در قانونگذاری در پی حل واقعی مشکلات باشید

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، نمایندگان و جمعی از کارکنان مجلس شورای اسلامی، مجلس را رکن رکین نظام و به فرموده‌ی امام راحل، عصاره‌ی فضائل یعنی جوهره‌ی برترین خصوصیات ملت خواندند و گفتند: نمایندگان در قانونگذاری و عمل به وظایف اساسی خود، مسائل مهمی همچون «اولویت‌های کشور، رفع مشکلات مردم به‌ویژه طبقات ضعیف و متوسط، تأثیرناپذیری از دیدگاه‌های غربی، انقلابیگری و پرهیز از اشرافیگری» را مورد توجه کامل قرار دهند.

ایشان با تأکید بر اینکه کیفیت مجلس در هر دوره باید نسبت به دوره‌ی قبل افزایش یابد، دستیابی به این هدف را در گرو کار بیشتر و بهتر برشمردند و خاطرنشان کردند: لازمه‌ی در صدر قرار گرفتن در میدان خدمت، کار برتر و اقدام و عمل اساسی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به دشمنی همه‌جانبه با مردم ایران در چهل سال گذشته افزودند: چهل سال است که جبهه‌ی عظیمی از دشمنان همچون جنگ احزاب در صدر اسلام با هر کارِ ممکن مانند جنگ و تحریم و توطئه‌ی امنیتی، سخت‌ترین اقدامات خصمانه را علیه ملت ایران انجام داده‌اند اما امروز علم، اقتدار، پیشرفت، عظمت و حضور بین‌المللی ایران، روزافزون و غیر قابل مقایسه با روز اول انقلاب است.

ایشان در زمینه‌ی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت‌وپز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکلِ به‌ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند، شما چطور آن را رد می‌کنید؟

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در تبیین راه صحیح برخورد با این‌گونه کنوانسیون‌ها افزودند: همان‌گونه که درباره‌ی «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح‌شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل  مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پول‌شویی قانونگذاری کند. ایشان افزودند: البته ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آن‌ها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با انتقاد از برخی تأثیرپذیری‌ها در مجلس از دیدگاه‌های غربی در بحث و بررسی مسائل مربوط به «خانواده» گفتند: در قانونگذاری در پی حل واقعی مشکلات باشید. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سبک زندگی غربی در تعارض با معنای حقیقی خانواده است و مشکلات لاعلاجی را برای آن‌ها به وجود آورده است، بنابراین در قانونگذاری برای حل مشکلات خانواده‌های ایرانی، نباید به نگاه غربی‌ها به زن، فرزند، پدر و مادر توجه کرد. (خ-۱۳۵۹)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *