خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۲۴

عید سعید فطر بر عموم مسلمین جهان مبارک باد

  • تذکر ۲۷۶ نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره وضعیت اقتصادی کشور
  • آیت الله مصباح یزدی: باید با استفاده از ابزار روز اسلام را تبلیغ کرد
  • آیت الله اعرافی: تعامل بین نهادها و ادارات در جهت خدمت رسانی به مردم یک ضرورت است
  • آیت الله فقیهی: زیر پا گذاشتن ارزش‌ها انسان را به جایی نمی‌رساند
  • بشاراسد: اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد

 

** جام جم ۹۷/۳/۲۴
*  طرح دوفوریتی برای تبدیل مجازات اعدام تعزیری به تعزیر درجه یک
محمدجواد فتحی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تقدیم یک طرح دو فوریتی به هیات‌رئیسه مجلس با بیش از ۷۰ امضا خبر داد که براساس آن عفو عمومی، تخفیف و تبدیل برخی مجازات‌ها و همچنین مصونیت ایرانیان مقیم خارج از کشور از تعقیب قضایی پیش‌بینی شده است.
وی اظهار کرد: ما در این طرح سراغ یکسری قوانین ارفاقی رفتیم و در ماده واحده‌ای که تقدیم هیات‌رئیسه کردیم، بحث تبدیل مجازات اعدام و حبس ابد تعزیری به تعزیر درجه یک که ۲۰ تا ۳۰ سال حبس است را پیش‌بینی کردیم.
** همشهری ۹۷/۳/۲۴
*  عقب نشینی دولت کانادا از رابطه با ایران
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که یکی از اولویت‌های خود را از سرگیری روابط با ایران عنوان کرده بود از طرحی حمایت کرده که ضمن توقف اقدامات برای روابط با ایران، تحریم‌های تازه علیه تهران وضع می‌کند.
جاستین ترودو همچنین به بازرگانان کانادایی که برخی از آنها در حال مذاکره با ایران بودند پیام داده است که با این کشور تجارت نکنند. کانادا سال گذشته ۲ بار و در ماه‌های می‌و اکتبر دیپلماتهای خود را به ایران اعزام کرده بود.
*  تماس با ایران درباره قندیل
وزیر امورخارجه ترکیه گفت که کشورش برای انجام عملیات نظامی احتمالی با ایران در تماس است.
مولود چاووش‌اوغلو تصریح کرد که ترکیه به‌طور مکرر تماس‌هایی را با ایران درخصوص عملیات احتمالی در شمال عراق و علیه گروه پ.ک.ک در منطقه قندیل که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، برقرار کرده‌ است.
وی افزود: ما با ایران در تماس هستیم. پ.ک.ک برای آنها نیز تهدید تلقی می‌شود. قندیل به مرز ایران بسیار نزدیک است. ما همکاری‌ها با ایران را (در این زمینه) افزایش می‌دهیم.
** کیهان ۹۷/۳/۲۴
*  همه مسئولان وظیفه دارند امید مردم به کارآمدی نظام اسلامی را افزایش دهند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ کس در هیچ جایگاهی حق ندارد چه با زبان و چه در عمل مردم را نا امید کند، همه مسئولان وظیفه دارند امید مردم را به کارآمدی و خدمتگذاری نظام اسلامی افزایش دهند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام در استان خراسان رضوی به اهمیت اعتماد عمومی به کارآمدی نظام اسلامی‌اشاره و اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی کشور، اعتماد عمومی به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که دشمن می‌خواهد این مؤلفه امنیت ملی را مخدوش کند.
*  الحدیده را گورستان متجاوزان می‌کنیم
همزمان با اعلام خبر حمله زمینی، هوایی و دریایی ائتلاف سعودی به بندر الحدیده، انقلابیون یمن اعلام کردند که این شهر را گورستان و باتلاق متجاوزان خواهند کرد.
سرلشگر «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن گفت: نبردها از مدتی پیش در جریان است و همه مسیرهای منتهی به بندر الحدیده (از سوی متجاوزان) آزمایش شده است. اگر خواسته باشند به جاده «میدی» بازگردند، ما در انتظار آنها هستیم و آمادگی زیادی داریم.
محمد علی الحوثی رئیس ‌کمیته عالی انقلاب یمن هم تاکید کرد، یمنی‌ها هراسی از هرگونه تنش آفرینی نظامی متجاوزان ندارند. الحوثی افزود: هرگونه ماجراجویی از این دست شکست خواهد خورد.
** شرق ۹۷/۳/۲۴
*  برجام در اولویت گفت‌وگوها
روز گذشته وزیر خارجه ایران با همتای آفریقایی‌ خود دیدار کرد؛ محور گفت‌وگوی محمدجواد ظریف با «لیندیوی سیسیولو»، وزیر خارجه آفریقای‌جنوبی، بررسی مناسبات دوجانبه ایران با این کشور و تحولات بین‌المللی بعد از خروج آمریکا از برجام بوده است.ظریف در بدو ورود به آفریقای‌جنوبی گفت: «در آخرین دور گفت‌وگوهای کارشناسی که هفته گذشته در تهران برگزار شد، یک‌ بار دیگر همه اعضای باقی‌مانده در برجام تعهد خود را برای اینکه اقدامات لازم را برای تضمین برخورداری ایران از دستاوردهای اقتصادی برجام انجام بدهند، اعلام کردند». او افزود: «البته هنوز ما بسته عملیاتی لازم را دریافت نکرده‌ایم. همکاران ما در اتحادیه اروپا و همکاران چینی و روسیه‌ای عنوان کردند که مشغول کارکردن روی همین بسته هستند».
*  تشکیل کمیسیون مقاومت و کم‌آبی در دولت
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمیسیون جدیدی در دولت به نام کمیسیون مقاومت و کم‌آبی تشکیل شده است که سیاست‌هایی را دنبال می‌کند تا کشور با کم‌آبی سازگار شود. عیسی کلانتری اظهار کرد: جزئیات کمیسیون مقاومت و کم‌آبی را باید وزیر نیرو اطلاع‌رسانی کند. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: همه دنیا می‌دانند که ما کشور کم‌آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.
** ایران ۹۷/۳/۲۴
*  تذکر ۲۷۶ نماینده به رئیس‌جمهور در مورد وضعیت اقتصادی کشور
در پایان جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد. ۲۷۶ نماینده در تذکرات جداگانه به رئیس‌جمهور، نسبت به کاهش ارزش پول ملی، افزایش ثبت سفارش واردات کالا و عدم نظارت بر قیمت خودرو انتقاد کردند.
*  آلمان دنباله رو سیاست های آمریکا نباشد
محمدباقر قالیباف عصر دیروز با میشائیل کلور برشتولد سفیر آلمان در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد. در این دیدار، قالیباف با اشاره به اینکه در ذهن مردم ایران، جایگاه صنعت و تجارت آلمان، برجسته و قابل ملاحظه است گفت: این سابقه قابل اعتنا و سازنده از آلمان در افکار عمومی ایرانیان، این انتظار را ایجاد کرده است که آلمان دنباله رو سیاست های آمریکا علیه ملت ما نباشد و اتحادیه اروپا سیاست های مستقل خود را در سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران دنبال کند.
وی به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: آقای ترامپ در موضوعات مختلف، بی اعتباری خود و تعهدات آمریکا را به جهان نشان داد.
چنین دولتی به راحتی توافقات و تعهدات بین المللی را با بهانه و بی بهانه، نقض و بی اعتبار می کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲۴
*  وزیر خارجه آفریقای جنوبی بر حمایت از برجام تاکید کرد
لیندیوی سیسیولو وزیر خارجه آفریقای جنوبی در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر لزوم حمایت از برجام تاکید و حمایت پرتوریا را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.
آفریقای جنوبی دومین اقتصاد بزرگ قاره آفریقا است و پس از امضای برجام، گام‌های خوبی برای توسعه روابط با تهران برداشته است.
*  رهبر طالبان درخواست مذاکرات مستقیم با آمریکا را مطرح کرد
رهبر طالبان بار دیگر درخواست این گروه برای انجام مذاکرات مستقیم با آمریکا برای پایان جنگ را تکرار کرد.
هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرد: اگر مقامات آمریکایی واقعا معتقد به پایان صلح‌آمیز درگیری‌ها در افغانستان هستند، باید به طور مستقیم به میز مذاکره بیایند زیرا این جنگ اثرات تخریبی برای افغانستان دارد و می‌توان این مساله را از طریق صلح حل کرد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲۴
*  برخی روزنامه‌های داخلی توجیه‌گر اقدامات صهیونیست‌ها شده‌اند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای از ما توجیه‌گر قبیـح‌ترین و وقیـح‌ترین وقایع جهانی شده‌ایم، گفت: برخی روزنامه‌های داخلی ما برای همان خبیث کودک‌کش کف می‌زنند و دفاع رزمندگان مقاومت از خودشان را تقبیح می‌کنند. محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجاه‌وسومین سالگرد شهدای موتلفه اسلامی، خاطرنشان کرد: این افراد به روز قدس که می‌رسند، حتی یک عکس مناسب از راهپیمایی در صفحه اول روزنامه‌شان نمی‌گذارند و اگر عکسی را هم منتشر کنند، هدف‌شان حاشیه‌پردازی و انعکاس یک موضوع فرعی است.
*  اعتراض ایران به ورود تروریست‌ها از کردستان عراق
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل نسبت به تردد گروهک‌های تروریستی به داخل کشور از منطقه کردستان عراق به دولت محلی اقلیم کردستان عراق اعتراض کرد. سرکنسولگری ایران در اربیل با اعلام این خبر تاکید کرد هیات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل به سرپرستی برهانی، کارشناس ارشد ‌نمایندگی در دیدار با یکی از مسؤولان دفتر روابط خارجی اقلیم کردستان عراق ضمن تسلیم یادداشتی، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه‌‌های مرزی مشترک رسما ابلاغ کرد.
** جوان ۹۷/۳/۲۴
*  سخنان رهبری اتمام حجت با اروپایی‌ها بود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است اروپا ضمانتی به ایران بدهد باید زودتر مشخص شود.
علی مطهری در خصوص صحبت‌های اخیر رهبری و ادامه دادن برجام در قالب فرمایشات رهبر انقلاب تصریح کرد: صحبت‌های اخیر رهبری نوعی اتمام حجت با اروپایی‌ها بود برای اینکه نظر خود را اعلام کنند.
مطهری در خصوص شیطنت برخی جناح‌ها و جریان‌ها در شرایط فعلی اقتصادی که در نهایت علیه مردم تمام خواهد شد، گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند تاثیر قبل را در کشور ما بگذارد و اجماع قبل را نمی‌تواند ایجاد کند. مردم شرایط فعلی کشور را درک می‌کنند و قطعا همبستگی بیشتری خواهند داشت و خود را با آن وفق خواهند داد و تحریم‌های آمریکا دیگر تاثیر قبل را در ایران نخواهد داشت.
*  دولت قانون را اجرا نمی‌کند
در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به توضیحات نماینده دولت در خصوص روند اقتصادی کشور خطاب به وی عنوان کرد که قرار بود جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار شود. وی همچنین انتقاد کرد که چرا جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی تاکنون با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار نشده است.
لاریجانی گفت: در این رابطه تخلف صورت گرفته، توضیحات شما اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲۴
*  به زودی با مردم درباره مشکلات دولت صحبت خواهیم کرد
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سخنانی گفت: دولت کنار خیرین خواهد بود، البته شرایط دولت راهم باید در نظر گرفت؛ باید بیش تر بعد از ماه رمضان در مورد شرایط کشور با مردم صحبت کنیم تا مردم در جریان شرایط دولت قرار بگیرند.
وی افزود: شاخص اقتصادی تهران با هیچ استانی قابل مقایسه نیست، به نظر من استان هایی که این چنین هستند باید بیش تر به سایر استان‌های محروم کمک کنند.
*  همه شرکت‌ها قصد خروج از ایران را ندارند
«پرگس اینترنشنال کونسرسیوم»، که مجموعه‌ای از ۱۱ شرکت کانادایی، اروپایی و آسیایی است هیچ برنامه‌ای برای توقف عملیاتش در ایران ندارد. قرارداد اولیه «پرگس» با تهران برای توسعه میادین جنوب خوزستان بود. بر اساس این گزارش «پرگس» قرار است ۶۵۵ میلیون بشکه نفت را طی ده سال پمپاژ کند.
** رسالت ۹۷/۳/۲۴
*  اهل رسانه امروز در تأمین منافع ملی وظیفه سنگین‌تری نسبت به گذشته دارند
رئیس جمهوری با فراخوانی برای یکپارچگی رسانه‌ای در برابر جنگ روانی دشمن، رسانه‌ها و اهل آن را امانتداران مردم دانست و تأکید کرد: تلاطم بازار، دلیل اقتصادی ندارد و رسانه‌ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی دشمن هستند و ما قادریم بر جنگ روانی دشمن فائق آییم. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه اصحاب رسانه امروز نسبت به گذشته وظیفه و مسئولیت سنگین‌تری را برعهده دارند، اظهار امیدواری کرد تا این جلسه آغازی جدید برای توسعه همکاری همگانی در راستای تثبیت منافع ملی باشد.
*  اوباما آسوده بخواب
دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پس از دیدار با رهبر کره شمالی، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور را مخاطب قرار داد. او در پیامی که در توئیتر منتشر کرده، گفته است: «قبل از ریاست جمهوری مردم (امریکا) فکر می‌کردند که با کره شمالی وارد جنگ خواهیم شد. رئیس جمهوری اوباما گفت که کره شمالی بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مشکل ماست؛ ولی دیگر نیست. امشب راحت بخواب.»
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲۴
*  رکورد جدید واردات نفت هند از ایران
واردات نفت هند از ایران با وجود تهدید تحریم‌های جدید آمریکا، در ماه مه حدود ۷۰۵ هزار بشکه در روز افزایش داشت که بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۶ به این طرف بود. طبق آمار کشتیرانی و منابع صنعتی آگاه، واردات نفت هند از ایران در ماه مه ۱۰.۲ درصد نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و حدود ۴۵ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
*  تهران رسما به اوتاوا اعتراض کرد
بهرام قاسمی با ابراز ناخرسندی از اقدام غیرسازنده مجلس عوام کانادا اظهار داشت: «هرچند، تصویب این طرح در مراحل اولیه قرار داشته و تا تبدیل آن به قانون باید مراحل دیگری را طی نماید اما در صورت تصویب نهایی، بی شک یک خطای راهبردی و اساسی با آثاری مخرب خواهد بود.»
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین بیان کرد: «مطرح شدن چنین طرحی ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و کافی قانونگذاران کانادایی از مواضع روشن و منطقی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با پدیده شوم تروریسم است.»
** آرمان ۹۷/۳/۲۴
*  دادستان تهران مامور رسیدگی به ادعاهای مطروح در برنامه تلویزیونی
در پی پخش برنامه‌ای در تاریخ ۸/۳/۹۷ در یکی از شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران و طرح ادعاهایی درباره نوعی بیماری، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور پس از انجام بررسی‌های لازم و اعمال و اعلام نظر کارشناسان و متخصصان ذی ربط درخصوص کذب بودن مطالب و ادعاهای مطرح شده در آن برنامه، گزارشی به دادستان کل کشور ارائه داده است. به دنبال این بررسی‌های اولیه، دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی دادستان کل کشور مامور شد برابر با مقررات، در اسرع وقت و با توجه به آثار و تبعات ادعاهای مطرح شده در آن برنامه در جامعه، موضوع را پیگیری و تعقیب کند و نتیجه نیز برای عموم اعلام شود.
*  رایزنی دیپلمات‌های ایران، روسیه و ترکیه در سوریه
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد دیروز از برگزاری نشستی طی هفته آینده برای بررسی قانون اساسی سوریه در ژنو خبر داد. «استفان دی‌میستورا» در بیانیه‌ای که منتشر کرد، خبر داد که نمایندگان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با هدف بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه هفته آینده در ژنو سوئیس دور هم جمع خواهند شد. فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین گفت که احتمال دارد از دیگر کشورها برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آید. نشست سه کشور مذکور که به کشورهای تضمین کننده آتش‌بس سوریه معروفند، قرار است ٢٨و ٢٩ خرداد در ژنو سوئیس برگزار شود.
** آفرینش ۹۷/۳/۲۴
*  تاکید رئیس جمهور بر ورود دستگاه های ذیربط به موضوع گرانی
رئیس دفتر رئیس جمهوری موضوع گرانی را از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست هیات دولت عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری امروز بر این مساله تاکید کردند و خواستند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود پیدا کنند. محمود واعظی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم حتی بخش هایی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت می کنند، محاسباتی که برای فروش می کنند از ارز بالاتر است و رییس جمهوری خواست تمام دستگاه های ذیربط به این موضوع رسیدگی کنند. از طرف دیگر، اجناسی در انبارها هست که باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.
*  اتحادیه اروپا متعهد به حفظ توافق هسته‌ای است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه‌حل مسائل بین‌المللی است، گفت: ما برای اعتبار اتحادیه اروپا و حفظ منافع‌مان کماکان متعهد به حفظ توافق هسته‌ای هستیم.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دیدار سران آمریکا و کره شمالی اشاره کرد و گفت که این دیدار ثابت می‌کند دیپلماسی و گفت‌وگو تنها راه پیش‌رو برای حل مسائل است.
** قدس ۹۷/۳/۲۴
*  اسرائیل به دنبال جمع آوری اطلاعات اقلیمی ایران است
رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به شو تلویزیونی نتانیاهو با موضوع کمک به حل مشکل کم آبی در ایران گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه کمک به حل بحران کم آبی در ایران و راه اندازی سایتی در این زمینه، به دنبال جمع آوری اطلاعات در مقیاس استان ها، شهرها و روستاهای کشورمان و اطلاع از زمینه‌های اختلاف بین مناطق مختلف و بهره برداری از آن در جهت توسعه نزاع بر سر آب است.
*  رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی می‌شود
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که استفاده مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی از قدرت کشنده در نوار غزه در مقابل معترضان فلسطینی جنایت جنگی است.
این سازمان در گزارشی اعلام کرد که استفاده از زور و ابزارهای کشنده بدون وجود تهدیدی که جان اسرائیلی‌ها را به خطر بیاندازد منجر به کشته شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شده است.
این سازمان تأکید کرد که جامعه جهانی باید این وضعیت را که طی آن اسرائیل با ارائه گزارش هایی در تلاش برای توجیه اقدامات نظامیان خود است و از سوی دیگر آمریکا با استفاده از وتو امکان مجازات اسرائیل را سلب می‌کند، به پایان برساند.
** خراسان ۹۷/۳/۲۴
*  تقویت سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه در جولان
فرماندهی ارتش سوریه از تقویت مواضع پدافند هوایی این کشور در نزدیکی بلندی‌های جولان که در اشغال اسرائیل است، خبر داد. این پدافند روسی که در روزهای آینده مستقر می‌شود، «پاینت سیر اس ۱» نام دارد و هدفش تقویت سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه است. تقویت دفاع هوایی سوریه در حالی است که ماه گذشته ۲۸ جنگنده اسرائیلی به سوریه حمله و ۷۰ موشک به مواضع نظامی این کشور شلیک کردند.
*  جهان از کاهش تولید نفت ایران به شدت آسیب می‌بیند
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که کاهش تولید نفت ایران و ونزوئلا به بازار جهانی نفت آسیب جدی خواهد زد. کارشناسان آژانس معتقدند که حتی اگر کسری تولید نفت ایران و ونزوئلا جبران شود توازن عرضه و تقاضا در سال آینده برهم خواهد خورد و جهان در مقابل افزایش قیمت‌های جهانی بی ثبات و شکننده خواهد شد.
** سازندگی ۹۷/۳/۲۴
*  صدر با سیاستمدار نزدیک به تهران ائتلاف کرد
مقتدی صدر رهبر ائتلاف سائرون و هادی العامری رهبر جریان الفتح در نجف اقدام به برگزاری کنفرانس خبری مشترکی کرده و خبر از توافق برای تشکیل فراکسیون اکثریت دادند. صدر اعلام کرد: ائتلاف الفتح با سائرون در فضای ملی در کنار ائتلافی قرار می‌گیرد که چند روز پیش میان سائرون،‌الحکمه به رهبری عمار حکیم و الوطنیه به ریاست ایاد اعلاوی انجام شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
توفیق الهی نباشد انسان قادر به انجام کار خیر نخواهد بود
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به مفهوم توفیق الهی گفت: ثروتمندانی را می‌شناسیم که همه امکانات را دارند اما هرگز مدرسه و درمانگاه نساخته و در کار خیر شرکت ندارند یعنی دارای توفیق الهی نبوده اند.وی با تأکید بر این که توفیق به معنای اجبار نیست، ادامه داد: توفیق یعنی اسباب برای انسان فراهم می‌شود حال انسان می‌تواند آن را انجام داده یا این که انجام ندهد، در حالات برخی از اولیای الهی می‌بینیم که گاهی کارهای کوچک انجام می‌دادند اما دریچه بزرگی بر آن‌ها گشوده می‌شد و توفیق پیدا می‌کردند.
گام برداشتن در مسیر رضایت الهی روح انسان را قدرتمند می‌کند
رسا/ آیت‌الله سبحانی با بیان این که دین مبین اسلام برای تقویت روح راه حلالی را معین کرده است، گفت: انسان‌ها اگر در راه رضای الهی گام برداند، روحشان به قدری قدرتمند می‌شود که می‌توانند در عالم ماده اثرگذار باشند.وی با تأکید بر این که ربوبیت از آنِ خدا است، تصریح کرد:‌ سالکان حقیقی راه خداوند متعال، تنها بر بخشی از عالم اثرگذار هستند. علمایی همچون آیت‌الله نخودکی اصفهانی و آیت‌الله قاضی از جمله آن سالکانی هستند که سالیان درازی این طریق را پیموده و توانستند بخشی از طبیعت را در اختیار بگیرند.
باید با استفاده از ابزار روز اسلام را تبلیغ کرد
رسا/ آیت الله مصباح یزدی گفت: انسان برای محفوظ ماندن باید پایه های عقلانی و معرفتی دینداری خود را تقویت کند تا در برابر شبهات دچار مشکل نشود، اگر معرفت انسان سست باشد شیطان با القای شبهات و مغالطات انسان را گمراه خواهد کرد. عضو جامعه مدرسین با تاکیدبراینکه مؤمنان افزون بر این که خود را می‌سازند دغدغه دارند تا دیگران را نیز در مسیر هدایت بیاورند، تصریح کرد: کسانی که در مسیر هدایت فعالیت دارند باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در برابر هجمه های امروزه مقابله کنند؛ امروزه باید از ابزارها استفاده کرد تا با شیطان مبارزه کنیم.
تعامل بین نهادها و ادارات در جهت خدمت رسانی به مردم یک ضرورت است
حوزه / آیت الله اعرافی با اشاره به سه بُعد تکریم ارباب رجوع در محیط های اداری، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات در جهت تسریع در روند خدمت رسانی به مردم یک ضرورت و امری الزامی است.مدیر حوزه های علمیه ، با تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل مبتلا به دستگاه‌های اجرایی، گفت: تعامل بین نهادها و ادارات برای تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت و بسیاری از تنش‌ها و مسائل بین بخشی با گفتگو قابل‌حل است.
زیر پا گذاشتن ارزش‌ها انسان را به جایی نمی رساند
رسا/آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که نافرمانی گاهی از روی هوای نفس است و گاهی از لجاجت و ایستادگی در برابر حکم الهی نشأت می‌گیرد، ابراز داشت: این مسأله در جامعه امروزی نیز وجود دارد؛ گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد در مسأله حجاب لجاجت می‌ورزند، مانند کسانی که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده و روسری را بر سر چوب قرار می‌دادند؛ این افراد با حکم الهی مقابله می‌کردند و مجازاتشان بسیار سنگین است.عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: این اشتباه است که عده‌ای راه تقلید از غرب را در پیش بگیرند و اصول و ارزش‌های خود را رها کرده و پیرو فرهنگ بیگانه باشند.
مرزداران در دفاع از کشور سینه سپر کرده‌اند
مهر/فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به شهدای مرزبانی و شهادت دو مرزبان اردبیلی طی هفته گذشته در منطقه سردشت گفت: مرزداران در دفاع از مرزهای کشور سینه‌سپر کرده‌اند.سردار رضایی بااشاره به اینکه امروز شاهد امنیت پایدار در مرزها و کشور هستیم تاکید کرد: مرزداران با خون خود امنیت کشور و شهروندان میهن اسلامی را تضمین کرده‌اند.
محکومیت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل
باشگاه خبرنگاران/مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت ۱۲۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴۵ رأی ممتنع به قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل به علت کشتار فلسطینیان در غزه رای مثبت داد.در همین راستا، آمریکا در تلاش خود برای محکوم کردن جنبش حماس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ناکام ماند.
 اعتماد اروپا به آمریکا در حال فرو ریختن است
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه آلمان در پاسخ به راهبرد «اول آمریکا» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: بر اثر بحران های جدید، اعتماد قدیمی اروپا به آمریکا در حال فروریختن است و دهه‌ها اتحاد دو طرف به خاطر یک ضرب آهنگ توییتری زیر سئوال می‌رود. هایکو ماس افزود: امروز، پاسخ مشترک ما به (راهبرد) «اول آمریکا» باید «اروپای متحد» باشد. وی افزود: اگر وزنمان را (در اتحادیه) افزایش دهیم، شریکمان (آمریکا) پاپس می‌کشد و در جایی که آمریکا در حال گذر از خطوط قرمز است، یک موازنه متکی به خود از نوع اروپایی را شکل می‌دهیم.
گرانی‌ها هیچ منطقی ندارد
تسنیم/ وزیر تعاون، با بیان این که گرانی های کنونی هیچ منطقی ندارد و باید از معیشت مردم دفاع کرد گفت: دولت تلاش خود را می‌کند که به طور حتم قیمت‌ها افزایش نیابد بلکه منطقی شود. ربیعی افزود: سودجویی و عوامل روانی جریانی در جامعه ایجاد می‌کند که زندگی مردم را دچار مشکل کرده است.ربیعی افزود: دولت برخورد پلیسی با این موضوع ندارد و با واکنش های متناسب و منطق اقتصادی به پیش می‌رود.
کارگروه پیگیری مطالبات رهبرمعظم انقلاب از دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود
تسنیم/دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تشکیل کارگروه‌هایی برای پیگیری مطالبات رهبرمعظم انقلاب از دانشگاه‌ها در این ستاد خبر داد. منصور کبگانیان اظهار داشت: قرار شد کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله آمایش آموزش عالی، ارتباط صنعت و دانشگاه، افت علاقه برای ورود به رشته‌های ریاضی و دیگر موضوعات مدنظر ایشان تشکیل شود.
تصویب طرح ضد ایرانی درمجلس نمایندگان کانادا
تسنیم/ پارلمان کانادا طرح عدم‌احیای روابط با ایران را به‌تصویب رساند.این طرح با همراهی نخست وزیر کانادا و اکثر نمایندگان موافق دولت همراه بود. این طرح با محکوم کردن شدید ایران از دولت کانادا خواسته تا طرح کنونی خود را برای ارتباط با ایران رها کرده و فوراً تمامی مذاکرات برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران را متوقف کند و سپاه پاسداران ایران را در لیست نهادهای تروریستی کانادا قرار دهد.
اگر احساس کنیم ایران نیاز به پایگاه نظامی در سوریه دارد در این زمینه تردید نخواهیم کرد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور سوریه گفت: امروز اگر در هماهنگی با ایرانی‌ها احساس کنیم به وجود پایگاه نظامی ایرانی در سوریه نیاز است حتما در این زمینه تردیدی به خود راه نمی‌دهیم. بشار اسد اضافه کرد: در سوریه پایگاه ایرانی وجود ندارد چون ایرانی‌ها درخواست نکردند.وی ادامه داد: ما هرگز حملات را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت و پاسخ به اسراییل را در چارچوب امکانات نظامی موجود هرگز متوقف نخواهیم کرد.
اقدام کانادا به زیان آنها خواهد بود
ایرنا/وزیر خارجه کشورمان در واکنش به طرح مصوب پارلمان کانادا علیه ایران گفت: این سیاست‌ها به ضرر کانادا خواهد بود.ظریف اظهار کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی نسبت به ایران وجود داشته و هنوز هم دارد. وی افزود: ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و اگر تلاش‌ها و حمایت‌های کشورمان نبود شرایط دیگری در منطقه رقم می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *