خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۶

  • وزیر دفاع: در حوزه دفاعی با هیچ‌ کس مذاکره نمی‌کنیم
  • حضرت آیت الله سبحانی: ملتی که در علم و دانش عقب باشد دنباله‌رو دیگران خواهد بود
  • آیت الله مظاهری: والدین، راستگویی و صمیمیت را به فرزندان بیاموزند
  • آیت الله مصباح یزدی: لازمه ایمان تسلیم در برابر همه احکام الهی است
  • آیت الله مقتدایی: مسئولان دستورات رهبری درباره شرایط ادامه برجام را عملیاتی کنند
  • رئیس جمهور روسیه: ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است

 

** جام جم ۹۷/۳/۶
*  مذاکره موشکی و منطقه‌ای با اروپا دروغ است
وزیر امور خارجه گفت: مذاکره‌های صورت گرفته بین ایران و اروپایی‌ها تاکنون نه سیاه بوده و نه سفید و مشخص نیست طرف‌های اروپایی در نهایت چه چیزی ارائه خواهند داد. محمدجواد ظریف با بیان این مطلب که نتایج مذاکره و بحث‌های صورت گرفته باید به داخل بیاید و مسئولان کشور آن را بسنجند، تصریح کرد: بر همین اساس عزیزان باید ببینند آیا آنچه که اتحادیه اروپا، روسیه و چین و سایر کشورها ارائه کردند کافی است برای ادامه برجام یا خیر.
وی همچنین برخی ادعاها مبنی بر گفت وگوی هیات مذاکره کننده با طرف اروپایی درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای را دروغ خواند و گفت: بارها گفته ایم ما صرفاً درباره برجام مذاکره می‌کنیم و خارج از برجام نه خواسته‌ای و نه حرفی داریم که بزنیم.
** همشهری ۹۷/۳/۶
*  روز قدس نماد وحدت امت اسلام است
رئیس ستاد انتفاضه و قدس با تاکید بر اینکه پیروزی نهایی ملت فلسطین در آینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد، گفت: جنایات صهیونیست‌ها در شهید و زخمی کردن فلسطینیان درغزه، خللی در عزم راسخ و اراده پولادین این مردم مقاوم در بازپس گیری حق خود نخواهد داشت. رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در دومین نشست ستاد برنامه ریزی مراسم روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷ گفته است: به برکت ژرف اندیشی امام راحل درنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز جهانی قدس» راهپیمایی این روز در ایران اسلامی به عنوان پرچمدار حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اقصی نقاط جهان به محلی برای وحدت علیه صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
** کیهان ۹۷/۳/۶
*  نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه با حضور روسای سه قوه برگزار شد
نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، صبح دیروز (شنبه) به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور و با حضور رؤسای مجلس و قوه قضائیه تشکیل شد.
در این جلسه رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت همکاری سه قوه برای پیشرفت اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم، تشکیل این جلسات را که با تدبیر مقام معظم رهبری صورت گرفته است، اقدامی مناسب برای تقویت بیشتر انسجام ملی و افزایش توان مدیریتی کشور برای تصمیم‌گیری‌های سریع و هماهنگ دانست و گفت: همکاری نزدیکتر سه قوه در حل مسائل اقتصادی مردم، می‌تواند سرعت دستیابی ما به اهداف رشد کشور را افزایش دهد و امید مردم را به آینده بهتر تقویت کند.
*  منابع آمریکایی و انگلیسی هم اصابت گلوله به بن‌سلمان را تایید کردند
یک رسانه عرب به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد که «محمد بن سلمان» در حادثه تیراندازی اردیبهشت ماه در کاخ پادشاهی در منطقه «الخزامی» مجروح شده است.
پایگاه صوت العرب به نقل از منابع آمریکایی نوشته است که ولیعهد سعودی در حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی در منطقه الخزامی مجروح شده است. این منابع می‌گویند که بن سلمان پس از این حادثه با بالگردی از محل خارج شده است. به نوشته این پایگاه، تردیدهایی دراین باره که او درمان شده یا همچنان در بیمارستان بستری است وجود دارد.
** شرق ۹۷/۳/۶
*  تلاش اتحادیه اروپا برای ادامه سرمایه‌گذاری در ایران غیرممکن است
رئیس و مدیر اجرائی ارشد توتال، پاتریک پویانه، در اجلاس انرژی اسپیف گفت: تلاش اتحادیه اروپا برای ادامه سرمایه‌گذاری در ایران، با تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، غیرممکن است، چراکه غول‌های انرژی نیازمند دسترسی به سیستم بانکی آمریکا هستند. این یک حقیقت است که من نمی‌توانم یک شرکت جهانی مانند توتال را بدون دسترسی به سیستم بانکی آمریکا یا سرمایه‌گذاران آمریکایی، اداره کنم. اقتصاد کنونی جهان حول یک ارز شکل گرفته است که آن هم دلار است.
*  زخمی‌شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در غزه
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در تظاهرات هزاران فلسطینی در روز جمعه در مرزهای شرقی نوار غزه، ۱۰۹ تن زخمی شدند که دست‌کم ۱۰ نفر از آنها با شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی زخمی شدند. همچنین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تأکید بر آمادگی جنبش متبوعش برای بررسی هر طرحی برای کاهش محاصره نوار غزه، تصریح کرد که تحرکاتی غیرعلنی در این راستا در حال انجام است.
** ایران ۹۷/۳/۶
*  نمی‌توان دورکشور دیوار کشید
رئیس جمهوری عزت و استقلال کشور را نتیجه روش مدیریتی امام راحل و همراهی مردم دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرصتی برای اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه بود، تأکید کرد: تعامل سازنده با دنیا، آرامش اقتصادی و یاری اقشار ضعیف؛ از اهداف دولت و در راستای مدیریت نظام اسلامی است. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از علما و روحانیون با اشاره به اینکه مدیریت جامعه و یک کشور در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن همسایگان و جامعه جهانی امکانپذیر نیست، افزود: البته شاید برخی معتقد باشند که می‌توانیم به دور خودمان دیوار کشیده و کشور را اداره کنیم که البته این چنین خواهد بود اگر به حداقل‌ها قانع باشیم، اما اداره جامعه به مفهوم دنیای امروز با این شیوه تقریباً غیرممکن است.
*  ائتلاف سازی علیه ایران امکانپذیر نیست
دستیار وزیر امور خارجه پیشین امریکا گفت آرزوی «پمپئو» برای ایجاد ائتلاف بین‌‏المللی علیه ایران تحقق ناپذیر است و حرف‌های وی ثابت کرد که کاخ سفید راهبرد مشخصی در برابر ایران ندارد.‏ «تامس کانتریمن» درباره ‏استراتژی جدید ترامپ علیه ایران که مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، افزود: وی خواسته‌های حداکثری از ایران مطرح کرد که دست یافتنی نیست.‏ رئیس انجمن کنترل جنگ‌افزار در واشنگتن از پیامدهای شکاف میان امریکا و اروپا درباره تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران، اظهار کرد: از هنگام بحران کانال سوئز به این ‏سو، چنین شکافی میان ایالات متحده و اروپایی‌ها ندیده‌ام.‏
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۶
*  ترامپ بازنده اصلی خروج از برجام است
ولادیمیر پوتین در همایش اقتصادی سن پترزبورگ روسیه، رئیس جمهور آمریکا را بازنده اصلی خروج از برجام و مقابله با ایران دانست.
رئیس جمهور روسیه با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج آمریکا از برجام تاکید کرد که اینگونه اقدامات یکجانبه در خصوص برجام غیرسازنده است.
پوتین خاطرنشان کرد: برجام در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تایید شده و سند چندجانبه بین‌المللی است. وی افزود: همه طرف‌ها باید به صراحت گفتگو کنند و راهکاری برای حل مسأله توافق هسته‌ای با ایران بیابند، اقدامات یکجانبه در این عرصه غیرسازنده است.
*  حق قانونی ایران در غنی سازی اورانیوم تثبیت شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هم حق قانونی جمهوری اسلامی ایران درغنی سازی اورانیوم تثبیت شده و هم دانش بومی آن در کشور وجود دارد.
بهرام قاسمی در خصوص سخنان جدید وزیر امور خارجه آمریکا که گفته است ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد و باید مواد آن را وارد کند، افزود: ورود آقای پمپئو را به دنیای سیاست خارجی و دیپلماسی خوشامد می‌گوئیم؛ اما به نظرم ایشان با قدری تاخیر وعدم بررسی لازم و کافی وارد این مباحث و موضوع خاص شده اند و از واقعیات، تحولات جهانی و بین المللی بسیار دور هستند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی به وزیر امور خارجه آمریکا توصیه کرد که مجددا این موضوع را مورد مطالعه و مداقه لازم قرار دهد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۶
*  پرونده عوامل داعش به دیوان عالی کشور ارسال شد
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده عوامل داعش در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی در خرداد سال گذشته، گفت: حکم اعدامی که برای این افراد صادر شده بود، مورد اعتراض قرار گرفت و به همین دلیل هنوز این پرونده برای اجرای حکم تعیین وقت نشده است. وی افزود: اکنون این پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شده است تا حکم تجدید نظر نیز صادر شود.
*  با اروپا اتمام حجت کنید
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد تیم مذاکره‌‌کننده ایران باید با طرف اروپایی اتمام حجت کند. علاءالدین بروجردی با بیان اینکه اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام برابر یک آزمون تاریخی بزرگ قرار دارند، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان پس از ارائه مجوز از سوی شورای‌عالی امنیت‌ملی اقدام به مذاکره با طرف‌های اروپایی کرده است. وی ادامه داد: امروز پس از خروج آمریکا از برجام اقدامات عملی برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و باید تضمین‌های لازم برای ادامه برجام از سوی آنها به ما داده شود.
** جوان ۹۷/۳/۶
*  بزرگ‌ترین حملات عربستان در غرب یمن با ۱۲۰ کشته شکست خورد
یکی از بزرگ‌ترین حملات نیروهای وابسته به عربستان در غرب یمن طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه با دادن تلفات بسیار سنگین و با ۱۲۰ کشته به طور کامل شکست خورد.
طبق این گزارش، پیشروی نیروهای وابسته به عربستان طی روز پنج‌شنبه و جمعه با حمایت هوایی به سوی مناطق شمالی شهر الخوخه در استان الحدیده در غرب عربستان صورت گرفت، اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند با قرار دادن آنان در کمینی حساب شده، خسارتی جبران‌ناپذیر به نیروهای مهاجم وارد کردند و حداقل ۱۲۰ نفر را کشتند و صدها نفر دیگر را مجروح کردند.
*  در حوزه دفاعی با هیچ‌کس مذاکره نمی‌کنیم
وزیر دفاع درخصوص بحث مذاکرات موشکی که مطرح شده است، گفت: یقیناً در حوزه موشکی و دفاعی با هیچ‌کس مذاکره نخواهیم داشت و در این حوزه با سرعت بیشتری راه را ادامه خواهیم داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری دزفول طی سخنانی اظهار داشت: در دفاع مقدس آموختیم که برای کسب موفقیت باید روی پای خود بایستیم؛ موضوعی که امروز به آن عمل کردیم زیرا با همین درسی که آموختیم اکنون تمام نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح در بخش‌های مختلف را خودمان تأمین می‌کنیم و در این راه از کسی هم اجازه نمی‌گیریم.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۶
*  پرونده مجرم خیابان پاسداران در دیوان عالی کشور تعیین شعبه شد
وکیل پرونده متهم حادثه خیابان گلستان هفتم درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش گفت: پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشوری ارجاع شده است.
زینب طاهری درباره آخرین وضعیت پرونده محمد ثلاث گفت: پرونده موکلم جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشوری ارجاع شده است و تا آخر هفته هم لایحه تکمیلی به این شعبه ارائه خواهد شد.
*  دیدار غیرمنتظره سران دو کره در منطقه صفر مرزی
کره‌جنوبی اعلام کرد که «مون جائه-این» رئیس‌جمهوری این کشور، دیروز – شنبه- با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، در منطقه صفر مرزی دو کشور دیدار کرد.
بر اساس این گزارش، رایزنی درباره نشست آمریکا و کره‌شمالی و تلاش برای برنامه‌ریزی مجدد آن، از محورهای مهم دیدار کیم و مون بود که در منطقه «پانمونجوم» برگزار شد.
** رسالت ۹۷/۳/۶
*  اروپا باید تاوان بدعهدی آمریکا در برجام را دهد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپا باید تاوان بدعهدی آمریکا در برجام را دهد.کمال دهقان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشور با اروپایی‌ها، گفت: اعضای تیم مذاکره‌کننده باید به این نکته توجه داشته باشند که نباید به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد.وی با تأکید بر اینکه در مذاکره با اروپایی‌ها حتما باید تضمین کتبی و نه در حد بیانیه اخذ کنیم، اظهار داشت: اروپایی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران از مواضع به حق خود در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای و کمک به مردم مظلوم منطقه کوتاه نخواهد آمد، بنابراین اگر خواهان ادامه برجام هستند، باید تضمین‌های کتبی و عملی بدهند.
* شرکت‌ها باید بین تجارت با ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند
سفیر آمریکا در آلمان با اشاره به تصمیم رئیس ‌جمهور کشورش برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، ‌گفت: شرکت‌ها باید بین تجارت با آمریکا یا تجارت با ایران یکی را انتخاب کنند. ریچارد گرنل گفت: رئیس‌جمهور ترامپ درباره تحریم‌های ایران بسیار شفاف و صریح بوده و مشخص کرده است که شرکت‌ها باید بین تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا یکی را انتخاب کنند. گرنل همچنین گفت: شرکت‌ها به ما می‌گویند که قطعا آمریکا را انتخاب می‌کنند. اگر آنها قرار باشد بین تجارت با آمریکا و تجارت با ایران انتخابی داشته باشند هر بار آمریکا را انتخاب خواهند کرد.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۶
*  لوایح مبارزه‌باپول‌شویی‌وتروریسم ربطی به برجام ندارد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با سه لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و عضویت در لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) نمی‌شود احساسی برخورد کرد، بلکه باید رویکردی منطقی، قانونی، حقوقی و مستدل داشت. حسینعلی امیری درباره موضوع این سه لایحه پر حرف و حدیث در مجلس و ارتباطشان با شرط اروپا برای ماندن در برجام گفت: این لوایح هیچ ارتباطی به برجام ندارند و براساس نیازهای داخلی کشور، با رویکرد تقویت نهادهای حاکمیتی داخلی تهیه و تنظیم شدند.
*  نهمین بازجویی از بی بی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که پلیس این رژیم برای نهمین بار از نخست‌ وزیر این رژیم بازجویی می‌کند.بازجویی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نهمین بار تقریبا سه هفته دیگر و احتمالا در ۱۲ ژوئن انجام خواهد شد.
این بازجویی به عنوان بخشی از تحقیقات در پرونده فساد دولتی موسوم به «پرونده ۴۰۰۰» و پس از اعترافات نیر حفتز، دستیار پیشین نتانیاهو انجام خواهد شد.
** آرمان ۹۷/۳/۶
*  وزرای اطلاعات و ارتباطات در کمیسیون امنیت ملی
اعضای کمیسیون امنیت ملی در روز یکشنبه با وزیر اطلاعات و معاونان وی نشست خواهند داشت. همچنین در روز دوشنبه هفته جاری، اعضای کمیسیون امنیت ملی با اعضای کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن به منظور بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با وزیر اطلاعات و فناوری و دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام‌رسان‌های داخلی، نشست خواهند داشت.
*  حکمی دریافت نکرده‌ایم
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت درباره اظهارات محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گزارش دیوان محاسبات مبنی بر تخلف ۱۱۵۴ میلیارد تومانی وزارت نفت اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه تصریح شده است، تاکنون حکم ابلاغیه یا استفساریه‌ای در این باره از طرف دیوان محاسبات کشور به وزیر نفت واصل نشده است. بنابراین بیان این مورد تحت عنوان صدور حکم برای مهندس زنگنه، مقرون به صحت نیست.
** آفرینش ۹۷/۳/۶
*  تمامی توافق‌ها از جمله برجام باید رعایت شود
امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ در روسیه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که در ۲۰۱۵ حاصل شد گفت: تمامی توافقات انجام شده شامل برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران باید رعایت شوند.مکرون ادامه داد: من خواستار این هستم که به یکدیگر احترام بگذاریم در این صورت دیگر شاهد هیچ مداخله‌ای نخواهیم بود . اگر ما توافقی را امضا می‌کنیم باید به آن پایبند بمانیم . مهم نیست که چه کسی تصمیم به کناره گیری از آن می‌گیرد. هر آنچه امضا می‌شود باید رعایت شود.
** قدس ۹۷/۳/۶
*  اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم
فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: جغرافیای ایران اسلامی مملو از آشیانه عقاب‌های پدافند است و پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهیم داد.
امیر فرزاد اسماعیلی در نشست مشترک هیات رزمندگان و طرح مودت سپاه در مصلای شهرستان املش با اشاره به حماسه فتح خرمشهر گفت: پیروزی‌ها و رشد کنونی جمهوری اسلامی مرهون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.وی خاطر نشان کرد:اقتدار نظامی کشور را با هیچ مذاکره‌ای عوض نمی‌کنیم و اگر انگشت دشمن روی ماشه برود آن چنان آن‌ها را ادب خواهیم کرد که از کرده خود پشیمان شوند.
*  حلقه نزدیکان ترامپ ارتباطات عمیقی با منافقین دارند
یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی به بررسی ارتباطات مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با اعضای فرقه تروریستی منافقین پرداخته است.
«ریچارد انگل»، تهیه‌کننده این گزارش برای شبکه خبری «ان‌بی‌سی» در توئیترش نوشته است: «گزارش ما نشان می‌دهد حلقه مقام‌های درونی رئیس‌جمهور ترامپ از جمله [رودی] جولیانی و [جان] بولتون ارتباطات عمیقی با گروهی دارند که زمانی به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شد». «انگل» بخشی از این گزارش مستند را در قالب یک فیلم کوتاه منتشر کرده و برای اولین بار تصاویری از اردوگاه تروریست‌های منافقین در آلبانی را به‌نمایش گذاشته است.
** خراسان ۹۷/۳/۶
*  شروط ۹ گانه صدر برای العبادی
به گفته “یک وزیر دولت عراق”که روزنامه العربی الجدید قطر نامش را نیاورده است، مقتدی صدربا تمدید دوره نخست‌وزیری حیدر العبادی در ازای پایبندی به برنامه فراگیر مد نظر ائتلاف سائرون موافقت کرده است. این برنامه شامل تشکیل دولت ملی به دور از سهمیه‌بندی طایفه‌ای در توزیع پست‌ها، انتخاب وزیران شایسته، تعهد درباره محاکمه فاسدان، اعلام استراتژی برای کاهش فقر و بیکاری، بازسازی شهرهای تخریب شده عراق، اقدام منصفانه درباره خانواده‌های تروریست‌ها، حل مشکل برق، تعهد درباره بیرون کردن نیروهای خارجی از عراق و ایجاد سیاست خارجی مستقل به دوراز هرگونه دخالت خارجی است. همچنین العبادی باید هر سال برنامه دولتی خود را به روز کند و اگر در اجرای آن شکست بخورد رأی اعتماد او در پارلمان باز پس گرفته می‌شود.
*  اعلام آمادگی ده‌ها فعال سیاسی آمریکایی برای شهادت به نفع ایران در دادگاه ۱۱ سپتامبر
استادان دانشگاه و کنشگران سیاسی در آمریکا در نامه‌ای خواستار اعتراض تهران به حکم دادگاه آمریکایی درباره پرداخت غرامت ۶ میلیارد دلاری بابت حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شدند و برای کمک به ایران اعلام آمادگی کردند. در این نامه آمده است: «ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که فورا به حکم دادگاه منطقه جنوبی نیویورک اعتراض کند. لطفا توجه داشته باشید که اعتراض به این حکم باید تا چهارشنبه ۲۸ می‌(۷ خرداد) انجام شود، در نتیجه این موضوعی بسیار فوری است».
** اعتماد ۹۷/۳/۶
*  اتهام پرونده جدید نازنین زاغری امنیتی است
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه انقلاب اعلام کرد: پرونده جدید نازنین زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی هنوز تعیین وقت نشده و باید وکیل انتخاب کند و پس از آن تعیین وقت می‌شود. وی افزود: اتهام وی امنیتی است.
** شهروند ۹۷/۳/۶
*  خودمان را برای بدترین شرایط هم آماده کرده‌ایم
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره خروج آمریکا از برجام و تمهیدات سازمان انرژی اتمی برای مقابله با این اقدام عنوان کرد: ما در همان ابتدا سعی کردیم تا تمامی دستاوردها و همچنین زیرساخت‌های صنایع هسته‌ای کشور را حفظ کنیم تا بتوانیم در زمان مورد نیاز، فعالیت‌های خود را از سر بگیریم. به عبارت دیگر، ما حتی خود را برای بدترین و بدبینانه‌ترین شرایط آماده کرده بودیم و از این رو، اگر بخواهیم به عقب برگردیم و فعالیت‌های هسته‌ای خود را بار دیگر آغاز کنیم، هیچ مشکلی سد راه ما نیست.
*  گفت‌وگوها برای حفظ برجام ادامه می‌یابد
سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: پس از امروز گفت‌وگوهای ما با اروپا در مورد ارایه بسته تأمین منافع ایران برای حفظ برجام ادامه خواهد داشت. وی افزود: اکنون ما درحال مذاکره هستیم تا ببینیم که آیا آنها (اروپایی‌ها) می‌توانند بسته‌ای را به ما ارایه دهند تا منافع برداشته شدن تحریم‌ها را برای ما تأمین کند یا خیر و گام بعدی دریافت ضمانت‌های اجراست. او ادامه داد: ما به تعهد قانونی و سیاسی طرف‌های باقیمانده در برجام نیاز داریم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ملتی که در علم و دانش عقب باشد دنباله رو دیگران خواهد بود
رسا/آیت‌الله سبحانی گفت: ملتی که دارای علم و دانش باشد، در مسیر ترقی و تکامل گام برمی‌دارد اما ملتی که از خواندن و نوشتن علوم عقب بماند همیشه دنباله‌رو دیگران خواهد بود.وی با اشاره به این که خواندن و نوشتن نخستین چیزی است که به رسول خدا(ص) نازل شده است، اظهار داشت: پیکار با مسأله بی‌سوادی مدت‌ها است که در جمهوری اسلامی به راه افتاده است اما آنگونه که باید نتوانسته‌ایم در ریشه کن کردن آن موفق باشیم.  
والدین، راستگویی و صمیمیت  را به فرزندان بیاموزند
رسا/آیت‎الله مظاهری گفت: یکی از گناهان زبان دروغ است، از امام صادق(ع) روایت شده که دروغ‌گو دشمن خداوند است و همچنین کسی که کارش دروغ گفتن است در آسمان‌ها کذاب نامیده می‌شود.فرد دروغ‌گو به‌خاطر تهمت‌ها، شایعه‌پراکنی‌ها و غیبت‌ها به جهنم برزخی می‌رود و عالم برزخش بسیار طولانی می‌شود و باید بسوزد و بسازد.وی با اشاره به این‌که دروغ؛ وفا و صمیمت را از خانواده می‌برد، گفت: در خانه با صداقت و باوفا باشید، وفای بین زن و شوهر را عملاً به فرزندان بفهمانید تا وفا و صفا و صداقت را یاد بگیرند.
مسئولان دستورات رهبری درباره شرایط ادامه برجام را عملیاتی کنند
حوزه/ آیت الله مقتدایی با اشاره به بیانات بسیار مهم چند روز پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با ایشان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار همچون دیدارهای قبل، به تبیین مهم ترین نکات و ارایه رهنمودهایی پرداختند که بی شک اهتمام به آن ها به خصوص از ناحیه مسئولان می تواند باعث عزت و عظمت و موفقیت بیشتر کشور و نظام اسلامی شود. قائم مقام رئیس جامعه مدرسین با تاکید بر لزوم اهتمام مسئولان نسبت به عملیاتی سازی بیانات و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص شرایط ادامه برجام با اروپایی ها ، خواستار تلاش همگان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی شد.
لازمه ایمان تسلیم در برابر همه احکام الهی است
رسا/آیت الله مصباح یزدی با اشاره به مشکلات دنیا طلبی گفت: قرآن می فرماید مؤمن نباید به بهره مندی کافران از دنیا چشم بدوزد. عضو جامعه مدرسین با بیان این که نمی توان به بخشی از دین مؤمن و به بخش دیگر ‌آن کافر بود، لازمه ایمان را تسلیم در برابر همه احکام الهی دانست.
وی افزود: قرآن می فرماید اگر حکمت الهی و مصلحت نبود تمام نعمت‌های دنیوی به کافران داده می شد چون مسائل مادی بی ارزش است.
رهایی از سلطه کفار بزرگترین نعمت الهی است
رسا/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به این‌که انسان درهرحال باید شاکر نعمت‌های الهی باشدگفت: الطاف خداوند در همه حال شامل حال ما می‌شود و باید بدانیم که هر آنچه خوبی در این دنیا است از ناحیه خدا و هر آنچه از شرور نصیب مان می‌شود حاصل عمل بد خودمان است.عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که رها شدن از زیر سلطه حکومت‌های ظالم یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، ابراز کرد: این یک نعمت بسیار بزرگ است که جمهوری اسلامی از زیر سلطه استکبارگران و استعمارگران آزاد شده و می‌تواند استقلال فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد.
نارضایتی مردم فرانسه از عملکرد امانوئل مکرون
باشگاه خبرنگاران/براساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در فرانسه، ۵۷ درصد فرانسوی‌ها از عملکرد رئیس جمهور این کشور رضایت ندارند.گفتنی است روز گذشته تظاهرات گسترده علیه امانوئل مکرون، در شهرهای مختلف این کشور از جمله پاریس و مارسی بار دیگر با سرکوب وحشیانه پلیس فرانسه همراه شد.بر اساس اعلام پلیس ۲۱ هزار نفر در تظاهرات ضد مکرون حضور داشتند. در این تظاهرات و درگیری‌ها، حدود ۴۰ نفر بازداشت و تعدادی از جمله یک پلیس به شدت زخمی شده‌اند.
پمپئو: غنی‌سازی اورانیوم برای ایران مناسب نیست!
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که به نظر او غنی‌سازی اورانیوم یا داشتن تأسیسات پلوتونیوم برای ایران مناسب نیست.پمپئومدعی شد: «اگر ایرانیان برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای می‌خواهند، بسیار خوب، می‌توانند آن مواد را وارد کنند! این روشی است که بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان، آن را به کار می‌گیرند.»
اسرائیل ازخطر نُجباء وحشت داردآنها به ولایت فقیه وفادارند
مهر/ انستیتو واشنگتن و مرکز بین‌المللی ویلسون ضمن بررسی دکترین نُجَباء و پیروی آنها از ولایت‌فقیه، حضور این گروه در امتداد مرزهای اسرائیل را تهدیدی وحشت‌آفرین برای این رژیم دانستند.انستیتو واشنگتن خاطرنشان ساخت: گروه نُجَباء در ماه مارس ۲۰۱۷ خبر از تشکیل تیپ آزادسازی جولان داده؛ امری که از سوی مقامات اسرائیلی تهدیدی بسیار جدی قلمداد و سبب وحشت آن‌ها شده است.مرکز  ویلسون  دیگر اندیشکده آمریکایی را مقیّد و وفادار به ولایت‌فقیه تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای توصیف کرده است.
ایران تسلیم زیاده طلبی های آمریکا نمی شود
ایرنا/نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت وگو با شبکه الجزیره درباره استراتژی آمریکا و تلاش این کشور برای تحمیل برخی شروط اظهار کرد: نامگذاری این طرح به عنوان استراتژی جدید درست نیست چرا که این طرح نه استراتژی و نه جدید است.دریابان علی شمخانی یادآور شد: این روزها گنده گویی و یاوه گویی مقامات آمریکایی کمی زیاد شده و فکر می کنند با این اظهارات واقدامات می توانند موانع زیاده خواهی شان را کنار بزنند و حرف ناحق خودشان را اعمال کنند و جمهوری اسلامی ایران در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب به کرات ثابت کرده که هرگز تسلیم این نوع یاوه گویی ها و زیاده طلبی ها نمی شود.
آمریکا مانع کار نماینده سازمان ملل در امور یمن می شود
مهر/ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی از اقدامات آمریکا علیه این کشور انتقاد کرد.محمد علی الحوثی، در این خصوص تصریح کرد: آمریکایی ها در حالی دعوت به همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل در یمن می کنند که خود با رفتار و عملکردشان در عمل مانع کار وی می شوند.این مقام ارشد یمنی همچنین گفت: تا وقتی که ایالات متحده آمریکا و متحدانش تجاوز به یمن را متوقف نکنند، ادعاهایشان صرفا بازی سیاسی خواهد بود.
افزایش صادرات میعانات گازی با خروج آمریکا از برجام
ایرنا/ خروج آمریکا از برجام با فشارها و تهدیدات این کشور برای جلوگیری از فروش نفت و میعانات گازی ایران همراه بود، اما بررسی ها نشان می دهد که میزان صادرات میعانات گازی پارس جنوبی با وجود خروج آمریکا از برجام نه تنها کاهش نیافت، بلکه در اردیبهشت ماه رشد ۱۴۹ درصدی را به ثبت رساند.
تورم اردیبهشت ماه ۹.۱ درصد اعلام شد
ایرنا/ بانک مرکزی، نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۱۳۹۶ را معادل ۹.۱ درصد اعلام کرد.همچنین شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت ماه امسال به ۱۱۷.۵ رسید که نسبت به ماه پیش ۱.۶ درصد افزایش یافت.این شاخص در اردیبهشت۹۷ نسبت به ماه مشابه پارسال نیز معادل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.
پمپئو آرزوهای دست نیافتنی نتانیاهو را به زبان راند
ایرنا/روزنامه الوطن چاپ عمان نوشت: با اینکه شرط‌های وزیر خارجه آمریکا برای ایران درحد یک جنگ تمام عیار بود ولی فکر نمی کنیم دولت آمریکا در اندیشه افزودن شکستی دیگر به شکست های کشورش در ویتنام، افغانستان و عراق باشد و قطعا در این دولت کسانی هستند که می دانند ایران عراق، افغانستان یا لیبی نیست.روزنامه الوطن نوشت: پمپئو فقط خواسته های نتانیاهو را بر زبان راند. همان خواسته هایی که از زمان باراک اوباما تکرار می کند ولی ایران کشوری نیست که زیر بار چنین خواسته هایی برود مگر اینکه ایران آن ایرانی نباشد که ما می شناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *