خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۱۲

  • آیت الله سبحانی: شیعیان باید در عمل عاشق و تابع اهل بیت باشند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: رسانه‌ها برای ترویج نظام ارزشی مبتنی بر اخلاق تلاش کنند
  • آیت الله حسینی بوشهری: اعتقادات و باورهای دینی در جامعه به شدت با خطر مواجه است
  • آیت الله فاضل لنکرانی: نام و میراث امام راحل باید همیشه زنده نگه داشته شود
  • آیت الله اعرافی: دشمنان می‌خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند
  • آیت الله فقیهی: اشتباهات برخی افراد را به پای اسلام ننویسیم

 

** جام جم ۹۷/۳/۱۲
*  مقتدرانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌ایم
خطیب جمعه تهران با تاکید بر این‌که ایران با قدرت دفاعی به معنای واقعی کلمه بازدارنده و با وحدت و انسجام مثال‌زدنی و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه اسلامی قرار دارد گفت: ما با این قدرت در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده‌ایم و با قدرت در کنار امت اسلامی به راه خودمان ادامه خواهیم داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه دوم نماز جمعه همچنین با اشاره به شرایط نامناسب امروز آمریکا در منطقه اظهار کرد: انقلاب اسلامی پیشگام در نشان دادن چهره خبیث آمریکا در جهان برای ملت‌ها و همچنین امت اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران افزود: امروز شاهد زوال تدریجی آمریکا در منطقه هستیم.
** همشهری ۹۷/۳/۱۲
*  اسرائیل در جولان ضرب شست گرفت
دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس گفت: روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که خلافت خودخوانده داعش در سرزمین شام جمع شده و حاشیه امنی که در شش سال گذشته برای رژیم صهیونیستی طراحی شده بود از هم پاشیده شده است. رمضان شریف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: برای نخستین بار از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی، اسرائیل ضرب شست جانانه‌ای از جبهه مقاومت در بلندی‌های جولان دریافت کرد و این آغاز یک راه بزرگ است.
*  تماس موگرینی با مشتری نفتی ایران
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک تماس تلفنی با تاروکونو وزیر امور خارجه ژاپن به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. موگرینی و تاروکونو درباره ضرورت حفظ برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) به عنوان مسئله‌ای بسیار مهم برای امنیت منطقه و فراتر از آن گفتگو کردند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود ذیل برجام ادامه دهد، همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۱۱ گزارش پیاپی‌اش پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است، به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعهد خواهد بود. وزیر خارجه ایران قرار است به زودی عازم شرق آسیا شود تا با مقامات ژاپن و کره جنوبی که هر دو خریداران نفت ایران هستند درباره همکاری‌های نفتی، تجاری و پولی رایزنی کند.
** کیهان ۹۷/۳/۱۲
*  دولت ترامپ باید برای تغییر حکومت ایران از آشوبگران داخلی حمایت کند
یک رسانه آمریکایی نوشت: دولت فعلی آمریکا باید با حمایت از آشوبگران داخل ایران و تقویت آنها به تغییر رژیم در ایران کمک کند و این امر را در راستای منافع امنیت ملی واشنگتن خواند.
نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی تحت این عنوان که «دولت ترامپ باید از معترضان ایرانی حمایت کند»، دولت ایران را به سرکوب مخالفان متهم کرد.
در ادامه این گزارش از آزادی بیان در ایران انتقاد کرد و نوشت که گسترش اعتراضات در ایران، بحرانی را برای رژیم ایران و فرصتی را به وجود می‌آورد تا از خشم مردم ایران به عنوان اهرمی علیه نظام ایران استفاده کرد.
*  پالرمو را درست ترجمه کنید!
«لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی مصوب جلسه ۴ بهمن ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت».
شورای نگهبان در نامه‌ای ضمن اشاره به اشکالات و ابهامات موجود در این مصوبه مجلس برای پالرمو تاکید کرد: «اطمینان نسبت به این متن حاصل نمی‌شود لذا مقتضی است متن ترجمه صحیح، تصویب و به این شورا ارسال تا اظهارنظر ممکن گردد.»
** شرق ۹۷/۳/۱۲
*  اسرائیل در سال ۲۰۱۱ تا آستانه حمله به ایران پیش رفت
«تمیر پاردو»، رئیس سابق موساد، در مصاحبه‌ای که پنجشنبه پخش شده، رویدادهایی را که باعث شد اسرائیل در سال ۲۰۱۱ میلادی تا آستانه حمله به ایران پیش برود برملا کرده است. پاردو مدعی شد بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۱ دستور حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر کرد و از موساد خواست طرح این حمله را آماده کند، اما پس از مخالفت مقامات ارشد نظامی و امنیتی، این دستور را لغو کرد. وی گفت: در پی مخالفت رئیس ستاد مشترک ارتش و موساد، نخست‌وزیر از قصد حمله به ایران صرف‌نظر کرد.
** ایران ۹۷/۳/۱۲
*  تلاش برای راه‌اندازی خط هوایی تهران _ تاشکند در آینده‌ای نزدیک
وزیر راه و شهرسازی که به تاشکند سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر خطوط هوایی بین ایران و ازبکستان فعال شود. «عباس آخوندی» در حاشیه سفر به ازبکستان و دیدار با مسئولان این کشور گفت: پیشنهادهای بسیار مثبتی در زمینه گردشگری و صدور روادید از سوی طرف ازبکستانی در این مذاکرات ارائه شد که ایران از آنها استقبال می‌کند.
*  پیش نویس بیانیه امریکا علیه مقاومت فلسطین در شورای امنیت شکست خورد
منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد اعلام کردند، کویت جلوی صدور پیش‌نویس بیانیه تهیه شده از سوی واشنگتن درباره ادعاهای مطرح شده در زمینه عملیات‌های موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی را گرفته است. در پیش‌نویس این بیانیه بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، حملات موشکی مقاومت فلسطین و در رأس آن جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به سمت شمال فلسطین اشغالی محکوم شده بود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۱۲
*  کشورهای غربی در استرداد مجرمین اقتصادی همکاری نمی‌کنند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشورهای غربی در زمینه استرداد مجرمین اقتصادی حاضر به همکاری نیستند. قاضی ناصر سراج در دیدار الکساندر مدولوف نماینده جدید دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران افزود: متأسفانه از کشور ایران افرادی به سبب تخلفات اقتصادی و همچنین پولشویی از کشور متواری شده و به کشورهای غربی پناهنده شده‌اند که از جمله آنها رئیس کل اسبق بانک ملی است که اکنون در کانادا حضور دارد.
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم باید کاری انجام داد که شعارها درباره مبارزه با پولشویی و سایر مفاسد اقتصادی در حد شعار باقی نماند و کشورهای غربی، افرادی که از سایر کشورها متواری و به آنها پناهنده شده‌اند را مسترد و دیپورت کنند.
*  نام و میراث امام راحل باید همیشه زنده نگه داشته شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمهوری اسلامی را امانت بزرگ الهی دانست و گفت: ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی، میراث بزرگ امام خمینی(ره) است که باید با زنده نگه داشتن نام ایشان، این میراث بزرگ را پاسداری کرد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در درس خارج فقه خود، با اشاره به ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره)، افزود: میراث مهم و بزرگ امام اندیشه حکومت اسلامی در زمان غیبت بود که برمبنای این دیدگاه فقیه جامع الشرایط در زمان غیبت امام زمان(عج) در صورتی که مورد پذیرش مردم باشد باید حکومت تشکیل دهد. وی بااشاره به تلاش دشمن برای خدشه وارد کردن به ولایت فقیه به عنوان مهمترین میراث امام،تاکید کرد: متاسفانه درسال‌های اخیر برخی افراد در حوزه و کشور در حال مبارزه و مخالفت با اندیشه ولایت فقیه به عنوان مهمترین میراث امام راحل هستند.
** وطن امروز ۹۷/۳/۱۲
*  احتمال معافیت گرفتن از آمریکا در قبال تحریم‌های ایران ضعیف است
پاتریک پویانه، مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال گفته احتمال معاف شدن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای ادامه پروژه میدان گازی پارس‌جنوبی بسیار ضعیف است. توتال پیش از این اعلام کرده بود در صورت عدم معافیت از تحریم‌های آمریکا، این شرکت از پروژه فاز ۱۱ پارس‌جنوبی که از جولای ۲۰۱۷ اجرای آن آغاز شده، خارج خواهد شد.
*  نامه ۶۳ نماینده مجلس به رئیس جمهور برای بازپس‌گیری لایحه FATF
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: نمایندگان مجلس در اقدامی جدید نامه‌ای با ۱۰ بند و ۶۳ امضا تهیه کرده‌اند و از رئیس‌جمهور خواسته‌اند لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را از مجلس پس بگیرد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره آخرین وضعیت لایحه FATF گفت: نمایندگان تلاش خود را کردند از همه ابزارهای لازم جهت رای نیاوردن این لایحه استفاده کنند که در آخرین راه آبستراکسیون انجام دادند. وی ضمن تأکید بر این نکته که این لایحه برای استثمار ملت ایران است، عنوان کرد: در همین راستا سعی کردیم مجلس را آگاه کرده و مطالبی که تهیه کرده بودیم را در اختیار همه نمایندگان قرار داده و حتی در صحن علنی مجلس نیز تذکراتی داده شد.
** جوان ۹۷/۳/۱۲
*  علیه فشار امریکا برنامه داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از فشار وارده از اقدامات امریکا به مردم برنامه داریم.
علی لاریجانی در همایش بزرگداشت قیام ۱۵خرداد در شهرستان ورامین طی سخنانی با اشاره به قیام مردم این منطقه در ۱۵خرداد گفت: حرکت امام (ره) به واقع پشت امریکا را شکست و زلزله بزرگ سیاسی بود، این برای مردم ایران افتخاری است که در غوغای دیکتاتوری بین‌المللی که امریکایی‌ها در دنیا به راه انداختند، یک کشور مانند ایران وجود دارد که زیر بار این زور نرفته و پاسخ منفی به این ادعا می‌دهد. این عزتمندی برای ملت ایران است که ایستاده و جواب محکم به آن‌ها می‌دهد.
*  شنود نتانیاهو را در معرض استعفا قرار داد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یوراگ کوهن رئیس سابق شاباک درخواست کرده بود تلفن‌های رئیس ستاد مشترک و رئیس سازمان اطلاعات (موساد) این رژیم را شنود کند. آوی گابای رئیس حزب کار اسرائیل خواهان استعفای نتانیاهو به خاطر جاسوسی از مسئولان امنیتی این رژیم شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۱۲
*  گزارش آزادی‌های مذهبی آمریکا درباره ایران غیرواقعی است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص آزادی‌های مذهبی در جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران این گزارش را غیر واقع‌بینانه، بی‌پایه‌ و اساس و مغرضانه می‌داند که تنها با هدف بهره‌برداری‌های خاص سیاسی تهیه شده است.
قاسمی همچنین گفت: در این گزارش بار دیگر تصویری تحریف‌شده و با تصوری سیاسی از وضعیت آزادی‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهاماتی ناروا و دور از آن چه که هست ارائه شده و بی‌شک غیرقابل پذیرش می‌باشد.
*  انتخاب سرپرست استانداری کرمان
رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن موافقت با استعفای علیرضا رزم حسینی از استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدایی را به عنوان سرپرست استانداری کرمان منصوب کرد. براساس این گزارش علیرضا رزم حسینی در تاریخ ۱۶/۹/۹۲ به عنوان استاندار کرمان در دولت یازدهم منصوب شده بود که به دلیل مشکلات خانوادگی از سمت خود کناره‌گیری کرد.
** رسالت ۹۷/۳/۱۲
*  دلیل صلح امام حسن (ع) وجود پیروان دروغین بود
آیت‎الله حسین مظاهری در مسجد حکیم شهر اصفهان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: دوران امامت امام حسن مجتبی(ع) به سختی دوران امامت امام علی(ع) بود و در واقع همان‌طور که امام علی(ع) فرمودند که خار در چشم و استخوان در گلو این دوران را به سر بردم، امام حسن(ع) نیز همین‌طور بودند.وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) یار و شیعه بسیار کم داشتند و کسانی که واقعاً پیرو واقعی ایشان باشند، نبودند، برای همین هم مجبور شدند با معاویه صلح بکنند و از این رو فرموده‌اند که صلح امام حسن(ع) را امام حسین(ع) قبول داشتند و بعد هم راه ایشان را ادامه دادند.وی با اشاره به اینکه امامان پس از امام دوم نیز، صلح امام حسن(ع) را تأیید کرده‌اند، ابراز کرد: صلح امام حسن(ع) کمک بسیاری به شیعه کرد و اگر نبود معاویه شیعه را براندازی می‌کرد و دلیل اصلی صلح ایشان نداشتن یاران و پیروان واقعی بود، در واقع آنان شیعه‌نما و شیعیان سست و خسته از جنگ بودند.
*  طبق بند ۳۶ برجام، ایران حق توقف تعهداتش را دارد
سعید جلیلی در همایش «گفتمان هسته‌ای مقام معظم رهبری» در قم با ناعادلانه دانستن انحصار بسیاری از امتیازات از جمله داشتن حق وتو و سلاح هسته‌ای برای چند قدرت محدود اظهار کرد: بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز براساس همین منطق شکل گرفته‌اند.
عضو هیئت نظارت بر برجام در ادامه با اشاره به بند ۳۷ برجام اشاره داشت: طبق بند ۳۷ برجام در صورت شکایت ایران از طرف مقابل به شورای امنیت، نتیجه آن این است که ظرف ۳۰ روز مفاد قطعنامه‌های سابق شورا مجددا اعمال خواهد شد. طبق بند ۳۶ برجام در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، «حق ایران» است که توقف کلی یا جزیی به تعهدات خود بدهد. این «حق» باید تثبیت و به طرف اروپایی تفهیم شود که اجازه ندارد در حالی که یک طرف شانه از زیر بار تعهدات خود خالی کرده، برای ایران باید و نباید گوید. وی تصریح کرد: سران سه کشور اروپایی باید تفهیم شوند طبق بند ۳۶ برجام، حق ایران است که اجرای کلی یا جزیی تعهدات خود را متوقف کند و اگر دولت اجرای این تعهدات را به هر دلیلی ادامه می‌دهد، سه دولت اروپایی باید بدانند انجام این تعهدات وظیفه ایران نیست و نباید موجب گستاخی و زیاده خواهی طرف اروپایی شود.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۱۲
*  ورود کمیسیون اصل ۹۰ به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران
یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود این کمیسیون به حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران، گفت که جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای پیگیری این موضوع احتمالا روز شنبه برگزار می‌شود.
بهرام پارسایی با ابراز تاسف عمیق از حادثه پیش آمده، اظهار کرد: حادثه اخیر در مدرسه پسرانه غرب تهران باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده و کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال پیگیری و شفاف شدن این اتفاق است.
*  هیچ نیروی جنگی ایرانی در سوریه نیست
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد به رغم ادعاهای اسرائیل، هیچ نیروی جنگی ایرانی در سوریه نیست، اما افسران ایرانی به عنوان مستشار نظامی در سوریه فعالیت دارند.
رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی تاکید کرده است که تلخ ترین حقیقت درباره دروغ اسرائیلی‌ها و مسئله ایرانی‌ها و درباره حمله اخیر آنها در چند هفته گذشته این است که آنها مدعی هستند که به پایگاه‌ها و کمپ‌های ایرانیان حمله کردند و به ادعای خودشان ایرانی‌ها را هدف قرار داده‌اند، اما در واقع ده‌ها شهید و سرباز مجروح سوری داشتیم و یک ایرانی هم در میان آنها نبود.
** آرمان ۹۷/۳/۱۲
*  جنگ تجاری آمریکا و اروپا
یلبر راس، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا گفت: «از نیمه شب پنج‌شنبه، (به وقت واشنگتن) افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم برای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال خواهد شد.». ترامپ در واکنش به هشدارها و برنامه اقدام‌ متقابل شرکای تجاری آمریکا اعلام کرده که در صورت شکل گیری جنگ تجاری کشورش حتما پیروز خواهد شد. در نخستین واکنش به این خبر، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا گفت: «اعمال افزایش تعرفه آمریکا غیر قابل قبول است. امروز روز بدی برای دنیای تجارت است. ما از منافع اروپا دفاع خواهیم کرد.» رئیس کمیسیون اروپا در ادامه تاکید کرد که اروپا در برابر این اقدام، روش «مقابله به مثل» را در پیش خواهد گرفت و در طی ساعات آینده این اقدامات به صورت علنی اعلام خواهد شد. کمیسر اتحادیه اروپا در امور تجاری نیز در واکنش به افزایش تعرفه اظهار داشت که اتحادیه اروپا علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند.
*  بازداشت ۶ داعشی نزدیک مرز ایران
عراق از دستگیری فردی که گفته می‌شود مسئول تولید بمب‌های دست‌ساز داعش بوده، خبر داد. با وجود شکست رسمی داعش در عراق این گروه تروریستی دیگر هیچ‌ منطقه‌ای را تحت کنترل خود ندارد. همچنان بازداشت اعضای این گروه و کشف انبار‌های سلاح و مهمات ادامه دارد. السومریه اعلام کرد این مقام ارشد داعش به‌ همراه پنج تن از عناصر این گروه در نزدیکی مرز ایران دستگیر شدند.
** آفرینش ۹۷/۳/۱۲
*  حزب‌الله لبنان خروج نیروهایش از جنوب سوریه را تکذیب کرد
منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان شایعات مربوط به عقب‌نشینی نظامیان این حزب از جنوب سوریه را تکذیب کردند. شیخ صادق نابلسی، از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کرد، شایعات درباره فراهم کردن مقدمات خروج نیروهای حزب‌الله از درعا و حومه قنیطره در جنوب سوریه صحت ندارد.وی تصریح کرد: درگیری‌ها در سوریه همچنان وجود دارد و ایالات متحده همچنان دخالت گسترده‌ای در اجرای برخی دستورکارها در سوریه دارد و در نتیجه خروج حزب‌الله از این کشور اصلا مطرح نیست.
*  ضرورت تشدید نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی
«عباس جعفری دولت آبادی» دادستان تهران با بیان اینکه تشدید نظارت بر شرکت های هواپیمایی لازم است، گفت: در مورد تاخیر پروازها دادستانی پیگیری مستمری دارد. جعفری دولت آبادی یکی از مصادیق مهم حقوق عامه را وضعی دانست که امروزه در برخی فرودگاه‌ها رخ می دهد وافزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر دو وظیفه پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه تصریح شده است.
** قدس ۹۷/۳/۱۲
*  قادریم راکتور جدید و قدیم اراک را با هم بسازیم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با فرض ایجاد بدترین شرایط برای راکتور اراک، متخصصان ایرانی قادر به تکمیل راکتور بازطراحی شده فعلی و نیز بازسازی راکتور قدیمی با ساخت کالندریای جدید هستند.
بهروز کمالوندی اظهار کرد: این توان را داریم علاوه بر ادامه ساخت راکتور جدید، راکتور قدیمی را نیز با ساخت کالندریای جدید بازسازی کنیم و در صورت لزوم هر دو کار را انجام می‌دهیم. هم اکنون کار بازطراحی راکتور اراک توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است و کشورهای دیگر صرفا تایید کننده طراحی‌های ما هستند.
*  تلاش ناکام آمریکا برای نجات اسرائیل از دستور کار شورای حقوق بشر
تلاش آمریکا برای خارج کردن اقدامات رژیم صهیونیستی از دستور کار دائمی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ناکام ماند.حدود یک سال قبل «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به شورای حقوق بشر این سازمان ضرب‌الاجل داد یا به انتقاد از رژیم صهیونیستی پایان دهند و یا منتظر خروج آمریکا از این شورا باشند. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد. آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند این بند را از دستور کار خارج کنند.
** خراسان ۹۷/۳/۱۲
*  تحریم‌ها در صنعت آب و برق تاثیر ندارد
وزیر نیرو درباره تهدیدهای آمریکا و احتمال اعمال برخی تحریم‌ها تاکید کرد: صنعت آب و برق کشور به طور کامل خودکفاست؛ بنابراین هیچ نگرانی در زمینه ارائه خدمات به مردم وجود ندارد. رضا اردکانیان در حاشیه آیین بهره برداری از چند طرح وزارت نیرو در رودهن شهرستان دماوند اظهار کرد: اینک در شرایطی هستیم که حتی می‌توانیم به کشورهای همسایه و بازار هدف هم خدمات ارائه دهیم.
** اعتماد ۹۷/۳/۱۲
*  تمایل ژاپن برای خرید نفت بیشتر از ایران
دایسوکه هیروتا، یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن از رایزنی این کشور برای معافیت از تحریم‌های امریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داد و گفت: شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند واردات نفت‌شان از ایران را متوقف کنند. هیروتا گفت: ما نیاز داریم به واردات ادامه دهیم و برای ادامه واردات نفت از ایران، لازم است اطلاعات کسب کنیم و با دولت امریکا در تماس باشیم.
** سازندگی ۹۷/۳/۱۲
*  ژان ایسو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه: اتحادیه اروپا در زمینه محافظت از شرکتهای اروپایی برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران به پیشرفت‌هایی دست یافته است اما هنوز این اقدامات کافی نیستند. ما در یک زمینه پیشرفت داشته‌ایم و آن اجرای قانون اروپا در سال ۱۹۹۶ است که ما آن را مدرنیزه کرده‌ایم و به ما این اجازه را می‌دهد که از شرکت‌هایمان برابر فشار آمریکا محافظت کنیم، اما هنوز هم کافی نیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رسانه‌ها برای ترویج نظام ارزشی مبتنی بر اخلاق تلاش کنند
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها برای ترویج نظام ارزشی مبتنی بر اخلاق و انسانیت در جامعه تلاش کنند، گفتند: اگر رسانه‌ها هم به دنبال ثروت بیشتر و مقام بالاتر و تجمل فزاینده بیفتند، اوضاع جامعه خراب می‌شود اما اگر نظام ارزشی مبتنی بر اخلاق و انسانیت باشد و خدمت به خلق را یک ارزش عبادی بداند، محصول جامعه، تربیت افراد شایسته می‌شود.ایشان با اشاره به نقش رسانه‌ها در تربیت نسل برومند، آگاه و مسئولیت پذیر، اظهار کردند: رسانه‌های اجتماعی شامل مطبوعات، صداوسیما، فضای مجازی، سینما، تئاتر و کتاب‌ها تا اصلاح نشوند، مشکل جامعه و به خصوص نسل جوان پر ارزش ما حل نخواهد شد.
شیعیان باید در عمل عاشق و تابع اهل بیت باشند
رسا/ آیت‌الله سبحانی با اشاره به حقوقی که اهل بیت(ع) بر گردن شیعیان دارند، اظهار داشت:اگر انسان معشوق و محبوبی داشته باشد، هرگز برخلاف میل محبوب عمل نمی‌کند. از این رو اگر ما امیر مؤمنان علی(ع)، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را دوست بداریم، همواره خواهیم کوشید تا راه آنها را بپیماییم.وی گفت: متأسفانه اشخاصی هستند که در ظاهر می‌گویند عاشق امیرمؤمنان(ع) و پیامبر اکرم(ص) هستند ولی اعمال و رفتارشان با گفته‌هایشان مغایرت دارد. آدمی که حقیقتاً معشوقش را دوست بدارد، رضایتش را نیز مدنظر قرار می‌دهد. بنابراین یکی از وظایف ما محبت به خاندان رسالت است.
اعتقادات و باورهای دینی در جامعه به شدت با خطر مواجه است
رسا/ آیت الله حسینی بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم، به تبیین وظایف روحانیت در تبلیغ دین پرداخت و گفت: نخستین وظیفه ائمه جماعات شناخت عمیق دین است؛ زیرا هر کسی که بخواهد دین را تبیین کند دانش لازم آن را باید دارا باشد. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه اعتقادات و باورهای دینی در جامعه به شدت با خطر مواجه است، گفت: مبارزه با بدعت‌ها و زمان شناسی از وظایف ائمه جماعات است که باید در این راستا شرایط جهان را به خوبی شناخته و از توطئه‌های دشمنان آگاه باشند.
دشمنان می‌خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند
رسا/آیت الله اعرافی با اشاره به جنگ تمام عیار دشمنان علیه انقلاب گفت: تلاش دشمنان این است که مذاکرات را فرسایشی کنند و قدم به قدم جلو بیایند یعنی می‌خواهند از طریق مذاکرات عناصر قدرت ایران را نابود کنند.عضو جامعه مدرسین با گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد عنوان کرد: قم افتخار دارد که در دامن خود حوزه را شکل داد و در دامن حوزه عالمان و مراجع بزرگ پرورش پیدا کردند که امام مانند خورشیدی فروزان درخشید، این افتخار ایران و قم قهرمان است که مهد پرورش انسان‌های بزرگ شد.
اشتباهات برخی افراد را به پای اسلام ننویسیم
رسا/آیت‌الله فقیهی بااشاره به آیه ۵۳ سوره بقره گفت: نباید اشتباهات متدینان و مسلمانان را به پای اصل اسلام نوشت، زیرا خداوند در قرآن کریم حجت را بر همگان تمام کرده است و کتاب آسمانی را معیار حق و باطل معرفی کرده است.عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که قرآن کریم قانون اساسی شریعت ما است، ابراز داشت: در این کتاب آسمانی همه معیارهای حق و باطل شناسایی و تبیین شده است و ما باید بدانیم که با رجوع به این کتاب می‌توانیم حق و باطل را تشخیص دهیم، نه این‌که معیار خود را اشخاص قرار دهیم.وی تاکیدکرد: معیار تشخیص حق و باطل قرآن کریم و معصومان(ع) هستند.
آمریکا: ۸۹۲ غیرنظامی سوری و عراقی را کشتیم
ایرنا/ائتلاف بین المللی به اصطلاح مقابله با داعش به سرکردگی آمریکا اعتراف کرد که تاکنون ۸۹۲ شهروند غیرنظامی را در سوریه و عراق کشته است.
 تحریم‌های ثانویه آمریکا اقتصاد را هدف گرفته است
صدا و سیما/ محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: بخشی از تحریم‌های جدید آمریکا شامل واحد‌های تجاری و بخش‌های خصوصی اقتصادی می‌شود که البته برای ایران هم ضرر کمتری خواهد داشت، اما از آن مهم‌تر تحریم‌های ثانویه‌ای است که شامل بانک‌ها و کمپانی‌هایی است که در ایران سرمایه گذاری می‌کنند روی هم رفته تحریم‌های آمریکا این بخش را هدف گرفته یکی بانک‌ها و دیگری خرید و فروش نفت ایران، بگونه‌ای که یا از ایران نفتی خریداری نشود یا حداقل نقل و انتقال آن آسان نباشد.
توانمندی موشکی ایران براساس تهدیدات شکل گرفته است
مهر/ دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: توانمندی موشکی ایران براساس تجربه پرهزینه دفاع مقدس و متناسب با برد تهدیدهای ایران شکل گرفته و در چارچوب دکترین دفاعی ما کاملا بازدارنده و دفاعی است.دریابان شمخانی افزود: به‌طورقطع سیاست‌های منطقه‌ای ایران در امتداد سیاست داخلی و مبتنی بر افزایش ضریب امنیت ملی و تأمین منافع و ارزش‌های بنیادین نظام است. ارزیابی سیاست‌های منطقه‌ای ایران نیز به‌روشنی مشخص‌کننده جهت‌گیری ثابت این سیاست‌ها در مسیر تأمین اهداف عنوان شده است.
برجام شأنیت حقوقی ندارددنبال معاهده با ایران هستیم
فارس/ دستیار ارشد وزیر خارجه آمریکا می‌گوید توافق هسته‌ای باعث بدتر شدن وضعیت زندگی ایرانیان شده بوده و دانستن اینکه مردم ایران تا چه حد حقیقت حاکم بر جامعه خود را درک می‌کنند، سخت است.برایان هوک در خصوص برنامه دولتش برای تعاملات آینده با ایران سخن گفت و صراحتاً از حمایت واشنگتن از ناآرامی‌های داخلی در ایران خبر داد.وی با اشاره به اینکه از برجام خارج شدیم و شروط ۱۲گانه را پیش روی مذاکره‌کنندگان ایرانی گذاشتیم گفت: «ما وارثان توافق هسته‌ای و وارثان ایرانی هستیم که اقدامات شرورانه‌اش را در خاورمیانه گسترش داده است؛ پس از اینکه نتوانستیم با کمک اروپایی‌ها، نقائص برجام را برطرف کنیم، رئیس‌جمهور ترامپ از این توافق خارج شد و حالا راهبرد جدیدی در برابر ایران داریم که وزیر پامپئو آن را اعلام کرده است.
ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد
 باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی نظامی جنبش انصارالله با اشاره به تنش‌آفرینی امارات در ساحل غربی یمن اعلام کرد ابوظبی از این پس از حمله موشک‌های یمنی‌ها در امان نخواهد بود. سرتیپ شرف لقمان اعلام کرد: ابوظبی از امروز به بعد امنیت ندارد و در معرض موشک‌های ما قرار دارد. به همه سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنم تهدیدات ما را جدی بگیرند.
وزارت نفت اجازه رشد بابک زنجانی‌های جدید را نمی‌دهد
باشگاه خبرنگاران/ وزیر نفت با اشاره به احتمال شکل‌گیری بابک زنجانی‌های جدید در شرایط کنونی، گفت: باید از تجربه‌های گذشته برای جلوگیری از رشد بابک زنجانی‌های جدید بهره برد و روی افراد جدید بررسی‌های لازم را انجام داد.زنگنه افزود: باید سازوکارهایی تعیین شود تا چنین افرادی راه به جایی نبرند، زیرا احتمال پیدایش چنین افرادی وجود دارد. وزارت نفت تلاش می‌کند با تعیین سازوکارهایی اجازه ندهد که بابک زنجانی‌های جدید رشد کنند.
برجام نگرش جامعه جهانی به ایران را اصلاح کرد
ایرنا/معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: برجام از یکسو نگرش جامعه جهانی را نسبت به جمهوری اسلامی ایران اصلاح کرد و از سوی دیگر چهره واقعی جنگ طلبی آمریکا را به ملت‌های جهان نشان داد.حسینعلی امیری افزود: مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی با قدرتهای جهان با هدایت رهبرمعظم انقلاب، مدیریت رئیس جمهوری و تلاش و درایت تیم مذاکره کننده کشورمان انجام شد که معرفی چهره جنگ طلبانه آمریکا و نشان دادن سیمای واقعی و صلح جویانه جمهوری اسلامی از دستاوردهای آن است.
رابطه جریان صدر با ایران خوب است
مهر/ عضو ارشد ائتلاف سائرون عراق تاکید کرد ائتلاف سائرون و سید مقتدی صدر، بارها و بارها اعلام کرده‌اند که حقیقتا ما با ایران روابط خیلی خوبی داریم و ایران کشوری است که ما برای آن احترام قائلیم.الموسوی افزود: ائتلاف سائرون به ریاست سید مقتدی صدر معتقد است که آمریکا کشوری اشغالگر است و به هیچ وجهی نباید با کشور اشغالگر تعامل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *