خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۳۰

  • حضرت آیت الله جوادی آملی: امام خمینی(ره) پیام قرآن، عترت و اسلام را به جهانیان منتقل کرد
  • فرمانده کل سپاه پاسداران: سیاست ما فعلاً افزایش برد موشک‌ها به بالای ۲ هزار کیلومتر نیست
  • آیت الله ممدوحی: مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب شگفتی دشمنان شده است
  • آیت الله خاتمی: مذاکره ‌ایران با آمریکا احمقانه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی: پرسشگری و فکرمحوری ویژگی ممتاز نظام آموزشی حوزه است
  • سخنگوی دولت: عقل سیاسی نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا کامل نیست

 

** جام جم ۹۷/۳/۳۰
*  واکنش وزارت خارجه به بیانیه آمریکا درباره قصاص محمد ثلاث
بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا درباره قصاص محمد ثلاث گفت: در جایگاهی نیستید که به دخالت و سیاه‌نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورهای مستقل و قلب حقایق بپردازید. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه اجرای حکم قصاص محمد ثلاث، قاتل سه مأمور نیروی انتظامی را محکوم کرده و از شرکای ایالات متحده خواست تا همراه با واشنگتن، آنچه به زعم وی «اعدام بی‌رحمانه و غیرعادلانه» است را محکوم کنند.
*  مخالفت نمایندگان با کلیات طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات
نمایندگان مجلس با ۶۱ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر با کلیات طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشوری مخالفت کردند که براین اساس این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.نمایندگان مجلس دیروز همچنین درخواست اولویت لایحه اصلاح ساختار دولت را رد کردند.
** همشهری ۹۷/۳/۳۰
*  احتمال پیوستن نوری مالکی به ائتلاف صدر و حشد شعبی
پس از توافق غیرمنتظره ائتلاف‌های سائرون و فتح به ریاست مقتدی صدر و هادی عامری برای تشکیل اکثریت در پارلمان عراق، اکنون خبرهایی مبنی بر احتمال انضمام ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نیز به این توافق منتشر شده است. به گفته العربی، الجدید در صورت پیوستن دولت قانونی به این ائتلاف، ضربه بزرگی از سوی ایران به آمریکا در عراق وارد شده است.
*  جهان ۵/۶۸ میلیون آواره دارد
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارشی به مناسبت روز جهانی آوارگان اعلام کرد: تعداد افرادی که تا پایان سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک محل زندگی‌شان شده‌اند به ۵/۶۸ میلیون نفر رسیده است. حدود ۴۰ میلیون نفر از این افراد کسانی هستند که داخل خاک کشورشان آواره شده‌اند. براساس آمار ارائه شده، دو سوم پناهجویان از ۵ کشور می‌آیند. بیش از ۶ میلیون نفر از سوریه، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از افغانستان، حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سودان جنوبی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از میانمار و حدود ۹۹۰ هزار نفر اهل سومالی هستند.
** کیهان ۹۷/۳/۳۰
*  اصلاحات اسلامی! پروژه وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با ایران
سندی که به رویت وبگاه افشاگر اینترسپت رسیده از برنامه‌‌ریزی‌هایی در وزارت خارجه آمریکا برای تضعیف زیربنای ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران با هدف‌گذاری روی گروه‌های زنان و جوانان خبر می‌دهد.
منابع خبری گزارش دادند وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی به کاخ سفید، خواستار پیش گرفتن سیاستی موسوم به «اصلاح اسلامی» برای مقابله با ایران شده است. در سند مورد نظر بحث‌های مفصلی درباره نحوه ایجاد «اصلاحات» ادعایی مدنظر انجام شده و پیشنهاد شده زنان و جوانان به عنوان گروه‌های هدف، مد نظر قرار گیرند.
*  خام‌اندیشی است اگر فکر کنیم اروپا مشکلات کشور را حل می‌کند
رئیس‌اتاق بازرگانی تهران درباره برجام اروپایی گفت: اگر فکر می‌کنید، اروپا مشکلات ما را حل می‌کند، خام‌اندیشی است، زیرا آنها نیز دچار مشکلاتی هستند.
مسعود خوانساری در سی و نهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران با‌اشاره به بلاتکلیفی در بحث تولید، واردات و محیط کسب و کار گفت: اگرچه این مسائل درونی است، اما فشارهای بیرونی و خارجی بر آن تأثیرگذار است و امیدواریم با تدابیر دولت این مسائل حل شود.
** شرق ۹۷/۳/۳۰
*  عارف، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد. فاطمه سعیدی یکی از اعضای این فراکسیون در صفحه توییتر خود نوشت: «با انجام انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات دکتر عارف با ۱۳ رأی در برابر ۹ رأی آقای زاهدی به ریاست کمیسیون برگزیده شد».
*  هشدار گوترش به وقوع جنگ در غزه
دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به وقوع جنگ در نوار غزه، از تعداد بالای فلسطینی‌هایی که در اعتراض‌های اخیر به دست نیروهای اسرائیل کشته و زخمی شده‌اند، ابراز نگرانی کرد. در گزارشی که آنتونیو گوترش در اختیار شورای امنیت قرار داده، او «هر اقدامی را که از سوی همه طرف‌ها منجر به رسیدن ما به این نقطه خطرناک و شکننده شده» محکوم کرده است.
** ایران ۹۷/۳/۳۰
*  بررسی همکاری‌های هسته‌ای تهران و برن
عصر دیروز پاسکال برستویل، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه سوئیس که در رأس یک هیأت عالیرتبه برای گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی در تهران به سر می‌برد با بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. موضوعات مرتبط با برجام، مسائل منطقه‌ای و چگونگی همکاری‌های هسته‌ای ایران و سوئیس در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرف سوئیسی ضمن اشاره به حمایت کشورش از برجام بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه کشورهای جهان از ایران در این موضوع تأکید کرد.
*  درخواست فراکسیون زنان مجلس برای دیدار با دراویش زن زندانی
رئیس فراکسیون زنان مجلس از درخواست این فراکسیون برای ملاقات با دراویش زن زندانی خبر داد. پروانه سلحشوری گفت: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشته و درخواست بازدید از زندان را داشته‌اند که به طور مشخص این بازدید مربوط به دراویش زن زندانی خواهد بود.
*  عقل سیاسی نویسندگان نامه مذاکره با آمریکا کامل نیست
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری:
– در صورت تصویب نشدن لوایح مرتبط با «اف‌ای‌تی‌اف» وضع اقتصادی ما بدتر می‌شود و سیاست‌های این جریان‌ها باعث می‌شود فشار بیشتری به ملت ایران وارد شود.
– هر نوع سیاه نمایی درباره وضع اقتصادی کشور، یک علامت مثبت به ترامپ است؛ مبنی بر اینکه همان طور که رئیس جمهوری امریکا مدعی است، وضع خراب است.
– برخی که خود را مدافع ارزش‌های انقلاب می‌دانند، به خاطر بغض به دولت حاضرند گرای منفی به ترامپ بدهند تا با انگیزه بیشتری به ملت ایران فشار بیاورد.
– کشور از نظر ریالی و ارزی مشکلی ندارد.
– نامه جمعی از فعالان سیاسی برای مذاکره با امریکا نشان می‌دهد که عقل سیاسی نویسندگان کامل نیست.
– ترامپ ثبات ندارد و به همین دلیل اکنون زمینه مذاکره با ترامپ وجود ندارد.
– چهار سناریو تعریف کرده و خود را برای شرایط تحریم‌ها آماده کرده‌ایم. آسیب‌های تمام دستگاه‌ها در شرایط تحریم و برنامه‌های لازم در آن شرایط بررسی شده و دست‌مان پر است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۳۰
*  هر چه متحدتر باشیم، راحت‌تر از مشکلات عبور می‌کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی رئیس جمهور با تحلیل شرایط بین‌المللی و اقدامات بدخواهان برای تضعیف اعتماد مردم به مسئولان و امید آنها به آینده، افزود: مردم و مسئولان در ۴۰ سال گذشته و در شرایطی بسیار سخت‌تر کنار هم ایستاده‌اند و امروز نیز هر چه متحدتر باشیم راحت‌تر از مشکلات عبور می‌کنیم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم اقتصادی کشور و هماهنگی و تلاش مسئولان دولت و سایر قوا در این عرصه، تاکید کرد که علاوه بر اقدامات اقتصادی، ضروری است که اقدامات فرهنگی و پیوست‌های رسانه‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی صحیح به جامعه مورد توجه قرار گیرد.
*  ایران به ۹ کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی پیوست
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران از دستیابی کشورمان به چرخه کامل فناوری فضایی خبر داد و گفت: ایران با همکاری موثر بخش خصوصی اکنون به جمع ۹ کشور نخست فضایی جهان پیوسته است.
چرخه کامل فناوری فضایی شامل فعالیت در بخش ماهواره، ایستگاه زمینی، پرتابگر و استفاده از شبکه ماهواره‌ای است.
** وطن امروز ۹۷/۳/۳۰
*  توضیحات رئیس دادگستری استان تهران درباره پرونده ثلاث
غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران توضیحات قابل تاملی را درباره جزئیات پرونده محمد ثلاث، جانی خیابان پاسداران که سحرگاه دوشنبه به دار مجازات آویخته شد و همینطور شانتاژ ضدانقلاب و جوسازی‌‌های صورت گرفته درباره این قصاص مطرح کرد.
اسماعیلی درباره شانتاژهای یک خانم مدعی وکالت محمد ثلاث نیز گفت: خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم علیه، داد بی‌گناهی او را سر داده است، اصلا در فرآیند دادرسی در دادسرا و دادگاه و مرحله فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، وکیل این فرد نبوده و پرونده را مطالعه نکرده و از جزئیات پرونده اطلاع ندارد و بعد از قطعیت دادنامه با محکوم‌علیه ملاقات و از او وکالت گرفته و بر مبنای آن از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کرده و دیوان نیز بعد از بررسی، قرار رد درخواست اعاده دادرسی را صادر کرده است.
*  برنامه‌ داعش برای ناامن کردن بغداد
هسته‌های داعش طی روزهای اخیر به شکل خطرناکی در مناطق شمالی استان صلاح‌الدین فعال شده‌اند. یک منبع نظامی در عراق با اعلام این خبر، تصریح کرد اطلاعاتی دال بر برنامه‌ریزی این گروه تروریستی برای ناامن کردن پایتخت و هدف قرار دادن غیرنظامیان وجود دارد. به گفته این منبع، گروه تروریستی داعش از مشغول شدن دولت به پرونده انتخابات و پیامدهای آن بهره‌برداری و تحرکات خود را آغاز کرده که اگر این تحرکات مهار نشود امنیت را بر هم خواهد زد.
** جوان ۹۷/۳/۳۰
*  سیاست ما فعلاً افزایش برد موشک‌ها به بالای ۲ هزار کیلومتر نیست
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بسیج اساتید با عنوان «استاد در تراز انقلاب» با اشاره به اظهار نظر اندیشکده وابسته به کنگره امریکا که اعلام کرده ایران بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را دارد، تصریح کرد: توان موشکی ما متکی بر توان علمی است. فرمانده سپاه گفت: ما توان افزایش برد موشک‌ها به بیش از ۲ هزار کیلومتر را داریم ولی فعلاً این سیاست ما نیست زیرا بسیاری از اهداف ما و منافع دشمن در همین برد ۲ هزار کیلومتر است، لذا امریکایی‌ها در حوزه نظامی ورود نمی‌کنند.
*  تعهد ترامپ برای حفظ سلاح اتمی اسرائیل
نشریه «نیویورکر» روز سه‌شنبه در گزارشی اختصاصی نوشته است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فوریه ۲۰۱۷، تفاهمنامه‌ای را برای حفظ کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل امضا کرده است.
بنا بر این گزارش، بدین ترتیب ترامپ چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا (بعد از باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون) است که این تفاهمنامه با قدمت چند ده ساله را امضا می‌کند.
به نوشته روزنامه «هاآرتص» این تفاهمنامه بعد از سفر یک هیأت عالی‌رتبه از مقامات صهیونیست به واشنگتن و دیدار با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی وقت آمریکا به امضای ترامپ رسیده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۳۰
*  تشکیل ستادی برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی آمریکا
روز گذشته اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در جلسه این شورا تصمیم گرفتند تا با توجه به تلاش و اعمال فشار آمریکا برای پمپاژ تبلیغاتی منفی به منظور ناامید کردن مردم نسبت به آینده کشور و نظام، ستادی با حضور نمایندگان سه قوه و با همکاری رسانه ها و صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات تشکیل شود که مهم‌ترین وظیفه‌اش اطلاع‌رسانی صحیح در مقابل حرکات تبلیغاتی منفی دشمن علیه کشور توسط رسانه‌های معاند است.
*  فساد، هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد با تاکید بر وظیفه حساس و سنگین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برهه کنونی، تصریح کرد: در شرایط تحریم زمینه‌های بروز فساد بیش از زمان‌های دیگر است اما همانطور که بارها تاکید شده است باید با عزم جدی پرچم مبارزه با فساد را همواره بالا نگه داریم و با همت همه مسئولان، دامن نظام را از مفاسد پاک کنیم. رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: فساد، هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند و باید با مسدود کردن همه روزنه‌های بروز فساد، از ناامیدی مردم و لطمه به منافع و حیثیت ملی جلوگیری کنیم.
** رسالت ۹۷/۳/۳۰
*  نمایندگان خواستار ارجاع تخلفات بانک مرکزی به قوه قضائیه شدند
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه ۱۰ تن از نمایندگان به هیئت رئیسه پارلمان خبر داد و گفت: این نمایندگان طی این نامه خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آئین‌نامه داخلی مجلس و ارجاع تخلفات از قانون توسط بانک مرکزی به دستگاه قضا شدند.وی افزود: نامه مذکور برای رسیدگی به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده است و در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.
*  روابط تهران – پکن در سطح عالی است
سفیر ایران در چین اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در سطح بسیار بالا و مناسبی قرار دارد. همتی روابط سیاسی، اقتصادی، صنعتی، انرژی و سرمایه گذاری ایران و چین را بسیار گسترده توصیف کرد و گفت با توجه به دیدار روسای جمهوری دو کشور در اجلاس شانگهای، این مناسبات گسترش چشمگیرتری خواهد داشت.سفیر ایران در چین در بخش دیگری از سخنانش در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز چین گفت: پس از توافق هسته ای، چین تلاش‌های زیادی برای اجرای این توافق کرده است.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۳۰
*  مخالفت با فوریت رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه تفکیک ساختار دولت مخالفت کردند. در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح درخواست در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به لایحه تفکیک ساختار دولت که به امضای ۵۰ نماینده رسیده بود مطرح شد اما از ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه فقط ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ مخالف و ۶ رای ممتنع به دست آورد.
** آرمان ۹۷/۳/۳۰
*  اعلام وصول سوال از وزیر راه
سوال از وزیر راه درباره تاخیر هواپیماهای داخلی اعلام وصول شد. محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس سوال ملی محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز و سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر از وزیر راه در خصوص برنامه وزارت راه در زمینه رفع تاخیر هواپیماهای داخلی را اعلام وصول کرد.
*  ارتش اجازه تعرض به مرزهای میهن را نمی‌دهد
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از توان علمی و آمادگی رزمی اجازه هیچ گونه تعرضی به مرزهای میهن را نمی‌دهد. امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ارتش خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز جایگاه نیروهای مسلح و ارتش در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه خوبی است. وی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به سطح بسیار بالای علمی، تحقیق و پژوهش و آمادگی رزمی رسیده است.
** آفرینش ۹۷/۳/۳۰
*  پاپ خواهان حل سیاسی بحران یمن شد
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان طی سخنرانی هفتگی خود نسبت به وضعیت کنونی یمن ابراز تاسف کرده و از مردم خواست به خاطر یمن دعا کنند.پاپ فرانسیس از جامعه جهانی خواست با گرد هم آوردن طرف‌های درگیری بر سر میز مذاکره، وضعیت انسانی در این کشور وخیم‌تر نشود.
سازمان ملل اعلام کرد که حمله در الحدیده میلیون‌ها تن از شهروندان یمنی را در معرض گرسنگی قرار می‌دهد.
*  کلینتون سیاست مهاجرتی ترامپ را بحران اخلاقی خواند
هیلاری کلینتون سیاست مهاجرتی “تحمل صفر” ترامپ درباره جدا کردن فرزندان از والدینشان در مرز مکزیک با آمریکا را بحران اخلاقی و بشری خواند. هیلاری کلینتون آنچه را که برای خانواده‌ها در مرز مکزیک و آمریکا می‌افتد را وحشتناک توصیف کرد و گفت: هرکسی که حس مهربانی و دلسوزی دارد از این مساله خشمگین شده است.
** قدس ۹۷/۳/۳۰
*  دستور رهبری برای رفع مشکلات اسناد زمین کشاورزان
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مقام معظم رهبری دستور داده اند که مسائل کشاورزان در خصوص اسناد و مدارک زمین ها رفع شود و این مهم در چند مرحله صورت گرفته و اگر مواردی نیز باقی مانده باید از طریق بنیاد مستضعفان پیگیری شود و مساعدت‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
علی لاریجانی افزود: موضوع سازمان عمران و توسعه روستا باید پیگیری شود چرا که کار درستی است، روستاییان باید با یک مرجع مشخص برای امر توسعه روبه رو باشند. بنابراین باید موضوع تشکیل سازمان عمران و توسعه روستاها در مجلس پیگیری شود.
*  خط تولید دیزل ملی افتتاح شد
خط تولید دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار با حضور وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.
در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته طی مراسمی خط تولید موتور دیزل ملی ۱۳۰۰ اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز افتتاح شد.
** خراسان ۹۷/۳/۳۰
*  دومین آبستراکسیون در کمیسیون امنیت ملی طی ماه اخیر
در حالی که قرار بود جلسه کمیسیون امنیت ملی با دستور انتخابات ریاست کمیسیون تشکیل شود عصر روز گذشته این نشست به دلیل ترک جلسه تعدادی از اعضا از حد نصاب افتاد. پس از آبستراکسیون اعضای فراکسیون ولایی برای بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم طی ماه اخیر اقدام مشابه اعضای فراکسیون امید در روز گذشته دومین آبستراکسیون در کمیسیون امنیت ملی در یک ماه اخیر به شمار می‌رود.
*  دیدار جابری انصاری با رهبران معارضان سوری
حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با برخی از رهبران معارض سوریه، در نروژ دیدار و موضوعات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. دور جدید این گفت وگوها و رایزنی ها بر اساس توافق نمایندگان سه کشور ضامن روند آستانه و دیمیستورا، نماینده سازمان ملل چند هفته دیگر در ژنو برگزار می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۳/۳۰
*  توضیح فیروزآبادی در مورد ویلای لواسان
سرلشکر حسن فیروزآبادی، رییس سابق ستادکل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اعلام کرد: بدین‌ وسیله سند تحویل محلی در لواسان ابتدای جاده کن را که به دستور مقام معظم رهبری به اینجانب تحویل شده است برای اطلاع ملت شریف ایران منتشر می‌کنم. محل تحویلی یک ساختمان مخروبه با حدود ۴ اتاق معمولی و بدون هرگونه امکانات زیر سقف شیروانی مربوط به حدود ٧٠ تا ١٠٠ سال پیش است.
اینجانب از هیچ مرجعی، حکمی ولایی، قانونی یا قضایی برای تخلیه دریافت نکرده‌ام. این محل ٢٢ سال به عنوان دفتر فوق سری رییس ستادکل استفاده می‌شد. در مورد مصاحبه با خبرنگاران محترم درخواست مجوز کرده‌ام که در صورت اجازه ان‌شاءالله اقدام خواهد شد.
*  مشکل بازار نفت تنش‌افکنی سیاسی امریکاست
وزیر نفت پیش از سفر به «وین» اتریش برای شرکت در نشست اوپک گفت: بیشتر مشکل فعلی بازار نفت، به تنش‎های سیاسی برمی‌گردد که از سوی رییس‎جمهوری امریکا در فضای بین‎المللی ایجاد شده است؛ نه فقدان توازن عرضه و تقاضا. زنگنه افزود: رییس‌ جمهوری امریکا برای فعال نگه ‌داشتن توسعه شیل اویل در این کشور موافق قیمت‎های بالای نفت است اما برای فرار از فشار افکار عمومی مردم در برابر بالا رفتن قیمت نفت به ویژه در پی خروج از برجام، به اوپک حمله می‌کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امام خمینی پیام قرآن، عترت و اسلام را به جهانیان منتقل کرد
رسا/آیت الله جوادی آملی، با حضور در حرم حضرت امام خمینی (ره) ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ امام راحل(ره) ادای احترام کرد.وی در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام (ره) جزء افراد نادری بودند که در عصر غیبت توانستند پیام قرآن، عترت و اسلام را به جهان منتقل کنند وی ادامه داد: امام خمینی (ره) خودساخته بودند و چون روح طیب و طاهر داشتند و روح الله بودند، سخنانشان در جان جامعه اثر می‌گذاشت و بیگانه را بر سرجای خود می‌نشاند.
 مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب شگفتی دشمنان شده است
حوزه/آیت الله ممدوحی با اشاره به نقش مهم اساتید حوزه در تربیت علمی و معنوی طلاب، گفت: معیار و ملاک مهم در حوزه‌های علمیه تشخّص علمی و تقوایی اساتید است و قیمت هر مدرسه علمیه‌ای به اندازه سواد، معنویت و تقوای اساتید آن است.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خودتاکیدکرد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) به لطف خداوند متعال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که عالمی متفکر، شجاع، مؤمن، مدبّر و تربیت یافته حوزه علمیه است به رهبری نظام و انقلاب اسلامی انتخاب شد.وی تصریح کرد: مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب شگفتی دشمنان شده است، به طوری که تاکنون هیچ قدرتی نتوانسته است کوچکترین نقطه ضعفی از مدیریت ایشان بیان کند.
مذاکره ‌ایران با آمریکا احمقانه است
تسنیم/آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سال خود قرار دارد و دشمنان درصدد براندازی این انقلاب هستند، افزود: دشمن از ۵ ابزار برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند، نخستین آن تحریم‌های اقتصادی است این تحریم‌ها جدید نیست و از ابتدای انقلاب از سوی آمریکا تحریم بوده و همچنان است و ملت ما می‌تواند با موفقیت از این بحران نیز عبور کند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به سخنان ترامپ درباره مذاکره دوباره ایران و آمریکا بیان کرد: این تعبیر ترامپ یک تعبیر احمقانه است چراکه تاریخ نخوانده و کسی که تاریخ نخوانده باشد و ملت ایران را نشناسد این اراجیف را بیان می‌کند.
پرسشگری و فکرمحوری ویژگی ممتاز نظام آموزشی حوزه است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رجبی در مراسم افتتاحیه سومین دوره ی طرح ولایت طلاب برادر در مشهد با اشاره به این که باید شبهات دینی و اعتقادی موجود در جامعه را جدی گرفت و به راحتی از آن عبور نکرد، اظهار کرد: طلبه کسی است که از علم حوزوی خود به عنوان اسلحه ای در مقابل شبهه پراکنی دشمن استفاده می‌کند و سم‌هایی که بخواهند به دین وارد کنند را پاک کند.عضو جامعه مدرسین همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز نظام آموزشی حوزه، گفت: عالی‌ترین استاد حوزه وقتی بر کرسی تدریس قرار می‌گیرد، برای یک طلبه هیچ محدودیتی در نقد کردن نظریه علمی او وجود ندارد و برای استاد هم پرسشگری طلبه چیز عجیبی نیست.
پاسخ موشکی مقاومت فلسطینی به رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران/گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه، اهدافی را در فلسطین اشغالی موشک باران کردند.رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند که بار دیگر شهرک شاعر هنیگف با موشک‌های هاون هدف قرار گرفته است. همچنین یک فروند پهپاد صهیونیستی در شهرک الحضر واقع در حومه قنیطره در داخل اراضی سوریه و در مجاورت مرزهای سوریه با بلندی‌های اشغالی جولان سرنگون شد. ارتش صهیونیستی سرنگونی این پهپاد را تأیید کرد.
سازمان ملل قدردان میزبانی ایران از پناهندگان است
باشگاه خبرنگاران /جانشین نماینده کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران گفت: حدود یک میلیون پناهنده در کشور ایران حضور دارد که اکثریت آنها از کشورهای افغانستان و عراق هستند.کورنیاک بابیان اینکه سازمان ملل قدردان میزبانی ایران از پناهندگان است ادامه داد: ایران چهارمین میزبان پناهندگان در دنیا محسوب می‌شود و در میزبانی از پناهندگان افغانستانی در رده دوم قرار دارد.
طرح آمریکایی-صهیونیستی افقی جز شکست ندارد
رسا،/ عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: رژیم سعودی عید مسلمانان را به کشتار خونین در یمن تبدیل کرده است.وی افزود: سیاست سعودی ها همچنان توطئه علیه ملتهای منطقه ما به ویژه ملت فلسطین و مقدسات و حقوق آن است.قاووق تاکید کرد: همه ما به توان ملتهای‌مان برای مقاومت به منظور نابودی طرح آمریکایی-صهیونیستی-سعودی که افقی جز شکست برای آن وجود ندارد، امید و ایمان داریم.
پیشنهادات اروپا برای حفظ برجام کافی نیست
مهر/ دبیرکل سازمان ملل دردیداربا رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن حمایت صریح از برجام به رایزنی‌های دوجانبه با کشورهای باقیمانده در برجام جهت حفظ این توافق اشاره و تصریح کرد که برجام و حفظ آن نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در امنیت جهانی و بخصوص حفظ رژیم منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای دارا است.صالحی نیز در این ملاقات ضمن مخرب دانستن سیاستهای اخیر آمریکا در قبال برجام به سابقه رفتار مشابه این کشور در دوره‌های گذشته اشاره کرد و با ابراز تردید در مورد امکان حفظ برجام با شرایط موجود، پیشنهادهای دریافتی از اتحادیه اروپا را برای انتظارات جمهوری اسلامی ایران کافی ندانست.
پرداخت دلار به واردات کالاهای غیرضرور متوقف شد
تسنیم/رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: التهابات و هیجانات اخیر در حوزه اقتصادی از جمله در بازار طلا و خودرو، دلایل اقتصادی واقعی ندارد و بخش عمده‌ای از این التهابات، غیراقتصادی و ناشی از فضای روانی و سیاسی است. پورابراهیمی افزود: در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم خوبی اتخاذ شد و آن این است که از این هفته برای کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و کالاهای غیرضروری نباید ارز از کشور خارج شود، با این کار از تولید حمایت می‌شود.
آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد
باشگاه خبرنگاران/وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک رسما خروج آمریکا را از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل آنچه “رویکرد ضداسرائیلی” این شورا خوانده شده، اعلام کردند.«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در این کنفرانس خبری ضمن اعلام رسمی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، شورای حقوق بشر با مسائل حقوق بشر منافقانه برخورد می‌کند.
ناو بزرگ جنگی آمریکا وارد خلیج فارس شد
باشگاه خبرنگاران / نیروی دریایی آمریکا از ورود ناو «ایو جیما»‌ به آب‌های خلیج فارس خبر داد.کشتی جنگی «یواس‌اس ایو جیما» هفته جاری برای نخستین بار از اواخر ماه مارس به عنوان کشتی پایگاه (کشتی جنگی آبی‌-خاکی یا ناو هواپیمابر) آمریکا در منطقه وارد آب‌های خلیج فارس شده است.
شورای امنیت بر راه حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد
ایرنا/شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست غیرعلنی عصر دوشنبه خود بر راه حل سیاسی به عنوان تنها راه باقی مانده برای پایان درگیری یمن تاکید کرد. دیمیتری پولیانسکی سفیر روسیه در سازمان ملل متحد پس از این نشست گفت: اعضای شورا بار دیگر تاکید کردند بندر الحدیده و سلیف باید باز باشد و فعالیت‌های آن در ایمنی کامل ادامه یابد.
احداث خط راه‌آهن بین عربستان و بندر حیفا
باشگاه خبرنگاران/یک خبرنگار مقیم سرزمین‌های اشغالی از هماهنگی سرّی بین رژیم‌های سعودی و صهیونیستی برای احداث خط راه آهن بین عربستان و بندر حیفا در سواحل فلسطین اشغالی خبر داد.مهدی مجید در پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید ویدیویی از دیدارش با یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و راه و ترابری اسرائیل منتشر کرد که درباره این طرح صحبت می‌کند. این طرح به محض آنکه معامله قرن در سال ۲۰۱۹ میلادی به اتمام برسد رسانه ای خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *