خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۰۹

  • دبیرکل حزب الله لبنان: خروج آمریکا از برجام در راستای معامله قرن است
  • در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور صورت گرفت؛ تاکید مراجع تقلید و علما بر تلاش دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم
  • آیت الله امینی: مادامی که رهبری و مردم را داریم، آمریکا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد
  • آیت الله مقتدایی: مبلغان به تفسیر قرآن توجه ویژه داشته باشند
  • آیت الله خاتمی: ولایت چراغ راه و حجت‌شرعی است
  • آیت الله حسینی بوشهری: قوه قضائیه قاطعانه با مخلان کسب و کار مردم برخورد کند

 

 

** جام جم ۹۷/۴/۹
*  تاکید مراجع تقلید و علما بر تلاش دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم
مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در دیدار رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بر ضرورت فعالیت بیشتر دولت برای رفع دغدغه‌های اصلی مردم پیرامون مسائل اقتصادی و گرانی‌های اخیر تاکید کردند.
آیت‌ا…‌العظمی مکارم شیرازی: دولت به دغدغه‌های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری داشته باشد. با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملا خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را به کار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.
آیت‌ا…‌العظمی نوری همدانی: از دولت می‌خواهم با توجه به ضرورت مراقبت از وضعیت معیشت و زندگی عامه مردم، با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند.
آیت‌ا…‌العظمی شبیری زنجانی: اختلاف نظرها اگر با حسن نیت باشد بسیار سازنده است. اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.
آیت‌ا… جعفر سبحانی: برخورد قاطع با سوء‌استفاده ‌کنندگان از اوضاع امروز و مفسدان اقتصادی ضرورت دارد.
آیت‌ا… علوی گرگانی: باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم، رضایت آنها را حاصل کنیم تا به عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند.
** همشهری ۹۷/۴/۹
*  مذاکره با ترامپ وقت تلف کردن است
علی لاریجانی رئیس مجلس در مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین با طرح این موضوع که در این مقطع حتی برخی سئوال می‌کنند چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنید؟ گفت: در پاسخ باید گفت مگر در زمان برجام مذاکره نکردیم. ۲ سال روی آن مذاکره شد و به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید اما به راحتی لغو شد. با این شرایط چه دلیلی دارد که با این فرد لاابالی سیاسی که به هیچ امضایی از کشورش پایبند نیست مذاکره شود. وی افزود: مذاکره با این فرد ارزشی ندارد زیرا ما نمی‌خواهیم وقت تلف کنیم.
*  پاکستان سفیر زن به ایران می‌فرستد
محمدفیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: خانم رفعت مسعود به سمت سفیر جدید پاکستان در ایران برگزیده شده و وی ماه آینده میلادی فعالیت خود را آغاز می‌کند. رفعت مسعود هم اکنون سفیر پاکستان در کشور نروژ است و نخستین سفیر زن پاکستان در ایران خواهد بود.
** کیهان ۹۷/۴/۹
*  قوه قضائیه قاطعانه با مخلان کسب و کار مردم برخورد کند
امام جمعه قم گفت: مردم انتظار دارند قوه قضائیه قاطعانه و با سرعت و دقت با مخلان کسب و کار مردم برخورد کند زیرا گذشت زمان ارزش کار را می‌کاهد.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم افزود: به خوبی مشهود است که دست دشمن خارجی با ناآگاهان یا همراهان داخلی‌اش متحد شد، تا ابتدا اقتصاد کشور را مشوش و بی‌اعتبار کنند و آنگاه به مردم بقبولانند که علت این مشکلات حمایت ایران از محور مقاومت و برنامه موشکی است تا در نهایت مردم را علیه نظام بشورانند و بدین وسیله بدون پرداخت هزینه، شکست‌های خود از ایران را جبران نمایند.
وی با اشاره به مشکلات مهم گذشته که با هدف زمین‌گیر کردن ملت مقاوم ایران طراحی شده بود اما ملت با اقتدار از آنها عبور کرد، تصریح کرد: این بار نیز جهانیان خواهند دید که چگونه ملت رشید ایران حامی اسلام و انقلاب خواهد ماند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.
*  دیدار رئیس‌ موساد با مقامات اردن، عربستان، مصر و فلسطین!
بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیست، مقاماتی از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان، مصر، اردن و دولت خودگردان فلسطین ۱۷ ژوئن‌ (۲۷ خرداد) ‌سال جاری در شهر «العقبه» اردن با رئیس‌ موساد دیدار و درباره «معامله قرن» گفت‌و‌گو کرده‌اند.
روزنامه القدس العربی با ‌اشاره به گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی، پرده از دیدار محرمانه رئیس ‌موساد با روسای اطلاعاتی چند کشور عربی برداشته و نوشته: این نشست به درخواست «جارد کوشنر» مشاور ترامپ و «جیسون‌ گرینبلات» فرستاده آمریکا و با هدف بررسی راه‌های پیشبرد طرح آمریکا برای آنچه «حل و فصل نزاع میان اسرائیل و فلسطینیان» موسوم به «معامله قرن» صورت گرفته است.
** شرق ۹۷/۴/۹
*  دغدغه و مشکلات مردم برای سپاه پراهمیت است
سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه با بیان اینکه مردم با سپاه رابطه عمیق و ژرف دارند، گفت: اقدامات سازنده سپاه در طول چندین‌سال گذشته در مناطق محروم و حاشیه‌نشین کشور قابل‌توجه بوده و سپاه به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در برابر این مسائل بی‌تفاوت باشد، چراکه دغدغه و مشکلات مردم برای سپاه پراهمیت است. سردار رمضان شریف ادامه داد: در حقیقت سپاه مردمی‌ترین نهاد است که در کنار مردم و برای مردم گام برمی‌دارد و حمایت از مستضعفان و مظلومان را یک وظیفه اساسی بر خود می‌داند.
** ایران ۹۷/۴/۹
*  کسانی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند، نباید سنگ پرتاب کنند
پمپئو وزیر امور خارجه امریکا هفته گذشته در چند توئیت و بیانیه از اعتراض‌ها در ایران حمایت کرد و مدعی شد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران منابع اقتصادی کشور را به هدر می‌دهد. محمدجواد ظریف با انتشار پیامی در توئیتر و با بیان اینکه «کسانی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کنند، نباید سنگ پرتاب کنند»، فهرستی از ماجراجویی‌های امریکا در منطقه و موارد نقض حقوق بشر توسط واشنگتن را برشمرده و نوشته حکومت امریکا در حال به هدر دادن منابع این کشور است.
وزیر امور خارجه نوشته است: «ایالات متحده در حال هدر دادن منابع شهروندان این کشور است، چه از طریق ماجراجویی در عراق و افغانستان، چه با حمایت کور از اسرائیل و رژیم‌های حامی تروریسم، چه با توسعه‌طلبی پرهزینه زرادخانه اتمی‌اش. این حکومت با این کار، صرفاً بر مشکلات مردم امریکا می‌افزاید.»
*  انتقاد آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی از حضور زنان در ورزشگاه
آیت‌الله‌‌العظمی صافی گلپایگانی از وضعیت بانوان در جامعه و حضور آنان در ورزشگاه‌ها انتقاد کرد. این مرجع تقلید در دیدار مدیران جامعهالزهرا با بیان اینکه رعایت مسائل اسلامی هم برای مردان و هم برای زنان صدق می‌کند، گفت: در جامعه ما، زنان و مردان باید در خطی که اسلام معین کرده گام بردارند و ما باید جامعه را آن‌گونه که اسلام می‌خواهد، بسازیم. وی با انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه و تماشای فوتبال، افزود: این افتخار نیست که زنان هم برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بیایند، حدود زن و مرد باید حفظ شود.آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی گفت: متأسفانه امروز وضعیت زنان در مملکت ما مطابق با اسلام نیست و باید در این زمینه، کارها و فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام شود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۹
*  بهره‌برداری از فاز دوم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بندرعباس
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بندرعباس اظهار داشت: هر فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و امیدوارم فاز سوم را زمستان ۹۷ افتتاح کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما به همه جوانان، مهندسان و کارگران کشور افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: باید تهدید دشمن را دفع و به فرصت تبدیل کنیم و با افزودن به هزینه بدخواهان، آنها در مدت کوتاهی در برابر ملت ایران تسلیم خواهند شد.
** وطن امروز ۹۷/۴/۹
*  مسئولان تمام فرصت‌ها را در انتظار برجام سوزاندند
امام جمعه موقت تهران گفت: متاسفانه مسؤولان زمانی را به انتظار برجام نشستند، بی‌انگیزه کار کردند، اقدام جهادی نداشتند، فرصت‌سوزی و اتلاف وقت کردند و همه اینها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد. حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به اینکه اقتدار کشور در مساله موشکی قابل مذاکره نیست، بیان کرد: آنها می‌خواهند مساله موشکی را برای ما تبدیل به تهدید کنند، چرا که به‌زعم خود به دنبال خلع سلاح ما هستند تا بتوانند کار ما را یکسره کنند و از طرفی متاسفانه عده‌ای توجه به این مساله نمی‌کنند که موضوع داعش موضوع سوریه و عراق نبود بلکه آتشی بود که آنها برای ما روشن کرده بودند و ما هم خارج از مرزهای خود برای ایران و امنیت کشور مبارزه کردیم.
*  حضور ایران در سوریه قانونی است
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: حضور ایران در سوریه قانونی است. «واسیلی نبنزیا» گفت: «ایران قدرتی در منطقه است و منافع قانونی خودش را دارد. منافع ایران در منطقه خاورمیانه را باید در نظر گرفت. این کشور را نمی‌توان از آن منطقه حذف کرد». دیپلمات روس در ادامه با یادآوری علاقه‌مندی و آمادگی ایران برای گفت‌وگو درباره امور منطقه گفت: «ما آماده هستیم در منطقه خلیج فارس یا خاورمیانه درباره نقش قدرت‌های منطقه بحث و تبادل نظر کنیم».
** جوان ۹۷/۴/۹
*  خروج امریکا از برجام در راستای معامله قرن است
سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان خود درباره سفر هیئت امریکایی به منطقه با هدف اجرایی شدن «معامله قرن» گفت: تمام رهبران سیاسی و کسانی که با مسئله فلسطین مرتبط هستند، باید به این تحولات توجه داشته باشند. نصرالله گفت: آنچه در سوریه می‌گذرد، بعلاوه خروج امریکا از توافق هسته‌ای و تهدید به اعمال تحریم علیه ایران و نفت این کشور، همه و همه در راستای طرح امریکا یعنی معامله قرن است که هدف آن پاک کردن مسئله فلسطین است. نصرالله تأکید کرد: پرونده‌ای که در منطقه اولویت دارد، معامله قرن است.
*  تلاش می‌کنیم اعتماد مردم به دستگاه قضایی افزایش یابد
رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی هنرمندانه که مد نظر رهبری است اعتماد بیشتر مردم را نسبت به دستگاه قضایی جلب کنیم.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام (ره) گفت: ما وظیفه سنگین حسب قانون اساسی و شرع داریم و تلاش دستگاه قضایی برای انجام دقیق مسئولیت‌هاست. اگر بتوانیم یک گام به طرف انجام عدالت برداریم، یک گام به طرف انجام احیای حقوق عامه برداریم و اگر بتوانیم یک گام به طرف اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین برداریم این پیشرفت است.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۹
*  باید همه در کنار هم به وحدت و انسجام ملی برسیم
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه اولین لازمه مقابله با ظلم «همبستگی عمومی» است، ادامه داد: اگر همه با هم باشیم می‌توانیم مقابل ظلم بایستیم؛ گمراهی و کوته فکری است اگر کسی فکر کند با پاره پاره کردن جامعه می‌توان مقابل ظلم‌های کوچک یا بزرگ ایستاد.
وی تاکید کرد: لازمه ایستادگی مقابل ظلم این است که همه مردم احساس کنند این ایستادگی به معنای «عزّت» آنها است. لازمه استقامت این است که تک تک مردم، استقامت را استقامت خودشان بدانند و اینگونه نباشد که به منِ گوینده در این مسیر فشار کمی بیاید و به دیگری فشار بیشتری بیاید؛ باید «همه در کنار هم» به وحدت و انسجام ملی برسیم.
** رسالت ۹۷/۴/۹
*  ملت از دولت برای مبارزه با توطئه آمریکا حمایت می‌کند
علی اکبر ولایتی با بیان اینکه ایرانیان در تاریخ ثابت کرده‌اند که می‌توانند هر قله‌ای را فتح کنند. هیچ ملتی به اندازه ایرانی‌ها در پیشرفت تمدن اسلامی نقش نداشته است.وی ادامه داد: امروز پس از پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی مقابل مخالفان و دشمنانش شاهد هستیم یک فرد عهدشکن می‌خواهد ایران را تحریم کند. ملت ایران از تلاش دولت برای مبارزه با این توطئه آمریکا پشتیبانی می‌کند.مشاور بین‌الملل رهبر‌معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا اضافه کرد: در این آخرین عرصه مبارزه مردم ایران، یعنی تحریم‌های آمریکا هم دیری نخواهد گذشت که ملت ایران از این سد عبور کند.
*  تعامل سازنده حوزه و دانشگاه اهداف انقلاب را تحقق می‌بخشد
آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)در دیدار دانش‌آموختگان طرح ولایت با بیان اینکه وحدت میان حوزه و دانشگاه می‌تواند به گسترش و شکوفایی فرهنگ دینی و خداشناسی کمک کند، عنوان کرد: اهداف انقلاب در سایه وحدت حوزه و دانشگاه به نتیجه و ثمر می‌رسد. چرا که همه بخش‌های مختلف جامعه بر اساس تفکر حوزه و دانشگاه تعیین می‌شود.استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر حوزه و دانشگاه با یکدیگر تعامل مثبت و سازنده‌ای داشته باشند، اهداف انقلاب محقق خواهد شد، گفت: دشمنان با توجه به این مهم، از شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا میان دانشگاه و حوزه اختلاف بیندازند.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۹
*  تکذیب حذف یارانه سه دهک‌
سخنگوی دولت تاکید کرد: با وجود مضایق اقتصادی نیز پرداخت یارانه‌ها در سال ۹۷ به همان صورت قبلی ادامه خواهد یافت. محمدباقر نوبخت در توییتر خود نوشت: همانطور که در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس، نیز اعلام کردیم حذف یارانه سه دهک‌ قابلیت اجرایی ندارد و حتی با وجود مضایق اقتصادی نیز پرداخت یارانه‌ها در سال ۹۷ به همان صورت قبلی ادامه خواهد یافت؛ برای مردم نگرانی ایجاد نکنید!
*  رژیم صهیونیستی تهدیدی برای امنیت بین‌المللی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور پیامی به مناسبت سالروز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک، گفت: رژیم صهیونیستی با داشتن ذخایر سلاح‌های ممنوعه تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است. امیر سرتیپ امیر حاتمی در این پیام با هشدار نسبت به تشکیل تروریسم شیمیایی در منطقه غرب آسیا آورده است: رژیم غاصب صهیونیستی با توجه به در اختیار داشتن انبوهی از ذخایر سلاح‌های ممنوعه شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی شده است.
** آرمان ۹۷/۴/۹
*  مسائل کشور بدون حضور مردم رفع نمی‌شود
مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح گفت: مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور بدون حضور و مشارکت مردم قابل رفع نیست. سردار حسین دهقان با اشاره به اینکه برخی خواهان مذاکره با آمریکا هستند در حالی که آمریکا برای هیچ ملتی عزت نمی‌خواهد، گفت: ایران بر اساس موازین و تعهدات دینی‌ به تک تک مواردی که در برجام متعهد شده بود، عمل کرد ولی در آن طرف شاهد خروج آمریکا از برجام و زمان خریدن کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم آمریکا علیه کشورمان هستیم. امروز هزینه ماندن در برجام را نباید کشور ما پرداخت کند، جمهوری اسلامی از منافع ملی خود به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.
** آفرینش ۹۷/۴/۹
*  منافع عربستان از تحریم نفت ایران
روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت: منافع زیادی که عربستان از تحریم نفت ایران می برد نشان می دهد که این کشور عامل اصلی ضدیت ترامپ با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و موقعیت نظامی ایران در منطقه است.
روزنامه یاد شده اعلام کرد: تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حذف کامل صادرات نفت ایران، ثروت عربستان را بیشتر و جای پای این متحد آمریکا برای حضور در سراسر خلیج فارس را محکم‌تر می‌کند.
*  پکن همچنان خواهان حفظ و اجرای برجام است
نماینده دائم چین در سازمان ملل اظهار کرد: پکن با برخورد عینی، بی طرفانه و مسئولیت شناسانه، رایزنی‌ها در مورد برجام را با طرف‌های مختلف حفظ کرده و به طور پیوسته برای دفاع و اجرای این توافقنامه بین المللی تلاش می‌کند.
‘ما جائو شو’ نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه برجام ثمره مهم چند جانبه گرایی می‌باشد اظهار کرد: قرارداد هسته ای ایران نمونه موفقیت‌آمیز حل مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از طریق سیاسی و دیپلماتیک است.
** قدس ۹۷/۴/۹
*  تروریسم و ناامنی محصول سیاست‌های غلط آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: بی ثباتی، افراط گرایی، ناامنی و رشد تروریسم و دیگر مصائب و بحران‌ها در این منطقه مولود دخالت‌های نامشروع و سیاست‌های غلط آمریکاست.
بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات دروغ وزیر امور خارجه آمریکا درباره نقش ایران در منطقه اظهار داشت: این سخنان کذب و فرافکنی آشکار، نمی تواند نقش مخرب و بی ثبات کننده آمریکا که از هزاران کیلومتر دورتر در امور منطقه ما دخالت می‌کند را پنهان سازد و آمریکا خود باید پاسخگوی سیاست‌های مخرب، غلط و ویران کننده خود نزد افکار عمومی و مردم جهان و منطقه باشد.
*  آیت الله عیسی قاسم تحت عمل جراحی قرار گرفت
حساب توئیتری «المقاوم» که اخبار مرتبط با آیت الله عیسی قاسم را منتشر می‌کند در پیامی اعلام کرد: آیت الله عیسی قاسم روز ۲۷ ژوئن (۶ تیر) در بیمارستانی خصوصی تحت عمل جراحی قرار گرفت.
** خراسان ۹۷/۴/۹
*  موضع روسیه درباره برجام غیرقابل تغییر است
ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سفیر کشورمان در مسکو که درباره موضوعات گوناگونی از جمله تاریخ نشست وزیران خارجه عضو برجام برگزار شد، تأکید کرد: «موضع روسیه درباره برجام غیرقابل تغییر است.» ریابکوف اعلام کرد در پایان نشست وزیران خارجه ایران و پنج کشور باقی مانده در برجام، سند سیاسی قوی و محکمی درباره ادامه برجام صادر خواهد شد.
*  مذاکرات مرزی ارتش پاکستان و نیروی زمینی سپاه
ژنرال بلال اکبر رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی پاکستان که به دعوت سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به ایران سفر کرده است با وی دیدار و گفت وگو کرد. مبارزه مشترک با گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزی و برقراری تامین امنیت مرزها و مرزنشینان دو کشور و توسعه و ارتقای همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی و مرزی، از نکات تاکید شده در مذاکرات دو طرف بود.
** اعتماد ۹۷/۴/۹
*  رابطه با ایران به کشور ثالث ربطی ندارد
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که کشورش رابطه با ایران را به درخواست کشور سومی تغییر نخواهد داد. این سخنان چاووش اوغلو چند روز پس از آن صورت گرفت که برخی مقام‌های امریکایی هشدار دادند که تمام کشورها باید از تاریخ ۴ نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف کنند. ترکیه برای تامین انرژی مورد نیاز خود شدیدا به ایران وابسته است.
*  اگر در کار وزارتخانه تاخیر نمی‌انداختند، تحریم نفت ممکن نبود
وزیر نفت گفت که «اگر در کار وزارت نفت تاخیر نینداخته بودند و پنج قرارداد دیگر همانند توتال منعقد شده بود دیگر امریکا نمی‌توانست نفت ایران را تحریم کند.»
بیژن زنگنه، بدون اشاره به نام کسانی که در کار وزارت نفت تاخیر انداخته‌اند تصریح کرده که «اگر صادرات نفت کشور چهار میلیون بشکه در روز بود دیگر آمریکا نمی‌توانست نفت ایران را تحریم کند، چرا که خروج نفت ایران بسیار برایش زیان بار بود، همان‌گونه که نتوانست روسیه را تحریم نفت و گاز کند چون مقدار تولید نفت و گاز روسیه به مقداری بود که بازار تحمل خروج روسیه را نداشت.»
** سازندگی ۹۷/۴/۹
*  ریک پری وزیر انرژی آمریکا: فکر می‌کنم پس از تحریم نفتی ایران مقداری افزایش قیمت رخ دهد. اما فکر می‌کنم هر چه پیش رویم بازار آرام و آرامتر شود. اطمینان خاطر دارم که عربستان سعودی می‌تواند تولید خود را به یازده میلیون بشکه در روز افزایش دهد و اینکه روسیه هم قادر خواهد بود تولید خود را افزایش دهد تا بازار جهانی نفت خام شاهد مقداری ثبات باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مادامی که رهبری و مردم را داریم، آمریکا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد
 رسا/ آیت الله امینی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: امروز دشمنی آمریکا آشکارتر از هر زمان دیگری شده و دیگر کسی نیست که در خباثت و خصومت آمریکا با جمهوری اسلامی و اصل نظام تردید داشته باشد.عضوجامعه مدرسین درادامه افزود: تنها راه مقابله با دشمنی‌های آمریکا وحدت، همدلی و انسجام مردم است. باید با توجه بیشتر به نیازها و مطالبات مردم و تلاش برای مهار آثار فشارهای دشمن بر زندگی مردم، وحدت ملی را بیش از پیش تقویت کنیم تا با جلب رضایت مردم، توطئه‌های دشمنان خنثی شود. وی همچنین تصریح کرد: مادامی که مقام معظم رهبری و این مردم را داریم، آمریکا نمی‌تواند در برابر جمهوری اسلامی کاری از پیش ببرد.
مبلغان به تفسیر قرآن توجه ویژه داشته باشند
رسا/آیت الله مقتدایی در مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان باید برای قرآن و تفسیر و معارف قرآنی اهمیت ویژه‌ای قائل باشند، مطالب مفسران در زمان تبلیغ باید به صورت کتاب، مقاله و نشریه در آید تا مورد استفاده همگان قرار گیرد. عضو جامعه مدرسین با بیان این که باید فعالیت‌های تفسیری و تبلیغی را ماندگار کرد، ابراز داشت: تصمیم گیران مجمع عالی تفسیر می‌توانند موضوعاتی را انتخاب کنند تا مفسران به صورت هدفمند‌تر به تبلیغ معارف قرآنی بپردازند.
ولایت چراغ راه و حجت‌شرعی است
حوزه/ آیت‌الله خاتمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مشهد با بیان اینکه سران فتنه ۸۸ پشت عکس امام(ره) موضع گرفتند و به جنگ ولایت‌فقیه آمدند، گفت: فتنه‌سازان و فتنه‌گران در طول تاریخ از «مقدسات» و «مردم» استفاده ابزاری می‌کنند، همچنین از «دروغ و تهمت» و «نفوذی»‌ها نیز علیه نظام اسلامی بهره می‌برند. عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: فرصت طلایی که امروز در عرصه حاکمیت در تاریخ ایران پیدا شده بی‌نظیر است. وی همچنین با بیان اینکه یکی از ابزار فتنه در طول تاریخ «نفوذی»ها هستند، تأکید کرد: در فضای غبارآلود فتنه، ولایت چراغ راه و حجت‌شرعی است؛ بصیرت و هوشیاری دیگر لوازم مصون ماندن در این فضا است تا تحت تاثیر آن قرار نگیریم.
‌تکذیب خبر حمله تروریستی در اشنویه
باشگاه خبرنگاران /علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تکذیب خبر حمله تروریستی در اشنویه گفت:خبر حمله تروریستی در شامگاه پنجشنبه ۷ تیر ماه در اشنویه کذب محض بوده و رسانه‌ها به این اخبار توجه ننمایند چرا که این‌ها یک جنگ رسانه‌ای دشمن است.
اتحادیه اروپا به بسته حمایتی از ایران رای داد
صداوسیما/مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه با ۲۸ رای مثبت ، بسته حمایتی از ایران را در راستای برجام تصویب کرد.فدریکا موگرینی در حاشیه نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: طی دو روز آینده مفاد این بسته حمایتی تسلیم مقامات ایران می‌شود.فرانسه، انگلستان وآلمان تدوین کنندگان بسته حمایتی هستند . گفته می‌شود بر این اساس بانک سرمایه گذاری اروپا ملزم به حمایت از ایران شده است .
رشد صادرات میعانات گازی
ایرنا/ صادرات میعانات گازی ایران بدون توجه به تهدید آمریکا درباره بازگشت تحریم‌ها ادامه دارد و حتی در فصل بهار ارزش آن با رشد ۳۹ درصدی، به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.
کره شمالی تولید سوخت تسلیحات هسته‌ای را افزایش داده است
ایرنا/ شبکه خبری ان بی سی آمریکا به نقل از چند مقام این کشور مدعی شد که کره شمالی در ماه‌های اخیر و حتی همزمان با دیدار رهبران دو کشور در سنگاپور، تولید اورانیوم غنی شده برای تسلیحات هسته‌ای را افزایش داده است.این مقام‌ها که ان بی سی نامی از آن‌ها نبرده، ادعا کردند که کره شمالی دست کم یک سایت هسته‌ای اعلام نشده دارد که به فعالیت‌های هسته‌ای مخفی در آن ادامه می‌دهد و قصد کسب امتیازات بیشتر از دولت ترامپ را دارد.پیشتر نیز وب سایت ‘شمال ۳۸’ که مسایل مربوط به تحولات شبه جزیره کره را رصد می‌کند، در گزارشی مدعی شد «پیونگ یانگ بر خلاف آنچه می‌گوید، در حال توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای از جمله به روز رسانی راکتور هسته‌ای خود است».
 تعلیق ایران در فهرست سیاه FATF تا آبان تمدید شد
ایرنا/گروه ویژه اقدام مالی FATF ضمن ابراز ناامیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده است ولی با توجه به تداوم تلاشهای دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله‌ای خود را تا ماه اکتبر( آبان ماه ) تمدید کرد.این در شرایطی بود که دولت آمریکا و متحدان آن تلاش وافری برای وضع دوباره اقدام‌های مقابله‌ای بخاطر عدم اجرای برنامه اقدام با وجود گذشت ۶ ماه از مهلت پایانی برنامه اقدام داشتند.
ماجراجویی‌های غرب در خاورمیانه به نفع تروریست‌ها بوده است
ایرنا/ وزیر خارجه روسیه به سلسله ماجراجویی‌های امریکا درمنطقه اشاره کرد و افزود: سرانجام این اقدام‌ها به نفع تروریست‌ها تمام‌شده است.سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی کانال ۴ انگلیس، پیدایش گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و جبهه النصره را محصول دخالت‌های نظامی غرب در منطقه دانست.وی توضیح داد: واشنگتن با حمایت از مجاهدین افغان علیه ارتش اتحاد جماهیر شوروی تصور می‌کرد که آن‌ها قادر خواهند بود تا اوضاع را به دست بگیرند. اما این امر سبب ظهور القاعده شد و آمریکا کنترل امور را از دست داد.
دیدار بن سلمان با نتانیاهو فاش شد
ایرنا/ یک مقام بلندپایه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به تازگی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اردن دیدار و گفت و گو کرده است.این دیدار روز دوشنبه ۱۸ماه جاری میلادی (۲۸خرداد) با پیشنهاد و ابتکار محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی انجام شده است.وی افزود: در جریان این دیدار طرح موسوم به «معامله قرن» و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.
آنکارا موافق تحریم آمریکا علیه ایران نیست
ایرنا/ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: آنکارا در چهارچوب منافع اقتصادی خود حرکت می‌کند و موافق تحریم نفتی آمریکا علیه ایران نیست. ابراهیم کالین اظهار کرد: ایران کشور همسایه و از مهمترین شرکای تجاری ـ بازرگانی ترکیه به شمار می‌رود که قراردادهای مهم دوجانبه اقتصادی زیادی از جمله در زمینه نفت و گاز میان دو کشور منعقد شده است که به همین دلایل ما به هیچ عنوان وارد تعاملی که این توافقات را به خطر اندازد، نمی شویم.
 سفیر آمریکا در استونی به دلیل اظهارات ترامپ استعفا کرد
ایرنا/در ادامه استعفای مقام‌های دولتی آمریکا، «جیمز ملویل» سفیر این کشور در استونی از سمت خود کناره‌گیری کرد.ملویل علت استعفای خود را اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه اتحادیه اروپا و ناتو عنوان کرد. همچنین روز گذشته روزنامه واشنگتن پست در گزارشی فاش کرد که ترامپ در دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد قرارداد تجاری دوجانبه در ازای خروج از اتحادیه اروپا را به وی داده است.
آماده باش صهیونیست‌ها درجولان اشغالی
ایرنا/ همزمان با پیشروی ارتش سوریه در مناطق جنوبی این کشور ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی به حالت آماده باش کامل در آمد.رسانه‌های سوری نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که آماده باش رژیم صهیونیستی در واکنش به پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه به سمت مرز سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام شده است.بر اساس این گزارش، انتظار نمی رود درگیری مستقیمی میان ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی ایجاد شود اما این آمادگی برای دفع پیامدهای احتمالی تحولات استان درعا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *