خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۰۵

  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: اعتماد کشورهای منطقه به آمریکا باعث تقویت تروریسم می‌شود
  • رئیس جمهور: آمریکا با شیوه جدید می‌خواهد بزرگی کشور ما را بشکند
  • آیت الله اعرافی: ارائه آسان خدمات به طلاب باید هدف مرکز مدیریت باشد
  • آیت الله علیدوست: عملکرد مطلوب دستگاه قضایی عامل افزایش احساس عدالت و امنیت است
  • سخنگوی سازمان انرژی اتمی: اروپا باید تا پایان ماه میلادی جاری تصمیم خود را بگیرد
  • سردار رحیم صفوی: هیچ موضوعی در منطقه بدون مداخله ایران حل نمی‌شود

 

** جام جم ۹۷/۴/۵
*  ایجاد مشکل برای سولانا به دلیل سفر به ایران
برخی منابع خبری مدعی شده‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درخواست خاویر سولانا، دبیر کل اسبق ناتو (۱۹۹۹-۱۹۹۵) و مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا (۲۰۰۹ـ ۱۹۹۹) برای سفر به آمریکا را رد کرده است.
دبیر کل اسبق ناتو که اهل اسپانیا است، سال ۲۰۱۳ برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرد.
*  تقویت تروریسم بااعتماد به آمریکا
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کشورهایی که گمان می کنند با اعتماد به آمریکا می توانند امنیت داخلی خود و ثبات در منطقه را تامین نمایند عملا به تقویت تروریسم کمک می کنند.
علی شمخانی در دیدار فالح فیاض مشاور امنیت ملی نخست وزیر عراق تاکید کرد: موفقیت های مستمر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری و بهبود قابل ملاحظه شرایط امنیتی در این کشور زمینه های ایجاد جهش در مناسبات اقتصادی و تجاری میان تهران و بغداد به عنوان دو شریک راهبردی را فراهم کرده است.
وی افزود: صبر و ایستادگی مردم عراق و دلاوری های ارتش، نیروهای امنیتی و مردمی به ویژه حشدالشعبی موجب شد تا علی رغم ناخشنودی برخی کشورها،بزرگترین تهدید منطقه نابود شود.
** همشهری ۹۷/۴/۵
*  رایزنی ظریف و لاوروف درباره خزر
وزارت خارجه روسیه از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود خبر داد. بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، آمادگی‌ها به منظور برگزاری نشست آتی کشورهای ساحلی دریای خزر یکی از محورهای رایزنی سرگئی لاوروف و محمدجواد ظریف بود. قرار است در نشست ۲۱ مرداد سران کشورهای حوزه دریای خزر در شهر «اکتائو» قزاقستان، رژیم حقوقی دریای خزر به امضا برسد.
*  برجام به مویی بند است
وزیر اطلاعات از تأسیسات هسته‌ای فردو و نطنز بازدید کرد. حجت‌الاسلام علوی در این بازدید خطاب به طرفین اروپایی باقیمانده در برجام اعلام کرد: در مذاکرات سیاسی به طرف‌های خارجی به صراحت اعلام شده که برجام به یک مو بند است و در صورتی که طرفهای خارجی بدعهدی هماهنگ با آمریکا از خود نشان دهند و از برجام خارج شوند با دستاوردهای ارزشمندی که در این مدت عزیزان ما به آن دست پیدا کرده‌اند روبرو خواهند شد.
وی تصریح کرد: اگر کشورهای خارجی همانند آمریکا بدعهدی کنند با دستاوردهای فرزندان ما که بر اساس تحقیق و توسعه در این مدت کسب کرده‌اند روبرو خواهند شد و خواهند دید که در یک فرصت کوتاه فرسنگ‌ها بیشتر از آنچه قبل از برجام بوده‌ایم، پیش خواهند رفت و صنعت هسته‌ای کشور را به نقاط حساس‌تری رسانده و پیشرفت تعیین‌کننده‌تری خواهند داشت.
** کیهان ۹۷/۴/۵
*  بیانیه ۱۵ هزار نخبه اصولگرا و اصلاح‌طلب در محکومیت نامه مذاکره با آمریکا
بیش‌ از ۱۵ هزار نفر از نخبگان اصولگرا و اصلاح‌طلب حوزه و دانشگاه در بیانیه‌ای نامه تعدادی از طرفداران غرب پیرامون مذاکره بدون قید و شرط با آمریکا را محکوم کردند.
در این بیانیه که به همت مؤسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت تهیه شده آمده است: نامه سخیف و خفت بار ۱۰۰ نفر از مدعیان اصلاحات و منحرفین از مسیر انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین برای مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا، این روزها انزجار عمومی را برانگیخته است.
دشمنان بدانند ملت بصیر ایران در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب، هرگز در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان تسلیم نشده و پشتیبانی خود را از امام خامنه‌ای و مسئولان دلسوز نظام اعلام می‌دارد.
*  بادبادک‌های آتش‌ساز بلای جان صهیونیست‌ها
روزنامه «یدیعوت آحارانوت» طی گزارش مفصلی، نوشت، ارتش اسرائیل تا به امروز نتوانسته است راهی برای مقابله با بادبادک‌های بسیار ساده فلسطینی‌ها پیدا کند. این روزنامه اسرائیلی افزود، فستیوال بادبادک‌های غزه همچنان ادامه دارد و طی دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ بادبادک از غزه خارج شده و منجر به حداقل۴۵۰ مورد آتش‌سوزی انجامیده‌اند و خسارات فراوانی نیز به بار آورده‌اند.
** شرق ۹۷/۴/۵
*  دیدار سفرای ۴ کشور اروپایی با جابری‌انصاری
حسین جابری‌انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، با سفرای فرانسه، انگلیس، ایتالیا و کاردار آلمان دیدار کرد. موضوع دیدار آنها، اوضاع یمن و بررسی راه‌حل یمن و کشورهای اروپایی برای پایان این بحران بود. آنها روز گذشته در محل وزارت خارجه دیدار کردند. جابری‌انصاری با اشاره به تشدید وخامت اوضاع انسانی، به‌خصوص پس از حملات اخیر ائتلاف متجاوز، تحت رهبری عربستان به بندر الحدیده یمن، تأکید کرد که راه‌حل نظامی برای بحران یمن وجود نداشته و حل این بحران تنها از طریق گفت‌وگو، توافق سیاسی و مشارکت طرف‌های مختلف یمنی امکان‌پذیر است.
*  سفر وزیر کشور به قرقیزستان
رحمانی‌فضلی در این سفر دوروزه علاوه‌بر دیدار و گفت‌وگو با همتای قرقیزستانی خود،‌ با جنیش رازاکوف، معاون نخست‌وزیر و وزیر موقعیت‌های اضطراری این کشور، نیز دیدارهای جداگانه‌ای خواهد داشت. شجاعی‌کیاسری، افزود: در این سفر موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی و انتظامی بین دو کشور مورد تأیید نهایی قرار خواهد گرفت. از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در بیشکک، دیدار با ایرانیان در سفارت کشورمان خواهد بود.
** ایران ۹۷/۴/۵
*  بسته پیشنهادی اروپا مورد توافق همه کشورهای ۱+۴ است
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: بسته پیشنهادی اروپا که قرار است ظرف چند روز آینده با هدف تأمین منافع ایران در چارچوب برجام ارائه شود، مورد اجماع همه کشورهای ۱+۴ قرار دارد. بهرام قاسمی گفت: «بعد از خروج امریکا از برجام هر پنج کشور مسئولیت دارند پیگیر منافع ایران برای حفظ این توافق باشند لذا هر بسته و پیشنهادی که طی چند روز آینده از سوی اروپا به ایران ارائه شود، با نظر موافق روسیه و چین خواهد بود.» قاسمی همچنین در تشریح وضعیت کنونی توافق هسته‌ای ضمن اشاره به اینکه مقام‌های دپیلماتیک و کارشناسان سیاسی و اقتصادی ایران و اروپا به طور مرتب و روزانه درحال تبادل نظر با یکدیگر هستند، تأکید کرد:«من همچنان برجام را مستحکم می‌دانم.»
*  آمادگی مجلس برای کمک به تأمین مالی آزادراه تهران- شمال
«علی لاریجانی» روز گذشته به‌همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمدحسین مقیمی استاندار تهران و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از پروژه آزادراه تهران – شمال، دیدن کرد.
رئیس مجلس با اشاره به‌موضوع تأمین مالی پروژه آزادراه تهران-شمال گفت: موضوع ساماندهی بودجه این پروژه بسیار حائزاهمیت است که دولت باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد. همچنین ما در مجلس این آمادگی را داریم که کمک کنیم منابع بودجه‌ای این پروژه تأمین شود؛ همچنین لازم است بنیاد مستضعفان نیز در زمینه تأمین مالی، پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۵
*  ناآرامی‌های بازار تهران سازمان یافته است
گروهی از کسبه و بازاریان تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و خواستار رفع برخی مشکلات صنفی و اقتصادی خود شدند.
رئیس اتاق اصناف ایران رخدادهای اخیر بازار تهران را «سازمان یافته» دانست و گفت : دست‌های پیدا و پنهانی به دنبال بر هم زدن بازار هستند و سرچشمه این حرکت‌ها در خارج از بازار است.
علی فاضلی در ارتباط با ناآرامی‌های بازار تهران گفت: تجمع‌های صنفی حق اصناف و بازار است. اما آنچه دیروز بعداز ظهر و امروز صبح در بازار تهران اتفاق افتاده، متفاوت از این روند است؛ عده‌ای خاص وارد بازار می‌شوند و در اصل به بازار حمله می‌کنند، می‌خواهند بازار را تحریک کنند تا بازار تعطیل شود.
*  اجرای برجام به نفع ایران و اتحادیه اروپا است
دیمیتریس آوراموپولوس روزدوشنبه پس از دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران در نشست خبری مشترک این دیدار را بسیار صریح، روشن و مستقیم عنوان کرد و افزود: در این دیدار موفق شدیم زمینه‌های مختلف همکاری اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک ایجاد و موضوعات مورد بحث و مورد علاقه طرفین را عملیاتی کنیم.
وی به نمایندگی از اتحادیه اروپا حمایت قاطع این اتحادیه را از اجرای برجام اعلام کرد و یادآور شد: تداوم اجرای این توافق هم به نفع ایران و هم به نفع اتحادیه اروپا است.
کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور مهاجرت همچنین گفت: در دیدار امروز درباره مهاجرت و پناهندگان و تلاش‌ها و همکاری‌ها در مبارزه با مواد مخدر و همچنین در مورد تروریسم که یک تهدید جهانی است، گفت و گو کردیم.
** وطن امروز ۹۷/۴/۵
*  فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای قطع همکاری با ایران
یک روزنامه آمریکایی روز دوشنبه به فشارهای آمریکا روی بانک‌های خارجی برای مبادله با ایران پرداخته و نوشته: این موضوع باعث شده این بانک‌ها با ایران همکاری نکنند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته: حتی بانک‌هایی که تماس مستقیمی با نظام مالی آمریکا ندارند هم نگران این هستند که دسترسی‌شان به دلار به اتهام همکاری با ایران قطع شود.
*  وخامت وضعیت جسمانی رهبر شیعیان بحرین
رهبر شیعیان بحرین که از حدود ۴۰۰ روز پیش در اقامت اجباری به‌سر می‌برد، یکشنبه‌شب در پی نامساعد شدن وضعیت جسمانی‌اش به بیمارستان منتقل شد. مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای مطبوعاتی این خبر را اعلام و خاطرنشان کرد که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم قدرت حرکت و راه رفتن ندارد و مشکل وی مربوط به استخوان خاصره براساس تشخیص اولیه است.
** جوان ۹۷/۴/۵
*  اروپا باید تا پایان ماه میلادی جاری تصمیم خود را بگیرد
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید محمود علوی وزیر اطلاعات از تأسیسات هسته‌ای نطنز (شهید احمدی‌روشن) گفت: کشور ما در رفتن به سمت غنی سازی صنعتی، ظرفیت بالایی دارد و طبق نظر مقام معظم رهبری فعلا در چارچوب برجام حرکت می‌کنیم و اگر زمینه ایجاب کند و برجام نباشد ما حرکت‌های لازم را پیش بینی کرده‌ایم.
کمالوندی تصریح کرد: اروپا باید تا پایان ماه میلادی جاری تصمیم خود را بگیرد؛ ما هم آماده هستیم بعد از فرمان رهبر انقلاب با سرعت اقدامات محدود شده در این مدت را جبران کنیم و به قبل از برجام برگردیم حتی از گذشته پیشرفت‌های بیشتری داشته باشیم.
*  فهرست واردکنندگان و کالاهای وارداتی با ارز رسمی به زودی اعلام می‌شود
رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: به زودی فهرست کامل وارد کنندگان و کالاهایی که با ارز رسمی وارد کشور شده اند را اعلام می‌کنیم.
سیدمحمود نوابی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه به زودی فهرست تمامی کالاهایی که با ارز ۳۸۰۰ یا ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده اند، اعلام می‌شود، گفت: به همه واردکنندگان اعلام کرده ایم که با خوداظهاری و قیمت کالا را برمبنای ضوابط عمومی قیمت گذاری، قیمت گذاری کنند و در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت، ما لیست این کالاها را اعلام می‌کنیم.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۵
*  به دولت ۱۰ تا ۱۵ روز برای کنترل ارز فرصت می‌دهیم سپس عدم کفایت رئیس جمهور را کلید می‌زنیم!
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه فرماندهی جنگ اقتصادی ما هیچ برنامه‌ای ارائه نشده و کار به گونه‌ای نباشد که ما با فرصت‌سوزی کاری کنیم که دستمان مقابل دشمن خالی بماند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: ما ۱۰ تا ۱۵ روز به دولت فرصت می‌دهیم تا برنامه‌های خود را برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی به مجلس ارائه کند و اگر نتواند ما در مجلس، استیضاح وزرای اقتصادی دولت و موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را کلید خواهیم زد و صدالبته این استیضاح و عدم کفایت نه با اهداف سیاسی بلکه به خاطر ناتوانی در حوزه اقتصادی است، این خواسته مردم است و ما از آن یک درصد هم عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
*  پیگیر ملاقات با زنان درویش زندانی هستیم
فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران درباره دیدار نمایندگان مجلس با زنان درویش زندانی گفت: ما نامه این موضوع را نوشته و ارسال کرده‌ایم که بازدید صورت بگیرد اما هنوز جوابی نداده‌اند. پیگیر هستیم و فکر می‌کنم نتیجه بدهد.
وی افزود: همانطور که ما درخواست بازدید از زندان اوین را داشتیم که حتی خانم‌ها هم بند مردان را دیدند مطمئنا به خانم‌ها برای این بازدید اجازه خواهند داد.
** رسالت ۹۷/۴/۵
*  هیچ موضوعی در منطقه بدون مداخله ایران حل نمی‌شود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می‌زند، گفت: هیچ موضوعی در منطقه بدون مداخله ایران حل نمی‌شود و آمریکا در حال از دست دادن متحدان است. سردار سرلشکر سید یحیی صفوی در جمع پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: دولت صهیونیستی در آمریکا حاکم است، ترامپ فردی نا آرام و جنگ طلب است و من بعید می‌دانم با کره و چین به نتیجه برسند. آمریکا در حال از دست دادن متحدان است و امروز همه قدرت آن‌ در مباحث اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در حال از بین رفتن است.
*  زمینه های نفوذ را دربدنه مدیریتی شاهدیم
دادستان کل کشور، گفت: اگرامروزخود را مجهزنکنیم ازناحیه تهاجم فرهنگی ضربه می بینیم. زمینه های نفوذ فرهنگ غربی را حتی دربدنه مدیریتی شاهدیم. زمانی که مخفیانه می روند سند ذلت بار۲۰۳۰ را امضا می کنند واگرورود رهبری به این ماجرا نبود، این سند درمراکزآموزشی، ارائه می شد. حجت الاسلام محمد جعفرمنتظری درجمع خانواده های شهدا، با اشاره به سخنان چند سال پیش رهبری تحت عنوان شبیخون فرهنگی وهشدار ایشان دراین خصوص گفت: آنچه درفضای مجازی وتحت عنوان تکنولوژی شاهدیم درخانه هایمان نفوذ کرده است وافراد حتی کودکان به عرصه لایتناهی ورود می کنند.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۵
*  سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل می‌شود
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور علی لاریجانی خبر داد. حسن نوروزی با تشریح جلسه دیروز اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رییس مجلس که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهارداشت: در این جلسه طرح ۲۲ ماده‌ای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شد.
وی مهم ترین محورهای این طرح را تشکیل یک سازمان مستقل در درون قوه قضاییه به ریاست یکی از قضات باتجربه کشور به انتخاب رییس دستگاه قضا عنوان کرد.
*  حمایت دیکتاتورهای عرب از معامله قرن
روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نوشت، مصر، اردن، امارات و عربستان به رغم مخالفت فلسطین، از طرح صلح آمریکا حمایت می‌کنند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم»، مسؤولان برجسته مصر، اردن، عربستان و امارات به دو مسؤول آمریکایی جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه ابلاغ کردند که کشورهای عربی میانه‌ با طرح صلح آمریکا مخالفتی ندارند چه محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان با آن موافق باشد چه مخالف.
** آرمان ۹۷/۴/۵
*  اروپا تحت تاثیر اقدامات تنش‌زای ترامپ قرار نگیرد
دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار با سفیر فرانسه در تهران گفت: انتظار داریم اروپا در موضوع برجام با توجه به منافع طرفین تصمیم‌گیری نماید و تحت تاثیر اقدامات تنش زای ترامپ قرار نگیرد. حسین امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و اروپا در موضوع توافق هسته‌ای گفت: ایران شرایط خود را برای ادامه برجام به طور شفاف و ملموس بیان کرده است و انتظار دارد بسته پیشنهادی اروپا متناسب با وزن توافق هسته‌ای باشد.
*  شکایت ایران درباره حادثه سانچی
نادر پسنده مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تقسیم تقصیر مربوط به سانحه در مراجع حقوقی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: ایران شکایت مربوط به رسیدگی سانحه سانچی را در دادگاه کشور هنگ کنگ مطرح کرده است.
** آفرینش ۹۷/۴/۵
*  قطع کمک‌های آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین
منابع عبری‌زبان اعلام کردند که کمک‌های آمریکا به کرانه باختری و نوار غزه که تشکیلات خودگردان فلسطین به طور مستقیم از آن بهره‌مند می‌شود، به حالت تعلیق در می‌آید.
این درحالی است که اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح اعلام کرده که آمریکا مدتی است به طور کامل کمک‌هایش به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرده است.
این اقدام آمریکا دو ماه پس از این که کنگره این کشور قانون موسوم به “تیلور فورس” را امضا کرد، صورت گرفت.
*  استیضاح وزیر نفت در صحن علنی مجلس بررسی می‎شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح استیضاح وزیر نفت در جلسه کمیسیون انرژی مجلس خبر داد و گفت: با توجه به قانع نشدن نمایندگان، استیضاح در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
اسدالله قره‎خانی گفت: یکی از دستور کارهای کمیسیون انرژی در جلسه امروز، بحث بررسی تقاضای استیضاح وزیر نفت درباره پرونده قرارداد کرسنت بود و زنگنه توضیحاتی درباره این قرارداد ارائه کرد و با توجه به قانع نشدن نمایندگان مقرر شد استیضاح به صحن علنی مجلس برود.
** قدس ۹۷/۴/۵
*  بازداشت ۹ متهم اصلی پرونده‌های موسسات مالی و اعتباری
دادستان تهران در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های بانک سرمایه و ثامن‌الحجج پرداخته و در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.
عباس جعفری دولت‌آبادی که در نشست با قضات دارای پایه قضایی سخن می‌گفت با اشاره به انتقاد یک مقام دولتی نسبت به آزادی برخی متهمان مرتبط با موسسات مالی و اعتباری و مرتبط دانستن تجمعات اعتراضی مردم با آزادی این متهمان، گفت: در حال حاضر ۹ متهم اصلی پرونده‌های موسسات مالی و اعتباری در بازداشت به سر می‌برند. وی افزود: دادستانی تهران برای حل مشکلات مرتبط با این موسسه‌ها، علاوه بر شناسایی اموال متهمان، نسبت به تعقیب مسئولانی که با قصور در انجام وظایف نظارتی خود بستر ارتکاب جرم در موسسات مالی و اعتباری را فراهم کرده‌اند اقدام کرده است.
** اعتماد ۹۷/۴/۵
*  پیام تبریک رییس‌جمهور ایران به اردوغان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور در پیامی با تبریک پیروزی مجدد «رجب طیب اردوغان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، اظهار امیدواری کرد در دوره جدید، روابط دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بیش از پیش تقویت شده و همکاری‌های نزدیک و مسوولانه دو کشور در قبال تحولات منطقه و جهان اسلام، زمینه‌های بهتری برای حل مشکلات و تقویت صلح و ثبات و افزایش رفاه در منطقه را فراهم آورد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کسانی که از صهیونیست ها حمایت می کنند باید از تاریخ عبرت بگیرند
حوزه/ اخیراً طومارى از سوى برخی شخصیتهای فرانسوى به مراکز اسلامى ارسال شده است و در آن درخواست شده که علمائ اسلام آیاتى از قرآن را که درباره یهود سخن مى گوید از کتاب الله حذف نمایند. آیت الله سبحانی ،ضمن پاسخ مستدل به این درخواست وبیان سابقه تاریخی ازاین گونه درخواستهای نابجا تصریح کردند:امضا کنندگان این طومار از تاریخ گذشته عبرت نگرفته و براى جلب نظر صهیونیست هاى غاصب، چنین طومارى شیطنت آمیز را امضا کرده و منتشر نموده اند. در حالى که آنان از یک امر روشن چشم پوشى نموده اند و آن این که حساب یهودانى که به آیین خود پایبند مى باشند و با مسلمانان رفتار خوبى دارند ـ حساب آنان ـ با صهیونیست هاى آدم کش و غاصب جدا است. گروه نخست در تمام کشورهاى اسلامى از احترام لازم برخوردارند در حالى که گروه دوم منفور مسلمین و جهانیان مى باشند.
ارائه آسان خدمات به طلاب باید هدف مرکز مدیریت باشد
حوزه/آیت الله اعرافی در نشست صمیمی با  مسئول و کارکنان مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه تسهیل ارائه خدمت به طلاب و پایه ریزی فرایند های آسان و راحت را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: وقتی به دار الشفا مراجعه می کنم شرمسار می شوم چرا که با همه اقدامات صورت گرفته مشکلاتی دارد در حالی که امروزه دیگر صف و جمع شدن، رفت و آمدها معنایی ندارد؛ آسان سازی خدمات و فرایند ها هدف کلان و مهمی است که در سال ۹۷ امیدواریم شاهد خیز جدید و تحولات خوبی در این زمینه باشیم.مدیر حوزه های علمیه به تعامل حوزه با نهاد‌های دیگر اشاره کرد و گفت: ضمن حفظ همه ساختارها، مدیریت باید بتواند یک نقش هماهنگ ساز و هم افزای میان مراکز و نهادهای حوزوی ایفا کند.
عملکرد مطلوب دستگاه قضایی عامل افزایش احساس عدالت و امنیت است
حوزه/ آیت الله علیدوست با اشاره به هفته قوه قضائیه و لزوم الگوگیری هر چه بیشتر از راه و مرام و سیره بزرگانی چون آیت الله شهید دکتر بهشتی در چنین ایامی اظهار داشت: نگاه دین مبین اسلام به مقوله عدالت‌، کامل‌ترین نگاه است، عضو جامعه مدرسین با بیان این که یکی از آموزه های مؤکد اسلامی ، تلاش در مسیر اجرای عدالت و اقامه حق است، گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان کلیدی حاکمیت اسلامی در این خصوص وظیفه بسیار مهمی به عهده دارد و باید به گونه ای عمل کند که شهروندان جامعه اسلامی احساس عدالت و امنیت از این بابت داشته باشند.
آمریکا با شیوه جدید می‌خواهد بزرگی کشور ما را بشکند
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین روحانی، امروزدر همایش سراسری قوه قضاییه تصریح کرد: با شرایطی که ما داریم، امروز وحدت و هم نوایی ما از همیشه باید بیشتر باشد و هر زمانی که ملت ایران پیروزی بزرگی در سطح منطقه به دست آورد دشمنان در برابر این ملت ظاهر شدند.رئیس جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما کاری کردیم که آمریکا با بالاترین هزینه از برجام خارج شود و تنها امید و آرزوی آمریکا این بود که بعد از آمریکا ما بگوییم که از برجام خارج می‌شویم تا ما را به شورای امنیت ببرد و باز هم در این راه ناموفق بود.وی تصریح کرد: امروز باز هم آمریکا با شیوه جدید می‌خواهد بزرگی کشور ما را بشکند. این ملت مقاوم و سرو سرافراز تاریخ از اهداف خود کوتاه نمی آید.
مقاومت اسلامی نُجَباء مایه افتخار ملت عراق است
حوزه/ ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در ملاقات با شیخ اکرم الکعبی، سیاست‌ها و عملکرد مقاومت اسلامی نُجَباء را مایه افتخار ملت عراق دانست.حجت‌الاسلام و المسلمین اکرم الکعبی ضمن خوش‌آمدگویی، حمایت جمهوری ‌اسلامی از دولت عراق و گروه‌های مقاومت در مبارزه علیه مجموعه‌های تروریستی را ارزشمند توصیف نمود.وی با اشاره به تحرکات مذبوحانه بقایای داعش در عراق و سوریه، بر لزوم نابودی کامل آنان تاکید کرد.
ناکامی تروریست‌ها برای نفوذ به کشور
مهر/روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از درگیری رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی از گروهک های تکفیری، شامگاه گذشته (۴ تیرماه) در منطقه میرجاوه خبر داد.این اطلاعیه می افزاید: در درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.همچنین دو تن از بسیجیان بومی منطقه و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه طی این درگیری به فیض عظمای شهادت نائل شدند.
جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی مشکلات اقتصادی
مهر/جلسه غیرعلنی مجلس به ریاست علی لاریجانی برای بررسی مشکلات اقتصادی صبح امروزبرگزار شد.در این جلسه نمایندگان التهابات بازار در روز گذشته، تجمع مردم در مقابل مجلس و اعتراض برخی بازاریان تهران را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق
مهر/ سوریه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه شنبه) با شلیک دو موشک، حومه فرودگاه دمشق را هدف قرار داد.پدافند هوایی ارتش سوریه این دو موشک شلیک شده را قبل از اصابت به نقطه مورد نظر، هدف قرار داد.اسپوتنیک مدعی شد که هدف جنگنده های اسرائیلی، یک هواپیمای باری ایرانی بوده که در فرودگاه دمشق مستقر بوده است.منابع خبری سوریه می گویند که یک موشک توسط پدافند هوایی ارتش سوریه در آسمان حومه شمالی قنیطره و موشک دیگر بر فراز شهر البعث منهدم شد.
بحران یمن باید در چارچوب فعالیت سازمان ملل حل شود
مهر/مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم حل بحران یمن در چارچوب فعالیت های سازمان ملل تاکید کرد.« موگرینی» گفت این اتحادیه خواهان حل و فصل بحران یمن از طریق فعالیت های سیاسی سازمان ملل است.به گفته وی باید تلاش شود تمامی طرف ها بر سر میز مذاکره آمده و راهی دیپلماتیک جهت برون رفت از این بحران بیابند.وزیران دفاع و خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود اعلام کردند حملات علیه الحدیده یمن به فاجعه انسانی منجر خواهد شد.
تعیین شروط مجلس در تعریف تامین مالی تروریسم
فارس/نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، ماده ۲ این لایحه را بررسی کرده و نهایتا به تصویب رساندند. براساس ماده ۲ لایحه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، تامین مالی تروریسم در صورتی که در حکم محاربه یا افساد فی‌الارض تلقی شود مرتکب مجازات آن محکوم شود و در غیر این صورت علاوه بر مصادره وجوه و اموال و در صورت عدم وجود عین اموال معادل ارزش آن به نفع دولت به مجازات ۲ تا ۵ سال حبس و جزای نقدی معادل  ۲ تا ۵ برابر منابع  مالی تامین شده محکوم می‌شود.
پس از برجام، پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم
تسنیم/ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد بعد از اتمام توافق هسته‌ای با ایران، که او آن را «وحشتناک» خواند، پیشرفت‌های زیادی در خاورمیانه (غرب آسیا) حاصل شده است.ترامپ در ادامه درباره توافق هسته‌ای برجام گفت: «اوضاع، از زمان پایان دادن به آن خیلی فرق کرده‌است.»
دولت عامل بی ثباتی نیست،مردم باید کمک کنند
ایسنا/ سخنگوی دولت با یادآوری اینکه دولت تلاش کرد که پول ملی را تقویت کند، تصریح کرد :دولت قصوری نداشته است و عامل بی ثباتی نیست.نوبخت در ادامه تصریح کرد :تا سال قبل دولت مسیر درستی رفت، رشد اقتصادی مثبت بود، پول ملی تقویت شد و روندها رو به بهبود رفت.وی افزود: این اتفاقات از زیاده خواهی رئیس جمهور امریکاست، ما برای تقویت پول ملی باید مقاومت کنیم.نوبخت با دعوت از مردم  برای اینکه ارز خود را به بازار وارد کنند، تاکید کرد  مردم باید کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *