خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۹

  • دستور رهبر معظم انقلاب به رئیس قوه قضائیه: حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ غرب تهران اجرا شود
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: اخلاق اسلامی و سیره اهل بیت نباید درحاشیه نظام آموزشی باشد
  • آیت الله مظاهری: دشمن برای ترویج بی بندوباری در جامعه برنامه‌ریزی کرده است
  • آیت الله اراکی: زیر سؤال برندگان حکمت حجاب از ادراک کافی برخوردار نیستند
  • دکتر علی لاریجانی با ۱۴۷ رأی رئیس مجلس ماند
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شد

 

** جام جم ۹۷/۳/۹
*  برکناری فرماندار کازرون
وزیر کشور در حکمی داریوش دهقان را به عنوان فرماندار جدید شهرستان کازرون منصوب کرد.
داریوش دهقان پیش از این فرماندار شهرستان کوار بوده است. فرماندار پیشین کازرون پس از آشوب‌های اخیر در این شهرستان برکنار شد. همچنین مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از آغاز بررسی مجدد طرح تقسیمات کازرون با دستور وزیر کشور خبر داد.
** همشهری ۹۷/۳/۹
*  درخواست اعاده دادرسی پرونده ثلاث
وکیل‌مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران با بیان اینکه پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ ارجاع شده است،‌گفت: پرونده محمد ثلاث در شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور است و درخواست اعاده دادرسی هنوز پذیرفته نشده بلکه پرونده به این شعبه ارجاع شده و آن را ثبت کرده‌ایم. زینب طاهری افزود: هنوز درخواست اعاده دادرسی پذیرفته نشده و این کار زمانی است که رسیدگی کنند و بعد از آن پذیرفته شود، آن زمان به ما خبر می‌دهند.
*  ایران غنی است و تحریم‌پذیر نیست
جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه هیچکس نمی‌تواند قدرت ‌موشکی ما را نابود کند و اگر می‌ترسند به پناهگاه بروند گفت‌: حداکثر کار آنها تحریم کردن است اما ایران غنی است و تحریم پذیر نیست؛ ایران قوی است پس خواب آشفته نبینند.
سردار حسین سلامی گفت: آنها فکر می‌کنند ایران باید توسعه موشکی خود را خاتمه دهد اما چون نمی‌توانند ما را مجبور کنند از ما می‌خواهند خودمان چنین کاری کنیم.
وی ادامه داد: آنها تصور می‌کنند ایران این قدرت و حضور و نفوذ را کنار می‌گذارد، اما نمی‌دانند که این نفوذ فیزیکی نیست بلکه باور اسلام است و این نفوذ وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند آن را از بین ببرد و فقط می‌توانند در برابر گسترش آن تسلیم باشند.
** کیهان ۹۷/۳/۹
*  حدود الهی در رابطه با متهمان جنایت مدرسه‌ غرب تهران اجرا شود
در پی جنایت اندوهبار در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضائیه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود.
متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
آیت‌الله آملی ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام – خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.
*  ما سعد حریری را بازداشت نکرده بودیم!
وزارت خارجه سعودی در واکنش به سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که طی یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود عربستان «سعد حریری» نخست‌‌وزیر لبنان را بازداشت کرده بود این گونه موضع گرفت: «این اظهارات عاری از صحت است… ریاض از ثبات و امنیت لبنان حمایت کرده و خواهد کرد و در عین حال به حمایت تمام‌عیار از سعد حریری نیز ادامه خواهد داد.»
وزارت خارجه سعودی که احتمالا از این افشاگری غافلگیر شده در ادامه با حمله به ایران (نه فرانسه) رو به فرافکنی آورد و گفت: «تمام شواهد نشان می‌دهد طرفی که لبنان و منطقه را به سمت بی‌ثباتی سوق می‌دهد، ایران و حزب‌الله لبنان هستند که در کشتار غیرنظامیان فرانسوی در لبنان و ترور رفیق حریری دست داشتند.»(!)
** شرق ۹۷/۳/۹
*  تشدید درگیری‌ها در غزه
جنگنده‌های اسرائیلی روز گذشته حملاتی را به نوار غزه انجام دادند. جنگنده‌های اسرائیلی در این حملات مقرهای وابسته به گردان‌های القدس وابسته به جهاد اسلامی را در نوار غزه هدف گرفتند. احتمال می‌رود این حملات در پاسخ به حملات خمپاره‌ای صبح سه‌شنبه نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک به نوار غزه صورت گرفته باشد که گفته می‌شود قوی‌ترین حمله مقاومت به سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۱۴ بوده است. همچنین اخباری از حملات اسرائیل به مواضع نیروهای حزب‌الله لبنان در نزدیکی القصیر در حومه غربی حمص سوریه نیز منتشر شده است.
*  اعترافات و انکار متهم تعرض جنسی به دانش‌آموزان
در پی انتشار خبر «تعرض به برخی دانش‌آموزان در غرب تهران»، دادستانی تهران درخصوص روند رسیدگی به این پرونده‌ توضیحاتی ارائه داد. عباس جعفری‌دولت‌آبادی اظهار کرد: متهم نزد ضابطان و قاضی دادسرا اقرار کرده که در یک نوبت فیلم‌های مستهجنی را که در گوشی تلفن همراه خود داشته برای تعدادی از دانش‌آموزان پخش کرده، اما سایر اتهامات را منکر شده است. با انعکاس موضوع به دادسرا و تشکیل پرونده کیفری، متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و با صدور قرار تأمین به زندان معرفی شده است. تحقیقات در پرونده ادامه دارد.
** ایران ۹۷/۳/۹
*  طرح سؤال از رئیس ‌جمهوری از دستور کار مجلس خارج شد
سؤال از رئیس جمهوری به دلیل کاهش تعداد امضاهای نمایندگان از دستور کار مجلس خارج شد. طبق آیین‌نامه مجلس، طرح سؤال از رئیس جمهوری باید به اندازه یک چهارم کل تعداد نمایندگان یعنی ۷۳ امضا داشته باشد. طرح سؤال یاد شده آن طور که مجتبی ذوالنور روز دوشنبه گفته بود، ۱۰۴ امضا داشت که دیروز اعلام شد نزدیک به ۵۰ نفر امضاهای خود را پس گرفته‌اند.
*  کمک به کامیونداران در دستور کار دولت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزینه رانندگان کامیون بالا و درآمد آنها پایین است؛ ساماندهی این مسأله در دستور کار جدی دولت قرار دارد. علی ربیعی در جمع نمایندگان کامیون داران گفت: تشکل‌ها، آیین نامه‌ها و مسـأله بازنشستگی رانندگان در بررسی ویژه قرار دارد و در جلسات متعددی که برگزار کردیم در حال حل آن هستیم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۹
*  کسری بودجه نخواهیم داشت
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری: با توجه به سازوکار تهیه شده و پیش بینی برداشت‌ها تا پایان سال جاری و نیز مدیریت تخصیص منابع کشور که براساس اولویت‌بندی انجام خواهد شد، کسری بودجه نخواهیم داشت.
– بر اساس سیاست‌های جدید ارزی، تمامی واردات کشور از طریق ثبت سفارش انجام می‌شود و بانک مرکزی برای کالاهای ثبت شده ابتدا تخصیص و سپس پرداخت را انجام می‌دهد.
– دولت هیچگاه مدعی نیست که در حوزه اقتصادی مشکلی وجود ندارد و مردم نیز با مشکل مواجه نیستند و اتفاقا تنها چیزی که کم نداریم، مشکل است ، اما به عنوان خدمتگزاران مردم وظیفه داریم مشکلات را حل کنیم.
– دنیا مذاکره کنندگان ایران را تحسین می‌کند و ما حق نداریم مردان مذاکره کننده را تحقیر کنیم.
– مذاکره کنندگان ایران در مذاکره با نمایندگان ۶ کشور بزرگ توانستند اتهام بی پایه مبنی بر نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را رفع کنند.
– سئوال، تذکر، استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است و نمایندگان باید به اقتضا از هر کدام از این حقوق استفاده کنند.
– صحبت‌های اروپایی‌ها این است که کماکان برجام وجود داشته باشد تا امکان نظامی شدن فعالیت هسته‌ای ایران از راه نظارت گرفته شود ضمن اینکه برجام رابطه اقتصادی دو طرف را تسهیل می‌کند.
– اگر کسی بخواهد به ملت و نظام ما خدشه وارد کند ما پاسخش را خواهیم داد و همانطور که رهبری فرمودند: دوران بزن و در رو گذشته است.
** وطن امروز ۹۷/۳/۹
*  با تضعیف تحریم‌های آمریکا مخالفیم
«یاچیک ژاپوتوویژ» وزیر خارجه لهستان گفت: کشورش با هرگونه اقدامی از سوی اتحادیه اروپایی که تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند مخالف است. وزیر خارجه لهستان در ادامه تصریح کرد: اگر شرکت‌های اروپایی فعال در ایران قرار باشد چیزی را از دست بدهند، باید سازوکاری برای جبران خسارات آنها تعیین شود. تشویق شرکت‌های اروپایی به ادامه فعالیت‌شان در ایران می‌تواند تحریم‌های آمریکا را تضعیف کند و این وضعیت ممکن است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. وی افزود: کشورهایی که امنیت‌شان را به امنیت آمریکا گره زده‌اند، دیدگاه مشترکی با لهستان دارند، چرا که منافع آنها در حفظ روابط فراآتلانتیک‌شان است.
*  ناتوانی اسرائیل مقابل موج موشک‌های حزب‌الله
یکی از سران حزب «اردوگاه صهیونیست» با اشاره به آماده نبودن جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در جنگ احتمالی آینده، به نخست‌وزیر این رژیم حمله و اعلام کرد نتانیاهو کاری برای استحکام جبهه داخلی نکرده است. پرتز گفته است: «جبهه داخلی اسرائیل برای جنگ جدیدی آماده نیست و آمادگی برای مقابله با صدها هزار موشک حزب‌الله را ندارد.
او همچنین معتقد است هزاران موشک‌ حزب‌الله هر منطقه‌ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار خواهند داد. او گفت: «این موشک‌های جدید دقیق‌تر، کشنده‌تر و دوربردتر خواهد بود و سراسر اسرائیل را در تیررس خود خواهد داشت.
** جوان ۹۷/۳/۹
*  انتصاب فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای آجا
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب کردند.
در حکم فرمانده معظم کل قوا به امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، آمده است: نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (صلی الله علیه و آله) آجا منصوب می‌کنم. از تلاش‌ها و خدمات امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم. توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
*  اقتصاد مقاومتی منحصر به ایران نیست
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پستی را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و به اجرای مقاوم شدن اقتصاد در تمام کشورهای منطقه اشاره کرد.
رضایی نوشت: پول ترکیه بخش زیادی از ارزش خود را از دست داد در حالی که ترکیه نه تحریم است،‌نه در تهدید و حتی عضو ناتو نیز هست. کاهش ناگهانی ارزش لیر ترکیه نشان داد که وابسته کردن اقتصاد به سرمایه‌ خارجی چگونه خطرساز می‌شود. مقاوم‌سازی اقتصاد مختص ایران نیست. همه کشورهای منطقه به این سیاست نیاز دارند.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۹
*  عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی کشته شده است
رسانه‌های هلندی گزارش داده‌اند: علی معتمد مرد ایرانی که در سال ۲۰۱۵ در شهر المیره هلند کشته شد، به احتمال قریب به یقین همان محمدرضا کلاهی صمدی است که در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۸۱ با حمله به دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی تاریخی ایران را به وجود آورد.
محمدرضا کلاهی صمدی که عضو گروهک تروریستی منافقین بود، با نام مستعار علی معتمد در المیره زندگی می‌کرد و متخصص برق بود. وی پیشتر به دلیل اقدامات تروریستی‌اش در ایران به اعدام محکوم شده بود.
*  اخلال در برجام بر مناقشه خاورمیانه دامن می‌زند
معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که اخلال در برجام بر مناقشه منطقه خاورمیانه دامن می‌زند.
آلکساندر گروشکو روز سه شنبه در حاشیه کنفرانس سیاسی «دیدگاه‌های پریماکوف» (نخست وزیر فقید روسیه) گفت: فروپاشی برجام عواقب بسیار منفی برای امنیت منطقه، جهان و نظام منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای خواهد داشت.
وی افزود: این مساله بر آتش مناقشه در منطقه خاورمیانه که بدون آن هم در شرایط بسیار دشوار قرار دارد و تلاش‌های جمعی را می‌طلبد، می‌افزاید.
** رسالت ۹۷/۳/۹
*  ضرورت معرفی دانشنامه شهدا و ایثارگران به مردم و فعالان عرصه مجازی
فرمانده کل سپاه بر ضرورت معرفی دانشنامه شهدا و ایثارگران به مردم و فعالان عرصه مجازی تاکید کرد. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در حاشیه مراسم رونمایی از دانشنامه شهدا و ایثارگران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد دانشنامه شهدا و ایثارگران کار مهم و ارزشمندی است و جای این سامانه در فضای مجازی خالی بود. این کار ما را یک قدم به شناخت عمیق‌تر شهدا نزدیک می‌کند. همچنین نسبت به آثار و معارف شهدا آگاه می‌کند.
*  قاعده نفی سبیل، مبنای حمایت از کالای ایرانی است
آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با هفته نامه افق حوزه با اشاره به نام‌گذاری سالها از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری از نام‌گذاری سال‌ها به‌عنوان سکویی برای حل بخشی از مشکلات کشور استفاده کردند. مقام معظم رهبری به‌عنوان کارشناس برتر که کشور و مشکلات آن را می‌شناسند اقدام به نام‌گذاری سال‌ها می‌کنند؛ البته ممکن است برخی بگویند این نام‌گذاری‌ها صرف شعار است، در صورتی که این‌گونه نیست بلکه از رهگذر این نام‌گذاری‌ها اقداماتی هم صورت می‌گیرد که با شدت و ضعف همراه است.
وی در خصوص مبنای نام‌گذاری امسال نیز گفت: مبنای فقهی این کلام قاعده نفی سبیل است. نباید زمینه برای سلطه بیگانگان فراهم شود، بی‌تردید امروز یکی از راه‌های سلطه بیگانگان بر کشور از طریق مسائل اقتصادی است، برای بستن راه بر سلطه بیگانگان باید در این عرصه تلاش کرد که یک راه آن ترغیب به خرید کالای ایرانی است.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۹
*  تلاش ایتالیا برای حفظ و بسط همکاری با ایران
در دیدار مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا با مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان راه‌های حفظ و بسط همکاری دو کشور و همچنین اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام مورد بررسی قرار گرفت.
سفیر ایتالیا نیز طی سخنانی بر عزم و اراده جدی این کشور برای حفظ توافقنامه برجام تاکید کرد و گفت: دولت ایتالیا احساس تعهدی عمیق نسبت به حفظ برجام دارد و تلاش می‌کند به روابط و همکاری خود همچون گذشته با ایران ادامه دهد.
*  اعتراض رسمی ایران به دولت آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به پرسشی پیرامون احکام اخیر دادگاه نیویورک و ادعای واهی ارتباط حوادث یازده سپتامبر با ایران، گفت: جمهوری اسلامی همواره صدور احکام غیابی، مغرضانه، سیاسی و بدون پایه و اساس مراجع قضایی آمریکا علیه ایران را شدیدا محکوم و صدور این گونه احکام فرامرزی و غیرقانونی را مردود اعلام کرده است.
بهرام قاسمی ضمن اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض رسمی خود را از طرق رسمی (از طریق دفتر حفاظت منافع این کشور) قویا به دولت آمریکا منعکس کرده است، افزود: صدور این‌گونه احکام غیرقانونی نقض صریح و آشکار تعهدات، قواعد و رویه‌های پذیرفته شده حقوق بین‌الملل مبنی بر لزوم رعایت مصونیت قضایی دولت‌ها بوده و جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق خود را برای پیگیری، مقابله موثر با آن و جبران خسارات احتمالی محفوظ می‌داند.
** آرمان ۹۷/۳/۹
*  احتمال برقراری تجارت با افغانستان
رئیس میز افغانستان از صادرات ۷/۲‌میلیارد دلاری ایران به افغانستان در سال گذشته خبر داد. محمدمهدی جوانمرد قصاب اظهار کرد: در تلاش هستیم مشوق‌هایی برای افغانستان در نظر بگیریم و در بخش‌هایی مانند کشاورزی، واردات از این کشور همسایه را تسهیل کنیم تا به این شیوه، بحث‌هایی مانند برقراری تجارت آزاد میان دو کشور در دستور کار قرار گیرد.
** آفرینش ۹۷/۳/۹
*  آماده کمک به اقتصاد ایران هستیم
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت تا زمانی که ایران به تعهداتش در قبال برجام پایبند بماند، آلمان آمادگی دارد که به اقتصاد این کشور کمک کند. وزیر خارجه آلمان در نشست «راه حل های جهانی» در برلین افزود: مادام که ایران به تعهداتش در قبال برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام پایبند است، آلمان آماده است از این کشور در بهبود وضعیت اقتصادی اش و برقراری روابط تجاری بهتر حمایت کند.
این مقام آلمانی اظهار داشت: ما به تلاش های خود برای تحقق انتظارات ایران در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و برقراری روابط خوب تجاری ادامه خواهیم داد.
*  تفاهم‌نامه آمریکا و اسرائیل برای فشار بر ایران
مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به زودی ضمن دیدار با جان بولتون، یادداشت تفاهمی در خصوص همکاری‌های مشترک دوجانبه برای فشار به ایران امضا می‌کند. بر اساس گزارش کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی ، هدف از امضای این تفاهم‌نامه مقابله با آن چه تهدید ایران عنوان شده، خواهد بود.همچنین در دیدار دو مشاور امنیت ملی در واشنگتن، بر سر نحوه هماهنگی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و حضور نیروهای این کشور در سوریه مذاکره خواهد شد.
** قدس ۹۷/۳/۹
*  هیچ ایرانی منعی برای ورود به کشور ندارد
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به درگذشت یکی از هنرمندان قدیمی کشورمان و مطرح شدن بحث بازگشت هنرمندان خارج از کشور به ایران از سوی افکار عمومی، آیا امکان بازگشت آنها وجود دارد یا اینکه این افراد با محدودیت روبه رو هستند؟ گفت: هر کسی که ایرانی هست و بازیگر و هنرمند فرقی نمی‌کند می‌تواند به داخل کشور بیاید و هیچ ایرانی منعی برای ورود به کشور ندارد و هر کسی که باشد ولی اگر احیانا مرتکب جرمی شده و جرمش قابل گذشت نباشد و شاکی خصوصی داشته باشد، باید پاسخگو هم باشد ولی هیچ کس ممنوع‌الورود نیست.
** خراسان ۹۷/۳/۹
*  راهکارهایی برای تداوم معاملات نفت و گاز با ایران بررسی می‌شود
هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از «پیشنهادهای مشخص» کمیسیون این اتحادیه برای «تعدیل تحریم‌ها» و تداوم «معاملات نفت و گاز و سرمایه‌گذاری در ایران» خبرداد که در این اتحادیه در دست بررسی است. فدریکا موگرینی گفت که این پیشنهادها روز دوشنبه ۲۸ می‌(۷ خرداد) در اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا ارائه شده است. به گزارش دویچه‌وله، موگرینی افزود: قرار است طی هفته‌های آینده این راهکارهای پیشنهادی از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا تکمیل شود.
** اعتماد ۹۷/۳/۹
*  حجت‌الاسلام پور محمدی، دبیرکل جدید جامعه روحانیت
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد: جلسه جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد که بر اساس مصوبات جلسه قبل آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان رییس شورای مرکزی، آیت‌الله مجتهد‌شبستری به عنوان نایب‌رییس شورا و سیدرضا تقوی به عنوان دبیر شورای مرکزی انتخاب شدند، همچنین آقای پورمحمدی تا یک سال و نیم آینده که به عنوان دبیرکل موقت جامعه انتخاب شدند، پیشنهاد شد و مورد تصویب حاضران قرار گرفت.
** شهروند ۹۷/۳/۹
*  آبستراکسیون در کمیسیون امنیت را پیگیری کنید
مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس از رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست موضوع آبستراکسیون در کمیسیون امنیت را پیگیری کند. او اضافه کرد: این کار تخلف بوده و از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌خواهیم موضوع را پیگیری کنند.
*  سفر رئیس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی به آمریکا
رئیس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی بعد از سفر مختصری که به چین داشته، عازم واشنگتن شده تا با مقام‌های آمریکایی درخصوص نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و رهبر کره‌شمالی مذاکره کند. کیم یونگ چول از نزدیک در مذاکرات با کره‌جنوبی دخیل بوده و سفر اخیر وی به آمریکا حاکی از تدارک‌های بیشتری برای برگزاری این نشست تاریخی است.
** سازندگی ۹۷/۳/۹
*  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: دشمنان هدف‌گذاری کرده‌اند که به منابع ارزی ما آسیب وارد کنند و انتظار دولت از مدیران صنعت پتروشیمی این است که بیش از آنکه به منابع بنگاه‌های اقتصادی خود توجه کنند، منافع ملی کشور را در نظر گیرند چرا که منافع شخصی و صنفی در شرایطی می‌تواند مفید باشد که منافع ملی کشور تامین شده باشد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
اخلاق اسلامی و سیره اهل بیت(ع) نباید درحاشیه نظام آموزشی باشد
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به الزامات تربیت نسلی برومند و خدوم برای پیشرفت جامعه و استقلال کشور، مسؤولیت نظام آموزشی کشور در این زمینه را مورد توجه قرار داد وگفت: از دیدگاه اسلام تعلیم و تربیت مانند دو بال یک پرنده هستند، اگر پرنده‌ای یک بال داشته یا بال دوم آن کامل نباشد نمی‌تواند پرواز کند. استاد حوزه تأکید کرد: باید اخلاق اسلامی و سیره و تاریخ زندگانی پیامبر و اهل بیت(ع) در کتب درسی پررنگ باشد نه این که به صورت کمرنگ گاهی اشاراتی شود.
مسلمانان باید تابع تمام قوانین و دستورات اسلام باشند
رسا/ آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این که باید خود را برای پذیرش اسلام حقیقی آماده کنیم، گفت: اسلام حقیقی آن است که به صورت مطلق از فرامین قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) تبعیت کنیم.وی با بیان این که اسلام به معنای تسلیم شدن است، گفت: امیر مؤمنان علی(ع) می‌فرماید معنای اسلام این است که انسان در برابر تعالیم الهی که از طریق پیامبر اکرم(ص) می‌رسد تسلیم مطلق باشد و آن را بپذیرد.وی اظهار داشت: متأسفانه افرادی هستند که تا زمانی که قوانین به نفعشان باشد اسلام را می‌پذیرند، در حالی که هیچ مسلمانی حق ندارد قضاوت خدا و پیامبرش را نادیده بگیرد.
دشمن برای ترویج بی بندوباری در جامعه برنامه‌ریزی کرده است
رسا/آیت‎الله مظاهری با اشاره به حرم۰ت غنا در اسلام، گفت: دشمن به خاطر دست یافتن به هدف خودش که همان از بین بردن اسلام عزیز است، بر روی ترویج مجالس لهو و لعب، موسیقی و اختلاط و مجالس شهوت‌انگیز بسیار سرمایه‌گذاری می‌کند.وی خاطرنشان کرد: این مطالب را باید به جوانان رساند و آنان را باید آگاه کرد، ‌که ملتی که در میانشان موسیقی ولهو ولعب رواج داشته باشد، این ملت پیروز نخواهد شد.
مفسدان اقتصادی در ملأ عام مجازات شوند
رسا/آیت‌الله فقیهی اظهار داشت: خداوند فرعونیان را جلوی انظار بنی‌اسرائیل در رود نیل غرق کرد تا از سرانجام بد طغیان گران درس عبرت بگیرند، بر این اساس یکی از مباحث مهم در اسلام این است که برخی از حدود شرعی را باید در انظار عمومی انجام داد تا مردم از آن درس عبرت بگیرند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر در جامعه امروزی نیز کسانی که مفاسد اقتصادی و جرم‌های بزرگ مرتکب می‌شوند را در ملأعام مجازات کنند بسیاری از انحرافات اصلاح خواهد شد؛ البته ناگفته نماند که این کار مخصوص جرایم بزرگ است، نه این‌که با این کار آبروی کسانی که گناهان کوچک مرتکب شده‌اند را ببریم.
زیر سؤال برندگان حکمت حجاب از ادراک کافی برخوردار نیستند
رسا/آیت الله اراکی با بیان اینکه شهروندان هر جامعه باید به قانون‌های کشور خویش پایبند باشند، ابراز کرد: هر فردی که در کشور ایران زندگی می‌کند باید به قانون‌های جامعه اسلامی پایبندی داشته باشد و از مفاسد اخلاقی که بر خلاف قانون کشور است، دوری کند. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه که قانون‌ها برای ایجاد نظم در جامعه تدوین شده است گفت: آنهایی که از ادراک کافی برخوردار نیستند، حکمت حجاب را زیر سؤال می‌برند و از آن انتقاد می‌کنند.
«لاریجانی» رئیس مجلس ماند
باشگاه خبرنگاران/نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس انتخاب کردند.لازم به ذکر است، علی لاریجانی با ۱۴۷ رای از ۲۷۹ رای ماخوذه به عنوان رئیس سال سوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.همچنین آقایان مطهری وپزشکیان نیز نایب رئیس باقی ماندند.
 مخالفان رژیم صهیونیستی در لندن تجمع کردند
ایرنا / ده‌ها تن از مخالفان سفر ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به لندن در پایتخت انگلیس تجمع کردند و گفتند که از قصاب غزه استقبال نمی‌کنیم. معترضین در این تجمع اعتراضی که مقابل مرکز جامعه یهودیان انگلیس واقع در شمال لندن برگزار شد ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی سر ‌دادند.
احتمال وقوع کودتا علیه بن سلمان در عربستان وجود دارد
باشگاه خبرنگاران / منابع ویژه دیپلماتیک در ریاض اعلام کردند گارد ملی عربستان سعودی در حال اقداماتی علیه بن سلمان است و این کشور به زودی شاهد اقدامات بی‌سابقه‌ای با حمایت قبایل منطقه میانی و افسران ارشد گارد ملی خواهد بود.این منابع اطلاعاتی مطلع به مرآه الجزیره گفته اند بن سلمان اکنون تحت حمایت آمریکا و نیرو‌های بلک واتر و گارد سلطنتی پنهان شده است و در معرض کودتای فرماندهان ارشد گارد ملی در ریاض و الشرقیه و جده است.
اذعان آمریکایی‌ها به وخامت اوضاع شیعیان در بحرین
باشگاه خبرنگاران/وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضع آزادی‌های دینی در جهان تأکید کرد وضع آزادی دینی برای شیعیان در بحرین بدتر شده است..در گزارش این وزارتخانه آمده است: شمار بازداشت‌های غیرقانونی، بازجویی‌ها و صدور احکام قضایی برای روحانیون شیعه در بحرین به شدت افزایش یافته است که بیشتر آنها بر اساس اتهامات بی پایه و اساس و تأیید نشده است.
سفر پر شک و شُبهه سعد حریری به عربستان
باشگاه خبرنگاران /دفتر نخست وزیری لبنان با انتشار بیانیه‌ای در اواخر وقت سه شنبه اعلام کرد: «سعد حریری برای سفری که انتظار می رود چند روز به طول بیانجامد به عربستان سعودی سفر کرده است.»این دومین بار است که سعد حریری بعد از استعفای ناگهانی ماه نوامبر گذشته خود به عربستان سعودی سفر می کند. او در ماه فوریه سال میلادی جاری نیز به عربستان سعودی سفر کرده بود.حریری ۴۸ ساله رایزنی‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی خود را شروع کرده است.
واکنش بطحایی به اجرا شدن بخش‌هایی از سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور
باشگاه خبرنگاران/وزیر آموزش و پرورش درباره خبرهایی که حاکی از اجرایی شدن بندهایی از سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور است، اظهار کرد: گزارش‌هایی در مورد اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ و مفاد آن، به ما رسید که بلافاصله وارد عمل شدیم و تذکرات مکرری هم به عوامل اجرایی دادیم.بطحایی با بیان اینکه مواردی که از اجرایی شدن این سند گزارش شده، بسیار کم بوده است، خاطرنشان کرد: ممکن است در جایی حتی اسم سند ۲۰۳۰ مطرح نباشد؛ اما برنامه‌های منتسب به آن اجرا شود، بنابراین جلوی کار را گرفتیم و متوقف کردیم.
آمریکا ایران را به نقض «آزادی‌های مذهبی» متهم کرد!
مهر/وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه «آزادی‌های مذهبی» مرتبط با سال ۲۰۱۷، بار دیگر ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد!در بخشی از این گزارش آمده است: ایران از سال ۱۹۹۹ به عنوان کشوری با نگرانی‌های خاص (CPC) در قانون آزادی‌های مذهبی کشورها مصوب ۱۹۹۸ ثبت شده است. این کشور آزادی‌های مذهبی را نقض می کند!
همکاری بانک سوئیسی بی سی پی با ایران تعلیق شد
تسنیم/ بانک سوئیسی بی سی پی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد، تراکنش‌های جدید خود با ایران را به حالت تعلیق در آورده و در حال پایان دادن به فعالیت‌های خود در ایران است.
ساکنان اراضی اشغالی توان جنگ جدیدی را ندارند
ایرنا/ روزنامه الوطن چاپ عمان نوشت: نخست وزیر اسرائیل به خوبی می داند که ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای جنگی جدید آمادگی ندارند.الوطن افزود: نتانیاهو با جامعه‌ای روبروست که اگر وارد جنگ شد و با آنچه حزب الله برای آن آماده کرده است روبرو شد همین جامعه داخلی عامل شکست او می شود.شیرازه جامعه اسرائیل کاملا از هم گسیخته است و حتی در صورت آغاز جنگ، فرودگاه بن گورین ظرفیت پاسخگویی به فرارکنندگان دائمی از سرزمین‌های اشغالی را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *