خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۲۰

  • آیت‌الله العظمی نوری همدانی: رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حال احتضار است
  • دبیر کل حزب‌الله لبنان: بدون حمایت‌های آمریکا حاکمان مرتجع عرب یک هفته هم دوام نمی‌آورند
  • آیت‌الله کعبی: موشک‌‌های مقاومت در جنگ غزه سبب وحشت صهیونیست‌‌ها شد
  • آیت‌الله فقیهی: زیاده خواهی، انسان را به تزویر و تقلب می‌کشاند
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: رئیس سازمان انرژی اتمی باید جدیت لازم را در فعال‌سازی بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای داشته باشد
  • وزیر خارجه پیشین آمریکا: ترامپ همه نگرانی‌های رهبر ایران را تایید کرد

 

 

** جام جم ۹۷/۳/۲۰
*  انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی اشنویه
روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در منطقه مرزی اشنویه در شمال غرب کشور خبر داد.
این اطلاعیه می‌افزاید: در این درگیری تمامی هفت عضو این تیم تروریستی کشته و زخمی شده و مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات از آنان کشف و ضبط گردید. این اطلاعیه یادآور شده است: رزمندگان اسلام پس از انجام این عملیات موفق، سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.
*   ترامپ همه نگرانی‌های رهبر ایران را تایید کرد
وزیر خارجه پیشین آمریکا با انتقاد شدید از موضع رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران، خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای را اشتباهی راهبردی خواند که نگرانی‌های رهبر انقلاب را تایید کرده است.
جان کری ضمن هشدار درباره پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به روزنامه «نویه زوریخر تسایتونگ» گفت: اقدام ترامپ در زمینه خروج از توافق هسته‌ای، بزرگترین اشتباه راهبردی از زمان جنگ عراق و اشتباهی مهم در تمامی تاریخ آمریکاست. کری با بیان اینکه ایرانی‌ها از تمامی مزایای توافق هسته‌ای بهره‌مند نشدند گفت: من این را به صراحت می‌گویم که ایرانی‌ها به توافق پایبند بودند ولی ما با اقدام ترامپ برای خروج از توافق آن را نقض کردیم.
** همشهری ۹۷/۳/۲۰
*  افغانستان در آستانه نخستین آتش بس
گروه طالبان دیروز با انتشار پیامی از توقف موقت جنگ با نیروهای دولتی افغانستان خبر داد. طبق اعلام طالبان، این آتش بس از روز عید فطر آغاز می‌شود و تا ۳ روز ادامه خواهد داشت. به گزارش الجزیره گروه طالبان در این پیام از نیروهای خود خواسته تمامی اقداماتی تهاجمی خود را علیه مواضع دولتی متوقف کنند. با این حال، طالبان نیروهای خارجی را از این آتش بس مستثنی کرده و همچنین حق دفاع در مقابل حمله‌های احتمالی را برای خود محفوظ دانسته است.
** کیهان ۹۷/۳/۲۰
*  عمر با برکت حجت‌الاسلام احمدی یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درپیامی درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند حجت‌‌الاسلام دکتر احمد احمدی را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم. با تأسف و تأثر خبر درگذشت روحانی عالیقدر و دانشمند جناب حجه‌الاسلام آقای دکتر احمد احمدی رحمه‌‌الله‌ علیه را دریافت کردم. عمر با برکت این دانش آموخته‌ فاضل حوزه و دانشگاه یکسره در خدمت علم و تحقیق و تربیت جوانان جویای علم بوده است. مسئولیت‌های مهم این عنصر خدوم و پرکار در مسائل دانشگاهی در دوران انقلاب و جمهوری اسلامی فصل درخشانی از زندگی ایشان است. عضویت ده‌ها ساله در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد و اداره‌ مؤسسه‌ سمت، مدیریت بخش‌های مهم و حساسی از مجموعه‌ دانشگاهی کشور، بخش‌های برجسته‌ای از این دوران است. اینجانب درگذشت این مرد انقلابی و وفادار را به خاندان و فرزندان محترم و همکاران و شاگردان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.
*  بدون حمایت‌های آمریکا حاکمان مرتجع عرب یک هفته هم دوام نمی‌آورند
دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به خیانت ارتجاع عرب نسبت به آرمان فلسطین گفت، اگر حمایت آمریکا از کشورهای عرب خلیج ‌فارس نبود این حکومت‌ها یک هفته هم دوام نمی‌آوردند.
سید حسن نصرالله افزود: حاکمانی در منطقه وجود دارند که هیچ ارزشی در میان مردمشان ندارند و تنها با حمایت آمریکا روی کار هستند… متاسفانه برخی اعراب و برخی کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس برای خرید خانه از اهالی بیت‌المقدس پول می‌فرستند و تاجران خائن عرب، خانه‌های فلسطینیان را برای صهیونیست‌ها می‌خرند.
** شرق ۹۷/۳/۲۰
*  نفت ایران پس از ۱۶ سال به شیلی رسید
یک تانکر نفتی حامل نفت ایران در چند روز آینده اولین محموله نفت خام ایران در ۱۶ سال گذشته را به شیلی تحویل می‌دهد. به‌نقل از بلومبرگ، یک تانکر نفتی حامل نفت ایران در چند روز آینده اولین محموله نفت خام این کشور در ۱۶ سال گذشته را به شیلی تحویل می‌دهد.
*  درخواست صدر برای خلع سلاح
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از وزارت کشور خواست شهرک صدر را به شکل کامل از سلاح پاکسازی کرده و سلاح‌های جمع‌آوری‌شده را به دولت تحویل دهد. او در ادامه از آنها خواست پس از اعلام پاکسازی کامل شهر صدر از اسلحه، این تجربه در سایر مناطق عراق نیز اجرا شود.
** ایران ۹۷/۳/۲۰
*  جبهه واحد در نبرد با تروریسم
اجلاس شانگهای فرصتی برای دیدارها و رایزنی‌های سیاسی بین سران کشورهای حاضر در چین فراهم کرد. رئیس جمهوری کشورمان با همتایان روسی ، پاکستانی، افغانستانی و بلاروس خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد. همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و توافق هسته‌ای از محورهای مهم این قبیل رایزنی‌ها بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار خود با پوتین رئیس جمهوری روسیه از حضور سرمایه‌گذاری شرکت‌های بخش خصوصی روسیه در ایران استقبال کرد و گفت: روابط دو کشور در تمام ابعاد در حال توسعه است و دو کشور در حوزه سوآپ انرژی، دفاعی و بخش ترانزیت، ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری دارند و تهران از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و بخش خصوصی روسیه استقبال می‌کند.
*  نشست مشترک روسیه، ایران، سوریه و عراق در بغداد
سرلشکر سعد العلاق، مدیر اطلاعات نظامی عراق با رؤسای هیأت‌های ایرانی، روسی و سوری در مرکز تبادل اطلاعات چهار جانبه در بغداد گرد هم آمدند تا راه‌های هماهنگی و همکاری در خدمت به منافع مشترک را بررسی کنند.
در این نشست، مسائل امنیتی مهم برای چهار کشور عراق، ایران، روسیه و سوریه و نیز مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حاضران در خصوص راه‌های توسعه فعالیت مرکز تبادل اطلاعات مشترک و تقویت امنیت در آینده گفت‌و‌گو کردند.‍
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲۰
*  توسعه ۲۹ میدان نفتی با تامین مالی مردم
وزارت نفت، افزایش تولید در۲۹ میدان نفتی و نگهداشت، نوسازی و بهسازی تجهیزات این میادین را با سرمایه مردمی، اجرایی خواهد کرد.
بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره مصوبه اخیر شورای اقتصاد مبنی برافزایش تولید نفت از ۲۹ میدان نفتی در حال بهره‌برداری گفت: ۲۹ طرح برای نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های درحال بهره‌برداری در ایلام، خوزستان، گچساران، فلات قاره و فارس طراحی شده که پول و سرمایه آن قرار است از طریق مردم تامین مالی شود.
*  چهار شهید و ۶۲۰ زخمی در تظاهرات روزجمعه فلسطینی‌ها
هزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه راهی نوار مرزی غزه شدند تا در یازدهمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان «تظاهرات میلیونی» شرکت کنند اشغالگران صهیونیست با شلیک گسترده گاز اشک آور اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی در مناطق مرزی نوار غزه به ویژه جنوب این منطقه کردند.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که چهار فلسطینی از جمله یک نوجوان ۱۴ ساله به شهادت رسیده و بیش از ۶۲۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که حال هفت نفر از آنان وخیم است.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲۰
*  مجوز اوفک ایرباس هم باطل می‌شود
مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت: این شرکت از لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران ۲۰ میلیارد دلار ضرر می‌کند. موریس مولیِنبرگ در نشست باشگاه اقتصادی واشنگتن اعلام کرد این شرکت به دلیل لزوم تبعیت از دستور رئیس‌جمهور آمریکا برای فسخ قرارداد با ایران، ۲۰ میلیارد دلار ضرر می‌کند. وی با این حال تأکید کرد: ما (بوئینگ) در هر حال از دستور دولت آمریکا تبعیت خواهیم کرد.
مقامات رسمی آمریکا می‌گویند بزودی مجوز اوفک ایرباس، رقیب بوئینگ نیز باطل خواهد شد.
** جوان ۹۷/۳/۲۰
*  خطای برجام اعتماد به دشمن بدعهد بود
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره برجام و بیم‌ و امید‌های حاصل از آن گفت: این مذاکرات ابعاد خوبی داشت اما بدون خطا هم نبود، خطای کار آنجا بود که ما به دشمن اعتماد کردیم.
سردار غریب‌پرور درباره درخواست غربی‌ها برای مذاکره درباره توان موشکی کشورمان، گفت: توان موشکی کشورمان جزو خطوط قرمز است.
وی با بیان اینکه توان دفاعی کشورمان قابل مذاکره نیست، ادامه داد: امروز به‌همت جوانان کشورمان، دسترنج خودمان را تولید کردیم و به‌عنوان ابزار دفاعی از آن در صورت لزوم استفاده می‌کنیم.
*  اصرار بر پذیرش FATF غیرقابل درک است
فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس خواست با عبرت‌آموزی از اشتباهات گذشته از تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم خودداری کنند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: امریکا به خوبی دریافته است که برای نافذ شدن تحریم‌های خود علیه ملت ایران لازم است به نحوی کلیه تبادلات مالی و فعالیت‌های بانکی ایران را به صورت زنده و برخط در اختیار داشته باشد و با وادار کردن ایران به اصلاح قوانین داخلی خود و الزام این کشور به پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی به اصطلاح حداکثر شفافیت در مبادلات بانکی و تبادلات مالی کشور ایجاد و با شناسایی روابط مالی کشور با کشورهای خارجی نفوذ و تأثیر تحریم‌ها و جریمه‌های خود را مشاهده کند.
*  میزان زکات فطره از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد
بخش وجوهات پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد: حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر ۸ هزار تومان (بر اساس قوت غالب گندم) و بر مبنای قوت غالب برنج هم قیمت سه کیلو برنج بر حسب مصرف است. همچنین کفاره غیر عمد روزی ۲۵۰۰ تومان و مبلغ کفاره عمد روزی ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲۰
*  تکذیب درخواست آیت‌الله شاهرودی، برای عفو سعید مرتضوی
به دنبال انتشار شایعات و اخبار جعلی در ارتباط با درخواست آزادی سعید مرتضوی از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی، یک مقام آگاه در این مورد اعلام کرد: حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به هیچ وجه درخواستی مبنی بر عفو یا آزادی سعید مرتضوی نداشته است.
وی ادامه داد: جعل اخبار و انتشار اطلاعات غلط و جهت‌دار تخریبی شیوه نخ‌نما شده رسانه‌ای است که در پیشگاه ملت بزرگ ایران و طیف و گروه‌های فعال متعهد سیاسی و اجتماعی راه به جایی نخواهد برد.
*  برای حفظ برجام باید به آب و آتش زد
وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس قرار است روز دوشنبه با نمایندگی از ایران با هدف بررسی راهکارهای لازم به منظور حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ دیدار و گفت‌وگو کنند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی در آستانه این نشست اظهار داشت: باید توافق هسته‌ای با ایران پابرجا بماند و برای این منظور باید به آب و آتش زد، زیرا این توافق متضمن امنیت و ثبات است.
** رسالت ۹۷/۳/۲۰
*  اروپا تضمین ندهد، دلیلی ندارد در برجام بمانیم
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در خصوص بدعهدی و خروج آمریکا از برجام گفت: اگر اروپا تضمین ندهد دلیلی ندارد در برجام بمانیم.
کمال خرازی درخصوص بدعهدی و خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: در این باره همه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و هر آنچه که ایشان فرمودند تبعیت کنند، ایشان تشخیص می‌دهند که مصلحت نظام در چیست و طبیعتا دولت و همه مسئولان باید از ایشان تبعیت کنند تا ان شاء الله این موضوع به سرانجام برسد.
*  مذاکرات ریابکوف و سنائی پیرامون برجام در مسکو
“سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با “مهدی سنایی” سفیر ایران در مسکو، دورنمای توافق هسته‌ای با ایران را مورد بررسی قرار داد.بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در این دیدار روند اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و همچنین برخی مسائل مهم در دستور کار بین المللی مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.مقامات مسکو بارها اعلام کرده‌اند که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل محسوب شده و روسیه خواهان حفظ این توافقنامه بین المللی به رغم قصد واشنگتن برای ازسرگیری رژیم تحریم‌ها علیه تهران است.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲۰
*  صادرات ایران به قطر ۵ برابر شد
صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
** آرمان ۹۷/۳/۲۰
*  مسئولان از مردم عذرخواهی کنند
امام جمعه موقت تهران در مورد ضرورت بر طرف کردن اختلافات سیاسی میان مسئولان گفت: در درجه اول این اختلافات طرح دشمن برای اجرای سیاست «اختلاف بیانداز حکومت کن» است و در درجه دوم ریشه در ناکارآیی مسئولان دارد چون اگر این مسئولان در وظایف خود موفق بودند، از طرح چنین حاشیه‌هایی خودداری می‌کردند. حجت الاسلام کاظم صدیقی ادامه داد: این مسئولان جایی که نمی‌توانند در حل مشکلات موفق باشند باید برای رضای خدا از مردم عذرخواهی کنند.
*  نفت ایران به ۱۴۰ دلار می‌رسد
حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک گفت: قیمت نفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. این مقام ایرانی از گزارش‌های متعدد درباره درخواست آمریکا از عربستان سعودی برای کمک به ثبات بازار نفت در دوران تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرده است.
رویترز در گزارشی با اشاره به این اظهارات نوشت: یک روز قبل از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، یک مقام ارشد دولت ترامپ در تماس تلفنی با عربستان سعودی از آنها خواسته بود که به ثبات قیمت نفت در بازار در صورت تصمیم آمریکا مبنی بر ایجاد اختلال در توزیع نفت ایران کمک کنند.
** آفرینش ۹۷/۳/۲۰
*  انتقال ۴ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از انتقال ۴ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور خبر داد.
محمود عباسی با اعلام این خبر گفت: این محکومان ایرانی که در زندان های ارمنستان دوران حبس خود را سپری می کردند، در چارچوب همکاری های حقوقی و قضایی بین دو کشور، از ارمنستان به ایران منتقل شدند.
** قدس ۹۷/۳/۲۰
*  شرایط اعزام عمره فراهم نیست
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: چون شرایط لازم هنوز برای حضور زائران فراهم نشده، نمی‌توانیم زمان از سرگیری عملیات عمره را تعیین کنیم، اما چنانچه امکان حضور وجود داشته باشد، اعلام می‌شود.
حمید محمدی افزود: در حال حاضر ۶ میلیون نفر پشت نوبت اعزام به عمره مفرده هستند. رئیس سازمان حج گفت: به متقاضیان عمره که دارای فیش ثبت نام هستند اعلام کرده‌ایم که می‌توانند یک فیش عمره را با دو فیش اعزام به عتبات عوض کنند.
** خراسان ۹۷/۳/۲۰
*   ادعای وال استریت ژورنال درباره  ایران
به ادعای وال استریت ژورنال آمریکا، نیروهای ایرانی و حزب‌ا… در قالب نیروهای مبارز دولتی به مرزهای جنوب سوریه برگشته‌اند. بر اساس ادعای این رسانه، بسیاری از نیروها منطقه را ترک کرده‌اند اما این عقب نشینی موقتی بوده است.
*  اقداماتی درباره رفع حصر به علی شمخانی محول شده است
یک عضو کمیته رفع حصر گفت: درباره موضوع حصر اقداماتی به دبیر شورای عالی امنیت ملی محول شده است. قاسم میرزایی نکو در عین حال جزئیاتی از این اقدامات اعلام نکرد.
** اعتماد ۹۷/۳/۲۰
*  بنایی برای خروج از برجام نداریم
سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا اظهار کرد: آنچه منافع ما اقتضا می‌کند همان چیزی است که رهبری و مسوولان نظام دنبال می‌کنند، لذا آنچه رهبری فرمودند این است که ما هیچ منع و محدودیتی برای انجام اقدامات‌مان قائل نیستیم.
وی افزود: بنایی برای خروج از برجام نداریم و آنچه مهم است این است که ما به عهد و قراردادهای خود با کشورهای بزرگ و همچنین تایید شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستیم و اینکه طرف‌های مقابل آن را زیرپا بگذارند طبیعی است که ما دلیلی برای اینکه بخواهیم شرایط جدیدی را تحمل کنیم، وجود ندارد.
*  الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور بلاروس در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: ما مصمم به توسعه روابط خود با تهران هستیم. ایران برای ما یک شریک کلیدی در منطقه است و ما مصمم هستیم در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی روابط خود را با ایران بیش از پیش ارتقا دهیم. موضع دولت ایران در موضوع خروج یکجانبه امریکا از توافق برجام خردمندانه بود.
وی افزود: اقدامات یکجانبه و زیرپا گذاشتن تعهدات بین‌المللی، حقوق بین‌الملل را به پرتگاه می‌کشاند و جامعه جهانی باید برای ایجاد توازن جدید در دنیا تلاش کند.
** سازندگی ۹۷/۳/۲۰
*  عبدالصمد خرم‌آبادی، به همراه هیاتی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در «اجلاس تخصصی کشورهای عضو سازمان شانگهای» شرکت کرد.
این اجلاس با حضور نمایندگان دادستانی‌های کل کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای به منظور تبادل تجربیات در مبارزه با تروریسم سایبری در مسکو تشکیل شد و فرصتی بود تا کشورهای عضو و ناظر تجربیات خود را در مبارزه با جرایم سازمان یافته سایبری تبادل کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اسلام پاسخگوی تمام نیازهای بشریت است
رسا/آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اسلام را دین جاودانه و جهانی دانست و ادامه داد: اسلام به زمان و مکان محدود نیست و تا آخر دنیا همه مناطق را شامل می شود، وی عنوان کرد: از آنجایی که اسلام دین جهانی و جاویدان  محسوب می شود پاسخگوی تمام مسائل است. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در اسلام سلسله قواعد کلی مانند عمومات، اطلاقات و اصول وجود دارد که در تمام اعصار حاکم است و هر حادثه و مسأله‌ای که پیدا شود در یکی از این موضوعات داخل می شود و ما به وسیله قاعده پاسخ مسأله را می دهیم.
رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حال احتضار است
فارس/ آیت‌الله العظمی نوری همدانی اظهار کرد: استکبار جهانی بداند که در برابر شور و حرکت و خشم مسلمانان عالم محکوم به نابودی است. وی با اشاره به اینکه نقشه آمریکایی، عربی و صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد و شکست نقشه‌های آنان حتمی است گفت: امروز شاهد هستیم که رژیم کودک کش اسرائیل در حاضر احتضار است. استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: این غده سرطانی به زودی از صحنه روزگار محو خواهد شد و پیروزی از آن مسلمانان و جبهه حق است.
اسلام به سرعت در دنیا فراگیر خواهد شد
حوزه/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به نفوذ اسلام در جهان گفتند: مطمئن باشید که اسلام به سرعت در دنیا فراگیر خواهد شد.ایشان با اشاره به ایه( یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ) اظهارکردند: روزی که پیامبر اکرم (ص) مبعوث به رسالت شد که تنها سه نفر اسلام آورده بودند، ولی این میزان امروز به یک و نیم میلیارد نفر رسیده است، بنابراین خداوند در حال تمام کردن نور است و مطمئن هستم که اسلام در آینده نزدیک دین اول مردم اروپا خواهد شد.
موشک‌های مقاومت در جنگ غزه سبب وحشت صهیونیست‌ها شد
رسا/ آیت‌الله کعبی با بیان اینکه سیاست سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورده است، گفت: موشک‌های مقاومت در جنگ غزه، تل‌آویو را هدف قرار داد و سبب وحشت صهیونیست‌ها شد.عضو جامعه مدرسین در ادامه افزود: از این رو رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت از گروه‌های تروریستی به دنبال ایجاد کمربند امنیتی برای خود بود اما شکست این گروه‌ها پس از سال‌ها  نبرد در سوریه سبب خشم حامیانشان شده است. وی هدف از تشکیل نیروی قدس را آزادسازی قدس شریف برشمرد و افزود: امروزه این نیرو در کنار حزب‌الله قوی تر شده و در جنگ پیش رو همدوش حزب‌الله علیه رژیم جعلی نبرد خواهد کرد.
زیاده خواهی، انسان را به تزویر و تقلب می‌کشاند
رسا/ آیت‌الله فقیهی زیاده‌خواهی را آفت همه مشاغل معرفی کرد و گفت: هیچ صنفی حتی روحانیت هم از این خطر در امان نیستند؛ اگر کسی زیاده‌خواه باشد بدون شک حرام و حلال را مخلوط می‌کند و سعی می‌کند با تزویر و تقلب به اهداف مادی خود دست یابد.عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که افراد جامعه به دو دسته قانع و زیاده‌خواه تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: دنبال مادیات رفتن فی‌نفسه کار بدی نیست، اما اگر این کار هدف انسان قرار گیرد و سبب شود تا آدمی به خاطر دنیا، آخرت خود را نابود کند، کار ناپسندی به حساب می‌آید.
برگزاری تجمعات در اعتراض به معاهده FATF
حوزه/ جمعی از مردم و طلاب در اعتراض به FATF و عدم تصویب آن، در مقابل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم تجمع کردند. تجمع کنندگان پلاکاردهایی با این مضامین که اقتصاد کشور از طریق برجام مالی درست نمی‌شود و به اروپا نمی‌شود اعتماد کرد، مخالفت خود را با این لایحه اعلام کردند.همچنین صبح امروز نیزجمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به قرار گرفتن لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون FATF در دستور کار  امروز صحن علنی پارلمان مقابل مجلس تجمع کردند.
شهر البوکمال تحت کنترل ارتش سوریه است
مهر/ یک منبع نظامی در ارتش سوریه ضمن تکذیب هر گونه حمله تروریست‌های داعش به شهر البوکمال، تاکید کرد که این شهر تحت کنترل ارتش این کشور قرار دارد.منبع نظامی مذکور تاکید کرد که شهر البوکمال مورد حمله گروه تروریستی داعش قرار نگرفته است و تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد. پیش از این مرکز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که در لندن مستقر است، ادعا کرد که «البوکمال» از سوی داعش مورد حمله قرار گرفته است.
 تقویت روابط حماس با ایران ضروری است
ایرنا/روزنامه ‘القدس العربی’ نوشت: در شرایط کنونی که بیشتر نظام‌های عربی در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، جنبش حماس باید برای مقابله با طرح موسوم به ‘معامله قرن’ روابط خود را با ایران و حزب‌الله لبنان تقویت کند. القدس العربی افزود: حماس راهی جز از سرگیری روابطش با ایران و ائتلاف مجدد با حزب‌الله لبنان ندارد. این جنبش باید اعتراف کند که قطع رابطه با ایران و حزب‌الله اشتباه بوده و این خطا را تصحیح کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی باید جدیت لازم را در فعال‌سازی بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای داشته باشد
فارس/ رئیس مجلس صبح امروز درنطق قبل از دستور
با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام(ره) گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی باید با جدیت فرمایشات رهبری درباره فعال شدن بخش‌هایی از صنعت هسته‌ای را به انجام برساند و کمیسیون امنیت ملی پیگیری مستمر در جهت تحقق آن را داشته باشد. علی لاریجانی دربخش دیگری ازسخنان خود اظهار داشت:‌ نکته دیگر دوره‌گردی نخست‌وزیر پلید رژیم صهیونیستی در اروپا برای همراه کردن آنها با آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای است به نظر می‌رسد با ضربه خوردن تروریست‌ها در عراق و سوریه این رژیم ماجراجو به دنبال ایجاد بحران دیگری در منطقه است تا بر مشکلات داخلی و خارجی این رژیم سرپوش بگذارد.
آمریکا آلبانی را وادار کرده به عناصر داعش پناه دهد
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی لوبلاگ در تحلیلی به قلم مدیر موسسه مشاورین استراتژی خاورمیانه و عضو جدا شده مجاهدین خلق (منافقین) نوشت: آمریکا اکنون، آلبانی را مجبور کرده است تروریست‌های داعش را بپذیرد. این پایگاه اینترنتی در تحلیلی با عنوان «پس از پذیرش منافقین، آمریکا آلبانی را مجبور کرده است جنگجویان داعش را بپذیرد» نوشت: «بویکو بوریسوف»، نخست وزیر بلغارستان، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ادی راما» نخست وزیر آلبانی –طی کنفرانسی که این هفته با هدف مبارزه با خشونت افراطی گری در تیرانا برگزار شد – اعلام کرد «آلبانی به مرکز آشتی برای مبارزانی که از داعش به کشورهای بالکان بازگشته‌اند»، تبدیل خواهد شد.
از هیچ تلاشی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین دریغ نمی‌کنیم
مهر/ نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: از هیچ تلاشی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف دریغ نخواهیم کرد. ریاض منصور پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد: از هیچ تلاشی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل، دریغ نخواهیم کرد.
گروه ۷ بر کنترل بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران متعهد است!
مهر/ رئیس جمهور آمریکا در پایان نشست ۷ کشور صنعتی موسوم به «جی- ۷» در کانادا به موضع گیری درباره ایران و کره شمالی پرداخت.ترامپ در سخنان خود مدعی شد: اعضای گروه- ۷ بر کنترل بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران متعهد هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *