خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۰

  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مسئولان برای رفع گرانی‌ها همت کنند
  • فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع): اقتدار ایران مبالغه نیست عین واقعیت است
  • آیت الله حسینی بوشهری: اخلاق نقش ویژه‌ای در جامعه دینی دارد
  • آیت الله اعرافی: ایران بزرگترین کانون تولید فیلم ها و هنر قدسی است
  • فرمانده کل سپاه:  برای مقابله با هرگونه توطئه دشمن کاملا آماده‌ایم
  • نشریه فارین پالیسی: آمریکا میلی به درگیری با ایران ندارد

 

** جام جم ۹۷/۴/۱۰
*  فسخ ۴۰ قرارداد در پرونده املاک شهرداری
دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به فسخ حدود ۴۰ قرارداد در پرونده املاک شهرداری گفت: در این پرونده سه نفر از کارشناسان که اظهارات خلاف واقع داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آنها حکم حبس صادر شد. عباس جعفری دولت‌آبادی افزود: حدود ۷ میلیارد تومان به شهرداری برگشت و این پرونده در بخش املاک مختومه شده است. وی در پاسخ به سوالی درباره احکام صادره برای برخی دانشجویان در ارتباط با حوادث دی ۹۶ گفت: احکام صادره متفاوت و از یک تا پنج سال حبس است. البته برخی از اینها چند فقره اتهام دارند و تا هشت سال حبس هم گرفته‌اند؛ بنابراین اشد محکومیت که پنج سال است، اجرا می‌شود.
*  تضمین آمریکا به منافقین برای اعمال تحریم شدیدتر علیه ایران
رودی جولیانی مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از دریافت‌کنندگان مبالغ هنگفت از گروهک منافقین است در همایش سالانه منافقین در پاریس گفت: من به شما تضمین می‌دهم که تحریم‌ها شدیدتر و شدیدتر خواهد شد. جولیانی همچنین از گروهک منافقین به عنوان مدافعان حقوق بشر یاد کرد. نوت گینگریچ، سیاستمدار جمهوریخواه و رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا هم در این مراسم گفت: باید دولت آمریکا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تشویق کنیم.
** همشهری ۹۷/۴/۱۰
*  آب به آسیاب دشمن نریزیم
رئیس شورای شهر تهران درباره رفتار ارکان نظام در شرایط فعلی کشور گفت: نباید به طریقی عمل کنیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم، تضعیف هر بخش از کشور به نفع هیچ کس نیست.
محسن هاشمی درباره ضرورت همدلی و وفاق ملی در شرایط کنونی میان ارکان جامعه گفت: راه‌های مختلفی برای عبور از مشکلات موجود وجود دارد، ما نباید معضلات را بزرگ جلوه دهیم.
وی تاکید کرد: باید شرایط موجود کشور را به نحو درستی تبیین کرد و به آگاهی مردم رساند.
*  مقابل آمریکا کوتاه نمی‌آییم
وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که کشورش قصد ندارد مقابل تعرفه‌های تجاری جدید وضع شده از سوی آمریکا کوتاه بیاید. کانادا اعلام کرد که به منظور حمایت از صنایع فولاد و آلومینیوم این کشور که از سوی آمریکا هدف تفرقه‌های جدید قرار گرفته‌اند ۲ میلیارد دلار کمک مالی در نظر گرفته است. کانادا در مقابل این اقدام آمریکا ۱۳ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را مشمول تعرفه کرده که از امروز اعمال می‌شود. تعرفه‌های کانادا محصولات لبنی و کشاورزی آمریکا را هدف قرار می‌دهند.
** کیهان ۹۷/۴/۱۰
*  اقتدار ایران مبالغه نیست عین واقعیت است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع):
– این اقتدار نیست که برخی به بیگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار کنند اما حتی نتوانند از آن سلاح‌ها استفاده کنند، و یا از آن‌طرف دنیا بیایند در کشوری پایگاه بزنند و خون ملت آن را بمکند تا اقتدار یک خاندان را حفظ کنند؛ این‌ها نمونه‌های حماقت و ذلت است نه اقتدار.
– اقتدار ایران مبالغه نیست، عین واقعیت است.
– سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مؤلفه‌های قدرت است که باید از نظر کیفی، روزبه‌روز اعتلا یابد و از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده شود.
– هدف از فشارهای اقتصادی کنونی، به ستوه آوردن مردم است اما به حول و قوه‌ الهی، ما پیوندمان را روزبه‌روز با مردم بیشتر خواهیم کرد و با حفظ انسجامِ دشمن‌شکنِ خود، جوانان مؤمن و پرانگیزه و اهل اقدام را تقویت خواهیم کرد.
– هزینه تسلیم شدن به‌مراتب بیشتر از هزینه‌ مقاومت و ایستادگی است و فایده و دستاوردهای ایستادگی صدها برابر بیشتر از هزینه‌های تسلیم شدن است.
– اگر سست نشوید و با دشمن سازش نکنید، خداوند متعال در مقابل این صبر و مجاهدت، کم نخواهد گذاشت و پاداش آن را به‌طور کامل خواهد داد.
– آن روزی که ملت ایران در جایگاهی قرار گیرد که دشمنان جرئت تهاجم نظامی، اقتصادی و امنیتی و سیاسی را نداشته باشند، دیر نخواهد بود و جوانان آن روز را خواهند دید.
– مسئولان از سهل‌انگاری، تنبلی،‌اشرافی‌گری، تکبر نسبت به مردم، و تکیه به جایگاه چندروزه‌ ریاستی اجتناب کنند.
*  وزارت ارتباطات سوءاستفاده‌کنندگان ارز را معرفی کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: این وزارتخانه فهرست سوء استفاده‌کنندگان ارز مبادله‌ای در حوزه کاری خود را به مراجع ذیصلاح منعکس کرده است. محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: انتظار می‌رود سایر وزارتخانه‌ها نیز فهرست سوء‌استفاده‌کنندگان از ارز مبادله‌ای را اعلام کنند.
وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست این شرکت‌ها را منتشر کرده و دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی کل کشور در حال بررسی موضوع هستند.
** شرق ۹۷/۴/۱۰
*  سومین جلسه رسیدگی به پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج برگزار شد
محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری یک تهران، گفت: «سومین جلسه رسیدگی به پرونده مؤسسه مالی‌ و اعتباری ثامن‌الحجج، شنبه، ۹ تیر، برگزار شد». بر اساس اعلام محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران، در این پرونده که حدود ۳۷۰ شاکی دارد، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تخلف مالی صورت گرفته و با توجه به حجم پرونده، در چند جلسه دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.
*  پیشنهاد ترامپ به مکرون
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به رهبر جوان فرانسه پیشنهاد داد تا کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کرده و مستقیما یک معاهده تجاری با ایالات متحده منعقد کند. مکرون هم که در زمان انتشار این گزارش در بروکسل بود، مستقیما اظهارنظر نکرد اما گفت: حرف‌هایی که پشت درهای بسته زده شده، باید پشت درهای بسته بماند.
** ایران ۹۷/۴/۱۰
*  جلسات انتخاباتی رئیسی در تهران
هفته‌نامه مثلث نوشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی جلسات انتخاباتی را با موضوع مجلس کلید زده است. به نوشته این رسانه اصولگرا، در این جلسات که با موضوع انتخابات مجلس برگزار شده، برخی شخصیت‌های اصولگرا حضور داشتند. به نوشته مثلث: «این جلسات را چند ماهی است که رئیسی تشکیل می‌دهد و در برخی جلسات هم محمدباقر قالیباف حضور داشته است. همچنین سعید جلیلی که از نظر گفتمان با رئیسی اشتراک‌هایی دارد در برخی از این جلسات شرکت کرده است. از محسن رضایی، حدادعادل، ذوالقدر و رحیمیان به‌عنوان دیگر نفرات شرکت‌کننده در جلسات نام برده می‌شود. محور این جلسات ائتلاف در انتخابات مجلس سال ۹۸ است.»
*  خروج مالزی از ائتلاف عربستان علیه یمن
محمد سابو وزیر دفاع مالزی با صراحت و مستقیم اعلام کرد دیگر قرار نیست مالزی تن به ائتلاف متجاوزانه به رهبری عربستان سعودی در یمن بدهد، زیرا حضور نظامی این کشور در عربستان باعث تشدید خطر درگیری‌های منطقه‌ای شده و مالزی را در موقعیت خطرناکی قرار داده است. او با اشاره به مداخله نظامی مالزی در یمن گفت: «مالزی همیشه سعی کرده جایگاه بی‌طرفانه خود را حفظ کند. کشور ما هرگز سیاست‌های خارجی تهاجمی اتخاذ نکرده است.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۱۰
*  سیستم اداری نظام جمهوری اسلامی نیازمند حمایت از مدیران است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط کشور اقتضا می‌کند بودجه کشور را در حوزه‌های مصرف آب، برق و سایر حوزه ها کاهش داده و از روش‌های نوین برای افزایش سرعت کار و کاهش هزینه ها استفاده کنیم که در این مسیر مدیران باید کمک کنند.
علی لاریجانی در مراسم معارفه معاون جدید اجرایی مجلس با بیان اینکه امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که لزوم تلاش مدیران اجرایی بیشتر مورد توجه است و باید از مدیران حمایت کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور احتیاج به روحیه گذشت داریم که باید برجسته باشد همچنین در شرایطی هستیم که تنگناهای بودجه‌ای داریم لذا صرفه جویی باید جدی گرفته شود.
*  همکاری منطقه‌ای دو کشور در سطح بسیار خوبی است
امیر سرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی در دیدار با سپهبد بلال اکبر رئیس ستاد ارتش پاکستان گفت: همکاری‌های دو کشور در سطح امنیتی، نظامی، انتظامی، راهبردی و عملیاتی در سطح بسیار خوبی است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه ما رفتار غلط آمریکا با پاکستانی‌ها را تأیید نمی‌کنیم، افزود: ‌باید مراقب باشیم که کشورهای دیگر به این فضای برادری آسیب نزنند.
** وطن امروز ۹۷/۴/۱۰
*  ارائه محرمانه اسامی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی به دادستان کل کشور
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گریـن‌کــارت، از شناسایــی ۱۲۰ مدیــر دوتابعیتی در گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این اسامی، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود. جواد کریمی‌قدوسی افزود: بعد از این مرحله، پیگیری مصادیق دوتابعیتی‌ها با دستگاه قضا خواهد بود.
*  درخواست ایران درباره برجام تحت بررسی است
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید درخواست ایران برای برگزاری نشستی در سطح وزرا درباره توافق هسته‌ای برجام در حال بررسی است. میخائیل اولیانف درباره دستور کار این نشست گفت: «اول از همه و مهم‌ترین موضوع اینکه ایرانی‌ها به دنبال تدابیری هستند که اعضای باقیمانده برجام می‌توانند برای جبران خروج آمریکا از توافق انجام دهند».
** جوان ۹۷/۴/۱۰
*  مسئولان برای رفع گرانی‌ها همت کنند
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب، با ابراز نگرانی شدید از مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر گفت: آیا خوبی‌های مردم را باید با گرانی جواب داد؟ آیا مردم شریف و نجیب ایران، استحقاق این همه مشکلات و بی‌عدالتی‌ها و سختی معیشت را دارند؟ این مرجع تقلید در قسمت دیگری از سخنان خود افزود: اگر امروز برای رفع این مشکلات و گرانی‌ها کاری نشود و مردم عزیز ما از این وضعیت نجات پیدا نکنند، فردا دیر است.
وی وحدت کلمه را راه برون رفت از مشکلات فعلی دانسته و بیان داشت: همه مسئولان باید با وحدت کلمه برای رفع نگرانی‌های مردم همت کنند. ما هم دعا می‌کنیم ان شاءالله در این امر موفق باشند و بتوانند مردم عزیز ما را خوشحال کنند.
*  وارد نشدن پاکستان به ائتلاف ضد یمن هوشمندانه بود
ژنرال «بلال اکبر» رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه برنامه‌های خود با مقامات نظامی و دفاعی کشورمان با سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سردار سلامی با تحسین اقدام هوشمندانه و شجاعانه پاکستان در عدم ورود به ائتلاف ضد یمن و قدردانی از توجه ارتش این کشور به موضوع امنیت مرزهای مشترک با ایران خاطرنشان کرد: مصیبت‌هایی که امروز در سطح منطقه شاهد هستیم محصول جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنها با پایان یافتن ظرفیت‌های میدانی مورد نظر در غرب آسیا، نیازمند ابزاری جدید برای زنده نگه داشتن راهبرد‌های شیطانی در این منطقه بودند لذا برای پل زدن بین استراتژی و اهداف خود و نیز تضعیف کشور‌های اسلامی، تروریست‌های تکفیری را تربیت و وارد صحنه کردند.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۱۰
*  تلاش گسترده آمریکا برای ابطال پاسپورت دوم شهروندان ایرانی
دولت آمریکا دستورالعملی را به کشورهای پذیرنده سرمایه گذار خارجی ابلاغ کرده تا علاوه بر ممنوعیت برای اتباع ایرانی، پاسپورت‌های پیشین آنان را نیز باطل کنند. دولت آمریکا مدعی است که دارندگان این پاسپورت‌ها از ایران، صاحبان شرکت‌های دولتی نفتی، بازرگانی و اقتصادی هستند که برای دور زدن تحریم‌های بین المللی اقدام به این کار می‌کنند.
آمریکا در تلاش است تا دو ماه آینده دور تازه‌ای از تحریم‌های بین المللی را بر ضد ایران به اجرا بگذارد و به دنبال اجماعی جهانی برای اجرای آن است.
*  بررسی مجدد CFT در کمیسیون امنیت بعد از تعطیلات مجلس
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) را بعد از تعطیلات مجلس مجددا بررسی خواهد کرد.
کمال دهقانی با اشاره به مهلت سه ماهه FATF به ایران درباره بررسی CFT در کمیسیون امنیت ملی، گفت: حدود دو هفته گذشته نمایندگان مجلس در صحن علنی رای به مسکوت ماندن دو ماهه CFT را دادند به همین دلیل این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد.
** رسالت ۹۷/۴/۱۰
*  انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی در جهت مبارزه با فساد است
محمد دهقان نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت در مخالفت با انتشار اسامی کسانی که برای واردات کالا ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند،‌ گفت: آقای شریعتمداری اعلام کرده انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا جنگ با بخش خصوصی است که باید بگویم اینگونه نیست و انتشار این اسامی ضرری را متوجه بخش خصوصی نمی‌کند و حرف آقای وزیر در این باره صحیح نیست.وی افزود: انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی جنگ با بخش خصوصی نیست بلکه جنگ با فساد و جنگ با کسانی است که می‌خواهند از این آب گل‌آلود ماهی‌های خود را بگیرند و انتشار این اسامی موجب شفافیت و اعتماد به بخش خصوصی می‌شود. البته بخش خصوصی که می‌خواهند سالم کار کنند.
*  آمریکا میلی به درگیری با ایران ندارد
یک رسانه آمریکایی روز پنج‌شنبه با اشاره به ارزیابی‌های جدید پنتاگون از توان نظامی آمریکا و ایران تأکید کرده مقام‌های دفاعی این کشور علاقه‌ای به درگیری نظامی با ایران ندارند. نشریه فارین‌پالیسی تصریح کرده «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا علی‌رغم آنکه بعد از خروج این کشور از برجام گفته کشورش آماده جنگ با ایران است، چنین جنگی را نمی‌خواهد: «به هر صورت، آماده بودن برای جنگ با خواستن آن یکسان نیست- و هنگامی که بحث از درگیری با ایران در میان باشد، آشکار است که شمار روزافزونی از سران ارشد نظامی آمریکا از جمله خود متیس، به دنبال آن نیستند».
** مردم سالاری ۹۷/۴/۱۰
*  تاکید بغداد بر تعقیب و انهدام داعش
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دیروز (شنبه) اعلام کرد، ارتش اعضای گروه تروریستی داعش را در هرجایی حتی مناطق کوهستانی تعقیب می‌کند و هرگز با آن‌ها مذاکره نخواهد کرد.
*  هلند به دنبال گسترش تجارت با ایران
هیات بلند پایه‌ای از بخش خصوصی کشورمان به سرپرستی غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به دعوت رئیس اتاق بازرگانی هلند و وزارت امور خارجه این کشور و با همکاری سفارت کشورمان در لاهه به این کشور اروپایی سفر کردند.
این هیات در جریان این سفر ضمن ملاقات با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه هلند، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و رئیس کنفدراسیون کارفرمایان و صنایع هلند، درچندین نشست تجاری و اقتصادی شرکت کرده و با ده‌ها شرکت هلندی راهکارهای تداوم همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های انرژی‌های نو، کشاورزی، مدیریت آب و نیز افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
** آرمان ۹۷/۴/۱۰
*  سپاه آماده مقابله با توطئه دشمن
سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه با اشاره به تقابل اردوگاه مستضعفین با اردوگاه نظام سلطه، گفت: ملت انقلابی ایران در آستانه یک تجربه مهم تاریخی قرار دارد که نتیجه آن، شکل‌گیری دوران جدیدی از بی‌اعتمادی به آمریکا و تجمیع توان و انرژی برای مقابله با دسیسه‌های مختلف استکبار خواهد بود. وی افزود: جوانان مؤمن و انقلابیِ سپاه برای مقابله با هرگونه توطئه دشمن کاملاً آماده‌اند و همگان می‌توانند از عمق نگاه و حرکت این غیورمردان، سقوط امپراتوری‌های به ظاهر قدرتمند را پیش‌بینی کنند.
*  طه هاشمی سفیر ایران در واتیکان شد
بنا به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری، سیدطه هاشمی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان، تعیین شد. سیدطه هاشمی پیش‌تر نمایندگی مجلس شورای اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را در سوابق کاری خود داشته است. کاظم شافعی نیز به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی منصوب شد. کاظم شافعی پیش از این ریاست اداره مرزی در معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت.‎
** آفرینش ۹۷/۴/۱۰
*  کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ ضروری است
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ که با بحران مواجه هستند، ضروری است.
جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولیدبه ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
جهانگیری با اشاره به این که شرایط دشواری پیش روی اقتصاد کشور قرار دارد، افزود: لازم است در برنامه رفع موانع تولید بنگاه های کوچک و متوسط، بنگاه های اقتصادی بزرگ که با بحران مواجه هستند نیز مورد توجه قرار گیرند.
*  اشرف غنی پایان آتش‌بس با طالبان را اعلام کرد
رئیس‌جمهور افغانستان بطور رسمی پایان آتش بس دولتش با نیروهای طالبان را اعلام کرد اما از شورشیان خواست با مذاکرات صلح موافقت کنند.
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: این دیگر تصمیم طالبان است به کشتار ادامه دهند یا به روند صلح بپیوندند.اما آنهاباید با فرهیختگان و جوانان روبرو شوند. از این پس نیروهای امنیتی و دفاعی اجازه دارند عملیات انجام دهند.
** قدس ۹۷/۴/۱۰
*  بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به طرف ایرانی ارائه نشده است
در پی انتشار اخباری مبنی بر ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در حمایت از برجام از قول خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنگوی وزارت امور خارجه با عدم تایید این خبر اظهار داشت: تا کنون بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به طرف ایرانی ارائه نشده و هنوز کشورهای اتحادیه اروپا در حال آخرین رایزنی ها برای ارائه پیشهادات خود هستند که قطعاً پس از دریافت این بسته پیشنهادی موضوع اعلام و بررسیِ مفاد آن آغاز خواهد شد.
*  بررسی سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران
سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران ۳ قوه به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و گزارش اقدامات دستگاه‌ها در اجرای مصوبات شورا در زمینه مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و عمومی بررسی شد.
در این جلسه، سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی دولت آمریکا بررسی شد و تدابیر مناسب برای آمادگی جهت مقابله با هر گونه تحریم احتمالی آمریکا، و ممانعت از اثرگذاری منفی بر زندگی مردم، تولید کشور، و مدیریت بودجه دولت مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
** خراسان ۹۷/۴/۱۰
*  مأموریت وزیر کشور به استانداران؛ قطع آب و برق ادارات در صورت صرفه جویی نکردن
سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور استانداران سراسر کشور به خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرد و مقرر شد در صورت صرفه جویی نکردن در دستگاه‌ها، استانداران برای قطع آب و برق آن ها اقدام کنند.
*  اولین سفر اروپایی روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام
رئیس‌جمهور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری و به دعوت رؤسای جمهور سوئیس و اتریش به این دو کشور سفر خواهد کرد. اتریش از چند روز آینده (اول ژوئیه) ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نخستین مقام بلندپایه‌ای است که بعد از واگذاری ریاست اروپا به اتریش، به این کشور سفر می‌کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اگر کسی اهل استقامت باشد، خداوند روزی او را تأمین می‌کند
رسا/ آیت الله جوادی آملی گفت: ذات اقدس الهی همه را خلق کرد راه را هم باز کرد فرمود چه جن چه انس از ما کمک بخواهد ما به او کمک می‌دهیم، چون جن هم مثل انسان دو گروهند یک عده مسلمان‌اند یک عده کافرند، فرمود اگر کسی اهل استقامت باشد پایدار باشد ما تمام روزی‌های او را تأمین می‌کنیم. از خدا راستگوتر کیست؟
اخلاق نقش ویژه‌ای در جامعه دینی دارد
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین موسوی حسینی ضمن تجلیل از ویژگی‌های اخلاقی و علمی آن مرحوم گفت:اخلاق نقش ویژه‌ای در جامعه دینی دارد و اگر اخلاق در جامعه باشد ریا، دروغ و نفاق از بین می‌رود.عضو جامعه مدرسین با اشاره به صفات عالم تراز دینی خاطرنشان کرد: اگر جوانی در مسائل اعتقادی دچار شبهه و تردید شد عالم دینی باید بتواند آن را از شک به یقین برساند، عالم باید جامعه دارای عداوت و کینه را به محبت و برادری دعوت کند؛ انبیای الهی آمده‌اند تا فطرت بشری برجسته شود و اخلاق در جامعه به تکامل برسد و علما باید این مسیر را ادامه دهند.
ایران بزرگترین کانون تولید فیلم ها و هنر قدسی است
حوزه/آیت الله اعرافی در دیدار با عوامل سریال سر دلبران با اشاره به جایگاه هنر قدسی گفت: این اثر در جریان هنر متعهد تولید شد و حضور روحانیت در این سریال نیز از نقاط برجسته آن بود. مدیر حوزه‌های علمیه، ایران اسلامی را پایگاه تولید ‌آثار هنر قدسی در جهان دانست و تاکید کرد: امروز نیز به زعم برخی فعالان سینمایی آمریکایی، ایران بزرگترین کانون تولید فیلم ها و هنر قدسی است.وی درادامه تصریح کرد: از جمله عرصه‌هایی که حوزه می تواند در آن به فعالیت مستمر و اثرگذار بپردازد، مقوله هنر است؛ ارتباط موثر با هنر نیز باید به شکل علمی و دقیق انجام شود.
به سید حسن نصرالله قول می‌دهیم تسلیم نشویم
رسا/ عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله با بیان اینکه درگیری‌ها به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی پیش می‌رود، تأکید کرد که نیروهای یمنی در ساحل غربی دست برتر را دارند. محمد البخیتی همچنین در پاسخ به ابراز محبت سید حسن نصرالله نسبت به نیروهای یمنی، گفت که به سید نصرالله قول می‌دهیم پیروز شویم و دشمن را بیرون کنیم. وی درادامه افزود: به شما قول می‌‌دهیم هرگز صلح حقارت‌آمیز را نخواهیم پذیرفت.
فهرست شرکت‌های دریافت کننده ارز منتشر شد
باشگاه خبرنکاران/ بانک مرکزی فهرست شرکت‌هایی را که از تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال تاکنون ارز رسمی به نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالا دریافت کرده‌اند را منتشر کرد. این فهرست شامل نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ شرکت دریافت کننده ارز دولتی است و در آن نام واردکنندگان میوه، حبوبات، چای، برنج، گوشت گوساله و گوسفندی و همچنین لوازم خانگی، تلفن‌های همراه، لپ تاپ و لوازم تاسیساتی وجود دارد. بر مبنای بیانیه روابط عمومی بانک مرکزی انتشار این فهرست «با هدف شفاف سازی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات و نیز با توجه به تاکید و دستور رییس جمهوری» صورت گرفته است.
تحلیلگر صهیونیست: ما در سوریه شکست خوردیم
باشگاه خبرنگاران/ ایهود یعری، تحلیلگر مسائل جهان عرب در کانال دو رژیم صهیونیستی، با تأیید سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، پیروزی محور مقاومت در سوریه را پیروزی بر اسرائیل توصیف کرد.وی در واکنش به سخنان سید حسن نصرالله گفت: «دبیرکل حزب الله گفت که او و بشار اسد در آستانه پیروزی بزرگی بر شورشیان قرار دارند. ما با فروتنی می گوییم، این پیروزی، پیروزی بر اسرائیل نیز هست و ما در جنگ سوریه شکست خوردیم و بزودی اسد به مرزها خواهد رسید».
عربستان سعودی مواد شیمیایی را در اختیار تروریست‌ها در غوطه شرقی قرار داده است
باشگاه خبرنگاران/ سیمور هرش، یک روزنامه نگار مشهور آمریکایی فاش کرد، گاز سارینی که گروه تروریستی جبهه النصره در حادثه شیمیایی غوطه شرقی دمشق از آن استفاده کرده بود از طریق عربستان سعودی و ترکیه تأمین شده. هرش در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: «ما با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی تأیید می‌کنیم عربستان سعودی و ترکیه در سال ۲۰۱۳ مواد اصلی تشکیل دهنده گاز سمی سارین را در اختیار گروه جبهه النصره در سوریه قرار داده‌اند.
سکوت عربستان درباره ادعای توافق نفتی با ترامپ
باشگاه خبرنگاران /عربستان با صدور بیانیه‌ای به‌رغم تایید تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با پادشاه سعودی، درباره ادعای توافق نفتی ترامپ با ملک سلمان سکوت کرد.ترامپ مدعی شد در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از او خواسته است برای پایین نگه داشتن قیمت نفت در بازار و جبران کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا، تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد و او هم موافقت کرده است.
بلایی به سر ترامپ آورده ایم که به یاوه گویی افتاده است
مهر/ مسئول روابط عمومی سپاه گفت: با درایت رهبری و ایثارگری فرزندان ملت امروز چهره واقعی آمریکا و سایر کشورهای استکباری را به دنیا نمایان کرده‌ایم.سردار شریف افزود: امروز چهره واقعی آمریکا را برای همه نشان داده ایم و بلایی بر سر کشورهای استکباری آورده‌ایم که ترامپ به یاوه گویی افتاده و نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند دلقک‌ها در حال اجرای نمایش در مجامع بین‌المللی است.
تشکیل بانک جامع اطلاعاتی ایرانیان خارج از کشور
مهر/ رئیس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشورگفت: با راه اندازی بانک جامع اطلاعات ایرانیان خارج از کشور زمینه استفاده از فرهیختگان، سرمایه گذاران و شخصیت‌های تاثیرگذار فراهم می شود.محمدی بابیان اینکه در ۱۲۰ کشور ایرانیان زندگی می کنند اضافه کرد: در شرایطی که جهان فشارهای زیادی را به کشور تحمیل کرده باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم که برای این کار نیازمند ایجاد و تقویت زیرساخت‌های سرمایه گذاری و رفع موانع هستیم.
نماینده ایران در ژنو مشخص شد
مهر/ به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهور، اسماعیل بقایی هامانه به عنوان نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو تعیین شد. اسماعیل بقایی هامانه پیش از این عضو تیم مذاکره کننده مذاکرات هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ و پس از آن، دبیر ستاد اجرای برجام در وزارت امور خارجه بود.
مجلس ابهامات مصوبه «الحاق به پالرمو» را رفع کند
مهر/مجمع تشخیص مصلحت نظام از مجلس خواست ابهامات مصوبه خود برای پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی را برطرف کند.درنشست دیروز مجمع گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه در خصوص مغایرت این لایحه با بندهایی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مطرح شد.لذا مجمع از مجلس خواست که ابهامات موجود در مصوبه خود را برطرف کند تا بتوان عدم مغایرت با سیاست‌های کلی نظام را اعلان کرد.  
تاکید رئیس‌جمهور لبنان به مقابله با رژیم صهیونیستی
فارس/رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با معاون وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد که علی‌رغم پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت اما با هرگونه تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی، مقابله می‌کنند. «میشل عون» اعلام کرد لبنان تصمیم خود را برای مقابله با تجاوز اسرائیلی یا دست‌درازی به حق آن در مورد منابع گازی و نفتی در آب‌های سرزمینی، گرفته است.
حضور نظامی آمریکا در سوریه دیگر معنایی ندارد
تسنیم/دبیر مجلس ملی سوریه تاکید کرد، آمریکا باید هر چه زودتر نظامیانش را از خاک این کشور خارج کند، چرا که ادامه این حضور دیگر فایده‌ای برایش ندارد.”خالد العبود” تاکید کرد که ‌آمریکا باید هرچه زودتر به حضور نظامی خود در خاک سوریه پایان دهد، زیرا دلیلی وجود ندارد که آمریکا نیروهای خود را در سوریه حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *