالا ، فرآیند دیگری انجام نمی شود ومراحل تخصیص و سپس تامین ارز برای متقاضیان واردات در بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام می شود و اطلاعات ارزی در اختیار آن دستگاه است.
 رشد صادرات کالاهای غیرنفتی ۴.۸ درصد
ایرنا/ وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد که در دو ماهه اول سال جاری صادرات کالاهای غیرنفتی به میزان ۱۸.۸ میلیون تن و با ارزش ۷.۷ میلیارد دلار برابر ۶.۴ میلیارد یورو بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۴.۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۱.۹ درصد و از لحاظ ارزش یورویی ۹.۲ درصد رشد داشته است.
آل خلیفه رکورددار زندانی سیاسی درجهان
ایرنا/’جلال فیروز’ نماینده سابق مجلس بحرین گفت: هم اکنون بحرین با بیش از پنج هزار زندانی سیاسی،رتبه نخست در میان کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است و رژیم صهیونیستی در جایگاه دوم قرار دارد.وی افزود: وضعیت حقوق بشر در بحرین روز به روز وخیم تر می شود و در مقطع کنونی این وضعیت بسیار خطرناک شده است.
ارامنه در ایران زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر شهروندان دارند
حوزه/ رهبر ارامنه مسیحیت حوزه سیلیسی درلبنان گفت: ارامنه در ایران زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر شهروندان این کشور دارند. این زندگی مسالمت‌آمیز در طول تاریخ وجود داشته است.جاثلیق آرام کشیشیان، در سخنرانی خود در آیین اختتامیه گفت‌وهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی در لبنان، افزود: در ایران، شهروندان ارمنی از آزادی مطلق برخوردارند و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند و به راحتی کامل زندگی می‌کنند، چندین بار به ایران سفر کرده و شاهد این بودم که ارامنه در ایران با افتخار زندگی می‌کنند.
 طرح خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی فاش شد
ایرنا/ تارنمای «آکسیوس» به پیش نویس طرحی دست یافته است که بر اساس آن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد واشنگتن را از شمول دو اصل مهم سازمان تجارت جهانی خارج کند.این طرح «قانون تعرفه منصفانه و متقابل ایالات متحده» نام دارد و به درخواست ترامپ تدوین شده است.این طرح به ترامپ اجازه می دهد که بدون کسب رضایت کنگره و بدون توجه به قوانین بین المللی تعرفه‌ها را به دلخواه خود افزایش دهد.
 اعتراف وزیر صهیونیست به پیروزی سوریه بر تروریسم
ایرنا/ وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به پیروزی ارتش سوریه در جنگ با تروریسم اعتراف کرد.«یووال اشتاینیتز» گفت: پیروزی‌های بشار اسد ما را تسلیم کرد.در حالی این مقام صهیونیستی،به پیروزی دولت سوریه در جنگ با تروریسم اعتراف کرده که صهیونیست‌ها طی ماه‌های گذشته در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه بارها مواضع نیروهای مقاومت را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
 اختلاف داخلی دولت آمریکا در قبال ایران
ایرنا/روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی نوشت که اعضای کاخ سفید درمورد راهبرد خود درقبال ایران دچار شکاف و اختلاف هستند.این نشریه صهیونیستی با اشاره به ماجراجویی‌های جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نوشت که وی به دنبال براندازی است اما جیمز متیس وزیر دفاع مشتاق است واشنگتن به توافق تازه‌ای با ایران برسد.
همه فلسطینی‌ها از کمکهای ایران آگاهند
مهر/ سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین به شدت موضع گیری اخیر اسامه القواسمی سخنگوی فتح درباره ایران را مورد حمله قرار داد.ابومجاهد گفت: حمایت ایران از موسسه شهید فلسطین شروع می شود. اینکه القواسمی اعلام کرده است که ایران یک ریال هم به فلسطین کمک نکرده، نادرست است. کوچک و بزرگ در فلسطین از حمایت ایران از موسسه شهید فلسطین که مربوط به خانواده شهداست، آگاه هستند.وی تأکید کرد: ایران سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تغییر داده و از سازمان آزادی بخش فلسطین در زمان یاسر عرفات حمایت کرده است.
امارات با توقف عملیات الحدیده در صدد حفظ آبروی از دست رفته خود است
تسنیم/ عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تصمیم امارات به توقف عملیات اشغال الحدیده، تاکید کرد، امارات با این تصمیم در تلاش است آبروی خود را که به دلیل شکست‌هایش در یمن از دست رفته است، حفظ کند. الشامی افزود: درگیری‌ها در الحدیده شدید است و متجاوزان در وضعیت دشواری قرار دارند و از این‌رو تلاش می‌کنند بهانه‌ای برای خروج از این بن‌بست‌شان پیدا کنند.
مشکل استراتژیک آمریکا ، ایران است
ایسنا/ مشاور رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ سوریه پیروز بوده صراحتا گفت: فکر نکنم اسد مشکل استراتژیک برای ما باشد. جان بولتون گفت: مشکل استراتژیک ما ایران است، صحبت فقط درباره تلاش ایران برای توسعه “تسلیحات هسته‌ای” نیست بلکه حمایت از سایر اقداماتش در خاورمیانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *