خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۲۹

  • آیت الله العظمی شبیری زنجانی: عرفان‌های دروغین دکان است و عوام را به بازی گرفته‌اند
  • ورق در الحدیده برگشت؛ هلاکت ۱۰۰ نظامی آمریکایی، اسرائیلی اماراتی و سعودی در جبهه غرب یمن
  • رئیس جمهور: سود جویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند
  • آیت الله کعبی: نویسندگان نامه درخواست مذاکره، ستون پنجم دشمن هستند
  • سخنگوی انصارالله یمن: تحویل الحدیده به سازمان ملل موضوع مذاکرات نیست
  • دکتر ظریف: ۸۰ کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی علیه منطقه است

 

** جام جم ۹۷/۳/۲۹
*  بازداشت وزیر پیشین اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران
پلیس رژیم صهیونیستی و شین بت اعلام کردند که «گونن سگو»، وزیر سابق و عضو سابق پارلمان اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است. در بیانیه شین بت آمده است که دادستان بیت المقدس روز جمعه دادخواستی را علیه سگو صادر کرده که وی را متهم به یاری رساندن به کشور دشمن، جاسوسی علیه رژیم صهیونیستی، و انتقال چندین پیام به یکی از دشمنان کرده است.
اتهامات وارده به این وزیر پیشین اسرائیلی عبارتند از انتقال اطلاعات به منابع ایرانی در مورد بخش انرژی رژیم صهیونیستی، مکان‌های امنیتی و ساختمان‌های اسرائیل، و همچنین هویت مقامات شاغل در سازمان‌های امنیتی و سیاسی رژیم اسرائیل.
*  استیضاح ربیعی با ۵۰ امضا کلید خورد
حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خبر داد. این طرح با ۵۰ امضا تقدیم هیات‌رئیسه مجلس می‌شود.
** همشهری ۹۷/۳/۲۹
*  دور جدید گفت وگوهای سیاسی ایران و سوئیس در تهران
دور جدید گفت وگوهای جامع سیاسی به ریاست سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم پاسکال بریسویل، معاون وزارت امور خارجه فدراسیون سوئیس دیروز دوشنبه (۲۸ خردادماه) در تهران برگزار شد.
در این نشست در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین المللی و همکاری در حوزه قضایی و حقوق بشری گفت وگو شد. طرفین همچنین ضمن تاکید بر حفظ برجام، لزوم پایبندی کشورها به آن را مهم ارزیابی و بر آمادگی خود برای توسعه همکاری در این چارچوب تاکید کردند.
معاونین وزرای امور خارجه دو کشور همچنین ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند حل بحران‌های منطقه، آخرین وضعیت منازعات و بحران‌های منطقه‌ای را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.
*  اعتراض ملانیا ترامپ به جداسازی کودکان مهاجر
رفتار ظالمانه دولت آمریکا با خانواده‌های مهاجر به این کشور و جدا کردن کودکان مهاجر از والدین‌شان، موجی از اعتراض‌ها را به همراه داشته است.به گزارش‌بی‌بی‌سی بعد از سازمان ملل و نمایندگان کنگره در آمریکا، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا هم در اقدامی نادر در بیانیه‌ای به شدت نسبت به این رفتار و در واقع سیاست همسرش اعتراض کرد.
** کیهان ۹۷/۳/۲۹
*  ساماندهی بازار خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفت
رئیس ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی بازار خودروهای داخلی و وارداتی توسط این کمیسیون در دست پیگیری است.
داوود محمدی افزود: پرونده‌ای در این خصوص به تازگی در کمیسیون اصل ۹۰ باز شده است تا همه مسایل مرتبط با بازار خودرو رصد شده و مورد ارزیابی قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: در این پرونده شکایت‌های وارده به وضعیت بازار خودرو و همچنین بحث کیفیت و قیمت خودروهای داخلی در کنار سوءاستفاده‌ها و رانت‌های مربوط به ثبت سفارش‌ها و واردات خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.
*  هلاکت ۱۰۰ نظامی آمریکایی، اسرائیلی، اماراتی و سعودی در جبهه غرب یمن
نبرد بزرگ الحدیده برخلاف پیش‌بینی ائتلاف سعودی و غرب، به باتلاق متجاوزان تبدیل شد و طبق گزارش‌ها، انقلابیون یمنی تنها در یک قلم، ۱۰۰ نظامی خارجی آمریکایی، انگلیسی، صهیونیستی، اماراتی و سعودی را به هلاکت رساندند. ۱۶۰ مزدور سعودی و شماری از نیروهای ویژه فرانسوی نیز در این جنگ اسیر شده‌اند.
ائتلاف سعودی و اماراتی از روز چهارشنبه گذشته با کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه عملیات سنگینی برای اشغال بندر راهبردی الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با رزمندگی و ایثار مبارزان انصارالله و ارتش یمن موفق به پیشروی در این منطقه نشده و تلفات سنگینی نیز متحمل شده‌‌اند.
** شرق ۹۷/۳/۲۹
*  بیانیه دفتر صدر درباره دعوت العبادی
ضیاء الاسدی، مسئول دفتر سیاسی مقتدی صدر رهبر ائتلاف سائرون تأکید کرد: دفتر ما هیچ دعوت رسمی از سوی حیدر العبادی رهبر ائتلاف النصر و نخست‌وزیر عراق برای گفت‌وگو درخصوص ساختار دولت آتی این کشور دریافت نکرده است. او افزود: دعوت حیدر العبادی از گروه‌های سیاسی برای رایزنی در این خصوص تنها در رسانه‌ها مطرح شده است.
*  تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران، با «شیخ‌تمیم بن‌حمد آل‌ثانی»، امیر قطر، تلفنی گفت‌وگو کرد. وی در گفت‌وگو با امیر قطر از گسترش مناسبات تهران با دولت و ملت قطر استقبال کرده و گفت: «هیچ مانعی برای گسترش روابط با قطر به‌عنوان یک کشور همسایه و برادر وجود ندارد و تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود».
وی تأکید کرد: «تهران و دوحه می‌توانند از ظرفیت‌های بسیار زیادی که برای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد، بیش‌ازپیش استفاده کنند».
** ایران ۹۷/۳/۲۹
*  سود جویان اقتصادی آماده برخورد قاطع مالیاتی باشند
در جلسه روز گذشته ساماندهی بازار ارز و بررسی نوسانات اخیر در قیمت برخی کالاهای مورد نیاز مردم که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، حجت‌الاسلام حسن روحانی به مردم اطمینان داد که تولید یا تأمین کالاهای مورد نیاز جامعه و حل هرگونه مشکل بخش‌های تولیدی در این عرصه اولویت دولت است.
وی در این جلسه که با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط تشکیل شد، افزود: مردم تحت هر شرایطی نباید تحت فشار قرار گیرند، بویژه در مورد کالاهای اساسی و کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: دولت اجازه سوء استفاده در بازار کالاهای مورد نیاز مردم را نخواهد داد و اگر کسانی به فکر سود باد آورده هستند، آماده برخورد مالیاتی قاطع باشند.
*  تلاش سئول برای مستثنی شدن از تحریم‌های امریکا علیه ایران
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد رایزنی‌هایی را با امریکا برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کرده است.
کره جنوبی و امریکا روز گذشته رایزنی‌هایی را به صورت رسمی درباره وضع مجدد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز کردند. تمرکز کره جنوبی روی به حداقل رساندن تأثیرات منفی بر اقتصاد جهانی بویژه شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، قرار دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲۹
*  همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا برگزار می‌شود
علی‌مرتضی بی‌رنگ رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل، گفت: این همایش ۳۱ خرداد تا یکم تیر با هدف مقابله با طرح ایران هراسی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در مقابل سیاست‌های امریکا برای برهم زدن توافق برجام برگزار می‌شود. وی افزود: این همایش با محوریت همکاری‌های طرفین بر روی موضوعاتی چون توسعه اقتصادی، رشد جامعه استارتاپی و نیز بین‌المللی سازی شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در مراسم افتتاحیه آن سخنرانی خواهد کرد.
*  جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه را بمباران کردند
رسانه رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی از بمباران مواضع ارتش سوریه در شرق این کشور توسط یک جنگنده ائتلاف آمریکا خبر داد. بنابراین گزارش،‌این حمله در «الحاره»، در جنوب شرقی «البوکمال» اتفاق افتاد. هنوز خبری از تلفات این حمله در دست نیست. گفتنی است که ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، از ائتلاف اعراب سوری و شبه نظامیان کُرد در شمال شرق البوکمال حمایت می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲۹
*  تحویل الحدیده به سازمان ملل موضوع مذاکرات نیست
سخنگوی انصارالله یمن ضمن غیرمنطقی دانستن تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل اعلام کرد که این گزینه روی میز مذاکرات نیست. محمد عبدالسلام گفت: آنچه ائتلاف عربی در بندر الحدیده به دنبال آن است یک نبرد فرسایشی است که نمی‌تواند در آن ایستادگی کند و این ائتلاف قادر به فیصله دادن به جنگ در این بندر نیست.
*  طرح سؤال از رئیس‌جمهور دوباره کلید خورد
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال از رئیس‌جمهور درباره مشکلات اقتصادی را کلید زدند. حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر گفت: نمایندگان به دنبال رفع مشکلات مردم بویژه در حوزه‌های معیشتی هستند. وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی مردم بویژه در حوزه مسکن، خوراک و خودرو باید هرچه سریع‌تر رفع شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس اهتمام ویژه دارند برای رفع این مشکلات بکوشند.
** جوان ۹۷/۳/۲۹
*  منافقین در تبوک عربستان مستقر شدند
حدود ۱۵۰ نفر از منافقین در پایگاهی در منطقه تبوک عربستان مستقر شدند. جمع‌آوری اطلاعات از ایران و اقدامات منطقه‌ای ایران ماموریت این گروه است. هزینه‌های مربوطه نیز قرار است توسط آل سعود پرداخت شود. همچنین یک پایگاه دیگر نیز با پیگیری آمریکایی‌ها در امارات در اختیار منافقین قرار داده شده است.
جاسوسی و کمک به شبکه سازی و جمع‌آوری اطلاعات برای تحریم ماموریت اصلی و جدید منافقین است.
*  تشکیل تیم مشترک امریکا و رژیم صهیونیستی برای اجرای تحریم‌های ایران
به‌رغم مخالفت اروپا، روسیه و چین با بازگشت تحریم‌های ایران، رژیم صهیونیستی و امریکا برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران یک تیم و کارگروه مشترک تشکیل دادند.روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: «در یک نشانه از تغییر ۱۸۰ درجه‌ای سیاست امریکا در قبال ایران تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، امریکا یک تیم مشترک با اسرائیل برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه تهران تشکیل داده است». بنا بر گزارش این روزنامه، کمیته مشترک ایجاد شده بین امریکا و این رژیم به منظور «درس گرفتن» از تجربیات دو طرف برای اجرای رژیم تحریم‌ها علیه ایران است؛ تحریم‌هایی که قرار است به دنبال خروج واشنگتن از برجام در فواصل زمانی ۱۸۰ و ۱۹۰ روزه اعمال شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲۹
*  ۱۳ هفته کمبود برق داریم
وزیر نیرو گفت: از اواسط هفته جاری به مدت ۱۳ هفته با موضوعی تحت عنوان کمبود تولید برق مواجه خواهیم بود. رضا اردکانیان با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه گزارش مفصلی در این زمینه مطرح کرده و همکاران وزارت نیرو نیز توضیحاتی دادند، افزود: دقیقا ۵ هزار و ۳۱۵ مگاوات کمبود تولید برق خواهیم داشت که این کاهش تولید به دلیل کمبود بارش در سال آبی جاری است.
*  ایران اوپک را تهدید به وتو کرد
ایران اعلام کرد، ونزوئلا و عراق به‌همراه ایران مانع از تصویب پیشنهاد افزایش تولید نفت در نشست این هفته اوپک و متحدانش در وین خواهند شد. عربستان و روسیه از پیشنهاد افزایش تولید پشتیبانی می‌کنند.
حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در سخنانی گفت: «۳ عضو مؤسس اوپک قصد دارند این طرح را متوقف کنند… اگر عربستان و روسیه می‌خواهند تولید خود را افزایش دهند، این مستلزم اجماع است. اگر این دو کشور بخواهند به‌تنهایی اقدام کنند، این به‌معنای نقض توافق کاهش تولید خواهد بود».
** رسالت ۹۷/۳/۲۹
*  کمک برزیل به شرکت‌هایش برای ادامه تجارت با ایران
سفیر برزیل گفت: دولت برزیل تمام تلاش خود را خواهد کرد که به شرکت‌های برزیلی کمک کند تا در سایه تحریم‌های آمریکا همچنان به تجارت خود با ایران ادامه دهند. رودریگو آزردو سانتوس در مورد سیاست خارجی برزیل گفت که برزیل به عنوان یک کشور پیشتاز در بین کشورهای در حال توسعه جهان همواره سعی کرده است با هیچ کشوری اصطکاک سیاسی ایجاد نکند. اگر چه در عین حال همواره کوشیده است در تسهیل امور کار کشورهای در حال توسعه در سازمان‌های بین المللی همچون سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی کمک کند.
*  دادستان کل کشور تجاوز به ۴۱ نفر در ایرانشهر را تکذیب کرد
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با تکذیب ادعای مطروحه مبنی بر تجاوز به تعدادی از بانوان در شهرستان ایرانشهر از پیگیری این موضوع در دادستانی کل و مراجع قضائی استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: مطابق اعلام مقامات قضائی محلی و دادستانی مرکز استان سیستان و بلوچستان و بررسی‌هایی که بنده به عمل آوردم موضوع به این ترتیبی که مطرح شده تکذیب می‌گردد. وی از دستور به مراجع ذی‌صلاح قضائی برای یافتن منشا و تحت تعقیب قرار گرفتن عامل انتشار این خبر کذب خبر داد و گفت: کسی که چنین خبری را ساخته و بی‌مبنا در یک جمع عمومی و مراسمی اعلام کرده است حتما باید بتواند این ادعا را اثبات کند و در غیر این صورت این اقدام با عنوان اتهامی تشویش اذهان عمومی به موجب قانون قابل تعقیب خواهد بود.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲۹
*  دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای کاهش مصرف برق برنامه‌ریزی کنند
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی روز گذشته به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده از افزایش مصرف برق در کشور و ضرورت کاهش مصرف برای گذر از پیک مصرف در سال ۹۷، بر ضرورت برنامه ریزی صحیح در دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق بویژه در تابستان تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت نیرو در اسرع وقت راهکارها و پیشنهادات این وزارتخانه را برای کاهش مصرف برق در دستگاه‌های اداری دولتی به هیات دولت برای تصویب ارائه کند.
*  بازداشت تیم عملیاتی حماس
پایگاه شماره ۷ شهرک نشینان صهیونیست مدعی شد که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم «شاباک» با همکاری پلیس صهیونیستی یک تیم عملیاتی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در کرانه باختری را بازداشت کرده است.
** آرمان ۹۷/۳/۲۹
*  احضار مدیرکل آموزش‌وپرورش
مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش تهران به دادسرا احضار شدند. در ادامه رسیدگی به بخش مفتوح پرونده آزار و اذیت دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران، مسئولان آموزش و پرورش تهران به دادسرا احضار شدند. بخشی از این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
*  برگزاری دادگاه متهمان «ثامن‌الحجج»
اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج دیروز در شعبه اول دادگاه کیفری یک تهران برگزار و ادامه رسیدگی به آن به روز شنبه دوم تیرماه موکول شد. بر اساس اعلام محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری تهران، در این پرونده که حدود ۳۷۰ شاکی دارد، حدود ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان تخلف مالی صورت گرفته و با توجه به حجم پرونده در چند جلسه دادگاه به آن رسیدگی خواهد شد.
** آفرینش ۹۷/۳/۲۹
*  کره‌شمالی ۳۰۰۰ مورد تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های اتمی و موشکی دارد
روزنامه “مونهوا ایلبو” چاپ کره جنوبی براساس ارزیابی‌های مقام‌های آمریکایی و با وجود مذاکرات میان رهبران کره شمالی و آمریکا درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره نوشت، مقام‌های واشنگتن ۳۰۰۰ تاسیسات مرتبط با فعالیت‌های اتمی و موشکی کره شمالی را رصد کرده‌اند.به نوشته این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود در این راستا روند تحقیقات درباره بازرسی از تاسیسات اتمی و موشکی در کره شمالی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شود و انجام مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی بین آمریکا و کره شمالی زمان زیادی طول بکشد.
** قدس ۹۷/۳/۲۹
*  از منافع ملی به نحو احسن دفاع می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه حضور در اجلاس اسلوفروم در نروژ گفت: امیدواریم بتوانیم به نحو احسن از منافع ملی خودمان دفاع کرده و آنچه که حق است را بیان کنیم. علی اکبر صالحی افزود: بنا به دعوت دولت نروژ، امروز به این کشور آمده ایم که در اجلاس اسلو فروم شرکت کنیم.
صالحی بیان داشت: در حاشیه اوسلوفروم ملاقات‌هایی را هم با دبیرکل سازمان ملل و نیز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه نروژ خواهیم داشت. همچنین با وزیر مشاور در امور خارجی آلمان هم دیدار خواهیم کرد. ملاقات‌های متعدد دیگری هم با توجه به بحث برجام و مسایلی که با بیرون رفتن آمریکا از آن پیش آمده ، خواهیم داشت.
*  نویسندگان نامه درخواست مذاکره، ستون پنجم دشمن هستند
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ‌اشاره به نامه برخی اصلاح‌طلبان برای مذاکره بی‌قیدوشرط با آمریکا گفت: ما دو نوع اصلاح‌طلبی داریم؛ اصلاح‌طلب آمریکایی که به دنبال به تاراج بردن استقلال، ‌آزادی و شرف ملی است و از این رو دچار خودباختگی در مقابل دشمن است. باید به عنوان ستون پنجم با این افراد برخورد شود، چرا که وقتی ترامپ و آمریکا نتوانستند علیه کشور ما غلطی کنند، عوامل خودباخته را به میدان آوردند.
** خراسان ۹۷/۳/۲۹
*  ۸۰ کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدیدی واقعی علیه منطقه است
وزیر خارجه ایران روز دوشنبه با ارائه آماری از شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار بحث درباره تهدیدهای این رژیم در منطقه شد. وی در توئیتر نوشت: «دست‌کم ۸۰ کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارد. هیچ کدام از آن‌ها در ایران نیستند، بلکه در اختیار (رژیم) جنگ‌طلبی هستند که بی‌وقفه درباره «بلندپروازی‌های» جعلی ایران ناله می‌کند. زمان آن است که به بحث‌های معطل‌مانده درباره تهدیدهای واقعی علیه منطقه و فراسوی آن بپردازیم.»
*  ایران عامل صلح در عراق و منطقه است
کاردینال «لوئیس رافائیل ساکو» بعد از دیدار سفیر ایران در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران عامل برقراری صلح و امنیت در عراق و منطقه است و ما از این نقش ایران تقدیر می‌کنیم.رهبر مسیحیان کلدانی عراق خاطرنشان ساخت که ایران در گردهم آوری جریان‌های سیاسی عراق حول میز گفت وگو و کمک به عراق برای تشکیل دولت آینده اش، تلاش قابل تقدیری ارائه می‌کند.
** اعتماد ۹۷/۳/۲۹
*  انقلابی‌گری به معنای هتک حرمت مسئولان نیست
محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تهمت زدن و تلاش برای ایجاد نفاق بین مردم و مسئولان یکی از آفت‌هایی است که متاسفانه امروز در جامعه ما رواج دارد؛ آن هم در شرایطی که دشمنان چشم طمع برای ایجاد شکاف در جامعه ایران دارند، باید بیش از گذشته در راه وحدت و همبستگی ملی گام‌برداریم. بر این اساس کسانی که صاحب تریبون هستند باید بیش از دیگران مراقبت کنند و در مسیر انشقاق و وحدت‌شکنی گام برندارند. انقلابی‌گری به معنای هتک حرمت مسئولان نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
عرفان‌های دروغین دکان است و عوام را به بازی گرفته اند
حوزه/ آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در برخی جلسات علمی‌شان گفته‌اند: بعضی افراد کرامت‌های دروغینی درباره خودشان ادعا می‌کنند و عوام را به بازی می‌گیرند. هر روز ادعای شهود و کرامت می‌کنند. خیلی از اینها دکان است و این برای عقاید مردم خطرناک است.ایشان همچنین افزودند:شنیدم فردی در یک جمع عمومی ادعا می‌کرده که فلان آقایی که الان اینجا آمده بود و با من حرف می‌زد و شما هم او را دیدید حضرت رضا(ع) بود! چنین ادعاهای‌ نامربوطی می‌کرد. اینها جعلیاتی است که منتشر کرده‌اند. این حرف‌ها را آدم‌های حسابی نمی‌زنند. اینها را چاپ می‌کنند و مردم عوام هم که نمی‌دانند دروغ است و باور می‌کنند. باز شدن باب این چیزها خیلی خطرناک است.
طرح سنا برای جلوگیری از تحصیل دانشجویان ایرانی در حوزه انرژی هسته‌ای
باشگاه خبرنگاران/ کنگره آمریکا در حال بررسی طرحی برای ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با انرژی یا علوم هسته‌ای در این کشور است..این طرح با افزودن بندی به قانون “کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه” مصوب سال ۲۰۱۲، دولت آمریکا را از صدور روادید برای گروه مشخصی از ایرانی‌ها منع می‌کند.در صورت تصویب این طرح، وزارت امور خارجه آمریکا موظف خواهد شد از صدور روادید برای هر فرد خارجی که شهروند ایران باشد به منظور شرکت در دوره آموزشی یک موسسه آموزش عالی در آمریکا برای تحصیل در رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای جهت اشتغال در بخش انرژی ایران، خودداری کرده و وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز از ورود این فرد به این کشور جلوگیری کند.
مقام آمریکایی رژیم صهیونیستی را عامل حمله به البوکمال سوریه دانست
باشگاه خبرنگاران جوان/ یک مقام آمریکایی در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: حمله بامداد دوشنبه به مواضع ارتش سوریه و حامیانش در جنوب شهر مرزی البوکمال در نزدیکی مرز عراق، کار رژیم صهیونیستی بوده است.او مدعی شد: این حمله توسط نیروهای آمریکایی یا نیروهای ائتلاف انجام نشده است. در حمله جنگنده‌های آمریکایی به یکی از مواضع ارتش سوریه در جنوب شرق البوکمال تعدادی از نیرو‌های ارتش سوریه کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
عربستان پول بیشتری به اقتصاد آمریکا تزریق کند
باشگاه خبرنگاران/ مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنانی اقتصاد آمریکا را تاثیرگذارترین و با نفوذترین اقتصاد در جهان دانست و افزود: انتظار داریم عربستان به اقتصاد آمریکا پول بیشتری تزریق کند. وی با اشاره به اقتصاد چین گفت: از سرمایه گذاری‌های چین در جهان استقبال می‌کنیم، اما این سرمایه گذاری نباید به شرایط مشخصی پیوند بخورد.
پیوستن انگلیس به آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل
باشگاه خبرنگاران/انگلیس با پیوستن به آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست نحوه برخوردش با رژیم صهیونیستی را اصلاح کند!. جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل از بند ۷ دستور کار جنجالی این شورا که به بررسی وضع حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی اختصاص دارد، انتقاد کرد. این بند یک بخش ثابت از برنامه‌ای است که به طور اختصاصی به بحث درباره موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی می‌پردازد.
کشته شدن نظامی ارشد امارات در ساحل غربی یمن
مهر/یک منبع آگاه اعلام کرد: ژنرال «عیسی سیف بن عبلان المزروعی» معاون فرماندهی ستاد مشترک ارتش امارات در یمن به همراه شمار دیگری از افسران بلندپایه ابوظبی در استان الحدیده در غرب یمن کشته شده است.بر اساس این گزارش، المزروعی در جریان درگیری یکشنبه شب گذشته در سواحل غربی یمن کشته و در جریان آن ۴۳ تن دیگر از نیروهای متجاوز نیز به هلاکت رسیده اند.
خشم وزیر اماراتی از تماس تلفنی روحانی و امیر قطر
مهر/وزیر مشاور امارات در امور خارجه طی اظهاراتی خشم خود را نسبت به رایزنی تلفنی رئیس جمهوری ایران و امیر قطر نشان داد.انور قرقاش در پست توئیتری خود نوشت: ارتباطات میان قطر و ایران در بالاترین سطوح و هماهنگی‌ها در دیدگاه‌ها مسأله عجیبی نیست بلکه این روابط آشکار شده است.وی در ادامه مدعی شد: این رویکرد در راستای حمایت از حوثی‌های یمن و دیگر مواضع چه بسا بیانگر دیدگاه‌های مردم قطر نباشد. فکر نمی کنم که مردم قطر نسبت به حمایت دولت این کشور از حوثی‌ها یا نزدیکی به تهران رضایت داشته باشند.
ورود سالانه ۱.۷ میلیون زائر عراقی به کشور
مهر/ رئیس سازمان حج و زیارت از ورود سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و گردشگر عراقی به ایران خبر داد و گفت: مذاکراتی با وزارت حج عراق برای تبادل زائر انجام شده است.حمید محمدی تأکید کرد: به جز ایام اربعین، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی نیز برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند. وی گفت: تاکنون برای تبادل زائر توافق دوجانبه انجام نشده اما اخیراً مذاکراتی با وزارت حج عراق انجام شده، کمیته‌ای شکل گرفته و قرار است اقداماتی در این خصوص انجام شود.
در تأمین کالاهای اساسی و حیاتی هیچ نگرانی وجود ندارد
تسنیم/ معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به برخی نوسانات قیمت در تعدادی از کالاها گفت: برای عرضه هیچ نگرانی وجود ندارد و در دوماهه نخست امسال عرضه کالاها افزایش یافته است. نهاوندیان ابراز کرد: مردم نگرانند که مسئله نوسان قیمت‌ها در آینده چه می‌شود و وظیفه دولت این است که افق آینده را برای آنها مشخص کند.وی افزود: دولت اجازه نمی‌دهد اشخاصی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کنند و کالاهای تولیدشده یا وارداتی را با نرخ‌های موهوم به مصرف کننده بفروشند.وی درباره برخورد با اخلالگران اقتصادی نیز گفت: دستگاه‌های مسئول اختیار لازم را در این زمینه دارند.نهاوندیان افزود: اگر اعتقاد داریم کالایی بی‌دلیل گران است نباید آن را خریداری کنیم
هیات دیپلماتیک آمریکا با ماموریتی ضدایرانی راهی شرق آسیا شد
ایرنا/ خبرگزاری رسمی کره جنوبی شامگاه دوشنبه گزارش داد که «کریستوفر فورد» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا، با ماموریت تشریح سیاست ضدایرانی این کشور، در صدر هیاتی سیاسی به شرق آسیا سفر کرده است.وزارت امور خارجه کره جنوبی که از هم‌پیمانان آمریکا در شرق آسیا است، در بیانیه خود در این رابطه با طرح ادعا‌هایی علیه ایران آورده که کاخ سفید، در تلاش برای شکل‌گیری «اجماعی جهانی» علیه تهران است.خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است که نشست روزهای آینده مقام‌های دو طرف با محوریت ایران خواهد بود و همچنین درخصوص تحریم‌های هسته‌ای گفت وگو خواهد شد.
اجازه نمی‌دهیم “FATF” در مجلس تصویب شود
تسنیم/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اینکه کنوانسیون (FATF) را استعماری قلمداد کرد، گفت: اجازه نمی‌دهیم “FATF” در مجلس تصویب شود.ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به مسکوت ماندن پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) در مجلس، گفت: کنوانسیون (FATF) یک لایحه استعماری است و درهای سلطه را بر کشور ما با دست خودمان باز می‌کند.
گوترش همچنان خواهان حفظ برجام است
ایرنا/سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: نظر دبیرکل این سازمان درباره برجام تغییر نکرده و همچنان خواهان حفظ این دستاورد مهم است. دوجاریک افزود: نگاه گوترش همچون گذشته این است که برجام یک دستاورد مهم است و باید حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *