خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۵

سالروز وفات حضرت خدیجه کبری علیها السلام را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: تحریم‌ها جلوی پیشرفت انقلاب و اسلام را نمی‌گیرد
  • آیت الله حسینی بوشهری: همه افراد جامعه برای رسیدن به امنیت باید با پلیس همکاری کنند
  • آیت الله کعبی: جامعه قرآنی باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کند
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی: حوزه به کادرسازی رسانه‌ای نیاز دارد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: رونق مساجد سبب کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود

 

** جام جم ۹۷/۳/۵
*  کنگره، اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از ترامپ گرفت
در جلسه تصویب قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا، اصلاحیه‌ای در این قانون تصویب شد که اختیار اعلام جنگ علیه ایران را از دولت گرفته و آن را به اخذ مجوز از کنگره مشروط می‌کند.
این اصلاحیه که از سوی کیت الیسون عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد شده و مورد حمایت تعدادی دیگر از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه این مجلس بود، به اتفاق آرا تصویب شد.
الیسون در پیامی توئیتری در این باره گفت: تصویب این اصلاحیه فراحزبی مخالفتی قدرتمند و به موقع با خروج دولت ترامپ از توافق (هسته‌ای) ایران و ادبیات خصمانه فزاینده اوست.
** همشهری ۹۷/۳/۵
*  سعد حریری مأمور به تشکیل کابینه لبنان شد
میشل عون رئیس جمهور لبنان بعد از مشورت با نمایندگان پارلمان، سعد حریری را بار دیگر مکلف به تشکیل کابینه کرد. حریری در نشست روز پنجشنبه پارلمان لبنان از مجموع ۱۲۸ رأی موافقت ۱۱۱ نماینده را برای تشکیل کابینه جدید به دست آورد.
** کیهان ۹۷/۳/۵
*  اگر در برابر آمریکا فقط سنگ داشته باشیم بازهم دشمنی‌شان تمام نمی‌شود
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند. آیت‌الله امامی کاشانی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند، باز هم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.
*  دنیازدگی مانع انجام تکلیف و سبب انحراف انسان از مسیر حق می‌شود
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق با بیان اینکه گناه سعادت ابدی انسان را از بین می‌برد، گفت: یکی از عواملی که سبب می‌شود تا انسان با وجود علم داشتن دچار گناه و انحراف از مسیر حق شود، دنیا زدگی و حب دنیا است.
وی افزود: در فرهنگ اسلامی دنیازدگی آفت بزرگی است و مانع از انجام وظایف انسان می‌شود، آنچه در آیات و روایات با عنوان دنیا مورد مذمت واقع شده دوست داشتن زندگی دنیوی و دل بستن به آن است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر هدف را بدانیم، تنها به دنبال انجام تکلیف و وظیفه مورد رضایت الهی خواهیم بود، انسان برای رسیدن به بهشت و جایگاه عالی در قیامت باید ایمان داشته و سعی و تلاش لازم را انجام دهد چرا که با تنبلی کاری به پیش نمی‌رود، نگاه انسان به دنیا نباید به عنوان اصالت باشد بلکه باید آن را ابزاری برای رسیدن به سعادت ابدی بداند.
** شرق ۹۷/۳/۵
*  آغاز قرارداد ۸۵ میلیون‌دلاری هندی‌ها در بندر‌ چابهار
محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸۵میلیون‌دلاری هندی‌ها در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد با شرکت IPGL هند و با سرمایه‌گذاری ۸۵میلیون‌دلاری جهت تأمین تجهیزات بندری چابهار و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات آغاز شده است.
*  روس‌اتم از ایران نمی‌رود
رئیس شرکت دولتی روس‌اتم اعلام کرد که وضعیت ایجادشده درخصوص برجام و خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی، باعث توقف طرح‌ها و پروژه‌های همکاری روسیه در ایران نمی‌شود. آلکسی لیخاچوف گفت: هیچ ریسکی برای طرح‌های روسی در ایران در رابطه با وضعیت پیرامون برجام نمی‌بینیم. شرکت اتم‌ استروی اکسپورت وابسته به شرکت روس‌اتم پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر است و واحد اول این نیروگاه را با مشارکت طرف ایرانی راه‌اندازی کرده است.
** ایران ۹۷/۳/۵
*  باید در لحظات مهم تصمیم سرنوشت ساز گرفت
رئیس جمهوری در مراسم یازدهمین کنگره تجلیل از ایثارگران، ویژه شهدای فتح خرمشهر پیام سوم خرداد را پذیرش شکست ناپذیری ایران در جهان دانست و تأکید کرد که امروز نیز ملت ایران به عنوان ملتی بزرگ و عزیز در دنیا مطرح است، چرا که یک تنه و با اتکاء به خدا و توسل به پیامبر و ائمه در برابر دشمن ایستاد و دفاع کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه باید قدردان لحظات سرنوشت‌ساز زندگی‌مان باشیم، گفت: ملت ایران و ملت‌ها و رهبران اسلامی گاهی در لحظاتی مهم و سرنوشت‌ساز قرار می‌گیرند که باید در آن تصمیم و عمل سرنوشت‌ساز داشته باشند.
*  مواضع امارات در قبال کشورمان صحیح نیست
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مواضع امارات در قبال کشورمان صحیح نیست و دستگاه دیپلماسی ایران در این زمینه خوب عمل کرده است.
 محمود واعظی با بیان اینکه امارات بسیاری از روابط خود با کشورمان از جمله در مسائل اقتصادی را محدود کرده است، گفت: بنده معتقدم باید اجازه بدهیم آنچه در دستگاه دیپلماسی کشور می‌گذرد روال خود را طی کند و نباید نسبت به مسائل احساسی تصمیم بگیریم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۵
*  نخستین گام مثبت در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا
مذکرات ایران و اعضای اروپایی و آسیایی برجام در نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا با موفقیت همراه شد و بنا به گفته حاضران در این جلسه توافق‌های خوبی برای ادامه مذاکرات تا حصول شرایط برای ادامه برجام بدست آمده است.
سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی به تامین خواسته ایران اظهارکرد که برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.
عراقچی افزود: نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام به درخواست ایران برای بررسی خروج آمریکا از این توافق، عواقب خروج آمریکا و اینکه آیا بقیه اعضاء برجام قادر هستند این توافق را بدون آمریکا حفظ و منافع ایران را در برجام تامین کنند، برگزار شد.
وی گفت: آنها بر تعهد خودشان به مذاکرات فشرده با ایران تاکید کردند، و تلاش دارند در زمینه‌های مختلفی از جمله نفتی و بانکی، بحث‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و تجارت، بیمه، مالی و بانکی بتوانند به راهکارهای عملی برای تامین خواسته‌های ایران برسند.
** وطن امروز ۹۷/۳/۵
*  آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای یازدهمین بار اعلام کرد ایران به طور کامل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده و اجازه بازرسی‌های لازم را به بازرسان آژانس داده است. این نخستین گزارش آژانس انرژی اتمی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است. در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۲۴ مه /۳ خرداد منتشر کرد، تهران کماکان به موارد تعیین شده در توافق هسته‌ای عمل می‌کند. آژانس در گزارش اخیر خود آورده که هیچ سند و مدرکی حاکی از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران مشاهده نشده است.
*  طرح جدید مجلس برای «دوتابعیتی‌ها»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح جدید پارلمان برای دوتابعیتی‌‌ها را تشریح کرد.
سیدحسین نقوی‌حسینی افزود: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت، ضوابط و شرایطی برای افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده که شامل گرین‌کارت و مدت اقامت در کشور دیگر و نیز نوع ارتباط فرد با آن کشور است. عضو هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دوتابعیتی‌ها اضافه کرد: براساس طرح اصلاح قانون تابعیت که به امضای ۷۰ تن از نمایندگان مجلس رسیده است، الزاماتی برای منع دولت‌‌ها در به‌کارگیری دوتابعیتی‌ها یا افراد دارای تابعیت مضاعف تعیین شده است.
** جوان ۹۷/۳/۵
*  پمپئو درباره ایران دچار توهم شده است
معاون سیاسی سپاه معتقد است وزیر امور خارجه امریکا در اظهارات اخیر خود علیه ایران دچار نوعی توهم شده است. سردار یدالله جوانی درباره اظهارات ضد ایرانی اخیر وزیر خارجه امریکا گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه امریکا حکایت از این دارد که ایشان گویا ۴۰ سال گذشته را در خواب به سر می‌برده است و با اتفاقاتی که در این سال‌ها در جهان و منطقه رخ داده است آشنایی نداشته و از تحولات میدانی بی‌خبر هستند. وی افزود: صحبت‌های پمپئو با این تصور صورت گرفته که امریکا هنوز همان امریکای قبل از پیروزی انقلاب است و ایران هم همان ایران تحت سلطه امریکاست و دچار نوعی توهم شده و یک سلسله باید‌هایی را از جایگاه امریکای آن دوران دیکته می‌کند و فکر می‌کند ملت ایران باید این کار‌ها را انجام دهد.
*  محمد بن سلمان تا قبل از عید فطر پادشاه می‌شود!
در حالی که سلامتی محمدبن سلمان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، حساب توئیتری معروف «میزان» در صفحه توئیتر خود نوشت که ولیعهد قصد دارد قبل از عیدفطر پادشاه شود. در حساب توئیتری معروف میزان آمده است: محمد بن سلمان این روزها به فکر تکیه زدن بر مسند پادشاهی تا قبل از عید فطر است.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۵
*  هیچ‌گاه آغازکننده جنگ نخواهیم بود
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در سخنانی گفت: خوشبختانه امروز نیروهای مسلح از اشراف خوب اطلاعاتی برخوردار هستند و می‌دانیم در هر پایگاه چه تجهیز و تسلیحاتی دارند و حتی رفتارشناسی کرده‌ایم. دکترین نیروهای مسلح بازدارندگی و دفاعی است. ما هیچ‌گاه آغازکننده هیچ جنگی نخواهیم بود و درصدد تسلط بر خارج نیستیم ولی هر جا با تهدید دشمن روبرو شویم با آن مقابله می‌کنیم و اگر لازم باشد در جهت ارتقای توان دفاعی خود تلاش خواهیم کرد.
*  اتهامات مراکش علیه ایران برای خوشایند طرف‌های ثالث است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات جدید وزیر امور خارجه مراکش، ضمن رد ادعاهای مطرح شده گفت: اصرار مقامات مراکشی به تکرار ادعاهای کذب خود برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران و مطرح کردن مکرر اتهامات بی پایه علیه کشورمان صرفا اقدامی برای خوشایند برخی طرف‌های ثالث است. اوایل اردیبهشت ماه امسال ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مغرب اعلام کرد که رباط روابط خود را با تهران قطع کرد.
** رسالت ۹۷/۳/۵
*  وحدت کلمه، توطئه دشمن برای ضربه به انقلاب را بی‌اثر می‌کند
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: وحدت کلمه توطئه دشمن برای ضربه به انقلاب را بی‌اثر می‌کند. آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر قرآن خود با بیان این که همواره دشمنانی در جامعه اسلامی در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، تأکید کرد: اگر مسلمانان در هر جامعه ای از جمله کشور خودمان همدل بوده و وحدت کلمه داشته باشند هیچ گاه دشمنان بر آنها پیروز نمی شوند.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۵
*  نوبخت کسری بودجه ۸ میلیارد دلاری ایران را رد کرد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش صندوق بین المللی پول مبنی بر کسری بودجه ۸ میلیارد دلاری ایران در آینده را رد کرد.
محمدباقر نوبخت در واکنش به گزارش صندوق بین المللی پول مبنی بر کسری بودجه ۸ میلیارد دلاری ایران در آینده، گفت: شاید منظور این صندوق از کسری بودجه، تحقق نیافتن منابع دولت باشد همانگونه که در سال ۹۶ حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان از رقم پیش بینی شده در بودجه محقق نشد.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بنابراین این رقم به معنی کسری بودجه نیست زیرا دولت به میزان درآمد خود مصرف می‌کند.
*  توافق پنج کشور حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، از توافق کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند پنج جانبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه این کشورها در آستانه خبر داد.
در گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس برخی اسناد پنج جانبه از جمله پیش نویس توافقنامه بین‌دولتی همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه حمل و نقل، پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری عرصه بازرگانی و اقتصادی، پیش نویس توافقنامه مقابله با حوادث غیر مترقبه در خزر، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با تروریسم در خزر، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر و پیش نویس پروتکل همکاری نیروهای مرزبانی به توافق رسیدند.
** آرمان ۹۷/۳/۵
*  نهایی‌شدن قرارداد راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد
معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد با یک سرمایه‌گذار چینی خبر داد. خیرا… خادمی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های ریلی که در سال‌های گذشته مطالعات ابتدایی روی آن انجام شده بود، خط ریلی بود که شهرهای شمال شرق ایران را به یکدیگر متصل می‌کرد و با مسیری جدید گرگان را به مشهد مقدس و سپس شبکه ریلی اصلی ایران اتصال می‌داد. او توضیح داد: خوشبختانه پس از بررسی‌های لازم یک شرکت چینی برای تامین مالی و اجرای بخشی از روسازی این پروژه اعلام آمادگی کرد تا در کنار شرکت مسکن و عمران قدس رضوی که وابسته به آستان قدس است کار ساخت این پروژه را تکمیل کند.
** آفرینش ۹۷/۳/۵
*  ترامپ دیدارش با رهبر کره شمالی را لغو کرد
ساعاتی پس از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدارشان که قرار بود ۱۲ ژوئن اتفاق بیفتد را اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا دیدار آتی خود با رهبر کره شمالی را لغو کرد.در این نامه آمده است: من احساس می‌کنم که، در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.
*  باید تضمین های لازم درمورد اجرای برجام به ایران داده شود
رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که شرکت های اروپایی به رغم امکان تحریم های آمریکا، علاقمند به حفظ همکاری با ایران هستند و باید تضمین های لازم را در مورد اجرای برجام به تهران بدهیم.
امانوئل مکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: کشورهای اروپایی در روزهای اخیر اعلام کرده اند که در برجام می مانند.وی با اشاره به اینکه سه کشور اروپایی از امضاکنندگان برجام هستند، اظهار داشت: مفاد برجام از سوی این کشورها اجرا می شود.رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرد: ایران به تعهدات خود عمل می کند و اطلاعاتی که از آژانس بین المللی انرژی اتمی دریافت کردیم، مثبت است، بنابرین می خواهیم برجام حفظ شود.
** قدس ۹۷/۳/۵
*  تحریم‌های آمریکا و کشورهای خلیج فارس بر حزب الله بی‌اثر است
دبیرکل جنبش حزب الله لبنان طی سخنرانی خود به مناسبت هجدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی جنوب این کشور از دست رژیم اشغالگر قدس گفت که آنچه در منطقه رخ می‌دهد در راستای تحقق «خاورمیانه بزرگ» است. سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد: با توجه به شرایط اخیر قدس و اقدامات ترامپ در مورد این شهر، باید روز جهانی قدس در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به صورت گسترده برگزار شود.
سیدحسن نصرالله با اشاره به تحریم‌های آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس علیه حزب الله تاکید کرد که این تحریم‌ها جدید نبود، با این حال تاثیر نخواهد داشت. وی افزود: علت اصلی فشارهای مستمر آمریکا علیه ایران این است که این کشور حامی اصلی مقاومت در لبنان و منطقه است.
*  حفظ برجام ارتباطی با برنامه موشکی و فعالیت‌های ایران ندارد
رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه حفظ برجام ارتباطی با برنامه موشکی و فعالیت‌های ایران ندارد، هشدار داد اگر توافق هسته‌ای ایران حفظ نشود عواقب تاسف باری در انتظار است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود در سن پترزبورگ گفت: روسیه از تلاش‌های اروپا برای نجات توافق هسته‌ای ایران با وجود خروج آمریکا از این توافق قدردانی می‌کند.
** خراسان ۹۷/۳/۵
*  به پایبندی به این توافق ادامه خواهیم داد
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سفر خود به چین بیان کرده که«توافق هسته‌ای با ایران یک توافق ایده آل نیست اما گزینه‌های دیگر در خصوص ایران از ثبات کمتری برخوردار است و به همین دلیل است که ما به پایبندی به این توافق ادامه خواهیم داد.» وی افزوده است که چین اگر بخواهد توانایی آن را دارد که خلأ تجاری ایجاد شده پس از خروج آمریکا از برجام را پر کند.
** اعتماد ۹۷/۳/۵
*  ١۵ نفر در پرونده حقوق‌های نجومی محکوم شدند
عباس پوریانی، رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: تاکنون ۴٢ پرونده حقوق‌های نجومی با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت ارسال شده است. از این تعداد پرونده ٢١ فقره منجر به صدور رای شده که ١۵ نفر محکوم شدند و برای ۶ نفر حکم برائت صادر شده است. برخی از این افراد به رد مال، مجازات حبس و جزای نقدی و برخی هم به مجازات تا پنج سال حبس محکوم شدند.
** شهروند ۹۷/۳/۵
*  واکنش وزارت خارجه فرانسه به شروط رهبری برای ماندن در برجام
اگنس وان درمال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در واکنش به شروطی که از سوی مقام معظم رهبری برای ماندن ایران در برجام اعلام شد، گفت: همان‌طور که ژان ایو لودریان، وزیر خارجه نیز اعلام کردند این توافق از بین نرفته است و ما بیانات رهبری ایران را مدنظر قرار می‌دهیم. وی افزود: تمایل اروپایی‌ها برای ماندن در برجام البته ما را از نگرانی‌هایی که در مورد برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران داریم، غافل نمی‌کند. درمال گفت: به همین دلیل است که ما پیشنهاد می‌کنیم تا یک چارچوب مذاکرات جامع را با ایران ایجاد کنیم. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود حمایت جامعه جهانی از برجام از این توافق خارج شد.
*  حفظ برجام آزمونی برای اتحادیه اروپاست
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست اروپایی با عنوان «نشست کسب‌وکار اروپا» درباره لزوم حفظ برجام گفت: این یک آزمون برای اتحادیه اروپاست که آیا ما می‌توانیم تصمیمات مختص به خودمان را بگیریم، حق حاکمیت خود را به نمایش گذاشته، از منافع‌مان حفاظت کنیم و قدرت خود را نشان دهیم. وی با اشاره تلویحی به فشارهای آمریکا به اتحادیه اروپا درباره برجام تصریح کرد: ما چالش‌هایی داریم، اما می‌توانیم توافق (برجام) را حفظ کنیم، اگر ایرانی‌ها در توافق بمانند و به آن احترام بگذارند، همان کاری که آنها اکنون دارند انجام می‌دهند.
** سازندگی ۹۷/۳/۵
*  مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر سیاسی رئیس جمهور: موضوع برای ما و اروپایی‌ها روشن است که مذاکرات نمی‌تواند طولانی باشد. در قبال پایبندی کامل ایران به تعهدات برجام، تحریم‌ها باید لغو شود و کشورمان بتواند به فعالیت‌های اقتصادی که قبلا در چارچوب محدودیت‌های تحریمی آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت با آن مواجه بود، کارهایش را انجام دهد. اگر اروپایی‌ها ادعا دارند این را تضمین کنند، باید به ما بگویند که تضمین‌های عینی چیست.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تحریم‌ها جلوی پیشرفت انقلاب و اسلام را نمی‌گیرد
مهر/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جمع فضلای حوزه علمیه قم و مفسران قرآن کریم با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: در شعب ابی‌طالب تحریم‌ها مسلمانان را در بر گرفته بود و در واقع همان تحریم‌هایی است که امروز دنیای کفار علیه ما روا می‌دارد که باید به آنها گفت اگر تحریم‌ها در دوران صدر اسلام کارساز بود و از گسترش اسلام جلوگیری می‌کرد؛ امروز هم کارساز می‌شود که اینگونه نبوده و نیست.وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که اسلام در محاصره است و در این زمان باید آماده فداکاری باشیم و ممکن است در این مسیر مشکلاتی وجود داشته باشد که باید آنها را تحمل کرد.
همه افراد جامعه برای رسیدن به امنیت باید با پلیس همکاری کنند
مهر/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با جانشین فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: اگر آحاد جامعه خواستار امنیت هستند باید با پلیس همکاری کنند و این همکاری می‌تواند نقش بسزایی در شکل گیری رفتار سالم اجتماعی داشته باشد. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: هیمنه پلیس باید به گونه‌ای باشد که در مجرمان احساس ترس و در افراد بی گناه احساس امنیت ایجاد کند، اینکه همه کارها را به پلیس واگذار کنیم کار درستی نیست باید تک تک آحاد جامعه هر کدام در جایگاهی که هستند نقش خود را در همکاری با پلیس ایفا کنند.
جامعه قرآنی باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کند
رسا/آیت الله کعبی در نشست جامعه قرآنی استان خوزستان با بیان این که جامعه باید بر مدار قرآن ساخته شود، گفت: جامعه بر مدار قرآن جامعه ای توحیدی، عدالت محور، تقوا محور، بصیرت محور و جامعه ای سرشار از کار و تلاش است و چنین جامعه ای با فقر، فساد و تبعیض مبارزه می‌کند.عضو جامعه مدرسین با بیان این که رویکرد مثبت به قرآن کریم این است که قرآن کتاب کسب ایمان، تقوا و بصیرت الهی باید باشد، اظهار داشت: جامعه قرآنی در محضر قرآن کریم برای فرهنگ سازی و تصحیح رفتارها و در نهایت برای جامعه سازی تلاش می‌کند.
رونق مساجد سبب کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود
رسا/حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در گردهمایی ائمه جماعات استان قم تأکید کرد: اگر مساجد رونق پیدا کنند تردیدی نیست که جرایم و مفاسد در جامعه رو به کاهش می‌رود و جامعه بیشتر جنبه سعادت و معنویت پیدا می‌کند.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با تأکید بر این که مسجد باید محور همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره باشد، عنوان کرد: در زمان پیامبراکرم(ص) مسجد محور همه فعالیت‌ها بود و همه مشکلات در آن حل می‌شد، بنابراین امروزه نیز ما باید از این اقدام الگو برداری کنیم.
حوزه به کادرسازی رسانه ای نیاز دارد
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی با حضور در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه قرآن، تأکید کرد: رسالت اصلی حوزه رساندن پیام الهی است و به هر میزان در عرصه رسانه به این موضوع توجه شود در حقیقت به انجام رسالت حوزه کمک شده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر کادرسازی رسانه ای برای حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: زمانی به این موضوعات توجهی نمی شد، ولی اکنون وضعیت متفاوت شده است. در این زمینه باید همت گمارد، چرا که رسیدن به یک خبرگزاری قوی حوزوی در تحقق رسالت‌های حوزه نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
مقاومت جزئی از هویت ملی ایرانی است
ایسنا/ جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: شهر دزفول در گذر زمان نشان داد که اگر مقاومت به عنوان جزئی از شخصیت و هویت ملی یک ملت جای بگیرد، ملتی مقاوم و متحد به‌وجود می‌آید و چنین ملتی در تمامی مراحل و جریانات قومی و ملی، سدی محکم بر سر راه دشمنان است.سردار سلامی درادامه با بیان اینکه دفاع مقدس سرچشمه ایستادگی و مقاومت برابر دشمنان است، تصریح کرد: دفاع مقدس ثابت کرد که عزت مسلمانان از مسیر جهاد عبور می‌کند و دوری از لباس جهاد و شهادت جز ذلت و خواری نخواهد داشت.
نبیه‌بری به دیدار سید حسن نصرالله رفت
ایسنا/ پس از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان و انتخاب مجدد نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان، بری به دیدار دبیرکل حزب الله لبنان رفت تا درباره وضعیت سیاسی کشور با هم گفت‌وگو کنند. دو طرف در این دیدار به بررسی شرایط کلی کشور پرداخته و به صورت ویژه تحولات اخیر فلسطین را بررسی کرده و بر حمایت کامل خود از فلسطینی‌ها تاکید کردند.
اوپک و روسیه تحت فشار آمریکا تولید نفت خود را افزایش می‌دهند
تسنیم/منابع آگاه گفتند، عربستان و روسیه در حال مذاکره در مورد افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت کشور‌های عضو و غیر عضو اوپک هستند. این در حالی است که به گفته دبیرکل اوپک، گلایه ترامپ از قیمت‌های بالای نفت موجب مطرح شدن ایده افزایش تولید شده است.
 اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مدارس کشور
تسنیم/رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که برخی از مفاد سند ۲۰۳۰ در برخی از مدارس کشور علیرغم ممنوعیت اجرای این سند، اجرا می‌شود. دکتر زاهدی با بیان اینکه گزارشاتی از نحوه اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ واصل شده، افزود: در این گزارشات که به کمیسیون واصل شده، آمده که برخی سخنرانان به مدارسی دعوت شده‌اند و مواردی را مطرح کرده‌اند که دقیقاً در سند ۲۰۳۰ ذکر شده است.
سیاست‌های ترامپ در مورد ایران و روسیه باید تغییر کند
مهر/رئیس صندوق بین المللی پول از رویکرد نامعقول دولت آمریکا در قبال ایران و روسیه انتقاد کرد و از رئیس جمهور آمریکا خواست سیاست‌های غیرمنطقی خود در مورد ایران و روسیه را تغییر دهد.«کریستین لاگارد» که در نشست پایانی همایش بین المللی سن پترزبورگ سخن می‌گفت: تاکید کرد هدف سیاست‌های آمریکا در خصوص این دو کشور مشخص نیست و از این رو این سیاست‌ها باید تغییر کند.
دفاع از آیت الله عیسی قاسم واجب شرعی است
رسا/علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای با محکومیت استمرار جنایت‌های رژیم آل خلیفه در منطقه الدراز بحرین تاکید کردند که حصر خانگی آیت الله عیسی قاسم نشان دهنده آن است که دشمنی علیه دین و ملت همچنان ادامه دارد. علمای بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات رژیم آل‌خلیفه دفاع از جان آیت الله عیسی قاسم را واجب شرعی دانستند.
اروپائی‌ها باید در برجام وارد اقدامات عملی بیشتری شوند
باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه کشورمان گفت: روند اجرای مقررات بازدارنده اتحادیه اروپا آغاز شده و اروپائی‌ها باید در برجام وارد اقدامات عملی بیشتری شوند. دکترظریف درباره تضمین اروپا برای تامین منافع کشورمان در برجام، اظهار کرد: بعد از جلسه ما با اتحادیه اروپا آنچه تاکنون اتفاق افتاده، اعلامیه سیاسی و برگزاری جلسه سران اروپا بوده که تصمیم گیری‌هایی در این زمینه شده است.وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم ببینیم اروپایی‌ها تا چه حدی می‌توانند حرف‌هایشان را به عمل تبدیل کنند.
کمیسیون مشترک پیگیری برجام بیانیه‌ای درباره نشست وین منتشر کرد
باشگاه خبرنگاران/کمیسیون مشترک برجام، که به درخواست کشورمان وبا حضوریوکیا امانو برگزارشده بود بیانیه‌ای درباره نشست وین منتشر کرد.شرکت کنندگان اعلام کردند که آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر استمرار پایبندی ایران را به تعهدات هسته‌ای مرتبطش تایید کرده است. شرکت کنندگان همچنین تعهد خود در زمینه اجرای مستمر و کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را با حسن نیت و در فضای مثبت یادآوری و تاکید کردند: رفع تحریم‌های مرتبط با مسئله هسته‌ای ایران که امکان عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری را به ایران می‌دهد، بخشی اساسی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. همچنین شرکت کنندگان توافق کردند تلاش‌های جاری خود را در کمیسیون مشترک و همه نهاد‌های آن در قالب گروه متشکل از سه کشور اروپایی و دو کشور دیگر بویژه در قالب گروه کاری اجرای روند رفع تحریم‌ها تقویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *