خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۲۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: آزادی در تمدن غربی به مفهوم بی بند و باری و هدف اسلام از آزادی، تعالی و ترقی و تکامل انسان‌هاست
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: قانون جنگل بر زورگویان و مستکبران دنیا حاکم است
  • آیت الله آملی لاریجانی: رهبر معظم انقلاب سرنوشت برجام را مشخص کردند
  • آیت الله اراکی: حقوق بشر اسلامی بر پایه یک اصل و برهانی قابل استدلال استوار است
  • آیت الله فقیهی: سازش با دشمن سبب از بین رفتن ارزش‌ها می‌شود
  • سفیر روسیه در لبنان: اکنون زمان خروج ایران و حزب‌الله از سوریه نیست

 

** جام جم ۹۷/۳/۲۲
*  حزب‌ا… از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت تبدیل شد
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به انتخابات اخیر لبنان تاکید کرد: حزب‌ا… برای اولین بار ۷۴ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را مال خود کرد و از یک حزب مقاومت به دولت مقاومت لبنان تبدیل شد و این پیروزی خیلی بزرگی است. سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با بیان این‌که انتخابات اخیر لبنان یک رفراندوم بود، گفت: این انتخابات در شرایطی صورت گرفت که همه، حزب‌ا… را در دخالت در امور سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه متهم می‌کنند. فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به تبلیغات دشمنان گفت: هرکس که با جریان حزب‌ا… بود، اعم از سنی و غیرسنی را مزدوران ایران نامیدند. این انتخابات زیر بار این آوار و ۲۰۰ میلیون دلار پولی که سعودی صرف کرد برگزار شد.
** همشهری ۹۷/۳/۲۲
*  واکنش ایران به بیانیه گروه ۷
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران گروه ۷ در کانادا و بیان برخی درخواست‌ها و ادعاها در خصوص ایران ضمن مداخله‌جویانه توصیف کردن مفاد این بیانیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کند به کشورهای گروه۷ از افتادن در دام سیاست‌های ایران هراسانه و ایران‌ستیزانه معدود کشورها و رژیم‌های زیاده خواه اجتناب کنند.
وی با رد نگرانی بی اساس گروه ۷ در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، به برنامه مشروع دفاعی موشکی جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: دولت و ملت ایران بدون تأثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی و اتهامات کذب و بی اساس، در مقابل تهدیدهای دشمنان خود مصمم و قاطع بوده و برای دفاع از کیان کشور و تأمین امنیت مردم از دکترین دفاعی خود که توسعه توانمندی دفاعی و بازدارنده موشکی است و منافاتی با هیچ قطعنامه سازمان ملل متحد ندارد، نخواهد گذشت.‌
*  دستگیری ۲۷ تروریست در ماه رمضان
وزارت اطلاعات اعلام کرد :سربازان گمنام امام زمان (عج) ۲۷ نفر از اعضای شبکه تروریستی که قصد جنایت گسترده در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر و روز قدس را داشتند ، شناسایی و دستگیر کردند.
وزارت اطلاعات در بیانیه خود اعلام کرد: این افراد با انتشار تصاویری در فضای مجازی، ملت شریف ایران اسلامی را به انتقام و قتل تهدید کرده بودند.
از این شبکه تروریستی مقادیر زیادی سلاح و مهمات شامل چندین قبضه اسلحه کلاشینکف، کلت، نارنجک جنگی، بمب و تجهیزات ساخت مواد انفجاری کشف و ضبط شده است.
** کیهان ۹۷/۳/۲۲
*  اجازه هیچ‌گونه دخالتی به دشمنان نخواهیم داد
فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی گفت: ما به ملت عزیز ایران این قول را می‌دهیم که فرزندان شما در پدافند هوایی اجازه هیچ‌گونه دخالتی به دشمنان نخواهند داد. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی ارتش در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل گفت: امروز به اینجا آمده‌ایم که به مقتدای خودمان فرمانده معظم کل قوا بگوییم سربازان شما در پدافند هوایی تا آخرین قطره خون از آرمان‌های انقلاب عقب‌نشینی نخواهند کرد.
*  تجمع روز قدس در انگلیس با شعار مرگ بر آل سعود
راهپیمایی روز قدس که در انگلیس هرسال در آخرین یکشنبه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، این بار مقابل سفارت سعودی در لندن و با شعارهایی علیه نتانیاهو و ملک سلمان برگزار شد. افرادی که در راهپیمایی روز قدس در لندن شرکت کرده بودند، پرچم حزب‌الله لبنان را به نشانه مقاومت با خود حمل می‌کردند و شعارهایی علیه آل سعود و رژیم صهیونیستی سر می‌دادند.
روز یکشنبه در آلمان نیز راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.
** شرق ۹۷/۳/۲۲
*  برجام باید با «جدیت» اجرا شود
«شی‌جین‌پینگ» بعد از نشست دو روزه امنیت منطقه‌ای در شهر «چینگ‌دائو» واقع در شرق چین که شامل روسیه و جمهوری‌های شوروی سابق می‌شد، دیدار دوجانبه‌ای را با حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی انجام داد. خبرگزاری شینهوا روز گذشته درباره این دیدار گفت که رئیس‌جمهور چین، دیدار با روحانی را «یک نتیجه مهم چندجانبه» توصیف کرد و درباره توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ نیز این‌گونه گفت که این توافق «برای صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) و نظام بین‌المللی عدم اشاعه سودمند است و همچنان باید به جدیت اجرا شود».
*  ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی آماده است
دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در کاهش ابعاد فجایع انسانی جاری در بحران‌های منطقه کاملا آماده است. حسین جابری‌انصاری با «والری پتی‌پیر»، هماهنگ‌کننده عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خاورمیانه، در تهران دیدار کرد و درباره ابعاد انسانی بحران‌های سوریه و یمن و همکاری ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. «والری پتی‌پیر» در این دیدار بر آمادگی صلیب سرخ درراستای همکاری با کشورمان در این زمینه‌ها تأکید کرد.
** ایران ۹۷/۳/۲۲
*  توضیح واعظی درباره غیبت روحانی در جلسات مجمع
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره غیبت رئیس جمهوری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را ازدیاد مشغله‌های کاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در هفته‌های اخیر اعلام کرد. سید محمود واعظی تأکید کرد: رئیس جمهوری در شرایط ضروری در این جلسات شرکت می‌کند.
*  حجت‌الاسلام احمدی قناعت‌پیشه‌ای که مسئولیت‌‌ها سفره‌اش را رنگین‌تر نکرد
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی، این استاد فرزانه را به لحاظ فضایل فردی در اوج و دارای مسئولیت‌های مهم اجتماعی توصیف کرد و گفت: مجموع ویژگی‌های منحصر به‌فرد ایشان ما را قانع می‌کند که چرا تمام حضار در این مجلس باشکوه به سوگ نشسته و قدرشناس خدمات وی هستند.
آیت‌الله محسن قمی در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی برخی ویژگی‌های منحصر به فرد دکتر احمدی را عنوان و اضافه کرد: ایشان فردی بسیار قناعت‌پیشه بود که برعهده گرفتن مسئولیت‌های مهم نیز سفره‌اش را رنگین‌تر نکرد.
*  ادعای حمایت ایران از تروریسم مضحک است
نشریه امریکایی لوبلاگ ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا مبنی بر اینکه در آمد نفتی ایران پس از حصول توافق هسته‌ای برای اهداف تروریستی و بلندپروازی‌های منطقه‌ای این کشور هزینه می‌شود را مضحک دانست. «دنیل برامبرگ» استاد دانشگاه جرج تاون و عضو ارشد غیر مقیم اندیشکده عرب کانتر به این نشریه گفت: «سیاست دولت امریکا در امر مبارزه با گسترش تسلیحات در حال فروپاشی است، زیرا برای نمونه هیچ کدام از بندهایی که پمپئو برای حل مسأله ایران ارائه داد، شدنی نیست».
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲۲
*  سیاست آمریکا برای کاهش صادرات نفت ایران حمایت نمی‌شود
روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد، خریداران نفت ایران از حرکت آمریکا برای منزوی کردن تهران حمایت نمی کنند. روزنامه یاد شده نوشت، تلاش دولت ترامپ برای تحت فشار قراردادن ایران به کشورهایی بستگی دارد که به درستی مبارزه آمریکا علیه ایران شک دارند و در مقابل آن چنان مقاومت می‌کنند که ممکن است یک عنصر اصلی این حرکت یعنی کاهش صادرات نفت ایران خنثی شود.
*  ارتش یمن با موشک بالستیک جنوب عربستان را هدف قرار داد
یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک بالستیک «بدر ۱» شهر صنعتی جیزان را هدف قرار دادند. برخی از منابع یمنی از برخورد این موشک بالستیک به منطقه جیزان خبر دادند. یگان موشکی ارتش یمن همچنین با یک فروند موشک «زلزال ۲» مواضع مزدوران سعودی را در منطقه مقبنه واقع در استان تعز یمن هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، شماری از مزدوران سعودی در این حمله موشکی کشته یا زخمی شدند.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲۲
*  رهبر معظم انقلاب سرنوشت برجام را مشخص کردند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی د‌ر جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری د‌ر مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (قد‌س‌الله نفسه الزکیه)، تصریح کرد‌: سخنان رهبر معظم انقلاب (مد‌ ظله العالی) بویژه د‌رباره برجام، سرنوشت آن و مسیر ایران د‌ر این عرصه، بسیار مهم و قابل توجه بود‌ و خط سیر جمهوری اسلامی را برای مسؤولان و مرد‌م مشخص کرد‌. باید‌ عملکرد‌ ما د‌ر چارچوب فرمایش‌های ایشان باشد‌ و نباید‌ به گونه‌ای عمل کنیم که د‌شمن تصور کند‌ خروج او از برجام، عزم راسخ ملت و د‌ولت را تغییر خواهد‌ د‌اد‌. رئیس دستگاه قضا راه مقابله با چنین تصوری را خود‌باوری و توجه به استعد‌اد‌‌های انسانی و منابع غنی کشور د‌انست و اظهار کرد‌: باید‌ با تعقل و تد‌بیر، نگاه‌ها را از بیرون بویژه از کشور‌های سلطه به سمت د‌رون کشور بازگرد‌انیم.
*  نیروهای ایرانی نبود‌ند‌ روس‌ها نمی‌توانستند‌ د‌ر سوریه کاری کنند‌
رئیس حزب نیروهای لبنانی مد‌عی شد‌: مرحله فشار بر ایران برای خارج کرد‌ن آن از سوریه آغاز شد‌ه است اما ایرانی‌ها د‌ر خاک سوریه حضور د‌ارند‌ و قوی‌ترین طرف د‌ر آنجا هستند‌ و اگر نیروهای ایرانی نبود‌ند‌ روس‌ها هیچ کاری نمی‌توانستند‌ د‌ر سوریه انجام د‌هند‌. جعجع بر این باور است که ایرانی‌ها به د‌نبال اجرای توافق جنوب سوریه هستند‌ تا رژیم صهیونیستی را نسبت به امور د‌یگر مشغول کنند‌ و مرحله آتی مرحله سختی خواهد‌ بود‌ و باید‌ لبنان را از نتایج آن محفوظ کرد‌.
** جوان ۹۷/۳/۲۲
*  تدبیر دولت برای بی اثر کردن تحریم‌های امریکا
سخنگوی دولت از اتخاذ تدابیر لازم برای بی اثر یا کم اثر کردن تحریم‌های آمریکا در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.
محمدباقر نوبخت گفت: برای اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که ۲۴ بند بود ۵۶ طرح و ۲۰۰ پروژه تعریف کردیم که اگر اینها اجرایی شود می‌توانیم به سیاستهایی که ابلاغ شد، دست پیدا کنیم.
*  اتریش اقدامات اسلام ستیزانه را متوقف کند
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نسبت به تصمیم تعطیلی مساجد و اخراج ۶۰ امام جماعت مساجد مسلمانان اتریش به شدت انتقاد کرد و خواستار توقف اقدامات اسلام ستیزانه از سوی مقامات وین شد.
اردوغان در برنامه ’۱۰ هزار ختم و ۱۰۰ هزار دعا’ به مناسبت شب قدر در استانبول، نسبت به وقوع جنگ صلیبی جدید هشدار داد و گفت: تعطیلی مسجد در اتریش و اخراج امامان جماعت آن باعث ایجاد جنگ‌ صلیبی جدید خواهد شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲۲
*  گام‌های جدید اروپا برای ایران در برابر تحریم‌های آمریکا
کمیسیون اروپا با به‌روزرسانی مقررات مسدود کننده گام‌های جدیدی برای محافظت از شرکت‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشت.
کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مقررات مسدود کننده و وام خارجی بانک سرمایه گذاری اروپا را به روزرسانی کرده است. در این بیانیه آمده است: این اقدامات به معنی محافظت از منافع شرکت‌های اروپا که در ایران سرمایه گذاری می‌کنند اتخاذ شده است و نشان دهنده تعهد اتحادیه اروپا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.
*  اجازه ندهیم روند مثبت سرمایه گذاری با مشکل مواجه شود
معاون اول رییس جمهوری گفت: کشور پس از دوره‌ای طولانی سرمایه گذاری ، روندی مثبت را تجربه می‌کند . نباید اجازه دهیم که این روند با مشکل مواجه شود.
اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته و بروز مسائلی قابل پیش بینی است،‌ گفت: کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی است که با تنظیم ساز و کارهای لازم می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم و با تدابیر و اتخاذ تصمیمات ویژه و مناسب در جهت کاهش آثار تحریم‌ها برکشور حرکت کنیم.
** رسالت ۹۷/۳/۲۲
*  FATF پنجره ورود خائنینی است که زمانی باخفت وخواری ازکشور اخراج شدند
آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسمی که با حضور حجت الاسلام قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان قره باغی معاون هماهنگ کننده نهاجا برگزار شد گفت: اروپایی‌ها معاملات تجاری خود را با آمریکا برهم نمی زنند و درصدد باج گرفتن از برجام هستند.وی در ادامه افزود: به بهانه مبارزه با تروریست، موسسه FATF ما را زیر نظر دارد و FATF پنجره ورود خائنینی است که ما ۴۰ سال پیش آنها را باخفت و خواری از کشور بیرون کردیم. آیت الله خاتمی بیان داشت: برخی از سران آمریکا جدیدا اذعان کردند که تحریم‌هایی وضع می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه باشد ما هم به فضل خدا جوابی خواهیم داد که در تاریخ بی سابقه باشد.
*  کره شمالی به ادعای نتانیاهو در مورد ایران واکنش تند نشان داد
ری یونگ هو وزیر امور خارجه کره شمالی به این ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این رژیم پیشنهادی را درمورد فناوری مدیریت آب به ایران ارائه کرده است، واکنش تند نشان داد.یونگ هو بامداد دیروز در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت: نتانیاهو صهیونیست نفرت آور به ایران پیشنهاد درباره آب می دهد؛ او جنایتکار و دروغگو است پس این کار را نمی کند.وی ادامه داد: وی نمی تواند نگران دادن آب به غزه باشد؛ در عوض آنها (مردم غزه) را می کشد.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲۲
*  انصافا دولت زحمت کشید و آمریکا بدعهدی کرد
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خصوص ضرورت ایجاد گفت‌وگوی ملی در شرایط کنونی کشور گفت: رمز پیروزی ما از ابتدا وحدت بوده است. امیدواریم همه مردم یکپارچه در مقابل دشمن بایستند و مطمئن باشید روزی این رژیم منحوس صهیونیستی نابود خواهد شد.
رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص خروج آمریکا از برجام و اینکه برخی گروه‌ها دولت را به عنوان متولی برجام عامل بدعهدی آمریکا می‌دانند، گفت: انصافا دولت تلاش خود را کرده است و مسئولان هم زحمت کشیده‌اند و تمام مساله عهد‌شکنی آمریکا است وگرنه دولتمردان تلاش خودشان را کرده‌اند. امیدواریم مردم و مسئولان ما بیدار باشند و دیگر با آمریکا هیچ عهد و پیمانی نبندند.
*  استعفای وزیربهداشت صد درصد شایعه است
سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به شایعه استعفای وزیر بهداشت گفت: این حرف را باید به عنوان دروغ ۱۳ مطرح می‌کردند. تاکید می‌کنم که چنین حرفی صد در صد شایعه و ۱۵۰ درصد بی‌اساس است. دکتر ایرج حریرچی افزود: دکتر هاشمی قوی‌تر از گذشته به فعالیت مشغول است و رابطه‌اش با رئیس جمهور هم در سطح عالی و در بالاترین سطح طی پنج سال گذشته است.
** آرمان ۹۷/۳/۲۲
*  واکنش کلانتری به اظهارات نتانیاهو
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک به مردم ایران برای حل مشکل آب گفت: نتانیاهو بهتر است اول برود کثافت‌کاری‌های خودش را جمع کند. عیسی کلانتری افزود: نتانیاهو غلط می‌کند. به نتانیاهو چه ربطی دارد محیط زیست ایران، او برود دنبال کار خودش. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که قصد دارد در مورد آب به مردم ایران کمک کند، گفت: هر کاری دوست دارد بکند ولی قبل از آن بهتر است برود کثافت‌کاری‌های خودش را جمع کند.
*  تغییرات در شهرداری تهران آغاز شد
شنیده شد که طی حکمی از سوی محمد علی افشانی شهردار جدید تهران، ایرج معزی به‌عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران منصوب شد.پیروز حناچی معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران شد. پیش از این مهدی حجت معاون شهرسازی شهرداری تهران بود که همزمان با استعفای نجفی از شهرداری وی نیز استعفا داد و از شهرداری رفت.
** آفرینش ۹۷/۳/۲۲
*  رئیس پارلمان عراق خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد
سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق به آتش سوزی انبارهای نگهداری صندوق های رأی در بغداد واکنش نشان داد.بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرد که این اتفاق، یک جنایت عمدی به شمار می رود. الجبوری در همین راستا تأکید کرد که انتخابات پارلمانی عراق باید مجددا برگزار شود.
*  پیام نتانیاهو به ایران با ادعای کمک به حل مشکل کمبود آب
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار پیام ویدیویی اعلام کرد: اسرائیل یک وب‌سایت ویژه به زبان فارسی ایجاد کرده است که مختص پروژه‌های مربوط به مدیریت منابع آب و دیگر مسائل همچون آبیاری است تا ایرانیان بتوانند از آن برای غلبه بر بحران کنونی آب در این کشور بهره ببرند.وی همچنین با ادعای اینکه میلیون‌ها کودک ایرانی از سوء مدیریت و بی‌کفایتی رنج می برند مدعی شد که ابتکار عمل بشردوستانه اسرائیل به حفظ جان ایرانی‌های بیشماری کمک خواهد کرد.
** قدس ۹۷/۳/۲۲
*  روابط امروز حماس با ایران متمایز و پیشرفته است
رئیس دفتر سیاسی حماس با اعلام اینکه ایران کشوری محوری و مهم در منطقه است، افزود: این جنبش از هیچ محور عربی یا منطقه‌ای علیه محوری دیگر در منطقه حمایت نمی‌کند. اسماعیل هنیه در خصوص حمایت ایران از حماس گفت: ایران نقشی محوری در منطقه دارد و روابط با این کشور، بُعدی راهبردی دارد؛ تهران در راستای منافع ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن بسیار کار کرده است و امروز می‌توانیم بگوییم رابطه با ایران در مرحله‌ای پیشرفته و عالی است.
*  حکم اعدام ۸ تروریست داعشی تأیید شد
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران با اعلام تأیید حکم اعدام ۸ تروریست وابسته به داعش که در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) نقش داشتند، گفت که شعبه دیوان عالی کشور حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در خصوص ۸ متهم وابسته به داعش را تأیید کرده است. به‌گفته غضنفرآبادی این افراد به‌اتهام “معاونت در بغی مستوجب اعدام” از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شدند.
** خراسان ۹۷/۳/۲۲
*  جلسات جمنا برای ورود به انتخابات مجلس یازدهم
چمران با بیان این که جبهه مردمی در انتخابات آینده با برنامه تراز گذشته ورود خواهد کرد، افزود: جلساتی برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس آغاز شده است. رئیس جبهه مردمی گفت: برخی اعضای شورای مرکزی به دلیل شرایط خاص کاری خودشان خواسته‌اند دیگر عضو جبهه نباشند.
*  اعتراض جلالی به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در فرانسه
رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در دو نامه جداگانه به همتایان خود در پارلمان اروپا و همچنین مجلس ملی و سنای فرانسه با هشدار نسبت به تحرکات خصمانه گروهک تروریستی منافقین در فرانسه مراتب اعتراضش را درباره برگزاری این نشست گروهک تروریستی در اروپا ارائه کرد. جلالی در نامه به یانوش لواندوفسکی رییس هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا ضمن اعتراض به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در اروپا، خواستار روشنگری در خصوص ماهیت تروریستی این گروهک شد.
** اعتماد ۹۷/۳/۲۲
*  تبادلات ایران و چین باارز ملی
در سفر مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به چین با امضای تفاهمنامه مشترک قطعی شد که از این پس بین ایران و چین ارزهای ملی هر دو کشور در مبادلات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طبق گفته وزیر امور اقتصاد و دارایی، یکی از این تفاهمنامه‌ها بین این وزارتخانه و سازمان توسعه زیرساخت چین در زمینه استفاده از منابع مالی دو کشور برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای ملی هر دو کشور در مبادلات تجاری بود. همچنین طبق این تفاهمنامه، روابط تجاری هر دو کشور در چارچوب یک جاده یک کمربند ترسیم شد که در آن بر تعیین سهم هر دو کشور در نقشه راه این طرح تاکید شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قانون جنگل بر زورگویان و مستکبران دنیا حاکم است
رسا/آ‌یت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت پایبندی به قرارداد در اسلام، لغو یک طرفه قرارداد از سوی آمریکا را به معنای حاکم بودن قانون جنگل دانست و تأکید کرد که کشورها باید در برابر زورگویی‌ها بایستند.وی با بیان این که دولت‌ها باید خروج آمریکا از برجام را محکوم می‌کردند، گفت: مگر قرارداد در عرف بین الملل محترم نیست؟ مگر کسی می‌تواند طبق مسائل حقوقی حاکم بر دنیای امروز قرارداد را یک طرفه لغو کند؟ پس چرا دولت‌ها اعتراضی نکردند.
آزادی در تمدن غربی به مفهوم بی بند و باری و هدف اسلام از آزادی، تعالی و ترقی و تکامل انسانهاست
حوزه/آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی به نشست حقوق بشربه تقابل حقوق بشر غربی واسلامی وغربی پرداخت و تصریح کرد:اسلام، رعایت عدالت را حتی برای دشمنان مورد تاکید قرار می‌دهد، درحالی که دولت آمریکا و دول غربی هرروز برای فروش جنگ افزارهایشان در نقطه‌ای فتنه و جنگ برپا می‌کنند و حقوق مظلومان و بی پناهان را از بین می‌برند و نفوس انسانی را قتل عام می‌کنند .ایشان همچنین تصریح کردند:یکی دیگر از اصولی که در بحث حقوق بشر برای انسان‌ها مطرح است،حق آزادی است، آزادی در تمدن غربی به مفهوم بی بند و باری است حال آنکه هدف اسلام از آزادی،تعالی و ترقی و تکامل آنهاست. در حالی که آزادی بی قید و شرط و بی بند و باری جز سقوط اجتماعی و افزایش جرم و فساد و پوچ گرایی نتیجه دیگری ندارد.
سازش با دشمن سبب از بین رفتن ارزش‌ها می‌شود
رسا/آیت‌الله فقیهی به تفسیر آیه ۶۳ سوره بقره پرداخت وتأکید کرد: مسؤولان جمهوری اسلامی باید نکات قرآنی را در همه عرصه‌ها به‌ویژه عرصه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار دهند، زیرا سازش سبب می‌شود دشمن تعدی کرده و ما را وادار کند دست از اصول و ارزش‌های مان برداریم.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند از اروپا میثاق و تعهد بگیرید نیز حاکی از همین مقوله قرآنی است؛ البته باید گفت که اگر از اروپا تعهد هم بگیریم باز هم عهدشکنی خواهند کرد، اما این کار برای محکم‌کاری بوده و باید صورت گیرد.
روحانیت با هیچ مسؤولی عقد اخوت نبسته است
رسا/حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، بااشاره به اینکه از ناحیه دشمنان و بدخواهان تهدیدهای مختلفی متوجه روحانیت و نهاد دین است؛ گفت:روحانیت باید مراقب باشد تا روحانیت را تضعیف نکند، اگر خدای ناخواسته رخنه و فرجه و خللی بین ما به وجود بیاید دیگران نفوذ کرده و آن وقت ریشه روحانیت را از اساس می‌زنند. عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه روحانیت هیچ وقت این قول را نداده که جور اشتباه‌کاری‌های مسؤولان را متحمل شود، گفت: ما با احدی از مسؤولان کشور عقد اخوت نبسته‌ایم و اگر احساس کردیم زاویه می‌گیرند ولو از نزدیک‌ترین دوستان ما باشند، با استفاده از راهکارهای منطقی با آنها مقابله می‌کنیم.
حقوق بشر اسلامی بر پایه یک اصل و برهانی قابل استدلال استوار است
مهر/آیت‌الله اراکی با اشاره به اهمیت شناخت حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی نمونه‌ پیشرفته و جدید حقوق بشر سکولار است که البته با چالش‌های بسیار جدی رو به رو است. مهمترین چالش حقوق بشر آمریکایی در عرصه تئوری، ناتوانی آن از ارائه مبنا، برهان و استدلال دقیق و قابل اعتماد است. عضو جامعه مدرسین ادامه داد: برخلاف حقوق بشر امریکایی، حقوق بشر اسلامی بر پایه یک اصل و برهانی قابل استدلال استوار است در حالی که حقوق بشر آمریکایی در بعد تئوری یک مشکل بزرگ و اساسی و غیر قابل حل دارد.
تعطیلی نماز جمعه بحرین برای صدمین هفته متوالی
رسا/جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین در بیانیه‌ای ممنوعیت برگزاری نماز جمعه منطقه الدراز برای صدمین هفته متوالی را به شدت محکوم کرد.الوفاق در این بیانیه خاطر نشان کرد که رژیم آل‌خلیفه با تمسک به تدابیر سرکوبگرانه و محاصره منطقه الدراز، تهدید و بازداشت ائمه جماعت مساجد اجازه برگزاری مهمترین و بارزترین نمازجمعه بحرین را به مردم نمی‌دهد.
امکانات رفاهی نخبگان علمی بهبود می‌یابد
ایرنا/وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه المپیاد دانش پژوهان از مترقی ترین روش‌ها برای هدایت نخبگان است، گفت: امکانات رفاهی برای نخبگان علمی کشور بهبود می‌یابد. سید محمد بطحایی در مراسم بدرقه دانش آموزان به المپیادهای جهانی افزود: تلاش داریم ارتباط مستمر و بی تکلف تر با جامعه نخبگان و آموزش و پرورش برقرار کنیم و بیش از حافظه محوری به تمرین کار گروهی بپردازیم.
خروج از برجام بزرگترین اشتباه واشنگتن بود
ایرنا/مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت:معتقدم خروج از توافق (هسته ای) ایران بزرگترین اشتباهی است که ایالات متحده پس از جنگ عراق در خاورمیانه مرتکب شده است.دانیلون که نقش مهمی در سیاست «فشار حداکثری علیه ایران» در دوره اوباما داشت خروج از برجام را دارای هزینه بسیار برای آمریکا و متحدان اروپایی اش توصیف کرد.وی همچنین افزود که هدف از توافق هسته‌ای با ایران جذب فشار چندجانبه علیه این کشور و به راه انداختن کارزاری موثر علیه تهران بود.
تمایل آلمان‌ به صادرات ماشین‌آلات صنعتی به ایران
مهر/ رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات آلمان از تمایل شرکت‌های صادرکننده این کشور برای همکاری با ایران خبر داد و گفت: در سال ۲۰۱۶ بعد از امضای برجام، ۳۰ میلیون دلار ماشین‌آلات به ایران صادر شد.شفر افزود: متاسفانه خروج آمریکا از برجام، کار را اندکی سخت کرده است؛ به خصوص در مورد ماشین آلات که برخی از آنها، کاربردهای دوگانه داشته و در صنایع هسته‌ای نیز به کار می‌رود، سخت‌گیری به شدت افزایش یافته است.
اکنون زمان خروج ایران و حزب‌الله از سوریه نیست
فارس/ سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد مطرح کردن خروج ایران و حزب‌الله از سوریه در شرایط کنونی امکان ندارد بویژه اینکه شکست کامل تروریسم هنوز محقق نشده است.الکساندر زاسپکین در ادامه گفت: تمرکز بر روی این موضوع در مرحله فعلی از اردوگاه مقابل با هدف خلق مشکلات و ایجاد شک میان محور مقاومت و روسیه انجام می‌شود و این موضوع، مردود است.وی تأکید کرد که رابطه میان روسیه و محور مقاومت در سوریه «رابطه همکاری» است و حضور آمریکا در سوریه یکی از دلایل اصلی پیچیدگی‌ها در این کشور و عدم حصول راه‌حل است.
ارتش یمن وارد جنگ مستقیم با آمریکا شده‌است
فارس/ارتش یمن اعلام کرد «از مرحله جنگ با دست‌نشانده‌های محلی و منطقه‌ای (مانند امارات و عربستان) عبور کردیم و اکنون وارد مرحله جنگ با دشمنان اصلی مانند آمریکا شده‌ایم.»«عزیز راشد» افزود: دشمنان اصلی با همه تجهیزات و توان خود در برابر رزمندگان یمنی شکست خوردند و امروز می‌بینیم که دشمن آمریکایی با همه امکانات نظامی خود برای اشغال الحدیده، چگونه در دام نظامی نیروهای یمنی افتاده و زمین‌گیر شده است.او در پایان اعلام کرد که ارتش آمریکا پیشتر تجربه‌های تلخی را در ویتنام، عراق و ایران به دست آورده است و در یمن نیز همین تجربه را به دست می‌آورد، چراکه نیروهای یمنی قوی و شهادت طلب هستند.
 تصورات آمریکا ساده‌لوحانه و خطرناک است
تسنیم/ سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در مصاحبه با سایت خبری کاوش حقیقت تصورات دولت آمریکا از ایران و خاورمیانه را بسیار ساده‌لوحانه توصیف نموده و آمریکا را ناقض قوانین بین المللی و توافقات مهمی از بیانیه الجزایر گرفته تا برجام دانست.
خوشرو در بخشی از این مصاحبه با اشاره به سیاستهای دولت آمریکا در قبال منطقه و ایران گفت: این دولت فقط می‌تواند با زبان تهدید، تحریم و مداخله سخن بگوید در حالی که این سیاست‌ها قبلاً در منطقه شکست خورده‌اند و بسیار خطرناک و پرهزینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *