خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۰۶

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مردم حق دارند معترض باشند، اما مراقب نفوذی‌ها هم باشند
  • رئیس قوه قضائیه تأکید کرد؛ اعدام و مصادره اموال در انتظار اخلالگران اقتصادی
  • آیت الله حسینی بوشهری: نفوذی‌ها می‌خواهند با ایجاد نارضایتی به انقلاب ضربه بزنند
  • آیت الله بهشتی: دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اخلاقی و اقتصادی قاطعانه رفتار کند
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: مسئولان درجهت اجرای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر باقدرت وتدبیردخالت نمایند
  • معاون وزیر خارجه سوریه: پیروزی بر تروریست‌های تکفیری را مدیون ایران و حزب‌الله هستیم

 

** جام جم ۹۷/۴/۶
*  رویای آمریکا علیه ایران هرگز تعبیر نمی‌شود
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پنجمین همایش سالانه مدیران سازمان صدا و سیما گفت: رویای آمریکا برای تبدیل کردن توافق هسته‌ای به قلعه‌ای برای محدودسازی فعالیت‌های متعارف هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هرگز تعبیر نخواهد شد. علی شمخانی، جنگ ادراکی را ابزار اعمال فشار نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران برای تسلیم شدن در برابر فشارهای اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و افزود: اقدام هوشمندانه و قابل تقدیر رسانه ملی در برگزاری این همایش و بررسی راهبردهای فعال و مقابله‌ای در برابر اقدامات دشمن گامی تعیین‌کننده در سازماندهی توانمندی‌های نرم کشور در برابر هجمه‌های جدید است.
*  اولویت طرح حضور دوره‌ای رئیس‌جمهور و وزیران در مجلس تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، رئیس‌جمهور و وزیران به صورت دوره‌ای برای ارائه گزارش عملکرد خود در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.
** همشهری ۹۷/۴/۶
*  تشکیل ارتش واحد برای اروپا
وزرای دفاع ۹ کشور اروپایی بر سر تشکیل نیروی واکنش سریع تحت عنوان ارتش واحد اروپایی برای انجام ماموریت‌هایی در راستای منافع قاره اروپا در سراسر دنیا توافق کرده‌اند.
وزرای دفاع کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، بریتانیا، دانمارک، هند، استونی، اسپانیا و پرتغال در لوکزامبورگ تفاهمنامه اولیه تشکیل این نیروی نظامی را امضا کردند.
ارتش متحد اروپا که در پی مطرح شدن چنین ایده‌هایی قرار است تشکیل شود، نشانه‌ای از سیاست‌های جدید اروپا در مناسبات بین‌المللی به شمار می‌رود.
*  حمله هوایی به اتوبوس آوارگان در یمن
در حمله جنگنده‌های سعودی به اتوبوس حامل آوارگان یمنی، دست کم ۹ نفر کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند. تلویزیون المسیره یمن گزارش داد که این اتوبوس در نزدیکی شهر زبید در غرب یمن هدف حمله قرار گرفته است. طی ۲ هفته گذشته در این منطقه عملیات نیروهای حامی منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن با حمایت نیروهای امارات و عربستان برای تصرف بندر حدیده در جریان بوده است.
** کیهان ۹۷/۴/۶
*  بررسی کنوانسیون پالرمو در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و به ریاست دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشکیل شد.
در جلسه هیئت عالی نظارت که وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند بررسی انطباق لایحه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی (پالرمو) با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه پس از ارائه گزارش‌هایی از سوی کمیسیون‌های نظارت و سیاسی دفاعی و ارائه دیدگاه‌های اعضا و نمایندگان دولت ادامه بررسی‌ها به جلسه آتی هیئت عالی موکول گردید.
*  پیروزی بر تروریست‌های تکفیری را مدیون ایران و حزب‌الله هستیم
«فیصل مقداد» اظهار داشت: اگر حمایت‌های ایران و حزب‌الله نبود، دستاوردهای اخیر حاصل نمی‌شد و مناطق سوریه بازپس گرفته نمی‌شد. وی در عین حال تأکید کرد که ائتلاف ایران و سوریه به طور مداوم تحت فشار است.
معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه، نقش ایران را با برخی کشورهای عربی در سوریه مقایسه کرد و گفت: «عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس قاتلان و جانیان را مسلح و راهی سوریه می‌کنند، در حالی که ایران از اراضی سوریه حفاظت کرده و به جنگ تروریسم رفت.
** شرق ۹۷/۴/۶
*  باید با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرد
معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به منطقه آزاد انزلی، در نشست مشترک با دبیر شورای عالی و تعدادی از مدیران عامل مناطق آزاد کشور ضمن تشریح برنامه آمریکایی‌ها برای ایجاد مشکل اقتصادی در کشور گفت: «هدف از این تحریم‌ها ممانعت از پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران است و آنها با این فشارها ملت ایران را هدف گرفته‌اند».
اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه وظیفه ملی همه مدیران طراحی و برنامه‌ریزی صحیح برای مقابله با تحریم‌ها و عبور از چالش‌های پیش‌روی کشور است، عنوان کرد: «باید با برنامه‌ریزی و نظارت جدی زمینه‌های بروز فساد در برهه کنونی را از میان برد و با توجه به تجربه قبلی تحریم‌ها با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرد».
*  ایران توان مقاومت در برابر تحریم‌ها را دارد
صندوق بین‌المللی پول در ماه مارس سال جاری گزارشی داده که ایران دارای ۱۱۲ میلیارد دلار ذخایر ارزی و اموال خارجی است. این ارقام اثبات می‌کند که ایران قادر به مقاومت در برابر تحریم‌ها بدون ایجاد بحران پرداخت‌های خارجی خواهد بود. براساس این گزارش، این در حالی است که فشار آمریکا باعث محدودیت دسترسی ایران به سیستم بانکی بین‌المللی می‌شود، بنابراین این موضوع می‌تواند باعث عدم توانایی ایران به برخی از این منابع شود.
** ایران ۹۷/۴/۶
*  برجام سر جایش و محکم است
وزیر امور خارجه ایران از گفت‌وگوهای سازنده با مقام‌های اروپایی درباره برجام خبر داد. محمدجواد ظریف در حاشیه حضور در مراسم روز آفریقا در تهران در مورد سرنوشت برجام و مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا در ارتباط با حفظ این قرارداد بین‌المللی تصریح کرد: «برجام سرجایش و محکم است.» او با اشاره به روند مذاکرات ایران و دیگر کشورهای باقی مانده در برجام از جمله سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان به سرپرستی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «باید ببینیم اعضای برجام و دیگر اعضای جامعه بین‌المللی چقدر آمادگی دارند که اقدامات لازم را برای حفظ این توافق بین‌المللی انجام دهند.» وی تأکید کرد: «تاکنون گفت‌وگوهای خوبی داشته‌ایم و باید ببینیم این گفت‌وگوها تا چه حد به اقدام می‌رسد.»
*  «اف‌ای تی اف» در تضادّ با قوانین اسلامی است
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به نامه جمعی از اساتید که از او خواسته بودند نظرش را درباره FATF اعلام کند، نوشت: «ناگفته پیداست که چنین قراردادی یک قرارداد استعماری است و هدف تنظیم کنندگان، سلطه بر امضاکنندگان این قرارداد و نفوذ در امور اقتصادی آنهاست و در تضاد با قوانین اسلامی و مخالف منافع مسلم ماست.» این مرجع تقلید در بخش دیگری از این پاسخ نوشت: «جای تعجب است که چگونه بعضی بدون مراجعه به مجلس و تصویب آن و تأیید از طرف شورای نگهبان اقدام به چنین کار خطرناکی کرده‌اند.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۶
*  شرکت‌های اروپایی به تجارت با ایران ادامه می‌دهند
سفیر بلغارستان در ایران که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را دارد، گفت: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، مانعی برای شرکت‌های اروپایی علاقه مند به حضور در بازار بزرگ ایران و ادامه تجارت قانونی نیست.
«هریستو پولنداکوف» در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و صنایع فلزکاری افزود: اتحادیه اروپا به دنبال فراهم کردن تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران و تقویت شرکت‌های اروپایی برای تداوم فعالیت شان در ایران است.
*  تشکیل ۴ کمیته برای حل مشکل اصناف و بازار
در جـلسه وزیر صنعت بـا نـمایندگـان اتـحادیه‌های صنفی مـقرر شـد، ۴ کمیته متشکل از نـمایندگـان اصـناف بـرای بـررسی و حـل مشکلات پیش روی بـازاریان و اصـناف تشکیل شـود.
در این کمیته‌ها که قـرار اسـت بـا هـماهنگی سینکی “مـعاون امـور اقـتصادی و بـازرگـانی وزارتـخانـه” تشکیل شـود، مـهمترین مـسایل پیش روی اصـناف از جـمله مـوضـوعـات ترخیص کالا در گمرک و ارز پیگیری خواهد شد. محـمد شـریعتمداری وزیر صنعت در این جـلسه، با اشاره به اتـفاقـات اخیر در بـازار گفت: هـمراهی اصـناف می‌تـوانـد جـلوی این سـوءاسـتفاده‌ها را بگیرد.
** وطن امروز ۹۷/۴/۶
*  منع ورود مسلمانان به آمریکا از اختیارات ترامپ است
دادگاه عالی آمریکا، دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده را تأیید کرد. طبق گزارش سی‌ان‌ان، این حکم با رأی موافق ۵ تن از قضات دیوان عالی آمریکا در مقابل مخالفت ۴ قاضی دیگر صادر شده است. طبق حکم دیوان عالی آمریکا، مساله اعمال ممنوعیت برای ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان‌نشین به خاک ایالات متحده، در حوزه اختیارات رئیس‌جمهوری ایالات متحده قرار دارد و ترامپ با این دستور از حوزه اختیارات خود فراتر نرفته و قانون اساسی این کشور را نقض نکرده است.
** جوان ۹۷/۴/۶
*  مردم حق دارند معترض باشند، اما مراقب نفوذی‌ها هم باشند
آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار عده‌ای از فعالان فرهنگی، فرهنگ را اساس هر کشور دانست و تأکید کرد: فرهنگ جامعه اسلامی ما باید مطابق قرآن باشد. وی فرهنگ قرآن را عزت طلبی، مبارزه با ظلم و فساد و بی‌عدالتی دانست و افزود: نظام اسلامی باید پیشتاز در این موضوعات باشد. وی خاطرنشان کرد: امروز خواسته مردم مبارزه با فساد است عده‌ای می‌خواهند مردم در مقابل با فساد سکوت کنند؛ چطور می‌شود یک کارگر یک حقوق مختصر بگیرد ولی فلان آقا اختلاس میلیاردی انجام دهد یا آن دیگری حقوق نجومی بگیرد. استاد سطوح عالی حوزه گفت: امروز مردم ناراحت و معترض هستند و حق نیز با مردم است، اما خود مردم نیز مراقب عناصر نفوذی برای به انحراف کشاندن خواسته‌شان باشند؛ مسئولان نیز اقدام عاجل برای رفع مشکلات و مدیریت بازار داشته و به داد اقشار ضعیف جامعه برسند.
*  تمجید شورای اسلامی عالی الجزایر از فتوای رهبری
شورای عالی اسلامی الجزایر از فتوای رهبری ایران مبنی بر حرام بودن توهین به صحابه و حفظ حرمت همسران پیامبر (ص) تمجید و قدردانی کرد.
شورای عالی الجزایر این اقدام را گامی در راستای وحدت امت اسلام خواند تا (با این وحدت) به شکاری آسان برای استکبار تبدیل نشود.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۶
*  نامه نمایندگان به رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی
بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه نمایندگان به رئیس جمهور خبر داد و اظهار داشت: نمایندگان با امضای نامه‌ای خواستار ترمیم کابینه دولت شدند.
وی تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت نتوانسته مشکلات کشور را حل کند. متأسفانه تیم اقتصادی دولت در اجرا و پیشگیری‌ها ضعیف عمل کرده است.
*  استیضاح وزیر اقتصاد با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه شد
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر اقتصاد به هیات رییسه با ۵۰ امضا خبر داد.
علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: ۵۰ نماینده مجلس طرح استیضاح آقای کرباسیان وزیر اقتصاد را در ۱۶ محور به هیات رییسه تقدیم کردند که بر این اساس این استیضاح به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع خواهد شد و این کمیسیون یک هفته برای بررسی موضوع با دعوت از وزیر مربوطه و استیضاح‌کنندگان مهلت دارد.
** رسالت ۹۷/۴/۶
*  فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در حوزه قراردادهای خارجی،حجت است
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه با توجه به نقد جدی رهبر معظم انقلاب برای قراردادهایی مانند FATF برنامه دولت برای اصلاح و پیگیری پیوستن به این معاهدات چه تغییراتی می‌کند، گفت:فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اینکه ما خودمان قوانین مربوط به این مسائل را داشته باشیم حجت تمام است.وی ادامه داد:حتما همین منویات رهبری را دنبال خواهیم کرد. در این موضوع چهار لایحه مطرح است که دو لایحه آن ناظر به قوانین داخلی است و فرمایش رهبری هم در مورد آن نبوده است.
*  اعدام و مصادره اموال در انتظار اخلالگران اقتصادی
آیت الله آملی لاریجانی در همایش سراسری دستگاه قضائی کشور، گفت: مسائل اقتصادی ومعیشتی مردم مسئله مهمی است و مسئله اول کشوراست و باید بدانیم که دشمن امروز در فکر حمله نظامی نیست، بلکه قصد رخنه از همین طریق را دارد و می‌خواهد وضعیت اقتصادی ما را برهم بریزد. رئیس قوه قضائیه خطاب به کسانی که اخلال دربازاراقتصادی را پیش گرفته‌اند گفت: این اقدامات خیانت به مردم وخیانت به نظام است وما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد می‌کنیم وهشدارمی‌دهیم که این کاربه عنوان اخلال درنظام اقتصادی کشورمجازات سنگینی دارد واگرمصداق افساد فی الارض باشد اعدام برایشان درنظرمی‌گیریم وهیچ کوتاهی هم دراجرای قانون نخواهیم داشت. وی با تاکید براینکه حکم اعدام و۲۰سال حبس درانتظاراخلالگران اقتصادی است،گفت: افساد فی الارض درماده۲۸۶ قانون تبیین شده وهرکس به طورگسترده مرتکب جنایت واخلال درنظام اقتصادی کشوربشود مشمول آن می‌شود واینها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرارگرفتند بگویند ما نمی‌دانستیم کارمان اخلال درنظام اقتصادی کشوراست.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۶
*  دیدار دبیر شورای عالی امنیت ازبکستان با ظریف
دبیر شورای امنیت ریاست جمهوری ازبکستان و هیات عالی سیاسی و اقتصادی همراه وی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
«ویکتور محموداف» دیدارهای خود و هیات همراه با مقامات عالی کشورمان را بسیار سازنده توصیف کرد. ظریف نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر هیات عالی رتبه ازبکستان و ابراز خوشبینی نسبت به آینده روابط فیمابین، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای قوی براساس همکاری می‌باشد.
*  دفاع گوترش از برجام
دبیرکل سازمان ملل متحد، برجام را بخش ارزشمندی از صلح و امنیت برشمرد و گفت: مهم است که برنامه جامع اقدام مشترک حفظ شود. آنتونیو گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع امنیت در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شد، از خطرات بی‌ثباتی در اطراف خلیج فارس ابراز نگرانی کرد و افزود: به همین دلیل است که همیشه از تلاش‌های میانجی گرانه کویت برای غلبه بر اختلافات میان کشورهای عربی در منطقه حمایت می‌کنم. وی ادامه داد: از سوی دیگر، مهم است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را حفظ کنیم که باید به عنوان بخش ارزشمندی از صلح و امنیت باقی بماند، صرف نظر از بحث‌هایی که درباره نقش ایران در منطقه مطرح است.
** آرمان ۹۷/۴/۶
*  دستور برخورد با اخلالگران اقتصادی
رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور دستور قضایی برای برخورد با اخلالگران اقتصادی خبر داد. غلامحسین اسماعیلی افزود: تا دوشنبه شب که موضوع را پیگیری کردم پرونده‌ای برای ما نیامده است اما برابر قانون، نیروی انتظامی در جرایم مشهود حق دارد آنان را دستگیر کند که طبق قاعده این کار انجام شد. ‎رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: حساب اخلال گران نظام اقتصادی از افرادی که تحت تاثیر مسایل اقتصادی معیشتی و گرانی اعتراضاتی دارند کاملا از هم مجزا است. اخلالگران کسانی هستند که بانی و باعث این أخلال و تلاطم در بازار ارز و سکه و خودرو می‌شوند.
*  نامه ۷۰ نماینده مجلس
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس از نامه ۷۰ تن از نمایندگان مجلس به رئیس قوه‌مقننه برای حضور اعضای هیئت‌ دولت و رئیس‌جمهور در پارلمان برای بررسی وضعیت بازار ارز در یکی از جلسات علنی مجلس خبر داد و گفت: این نامه تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است. وی افزود: نمایندگانی که این نامه را امضا کردند خواهان پاسخگویی رئیس‌جمهور، تیم اقتصادی دولت و اعضای هیئت دولت برای وضعیت بازار ارز و یافتن راه‌حل‌هایی جهت ساماندهی این بازار هستند.
** آفرینش ۹۷/۴/۶
*  مشکلات فراوان داخلی ربطی به فشار خارجی ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه از سرمایه گذار حمایت کند چرا که اگر کسی بخواهد در کشور سرمایه گذاری کند باید احساس کند قوه قضاییه پشتیبان اوست؛ بویژه باتوجه به عملیات روانی که در کشور وجود دارد. علی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه در محل سالن اجلاس سران افزود: احساس تکیه گاه بودن قوه قضاییه توسط سرمایه گذاران، مهمترین خدمت درحال حاضر به کشور است،شاید فشاری خارجی باشد اما مشکلات داخلی به قدری زیاد است که ربطی به فشار خارجی ندارد و از حیث ساختاری در این زمینه ضعیف هستیم.
** قدس ۹۷/۴/۶
*  آمریکا دشمن مشترک دو ملت ایران و عراق است
مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از اندیشمندان عراقی با بیان اینکه ایران و عراق اشتراکات زیادی برای همکاری در همه حوزه‌ها دارند،‌گفت: آمریکایی‌ها دشمن مشترک هر دو ملت هستند. علی اکبر ولایتی افزود: لازم است با شما در حوزه سیاست خارجی روابط خوبی داشته باشیم زیرا اشتراکات زیادی داریم که اولین عامل ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک است و دوم بیشترین اشتراکات را با یکدیگر در میان کشورهای اسلامی داریم، عامل سوم اینکه کشورهای دموکراتیک مسلمان هستیم و چهارم اینکه در برابر اسرائیل و آمریکا ایستادگی می‌کنیم.
*  محرکان حادثه بازار تهران دستگیر شدند
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در رابطه با اعتراضات روز گذشته تا این لحظه بازداشتی داشتید؟ گفت: قبلا هم گفته‌ایم که مسئولان نظام در برخورد با آشوب‌ها و ناامنی‌ها به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند. برنامه جدی آمریکایی‌ها در مورد ایران دامن زدن به ناامنی‌هاست. دیروز تلاش کردند با تهدید بازاری‌ها در مغازه‌ها را ببندند و در برخی نقاط شهر آشوب ایجاد کنند و به برخی مغازه‌ها آسیب برسانند.
وی با بیان اینکه عوامل این آشوب‌ها شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدند. محرکین اصلی حادثه که با برنامه‌ریزی در نقاط مختلف تهران به تهدید بازاری‌ها اقدام کردند که اگر بازار را نبندید فلان کار را انجام می‌دهیم، توسط پلیس و دستگاه امنیتی شناسایی شدند و تحویل دادستانی ‌شدند.
** خراسان ۹۷/۴/۶
*  یک عضوارشد حماس به ایران سفر می‌کند
ابومرزوق، عضوارشد حماس که به روسیه سفر کرده است، با بیان این که به برخی کشورها از جمله ایران سفر می‌کنم، گفت : ما و مسکو متفق هستیم که اجازه ندهیم معامله قرن با هدف ایجاد جبهه علیه ایران انجام شود.
*  ایران حامی صلح و امنیت است
ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در ایران کشور ایران را مخالف خشونت و همیشه حامی صلح و امنیت اعلام کرد و گفت: ایران نقش بسیار مهمی در همکاری با سازمان ملل داشته است.
** اعتماد ۹۷/۴/۶
*  خرید نفت از ایران را متوقف کنید
دولت امریکا که در دوره قبلی تحریم‌های نفتی، الگویی پلکانی برای کاهش خرید نفت از ایران را به متحدانش دیکته کرده بود، این‌بار توقف یک‌باره و کامل خرید نفت از ایران را خواستار شد. یکی از مقامات وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که از دیگر کشورها می‌خواهد تا ۴ نوامبر (۱۳ آبان) خرید نفت از ایران را به صورت کامل متوقف کنند.
این مقام بی‌نام وزارت خارجه امریکا گفته که واشنگتن به هیچ کشور یا شرکتی، معافیت موردی برای ادامه خرید نفت از ایران نمی‌دهد. پیش از این برخی شرکت‌های اروپایی از جمله توتال، نسبت به احتمال دریافت معافیت موردی برای ماندن در بازار ایران، ابراز امیدواری کرده بودند.
** سازندگی ۹۷/۴/۶
*  غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل: آن دولت‌هایی که در بوق‌های ایران هراسی می‌دمند و با توهم‌آفرینی ایران را دشمن منطقه می‌خوانند در واقع در پی فروش اسلحه بیشتر و تخریب گسترده‌تر منطقه هستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسالت تبلیغی حوزه‌های علمیه نباید زمین بماند
رسا/‌آیت الله علوی گرگانی با بیان این که لباس روحانیت لباس تبلیغ است، گفت: روحانیون باید وظایف خود را انجام داده و سختی‌ها مانع ادامه راه نشود، طلاب نباید اجازه دهند که رسالت تبلیغی حوزه علمیه بر زمین بماند.وی درادامه تصریح کرد: اهمیتی که خداوند نسبت به تقوای اهل علم و کتاب قائل شده، نشان دهنده‌ این است که بایستی طلاب علوم دینی را به سوی تقوا دعوت کرد تا رفتار و گفتار آنها براساس تقوا پیش رود. نخستین مصداق تقوا، ترس از خدا است این‌که انسان از خداوند ترس داشته باشد، نعمت بسیار بزرگی است.
 نفوذی‌ها می‌خواهند با ایجاد نارضایتی به انقلاب ضربه بزنند
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در مراسم شکرانه سلامتی رهبرمعظم انقلاب همزمان با سالروز سوء قصد نافرجام به جان معظم له که در مسجد ابوذر برگزار شد سرخوردگی مردم نسبت به انقلاب، دست برداشتن مردم از اصول و اهداف انقلاب، بی اعتقادی نسل جوان، بی تفاوتی نسبت به قضایای مختلف و باز شدن دست نفوذی‌ها برای دست بردن به انقلاب را جزو تهدیدات داخلی برشمرد و اظهار داشت: این‌ها برای رهبری نگرانی ایجاد می‌کند و هر جا می‌توانیم باید با آن‌ها مقابله کنیم و این معنای شکرگزاری است. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: نفوذی‌ها نفوذ کرده‌اند و با ایجاد نارضایتی میان مردم ضربه خود را می‌زنند مشکلات و سختی‌ها نباید ما را از مسیر انقلاب جدا کند باید پای انقلاب بایستیم.
دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اخلاقی و اقتصادی، قاطعانه رفتار کند
حوزه/ آیت الله احمد بهشتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: استمرار راه شهید بهشتی و دیگر شهدای قوه قضائیه به این است که با قوت در مسیر تحقق عدالت و مقابله با مفاسد و ظلم حرکت کرده و به خصوص در مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلاقی به هیچ وجه کوتاهی نکنند. عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: در واقع لازمه حفظ اقتدار دستگاه قضایی به این است که با شجاعت و درایت و قوت و عزت با مسایل و مشکلات برخورد کند چرا که هر اندازه برخورد قاطعانه تر و آشکارتری داشته باشد، بهتر رضایت مردم را جلب خواهد کرد و مردم بیشتر امیدوار به انقلاب و نظام می‌شوند.
مسئولان درجهت اجرای فریضه امربه معروف ونهی ازمنکر باقدرت وتدبیردخالت نمایند
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی درجلسه تشکیل شورای امربه معروف و نهی از منکر برای بخش‌های استان قم که با حضور ائمه جمعه بخش‌های استان قم برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است و مدیران و مسئولان موظفند در جهت اجرای این امر واجب شرعی با قدرت و تدبیردخالت نمایند.عضو جامعه مدرسین همچنین برنامه‌ریزی و اقدام هماهنگ دستگاه‌های مختلف را در راستای همه‌گیر شدن عمل به وظایف شرعی و احیای امر به معروف و نهی از منکر خواستار شد.قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در معارف دینی، این دو فریضه را موجب قوام دین معرفی کرد و بر تحقّق مطالبات مقام معظم رهبری در مورد اجرایی شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوّب مجلس شورای اسلامی تأکید نمود.
پاسخ موشکی حماس به تجاوزات رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران/پس از حمله رژیم صهیونیستی بوسیله پهپاد به نوار غزه، آژیر شهرک‌های صهیونیستی در نزدیکی نوار غزه به صدا درآمده و یک راکت در محوطه باز در شهرک صهیونیست‌نشین “شعار هنگو” فرود آمده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرده که یک راکت به سمت شهرک شعار هنگو شلیک شده است.
تظاهرات در نیجریه در محکومیت ادامه بازداشت شیخ زکزاکی و همسرش
مهر/ حامیان و اعضای جنبش اسلامی نیجریه در اعتراض به ادامه بازداشت غیر قانونی شیخ زکزاکی رهبر این جنبش و همسرش در شهر ابوجا تظاهرات کردند.تظاهرات کنندگان نیجریه‎ای، آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را که بیش از دو سال است در زندان به سر می‌برند، خواستار شدند.موج سرکوب شیعیان در نیجریه از سال ۹۴ با یورش نظامیان این کشور به حسینیه شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد که در آن حمله شیخ زکزاکی به همراه همسرش بازداشت شده و اکنون بیش از دو سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به سر می‌برند.
ایران تشدید حملات سعودی به مردم بی گناه یمن را محکوم کرد
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه حملات روزهای اخیر هواپیماهای عربستانی-اماراتی به اهداف غیرنظامی در شهرهای مختلف یمن را که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر از شهروندان یمنی شد، محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت بار و غیر انسانی افزود: تشدید بمباران‌های مناطق مسکونی از جمله در صعده و اتوبوس آوارگان در الحدیده نشان از استیصال و ناکامی آنان در تحقق اهداف خود از تجاوز به یمن دارد.
شکایت ۱۷ ایالت آمریکا از دولت ترامپ بابت جدا کردن کودکان از والدین مهاجر
فارس/ ۱۷ ایالت در آمریکا به منظور وادار کردن دولت این کشور به یکپارچه نگاه داشتن خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده در مرزهای آمریکا، از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شکایت کرده‌اند. تصاویر و فیلم تازه منتشر شده نشان می‌دهند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خانواده‌های مهاجران بازداشت‌شده را در قفس‌های بزرگ نگهداری می‌کند.
وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی بحرانی است
فارس/گزارشی که اخیرا از وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده، وضعیتی بحرانی از نیروی نظامی رژیم صهیونیستی به تصویر کشیده و نسبت به تبعات ادامه این وضعیت هشدار داده است.به نوشته روزنامه «هاآرتص» بازرس ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش سالانه خود موارد متعددی از بی برنامگی وضعف درنیروهای ارتش این رژیم را ذکر کرده واعلام کرده میزان نیروهای زمینی این رژیم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»
اروپا با طرح آمریکا برای کاهش واردات نفت از ایران مخالف است
فارس/ یک دیپلمات اروپایی به اظهارات مقام آمریکایی درباره رساندن واردات نفت ایران به صفر از ماه نوامبر واکنش نشان داد. «لاورنس نرمن»، خبرنگار ارشد وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی که اشاره‌ای به نامش نشده نوشت: «این، کاملاً غیرسازنده است و بخشی از برنامه‌ها برای دامن زدن به تنش‌ها است. ما عمیقاً با آن مخالفیم.»پیش از این، رسانه‌ها گزارش دادند یک مقام آمریکایی از کشورهای متحد این کشور خواسته تا ماه نوامبر واردات نفت از ایران را به صفر برسانند.
روسیه خواستار تحقیق درباره ارسال سلاح برای داعش در افغانستان شد
فارس/ نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار تحقیق درباره ارسال سلاح برای گروه تروریستی داعش درافغانستان شد. «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت: «توضیح روشنی درباره تحویل سلاح توسط هواگردهای ناشناس به شبه‌نظامیان داعش در افغانستان که کاملاً در کنترل شریکانمان است نشنیده‌ایم.»
مبارزه مردم تحت اشغال نباید اقدام تروریستی تلقی شود
ایرنا/ سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد مبارزه مردم تحت اشغال نباید با اقدام تروریستی برابر دانسته شود.اسحق آل حبیب در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع استراتژی جهانی این سازمان در مبارزه با تروریسم افزود: تحقق حق سرنوشت برای مردم تحت اشغال خارجی، از اصول شناخته شده بین‌المللی است که در اسناد متعدد بین‌المللی همچون بیانیه و برنامه عمل فرهنگ صلح سازمان ملل متحد مورد اشاره قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *