خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۲۳

  • آیت الله‌العظمی مکارم شیرازی: حفظ نظام واجب است
  • رئیس جمهور در تماس تلفنی با رئیس جمهور فرانسه مطرح کرد؛ اگر ایران نتواند از امتیاز برجام استفاده کند عملاً ماندن در آن، امکان پذیر نخواهد بود
  • آیت الله مصباح یزدی: انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی صرف نبود
  • آیت الله اعرافی: علوم و معارف قرآنی باید در سراسر جهان گسترش پیدا کند
  • آیت الله موسوی اصفهانی: حوزه علمیه دربرابر هرگونه کج‌روی نسبت به ارزش‌های انقلاب می‌ایستد
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: متناسب با رفتار امریکا، تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم

 

** جام جم ۹۷/۳/۲۳
*  سومین بازجویی از نتانیاهو در پرونده شرکت “بزک”
پلیس رژیم صهیونیستی بار دیگر در تحقیقات پرونده فساد که به غول ارتباطاتی این رژیم مرتبط است، از بنیامین نتانیاهو بازجویی کرد.
پلیس اسرائیل سه‌شنبه وارد سکونتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد. دو تن از نزدیکان نتانیاهو به ظن دست داشتن در فساد مالی که در آن صدها میلیون دلار به نفع شرکت ارتباطی “بزک” (Bezeq) پرداخت شده، بازداشت شدند.
*  صدور کیفرخواست متهم پرونده مدرسه‌ای در غرب تهران
عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مدرسه‌ای در غرب تهران اظهار کرد: تمام نوجوانانی که در این پرونده در موردشان ادعایی شده بود و اولیای آنها نیز داوطلب بودند به پزشکی قانونی معرفی شدند، پزشکی قانونی آنها را معاینه کرد و در تمام گزارش پزشکی به آن معنا تجاوز جنسی که در اخبار اولیه آمده بود به معنای جرایم خاص جنسی دیده نشد، ولی تعرضات جنسی گزارش شد و متهم هم پذیرفته است.وی افزود: کیفرخواست پرونده با چهار عنوان اتهامی صادر شد و پرونده به دادگاه تحویل داده خواهد شد و امیدواریم دادگاه در سرعت قابل قبولی حکم را صادر کند.
** همشهری ۹۷/۳/۲۳
*  کمکی از کمیته امداد به سوریه و لبنان نمی‌رود
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در جریان صحن علنی دیروز مجلس در تذکری گفت: در روزهای اخیر اعتراضات فراوانی نسبت به کمیته امداد که یادگار امام است، شده و این در حالی است که این نهاد غیردولتی برای حفظ آبروی هزاران ایرانی بعد از پیروزی انقلاب تاکنون زحمات زیادی کشیده است. کمیته امداد کاملا مستقل عمل می‌کند و هیچ کمکی از آن به سوریه و لبنان نمی‌رود چون آنها خودشان کمیته دارند. دشمنان ما علیه کمیته امداد هجمه‌هایی را به راه‌ انداخته‌اند.
** کیهان ۹۷/۳/۲۳
*  گروگانگیر پاریس خواهان مذاکره با مقامات سفارت ایران شد
یک مرد مسلح در پاریس، چندین نفر را به گروگان گرفته و خواستار مذاکره با مقامات سفارت ایران شد.
رسانه‌های محلی اعلام کردند که ۳ نفر به گروگان گرفته شده‌ و گویا یکی از آنها، زنی باردار است. یکی از گروگان‌ها از نظر سلامتی در وضعیت وخیمی قرار داشته است.
گروگانگیر گفت‌وگو با مقامات سفارت ایران در فرانسه را خواستار شد و گفت که می‌خواهد از طریق دیپلمات‌های جمهوری اسلامی «پیامی به دولت فرانسه» بدهد؛ وی مدعی شد که با خود بمب دارد.
*  آمریکا و کره شمالی برای پنجمین بار توافق کردند
رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در فضایی پر حاشیه و پر ابهام در سنگاپور دیدار کردند و برای پنجمین بار میان این دو کشور توافقنامه‌ای امضا شد که محتوای کامل آن هنوز مشخص نیست.
ترامپ پس از امضای این توافقنامه اظهار داشت: به آنچه که به دست آورده‌ایم افتخار می‌کنیم. آنچه که امضا شد، توافق کاملی است که به زودی جزئیات آن در اختیار همگان قرار می‌گیرد.
ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی گفت: احتمال دارد درباره این نشست اشتباه کرده باشم و شش ماه دیگر آن را قبول نداشته باشم. آنگاه بهانه‌ای برای برهم زدن توافق، پیدا خواهم کرد!
** شرق ۹۷/۳/۲۳
*  تکذیب شهادت رزمندگان در شمال غرب کشور
در پی برخی ادعاهای واهی مطرح‌شده از سوی یکی از گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب که در روزهای اخیر متحمل ضربه سختی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور و مناطق عمومی مرزی سروآباد و اشنویه شده است، مبنی بر به‌شهادت‌رساندن تعدادی از رزمندگان اسلام در این درگیری‌ها، روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای با رد این ادعا و موهوم‌خواندن آن، اعلام کرد: بحمدلله تمامی رزمندگان شجاع قرارگاه حمزه که در عملیات‌های اخیر علیه ضدانقلاب شرکت داشته‌‌اند، در صحت و سلامت در یگان‌های مأموریتی خود حضور دارند.
*  انتقاد سعد حریری از سردار سلیمانی
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، انتقاد کرد. حریری مدعی شده که اظهارات سلیمانی درباره انتخابات پارلمانی لبنان «دخالت در امور داخلی این کشور» و «تأسف‌بار» است. قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران گفته بود که پیروزی حزب‌الله در زمانی اتفاق افتاده که برخی کشورهای عربی، سران حزب‌الله را تروریست می‌خوانند. حریری در جمع خبرنگاران گفته که اظهارنظر سلیمانی «باعث تأسف» است و مدعی شده که دخالت در امور داخلی لبنان نه به ‌نفع ایران است و نه به‌نفع لبنان و منطقه.
** ایران ۹۷/۳/۲۳
*  اگر ایران نتواند از امتیاز برجام استفاده کند، عملاً ماندن در آن، امکان پذیر نخواهد بود
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه عصر دیروز در تماسی تلفنی یک ساعته، درباره روابط دوجانبه، منطقه‌ای و مسائل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌و‌گو با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، از مواضع اروپا و از جمله فرانسه برای حفظ برجام تا‌کنون، ابراز خرسندی کرد، اما با اشاره به محدودیت زمانی برای ارائه راه حل‌های عملی و با تأکید بر این‌که نباید اجازه دهیم این دستاورد بسیار بزرگ دیپلماسی با اقدامات یک جانبه و پیمان شکنی دیگران نابود شود، گفت: اگر ایران نتواند از امتیاز این توافق استفاده کند، عملاً ماندن در آن، امکان پذیر نخواهد بود.
*  ارجاع پرونده محمدعلی طاهری به دادگاه تجدید نظر
سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی وکیل مدافع سرکرده گروه عرفان حلقه گفت: با وجود انتقاداتی که به قرار بازداشت موکلم داشتیم، ولی وی همچنان در بازداشت بسر می‌برد. وی افزود: برای آقای طاهری قرار وثیقه صادر شد و آن را ارائه داد ولی وثیقه‌اش مورد موافقت قرار نگرفت. این وکیل دادگستری با انتقاد از اینکه بازداشت موقت موکلش مبنای قانونی ندارد، گفت: پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر ارسال شده ولی هنوز تعیین وقت نشده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲۳
*  همکاری‌های همه جانبه ایران و ایتالیا باید در جهت منافع متقابل و اجرای توافقات توسعه یابد
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک انتخاب «جوزپه کونته» به عنوان نخست وزیر جمهوری ایتالیا، تأکید کرد: در پرتو اراده سیاسی و اهتمام جدی مقامات دو کشور، همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش در جهت منافع متقابل توسعه یافته و توافقات و اسناد امضاء شده قبلی به ویژه موافقت‌نامه خط اعتباری اجرایی گردد.
*  همدستی رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی علیه ایران
یک نشریه آمریکایی جزئیاتی از همکاری رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب خلیج فارس به همراه دولت دونالد ترامپ علیه ایران و توافق هسته‌ای را افشا کرد.
نشریه آمریکایی نیویورکر در گزارشی مبسوط از جزئیات جدیدی از تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط با کشورهای عرب خلیج فارس برای همکاری در جهت مقابله با نفوذ ایران و همچنین تخریب توافق هسته‌ای (برجام) پرده برداشت.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲۳
*  اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب
نماز عید سعید فطر به امامت رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد. سیدباقر پیش‌نمازی با اشاره به اینکه نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی اقامه خواهد شد، گفت: پس از تایید و اعلام روز عید از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، در‌های مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود. رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر نیز حدود ساعت ۸:۳۰ به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه می‌شود.
*  حفظ برجام در راستای منافع آمریکا هم هست
فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت: تلاش‌ها برای اجرای توافق هسته‌ای با ایران ادامه دارد. موگرینی با اشاره به اینکه جامعه جهانی از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده گفت که جایگزینی برای این توافق وجود ندارد و دنیا تاب یک مسابقه هسته‌‌ای بویژه در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) را ندارد. او در بخشی از اظهاراتش گفت: «عزم ما برای حفظ این توافق، در راستای منافع ایالات متحده هم هست». وی گفت حمایت جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران چیزی است که او در مراودات هر روزه‌اش با دیپلمات‌های دنیا با آن مواجه می‌شود.
*  اعلام وصول سؤال از حجت‌الاسلام علوی درباره دری‌اصفهانی
اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی سؤال ملی جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی از حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات درباره علت اعلام موضع درباره دوتابعیتی‌ها و نفوذی ندانستن عبدالرسول دری‌اصفهانی را اعلام وصول کرد. براساس این گزارش، سؤال از وزیر اطلاعات، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، ظرف یک هفته آینده در صحن پارلمان قرائت می‌شود.
** جوان ۹۷/۳/۲۳
*  متناسب با رفتار امریکا، تمهیداتی اتخاذ کرده‌ایم
رئیس مجلس شورای اسلامی خروج امریکا از برجام را خلاف اخلاق، ضوابط و تعهدات بین‌المللی دانست و گفت: این اقدام امریکایی‌ها تا حدودی در سرمایه‌گذاری کشور تأثیرگذار بوده که در این زمینه تمهیداتی اتخاذ شده و مذاکراتی در حال انجام است. علی لاریجانی ادامه داد: باید براساس رفتارهای ماه‌های آینده امریکا به یک چارچوب دقیق‌تری برسیم. رئیس مجلس تأکید کرد: تحلیل از شرایط اقتصادی کشور باعث ایجاد نظم فکری برای تصمیم‌گیری صحیح در کشور می‌شود.
*  تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای علیه ایران اعمال می‌کنیم
دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری خود پس از دیدار با رهبر کره شمالی به موضوع ایران و برجام نیز پرداخت.
ترامپ در سخنان خود با اشاره به اینکه مشکلات زیادی از جمله مسئله ایران به وی به ارث رسیده است، گفت: «ایران هم‌اکنون یک کشور بسیار متفاوت نسبت به سه تا چهار ماه پیش است.» به گفته وی، پس از خروج از توافق، ایران در سوریه جسارت کمتری دارد.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ابراز امیدواری کرد که پس از تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای که علیه ایران اعمال می‌شود، تهران برای یک توافق جدید به میز مذاکره برگردد. با این حال وی تصریح کرد که «هنوز زود است که در این باره سخنی گفته شود.»
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲۳
*  ظریف عازم آفریقای جنوبی شد
وزیر امور خارجه برای گفتگو درباره برجام و روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی عازم پرتوریا پایتخت اداری و اجرایی آن کشور شد. وزیر امور خارجه قرار است در این سفر با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کند. همچنین اعضای هیئت سیاسی و اقتصادی کشورمان قرار است با مقامات سیاسی و اقتصادی آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کنند. محور گفتگوی این سفر پیرامون برجام خواهد بود.
*  حاتم مرمضی عضو داعش بوده و در سوریه کشته شده
حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان خبر کشته شدن حاتم مرمضی در زندان را کذب عنوان کرد و گفت: این فرد به گروه تروریستی داعش پیوسته بود و بر اثر درگیری با سایر عناصر تکفیری در سوریه کشته شده است. وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ گونه دستوری از سوی دادستانی مبنی بر دستگیری این فرد صادر نشده بوده است بر اساس این گزارش، چندی قبل خبری مبنی بر کشته شدن این فرد در زندان اهواز منتشر شده بود.
** رسالت ۹۷/۳/۲۳
*  کشورهای اروپایی در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشورهای اروپایی در پی محدود کردن برنامه موشکی ایران هستند.محمدجواد ایروانی ادامه داد: بنابراین قدرت موشکی بازدارنده ایران به‌معنای استفاده از این موشک‌ها نیست و هدف ما از ارتقای توانمندی موشکی، ایجاد ذهنیت بازدارنده در تمام قدرت‌هایی است که تصور تجاوز به خاک ایران را دارند.
*  آغاز همکاری رسمی بازار سرمایه ایران و چین
رئیس سازمان بورس ازآغاز سند همکاری رسمی بازار سرمایه ایران و چین خبر داد. شاپور محمدی،در خصوص سند این همکاری که توسط وزیر اقتصاد کشورمان با طرف چینی به امضا رسید گفت:سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار بازار سرمایه ایران همواره همکاری با سازمان‌ها و نهادهای ذیصلاح و ارتقای تعاملات سازنده بین‌المللی را دردستور کار خود قرار داده و براین اساس سند همکاری مستقیم و نزدیک بازار سرمایه ایران و چین به امضای وزیر اقتصاد رسید.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲۳
*  افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان
بهزاد بابازاده مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز از افزایش میزان صادرات گاز ایران به ارمنستان خبر داد و گفت: هفته آینده هیات ارمنی برای مذاکره درباره قیمت جدید گاز و افزایش صادرات به ایران می‌آید.
*  حضور یک میلیون پناهنده در ایران
سرپرست دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: در حال حاضر یک میلیون پناهنده در داخل ایران حضور دارند که از این تعداد ۹۵۰ هزار افغان و ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر عراقی هستند.
«ایرنیا کرنیاک» ظهر دیروز در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه ۹۷ درصد از جمعیت پناهندگان در سطح شهرها و ۳ درصد در مهمانشهرها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: کمیسیاریای عالی سازمان ملل همیشه همکاری و مشارکت بسیار خوبی با دولت ایران داشته است و بیش از ۳۵ سال است که با این کشور در حال کار هستیم.
** آرمان ۹۷/۳/۲۳
*  نیازمند تیمی قوی‌تر درمذاکرات FATF هستیم
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نیازمند یک تیم مذاکره کننده در FATF با حضور حقوقدانان کارآمد و خبره و توانمندی بالاتری هستیم چراکه کشورهای مقابل با نیروهای کارآزموده‌ در نشست‌های ارزیابی حضور پیدا می‌کنند. کاظم جلالی گفت: بنده با احساس مسئولیت در این زمینه به بسیاری از مسئولان کشور به ویژه رئیس محترم جمهور، وزارتخانه‌های متولی امر شامل وزارت اقتصاد، ‌وزارت امور خارجه و نهادهایی مانند شورای امنیت ملی و وزارت اطلاعات که نقش نظارتی دارند عنوان می‌کنم که اهتمام جدی داشته باشند تا تیم مذاکره کننده ایران که در آستانه مذاکرات جدی و حساسی با گروه اقدام مالی است تقویت شود.
** آفرینش ۹۷/۳/۲۳
*  اوباما برای انتخابات ۲۰۲۰ دست به کار شده است
باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می‌شود. او با ۹ رقیب انتخاباتی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از جمله برنی سندرز، الیزابت ورن، جو بایدن و دیوال پاتریک، اعضای حزب دموکرات آمریکا دیدارهای جداگانه‌ای داشته است. گفته می‌شود، این دیدارها در دفتر شخصی باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا برگزار شده و شامل گفت‌وگوهایی در خصوص آینده حزب دموکرات بوده است.
** قدس ۹۷/۳/۲۳
*  عملیات در شمال عراق با حمایت ایران است!
وزیر دفاع ترکیه گفت: عملیات نظامی آنکارا در کوهستان قندیل و شمال عراق که با هدف نابودی گروه پ.ک.ک صورت می‌گیرد، مورد حمایت آشکار ایران نیز هست.
نورالدین جانیکلی توضیح داد که پیشتر به ایران برای اجرای عملیات نظامی مشترک جهت نابود کردن مقر پ.ک.ک در کوهستان قندیل پیشنهاد داده‌اند که هنوز پیشرفتی در این مسئله حاصل نشده اما ایران صرفا عملیات ترکیه را تایید کرده است.
وی گفت که ایران بسیار گرم و دوستانه با این موضوع برخورد کرده و هم‌اکنون نیز حمایت‌های لازم را به ترکیه ارائه می‌دهد.
*  یورش صهیونیستها به شهر نابلس
اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در نقاط مختلف همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست در ادامه این اقدامات، به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند.
در این درگیری شماری از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان فلسطینی به شدت زخمی شدند که حال دو تَن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
** خراسان ۹۷/۳/۲۳
*  امیر قطر سفیر «فوق العاده» در ایران تعیین کرد
امیر قطر با صدور فرمانی، «محمد سعد الفهید الهاجری» را به عنوان سفیر «فوق العاده» قطر در ایران انتخاب کرد. تمیم بن حمد امیر این کشور با صدور دو فرمان، «محمد سعد الفهید الهاجری» را به عنوان سفیر «فوق العاده» این کشور در ایران و «علی السلیطی»را به عنوان سفیر «فوق العاده» در جمهوری پرو انتخاب کرده است. سفیر فوق العاده بالاترین درجه یک سفیر از لحاظ دیپلماتیک است که به آن فرستاده ویژه نیز می‌گویند.
** اعتماد ۹۷/۳/۲۳
*  آژانس آماده راستی‌آزمایی
یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آژانس آماده است تا به کره شمالی در خلع سلاح هسته‌ای کمک کند. کره شمالی از سال ٢٠٠٣ امضای خود در پیمان عدم اشاعه هسته‌ای (NPT) را پس گرفته است و عضو آژانس نیست، اما آمانو در بیانیه خود تاکید کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده است تا در صورت درخواست هر یک از کشورهای مورد نظر، بر اساس مجوز شورای حکام آژانس هرگونه راستی‌آزمایی لازم برای جمهوری دموکراتیک خلق کره را انجام دهد.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
حفظ نظام واجب است
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به پرسش کسانی که می‌گویند آیا رعایت مقررات رانندگی جزو واجبات هست، اظهار کردند: ما می‌گوییم بله واجب است و بر اساس قاعده لاضرر از چراغ قرمز عبور کردن حرام است؛ از چراغ قرمز عبور کردن و تخطی از قوانین باعث تصادف و حوادث می‌شود، غالب این حوادثی که باعث مرگ و میر می‌شود، به گفته مسئولان بر اثر رعایت نکردن مقررات است و عامل انسانی دارد؛ جاده و اتومبیل در درجه‌های بعدی هستند. علاوه بر آن، حفظ نظام هم واجب است و آن هم جزو قواعدی است که باید رعایت شود.
یکی از گناهان بزرگ در اسلام، بدحجابی و بی‌حجابی است
حوزه/آیت الله مظاهری اظهار کردند: یکی از گناهان بزرگ در اسلام، بدحجابی و بی‌حجابی است. ایشان با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم بر این موضوع بسیار تاکید شده است، گفتند: در بعضی از آیات علت تأکید هم آمده است بدین گونه که بی‌حجابی و بدحجابی موجب فساد اجتماع می‌شود و دشمن بر مسلمانها مسلط می‌شود.استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه مفسده آمیز افزودند: قرآن علاوه بر اینکه نگاه‌های شهوت‌آمیز را نهی می‌کند، علتش را هم می‌آورد، نگاه‌های شهوت‌آمیز است که منجر به فساد اخلاقی می‌شود، نگاه‌های شهوت‌آمیز است که منجر به فساد در جامعه می‌شود، لذا اول چیزی که قرآن جداً درباره‌اش صحبت می‌کند، نگاه‌های شهوت‌آمیز است.
برای تربیت طلاب درامرتبلیغ باید برنامه ریزی شود
رسا/ آیت الله سبحانی با اشاره به ضرورت استعداد سنجی در حوزه تأکید کرد که همه طلبه ها توانایی مجتهد شدن ندارند و برخی باید در امر تبلیغ و خطابه ممحض شوند.استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که جنگ و خون ریزی در ماه‌های رجب، ذی قعده، ذی حجه و محرم، حرام و دارای عقاب الهی است، ابراز تأسف کردوگفت: شما می‌بینید امروز دولت عربستان با این که این آیات را می‌خوانند و حکم آن را می‌دانند آتش بر سر مردم یمن می‌ریزند و زنان و کودکان آنها را به خاک و خون می‌کشند.
انقلاب اسلامی یک حرکت سیاسی صرف نبود
رسا/آیت الله مصباح یزدی با اشاره به خدمات امام به کشور گفت: متأسفانه برخی از روی جهالت فراموش می‌کنند که امام و یاران ایشان چه خدمتی به کشور و اسلام انجام داده‌اند و گاهی تعبیرات سبکی دارند.عضو جامعه مدرسین درادامه تصریح کرد: حرکت انقلاب یک حرکت سیاسی صرف نبود بلکه جهادی بزرگ به شمار می‌رود و افتخاری بزرگ است.وی با بیان این که اگر حرکت امام راحل و یاران صدیق ایشان نبود ایران پر از ظلم و جنایت شده و احکام اسلامی به فراموشی سپرده می‌شد، گفت: انقلاب اسلامی اوضاع را تغییر داد و احکام اسلامی را به زندگی مردم آورد.
علوم و معارف قرآنی باید در سراسر جهان گسترش پیدا کند
رسا/آیت الله اعرافی با اشاره به این که قرآن برای همه اقوام و در همه عرصه ها مایه هدایت است، گفت: علوم و معارف قرآنی باید به وسیله هجرت طلاب خارجی به شهرها و کشورهای خود در سراسر جهان گسترش پیدا کند.وی با بیان این که معارف قرآن باید در همه علوم و دانش ها بیشتر تجلی کند، خاطرنشان کرد: ما باید به رشته‌های قرآنی بیشتر بپردازیم و جلسات تفسیر قران که در سطح مرجعیت و عالی ترین مراتب حوزه برگزار می‌شود نیز گسترش پیدا کند و تفسیر بیش از گذشته اجتهادی و جامع شود.
حوزه علمیه دربرابر هرگونه کج‌روی نسبت به ارزش‌های انقلاب می‌ایستد
رسا/ آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت توجه به خطوط قرمز در گردشگری ابراز داشت: مسؤولان باید خطوط قرمز را در زمینه گردشگری رعایت کنند.مدیر حوزه علمیه استان همدان در ادامه ابراز داشت: مساله توریست و گردشگری به خودی خود مشکلی ندارند اما موضع انفعالی ما در مسائل فرهنگی مشکلات جدی به وجود می‌آورد. عضو جامعه مدرسین یادآور شد: حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی بسیار مهم است و حوزه علمیه دربرابر هرگونه کج روی نسبت به خطوط قرمز نظام و ارزش‌های انقلاب می‌ایستد.
ترکیب جدید هیأت رییسه کمیسیون‌های مجلس مشخص شد
رسا/اعضای هیأت رییسه کمیسیون‌های پارلمان با آرای نمایندگان و اعضای کمیسیون‌ها انتخاب شدند. اسامی روسای کمیسیون‌های مجلس به این شرح است: کمیسیون عمران: محمدرضا رضایی کوچی. کمیسیون اقتصادی: محمدرضا پورابراهیمی. کمیسیون برنامه و بودجه: غلامرضا تاجگردون. کمیسیون حقوقی و قضایی: الهیار ملکشاهی. کمیسیون بهداشت و درمان: حسینعلی شهریاری. کمیسیون انرژی: فریدون حسنوند. کمیسیون اجتماعی: سلمان خدادادی. کمیسیون فرهنگی: احمد مازنی. براساس این گزارش برگزاری انتخابات کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نشست‌های آتی موکول شد.همچنین انتخابات هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برگزار نشده است.
آغاز غنی سازی در فردو و نصب ماشین‌های جدید در نطنز پس از خروج از برجام
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی به موضوع آغاز غنی سازی در فردو پس از برجام و ورود به مرحله ساخت رآکتور اراک در آینده نزدیک اشاره و تاکید کرد اگر قرار باشد از برجام‌ خارج شویم ماشین‌های جدید را در نطنز نصب می‌کنیم و سایت را توسعه می‌دهیم و برنامه‌های بسیار دیگری نیز داریم. کمالوندی‌ در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا فردو‌ پس از بر هم خوردن برجام‌ به وضعیت‌ قبل از توافق هسته‌ای برمی‌گردد گفت: احیای فردو‌ یعنی غنی سازی و در حال حاضر غنی‌سازی در آنجا انجام نمی‌شود و بعد از خروج از برجام‌ با تصمیم مسئولین‌ ارشد نظام غنی‌سازی دوباره‌ در فردو‌ آغاز می‌شود.
مجامع جهانی به رغم همه تحریم‌ها روند شاخص‌های کشور را مثبت اعلام کرده‌اند
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما در بخش اقتصادی به همکاری مردم نیازمندیم، ادامه داد: به آن میزانی که اقتصاد ظرفیت دارد و در شرایط متعادل عمل می‌کند، مردم هم باید به همان اندازه عمل کنند.نوبخت با بیان اینکه مردم با توجه به ظرفیت کشور به دولت کمک کنند، اظهار کرد: وقتی دو نهاد بین‌المللی یعنی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی گزارش دادند و رشد بالای ۴ درصد را برای ایران نه تنها برای امسال، بلکه برای سال آینده هم پیش‌بینی کردند و این نرخ را هم از متوسط منطقه بالاتر می‌دانند، این موضوع نشان می‌دهد که اقتصاد ما از نظر مبانی لازم برای ارزیابی در وضعیت مثبتی است.وی با اشاره به اینکه برای استمرار برجام از کشورهای اروپایی ، چین و روسیه انتظار داریم بدعهدی آمریکا را جبران کنند ادامه داد: اگر منافع ما تامین شود به همکاری با کشورهای باقی مانده ادامه خواهیم داد.
ادعای وزیر تندروی صهیونیست درباره کرانه باختری
مهر/ وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی مدعی شد که کرانه باختری و تمامی شهرک‌های صهیونیست نشین به زودی بخشی از «اسرائیل» خواهند بود. «نفتالی بنت» افزود: دولت صهیونیستی طرحی را به منظور احداث محله صهیونیست نشین به جای منازل تخریب شده تصویب کرده است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی متعهد به تحقق این مساله شده است و به زودی محله بزرگی در این منطقه ساخته خواهد شد.
سند جدید از پرداخت ۴۰ هزار دلاری گروهک تروریستی منافقین به بولتون
فارس/سندی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد گروهک تروریستی منافقین، سال ۲۰۱۷ مبلغ ۴۰ هزار دلار به مشاور امنیت ملی فعلی کاخ سفید بابت سخنرانی در یکی از میتینگ‌هایش در پاریس پرداخت کرده است. اخیراً «ریچارد انگل»، خبرنگار ارشد ان‌بی‌سی در یک گزارش تحقیقی به فعالیت‌های مخرب منافقین پرداخته. او برآورد کرده که بولتون مجموعاً رقمی بالغ بر ۱۸۰ هزار دلار از این گروهک تروریستی دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *