خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۷

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: فرزندان را از کودکی باید با اسلام و انقلاب آشنا کرد
  • عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه: اروپا فرسایشی عمل کند ادامه نمی‌دهیم
  • آیت الله نمازی: بی تفاوتی نسبت به امر به معروف مشکل امروز جامعه است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین کعبی: فقه اسلامی فقه زنده، متحرک و جریان ساز است
  • آیت الله رجبی: باید از اروپایی‌ها تضمین‌های عملی گرفته شود
  • آیت الله حسینی خراسانی تأکید کرد: لزوم حفظ عزت ملت ایران در مذاکره با کشورهای اروپایی

 

** جام جم ۹۷/۳/۷
*  رایزنی‌ ظریف در دهلی‌نو
وزیر خارجه کشورمان دیشب در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای بررسی آخرین وضعیت همکاری دوجانبه و گسترش و تعمیق روابط ایران و هند به دهلی‌نو رفت. در این سفر وزیر خارجه همچنین درخصوص تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات هندی تبادل نظر خواهد کرد.
*  هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور در فهرست تحریم آمریکا
وب‌سایت انگلیسی شبکه خبری الجزیره قطر با بیان این‌که ایالات متحده آمریکا در فهرست جدید تحریمی شرکت‌های هواپیمایی ایران، شرکت هواپیمایی دنا را که فقط هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور ایران را پوشش می‌دهد، قرار داده است، نوشت: احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا عامدانه این شرکت را نیز در فهرست تحریمی خود قرار داده است. براساس این گزارش، از نوامبر ۲۰۱۷ و پس از قرار گرفتن شرکت «معراج» در فهرست تحریمی آمریکا، شرکت دنا عهده‌دار سرویس دادن به پروازهای اختصاصی رئیس دولت ایران شده است.
** همشهری ۹۷/۳/۷
*  تهدید آمریکا برای مشتریان ایران
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: می‌توانیم غنی‌سازی ۲۰ درصد را ظرف دو تا سه روز آغاز کنیم.
بهروز کمالوندی گفت: هم‌اکنون ۶ هزار دستگاه سانتریفیوژ در نطنز می‌چرخند و فردو هم ۲ بال دارد که سانتریفیوژ‌های یک بال آن دست نخورده و ما با همین دیدگاه که به آنها اعتماد نداشتیم، به رغم اصرار و تمایل آنها مبنی بر اینکه کل سانتریفیوژها در فردو جمع شود، در مذاکرات این خواسته آنها را نپذیرفتیم و سانتریفیوژها در این بال را نگه داشتیم. کمالوندی درباره فروش آب سنگین هم گفت: ما بخشی از مازاد آب سنگین تولیدی را فروختیم و هم‌اکنون مشتری‌های خوبی داریم، البته آمریکایی‌ها به یکسری مشتری‌ها نزدیک شده و به آنها گفته‌اند که از ایران خرید نکنند،‌ولی هنوز مشتری‌هایی هستند که توجهی به آمریکایی‌ها ندارند.
** کیهان ۹۷/۳/۷
*  شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران می‌روند
رئیس ‌انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با انتقاد از همکاری دوباره دولت با شرکت‌های بدعهد خارجی، از خروج شرکت‌های بزرگ که منافع مشترک با آمریکا دارند از ایران خبر داد. رضا خیامیان با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در هفته گذشته گفت: در این جلسه مشترک مطرح شد که شرکت‌های بزرگ غربی که منافع مشترکی در بازار آمریکا دارند از ایران خارج می‌شوند اما شرکت‌های کوچک در ایران می‌مانند و ما به دنبال این هستیم تا شرکت‌های سازنده ایرانی با شرکت‌های کوچک تولید تجهیزات صنعت نفت با یکدیگر جوینت شوند.
*  مقتدا صدر دشمن دیرینه آمریکا و مخالف حضور این کشور در عراق است
یک اندیشکده آمریکایی با زیر سؤال بردن و فاجعه‌آمیز خواندن سیاست‌های این کشور در قبال عراق، اعلام کرد که «مقتدا صدر» دشمن دیرینه آمریکا و مخالف حضور این کشور در عراق است.
اندیشکده «کاتو» طی تحلیلی پیرامون نتایج انتخابات پارلمانی اخیر (۲۲ اردیبهشت) عراق نوشت: نتایج انتخابات مجلس عراق، این نکته را تأیید می‌کند که آمریکا و رسانه‌های این کشور هنوز هیچ راهبردی در قبال وضعیت سیاسی پیچیده عراق ندارند. کارشناسان (آمریکایی) انتظار داشتند که «حیدر عبادی» نخست‌وزیر کنونی، در انتخابات پیروز شود، اما یک روحانی شیعه (مقتدا صدر) حداکثر آرا را به خود اختصاص داده است.
** شرق ۹۷/۳/۷
*  وزارت کشور رأی‌گیری کنگره اعتماد ملی را نپذیرفت
حسن اکبری گفت: «از نظر وزارت کشور، اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی انتخاب نشده‌اند». مشاور معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: «اعضای حزب اعتماد ملی در همان کنگره روز جمعه اعلام کردند که در هفته آینده (یعنی هفته جاری) کنگره دیگری برای انتخاب اعضای شورای مرکزی برگزار خواهد شد». او افزود: «وزارت کشور فرایند کنگره حزب اعتماد ملی را تأیید نکرده و این کنگره باید مجددا در روز دیگری برگزار شود».
*  آبستراکسیون مخالفان برجام در کمیسیون امنیت ملی
یک عضو کمیسیون امنیت ملی از آبستراکسیون تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه یکشنبه این کمیسیون خبر داد و گفت این کار برای عدم رأی‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) انجام شد. علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «اولین آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره دهم مجلس توسط مخالفان برجام رقم خورد. دیروز (یکشنبه) در لحظه رأی‌گیری برای کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با آبستراکسیون پنج نفر از اعضا رأی‌گیری انجام نشد. ۱۴ عضو آماده اعلام رأی مثبت به کنوانسیون بودند و ۱۴ عضو هم غایب بودند».
** ایران ۹۷/۳/۷
*  غلبه بر تحریم با پیشتازی بخش‌خصوصی
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نشست جمعی از اساتید و فعالان اقتصادی کشور پس از شنیدن سخنان حاضران، واگذاری امور و بنگاه‌ها به بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین ابزارها برای کاهش و مهار فشار امریکا عنوان و تصریح کرد که امریکایی‌ها امروز و در ظاهر مدعی هستند که قصدشان فشار به دولت ایران و کمک به مردم ایران است و اگر ما یک بخش خصوصی فعال داشته باشیم این حربه از دست امریکا خارج خواهد شد. وی همچنین برون‌گرایی اقتصاد ملی را از الزامات و سیاست‌های اصلی نظام دانست و با بیان اینکه اگر کنار هم باشیم، هر تحریمی را به فرصت تبدیل خواهیم کرد و بخش خصوصی قادر است حربه تحریم را خنثی و فرصت‌سازی کند، تصریح کرد: دروغ می‌گویند که هدفشان از تحریم‌ها مردم ایران نیست؛ آنان ملت ما را هدف گرفته‌اند.
*  راهبرد جدید آمریکا علیه ایران انزوای بیشتری برای آمریکا به ارمغان خواهد آورد
محمدجواد ظریف در نشست اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی با اشاره به خروج امریکا از برجام و استراتژی این کشور برای مقابله با ایران که چندی پیش در سخنان مایک پمپئو مطرح شد، گفت: «راهبردهای جدید امریکا علیه ایران که در سخنرانی وزیر خارجه این کشور اعلام شد، انزوای بیشتری برای امریکا به ارمغان خواهد آورد. شروط اعلام شده وی در این سخنان بر مبنای عقلانیت نبود.» وزیرامور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتماد یا بی‌اعتمادی در مذاکرات با کشورها اشاره کرد و گفت: «ما به‌ملت خود اعتماد داریم و همین اعتماد به ما قدرت می‌دهد در مذاکراتی اینچنین سخت بتوانیم منافع کشورمان را تأمین کنیم».
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۷
*  دیدار سفرای جدید انگلیس و کره جنوبی در ایران با دکتر ظریف
سفرای جدید انگلیس و کره جنوبی در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند. رابرت مک ابر، سفیر جدید انگلستان در ایران با محمد جواد ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه کرد. یوجانگ هیان سفیر جدید کره جنوبی در تهران هم با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم دکتر محمد جواد ظریف کرد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۷
*  صدور ۶۷ فقره حکم محکومیت درباره متهمان آشوب‌های پاسداران
دادستان تهران می‌گوید تا هفته گذشته ۶۷ حکم درباره متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران صادر شده است. جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات دی و اسفندماه سال ۹۶ اعلام کرد: تا هفته گذشته ۶۷ حکم درباره متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران مبنی بر حبس و مجازات تکمیلی صادر شده و همچنین درباره متهمان آشوب‌های دی‌ماه ۱۲۶ کیفرخواست صادر شده که قریب به ۵۰ درصد آنها منجر به صدور حکم شده است.
*  اتحادیه اروپایی باید بیشتر با واشنگتن همراهی کند
جاکیچ کژاپوتوویژ وزیر خارجه لهستان با تکیه بر ادعاهای واشنگتن گفت: اتحادیه اروپایی درباره رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای باید همراهی بیشتری داشته باشد و نگرانی‌های واشنگتن را در نظر بگیرد.
** جوان ۹۷/۳/۷
*  اروپا فرسایشی عمل کند ادامه نمی‌دهیم
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره مذاکره با اعضای حاضر در برجام، اظهار داشت: از کشورهای اروپایی خواسته شد تا نسبت به تأمین خواسته‌های ایران در برجام، بدون حضور امریکا اقدام کنند و پیشنهاد‌ها، راهکارها و راه‌حل‌های عملیاتی خود را به همراه تضمین‌های مربوطه به ایران ارائه کنند تا بتوانیم تصمیم بگیریم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت کشور اقدامی برای جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات خواهد داشت، افزود: مسلماً وزارت خارجه منافع ملت ایران را در نظر می‌گیرد و اگر احساس کنیم که مذاکرات به سمت فرسایشی شدن می‌رود یا وقت تلف کردن است، طبیعتاً به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.
*  سه شنبه نظر نهایی درباره پیوستن به FATF
سیدحسین نقوی حسینی در خصوص نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیسیون به جهت اهمیت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم روز شنبه (۵ خرداد)، جلسه ویژه را تشکیل داد و بحث‌های کاملی را با میهمانان جلسه درباره مفاد لایحه مذکور انجام داد. امروز نیز مجددا این مباحث ادامه پیدا کرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استدلال‌های یکدیگر را شنیدند ولی کمیسیون به نتیجه‌ای نرسید، بنابراین مقرر شد تا در جلسه سه شنبه بحث‌ها صورت بگیرد و نتیجه نهایی اعلام شود. کمیسیون حتما در خصوص تایید یا عدم تایید لایحه اعلام نظر می‌کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۷
*  استراتژی ما، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران است
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در توئیتر نوشت: «استراتژی ما در قبال ایران، ایجاد یک اجماع جهانی است که در آن فقط از رژیم ایران خواسته شود مانند آنچه که ما از تک تک دیگر کشورها می‌خواهیم، مانند یک ملت عادی و نرمال رفتار کند».
وی چندی قبل هم در توئیتر نوشته بود: «ایران باید رفتارش را تغییر دهد. ما با هر اندازه تعداد بیشتری از متحدان و شرکایی که ممکن است به منظور حصول به هدف مشترکمان برای توقف همه تهدیدات هسته‌ای و غیرهسته‌ای ایران کار خواهیم کرد».
*  ۶ نفر در پرونده جرائم انتخاباتی محکوم شدند
عباس پوریانی رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران از صدور محکومیت برای ۶ نفر در پرونده جرایم انتخاباتی خبر داد. وی ادامه داد: جرایم انتخاباتی بیش از ۱۰۰ پرونده دارد که از این تعداد پرونده‌ها برای ۶ نفر قرار محکومیت صادر شد و تعدادی از پرونده‌ها منجر به صدور رای برائت شده است و تعداد اندکی هم در حال رسیدگی است.وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده جرایم انتخاباتی همچنان ادامه دارد.
** رسالت ۹۷/۳/۷
*  کلید حل مشکلات کشور، مدیریت جهادی است
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: کلید حل مشکلات کشور، مدیریت جهادی است. سردار سپهر در مراسم ضیافت افطاری پیشکسوتان جهادی و دانشجویان جهادگر با بیان اینکه امنیت، عزت و اقتدار امروز ما به خاطر ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان است، روحیه جهادگران را مانند روحیه رزمندگان دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: خدمت رسانی شما جهادگران برای مردم کمتر از ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیست.وی افزود: امروز هم بر پایه شعار «ما می توانیم» تمام کشورهای منطقه به امنیت ایران و اقتدار ایران اذعان دارند.
*  اروپا در برجام فضای فرار ندارد
علاءالدین بروجردی با اشاره به اعلام شروط ایران برای ادامه برجام با اروپا از جانب رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: طبق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب سه کشور اروپایی که طی سال های گذشته بدعهدی درقبال تعهداتشان داشتند، باید بی اعتمادی به وجود آمده در کشورمان را جبران کنند. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: امروزه با توجه به شرایط جدید، مسئولیت اروپایی‌ها سنگین تر شده است و دیگر فضای فرار وجود ندارد لذا باید توانمندی خود را به دنیا نشان دهند.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۷
*  ۱۸ میلیارد دلارفاینانس آماده برای سرمایه‌گذاری در کشور
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ۱۸ میلیارد دلار فاینانس آماده سرمایه‌گذاری در کشور است اما برای این میزان سرمایه‌گذاری طرح و پروژه‌ای وجود ندارد. احمد جمالی گفت:عوامل زیادی باعث شده که برای این میزان فاینانس پروژه‌ای تعریف نشود که از جمله می‌توان به نبود طرح اولویت دار، وجود طرح‌هایی که قابلیت اجرایی ندارد و یا طرح‌هایی که نتوانسته بانک عامل آن را تایید و انتخاب کند، اشاره کرد.
** آرمان ۹۷/۳/۷
*  تعیین زمانبندی حل و فصل مشکلات بانکی
رئیس مجلس با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی بحث‌های مهمی درباره همکاری بانکی و اصلاحات لازم در ساختار بانک‌ها در شرایط فعلی برای کمک به تولید مطرح شد. علی لاریجانی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس بحث‌هایی را در مورد حل مشکلات بانک‌ها، استقلال بانک مرکزی و اصلاحاتی که باید در قانون بانکداری صورت بگیرد و همچنین پیشنهادهای خوبی را در مورد بانک توسعه‌ای، ارائه داد و زمان‌بندی برای رفع این مشکلات و موانع در نظر گرفته شد. وی گفت: خوشبختانه بین مرکز پژوهش‌ها و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، همگرایی‌های لازم وجود دارد . امیدواریم قوای مختلف کمک کنند اصلاحات لازم انجام شود.
*  اعلام وصول سوال از وزرای اطلاعات و صنعت
در جریان صحن علنی دیروز مجلس سوال ملی سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس از وزیر صنعت در خصوص عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران و سئوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس و سه نماینده دیگر از وزیر اطلاعات درباره عدم توجه آن وزارتخانه به فرار معاون بین الملل سازمان محیط‌زیست کشور در صحن علنی دیروز مجلس اعلام وصول شد.
** آفرینش ۹۷/۳/۷
*  جبهه النصره در آستانه انحلال
گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه اخیرا با جدایی‌ها و تقسیم‌های متعددی مواجه شده به طوری که رهبر این گروه تروریستی به اعلام انحلال آن نزدیک است. گروه‌های وابسته به این گروه تروریستی شروع به جدایی از این گروه کرده و به دیگر گروه‌های تکفیری از جمله القاعده و تحریرالشام ملحق شده‌اند.به گفته یک منبع آگاه در جریان سلفی‌ها، ابو محمد الجولانی، رهبر این گروه تروریستی بسیار به اعلام انحلال این گروه نزدیک است.
*  اجازه نمی‌دهیم سلاح‌های مرگبار از سوریه به لبنان منتقل شوند
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد: این رژیم هرگز اجازه نخواهد داد سلاحی در لبنان تولید شده یا به سوریه منتقل شود.وی تصریح کرد، تلاش دارد انتقال سلاح‌های مرگبار از سوریه به لبنان یا تولید آن در این کشور را ناکام بگذارد.
** قدس ۹۷/۳/۷
*  طرح الزام دولت به تحقق شروط مذاکره با اروپا
۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طرحی را برای قانونی کردن شروط رهبر معظم انقلاب برای مذاکره با اروپایی‌ها در خصوص برجام امضا کردند.
متن این طرح به شرح زیر است:
دولت مکلف است در ادامه مذاکرات خود با سایر اعضای باقیمانده در گروه۱+۵ جهت تداوم برجام، تعهدات و تضمین‌های ذیل را به صورت قطعی از طرف‌های اروپایی اخذ نماید: ۱- صدور قطعنامه‌ای توسط این کشورها علیه نقض پیمان آمریکا در شورای امنیت، ۲- عدم طرح مسائل موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، تحت هیچ شرایطی، ۳- تضمین خرید نفت از ایران در صورت اخلال دولت آمریکا، ۴- الزام بانک‌های اروپایی به دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با ایران، ۵- مقابله با هر گونه تحریم جمهوری اسلامی ایران، ۶- محفوظ شمردن حق ایران برای آغاز فعالیت‌های تعطیل شده هسته‌ای در صورت تعلل در هر یک از شرایط فوق.
** خراسان ۹۷/۳/۷
*  هشدار ایران به پاکستان درباره انتقال البغدادی به افغانستان
یک منبع آگاه در پاکستان از هشدار یک مقام ارشد ایرانی در سفر هیئت قضایی این کشور به ایران به ریاست اشتر آصف علی دادستان عمومی پاکستان خبر داده و گفته است: ایران از گزارش‌های اطلاعاتی بسیار موثقی خبر داده است که نشان می‌دهد آمریکا داعش را جابه جا کرده و ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در افغانستان به سر می‌برد. این مقامات خبر داده‌اند که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند ایران و پاکستان را به سوریه، عراق، لیبی و افغانستانی دیگر تبدیل کنند.
** اعتماد ۹۷/۳/۷
*  وعده‌های وزیر راه برای رفع مشکل کامیون‌داران
ماجرای اعتراض کامیون‌داران روز گذشته با نشست هم‌اندیشی که با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردند، تمام شد. این نشست با قول‌های مساعد وزیر راه و شهرسازی برای رفع و رجوع مشکلات کامیون‌داران همراه بود و حتی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این هم اندیشی با نمایندگان رانندگان کامیون معترض در حالی که بارها تاکید می‌کرد که اعتراض کامیون‌داران را قبول دارد به آنها اعلام کرد که وزارت راه آمادگی دارد تا از واردات لوازم یدکی مورد نیاز رانندگان توسط خود آنها حمایت کند. این اقدام باعث می‌شود با ورود اولین محموله وارداتی، لوازم‌یدکی در بازار با قیمت مناسب عرضه شود.
** شهروند ۹۷/۳/۷
*  از رفع حصر تا شکنجه در زندان و بازداشت معلمان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضائی در یکصد و بیست و هفتمین نشست خبری:
– جهت تسریع محاکمه متهمان موسسات مالی تلاش شده است اما مسأله مهمتر قبل از محاکمه شناسایی اموال است، زیرا صرف محاکمه برای مردم پول نمی‌شود.
– آقای بقایی دوره محکومیت خود را سپری می‌کند و آقای مشایی در بازداشت موقت است اما شکنجه و کمای این افراد به هیچ عنوان صحت ندارد.
– مهاجرت افراد به پیام‌رسانی‌های داخلی خوب است، اما برخی نیز از فیلترشکن استفاده می‌کنند ولی مسئولان در تلاشند پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنند.
– کسانی که گرین‌کارت داشته‌اند، الان داریم که اینها دو تابعیتی نیستند اما گرین‌کارت دارند که این یک خلأ قانونی است. در قانون آمده که فرد دوتابعیتی نمی‌تواند مستخدم دولت شود. فرد دوتابعیتی که مشاور است، استخدام رسمی نیست اما در لفظ مستخدم است.
– جلسه شورای‌عالی امنیت ملی برای رفع حصر تشکیل نشده است.
– اموال خاوری از همان ابتدا توقیف و هم خودش و هم بستگان درجه یک وی ممنوع‌المعامله شدند. مردم هم اگر اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر دهند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.
– ما با هیچ فردی به‌عنوان کارگر یا معلم برخورد نمی‌کنیم بلکه کسانی که معلم یا کارگر باشند، از تخفیفاتی هم برخوردار هستند. کسی که متهم باشد، از جنبه اتهاماتی که دارد، با او برخورد می‌شود.
*  مذاکرات برای دیدار با رهبر کره‌شمالی خیلی خوب پیش می‌رود
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت: درخصوص نشست با کره‌شمالی همه چیز خوب پیش ‌می‌رود و هم‌اکنون نشست‌هایی درحال برگزاری است. ترامپ اظهار کرد، همچنان نشست ١٢ ژوئن با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را در نظر دارد و این روز که برای دیدار دو طرف تعیین شده، تغییری نکرده است.
** سازندگی ۹۷/۳/۷
*  امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه: من به صراحت اعلام کرده‌ام که انتقال سفارت آمریکا به قدس اقدام اشتباهی بوده است. به نظر من باید از افزایش تنش در منطقه خودداری کرد. باید اطمینان حاصل کنیم که راهکار دو دولتی در آنجا ایجاد شود و هر طرف برای خود مرز و پایتخت داشته باشد. به همین دلیل انتقال سفارتخانه یک تصمیم نامطلوب و اشتباه بود و ما از آن متأسفیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فرزندان را از کودکی باید با اسلام و انقلاب آشنا کرد
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان و حقوق آن‌ها بر والدین با بیان این که نخستین گام تربیت فرزندان باید از خود پدران و مادران آغاز شود، اظهار داشت: والدین باید خود را اصلاح کنند چرا که فرزند به آن‌ها چشم دوخته و تمام حرکات آن‌ها در حافظه فرزند نقش می‌بندد و در سنین بزرگی آن حرکات را تکرار می‌کند. وی با تأکید بر آشنا کردن فرزندان با معارف دینی و انقلابی از کودکی گفت: باید فرزندان را از سنین کودکی با فضای مسجد و برنامه‌های دینی و انقلابی آشنا کرد.
بی تفاوتی نسبت به امر به معروف مشکل امروز جامعه است
رسا/آیت الله نمازی در دیدار تعدادی از دانشجویان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر تذکر لسانی، گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تذکر لسانی در جامعه امروز باید همگانی شود تا همه مشکلات جامعه حل شود.عضو جامعه مدرسین، بی تفاوتی نسبت به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر را مشکل امروز جامعه خواند و گفت: توجه به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به ویژه تذکر لسانی در ادارات و نهادها و سازمانها باید بروز و ظهور داشته باشد.
باید از اروپایی‌ها تضمین‌های عملی گرفته شود
تسنیم/ آیت الله رجبی اظهار داشت: امروز مرحله راستی آزمایی اروپایی‌ها توسط ما است و این گونه نباشد مجدد موضوعات دیگر به برجام اضافه شود و تغییراتی اعمال شود و از کشورمان بخواهند اقدامی کنیم  عضو جامعه مدرسین درادامه افزود:باید از اروپایی‌ها تضمین‌های عملی گرفته شود و تنها روی کاغذ نباشد تا همانند آمریکاییها عمل نکنند، سابقه بدعهدی اروپایی‌ها را نیزداریم نخست باید از آن‌ها بخواهیم گام به گام اقدامات را انجام دهند.
لزوم حفظ عزت ملت ایران در مذاکره با کشورهای اروپایی
 تسنیم /آیت‌الله حسینی‌خراسانی با اشاره به لزوم حفظ عزت ملت ایران در زمینه مذاکره با کشورهای اروپایی اظهار داشت: آن چه از تجربه پرعبرت تاریخ اسلام استفاده می‌شود این است که شرف، عزت، استقلال همه جانبه مسلمانان در گرو اتکای به قدرت الهی و توده‌های میلیونی مردم موحد است.وی با اشاره به قابل اعتماد نبودن دشمن در دین اسلام افزود: در حقیقت فرصت قابل توجه چندساله‌ای را با سرگرم شدن به برجام سوختیم و از بین بردیم، اما از قدیم گفتند از هرکجای ضرر برگردیم نفع است.وی همچنین بر لزوم توجه به نیروی انسانی و توانمندی‌های داخلی ملت ایران تاکیدکرد.
فقه اسلامی فقه زنده، متحرک و جریان ساز است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین کعبی در مراسم رونمایی از کتاب «ماهیت و الزامات فقه پیشرفت» که در بخش حوزوی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد، گفت: سه نوع نگاه به فقه می‌توانیم داشته باشیم که عبارت اند از فقه تبیین، فقه تطبیقی و فقه نظام. عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که فقه اسلامی فقه زنده، متحرک و جریان ساز است، گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی یکی از دستاورد‌های فقه پیشرفت اهل بیت است.
اتحادیه اروپا به دنبال حفظ و تقویت برجام است
ایرنا/ سفیر آلمان در مسقط پایتخت سلطنت عمان گفت که اتحادیه اروپا در پی ایجاد مکانیزمی برای حفظ و تقویت برجام است. « فریدریش شنایدر» در دیدار حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی سفیر کشورمان در عمان، افزود: آلمان برای تقویت برجام تلاش‌های گسترده‌ای را در چارچوب اتحادیه اروپا و همکاری نزدیک با تهران آغاز کرده است .وی ادامه داد:برلین از بی تعهدی برخی کشورها به معاهدات و قراردادهای بین المللی نگران است.
بحرین به مستعمره آمریکا و عربستان تبدیل شده است
ایرنا/ سفیر پیشین انگلیس در منامه با ابراز شگفتی از اظهارات اخیر خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین مبنی بر این که اسرائیل حق دفاع از خود در جولان سوریه را دارد، گفت: از مدتی پیش شاهد تحرکات تدریجی بحرین علیه موضوع فلسطین بوده ام و متاسفانه به نظر می‌رسد که بحرین از آغاز انقلاب ۲۰۱۱ به صورت کشور نیمه مستعمره عربستان و آمریکا درآمده است.فورد افزود: از آن زمان شاهد تسلیم پذیری خاندان حاکم بحرین برابر عربستان هستیم زیرا این خاندان ترسو است و علت نزدیکی مواضعش با آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران نیز همین موضوع است.
هدف عربستان و امارات اشغال یمن است
ایرنا/دبیر کل جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که هدف عربستان و امارات از تجاوز نظامی به یمن اشغال کشور ماست و آنها هیچ هدف مسالمت آمیزی ندارند. عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: متجاوزان سعودی از ابتدای تجاوز به یمن تلاش کرده اند میان مردم اختلاف و دشمنی ایجاد کنند. سعودی‌ها و اماراتی‌ها سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و افسران سعودی و امارات با افسران آمریکایی و صهیونیستی در منطقه المخا ارتباط دارند.
استقلال و قدرت ایران علت اصلی دشمنی آمریکا است
ایرنا/ وزیر سابق گردشگری الجزایر ورییس حزب ‘جنبش سازندگی ملی’ الجزایر تاکید کرد: ایران کشوری مستقل و آزاد است که زیر پرچم وابستگی به استکبار جهانی نرفته و همین باعث ناراحتی و نگرانی آمریکا و برخی کشورهای دیگر شده است.’عبدالقادر بن قرینه’ گفت: دولت آمریکا، کشورهای مستقل و محور مقاومت را مانعی بر سر راه خود و برنامه هایش می‌داند و در راستای هدف قرار دادن این محور و برای پیش بردن طرح‌ها و برنامه هایش در منطقه، از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد.
انتشار خبر مرگ «بن سلمان» در شبکه‌های اجتماعی
 فارس/کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان را دست به دست می‌چرخانند و تا این لحظه وزارت کشور عربستان این خبر را تکذیب نکرده است.کاربری نوشت: دیوان ریاض پادشاهی خبر درگذشت محمد بن سلمان را اعلام کرد!
 مجهز کردن هوانیروز به جدیدترین تجهیزات
مهر/فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های ما در بحث رزمی بسیار بالاست، گفت: بالگردهای هوانیروز را به جدیدترین تجهیزات مجهز کرده‌ایم.امیر قربانی تأکید کرد: نیرو‌های مسلح به دنبال جنگ نیستند، اما آمادگی و توان رزمی لازم برای دفاع از میهن اسلامی را به خوبی دارند و جدای از بحث نظامی، نیرو‌های مسلح از جمله هوانیروز در طرح‌های مردم‌یاری و بلایای طبیعی مانند زلزله کرمانشاه، آمادگی خود را برای امدادرسانی به خوبی نشان دادند.
ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم آغاز به کار کرد
حوزه/ ششمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم با حضور مسئولان استانی و نیز امام جمعه قم آغاز به کار کرد. ‌مدیر کل ارشاد استان قم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با بیان این که در این نمایشگاه در مجموع بیش از ۱۶۰ غرفه حضور دارند، اظهار داشت: آخرین دستاوردهای قرآنی موسسات دینی و فرهنگی استان در زمینه هایی چون کتاب، محصولات هنری با موضوع قرآن و عترت و نیز نرم افزارهای قرآنی تولیدی استان در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم علامه مندان قرار می‌گیرد.
رژیم صهیونیستی احداث منطقه حائل در مرزهای غزه را آغاز کرد
مهر/وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یادداشتی در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که «موانع بی نظیری در اطراف منطقه مرزی شمال غزه احداث می‌شود که جلوی اجرای عملیات‌های نفوذ از این منطقه را خواهد گرفت».لیبرمن مدعی شد که «احداث این منطقه حائل ضربه دیگری به تلاش‌های نظامی جنبش حماس است».
پکن ماه آینده میزبان «حسن روحانی» خواهد بود
فارس/وزارت خارجه چین اعلام کرد که ماه آینده میلادی (ژوئن)، در یکی از شهرهای ساحلی چین، میزبان رئیس‌جمهور ایران خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *