خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۹

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: امت اسلام برای آزادی قدس شریف متحد شود
  • رهبر معظم انقلاب در اجتماع پر شکوه سالگرد امام خمینی(ره): دشمن می‌داند یک موشک بزند ۱۰ تا می‌خورد
  • آیت‌الله مقتدایی: ‌ایرانی‌ها تا ‌نابودی صهیونیست‌ها کنار ملت مظلوم فلسطین خواهند ماند
  • آیت‌الله وافی: حضور در راهپیمایی روز قدس مصداق بارز یاری مستضعفین عالم است
  • آیت‌الله خاتمی: برگ برنده ایران قدرت موشکی است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: ملت بار دیگر ثابت کرد قاطعانه پای آرمان‌ها ایستاده است

 

** جام جم ۹۷/۳/۱۹
*  ائتلاف سه جانبه صدر، حکیم و علاوی در عراق
خبرها حاکی از تشکیل ائتلافی بین احزاب سائرون به رهبری مقتدی صدر، جریان حکمه به رهبری عمار حکیم و الوطنیه به ریاست ایاد علاوی در عراق است.
به گزارش روسیا الیوم، این توافق عصر پنجشنبه به صورت رسمی میان اعضای این سه فهرست اعلام شد، به این ترتیب ائتلاف جدید با نزدیک به ۹۵کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی موجود در پارلمان به عنوان بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمانی در عراق تشکیل می‌شود.
** همشهری ۹۷/۳/۱۹
*  شهادت ۲ مرزبان در سردشت
در پی درگیری مرزبانان با اشرار مسلح در مرز سردشت دو نفر از مرزبانان به شهادت رسیدند.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اشرار نتوانستند به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند و توطئه‌های آنها خنثی شد و تروریست‌ها که تاب مقاومت نداشتند، با تحمل خسارت از طریق خاک عراق متواری شدند.
*  خروج نیروهای صلیب سرخ از یمن
صلیب سرخ جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی افزایش تهدیدها علیه فعالیت‌هایش در یمن، ۷۱ نفر از نیروهای امدادی خود را از این کشور خارج کرده است.
با خروج این نیروها روند ارسال کمک‌های غذایی، آب و دارو به مردم یمن از سوی این سازمان بین‌المللی با مشکل مواجه شده است.
حمله به پایگاه‌های صلیب سرخ در یمن و همچنین کشته شدن تعدادی از نیروهای این سازمان دلیل اصلی این تصمیم اعلام شده است.
** کیهان ۹۷/۳/۱۹
*  دشمن می‌داند یک موشک بزند ۱۰ تا می‌خورد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره):
– بسیاری از آرزوهای امام خمینی در زمان حیات پربرکت ایشان محقق شد و بسیاری از این اهداف بعد از عروج ایشان تحقق یافته، دیگر اهداف و آرمان‌های امام عزیزمان نیز باذن‌الله تحقق خواهد یافت و جمهوری اسلامی روزبه‌روز از اعتلا و عظمت بیشتر برخوردار خواهد شد.
– ملت عزیز ایران بداند که دشمن از پیشرفت و عظمت و ایستادگی او، عصبی و آشفته است و با دستپاچگی حرکاتی را انجام می‌دهد.
– امام خمینی به نصرت و وعده‌ الهی، ایمان کامل داشت و معتقد بود که اگر کار برای رضای خدا باشد، هیچ گونه ضرری متوجه آن نخواهد شد.
– بعد از امام راحل، راه ایشان را دقیقا دنبال کرده‌ایم و به لطف خداوند، از این پس نیز دنبال خواهیم کرد.
– بیگانگان و عده‌ای در داخل در تبلیغات خود این‌گونه وانمود می‌کنند که اگر ایران، شکل معیوبی از برجام را که درصدد تحمیل آن هستند، نپذیرد، جنگ خواهد شد.
به نظر می‌آید این دولت‌ها توقع دارند ملت ایران، هم تحریم‌ها را تحمل کند، هم از فعالیت‌های هسته‌ای که نیاز قطعی آینده‌‌ ایران است دست بردارد و هم محدودیت‌های تحمیل‌شده بر ایران را ادامه دهد اما آنها بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.
– ملت و دولت ایران این را تحمل نخواهد کرد که هم تحریم باشد هم در محدودیت و حبس هسته‌ای.
– مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای موظف‌اند به‌سرعت آمادگی‌های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو (البته فعلاً در چارچوب برجام) فراهم آورند و مقدمات اجرای مسائلی را که رئیس‌جمهور دستور داده‌اند از همین فردا آغاز کنند.
*  بشارت مرگ اسرائیل در گام‌های استوار روزه‌داران
چهلمین مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، دیروز جمعه ۱۸ خرداد ماه با شعار «روز جهانی قدس؛ پیروزی جبهه مقاومت؛ شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی؛ عزم ملت فلسطین برای بازگشت» و با حضور قشرهای مختلف مردمی و مقامات لشکری و کشوری، برگزار شد. مراسم روز جهانی قدس در تهران و ۹۰۰ شهر ایران اسلامی با پوشش رسانه‌ای بیش از پنج هزار و ۳۰۰ عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد و مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در چهلمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.
همزمان با ایران ده‌ها میلیون نفر از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت ‌کردند.
** شرق ۹۷/۳/۱۹
*  بویینگ قرارداد ۱۷میلیارددلاری را لغو کرد
سخنگوی بویینگ اعلام کرد: این شرکت با تهران همکاری نمی‌کند و به علت تحریم‌های آمریکا از تحویل هواپیما به ایران خودداری خواهد کرد؛ به این ترتیب قرارداد بزرگ این شرکت با دو شرکت هواپیمایی ایران عملا فسخ می‌شود. سخنگوی بویینگ گفت: ما تاکنون هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نداده‌ایم و با توجه به اینکه دیگر مجوزی برای صادرات به ایران نداریم، هیچ هواپیمایی نیز از این پس به ایران تحویل نخواهیم داد.
سیدتقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق محاکم بین‌المللی، حقوقی و قضائی فسخ قرارداد بویینگ را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.
** ایران ۹۷/۳/۱۹
*  مسائل منطقه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود
رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، صبح دیروزعازم چین شد. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، درباره اهداف و برنامه‌های این سفر گفت: معتقدیم راه‌حل همه این مشکلات، گفت‌و‌گوهای سیاسی و چندجانبه و برگزاری اجلاس‌های منطقه‌‌ای است.
رئیس جمهوری گفت: در نهایت معتقدیم باید منطقه‌ای قوی‌تر، امن‌تر و توسعه یافته داشته باشیم و تحقق این هدف با همکاری امکان‌پذیر است که تنها از راه دیپلماسی و از راه مذاکره به این نتیجه خواهیم رسید.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۱۹
*  انتقال سفارتخانه پایه‌های یک دولت جعلی را محکم نمی‌کند
آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس پیام مهمی برای کشورهای سلطه گر به ویژه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دارد که فکر می‌کنند با انتقال یک سفارتخانه می‌توانند پایه‌های یک دولت جعلی و کودک کش را محکم کنند، چون با این جمعیت متوجه می‌شوند فکرشان باطل و غلط است.
رئیس قوه قضاییه افزود: آمریکایی‌ها شاید بتوانند برخی از حکام فاسد منطقه را به همکاری با خود وادارند اما ملت ایران تسلیم نخواهند شد و از حقوق خودشان و همچنین حق اصلی مردم فلسطین کوتاه نخواهند آمد.
*  ادعای ترامپ علیه ایران
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت امیدوارم روزی با مقامات ایرانی مذاکره کنیم. دونالد ترامپ، روز پنج شنبه مدعی شد رفتار منطقه‌ای ایران از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به کلی متفاوت شده است.
وی ادعاهای خود را اینگونه ادامه داد: «می‌بینید، از زمانی که من خروج از توافق وحشتناک با ایران را امضا کردم، ایران به نحوی کاملاً متفاوت عمل می‌کند. آن‌ها دیگر اهمیت چندانی به مدیترانه نمی‌دهند، کمتر به آن چه در سوریه در جریان است می‌پردازند، کمتر به آنچه در یمن و جاهای دیگر در جریان است می‌پردازند. در سه ماه گذشته، آن‌ها کشور کاملاً متفاوتی بوده‌اند.»
** وطن امروز ۹۷/۳/۱۹
*  جزئیات پاسخ به اسرائیل  به تلافی بمباران پایگاه ۴ T
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید پس از پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در۴ T به آنها پیغام داده شد اگر پاسخ بدهید، قلب تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.
سردار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه فقط برای بقای فلسطین یک تهدید است بلکه همه جهان اسلام را تهدید می‌کند، گفت: انقلاب اسلامی اجازه بسط قلمرو سیاسی این رژیم را در جهان اسلام نداد. انقلاب اسلامی قدرت عظیمی به نام حزب‌الله ساخت که امروز با اعترافات رژیم صهیونیستی بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده شلیک دارد.
*  برگ برنده ایران قدرت موشکی است
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به روز قدس امسال، گفت: حضور در خیابان‌های سراسر کشور عبادتی سیاسی بود که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد. وی گفت: این حرکت گامی دشمن‌ستیز است که دشمن را به خشم می‌آورد. گام‌هایی که در خیابان‌ها علیه ظالمان عصر برداشتید، مصداق عمل صالح است مانند نماز، روزه و حج خانه خدا.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در هنگامه کارزاری که امروز انقلاب اسلامی ما با دنیای کفر و استکبار دارد، وحدت یک ضرورت است، اظهار داشت: اقتدار موشکی ما نیز یکی از عناصر وحدت ما است. مقام معظم رهبری و همه مسؤولان یکصدا می‌گویند ما پای این اقتدار موشکی‌مان ایستاده‌ایم و هر چقدر بخواهیم موشک تولید می‌کنیم و هر چقدر بخواهیم بر برد موشک‌مان می‌افزاییم. برگ برنده ما این است.
** جوان ۹۷/۳/۱۹
*  دست برماشه یک میلیون سو غنی‌سازی داریم
 علی اکبر صالحی گفته بود که در سازمان انرژی اتمی دست‌‌‌‌ها روی ماشه قرار گرفته تا در صورتی که «برجام به هم بریزد»، ایران فعالیت‌های اتمی خود را از سر بگیرد: «سازمان انرژی اتمی خود را به مثابه یک ارتش علمی تلقی می‌کند که همواره انگشتش روی ماشه است تا وقتی مسئولان ارشد نظام دستور بدهند کار را شروع کند. »‌صالحی گفته که ایران زیرساخت‌های لازم را برای یک میلیون سو غنی‌سازی اورانیوم در نطنز تقریباً آماده کرده و اگر لازم باشد، می‌تواند ظرف ۱۰ ماه به ظرفیت ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی برسد.
رئیس سازمان انرژی اتمی هرچند تأکید کرده که همه فعالیت‌های ایران فعلاً در چارچوب برجام انجام خواهد شد، ولی هشدار داده:‌« امیدواریم روزی نرسد که به دلیل به هم ریختن برجام بخواهیم تولید انبوه سانتریفیوژ‌‌‌‌‌ها را داشته باشیم.»
*  عربستان ۴ نفر را به اتهام ارتباط با ایران اعدام می کند
دادگاه جنایی عربستان سعودی حکم اعدام شماری از شهروندان سعودی را به اتهام تلاش برای انجام عملیات ترور و ارتباط داشتن با ایران صادر کرد. این دادگاه مدعی است که چهار نفر را که «تروریست» توصیف کرده و بنابر ادعای آن «اعضای باند وابسته به ایران» بودند دستگیر و حکم اعدام آنها را صادر کرده است.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۱۹
*  رهایی چهار ملوان اسیر ایرانی از جنگال دزدان دریایی
چهار ملوان ایرانی که توسط دزدان دریایی در سومالی به گروگان گرفته شده بودند، در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی آزاد شدند و مورد استقبال وزیر اطلاعات قرار گرفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات پس از مراسم استقبال از ملوانان ایرانی آزاد شده از بند دزدان دریایی سومالی، با حضور این افراد اظهار داشت: ملوانان در بند از سال ۹۴ در اسارت گروگانگیران بودند که با دستور رئیس جمهوری و در سفر به بندر چابهار و درخواست خانواده‌های آنان از دکتر روحانی، این موضوع در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفت.
*  هر روز به ۱۰ روستا گازرسانی می‌کنیم
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از وعده شرکت ملی گاز به رئیس جمهوری به منظور تحقق این برنامه خبر داد و گفت: مطابق وعده شرکت ملی گاز به رئیس جمهوری، تا پایان امسال هر روز به ۱۰ روستا گازرسانی می‌کنیم. سعید مومنی گفت: ما همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نسبت به این تعهد پایبند باشیم و آن را محقق کنیم.
** رسالت ۹۷/۳/۱۹
*  مثلث شوم آمریکا اسرائیل و سعودی مثل کف آب از بین می‌روند
رئیس مجلس گفت: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی مثل کف آب از بین می‌روند.علی لاریجانی به عنوان سخنران مراسم روز جهانی قدس در دانشگاه تهران با بیان اینکه هوشیاری سیاسی امروز در میان مسلمانان به وجود آمده است گفت: راهپیمایی مردم فلسطین نمونه ای از این هوشیاری است. این هوشیاری سیاسی در میان جوانان به گونه ای است که از اوضاع منطقه مطلع هستند.نمی‌توانند کلاه‌گذاری‌هایی مثل گذشته انجام دهند. وی تاکید کرد: هر کشوری از کشورهای اسلامی که بخواهد لغزشی در این ماجراها داشته باشد و در کنار اسرائیل قرار گیرد، منزوی خواهد شد.
وی با بیان اینکه گاهی بعضی می گویند مسئله فلسطین به ما چه ربطی دارد، اسرائیل با شما کار دارد. آنها به دنبال تسلط بر منطقه هستند. رژیم صهیونیستی به دنبال نظم جدید در منطقه است افزود: مسئله فلسطین فقط محدود به یک کشور نیست، این مسئله به امنیت کل کشورهای اسلامی مربوط است.
*  امام خمینی احیاگر فقه اجتماعی بود
آیت الله محسن اراکی، در درس اخلاق خود بر ضرورت تبیین فقه اجتماعی در جامعه تأکید و ابراز کرد: اگر عبادت‌های شخصی انسان سبب ایجاد رفتارهای اجتماعی شود سبب نجات انسان خواهد شد؛ بنابراین هر امتی که تکالیف اجتماعی خویش را به درستی عمل کند، وارد بهشت می‌شود؛ اما نظامی که رفتارهای اجتماعی آن همچون سیاست، اقتصاد، آموزش و پرورش بر اساس تعالیم اسلامی نباشد، این امت جهنمی‌ خواهد شد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خاتمه با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر فقه اجتماعی بود، گفت: مراجع فقه اجتماعی را اساس فقه اسلامی می‌دانند و امام خمینی(ره) این فقه را برای مردم تبیین و اجرایی کرد.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۱۹
*  تا با زبان تکریم سخن نگویید هیچ چشم‌اندازی برای گفت‌وگو نخواهیم داشت
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه‌ترین اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص اعمال تحریم‌ بی‌سابقه و در عین حال ابراز امیدواری برای یک توافق جامع با ایران تصریح کرد:  تصور می‌کنم  آقای ترامپ لازم است از خبرگان و دانایان در آمریکا بخواهند گزارش جامعی از سیر تحولات تاریخی ایران زمین را برایشان بازگو کنند. ایرانیان در همه ادوار و در طول تاریخ پر افتخار خود نشان داده‌اند که هرگز در مقابل قلدری و تهدید، پندار، کردار و رفتار خردمندانه خویش را تغییر نداده و نمی‌دهند و تا آمریکا در مقابل عظمت ملت کهن و متمدن ایران و منطق محکم ایرانی با زبان تکریم و نه زبان تهدید و تحریم سخن نگوید، هیچ چشم‌اندازی برای هیچگونه گفت‌وگویی و در هیچ زمینه‌ای با رژیم آمریکا متصور نیست؛ زبان ایرانیان در همه ادوار و در برابر هجوم بیگانگان در گذر زمان و این پهنه جغرافیایی، زبان مقاومت دلیرانه، زبان منطق، دانش و خرد ورزی و نهایتا هضم و دفع متجاوز بوده است.
*  همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر اسراییل کم می‌شود، گفت: ما همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.
امیر کیومرث حیدری افزود: انشاءالله با پای کار آمدن همه ملت مسلمان و اقتداری که دنیای اسلام بدست آورده است، رژیم صهیونیستی کمتر از ٢۵ سال آینده از بین خواهد رفت.
** آرمان ۹۷/۳/۱۹
*  نشست یک روزه کارشناسی ایران و ۱+۴
نشست کارشناسی یک روزه کمیسیون مشترک برجام برای ادامه بررسی تبعات خروج آمریکا از برجام با هدف یافتن راه‌حل‌های عملی تأمین مطالبات ایران و مقابله با تبعات بازگشت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان برگزار شد. در این جلسه که بنا به تصمیم نشست مورخ ۴ خرداد کمیسیون مشترک برجام و با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپایی، کمیسیون اروپا، کشورهای چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان روز پنجشنبه در تهران برگزار شد با تمرکز بر بررسی تبعات و آثار اقدام غیرقانونی و ناموجه آمریکا در خروج از برجام، راه‌های جبران اقدام غیرقانونی آمریکا و تأمین مطالبات و خواسته‌های مشروع ایران را مورد بررسی قرار داد.
*  انتقاد از دسترسی آزادانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای
سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس تاکید کرد: دسترسی آزادانه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای برخی کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای در حالی صورت می‌گیرد که دانشمندان هسته‌ای کشورهای عضو ان پی تی از سوی تروریست‌های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور شده اند. رضا نجفی با یادآوری محکومیت شدید و مکرر برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل از سوی کشورهای عضو جنبش عدم متعهد، فعالیت‌های هسته‌ای نظامی این رژیم را مایه نگرانی اصلی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی دانست و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع در چارچوب آژانس شد.
** قدس ۹۷/۳/۱۹
*  روز قدس هر سال پر‌رنگ‌تر می‌شود
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: با وجود تلاش ده‌ها ساله و تبلیغات مسموم کشورهای معاند، اما روز قدس هر ساله پویاتر و گسترده‌تر برگزار می‌شود و مسئله قدس پر رنگ‌تر می‌شود.
سید حسن نصرالله در جمع هزاران نفر در روستای «مارون الراس» در دو کیلومتری مرز لبنان با فلسطین اشغالی، به مناسبت روز جهانی قدس، افزود: خطرناک‌ترین «توطئه دشمن» در سال جاری همان چیزی است که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود و هدف آن فیصله دادن به مسئله فلسطین و تسلیم قدس و مقدسات آن به رژیم غاصب صهیونیستی است.
رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: قدس به اهالی آن باز خواهد گشت و فلسطین آزاد خواهد شد و جنگ بزرگ درپیش است و آن روزی است که به زودی در قدس نماز می‌خوانیم.
*  بازداشت ۵۰ نفر از اعضای مافیای قاچاق کالا و خودرو
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه در پایان سال گذشته بیش از ۵۰ نفر از مافیای قاچاق کالا و برخی از مسئولان گمرک که در فساد و همچنین قاچاق کالا از جمله خودرو به کشور دست داشته‌اند را دستگیر کرده ‌اند، گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که به بنده رسیده این دستگیری‌ها ادامه دارد. امیر خجسته افزود: مافیای قاچاق خودروهای لوکس مانند پورشه، بنز و تویوتا را در مرزهای مختلف مانند سلفچگان و جاهای دیگر دپو کرده‌اند و شبانه این ماشین‌ها را از گمرک خارج می‌کنند.
** خراسان ۹۷/۳/۱۹
*  گروه ۶ علیه آمریکا
گروه ۷ در آستانه ۴۳ سالگی با یکی از جدی‌ترین تنش‌های داخلی خود مواجه شده و احتمال انشقاق در آن به اوج خود رسیده است.
در آستانه نشست سران گروه هفت کشور صنعتی، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه صریحاً از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد و از دیگر اعضای گروه ۷ خواست تا در اقدامی مشترک در مقابل خطر «هژمونی» جدید ایالات متحده بایستند.
رئیس جمهور فرانسه در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: «ممکن است رئیس جمهوری آمریکا به این که در این جلسه تنها خواهد ماند اهمیتی ندهد اما برای ما شش کشور دیگر هم مهم نیست که در صورت لزوم با هم توافق نامه‌ای را امضا کنیم.» همزمان ترامپ نیز در چند توئیت سران گروه ۷ به ویژه فرانسه و کانادا را به باد انتقاد گرفت.
*  آینده متعلق به مسلمانان و جبهه مقاومت است
آیت ا… احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه حضور در جمع راهپیمایان روز قدس شهر مقدس قم با بیان این که آینده متعلق به مسلمانان و جبهه مقاومت است، ابراز کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس قوت قلب و حمایت از جبهه مقاومت و فلسطینی هاست.
** اعتماد ۹۷/۳/۱۹
*  کشف ۶٠ مورد اقدام تروریستی
سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه ثارالله اعلام کرد: اقدام تروریستی سال گذشته در حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی از بین ده‌ها مورد کشف شده اتفاق افتاد، بیش از ۶٠ مورد از تیم‌های تروریستی متعدد هم از شرق و هم از غرب کشور به دام ماموران امنیتی ما گرفتار شدند اما متاسفانه در این میان یک تیم توانست به اعمال جنایتکارانه خود در مجلس و مرقد امام مبادرت کند. اگر امنیتی نباشد نه دولت و نه مجلس نمی‌توانند به راحتی کار کنند و باید به گونه‌ای همه ما در تامین امینت کشور عمل کنیم که علاوه بر رونق اقتصادی دیگران هم با اعتماد به ما اقدام به سرمایه‌گذاری در کشور کنند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
امت اسلام برای آزادی قدس شریف متحد شود
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در حاشیه راهپیمایی با شکوه روز قدس با اشاره به ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس، روز قدس را روز اتحاد جهان اسلام در برابر مستکبران دانست.
وی تأکید کرد: روز قدس و حضور پر شور و گسترده مردم مسلمان در این راهپیمایی سبب می شود که مسأله فلسطین در حاشیه قرار نگیرد و همچنان موضوع مهم و اصلی جهان اسلام باشد.استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امت اسلام باید برای آزادی قدس شریف متحد شوند، اظهار داشت: مسلمانان باید با اتحاد قدس را به دامن اسلام بازگردانند.
 ملت‌های مسلمان با وحدت در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل ایستادگی می‌کنند
تسنیم/ آیت الله ممدوحی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: حضور باشکوه ملت ایران در مراسم روز قدس پاسخی به رژیم صهیونیستی و آمریکا است.وی افزود: اسلام زنده است و رژیم صهیونیستی گمان نکند سنگی می‌زند و کودکان بی گناه را می‌کشد ضرری به اسلام می زند، ملت‌های مسلمان یکپارچه و با وحدت در مقابل رژیم کودک‌کش ایستادگی می‌کنند. عضو جامعه مدرسین افزود: ملت ایران نشان داد که تشنگی و گرسنگی و گرما مانع حضور آن‌ها در مراسم راهپیمایی روز قدس نمی‌شود و با همه شرایط در این مراسم شرکت می‌کنند.
‌ایرانی‌ها تا ‌نابودی صهیونیست‌ها کنار ملت مظلوم فلسطین خواهند ماند
تسنیم/آیت‌الله مقتدایی در حاشیه راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: می‌خواهیم در روز قدس اعلام کنیم که مردم فلسطین تنها نیستند.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ملت ایران تا آخرین‌نفس از مردم فلسطین حمایت خواهد کرد، افزود: مردم ولایت مدار کشور ایران تا پیروزی مردم فلسطین بر صهیونیست‌ها و تا جشن نابودی صهیونیست‌ها به همراه ملت مظلوم فلسطین خواهند ماند. وی عنوان کرد: حضور باشکوه مردم در روز قدس نشان‌دهنده حمایت و یاری مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین است.
ملت بار دیگر ثابت کرد قاطعانه پای آرمان‌ها ایستاده است
رسا/آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ۷ دهه فاجعه بار از غصب فلسطین می گذرد، اظهار داشت: قبله اول مسلمانان غصب شده و مورد بی احترامی دشمنان قرار گرفته است، انگلیس و دولت‌های مستکبر چنین فاجعه‌ای را برای فلسطین رقم زده اند.عضو جامعه مدرسین درادامه عنوان کرد: حضور ملت ایران با وجود گرمای هوا در صحنه و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بسیار مهم است، مردم به عشق اسلام، انقلاب و امام گرمای سخت را تحمل می کنند و اعلام می دارند که بر سر آرمان ها هستند.
حضور در راهپیمایی روز قدس مصداق بارز یاری مستضعفین عالم است
حوزه/ آیت الله وافی در حاشیه راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس ضمن تقدیر از حضور حماسی و معنادار مردم در راهپیمایی این روز اظهار داشت: مردم بزرگ و ولایتمدار ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب نشان داده‌اند هر جا که باعث تقویت انقلاب و تضعیف جبهه استکباری بوده، در صحنه حضور داشته اند.عضو جامعه مدرسین افزود: در واقع این وظیفه دینی و ملی ماست که در این راهپیمایی حضور پیدا کنیم و این ریشه در دستورات قرآنی و کلام اهل بیت(ع) دارد، چرا که یکی از مصادیق بارز تلاش برای نجات مستضعفین عالم حضور در راهپیمایی روز قدس است.
چین بدون نقض تعهدات بین‌المللی با ایران همکاری می‌کند
ایرنا/ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام، بدون نقض تعهدات بین‌المللی، همکاری اقتصادی اش را با ایران ادامه خواهد داد.’ چون اینگ’ در مورد احتمال خروج برخی شرکت‌های غربی از ایران به دنبال خروج آمریکا از قرارداد هسته‌ای ایران تاکید کرد: دولت چین همواره با اجرای تحریم‌های یکجانبه کشوری علیه سایر کشورها مطابق با قوانین داخلی خود، مخالفت کرده است و اکنون نیز مخالف هرگونه تحریم و اعمال فشار بر ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام هستیم.
سازمان انرژی اتمی گوش به فرمان مقام معظم رهبری است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درمراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، اقدامات فعلا در چارچوب برجام اما با حداکثر ظرفیت صورت پذیرد، این یعنی هیچ ظرفیتی را خالی نگذاریم. و از همه امکانات موجود استفاده کنیم، تا اگر طرف مقابل بدعهدی کرد بتوانیم به سرعت اقدامات جدی و سطح بالایی را انجام دهیم. کمالوندی با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی مستقل تصمیم نمی‌گیرد، اظهار داشت:ما کار علمی، تحقیقاتی و تکنولوژی را انجام می‌دهیم؛ اما گوش به فرمان مقامات ارشد و مقام معظم رهبری هستیم.
هند عملیات توسعه‌ای بندر چابهار را آغاز می کند
 ایرنا/ مقامات وزارت کشتیرانی هند اعلام کردند با وجود تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پس از خروج واشنگتن از برجام، قصد دارند از هفته آینده عملیات توسعه‌ای بندر راهبردی چابهار را آغاز کنند. روزنامه ‘هندوستان تایمز’،اعلام کرد: هند شرکت بنادر و خدمات دریایی کاوه ایران را برای انجام عملیات توسعه‌ای بندر چابهار به مدت ۱۸ ماه انتخاب کرده است. در این مدت این کشور به دنبال انتخاب یک شرکت هندی برای مدیریت طولانی مدت بندر چابهار خواهد بود.
 سازمان ملل برای غزه نشست فوق العاده برگزار می‌کند
ایرنا/ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در نشستی فوق العاده تحولات اخیر در نوار غزه را بررسی می کند.
دیپلمات‌ها گفته‌اند که قرار است در این نشست پیش نویس قطعنامه‌ای تصویب شود که خواستار حمایت از فلسطینیان و محکومیت رژیم صهیونیستی است. آمریکا یک هفته پیش در جریان رسیدگی به قطعنامه‌ای در این باره از حق وتو استفاده کرد.
 راهپیمایان نیویورکی خواستار خروج اشغالگران از فلسطین شدند
ایرنا/ همزمان با روز جهانی قدس، حامیان فلسطین با تجمع در میدان تایمز منهتن، پایان اشغالگری تروریسم دولتی صهیونیستی را خواستار شدند.در راهپیمایی عصر جمعه به وقت محلی، ده‌ها نفر با در دست داشتن پرچم فلسطین و نوشته هایی با تصویر جنایات صهیونیست‌ها در کشتار مردم بی‌گناه در غزه، سرزمین‌های اشغالی را حق مردم فلسطین دانستند.
آمریکا نظم جهانی را به چالش کشیده است
ایرنا/رئیس شورای اروپا با تاکید بر اختلاف نظر مسئولان این قاره و واشنگتن پیرامون مسائل تجارت، اقلیمی و توافق هسته ایران، گفت: آمریکا نظم قاعده جهانی را به چالش کشیده است.
دونالد توسک در آستانه برگزاری نشست سران گروه هفت در کانادا گفت: روشن است که رئیس جمهوری آمریکا با دیگر اعضای گروه (هفت) همچنان بر سر مسائل تجاری، تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر دارد. اظهارات توسک اشاره به تصمیم‌های غیرعادی دونالد ترامپ در خروج از توافق‌های بین المللی و همچنین آغاز جنگ تجاری با هم پیمانان اقتصادی واشنگتن دارد.
عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده است
ایرنا/ هیات بین المللی ‘نظارت بر مدیریت عربستان در حرمین شریفین’ با انتقاد از افزایش هزینه‌های مناسک حج، اعلام کرد که عربستان در اداره حرمین شریفین شکست خورده است.
هیات بین المللی نظارت بر چگونگی مدیریت عربستان بر حرمین شریفین و اماکن مقدس اوایل سال جاری میلادی در کشور مالزی اعلام موجودیت کرد و در اولین بیانیه خود تصریح کرد که تلاش می‌کند تا از استفاده اراضی مقدس برای اهداف سیاسی جلوگیری کند.
در اطلاعیه این نهاد آمده است: دولت سعودی فریضه حج را یک فرصت اقتصادی و منبعی برای کسب درآمد قلمداد کرده و نتوانسته است در تحقق عدالت بین مسلمانان موفق عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *