خبرروز ۱۳۹۷/۰۴/۰۲

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: رسانه ملی، بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر به مردم بگوید
  • آیت الله یزدی: رسانه ملی مبتنی بر احکام شرعی و بر اساس شرایط زمان عمل کند
  • آیت الله ممدوحی: حقیقت شوم وهابیت تکفیری را به نسل جدید بشناسانیم
  • آیت الله نمازی تأکید کرد: لزوم پرهیز جدی مسئولان از خلق و خوی اشرافی
  • آیت الله اعرافی: هدف FATF تأمین امنیت اسرائیل و قطع شاهرگ مقاومت است
  • عراقچی معاون وزیر امور خارجه: ممکن است طی هفته‌های آینده از برجام خارج شویم

 

** جام جم ۹۷/۴/۲
*  نفوذ منطقه‌ای ایران غیرقابل حذف است
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در مراسمی که به مناسبت شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید بر این‌که نفوذ منطقه‌ای ایران غیرقابل حذف است، این نفوذ را معنوی دانست و عنوان کرد: عقب‌نشینی از خاکریز اول یعنی از دست دادن همه چیز و این قاعده نبرد با دشمن است، بعد می‌گویند موشک‌ها را متوقف کنید و بردشان را کاهش دهید، یعنی قدرت بازدارنده خود را کنار بگذاریم و تعجب است از کسانی که هنوز فکر می‌کنند این نحوه تعامل با دشمن پاسخگوست. سردار سلامی با اشاره به این‌که خیلی‌ها مذاکره و سازش را راه جلوگیری از جنگ می‌دانند، بیان کرد: ما عکس این را می‌گوییم، دشمن همه ظرفیت‌های خود را برای جنگ از دست داده است، بظاهر قدرتمند است اما فرسوده شده است.
** همشهری ۹۷/۴/۲
*  عزت اروپا در معرض آزمایش است
سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا با بیان اینکه عزت اروپا در معرض آزمایش است، در مورد لزوم حفظ منافع ایران در برجام رایزنی کرد. جوزپ بورزل در این دیدار ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق برجام گفت: این توافق بسیار با ارزش است و باید تلاش کنیم حفظ شود.
*  اولین سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در ۴۰ سال اخیر
منابع دولتی در ژاپن اعلام کردند «شینزوآبه» نخست وزیر این کشور ماه ژوئیه برای دیدار و گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به تهران سفر می‌کند. اگر این سفر انجام شود نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپنی به ایران در ۴۰ سال گذشته است. تاکئوفوکودا، نخست وزیر وقت ژاپن در سال ۱۹۷۸ به ایران سفر کرده بود.
** کیهان ۹۷/۴/۲
*  ممکن است طی هفته‌های آینده از برجام خارج شویم
عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه یورو نیوز گفت: توافق هسته‌ای اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد، و اگر توافقی با طرف‌های اروپایی حاصل نشود تهران ممکن است از این توافق خارج شود؛ این امکان وجود دارد.
وی اضافه کرد: ایران مایل است توافق را حفظ کند اما تعادل و توازن بعد از خروج آمریکا از برجام باید حفظ شود. بعد از تصمیم آمریکا درباره برجام، توافق، توازنش را از دست داده است، اگر کشورهای اروپایی و دیگر طرفین توافق هسته‌ای می‌خواهند ایران در این توافق بماند آنها باید غیبت واشنگتن و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران را جبران کنند.
*  پیاده‌سازی فرهنگ اصیل امام(ره) نیازمند اجرای ۴۰ سال برنامه صحیح فرهنگی است
رئیس‌ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مسئله تغییر فرهنگی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در مدت زمان ۴۰ سال اتفاق افتاده است، گفت: بازپس‌گیری چنین فرهنگ ‌اشتباهی و همچنین پیاده‌سازی فرهنگ اصیل امام نیز نیازمند اجرای ۴۰ سال برنامه صحیح فرهنگی است.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با رئیس ‌بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با انتقاد از مطرح شدن پیشنهادی درخصوص مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکایی‌ها اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که تنزل فرهنگی در بخش‌های مختلف مشهود است؛ در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی کسی تصور این را هم نمی‌کرد برخی مسئولان در انقلاب اسلامی پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکایی را ارائه بدهند که دشمن اصلی این انقلاب به‌شمار می‌‌رود.
** شرق ۹۷/۴/۲
*  امنیت حق مردم است
وزیر اطلاعات گفت: امنیت حق مردم است و حکومت اسلامی موظف است برای مردم امنیت ایجاد کند. حجت‌الاسلام محمود علوی افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) سینه‌ خود را سپر بلا کرده‌اند و در شرایطی که همه کشورهای همسایه دچار ناامنی هستند، صدها بمب و عملیات انتحاری را خنثی کرده‌اند که برای حفظ آرامش مردم آنها را اعلام نمی‌کنیم. او با اشاره به حادثه تروریستی مجلس، عنوان کرد: مشابه این عملیات قرار بود ۳۰۰ بار دیگر در کشور اتفاق افتد که به لطف الهی، دعای مردم و به برکت «یا‌زهرا(س)»، تمام این عملیات به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شد.
*  حساب‌بازکردن روی اختلاف ایران و روسیه غلط است
«الکساندر زاسپکین»، سفیر روسیه در لبنان، با بیان اینکه حساب‌بازکردن روی اختلافات میان ایران و روسیه نادرست است، تأکید کرد حضور ایران تا زمانی که تروریستی در خاک سوریه باشد، پایان نخواهد یافت. سفیر روسیه در لبنان گفته: روسیه و ایران را منافع بزرگ ژئوپولیتیک به هم پیوند می‌زند و نه‌تنها در سوریه، بلکه در همه پهنه اوراسیا پیمانی عمیق میان آنها وجود دارد و این غیر از منافع و ارتباطات اقتصادی است. او تأکید کرد: موضع اصلی و بزرگ روسیه که به حل‌وفصل نهایی بحران سوریه ختم می‌شود، عقب‌نشینی و خروج همه نیروهای خارجی از سوریه است.
** ایران ۹۷/۴/۲
*  درخواست مرکل برای حل مسأله موشکی ایران
صدراعظم آلمان از نگرانی کشور‌های اروپایی درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران خبر داد. «آنگلا مرکل» در دیدار با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن، گفت: «نفوذ ایران در منطقه نباید تنها مورد مذاکره قرار گرفته بلکه باید راه‌حلی برای آن پیدا شود». او ضمن تأکید بر اینکه کشور‌های اروپایی خواستار باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران هستند، گفت که آنها درباره برنامه موشکی ایران، حضور این کشور در سوریه و نقش آن در یمن، نگرانند.
*  چین روابط عادی خود را با ایران حفظ می‌کند
وزارت بازرگانی چین از عزم پکن برای حفظ روابط عادی خود با تهران خبر داد. گائو فنگ سخنگوی این وزارتخانه این پیام را در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا شرکت‌های چینی از بازار ایران خارج خواهند شد یا نه، فرستاد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۴/۲
*  آمادگی نیروی زمینی ارتش هراس در دل دشمن انداخته است
فرمانده نیروی زمینی از آمادگی رزمی و توان دفاعی تیپ ۴۰ متحرک هجومی بازدید کرد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری در این بازدید و در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ تاکید کرد: آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آنها را در عرصه‌های مختلف ناکام گذاشته است.
*  وظیفه رسانه ملی تقویت وحدت، اعتماد عمومی و امید به آینده است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی تقویت وحدت، اعتماد عمومی و امید به آینده است، گفت: رسانه ملی می‌تواند با برنامه‌سازی مناسب در تقویت امید و نشاط در جامعه بسیار تاثیرگذار بوده و افکار عمومی را برای مقابله و ایستادگی در برابر فشار هدفمند دشمنان هر چه بیشتر بسیج کند. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان صدا و سیما با بیان این که مدیران صدا و سیما در شرایط کنونی مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و با آگاهی نسبت به آن با تمام توان به وظایف خود عمل می‌کنند، ‌اظهار داشت: اهمیت صدا و سیما مورد اجماع است و تعامل میان دولت و رسانه ملی که در متن مسایل فکری، ‌فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای کشور قرار دارند، بسیار حائز اهمیت است.
** وطن امروز ۹۷/۴/۲
*  مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند
آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران تاکید کرد افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است. روحیه انزجار از آمریکا و تنفر از او و ایادی اش نجات‌دهنده است. خدا گاهی به صورت اعجاز به داد بندگان می‌رسد. دیدید قوم موسی را چطور نجات داد؟ یا در جریان طبس چطور آمریکایی‌ها نابود شدند؟ وی خاطرنشان کرد: آقای ترامپ هر چه می‌خواهی تحریم کن اما بدان نتیجه تحریم رسوایی تو است.
*  تحریم‌های آمریکا تاثیری بر مبادله نفتی با ایران ندارد
جبار العیبی گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر تبادل نفت‌خام این کشور با ایران تاثیری نخواهد داشت. وزیر نفت عراق گفت نفت‌خام ارسالی به ایران در عوض هزینه برقی است که عراق دریافت کرده است، تا اینکه نفت دریافت کند.
** جوان ۹۷/۴/۲
*  هدف دشمن از تضعیف قدرت موشکی ما تغییر مرزهاست
امیر سرتیپ حاتمی در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران که به میزبانی سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد با بیان اینکه امنیت یک مقوله به هم‌پیوسته است، اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرافیا یک ارتباط بسیار نزدیک دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به توطئه‌ها و فشار بی‌امان دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران تأکیدکرد: دشمنان توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با محوریت قدرت موشکی هدف قرار دا‌ده‌اند که در واقع زمینه‌سازی برای تغییر مرزهاست.
وی با بیان اینکه با بودن یک جمهوری اسلامی قدرتمند اقتصادی و دفاعی توطئه‌های دشمنان پیش نخواهد رفت و تجزیه کشور‌ها اتفاق نخواهد افتاد، افزود: دشمنان به بهانه‌های دیگری می‌خواهند بنیه ایران را تضعیف و به مردم فشار بیاورند و از ملت ایران انتقام انقلاب اسلامی را بگیرند.
*  درباره کنوانسیون‌های بین‌المللی براساس تدابیر رهبری عمل خواهیم کرد
علی لاریجانی در حاشیه ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه معاهدات و کنوانسیون‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، آیا ممکن است موضوع الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم مسکوت بماند یا قانون جدیدی در این باره وضع شود، اظهارداشت: ما حتماً این مسئله را با ایشان در میان می‌گذاریم. وی افزود: ما در این رابطه نظر کامل ایشان را می‌گیریم و براساس تدابیری که معظم‌له داشته باشند در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۴/۲
*  اتهام‌زنی دادگاه آمریکایی علیه یک «تاجر ایرانی»
در ادامه اقدامات ضد ایرانی دادگاه‌های آمریکایی حالا دادگاه فدرال در شیکاگو یک تاجر ایرانی را به «صادرات غیرقانونی قطعات قابل استفاده در برنامه موشکی» متهم کرد. دادگاه آمریکایی این تاجر ۵۶ ساله را متهم کرده که در سال ۲۰۱۱ به صورت غیرقانونی لوله آلومینیوم که هم در موشک و هم در صنایع هوافضا از آن استفاده می‌شود را از ایالت ایلی نوی به ایران فرستاد.
دادگاه فدرال شیکاگو مدعی است که این تاجر ایرانی از طریق بلژیک و مالزی این قطعات را به ایران فرستاد.
*  درخواست برای بازگرداندن ایران به لیست FATF
دو عضو ارشد کنگره آمریکا از وزیر خزانه‌داری این کشور خواستند با استفاده از نفوذ واشنگتن، ایران را به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی برگرداند. «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به همراه «راب پورتمن» رئیس کمیته فرعی دائمی مجلس سنای آمریکا در نامه به وزیر خزانه‌داری آمریکا بر لزوم قرار گرفتن و حفظ نام ایران در فهرست سیاه پولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تاکید کردند.
** رسالت ۹۷/۴/۲
*  رسانه ملی مبتنی بر احکام شرعی و بر اساس شرایط زمان عمل کند
آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی کاررسانه فراگیری چون صدا و سیما بسیارسنگین است گفت: بر چنین رسانه‌ای که این قدر دیده و شنیده می شود واجب است که بر قطعیات اسلام محکم باشد.وی با بیان اینکه بر من و شما واجب است که در قطعیات اسلام هیچ گونه شک و شبهه ای نداشته و دراین زمینه مراقبت جدی داشته باشیم نقش صدا وسیما درشرایط کنونی را بسیار اثرگذار توصیف و تصریح کرد: شما باید دراین شرایط که همه چیز به روز و ساعت تغییر می کند خودتان را با رعایت مقررات شرعی با شریط مکانی و زمانی تطبیق دهید تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید.عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره)                              که صدا وسیما را دانشگاه عمومی توصیف کردند، اظهار داشت: با توجه به چنین جایگاهی باید بسیار مراقبت کنید تا آنچه به مردم ارائه می دهید متناسب با اثرات دانشگاه عمومی باشد و بدانید که شما تریبون انقلابی هستید که معجره تاریخ نام گرفته است.
*  رسانه ملی، بدعهدی‌های آمریکا را با صدای بلندتر به مردم بگوید
آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی با تاکید بر اینکه باید خروج آمریکا از معاهدات مختلف بین المللی و بدعهدی های او را با صدای بلندتر برای مردم تشریح کرد گفت: اگر این رفتارهای غیرمتعارف آمریکا بیشتر و با تحلیل برای مردم بیان شود آن وقت عده ای بلند نمی‌شوند و نامه نمی نویسند که برویم با ترامپ مذاکره کنیم.وی افزود: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه های ویژه تر به این موضوع متمرکز شوید. آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره نمود و تصریح کرد: این حرکت آمریکا نشان می‌دهد آنها غیر از صهیونیست‌ها کسی را به عنوان بشر قبول ندارند.
** مردم سالاری ۹۷/۴/۲
*  توافق نفتی حفظ شد؛ اتحاد اوپک پابرجا ماند
کشورهای عضو اوپک در یک‌صد و هفتاد و چهارمین نشست این سازمان بر سر افزایش تولید نفت در چارچوب توافق نفتی به اجماع رسیدند. نتیجه نهایی نشست اوپک، برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها رقم خورد و اتحاد اوپک در نتیجه شکاف بزرگ بین ایران و عربستان، از بین نرفت. با توافق به دست آمده، اعضای اوپک از دهم تیر (اول ژوئیه) تولید نفت خود را «در حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز» افزایش خواهند داد.
بیژن زنگنه، وزیر نفت کشور، پس از پایان نشست اوپک در وین گفت که اعضا توافق کرده‌اند که در چارچوب توافق نفتی، تولید نفت خود را افزایش دهند تا سطح پایبندی به این توافق به ۱۰۰ درصد برسد.
*  برنامه‌های ویژه صربستان برای توسعه همکاری با ایران
راسیم لیاییچ وزیر تجارت، گردشگری و ارتباطات صربستان درنشستی بامحمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان ایران را مهم‌ترین وقوی‌ترین کشور مسلمان با عالی‌ترین ظرفیت اقتصادی خواند واعلام کرد که صربستان برای توسعه همکاری همه‌جانبه با تهران برنامه‌های ویژه دارد. وزیر صرب با دعوت از فعالان اقتصادی ایران جهت سرمایه‌گذاری در صربستان اعلام کرد که بلگراد حداکثر همکاری و تسهیلات را به سرمایه‌گذاران ایرانی ارائه خواهد داد.
** آرمان ۹۷/۴/۲
*  ژاپن خرید نفت ایران را مشروط به معافیت آمریکا کرد
تاکاشی تسوکیوگا رئیس اتحادیه نفت ژاپن گفت در صورتی که دولت ژاپن مشمول معافیت تحریم‌های آمریکا درباره ادامه واردات نفت از ایران نشود، پالایشگاه‌های نفت ژاپن ممکن است از اکتبر بارگیری نفت خام ایران را متوقف کنند. وی افزود: اگر پس از دوره ۱۸۰ روزه که در ۴ نوامبر به پایان می‌رسد، امکان ادامه پرداختی‌های ایران نباشد، این امکان وجود دارد که خریداران ژاپنی نفت ایران مجبور شوند در ماه اوت آخرین سفارش خود را ثبت کنند.
*  آمریکا هیچ‌پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: آمریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای و تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر سازمان‌ملل‌متحد بار دیگر نشان داد که به تعهدات بین‌المللی هیچ‌پایبندی ندارد. امیرعبداللهیان از رفتار آمریکا انتقاد کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در انتظار سطح و نحوه واکنش اروپا به بدعهدی این کشور در توافق هسته‌ای است و مجلس شورای اسلامی به‌دقت تصمیمات و رفتار اروپا را در این مقطع رصد می‌کند. وی در ادامه به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه و یمن تاکید داشت و دخالت نظامی آمریکا و برخی همپیمانانش را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌دانست.
** آفرینش ۹۷/۴/۲
*  هشدار سازمان ملل درباره در خطر بودن جان ۱۰۰ هزار کودک یمنی
لیز گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: صدها غیرنظامی همچنان در الحدیده در معرض خطرات جدی هستند. این در حالیست که بیش از یک هفته از درگیری‌ها در این جبهه می‌گذرد.
وی افزود: ۲۵ درصد از کودکان الحدیده از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و حمایت غذایی که شرکای فعال در عرصه بشردوستانه ارائه می‌کردند تعطیل شده و به این ترتیب جان ۱۰۰ هزار کودک در خطر خواهد بود.
*  ترکیه برای مبارزه با پ.ک.ک از ایران کمک خواست
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خواستار همکاری مشترک ایران و کشورش در مبارزه علیه گروه پ. ک. ک. در شمال عراق شد.
چاووش اوغلو در ارزیابی عملیات قندیل افزود: اینکه نیرو‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و گروه پژاک در حال حاضر به ایران حمله نمی‌کنند، به معنی عدم انجام حمله آن‌ها در آینده نیست و ایران نیز از این موضوع خبر دارد.وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن‌ها قصد تجزیه خاک ایران را ندارند و این موضوع را ایران هم می‌داند، بنابراین لازم است که دو کشور در این زمینه همکاری مشترک داشته باشند.
** قدس ۹۷/۴/۲
*  اروپا و حامیان برجام با آمریکا مخالفت عملی نکنند، منطقه و جهان ناامن می‌شود
علی اکبر صالحی گفت: اگر اروپا و حامیان برجام مخالفت عملی خود را با سیاستهای آمریکا به اجرا نگذارند، آینده خوفناک پیش رو، بخاطر فروریزی برجام، با ناامنی‌های بی‌سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده است، در پنل تخصصی با عنوان «توافق یا مصیبت – خاورمیانه در مواجهه با تنش‌های چندجانبه» که با حضور وزرای خارجه نروژ و عمان برگزار شد، این سخنان را عنوان کرد. وی در این نشست بر لزوم گفتمان منطقه‌ای میان بازیگران اصلی تاکید و همانگونه که مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام نموده اند، از آمادگی کشور برای درک متقابل و حل بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو و تفاهم خبر داد.
*  استیضاح تیم اقتصادی دولت کلید خورد
علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خروجی و نتایج عملکرد تیم اقتصادی دولت دوازدهم طی یک سال گذشته نسبت به عملکرد تیم اقتصادی قبل ضعیف‌تر ارزیابی می‌شود، گفت: با توجه به مشکلات حادی که در حوزه اقتصادی پیش آمده است، استیضاح تیم اقتصادی دولت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.
** خراسان ۹۷/۴/۲
*  منکر کسری‌ها و کمبودها نیستیم
دادستان کل کشور گفت: ما منکر کسری‌ها و کمبودها نیستیم لکن بزرگ نمایی و تعمیم فساد چند قاضی به کل قضات زحمت کش بی‌تردید نشان دهنده آن است که دست‌هایی می‌کوشند با تضعیف قوه قضاییه اهدافی را دنبال کنند. حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که «همه مسئولان در اجرای عدالت مسئول هستند» افزود: هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه موظف به اجرای عدالت هستند. همه ما مسئولان اجرای عدالت باید به این موضوع توجه کنیم که اگر کم کاری کنیم مورد تنبیه الهی قرار می‌گیریم.
** اعتماد ۹۷/۴/۲
*  استفاده ترامپ از گروه‌های تروریستی علیه ایران
المانیتور در تازه‌ترین گزارش خود به افشاگری درباره رابطه مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران- که تهران آن را گروهی تروریستی می‌شناسد- با واشنگتن پرداخته است. المانیتور در گزارش خود به سفر اخیر وی به واشنگتن و تلاش برای کمک به کاخ سفید به منظور پیشبرد پروژه بی‌ثبات‌سازی در ایران اشاره کرده است. المانیتور در این باره می‌نویسد: گروه‌های کردی که سال‌ها به عنوان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده‌اند با امیدواری به جدیت امریکا درباره رویارویی مستقیم با ایران به دنبال تبدیل شدن به یکی از بازوهای کاخ سفید در تضعیف تهران هستند. مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران با همین امید در فاصله ١١ تا ١٧ ژوئن راهی واشنگتن شد تا در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه ترامپ، قانونگذاران کنگره و کارشناسان مسائل ایران و امریکا در اندیشکده‌های امریکایی با آنها درباره وضعیت ایران گفت‌وگو کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
لزوم پرهیز جدی مسؤولان از خلق و خوی اشرافی
رسا/آیت الله نمازی بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید انقلابی باشد و انقلابی بماند و عمل به سوگند نمایندگی به غیر از رفتار انقلابی ممکن نیست. عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه اگر خلق و خوی اشرافی جزء سبک زندگی ما شود تبعات منفی آن پایانی نخواهد داشت، ابراز داشت: رفتار عاقلانه و مدبرانه و مجاهدانه و مدیریت جهادی و روحیه و انگیزه انقلابی و پرهیز از سفرهای خارجی غیر ضروری باید در دستور کار باشد.
حقیقت شوم وهابیت تکفیری را به نسل جدید بشناسانیم
حوزه/ آیت الله ممدوحی گفت: ما باید ماهیت حقیقی و شوم وهابیت تکفیری را به نسل جدیدی که شناخت درستی از آن ندارد، بشناسانیم.عضو جامعه مدرسین با اشاره به فرارسیدن هشتم شوال ، سالروز شوم تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع ابراز داشت: هر کسی در این خصوص وظیفه دارد که شامل علما و حوزویان و دانشگاهیان از یک سو و دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی و نیز خود مردم از سوی دیگر می‌شود.وی افزود: جریان وهابیت از زمان تاسیس تاکنون ضربات سختی به جامعه اسلامی و مسلمانان وارد آورده و باید حقیقت آن برای همگان روشن شود تا انشاءالله زمینه رسوایی بیشتر وهابیون و اضمحلال آن‌ها فراهم شود.
هدف FATF تأمین امنیت اسرائیل و قطع شاهرگ مقاومت است
رسا/آیت الله اعرافی گفت: در FATF کار به گونه‌ای تنظیم شده که با تفسیر غلط از تروریسم بتوانند شاهرگ‌های مقاومت را قطع کنند و با این تفسیر غلط اسرائیل غاصب در امنیت قرار می‌گیرد.مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ادامه داد: قاطعیت قوه قضائیه در برابر مفاسد مسأله مورد انتظار جامعه است، وی افزود: برخورد قوه قضائیه با مخلان امنیت و مفسدان از جمله آنچه که در هفته اخیر انجام شد مورد تأیید جامعه است و مفسدان باید طعم قاطعیت اسلامی و انقلابی را بچشند.
نوک تیز حمله دشمن برای دین زدایی از جامعه است ‌
رسا/رییس سازمان صداوسیما در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که اگر روحیه دینی در جامعه باشد بسیاری از مسائل حل خواهد شد، گفت: دشمن دقیقا نوک تیز حمله را برای دین زدایی و تخریب ایمان جامعه قرار داده است.عسکری با اشاره به اینکه ولایت فقیه منشأ قدرت کشور و عامل بقای کشور به شمار می‌رود، گفت: امروزه نیازمند عالمانی آگاه برای پاسخگویی به شبهات هستیم، باید از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت در این زمینه استفاده کرد تا شخصیت هایی تربیت شوند که محل تأثیر باشند و پاسخگوی سؤالات و شبهات شوند.
رهبر داعش در اندونزی به اعدام محکوم شد
باشگاه خبرنگاران/یکی از سرشناس ترین رهبران گروه تروریستی داعش در اندونزی به اعدام محکوم شد. بنا بر اعلام یورونیوز، ماموریت این شخص ۴۳ ساله که امان عبدالرحمان نام دارد، برنامه ریزی جهت حملات تروریستی زنجیره وار در سراسر اندونزی بود.
محور مقاومت به تجاوزگری اسرائیل پاسخ قاطعی خواهد داد
رسا/ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی علیه ملت فلسطین با پاسخ قاطع محور مقاومت رو به رو خواهد شد.حجت الاسلام شیخ علی دعموش تاکید کرد که تلاش برای به زانو در آوردن و تسلیم ساختن مردم فلسطین محکوم به شکست است.وی با اشاره به ناکامی اسرائیل در تحمیل طرح سازش قرن یا تغییر معادله در منطقه خاطر نشان کرد: محور مقاومت در برابر تجاوزگری اسرائیل ساکت نمانده و پاسخ هرگونه اقدام علیه مردم غزه را خواهد داد.
آمریکا تحریم‌های کره شمالی را تمدید کرد
باشگاه خبرنگاران /سایت کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای یک سال دیگر تحریم‌های ضد کره شمالی را تمدید کرد.ترامپ با وجود جاری بودن مذاکرات با کره شمالی، وضعیت اضطرار ملی درباره کره شمالی را تمدید کرد تا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ یک سال دیگر ادامه داشته باشد.
گفتگوی ریابکوف و عراقچی درباره همکاری تهران و مسکو
باشگاه خبرنگاران/وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ریابکوف، معاون وزیر خارجه این کشور، با عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، دیدار کرد. محور گفتگوی دو طرف همکاری ایران و روسیه در زمینه منافع حفظ برجام بود. طرف روسی در این دیدار بر تعهد خود درباره برجام تاکید کرد. دو طرف توافق کردند به هماهنگی فعالانه خود در این زمینه ادامه دهند تا بتوانند در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا از همکاری‌های دوجانبه خود درباره زمینه‌های اقتصادی و تجاری حفاظت کنند.
لاهه شکایت ایران از آمریکا را بررسی می‌کند
باشگاه خبرنگاران /دیوان بین المللی دادگستری که بالاترین دادگاه تحت قیمومیت سازمان ملل به شمار می‌رود در ماه اکتبر پرونده‌ شکایتی را بررسی خواهد کرد که ایران علیه آمریکا ارائه کرده است و بر اساس آن قصد دارد دارایی‌های مسدود شده خود را پس بگیرد.جلسات استماع دادگاه بین المللی لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا پاییز امسال برگزار می‌شود.قرار است جلسات استماع شکایت ایران از آمریکا درباره مصادره حدود دو میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان از ۱۶ مهر امسال به مدت ۵ روز برگزار شود.
مذاکره با آمریکا اتلاف وقت و بی‌فایده است
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور سوریه مذاکره با آمریکا را بی‌فایده و اتلاف وقت خواند.بشار اسد با اشاره به مذاکرات سال ۱۹۷۴ با آمریکا خاطرنشان کرد که این مذاکرات دستاوردی نداشته است.رئیس جمهور سوریه گفت: رؤسای جمهور آمریکا و نمونه بارز آن ترامپ، گروگان گروه‌های فشار این کشور از قبیل لابی‌ها، رسانه‌های بزرگ، مؤسسات مالی، شرکت‌های نفتی و اسلحه سازی هستند در نتیجه حرف آن‌ها با عملشان یکی نیست.
۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش موضوعیت ندارد
تسنیم/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به مردم و فرهنگیان می‌گویم که سند ۲۰۳۰ در‌آموزش‌وپرورش نه موضوعیت داشته و نه خواهد داشت، وقتی سند تحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را داریم سند ۲۰۳۰ موضوعیتی ندارد. علیرضا کاظمی درباره توجه به تربیت دینی در مدارس اظهار کرد: تربیت دینی، هدف تربیت انسان است و سند تحول بنیادین که سند فراروی آموزش‌وپرورش است تاکید دارد غایت نظام تعلیم و تربیت ایران برای تربیت دانش‌آموزان قرب الهی است.
هند تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند
تسنیم/یک مقام ارشد دولت هند از نهایی شدن مکانیزم‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا برای خرید نفت ایران و پرداخت پول آن خبر داد.در راستای تسویه بخشی از پرداخت نفت وارداتی از ایران، دولت هند تصمیم دارد مکانیزم پرداخت جایگزینی را احیا کند تا بدین وسیله با تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران مقابله کند.یکی از مقامات ارشد دولت هند اعلام کرد: یکی از روش‌های مقابله،‌ انجام پرداخت‌ها از طریق کشور سوم نظیر ترکیه است.
حضور بن‌سلمان در نشست نتانیاهو و عبدالله دوم
تسنیم/ یک خبرنگار صهیونیست از حضور ولیعهد سعودی در دیدار اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پادشاه اردن در امان پرده برداشت.«جاکی حوجی» تحلیلگر امور عربی در رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه معاریو فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در نشست دوجانبه ملک عبدالله دوم و بنیامین نتانیاهو حضور داشته است، نشستی که چند روز پیش در امان برگزار شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *