خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۳

  • اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت روز جهانی قدس: ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه فلسطین را آزاد خواهد کرد
  • اطلاعیه جامعه مدرسین به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد: مکتب سیاسی امام(ره) درس تسلیم‌ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران وحمایت از مظلومان را به ما آموخت
  • آیت الله اراکی: انقلابی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند
  • آیت الله فقیهی: همه جریانات موجود در انقلاب باید اتحاد خود را حفظ کرده تا نظام با تزلزل مواجه نشود
  • راهپیمایی روز قدس در ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: مدیریت آینده‌نگر رهبری و بصیرت ملت عامل موفقیت ایران در منطقه است

 

** جام جم ۹۷/۳/۱۳
*  آب و برق باید گران شود
با وجود آن‌که ماه گذشته دولت قیمت آب و برق را ۷ درصد افزایش داد، وزیر نیرو همچنان معتقد است که آب و برق بسیار ارزان است و باید گران‌تر شود.
رضا اردکانیان با بیان این‌که فاصله قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی آب داریم، گفت: نرخ آب و برق باید امروز اصلاح شود، چون فاصله قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی داریم.
** همشهری ۹۷/۳/۱۳
*  ضرورت حفظ برجام از سوی اتحادیه اروپا
رئیس کمیسیون اروپا گفت:اتحادیه اروپا باید تدابیری را برای حفاظت از بندهای اصلی توافقنامه هسته‌ای ۱+۵ با ایران اتخاذ کند.ژان کلود یونکر دیروز به روزنامه الگماینر آلمان گفت:خاتمه دادن به توافق ایران توسط آمریکا فایده‌ای برای صلح جهانی ندارد.ما به عنوان یکی از معماران برجام باید از بخش‌های اصلی آن دفاع کنیم.یونکر خاطر نشان کرد که توافقنامه سال ۲۰۱۵ باتهران نباید قربانی مصالح سیاسی داخلی آمریکا شود.وی همچنین ضمن هشدار درباره بحرانی که در کمین خاورمیانه وانتقاد از کشور‌هایی که تسلیم وسوسه رابطه دوجانبه با آمریکا شدند، گفت:این مناسبات موجب تضعیف موضع تجاری ما دربرابر واشنگتن می‌شود و باید از منافع و ارزش‌های خود دفاع کنیم.
** کیهان ۹۷/۳/۱۳
*  مجلس بزرگداشت بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام خمینی(ره) و همچنین قیام جاودانه پانزدهم خرداد از سوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ (۱۸ ماه مبارک رمضان) از ساعت ۱۸/۳۰ در شبستان امام خمینی(رحمت‌الله علیه) حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) برگزار می‌شود.
*  ما به خاطر ایران با آمریکا مخالفت نمی‌کنیم
لوموند گزارشی را درباره تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام نوشته و در آن به تفرقه افکنی لهستان در این زمینه‌اشاره کرده است.
بر اساس گزارش لوموند، موگرینی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان نجات توافق هسته‌ای و تضمین‌های خواسته شده از سوی ایران وجود دارد، گفت: «هیچ‌کس تصور نمی‌کند که آسان خواهد بود اما ما مصمم هستیم».
موگرینی افزود:«باید به دولت آمریکا که وعده داده شدیدترین تحریمهای تاریخی را به ایران تحمیل خواهد کرد، پاسخ داد… با وجود این، با آمریکا که متحد ما است اما با آن اختلاف نظر داریم، گفت‌وگو را ادامه می‌دهیم. ما به خاطر ایران با آمریکا مخالفت نمی‌کنیم».
** شرق ۹۷/۳/۱۳
*  هیچ مشکل امنیتی‌ای برای مراسم ارتحال امام وجود ندارد
سردار محمدرضا یزدی فرمانده قرارگاه شهید فهمیده ستاد اجرائی سالگرد ارتحال امام(ره)، با تأکید بر اینکه هیچ مشکل و نگرانی امنیتی برای مراسم ارتحال امام وجود ندارد، اظهار کرد:‌ هرگونه اقدام و نقشه‌ای برای بر‌هم‌زدن امنیت مراسم، در نطفه خفه خواهد شد.
*  ایرانیان هرگز تسلیم نمی‌شوند
اردشیر زاهدی آخرین سفیر ایران در آمریکا که مدتی نیز وزیر امورخارجه ایران بود نامه‌اش به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را با عنوان گربه رؤیای موش دارد (شتر در خواب بیند پنبه دانه) تنظیم کرده است.
اردشیر زاهدی در نامه ‌سرگشاده‌اش خطاب به پمپئو در نیویورک تایمز نوشته است: «قلدری به‌ندرت به نتیجه می‌رسد و در مورد ایران هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده است. در طول هزاران سال تاریخ خود، کشور من هرگز در برابر خارجی‌ها سرخم نکرده و تسلیم نشده است و در شرایط سخت متحد مانده است. مستقل از عقیده خود درباره دولت کنونی ایران، مردم نجیب ایران زیر سایه تهدیدهای خارجی با هم متحد بوده و از سرزمین مادری دفاع کرده و می‌کنند. تاریخ به متجاوزان خارجی می‌آموزد که از افکار پوچ خود برای ویرانی ایران دست بردارند. «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»، ولی احدی قادر به خردکردن ایران نیست.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۱۳
*  یک شهید و بیش از ۱۰۰ زخمی در دهمین تظاهرات بازگشت فلسطینی‌ها
«در راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت» برای دهمین هفته متوالی جمعه این هفته نیز با شرکت تعداد کثیری از فلسطینی‌ها برگزار شد.
مرکز رسانه‌ای فلسطین گزارش کرد که نظامیان رژیم اشغالگر قدس به سمت افراد شرکت کننده در این راهپیمایی آتش گشوده و یک امدادگر را به ضرب گلوله جنگی به شهادت رسانده و بیش از ۱۰۰ تن فلسطینی را زخمی کرده‌اند.
*  ترامپ ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند
رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تغییر موضع کامل اعلام کرد که در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور با رهبر کره شمالی دیدار خواهد داشت.
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین افزود که انتظار دارد نتایج بسیار مثبتی با کره شمالی به دست بیاید و می‌توان نشست سنگاپور را نقطه عطفی در این باره دانست.
** وطن امروز ۹۷/۳/۱۳
*  طرح جدید مجلس برای جلوگیری از استخدام «دوتابعیتی‌ها»
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طرح جدید مجلس برای الزام دولت در عدم به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس قصد دارند در طرحی الزاماتی را برای به‌کار نگرفتن افراد با تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی تعیین کنند، با این شرایط به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها در دستگاه‌های حساس دولتی ممنوع می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بیش از ۸۰ تن از نمایندگان مجلس طرح اصلاح بخشی از قانون تابعیت را امضا کردند، اظهار داشت: مجلس قاطعانه در مقابل به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها ایستادگی می‌کند، زیرا به‌کارگیری افراد دارای تابعیت مضاعف یا دوتابعیتی در مشاغل حساس، ضربات جبران‌ناپذیری بر کشور و منافع ملی وارد می‌کند.
*  اگر نام متخلفان را نگویید ما می‌گوییم
امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اعلام اینکه از هفته‌های پایانی سال گذشته تا امروز ۶۴۸۱ خودرو از طریق ثبت‌سفارش غیرقانونی از گمرک ترخیص شده است، گفت: مستندات قانونی این ثبت‌سفارش‌ها و ترخیص غیرقانونی وجود دارد و هر مرجعی که ادعای کذب بودن آن را می‌کند ما آماده‌ایم مدارک را ارائه دهیم. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم معرفی عوامل ثبت‌سفارش جعلی و ورود این ۶۴۸۱ خودرو به کشور، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس این عوامل را معرفی و نام آنها را منتشر می‌کند.
** جوان ۹۷/۳/۱۳
*  طرح امارات برای مقابله با نفوذ ایران
انورقرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات از طرح جدید عربی برای خاورمیانه حمایت کرد که در آن مقابله با نفوذ ایران در اولویت است . انورقرقاش مدعی شد: برای ما مساله ثبات امری اساسی در خاورمیانه است و امارات به خوبی می‌داند که “افراط‌گری و تروریسم” یکی از مسائلی است که امنیت و ثبات را بر هم می‌زند.
قرقاش اعلام کرد: ما تدابیری برای رویارویی با گسترش نفوذ ایران داریم و بر این باوریم که باید همبستگی و انسجام جهان عرب مجددا حاصل شود، ما نیاز به یک همبستگی عربی داریم که پایه و اساس آن عربستان و مصر باشد و با عراق و اردن ادامه یابد، تا روابط با ترکیه و ایران بر اساس حاکمیت تضمین شود.
وی مدعی شد: اساسا طرف‌های یمنی باید خودشان به راه حل دست یابند و مداخله ما در یمن در چارچوب عملیات “طوفان قاطعیت” امری ضروری بوده است. چرا که ما حضور ایران در آن بخش از شبه جزیره عرب را نمی‌پذیریم.
*  مدیریت آینده‌نگر رهبری و بصیرت ملت عامل موفقیت ایران در منطقه است
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی‌(ره) و گرامیداشت پنجاه و پنجمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و در آستانه روز جهانی قدس پیامی صادر کرد. در بخشی از پیام آمده است: موفقیت درخشان و به‌ویژه نفوذ شگفت‌انگیز منطقه‌ای جمهوری اسلامی که مورد اذعان دوست و دشمن قرار گرفته است محصول عوامل و عناصر مهم، کلیدی است که «مدیریت راهبردی و آینده‌نگرانه» جانشین حضرت روح‌الله (ره)، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و «بصیرت و هوشمندی» ملت ایران در سرلوحه آن جلوه‌گری می‌کند.
به نمایندگی از آحاد نیرو‌های مسلح مقتدر، انقلابی و ولایتمدار به ملت شریف و سلحشور ایران اطمینان می‌دهم: فرزندان غیرتمند شما در ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مستضعفین بر عهد دیرینی که با امامین انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر بسته‌اند، استوارند و با نصب العین قرار‌دادن منویات و فرامین فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را پشتوانه صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی، پیش‌روندگی انقلاب و نظام اسلامی، غلبه بر جاهلیت مدرن و نیل به دروازه‌های تمدن نوین اسلامی قرار داده و به فضل الهی در این مسیر مبارک برای پاسخ قاطع و کوبنده به هرگونه تهدید، تعرض و طمع‌ورزی دشمنان و بدخواهان لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۱۳
*  درموضوع ایران خواهید دید که تحریم‌ها چقدر قدرتمند هستند!
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار با یک مقام ارشد کره شمالی درباره تحریم‌ها علیه ایران اظهار نظرکرد. وی در سخنانی گفت: تحریم‌ها بسیار قدرتمند هستند. در موارد دیگر دیده اید آنها چقدر قدرتمند هستند.در موضوع ایران، خواهید دید که تحریم‌ها چقدر قدرتمند هستند. می‌بینید (تحریم ها) دارند با ایران چکار می‌کنند.رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که امیدوار است در یک زمان مشخص بتواند تحریم‌ها را علیه کره شمالی رفع کند.
*  فقط آمریکا به قطعنامه خودش درباره غزه رای داد
اعضای شورای امنیت سازمان ملل با پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه و محکوم کردن جنبش حماس مخالفت کردند.در جلسه شورای امنیت ۱۱ کشور به پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره محکوم کردن جنبش حماس رای ممتنع دادند.کویت، روسیه و چین نیز با این پیش نویس مخالفت کردند.آمریکا تنها کشور موافق با این پیش نویس بودکه در واکنش به پیش نویس قطعنامه کویت ارائه شد.
** رسالت ۹۷/۳/۱۳
*  راهپیمایی روز قدس در ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود
رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه هر سال روز جهانی قدس با توجه به سرعت تحولات در منطقه متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود، گفت: مردم ما در ۴۰ دهه گذشته در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان حمایت خود را خالصانه و صادقانه از ملت فلسطین اعلام کرده‌اند.وی گفت : راهپیمایی روز قدس در ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود. وی ادامه داد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد شکست فتنه داعش و تروریست‌های ایجاد شده توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آنها هستیم و مهم‌ترین حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی، امسال در منطقه شامات پایان یافته، درگیری‌ها در دنیای اسلام فروکش کرده و شرایط جدیدی برای حمایت از ملت فلسطین ایجاد کرده است.
*  ترس از قطع ارتباط بیگانه، اندیشه جاهلیت است
آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به لزوم تکیه به خداوند اظهار کرد: براساس آیات قرآن، مسلمانان باید به خداوند تکیه کنند، نه اینکه به کسانی تکیه داشته باشند که آن‌ها را از جهاد بازدارند. وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که اگر با یک کشور قطع رابطه کنیم، زندگی ما به مشکل برمی‌خورد، این همان اندیشه جاهلیت است، در صدر اسلام زمانی که دستور به قطع رابطه با مشرکین شد، تاجران می‌گفتند که اقتصادشان از بین می‌رود.استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خیال نکنیم که اگر با یک کشور کافر ستمگر ارتباط برقرار نکنیم، زندگی ما قطع می‌شود، جوانانی در کشور پیدا می‌شوند که با علم و درایت، کشور را اداره می‌کنند.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۱۳
*  پالایشگاه هندی خواستار خرید نفت بیشتر از ایران
پالایشگاه دولتی بهارات پترولیوم هند در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، خواستار خرید یک میلیون بشکه نفت اضافی از شرکت ملی نفت ایران برای ژوئن شد. این اقدام پالایشگاه دولتی بهارات پترولیوم نشان می‌دهد که پالایشگاه‌ها تلاش می‌کنند پیش از مهلت نوامبر که از سوی آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه بخش نفتی ایران داده شده است، خریدشان را جلو بیندازند.
*  جنایت جنگنده ائتلاف در سوریه
حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا که به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خوانده می‌شود، به روستای «ذیب هداج» در جنوب شرق شهر «الشدادی» در حومه استان حکسه منجر به کشته شدن ۱۲ غیرنظامی شد.
** آرمان ۹۷/۳/۱۳
*  نمایش خیره کننده انزوای آمریکا
سفیر ایران در لندن در توئیتی شکست آمریکا در تصویب قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین را نمایش خیره‌کننده انزوای این کشور در شورای امنیت دانست. حمید بعیدی‌نژاد با اشاره به قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره فلسطین گفت: جمعه شب شورای امنیت نمایش خیره‌کننده‌ای از انزوای آمریکا بود: قطعنامه پیشنهادی آمریکا پیرامون فلسطین که فقط خودش به آن رأی مثبت داد با قاطعیت رد شد، بعد آمریکا در حمایت از اسرائیل و برای جلوگیری از تصویب قطعنامه کویت که اکثریت اعضا از جمله متحدان خودش موافق آن بودند را وتو کرد.
*  فسخ قرارداد ۲میلیاردی کره‌جنوبی با ایران
«دایلیم»، شرکت بزرگ کره‌ای که سال‌ها با ایران همکاری داشته است یک قرارداد دو‌میلیارد دلاری در زمینه همکاری‌های نفتی و پالایشگاهی با ایران را لغو کرده است. شرکت «دایلیم اینداستریال» پیش‌تر اعلام کرده بود برنده قراردادی به ارزش ۳/۲تریلیون وون (۹/۱‌میلیارد دلار) برای گسترش تاسیسات پالایشگاهی در اصفهان شده است. این شرکت در ارتباط با لغو قرارداد خود، گزارشی به مرکز خدمات نظارت مالی نوشته و شرکت پالایشگاه نفت اصفهان را هم در جریان قرار داده است، «دایلیم» نگرانی از تحریم‌های آمریکا را علت لغو این سرمایه‌گذاری و قرارداد اعلام کرده است.
** آفرینش ۹۷/۳/۱۳
*  توافق با اسرائیل برای خروج نیروهای ایرانی از جنوب سوریه
نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این کشور در خصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه با اسرائیل توافق کرده است. “واسیلی نبنزیا” نماینده روسیه در سازمان ملل درباره توافق با اسرائیل درباره حضور نیروهای ایرانی در سوریه گفت: تا جایی که اطلاع دارم توافق انجام شده است، ولی نمی توانم در رابطه با عملیاتی شدن آن اظهارنظر کنم. وی اظهار داشت: طرفین از این توافق راضی هستند و حتی اگر درحال حاضر اجرا نشود در آینده عملیاتی خواهد شد.
*  شرکت‌های انگلیسی مشتاق ادامه همکاری با ایران هستند
معاون رئیس اتاق بازرگانی انگلیس و ایران گفت که شرکت‌های علاقه‌مند به تجارت با ایران منتظر صدور دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های فرامرزی آمریکا هستند تا به همکاری‌های اقتصادی خود در ایران ادامه دهند.
سیروس مهدی زاده افزود: دولت انگلیس نیز برخلاف خروج یک‌جانبه و تأسف‌بار آمریکا از برجام، کاملاً حامی این توافق و از طریق تعامل با سایر اعضای باقی مانده در این توافق به دنبال تدوین راهکاری است که بر اساس آن ضمن بهره‌مندی ایران از منافع برجام، شرکت‌های انگلیسی نیز قادر باشند به همکاری‌های تجاری با ایران ادامه دهند.
** قدس ۹۷/۳/۱۳
*  امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی دستیار فرمانده کل ارتش شد
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی با پیشنهاد سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و تایید فرمانده معظم کل قوا، به سمت دستیار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.
این خبر در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) توسط سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا اعلام شد.امیر اسماعیلی پس از هشت سال فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی به این سمت منصوب شد.
*  از عربستان نترسید، او در یمن غرق شده است
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در مطلبی درشبکه‌های اجتماعی خطاب به ملت قطر گفت: دوره تهدید نظامی علیه قطر گذشته است.
از هرگونه تهدید عربستان یا نظیر آن نگران نباشید زیرا آنها درنبرد یمن غرق شده اند؛نبردی که با هرچه دارند برای شعله ور کردن آن و کشتار در آن تلاش کردند.
وی افزود: شما مانند آن‌ها سلاح دارید و جنگنده‌های شما که (هواپیماهای) اماراتی را بیرون کرده و فراری دادند همچنان آماده هستند و معاهدات نظامی با ترکیه دارید که آنها (سعودی‌ها) را مرعوب می‌کند.
** خراسان ۹۷/۳/۱۳
*  همه اقوام و مذاهب نقش‌های متفاوت از یک ملت بزرگ به نام ایران هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار صمیمی با علما و فرهیختگان اهل سنت، همه اقوام و مذاهب کشورمان را نقش‌های متفاوت از یک ملت بزرگ به نام ایران اسلامی دانست و با بیان این که اسلام، اهل بیت (ع) و ایران اصلی ترین دارایی همه ماست، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیاز داریم و تردید ندارم که با یک‌صدایی و انسجام می‌توانیم از چالش جدیدی که آمریکایی‌ها تلاش دارند علیه ملت ایران ایجاد کنند، عبور کنیم. منتها باید همه فرهیختگان، اقوام، مذاهب و آحاد مختلف ملت یکپارچه در کنار هم بایستند.
*  فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به جرم شود
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه درپاسخ به این سوال که آیا خبرنگاران باید از فضای مجازی تلگرام خارج شوند؟ و اگر خارج نشوند مرتکب جرم شده‌اند؟ گفت : طی بخشنامه‌ای که ازسوی معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر توقف فعالیت در تلگرام صادر شده است محدودیت‌هایی اعلام شده که در مواردی هم می‌تواند تبدیل به جرم شود؛ زیرا در برخی مقررات اگر انسان خلاف آن عمل کند چه بسا که به جرم هم منجر می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۳/۱۳
*  به فهم و باور مردم اعتماد کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر و جمعی از کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با آرمان‌های امام خمینی(س) در حسینیه جماران سخنرانی کرد. او صحبت‌های خود را با جوانگرایی و باور امام به این گزاره آغاز کرد. او در بخش دیگری از سخنان خود نیز تاکید کرد که باید به فهم و باور مردم اعتماد داشت.
** سازندگی ۹۷/۳/۱۳
*  ولید معلم وزیر خارجه سوریه: ایران به معنای نظامی در سوریه حضور ندارد و تنها مشاورانی در کنار نیروهای نظام سوریه با توافق و هماهنگی ارتش سوریه هستند و تبلیغات غرب و آمریکا درباره حضور ایران در سوریه صحیح نیست و حضور ایران در سوریه بر عکس حضور آمریکا، ترکیه و فرانسه قانونی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسانه ها بر اساس دیدگاه اسلام باید راهبر جامعه باشند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به ارکان تأثیرگذار در شخصیت جوانان و افراد اجتماع گفت: برای این که سرمایه های عظیم انسانی سالم و در خدمت جامعه باشد خانواده، آموزشگاه و رسانه ها باید به وظیفه خود عمل کنند. وی با بیان این که رسانه ها باید راهبر جامعه باشند، گفت: بر اساس دیدگاه اسلام رسانه راهبر جامعه است تا جامعه را از خطا نجات دهد.استاد درس خارج حوزه ، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که رسانه ها می توانند تیغ دو دم باشند یعنی می توان بهترین استفاده ها را از آن انجام داد و علوم، دانش ها و مطالب مفید را به جامعه تزریق کرد.
مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران وحمایت از مظلومان را به ما آموخت
اختصاصی/به مناسبت فرارسیدن ایام الله ۱۴و۱۵ خرداد جامعه مدرسین با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت یاد ونام امام راحل همگان را به شرکت پرشور در مراسم‌ این دو روز و بویژه استماع بیانات مقام معظم رهبری در مرقد ملکوتی امام خمینی(ره) دعوت نمود. دربخشی ازاین اطلاعیه آمده است: استقلال،آزادی، حاکمیت دین و عدالت به همراه عقلانیت از عناصر مهم آرمان و مکتب امام بود که توجه و مرور این عناصر و التزام علمی و عملی به این اندیشه‌ها تضمین کننده آینده انقلاب اسلامی است. مکتب سیاسی امام درس تسلیم ناپذیری و ایستادگی در مقابل مستکبران و ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان را به ما آموخت و این مقاومت و پایداری، ملت ما را در اوج افتخار و عزت ملی قرار داده است.لذا تشریح افکار و تمجید از این عالم بزرگ و این فقیه عارف، چراغ راه آینده انقلاب اسلامی خواهد بود. تفکر امام و مکتب او باید همواره یادآوری و تکرار شود تا آرمانهای بزرگ آن مرد الهی در هجوم تحریف ها و شبهه‌ها، غریب و متروک نگردد.
ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد
اختصاصی/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به مناسبت روز قدس، از آحاد امت اسلام برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.دراین بیانیه آمده است:مسئله فلسطین و وضعیت سخت و دردناک زندگی زیر چکمه اشغالگران مشکل عمیق و بزرگی است که سالها امت اسلامی از آن رنج می‌برد.خیانت‌های آشکار کشور‌های مرتجع منطقه و دیکتاتور‌های دست نشانده و بازی انتقال سفارت آمریکا به قدس روزهای خونینی را برای مردم فلسطین رقم زده است. امروز این پاره تن جهان اسلام در آتش حقد و کینه مستکبران می‌سوزد و فریاد استغاثه مظلومان بلند شده است. سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به این ظلم و فساد صهیونیستها خیانت و همراهی با کفر و استکبار است.چاره کار فلسطین دست مجامع بین‌المللی و سازمان ملل بی‌خاصیت امریکایی نیست. علاج درد و زخم فلسطین مبارزه و ادامه این انتفاضه‌ها و تظاهرات‌هاست. ایستادگی و مقاومت مظلومانه و مقتدرانه، فلسطین را آزاد خواهد کرد و امید بازگشت قدس به آغوش دنیای اسلام را محقق خواهد ساخت.
دامن زدن به بی‌عفتی در جامعه برآوردن خواسته دشمن است
رسا/آیت‎الله مظاهری با بیان این‌که عفت و غیرت کلمات مقدسی هستند، گفت: حتی این دو کلمه در نزد کسانی که خود بی‌عفت و بی‌غیرت هستند، مقدس و دارای ارزش است و باید کاری کنیم که غیرت برای مردها و عفت برای زنان ارزش گذشته خود را داشته باشد.وی با بیان این‌که دشمن بسیار تلاش کرد تا ضربه به عفت زنان و غیرت مردان بخورد، خاطرنشان کرد: مجالس مختلط بین زن و مرد، شوخی‌های رکیکِ خلاف عفت و خلاف غیرت و کارهای از بین برنده عفت و غیرت بر اثر کارهای دشمن پدید آمده است و مردان و زنان باید بدانند که بی‌غیریتی و بی‌عفتی کلمات زشت و ناروایی هستند و باید مواظبت کامل بر حفظ این دو کلمه داشته باشیم.
انقلابی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند
رسا/آیت الله اراکی با انتقاد از افرادی که با وجود دیدن امدادهای الهی به خدا اعتماد نمی کنند، گفت: متأسفانه عده ای به جای تکیه کردن بر توان داخلی به بیگانه دست دوستی داده‌اند. عضو جامعه مدرسین همچنین  بیان کرد: تمام دنیا اقرار دارند که کشور ایران تنها کشوری است که در برابر آمریکا ایستادگی کرده و ایران کشور مستقل و با عزتی است که این عزتمندی را در جهان مدیون امام خمینی(ره) هستیم.وی با بیان اینکه کشور بعد از انقلاب پیشرفت و توسعه بسیاری داشته است، گفت: انقلابی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی از دستاوردهای انقلاب دفاع کنند.
همه جریانات موجود در انقلاب باید اتحاد خود را حفظ کرده تا نظام با تزلزل مواجه نشود
 رسا/آیت‌الله فقیهی ،با اشاره به این‌که لجاجت سبب غضب الهی می‌شود، بیان کرد: روحانیت در این روزگار حساس باید با منطق و استدلال جواب مردم را بدهد و از تندی کردن پرهیز کند. عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که مدیری موفق می‌شود که از آستانه تحمل بالاتری برخوردار باشد، اظهار داشت: همه جریانات موجود در انقلاب باید اتحاد خود را حفظ کرده تا نظام با تزلزل مواجه نشود.وی تأکید کرد: اگر مردم در جایی مشاهده کنند که مسؤولی کار خود را درست انجام نمی‌دهد و یا فردی مرتکب اختلاس شد نباید این مشکل را به‌پای اصل نظام بنویسند، زیرا اصل نظام هیچ عیب و نقصی ندارد و اگر مشکلی هم هست به خاطر عدم پایبندی برخی مسؤولان به احکام و قوانین اسلامی است.
صلح تنها با پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی محقق خواهد شد
ایرنا/ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که صلح و امنیت جز با پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷محقق نخواهد شد.صائب عریقات همچنین سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویژه نقض آشکار حقوق بین الملل با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد.
ایران هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی نبوده است
ایرنا/به نوشته روزنامه ‘رای الیوم’، در حالی که حکام عرب ایران را تهدیدی برای امنیت ملی خود می دانند، خودشان با همکاری غرب و صهیونیست ها این کشور را تهدید می کنند و پیشرفت ها و استقلال آن را در سطوح بین المللی بر نمی تابند.«عبد الستار قاسم» نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی در ‘رای الیوم’ نوشت: چیزی که همه از ایران دیده ایم حمایت این کشور از گروه های مقاومت لبنان و فلسطین و تامین امنیت و حفظ تمامیت ارضی لبنان و حمایت از نوار غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل نیز ناخودآگاه سطح نفوذ ایران در منطقه بالا رفته به خصوص در مناطقی که در برابر صهیونیست ها و کشورهای استعمارگر ایستادگی می کند.
افزایش ۳۰ هزار نفری نیروهای رزمی ناتو
مهر/مقامات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند این پیمان نظامی به منظور تقویت حضور خود در ماموریت های خارجی، ۳۰ هزار نیروی رزمی به نیروهای خود می افزاید.
هشدار سازمان ملل درباره گسترش فقر در آمریکا
باشگاه خبرنگاران/ گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد اقدام سیستماتیک دولت ترامپ علیه برنامه رفاه در آمریکا، میلیون‌ها نفر را در این کشور از غذا و بهداشت محروم خواهد کرد.گزارشگر سازمان ملل در امور فقر اعلام کرد: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا عمدا میلیون‌ها آمریکایی را به پرتگاه مالی سوق داده و آن‌ها را از غذا و سایر مراقبت‌های ضروری محروم می‌کند؛ در حالی که ثروتمندان این کشور را غرق در ثروت نگه می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *