خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۳۱

  • دکتر ولایتی: برای ماندن در برجام از شرایط اعلامی کوتاه نمی‌آییم
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس: هیچ ضرورتی ندارد به معاهداتی بپیوندیم که از اهداف آنها آگاه نیستیم
  • آیت الله کعبی: افت تحصیلی در حوزه ها واقع بینانه نیست
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه برون رفت از مشکلات است
  • دکتر ظریف: دوران سلطه جهانی و منطقه‌ای به سر آمده است
  • روزنامه صهیونیستی هاآرتص: شکار وزیر اسرائیلی، پیروزی اطلاعاتی برای ایران است

 

** جام جم ۹۷/۳/۳۱
*  فیروزآبادی ویلای لواسان را تخلیه کرد
سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح صبح دیروز ویلای لواسان را تحویل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داد.
فیروزآبادی، سه‌شنبه‌شب این مکان را تخلیه و ساعت ۸ و۳۰دقیقه صبح دیروز این ویلا را تحویل داده است.
** همشهری ۹۷/۳/۳۱
*  سفر خرازی به اسپانیا و ایتالیا برای برجام
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به منظور تبادل نظر با مقامات اسپانیا امروز در راس یک هیات سیاسی به اسپانیا سفر کرده است.
بنا بر اعلام سفارت کشورمان در مادرید، خرازی روز پنجشنبه با جوزپ بورل، وزیر امور خارجه، اتحادیه اروپا و همکاری اسپانیا ملاقات می‌کند تا در مورد وضعیت برجام پس از خروج عهدشکنانه ترامپ و راهکارهای حفظ توافق هسته‌ای و مقابله با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران با وی مذاکره کند.
وی همچنین قرار است با قائم مقام وزارت خارجه این کشور نیز دیدار و رایزنی کند.
*  انتصاب سفرای جدید ایران در سوئیس و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
در آستانه سفر رئیس جمهور به سوئیس و اتریش سفرای جدید ایران در وین و برن منصوب شدند. نمایندگان ایران به زودی برای تصدی سفارت ایران در سوئیس و نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عازم محل ماموریت می‌شوند. محمدرضا حاجی کریم جباری مدیرکل پیشین وزارتی وزیر خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در سوئیس تعیین شده است. آخرین سفیر ایران در این کشور غلامعلی خوشرو بوده که هم اکنون مسئولیت نمایندگی ایران در نیویورک را بر عهده دارد. همچنین کاظم غریب‌آبادی هم قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عازم وین شود. او پیش از این معاون ستاد حقوق بشر بود.
** کیهان ۹۷/۳/۳۱
*  هیچ ضرورتی ندارد به معاهداتی بپیوندیم که از اهداف آنها آگاه نیستیم
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار نمایندگان مجلس:
– کیفیت مجلس در هر دوره باید نسبت به دوره قبل افزایش یابد، دستیابی به این هدف در گرو کار بیشتر و بهتر است، لازمه در صدر قرار گرفتن در میدان خدمت، کار برتر و اقدام و عمل اساسی است.
– مجلس نباید نماد تردید و خودکم‌بینی، یأس و ناامیدی، و بی‌اعتنایی و بی‌مبالاتی به مسائل کشور باشد و نباید با دید مأیوسانه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های ملی نگاه کند.
– هیچ ضرورتی ندارد به معاهداتی بپیوندیم که از اهداف آنها آگاه نیستیم.
– همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح‌شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.
– قانون باید برای رفع مشکلات طبقات ضعیف و متوسط باشد نه آلت دست و در خدمت صاحبان زر و زور.
– جلسه سران و عناصر سه قوه برای ورود جدی به مسائل اقتصادی باید بِبُرد و با تصمیمات قوی، راه را برای حل مشکلات موجود باز و مجلس نیز در همین جهت حرکت کند و به دشمنان اجازه سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی ندهد.
– شما در سوگند نمایندگی متعهد می‌شوید که از مبانی و دستاوردهای انقلاب و نظام صیانت کنید و عمل به این سوگند جز با رفتار انقلابی به معنای صحیح آن ممکن نیست، ضمن اینکه اگر به این تعهد عمل نشود، حضور نماینده در مجلس از لحاظ قانون اساسی و شرع دچار ‌اشکال می‌شود.
– اگر خلق‌وخوی ‌اشرافی جزو سبک زندگی ما شد، تبعات منفی آن از جمله ریزش‌ها پایانی نخواهد داشت و کار خیلی مشکل می‌شود.
*  هجمه‌ها علیه اجرای حکم اعدام «محمد ثلاث» طراحی شده و غیرعادی است
دادستان تهران با‌اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران، گفت: معتقدیم که این اقدامات غیرعادی مبتنی بر یک طراحی است.
عباس جعفری دولت‌آبادی با‌اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم محمد ثلاث عامل شهادت سه مامور نیروی انتظامی در خیابان پاسداران، گفت: خیلی‌ها انتظار داشتند که این حکم خیلی زودتر اجرا شود درحالی که با توجه به قوانین به متهم چند نوبت حق اعتراض داده شده و وکیل باید در تحقیقات مقدماتی حضور داشته باشد.
** شرق ۹۷/۳/۳۱
*  اوپک سازمان آمریکایی نیست
بیژن زنگنه وزیر نفت در سخنرانی خود در هفتمین سمینار بین‎المللی اوپک، بار دیگر بر استقلال اوپک، لزوم حفظ امنیت تولیدکننده و مصرف‎کننده در بازار نفت و سیاست‎زدایی از این سازمان به‌منظور ثبات بازار تأکید کرد.
او گفت: اوپک بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست. اوپک سازمانی نیست که از ترامپ دستور بگیرد و آن را اجرا کند. این یک نکته بسیار مهم است. ترامپ تصور می‌کند که می‌تواند به اوپک دستور بدهد.
*  لغو سفر وزیر دفاع اسرائیل به باکو به ‌دلیل حضور وزیر دفاع ایران
منابع خبری از لغو سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به باکو به دلیل دعوت از وزیر دفاع ایران به این شهر خبر دادند. آویگدور لیبرمن قرار بود در مراسم رژه نظامی به مناسبت سالگرد تأسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان که از بیست‌و‌ششم ژوئن (سه‌شنبه هفته آینده) برگزار می‌شود، شرکت کند؛ اما به محض اطلاع از دعوت «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران در باکو، سفر خود به جمهوری آذربایجان را لغو کرد. تل‌آویو روابط گرم نظامی با جمهوری آذربایجان دارد و در صنایع پهپادی به باکو کمک می‌کند.
** ایران ۹۷/۳/۳۱
*  کالایی ارزشمندتر از سرمایه اجتماعی نداریم
رئیس جمهوری رسانه ملی را در خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد و امید مردم و عامل اصلی بسیج افکار عمومی برای ایستادگی در برابر فشار بدخواهان دانست و تأکید کرد: رسانه ملی نقش بسیار مؤثری در امیدآفرینی و تقویت نشاط، وحدت و انسجام جامعه ایفا می‌کند.حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در نشستی با رئیس، معاونان و مدیران ارشد سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه امروز سرمایه اجتماعی، ارزشمندترین عنصر در کشور به‌شمار می‌رود، گفت:‌ تقویت اعتماد و انسجام میان مردم و نظام یک اصل اساسی بوده و رسانه ملی می‌تواند در این راستا نقش مؤثری در امیدآفرینی و نشاط در کشور داشته باشد.
*  آغاز بررسی لایحه جامع انتخابات در هیأت دولت
در جلسه روز گذشته هیأت وزیران بررسی لایحه جامع انتخابات آغاز شد. هدف این لایحه، سامان بخشیدن به قوانین و مقررات پراکنده در عرصه انتخابات و اصلاح و تجمیع آنها عنوان شده است. این لایحه همچنین با اهدافی از جمله تأمین عدالت در حق انتخاب شهروندان، شفاف ساختن وظایف اجرایی و نظارتی، ساماندهی روند برگزاری انتخابات، جلوگیری از اتلاف وقت و تضییع امکانات کشور و نظام‌مند ساختن تبلیغات انتخابات و شیوه ورود داوطلبان به عرصه انتخابات تهیه شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۳۱
*  تفکیک ۵ وزارتخانه هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
رئیس دفتر رئیس جمهوری بر مصمم بودن دولت در نهایی شدن طرح تفکیک پنج وزارتخانه با هدف کاهش مشکلات آنها تاکید کرد و گفت: این موضوع هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.
محمود واعظی افزود: با تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس شورای اسلامی وزیران جدید و جوانی به کابینه اضافه خواهند شد و این مساله به رفع مشکلات اقتصادی کشور با جدیت بیشتر کمک می‌کند.
به گفته وی، با تفکیک وزارتخانه ها، پنج وزارت جدید مسکن، راه و شهرسازی، بازرگانی ، ورزش، صنعت و معدن و سازمان ملی جوانان تشکیل خواهد شد.
*  امضای تفاهم‌نامه همکاری میان راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی
امضای قراردادتفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی تعمیرات اساسی ۲ دستگاه ماشین زیرکوب و تدارک ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات خطی در دومین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ماتیزا از کشور سوئیس امضا شد.
مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن اعلام کرد: سرمایه‌گذاری اولیه شرکت ماتیزای سوئیس بالغ بر ۲۰میلیون یورو بوده که براساس مکاتبات انجام شده میان طرفین در حال حاضر قابلیت سرمایه‌گذاری تا سقف ۸۰ میلیون یورو از سوی شرکت ماتیزا در ایران وجود دارد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۳۱
*  شلیک ۴۵ موشک و خمپاره به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در واکنش به مسأله بادبادک‌ها و تبادل آتش با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، طی ۳ نوبت به ۲۵ هدف در این منطقه حمله کرده است. گروه‌های مقاومت در نوار غزه نیز در واکنش به حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی، شهرک‌های یهودی‌نشین در مجاورت نوار غزه را آماج راکت‌ها و موشک‌های خود قرار دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از انجام تحقیقات گزارش داد ۴۵ فروند موشک و خمپاره از نوار غزه به سمت مناطق مجاور شلیک شد که فقط ۷ عدد از این راکت‌ها منهدم شد. مابقی راکت‌ها نیز به مناطق مختلفی در شهرک‌های صهیونیستی برخورد کرد.
** جوان ۹۷/۳/۳۱
*  برای ماندن در برجام از شرایط اعلامی کوتاه نمی‌آییم
دکتر علی‌اکبر ولایتی در حاشیه همایش بسیج اساتید در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را در برجام خواهند داد، با بیان این مطلب گفت: ایران شرایطش را اعلام کرده و به کمتر از آن هم رضایت نمی‌دهد.
وی افزود: اروپاییان موظف هستند در قضیه برجام به تکلیف خود عمل و امریکا را وادار کنند تا دست از خرابکاری خودش بردارد. ولایتی درباره خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل هم خاطرنشان‌کرد: حقوق بشر ابزاری سیاسی برای امریکایی‌هاست. اگر به نفع آن‌ها باشد در آن حضور دارند و از آن به عنوان وسیله‌ای استفاده می‌کنند، اما در قاموس مدعیان امریکایی معنای دیگری دارد.
*  شورای حقوق بشر جای مفتضحان حقوق بشری نیست
دبیر ستاد حقوق بشر ایران درباره خروج امریکا از شورای حقوق بشر گفت: شورای حقوق بشر جای مناسبی برای کشور‌هایی همچون امریکا که دارای رکورد‌های فضاحت‌بار در مسائل حقوق بشری و جنایات علیه بشریت هستند، نیست.
محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را خبری مسرت‌آمیز تلقی کرد و افزود: خروج امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل باید توسط تمام کشور‌هایی که به حقوق بشر به‌عنوان یک ارزش رفتاری به‌دور از استاندارد‌های دوگانه، سیاست‌بازی و پوشش‌های فعالیت‌های تروریستی نگاه می‌کنند، یک خبر بسیار مسرت‌آمیز تلقی شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۳۱
*  اعلام آمادگی مسکو برای پیوستن به اتحادیه اروپا برای محافظت از برجام
الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس از آمادگی مسکو برای پیوستن به بسته حمایتی اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.
وی گفت: در هر شرایطی ما به طور قوی از ادامه اجرای برجام حمایت و از تلاش‌های مربوطه اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنیم. ما آماده‌ایم تا به بسته اقدامات محافظتی اتحادیه اروپا (در این زمینه) بپیوندیم.
این مقام روس همچنین تاکید کرد: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ویژه برای شرکت‌های اروپایی زیان‌آور بوده است.
** رسالت ۹۷/۳/۳۱
*  توقف پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضرور
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: التهابات و هیجانات اخیر در حوزه اقتصادی از جمله در بازار طلا و خودرو، دلایل اقتصادی واقعی ندارد و بخش عمده‌ای از این التهابات، غیراقتصادی و ناشی از فضای روانی و سیاسی است. وی اضافه کرد: انتظار داریم دولت این وضعیت را مدیریت کند و نباید کاری کنیم که تقاضا برای ارز افزایش یابد.
پورابراهیمی گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم خوبی اتخاذ شد و آن این است که از این هفته برای کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و کالاهای غیرضروری نباید ارز از کشور خارج شود با این کار از تولید حمایت می‌شود.
*  دومین طرح استیضاح زنگنه؛ موضوع توتال
هدایت‌اللّه خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت خبر داد و گفت: محور اصلی این طرح درباره نحوه اجرای تعهدات شرکت توتال فرانسه در میدان ۱۱ پارس جنوبی است.وی ادامه داد: این طرح تدوین شده است و در روزهای آینده در اختیار هیئت‌رئیسه پارلمان قرار داده می‌شود.این نماینده با اشاره به محورهای دیگر این طرح افزود: قرارداد کرسنت و از دست رفتن بازار گاز در منطقه از محورهای این طرح است.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۳۱
*  حمایت مالی اروپا از ارتقای سه محصول کشاورزی ایران
اتحادیه اروپا از اردیبهشت ماه امسال (می ۲۰۱۸) حمایت مالی از سه پروژه ارتقای محصولات کشاورزی از جمله ذرت، سورگوم و هیبریدهای ژنتیکی اروپایی در ایران را آغاز کرده است که اجرای آن تا سه سال ادامه دارد.این برنامه به دنبال تفاهمنامه‌ای که با حضور «فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا و «محمود حجتی» وزیر جهادکشاورزی بین شرکت بازرگانی تعاونی‌های کشاورزی ایران (بتکا) و فدراسیون ملی تولیدکنندگان بذر ذرت و سورگوم فرانسه(FNPSMS) منعقد شد، اجرایی شده است.
*  وکیل محمد ثلاث به اتهام دروغ پردازی بازداشت شد
زینب طاهری که در یکی ازآخرین مراحل رسیدگی به پرونده راننده جنایتکار ادعای وکالت وی را مطرح کرده بود، بازداشت شد. بازپرس صادر کننده حکم بازداشت، علت این حکم را مواضع خلاف واقع و دروغ پردازی در خصوص عدم مجرم بودن راننده جنایتکار، از سوی طاهری در شبکه‌های مجازی عنوان کرده است.
** آرمان ۹۷/۳/۳۱
*  قول مسئولان عربستان درباره حج
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت با بیان اینکه بنای عربستان جدا کردن مباحث حج از مباحث و تنش‌های سیاسی است، گفت: امسال مسئولان سعودی همچون سال گذشته قول دادند که حج را از تنش‌های سیاسی جدا کنند. حسین حسینی شاهرودی در مورد اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم حج تمتع، گفت: طبق آخرین اطلاعات ما فرآیند عملیات اجرایی حج قبل از عزیمت زائران در ایران در حال انجام است. در عربستان نیز تدارکات لازم برای اعزام فراهم شده است. وی درباره برگزاری حج عمره نیز گفت: همچنان بحث حج عمره مطرح نیست و هنوز تصمیم‌گیری جدیدی درباره آن نشده است. اکنون تنها بحث حج تمتع مطرح است.
** آفرینش ۹۷/۳/۳۱
*  نروژ حفظ برجام را با جدیت پیگیری می کند
علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور عزیمت کرده با خانم ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ دیدار و گفت وگو کرد. نخست وزیر نروژ با ابراز خوشحالی از ملاقات اخیر با دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان در سازمان ملل متحد ، برجام را دستاورد مهمی برای جهان توصیف و تاکید کرد که نروژ با جدیت، خواهان حفظ این توافق بوده و همچنان پیگیر رفع موانع همکاری های دو کشور و بهره مندی از نتایج برجام برای ارتقای روابط دو کشور است.
*  اعتراض عراقچی به مقامات فرانسوی در مورد فعالیت گروهگ منافقین در این کشور
در چارچوب رایزنی‌های مستمر سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، پنجمین دور گفت‌وگوهای سیاسی دوجانبه به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مونتاین، دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه جمهوری فرانسه در تهران برگزار شد.
عراقچی نسبت به استمرار حضور گروهک تروریستی منافقین و فعالیت آنان در خاک فرانسه اعتراض کرده و خواستار ممانعت از اقدامات این گروهک تروریستی در فرانسه شد. طرف فرانسوی تاکید داشت که فرانسه با هوشیاری کامل بر فعالیت کلیه گروه‌هایی که سابقه فعالیت تروریستی دارند نظارت می کند.
** قدس ۹۷/۳/۳۱
*  شکار وزیر اسرائیلی، پیروزی اطلاعاتی برای ایران است
روزنامه هاآرتص نوشت: اگر اتهامات مطرح شده علیه «گونن سِگِو» وزیر پیشین انرژی اسرائیل صحت داشته باشد، استخدام او به عنوان جاسوسی و عامل اطلاعاتی، یک پیروزی برای ایران است.
این روزنامه با اشاره به اینکه سِگِو حتی تلاش کرد افرادی را در حوزه‌های نظامی، امنیتی و دیپلماسی رژیم صهیونیستی برای ایران به کار بگیرد، نوشت: «ایران و حزب‌الله، با هم و جداگانه اقدامات پیچیده‌تری را در مقایسه با کشورهای عربی، علیه اسرائیل اجرا می‌کنند».
روز دوشنبه (۱۸ ژوئن) و پس از برداشته شدن حکم سکوت رسانه‌ای، اعلام شد که «گونن سگو» وزیر انرژی اسبق و نماینده پیشین پارلمان رژیم صهیونیستی به جرم جاسوسی بازداشت شده است.
*  اشک تمساح سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای وکیل «قاتل گلستان هفتم»
به دنبال برگزاری دادگاه محمد ثلاث از دراویش گنابادی و راننده اتوبوسی که با حمله به نیروهای انتظامی ۳ نفر از کارکنان ناجا و بسیج را به شهادت رسانده بود با گذشت یک روز از انتشار این بیانیه، حالا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره وکیل این پرونده هم اظهارنظر کرد. هیثر نوثرت با لحنی مداخله‌جویانه نوشت: ما خواستار آزادی فوری او هستیم. این اظهارنظر مداخله‌جویانه در حالی منتشر شده که زینب طاهری از وکلای دادگستری از سوی یکی از شعب دادسرای فرهنگ رسانه بازداشت شده است. صادر کننده حکم بازداشت، علت این حکم را مواضع خلاف واقع و دروغ‌پردازی در خصوص عدم مجرم بودن راننده جنایتکار، از سوی طاهری در شبکه‌های مجازی عنوان کرده است.
** خراسان ۹۷/۳/۳۱
*  ادعای الحیات درباره سفر سردار سلیمانی به عراق
یک رسانه عرب زبان مدعی سفر سردار سلیمانی به عراق و احتمال انتقال پیامی از سوی ایران برای مقتدی صدر و هادی عامری شد. روزنامه الحیات چاپ لندن با تأکید بر این که اتفاق ‏نظری بین مقتدی صدر و واشنگتن وجود ندارد و جوانب ‏اختلافات بین آن‌ها بسیار بیشتر از اختلافات بین صدر ‏و تهران است، ادعا کرد: در حالی که صدر و عامری در نجف با یکدیگر دیدار ‏کردند، قاسم سلیمانی به کربلا سفر کرد تا تفاصیل ‏این دیدار را از نزدیک رصد کند و پیام‌های لازم را ‏به آن‌ها برساند.
*  شورای مرکزی جدید جمنا ۳۰ نفره می‌شود
حسینی سخنگوی جمنا گفت: در مجمع ملی، جبهه شورای مرکزی دوم با۳۰عضو شکل خواهد گرفت و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند دراین جبهه فعالیت کنند، جای خود را به اشخاص فعال وبا انگیزه می‌دهند.سیدمحمد حسینی افزود: جبهه مردمی به خاطر حضور نداشتن چندنفر فعالیت خود را متوقف نکرده وجلسه هیئت رئیسه تقریباهرهفته تشکیل می‌شود. حسینی تصریح کرد: دبیران ۲۲کمیته تخصصی اقشاری جلسات هردوهفته یک باررادارند ودر استان‌ها نیز این کمیته‌ها به تدریج فعال می‌شود،یک شنبه آینده نیز جلسه شورای مرکزی جبهه برگزار خواهد شد.
** اعتماد ۹۷/۳/۳۱
*  مذاکره هسته‌ای جدید با ایران ممکن نیست
«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به رییس کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور بار دیگر بر پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای «برجام» بعد از خروج امریکا از آن تاکید کرده است.
بوریس جانسون در این نامه تصریح کرده ارزیابی دولت انگلیس این است که در صورت آغاز مذاکرات جدید با ایران بر سر مسائل غیرهسته‌ای، نمی‌توان «در چارچوب زمانی معقول» به نتیجه رسید. او در این باره نوشت: موضع ما تغییر نکرده است- برجام، محصول موفقیت‌آمیز ١٣ سال دیپلماسی خستگی‌ناپذیر است- و دیدگاه ما این است که شروع مذاکراتی جدید که در آن تمامی رفتارهای غیرقابل قبول ایران با همدیگر در نظر گرفته شوند بعید است که در یک چارچوب زمانی معقول موفق شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
افت تحصیلی در حوزه‌ها واقع بینانه نیست
رسا/آیت الله کعبی با اشاره به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در حوزه استعدادهای بسیار درخشان، طلاب جوان با انگیزه و با نشاط فراوان داریم، امید آینده حوزه و روحانیت، نخبگان، اساتید و طلاب جوان هستند، باید قدر اینها را بدانیم. عضو جامعه مدرسین با بیان این که افت تحصیلی در حوزه‌ها واقع بینانه نیست، تصریح کرد: معدل تلاش علمی حوزه‌ها از معدل متوسط جامعه علمی کشور اگر بیشتر نباشد حتما کمتر نیست، بلکه در برخی جاها بیشتر است.وی با تاکید بر حل مشکلات معیشتی طلاب اظهار داشت: طلبه نباید دغدغه معیشت داشته باشد.
تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه برون رفت از مشکلات است
رسا/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: ما برای پیشبرد اهداف انقلاب و صیانت از آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) از دو ظرفیت عظیم و خدادادی مردمی فداکار، صبور و پر صلابت و رهبری حکیم، دلسوز و شجاع برخورداریم.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه متأسفانه برخی دستگاه‌ها با عزم و اراده مورد انتظار و آنچنان که شاید و باید با ملت و رهبری به جد همراه نیستند ابراز داشت: اگر با وجود چنین ملت و جوانان و مجاهدانی و با وجود چنین رهبری همه دستگاه‌های نظام با عزم جدی و اراده جدی همراهی کنند هر سد و مانعی قابل شکستن و قابل عبور است.
سازمان‌های حقوق بشر خواستار آزادی شیخ سلمان شدند
رسا/۳۴سازمان حقوق بشر جهانی در بیانیه‌ای خواستار توقف محاکمه حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و آزادی بدون قید و شرط وی همراه با اسقاط تمامی اتهام‌ها شدند.نهادهای حقوق بشر جهانی در این بیانیه تاکید کردند که شیخ علی سلمان پس از محکومیت به تحمل چهارسال حبس به جرم سخنان سیاسی، به تازگی اتهام جدیدی را به وی وارد ساختند که نه تنها فاقد وجاهت قانونی است بلکه با انگیزه‌های سیاسی بوده و ممکن است که وی حتی به اعدام نیز محکوم شود.
اشمید: ۱۰۰ شرکت بزودی با ایران مذاکره می‌کنند
تسنیم/معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دردیدار بارئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید داشت: اروپا مصمم تر از همیشه در صدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم‌های ویژه جهت رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.اشمید درادامه اظهار داشت که قرار است بزودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرفهای ایرانی گردند و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا بوجود آید.
دستاوردهای محور مقاومت دشمنان را به رعب و وحشت انداخته است
رسا/ علمای اهل سنت و شیعه لبنان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت، از وحشت رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت خبر دادند.شیخ قطان در دیدار با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله با بیان اهمیت معادله ارتش، ملّت و مقاومت در حفظ لبنان گفت: دستاوردهای مقاومت در لبنان دشمن صهیونیستی و تکفیری را به رعب و وحشت انداخته است لذا باید مورد حمایت تمامی نیروهای سیاسی قرار بگیرد.شیخ ماهر عبدالرزاق نیز تصریح کرد: سلاح مقاومت ضرورت ملی و اسلامی لبنان و منطقه است. باید هرچه سریعتر دولت ملی مبتنی بر نتیجه انتخابات تشکیل شود و هر تلاشی برای کاهش تاثیر نتایج انتخابات محکوم به شکست است.
نظامیان مالزی از ائتلاف عربستان خارج می‌شوند
مهر/وزیر دفاع جدید مالزی با اشاره به اینکه این کشور علاقه ای برای حضور در مناقشات موجود در منطقه خلیج فارس ندارد گفت: در حال ارزیابی خارج کردن نیروهایمان از عربستان که اقدام به بمباران یمن می‌کند هستیم.محمد سبو گفت: نمی خواهیم در چنین مناقشاتی حضور داشته باشیم.
دیدار داماد و مشاور ترامپ با ولیعهد عربستان
مهر/کاخ سفید از دیدار «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در این کشور خبر داد. در این دیدار درباره افزایش همکاری‌‌ها میان آمریکا و عربستان، ضرورت تسهیل کمک‌های بشردوستانه برای غزه و تلاش‌ها برای ایجاد «صلح» میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها گفتگو شد.
ساخت سومین تأسیسات هسته ای ترکیه
صدا و سیما/رجب طیب اردوغان، از احتمال احداث سومین نیروگاه هسته ای این کشور خبر داد.رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: «ما به نیروگاه هسته ای اکویو در جنوب ترکیه محدود نخواهیم شد. ما سومین نیروگاه هسته ای را نیز احداث خواهیم کرد.
آمریکا قابل اعتماد نیست
مهر/ وزیرکشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان، در خصوص خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: با تمام بدعهدی‌ها و خلف وعده آمریکا در موضوع برجام آنها به دنبال مذاکره هستند اما آنها قابل اعتماد نیستند.رحمانی فضلی افزود: ما همواره به تعهدات خود پایبند بودیم اما از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم، وی درادامه گفت: دشمن برای ضربه زدن به نظام در حوزه اقتصادی متمرکز شده است و برای مقاومت در برابر آن رویکرد اقتصاد مقاومتی را به شکل منسجم تری ادامه خواهیم داد.
آمریکامسئول نقض حقوق‌بشر است
مهر/معاون نخست‌ وزیر ترکیه در سخنانی درباره خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: اسرائیل در صدر نقض حقوق بشر قرار دارد.وی ادامه داد: موضع جدید آمریکا نیز برای حمایت نامحدود آن از رفتار اسرائیل است. دولت آمریکا مسئول نقض حقوق بشر است.وی در ادامه افزود: اینکه آمریکا مواضع و پیش داوری مغرضانه اسرائیل را به عنوان دلیل خروج از شورای حقوق بشر اعلام کرده است، در واقع نشان دهنده آن است که آمریکا نیز خود مواضع مغرضانه ای دارد.
آمریکا برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت، باید مقام‌های اروپایی را تحریم کند
 فارس/لابی صهیونیستی و بانفود «اف. دی. دی» به دولت آمریکا توصیه کرده برای مجبور کردن اروپایی‌ها به قطع دسترسی ایران به سوئیفت، مقام‌ها و بانکداران اروپایی را در فهرست تحریم قرار دهد.«مارک دوبوویتز» مدیر این لابی در یادداشتی مشترک با «ریچارد گلدبرگ» از مقام‌های سابق خزانه‌داری آمریکا و مشاور امور تحریمی اف. دی. دی، در نشریه «وال استریت ژورنال»، قطع دسترسی ایران به سوئیفت را کلید موفقیت «راهبرد فشار حداکثری» علیه ایران توصیف کرده و نوشته است که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در پشت صحنه در تلاش است تا اقدامات واشنگتن برای اعمال فشار به ایران را تضعیف کند.
اظهارنظر ضدایرانی جدید وزیر خارجه آمریکا
فارس/وزیر خارجه آمریکا بار دیگر یک اظهارنظر ضدایرانی دیگر مطرح کرد. پامپئو با انتشار یک عکس جعلی مدعی شد که در نتیجه سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا اعتراضات در ایران رو به گسترش است. عکس مورد استناد پامپئو نموداری را نشان می‌دهد که ظاهراً روند رو به گسترش تظاهرات‌ها در ایران را نشان می‌دهد.
دوران سلطه جهانی و منطقه ای به سر آمده است
  ایرنا /وزیر امور خارجه با تاکید براینکه دوران سلطه جهانی و منطقه ای به سر آمده و تلاش در این مسیر برای هر قدرتی بیهوده است، گفت: کشورهای منطقه باید بجای پذیرش سلطه خارجی و یا تلاش برای سلطه بر همسایگان، به دنبال ایجاد منطقه ای قوی تر و با ثبات تر باشند.ظریف در مقاله ای با عنوان «سیاست خارجی آمریکا در بحران» با اشاره به خروج آمریکا از چندین معاهده نوشت: خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن یکجانبه و غیرقانونی تحریم‌های هسته ای برخلاف نظر مردم آمریکا، در واقع نقطه اوج بد عهدی‌ها و نقض مکرر این توافق از سوی دولت آمریکا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *