خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۸

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مذاکره بر اساس دیکته غرب به معنای امضای استعمار کشور است
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار ۳ ساعته با دانشجویان: لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمان‌ها شود
  • آیت الله مصباح یزدی: انسان باید از سرنوشت ظالمان و دنیاپرستان عبرت بگیرد
  • رئیس قوه قضائیه: جریانی درصدد تحریف راه امام(ره) است
  • آیت الله کعبی: رهبری مفسر واقعی خط امام هستند
  • آیت الله فقیهی: ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می‌کنند

 

** جام جم ۹۷/۳/۸
*  حفظ برجام برای ما موضوعی امنیتی است
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری تاکید کرد: حفظ برجام برای اتحادیه اروپا موضوعی امنیتی است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای خارجه اروپایی در نشستی خبری شرکت کرد. فدریکا موگرینی در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال بررسی مشوق‌های اقتصادی برای ایران به منظور حفظ برجام است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد: حفظ برجام برای اتحادیه اروپا، موضوعی منحصر به مسائل اقتصادی نیست بلکه موضوعی امنیتی است.
** همشهری ۹۷/۳/۸
*  الحاق شناورهای جدید ارتش تا پایان سال
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق شناورهای جدید این نیرو تا پایان سال جاری خبر داد.
دریادار حسین خانزادی روزشماری از عملیاتی شدن چند دستاورد مهم دریایی ارتش اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال، در جنوب کشور دو ناوشکن و یک زیردریایی و در ناوگان شمال هم ناوشکن دماوند به مجموعه نیروی دریایی اضافه خواهد شد.
خانزادی اظهار داشت: به لطف خدا نخستین زیردریایی متوسط در آذر ماه ۹۷ به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق خواهد شد. او گفته: ناوشکن سهند که فروردین ۶۷ مورد حمله قرار گرفت، ساخته شده است.
زیردریایی فاتح با ۵۰۰ تن وزن اولین زیردریایی کلاس متوسط ایران است و دارای ۴ پرتابگر اژدر و توانایی حمل موشک‌های زیر سطحی و سطح به هوا را داراست.
*  از تحریم‌های یکجانبه پیروی نمی‌کنیم
وزیر خارجه هند پیش از انجام دیدار با محمدجواد ظریف در یک نشست خبری حضور یافت و با اشاره به تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران گفت که کشورش تنها از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند، نه تحریم‌های یکجانبه هیچ کشور دیگری.
سوشما سواراج وزیر خارجه هند تأکید کرد که موضع دهلی مستقل ازهر کشور دیگری است و هند تنها تحریم‌های سازمان ملل را دنبال خواهد کرد.ایران و هند روابط قدیمی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی دارند و تهران از تأمین کنندگان اصلی نفت هند به شمار می‌آید. وزیر خارجه هند همچنین گفته است: نوبت پیش که آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد، تجارت این کشور با ایران ادامه داشت.
** کیهان ۹۷/۳/۸
*  لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمان‌ها شود
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در دیدار سه ساعته با دانشجویان:
– یکی از مقدمات لازم برای تحقق آرزوها، حضور جوانان پرشور و با انگیزه در صحنه و فکر و تلاش آنها برای برطرف کردن مشکلات است.
– لشکر جوانان مؤمن و انقلابی باید وارد میدان مطالبه دائم و هوشیارانه آرمان‌ها شود.
– مدیریت نهادهایی همچون نیروهای مسلح با رهبری است اما در قوه قضائیه و صداوسیما با وجود آنکه رؤسای آنها از طرف رهبری منصوب می‌شوند، مدیریت آنها با رهبری نیست و به عنوان مثال بنده در مواجهه با صداوسیما، چه در مدیریت فعلی و چه در مدیریت‌های قبلی، همواره در موضوعات مختلف موضع انتقادی داشته و دارم.
– یک تفکر غلط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت مبنی بر اینکه انقلاب، بعد از تشکیل نظام به پایان می‌رسد و باید به سراغ شکل‌دهی نهادها و دیوان‌سالاری رفت. این تفکر غلط، انقلاب را به معنای تنش، نزاع و کارهای غیرقانونی می‌داند.
– من از مسائل جامعه از راه‌های مختلف مطلع و در جریان امور هستم و با در نظر گرفتن همه مسائل معتقدم نظام اسلامی در چهل سال گذشته در همه این آرمانها پیشرفت کرده است.
– برخی می‌گویند چرا رهبری همه مشکلات را گردن آمریکا و انگلیس خبیث می‌اندازد، این یک برداشت ‌اشتباه است چرا که بنده بیشتر مشکلات و موانع را داخلی و درونی می‌دانم که البته دشمنان از آنها سوءاستفاده می‌کنند.
– کسانی که یأس و نومیدی به جامعه پمپاژ می‌کنند، ممکن است دشمن نباشند اما حتماً کار آنها، همان کار دشمن است.
– باید در افکار عمومی ‌اشرافی‌گری و وابستگی فکری نفی و طرد شود.
*  توافق با هند برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و بازرگانی
وزیر خارجه ایران از توافق با هند برای تشکیل کمیته‌های مشترک در زمینه همکاری‌های بانکی، نفتی و بازرگانی خبر داد و گفت: از این سفر بسیار راضی هستم و اینها نشان می‌دهد جامعه بین‌المللی علاقه‌مند است برجام را با قدرت حفاظت کند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار و گفت‌وگو با سوشما سواراج همتای هندی خود گفت: بحث‌های خوبی در حوزه نفت و ادامه همکاری‌های نفتی در حوزه همکاری‌های اکتشاف نفت و همکاری در پروژه‌های نفتی، همکاری برای تعاملات بازرگانی مستقیم و تعاملات پولی بین دو کشور و همچنین استفاده از ارزهای ملی انجام شد و همینطور درباره راه آهن و همکاری‌ها در زمینه خطوط راه آهن، بندر چابهار، کریدور شمال – جنوب برای همکاری‌های گسترده‌تر ترانزیتی بین ایران و هند گفت‌وگو شد.
** شرق ۹۷/۳/۸
*  فقیر عزیز است
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه امام مظهر فقرزدایی است، گفت: یکی از بیشترین تذکرهای امام به مسئولان این است که مواظب فقرا باشید. البته در اسلام «فقر» عزیز نیست و باید از بین برود ولی «فقیر» عزیز است.او ادامه داد: حرکت اولیه انقلاب در جهت فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است. البته جامعه دارای طبقات مختلف است، ولی جهت نگاه باید فقرستیزی و اکرام محرومان باشد.
*  باید همه اقدامات لازم را برای نجات برجام انجام دهیم
مایکل رات، معاون وزارت امور خارجه آلمان در حاشیه دیدار وزرای اروپایی در بروکسل گفت که ما امروز به مسئله توافق هسته‌ای خوب با ایران خواهیم پرداخت و باید سیگنال آشکاری را از طرف اتحادیه اروپا ارسال کنیم مبنی بر اینکه این اتحادیه حامی این توافق است و برجام منطبق با علایق و منافع امنیتی ماست. رات گفت که ما باید همه اقدامات لازم را انجام دهیم تا این توافق هسته‌ای یک آینده داشته باشد و ضرورت این مسئله این است که ایران هم به این توافق و تعهدات خود در آن پایبند باشد و ما امروز مطمئنا همچنین در‌این‌باره صحبت خواهیم کرد که تا چه حد می‌توانیم از نظر اقتصادی و مالی و بر اساس این توافق حسن نظر خود را به ایران نشان دهیم.
** ایران ۹۷/۳/۸
*  سه میلیون نفر پناهنده و مهاجر غیرقانونی در ایران حضور دارند
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دیدار با ولکر تورک دستیار کمیسر عالی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد تأکید کرد: ایران از پیمان جهانی پناهندگان حمایت می‌کند. حسین ذوالفقاری در این دیدار، با ارائه آمارهایی درخصوص وضعیت پناهندگان در ایران گفت: در حال حاضر سه میلیون نفر پناهنده و مهاجر غیرقانونی در ایران حضور دارند که ۹۷ درصد آنها همانند سایر شهروندان ایرانی در داخل شهرها زندگی می‌کنند.
*  تداوم برجام موجب برقراری صلح و ثبات در منطقه می‌شود
سفیر سوئیس در تهران خروج امریکا از برجام را موجب تنش در روابط ایران و امریکا دانست و گفت: تداوم توافق برجام می‌تواند به برقراری صلح و ثبات در منطقه منجر شود. مارکوس لاینتر دیروز در دیدار «علی مطهری» نایب رئیس مجلس با بیان این مطلب به روابط عمیق و سازنده برن و تهران در طول سالیان گذشته اشاره کرد. سفیر سوئیس در تهران افزود: اعتماد و احترام متقابل میان سوئیس و ایران به تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک فراوانی کرده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۸
*  با چهار کشور اروپایی فقط در موضوع یمن آن هم به دلایل انسانی وارد مذاکره شده‌ایم
دکتر سیدعباس عراقچی در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد که جدیت اروپا در پیشبرد مذاکره با ایران را شاهد بوده ولی هنوز به توانایی آنها در زمینه تحقق خواسته‌های ایران اطمینان ندارد.
رئیس تیم کارشناسی مذاکره ایران و اروپا روند مذاکرات و نحوه تحقق شروط مقام معظم رهبری را تشریح کرد و گفت: فقط در یک مورد آن هم در مورد یمن تصمیم گرفته شد که با چهار کشور اروپایی گفتگوهایی انجام شود که این هم به دلایل انسانی و مشکلاتی و رنج‌هایی بود که مردم یمن تحمل می‌کنند.
*  ۵۰۰ شرکت اتریشی با ایران ارتباط مستقیم دارند
اشتفان شلتس در دیدار با مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سهم ۹۷ درصدی صنایع کوچک و متوسط در صنعت این کشور خبر داد. سفیر اتریش در تهران از ارتباط مستقیم ۵۰۰ شرکت اتریشی با شرکت‌های ایرانی خبر داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۸
*  داعشی‌ها در پایگاه آمریکایی هستند
مسکو از مدارک و شواهدی جدید درباره همدستی آمریکا با تروریست‌‌های داعش در سوریه پرده برداشت. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در آستانه عملیات بزرگ ارتش سوریه در مرزهای جنوبی این کشور برای پاکسازی تروریست‌‌های وابسته به ائتلاف غربی- عربی فاش کرد مسلحین وابسته به داعش در پایگاه نظامی «التنف» در مرز با اردن و تحت کنترل نیروهای آمریکا دیده شده‌اند. این در حالی است که آمریکا تاکنون مدعی بود تروریست‌‌های حاضر در این پایگاه تنها به گروهک ارتش آزاد وابسته هستند.
** جوان ۹۷/۳/۸
*  تلاش ائتلاف متجاوز برای ایجاد پایگاهی نظامی در باب المندب
گزارش‌های خبری از یمن حاکی از این است که ائتلاف متجاوزان در یمن تحت نظارت آمریکا سعی دارد پایگاه العمری را که اوایل ماه جاری میلادی تحت کنترل گرفته است، به پایگاه نظامی مشترک نیرو‌های ائتلاف سعودی و آمریکایی‌ها تبدیل کند. هدف از این اقدام تقویت کنترل بر تنگه باب‌ المندب است.
*  رهبری مفسر واقعی خط امام هستند
آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، بابیان اینکه مکتب امام راحل ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا و انتظار دارد، گفت: ما باید با نگاه الهی شاخصه‌های مکتب امام را برجسته‌سازی و مصداق‌های عینی آن را در دوران معاصر بیان کنیم تا حساسیت‌های امام راحل در مقابل دشمن و تأکید امام بر تقوای سیاسی به‌خوبی تبیین شود. وی در ادامه با اشاره به برخی همتاسازی‌ها گفت: اگر به‌جای اینکه در عینیت معاصر، امام را از لابه‌لای بخشی از اسناد و گفته‌ها ببینیم که انقطاع نیز داشته باشد و به قبل و بعد آن توجهی نکنیم، دقیقاً دچار انحراف می‌شویم، البته برخی تلاش دارند از طریق چهره‌سازی و همتاسازی و نیز تبلیغات رسانه‌ای برای امام (ره) مفسر و مکتب درست کنند، درحالی‌که مصادره امام راحل برای یک جریان سیاسی یا در یک بخش مکانی و زمانی ظلم به امام راحل و مکتب ایشان است. وی تصریح کرد: ولایت‌فقیه و رهبری مفسر واقعی خط امام هستند و خط امام را که صراط مستقیم خط انقلاب است باید از زبان و بیان ولی‌فقیه گرفت.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۸
*  طرح الزام آور دولت در مورد برجام در حال تهیه است
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح الزام‌آوری برای دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون برجام و روابط خارجی هستند، در این صورت جمهوری اسلامی گام‌های عملی اروپایی‌ها را خواهد سنجید، اعلام بیانیه و دفاع از ایران در سخنرانی‌ها قابل پذیرش نیست. وی افزود: این کمیسیون، به طور مستمر با دیپلمات‌های ایرانی در ارتباط است لذا علاوه بر دریافت گزارش با آنها پیرامون مباحث مطرح در مذاکرات گفتگو خواهیم کرد.
*  بیانیه مغرضانه شورای همکاری‌ کشورهای خلیج فارس
جمعی از اعضای پارلمان‌های کشورهای مختلف شورای همکاری‌های خلیج فارس با طرح ادعایی در مورد نتایج ادامه فعالیت‌هایی که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، به ایران هشدار دادند.
بر اساس این گزارش در بیانیه‌ای که در سی و هفتمین سالگرد تاسیس شورای همکاری‌های خلیج فارس صادر شده نمایندگان مدعی شده‌اند که ایران در درگیری‌های یمن نقش دارد و از ادامه حمایت‌های ایران از نیروهای انصار الله انتقاد کردند.
«عبد الطیف الزیانی» دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ایران باید دست از دخالت در امور کشورهای عربی بردارد و ارسال سلاح و تجهیزات به نیروهای انصارالله را متوقف کند تا یمن از بدترین بحران بشری جهان نجات پیدا کند.»
** رسالت ۹۷/۳/۸
*  دوستی و رفاقت با کفار به هیچ وجه جایز نیست
آیت الله سبحانی با اشاره به این که دوستی و رفاقت با کفار به هیچ وجه جایز نیست، تأکید کرد: ارتباط با کفار آن هم در امور سیاسی و اقتصادی تنها وقتی جایز است که آنها در جنگ مستقیم با مسلمانان نباشند.آیت الله سبحانی در جلسه تفسیر قرآن یادآور شد: مصداق اصلی کفار و مشرکانی که با مسلمانان در حال جنگ هستند رژیم صهیونیستی هستند که مسلمانان را به خاک و خون می‌ کشند به همین جهت دول اسلامی نباید با این رژیم منحوس هیچ گونه رابطه ای داشته باشند؛ متأسفانه برخی دولت های اسلامی باطنا و حتی آشکارا با رژیم صهیونیستی در ارتباط هستند و هیچ توجهی به صراحت آیات قرآن ندارند.
*  جریانی درصدد تحریف راه امام(ره)است، منافقین آدرس غلط به آمریکا می دهند
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به تعبیررهبرمعظم انقلاب، محکمات نظرات وگفتاروعمل امام (ره) کاملاً روشن است، تأکید کرد: جریانی درصدد تحریف راه وگفتارامام است درحالی که باید درصورت وجود ابهام نیزبه محکمات رجوع شود. آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی، گفت: ازجمله محکمات کلام امام‌(ره)، توجه ورسیدگی به محرومان، مقابله با اشرافی گری، خودباوری واستقامت ورسیدن به ندای مظلومان درمنطقه بود که درقانون اساسی نیزاین محکمات منعکس شد. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ملت ما۴۰ سال با این تحریم‌ها وتهدیدها زندگی کرده است، به رویکرد دولت های آمریکا نسبت به مردم ایران اشاره کرد وافزود: مشاوران دولت آمریکا امروزمتصل به بدنام‌ترین وخبیث ترین تروریست های دنیا هستند ومنافقین با امیدوارکردن هیئت حاکمه آمریکا به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی، نشانی اشتباه به دولت ایالات متحده می دهند. اخیراً نیز حسب برخی گزارشها اعلام شد که برخی افراد در دولت آمریکا و وکلای آنها ازمنافقین رشوه های کلان دریافت کرده اند. چنین هیئت حاکمه فاسدی می خواهد تمام توانش را برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به کاربگیرد.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۸
*  تمدید تحریم‌های اروپایی علیه سوریه
اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه نظام سوریه شامل محدودیت برخی سرمایه‌گذاری‌ها و بلوکه دارایی‌های بانک مرکزی سوریه در این اتحادیه را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.
*  تکذیب مذاکره ایران و اسرائیل
سخنگوی وزارت امورخارجه خبرسازی‌ها درباره مذاکره غیرمستقیم ایران و رژیم صهیونیستی در اردن را تکذیب کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا و اساسا رژیم جعلی، تروریستی و غاصب اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و هدف چنین دروغ پراکنی‌هایی کاملا واضح و آشکار است. قاسمی خاطر نشان کرد: در بحبوحه خیانت برخی کشورهای عربی به آرمان فلسطین و پایمال کردن مجاهدت و مقاومت چند ده ساله ملت مبارز آن سرزمین، خبرسازی مغرضانه و پوچ برخی وبگاه‌های منتسب به محور عبری – عربی برای انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی جای هیچگونه تعجبی ندارد.
** آرمان ۹۷/۳/۸
*  دستگیری ۲ تیم تروریستی در آستانه سالگرد ارتحال امام
محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌ا… تهران عصر دیروز در نشست هماهنگی کمیته‌های برگزاری مراسم ارتحال امام گفت: تیم‌های امنیتی از لب مرز تا داخل حرم موضوعات امنیتی را چک می‌کنند و نگران نیستیم و همه آمادگی‌ها را ایجاد کردیم. وی با بیان اینکه ما الان دو تیم را دستگیر کردیم که قصد ایجاد خرابکاری داشتند، گفت: دشمنان می‌دانند که آمادگی ما چقدر است و قطعا سیلی محکمی خواهند خورد.
*  آمریکا شریکی غیرقابل اعتماد می‌شود
صدراعظم اتریش ضمن اعلام اینکه آمریکا در حال تبدیل‌شدن به یک شریک غیرقابل اعتماد است، بر آمادگی کشورش برای میانجی‌گری بین روسیه و غرب تاکید کرد. سباستین کورتس، صدراعظم اتریش در یک مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت: آمریکا در حال تبدیل‌شدن به یک شریک غیرقابل اعتماد برای ما است.
** آفرینش ۹۷/۳/۸
*  رهبر کره شمالی به آمریکا اعتماد ندارد
رییس جمهور کره جنوبی اظهار کرد، رهبر کره شمالی خواستار نشستی “موفقیت‌آمیز” با رییس جمهور آمریکا است اما هنوز متقاعد نشده که می‌تواند برای دستیابی به توافقی به واشنگتن اعتماد کند. مون جائه این در ادامه اذعان کرد: کیم جونگ اون بار دیگر به روشنی تاکید کرد که به خلع سلاح کامل پایبند است و چیزی که رهبر کره شمالی از آن مطمئن نیست، این است که آیا می‌تواند به تعهد آمریکا برای پایان دادن به روابط خصمانه و تضمین امنیت کره شمالی پس از خلع سلاح هسته‌ای اعتماد کند یا خیر.
** قدس ۹۷/۳/۸
*  طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس
نماینده قم در مجلس از اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی فردای مجلس خبر داد و گفت: طبق قانون رئیس‌جمهور یک ماه پس از اعلام وصول سؤال فرصت دارد برای پاسخ‌گویی در صحن علنی حضور یابد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سؤال از رئیس‌جمهور راجع به مؤسسات مالی و اعتباری سیر بسیار طولانی نزدیک به یک سال دارد که هیأت رئیسه مجلس حدود هشت ماه نسبت به سؤال جدیت به خرج نداد و آن را نگه داشت به امید اینکه با تعامل سه قوه مشکل حل شود،‌ ولی حل نشد.
*  رژیم صهیونیستی گنبد آهنین را در مرزهای غزه مستقر کرد
ارتش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ مقاومت به شهادت سه فلسطینی، سامانه گنبد آهنین را در مرزهای غزه مستقر کرد. این در حالی است که طی مدت زمان گذشته بارها ناکارآمدی این سامانه موشکی به وضوح عیان گشته و حدود ۸۰ درصد موشک‌های مقاومت از آن عبور کرده است.
** خراسان ۹۷/۳/۸
*  موکل من در سلامت کامل است و شایعات صحت ندارد
عادل حیدری وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی در خصوص شایعات مطرح‌شده در روزهای اخیر گفت: شایعات مطرح‌شده درباره موکل اش به هیچ وجه صحت ندارد و مشایی در سلامت کامل به‌سر می‌برد. حیدری سپس خواستار برخورد دستگاه قضایی با شایعه‌سازان که با انگیزه‌های سیاسی دست به شایعه‌پراکنی می‌زنند، شد.
** اعتماد ۹۷/۳/۸
*  ایران در عملیات آزادسازی مرز اردن حضور ندارد
مجتبی فردوسی‌پور، سفیر ایران در امان به اردن اطمینان داد که شایعه حضور نیروهای نظامی ایرانی در عملیات آزادسازی بخش‌های جنوبی سوریه، بی‌پایه است و تاکید کرد ایران نقشی در این عملیات ندارد. فردوسی‌پور همچنین تاکید کرد: «ایران همواره از اولین روز، موافق این بود که ارتش سوریه در مرز با اردن و دیگر مرزها مسلط شود و هیچ نیروی دیگری در مرزهایش نباشد.»
** شهروند ۹۷/۳/۸
*  سفر نتانیاهو به پاریس و برلین و گفت‌وگو درباره ایران
بنابر اعلام دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وی روز چهارم ژوئن به برلین سفر خواهد کرد تا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کند. نتانیاهو سپس به پاریس خواهد رفت تا با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار داشته باشد. نتانیاهو که ازجمله معدود مقامات دنیاست که از تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا (لغو برجام) حمایت کرده است، انتظار می‌رود در دیدارهای پیش‌روی خود درباره ایران و توافق هسته‌ای رایزنی کند. وی مدعی است که ایران در سوریه حضور نظامی دارد و اسراییل با این مسأله مقابله خواهد کرد.
** سازندگی ۹۷/۳/۸
*  بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور: مصوبه تعیین مکان‌های خاص برای برگزاری تجمعات قانونی در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای کشور به تصویب هیأت دولت رسیده است. تلاش شده که مکان‌هایی برای اعتراض مردم فراهم شود تا هم این اعتراضات شنیده شود و هم امنیت تامین شود و هم مزاحم کسب و کار سایر مردم نباشد. در این مصوبه بوستان‌ها، اماکن ورزشی و میادین برای برگزاری تجمع در نظر گرفته شده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مذاکره بر اساس دیکته غرب به معنای امضای استعمار کشور است
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با خون دل و زحمات بسیار و قربانی‌های فراوان به دست آمده است و نمی توان آن را به آسانی از دست داد. ایشان دربخش دیگری از سخنان خودبا بیان این که کدام کشور در دنیا برای دفاع از خود اجازه گرفته که ما اجازه بگیریم؟ گفت: مذاکره بر اساس دیکته غرب به معنای امضای استعمار کشور است. استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروزه نیز باید بدانیم که اگر انقلاب اسلامی از بین برود، ایران دوباره شبیه مستعمره می‌شود.
انسان باید از سرنوشت ظالمان و دنیاپرستان عبرت بگیرد
رسا/آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیات قرآن کریم در مذمت دلبستگی به دنیا گفت: وقتی دنیا و آخرت با یکدیگر مقایسه می‌شود بقای آخرت بیشتر و واقعی تر از عمر دنیا است، در واقع عمر دنیا دارای انتها بوده اما آخرت نامتناهی است.عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: انسان تا زنده است است باید فکر کند و از سرنوشت دنیازدگان و دنیاپرستان و ظالمان عبرت بگیرد و تفکر کند که سرنوشت شاه، صدام و دیگر ظالمان به کجا رسید، سرنوشت رضاشاه قلدر چه شد؟
ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می‌کنند
رسا/آیت الله فقیهی با بیان این که نجات از سلطه ظالمان یکی از بزرگ ترین نعمت‌های الهی است، ابراز کرد: گاهی برخی می‌گویند این انقلاب چه فایده‌ای دارد، باید در پاسخ گفت که یکی از فواید این انقلاب مقدس رهایی از سلطه ستمگران و استعمارگران بوده است. عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ظالمان از طریق سرگرم کردن مردم به خوش گذرانی حکومت می‌کنند، گفت: حکومت‌های ظالم برای رسیدن به اهداف خود سعی می‌کنند مردم را به شهوت‌رانی مشغول کنند تا دیگر به دنبال مسائل سیاسی نباشند.وی تصریح کرد: امروزه باید همه ما قدر آزادی خود را بدانیم و برای آن ارزش قائل شویم.
۴۱میلیون شهروند گرسنه در آمریکا
تسنیم/آمارهای رسمی وزارت کشاورزی آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۴۱میلیون آمریکایی ــ یک‌هشتم شهروندان این کشور ــ دچار عدم‌امنیت غذایی هستند. اما خود رسانه‌های آمریکایی و مراکز تحقیقاتی این کشور همچون سی‌بی‌اس یا مرکز پژوهش‌های تغذیه آمریکا در سلسله گزارش‌هایی به‌تفصیل به بررسی دقیق این مسئله پرداخته‌اند و با تحلیل داده‌های ارائه‌شده از سوی دفتر پژوهش‌های اقتصادی وزارت کشاورزی آمریکاعنوان کرده‌اند که به‌طور میانگین حدود ۱۲.۹ درصد‌ آمریکایی‌ها (۱ نفر از هر ۸ آمریکایی) به‌خاطر نداشتن پول، به‌میزان کافی غذا ندارند و به‌درجات مختلفی گرسنه هستند.
وقوع چند انفجار در نوار غزه
باشگاه خبرنگاران/ انفجار‌های مهیبی نوار غزه را لرزاند. در پی این انفجار، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نزدیک نوار غزه خبر دادند.بر اساس اعلام رسانه‌ها، دو موشک به محل شورای قدیمی عسقلان (واقع در جنوب فلسطین اشغالی) اصابت کرده است.برخی از منابع نیز از برخورد موفق دست‌کم ۶ راکت به سرزمین‌های اشغالی خبر می‌دهند؛ المیادن اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی چندین موضع دیده‌بانی نیرو‌های مقاومت را در نوار غزه هدف قرار دادند.
اتحادیه اروپا تلاش می‌کند منافع استراتژیک خود را در ایران حفظ کند
باشگاه خبرنگاران/آسوشیتدپرس گزارش داد: در حالی که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید کرد اتحاد میان اعضای اتحادیه اروپا بلامنازع است، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، منافع اقتصادی و استراتژیک خود را در ایران حفظ کند.آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از این توافق هسته‌ای خارج شد و بر وضع تحریم‌های شدید علیه ایران تاکید کرد؛ موضوعی که ممکن است بر تجارت برخی شرکت‌های اروپایی با ایران تاثیر بگذارد. با این حال، قدرت‌های اروپایی ضمن تاکید بر تعهد خود نسبت به تلاش برای حفظ این توافقنامه، گفته‌اند برجام بهترین راه برای جلوگیری «توسعه بمب هسته‌ای» در ایران است.
استانی شدن انتخابات مجلس فعلا منتفی است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کمیسیون شوراها گفت: استانی شدن انتخابات مجلس تا زمانی که احزاب قدرتمندی وجود نداشته باشد، منتفی است.سلیمی گفت: اکنون اصلا بحثی برای استانی شدن انتخابات در مجلس نداریم.وی ادامه داد: اگر بخواهیم روزی انتخابات را به صورت استانی برگزار کنیم، ابتدا باید احزاب کامل شود، یعنی احزاب قدرتمندی در کشور باشند و بتوانند عضوگیری انجام داده و لیست مشترکی ارائه کنند.
 موافقت پارلمان عراق با لغو نتایج انتخابات در خارج ازکشور
مهر/ پارلمان عراق در جلسه فوق العاده روز دوشنبه خود رأی به لغو نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در خارج و رأی‌گیری مشروط در اردوگاه‌های آوارگان در الانبار، صلاح الدین، نینوا و دیالی داد.بر اساس این گزارش نمایندگان پارلمان عراق همچنین به بازشماری دستی ۱۰ درصد از آراء ریخته شده به صندوق‌های اخذ رأی در مراکز انتخاباتی رأی مثبت دادند بیش از ۸۰۰ هزار عراقی در کشور‌های عربی و غیر عربی در انتخابات پارلمانی عراق شرکت کردند. در صورتی که این نتایج ملغی اعلام شود بسیاری از نمایندگان پیروز انتخابات کرسی‌های خود را از دست خواهند داد.
بازگشت هزار نخبه ایرانی به کشور
مهر/قائم مقام در امور بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازگشت یک هزار نخبه به کشور خبرداد و گفت: این نخبگان اکنون در کشور با راه اندازی استارتاپ هایی، بسیاری از فارغ التحصیلان را مشغول به کار کرده اند. بیرنگ اظهار کرد: تا کنون و بر اساس آخرین آمار، ۶۲ شرکت و استارتاپ توسط نخبگان بازگشته به کشور راه اندازی شده که در هر یک از این شرکت‌ها بیش از ۵۰ نفر از افرادی هم که به کشور بازگشته‌اند مشغول به کار شده‌اند.
اجازه دخالت آمریکا در امور عراق را نمی دهیم
مهر/ رهبر جریان صدر در خصوص مداخله آمریکا در زمینه تشکیل کابینه عراق تاکید کرد: آمریکا یک کشور اشغالگر محسوب می‌شود و اجازه نخواهیم داد که به هیچ عنوان در امور داخلی عراق مداخله کند. مقتدی صدر در خصوص رابطه عراق با ایران نیز گفت: ایران کشور همسایه ما است که منافع خود را در نظر دارد و امیدواریم که در امور داخلی عراق مداخله نکند همان طور که مخالف مداخله بیگانگان در امور داخلی ایران هستیم.
نتایج انتخابات پارلمان نشان دهنده حمایت مردم از حزب الله بود
حوزه/ معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با وجود تلاش‌هایی که علیه انتخابات انجام گرفت و کشور‌های جهان و منطقه دخالت کردند و این احتمال بود که حادثه غیر قابل پیش بینی رخ دهد و نتیجه انتخابات را باطل کند یا مسائلی از این قبیل پیش بیاید، الحمدلله انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد. شیخ نعیم قاسم ادامه داد: نتایج انتخابات نشان دهنده حمایت گسترده مردم از حزب الله و هم پیمانان آن بود.
اعضای کنیست رژیم صهیونیستی خواستار حمله سخت به غزه شدند
مهر/شماری از اعضای کنیست رژیم صهیونیستی خواستار انجام حملاتی سخت به مقاومت در غزه شدند.در همین راستا، «موتی یوگف» عضو کنیست صهیونیستی اعلام کرد که رهبران حماس باید ترور شده و دولت در غزه به کلی تغییر کند.«عمیر پرتس» نیز اظهار داشت که ارتش باید حملاتی بسیار سخت‌تر و گسترده‌تر به نسبت گذشته علیه غزه داشته باشد.همچنین «حاییم یلین» دیگر عضو کنیست خواستار بمباران منازل رهبران حماس شد.«ایوب قرا» وزیر اسرائیلی نیز عنوان کرد که گروه‌های فلسطینی در غزه باید بهای سنگینی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *