خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۳

  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
  • رهبر معظم انقلاب: با اروپا دعوا نداریم بی اعتمادیم
  • آیت الله مصباح یزدی: وضعیت زندگی مسئولان نباید با جامعه متفاوت باشد
  • آیت الله فقیهی: اختلاس و تضییع حقوق مردم نتیجه عدم مراقبت بر نفس است
  • دکتر ظریف: طرح مذاکره مجدد با ایران خیال‌بافی است
  • معاون وزیر خارجه سوریه: حضور یا خروج ایران از سوریه فقط به دمشق مربوط می شود

 

** جام جم ۹۷/۳/۳
*  طرح مذاکره مجدد با ایران خیال‌بافی است
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، اظهار کرد: صحبت‌های پمپئو آن‌قدر بی‌حساب و کتاب، خارج از نزاکت و بدون منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد.
محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: این سخنان نشان دهنده ورشکستگی ایالات متحده آمریکا است که در واقع تبدیل به سیاست خارجی استیجاری شده و هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند می‌تواند بیشتر این سیاست خارجی را به آن سمت حرکت دهد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ۱۲ خواسته مطرح شده از سوی آمریکا و درخواست آنها برای مذاکره مجدد با ایران گفت: مذاکره مجدد، خیال بافی بوده که پمپئو در سخنرانی خود مطرح کرد. مردم ایران همواره نشان داده‌اند که در برابر زورگویی، مقاوم هستند و کشورهای زورگو را از روش خود پشیمان می‌کنند.
*  توضیح آذری جهرمی درباره مذاکره دولت و تلگرام
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با اشاره به اخبار منتشره درخصوص مذاکره دولت ایران و موسس تلگرام گفت: این دیدار با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شده است. وی افزود: در دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شده که البته توافق‌هایی هم به دست آمد و تلگرام ملاحظات ما را در مورد کانال‌های غیراخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم لحاظ کرد.
** همشهری ۹۷/۳/۳
*  آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که برنامه موشکی ما قابل مذاکره نیست. علی شمخانی گفت: واشنگتن جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد و سیاست تحریم‌ها شکست خورده است. وی همچنین افزود: انصارالله یمن یک پیشنهاد اروپایی برای آتش‌بس در ماه رمضان قبول کردند اما ریاض آن را رد کرد. شمخانی ادامه داد: هرگونه تجاوز آمریکایی به آبهای خلیج فارس با واکنش مستقیم و فوری مواجه خواهد شد.
*  نبیه بری برای ششمین بار رئیس پارلمان لبنان شد
پس از مشخص شدن تکلیف کرسی‌های پارلمان جدید لبنان، نخستین جلسه پارلمان روز گذشته برگزار شد و نبیه بری با ۹۸ رأی برای ششمین بار متوالی به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.
** کیهان ۹۷/۳/۳
*  با اروپا دعوا نداریم؛ بی اعتمادیم
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: در مقابل تحریم‌ها اعتراض کردیم ولی حرکت و عملی انجام ندادیم.
– از اول انقلاب تا امروز، آمریکا انواع دشمنی‌ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داده است و انواع کارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرده است. همه‌ این کارها هم هدفش «براندازی» بود و این کلمه که تکرار می‌شود، چیز جدیدی نیست.
– شما جمهوری اسلامی را مقایسه کنید که بعد از ۴۰ سال با توانایی‌های گوناگون دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود و همه‌ این‌ها شکست خورده. ما در شکست دشمن شک نداریم و هرکس که با معارف اسلامی آشنا باشد این را می‌داند.
– رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم سرنوشتی بهتر از اسلافش مانند بوش و نئوکان‌ها و ریگان نخواهد داشت و در تاریخ گم خواهد شد.
– حل مسائل کشورمان را به برجام گروه نزنید.
– دشمنی آمریکا بر محور مسئله‌ای مثل اتمی نیست، بحث فراتر است، نظامی که قد برافراشته و نسبت به آمریکا هیچ ملاحظه‌کاری‌ای نمی‌کند و پرچم اسلام را در دست گرفته است. آمریکا با چنین نظامی عمیقاً مخالف است. آمریکا می‌خواهد مؤلفه‌های قدرت را در جمهوری اسلامی از بین ببرد.
– انعطاف در برابر این دشمن، تیغ او را کُند نخواهد کرد بلکه او را گستاخ‌تر خواهد کرد؛ همان بوش دوم در مقابل انعطاف دولت وقت، اسم محور شرارت را روی او گذاشت. اگر می‌خواهید کاری کنید که دشمنی کم شود، انجام بدهید ولی راهش نرمش و انعطاف نیست.
– ما بنای دعوا با اروپا نداریم اما به آنها اعتماد نداریم این سه کشور نشان داده‌اند در حساس‌ترین موارد با آمریکا همراهند. حرکت زشت فرانسه در نقش پلیس بد مذاکرات هسته‌ای و کارشکنی انگلیسی‌ها در تهیه‌ کیک زرد از این موارد بود.
*  کشور نباید اسیر برجام شود
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار داشت: ایران اسلامی ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت‌های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به گونه‌ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است.
حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: نباید بر اساس برخی توهمات، کشور را متوقف کنیم. در حالی که جامعه ما می‌تواند گام‌های بلندی بردارد، آینده منطقه را رقم بزند.
** شرق ۹۷/۳/۳
*  ترامپ ما را در مسیر مناقشه با ایران سوق می‌دهد
وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران در گفت‌وگو با رادیو نیویورکر درباره مخالفت دونالد ترامپ با برجام می‌گوید: اکنون جان بولتون مشاور امنیت ملی اوست و وزیر پمپئو نیز اگرچه تلاش می‌کند یک دیپلمات باشد، در قبال ایران تنها یک تندرو بوده است. به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور ترامپ احتمالا ما را در مسیر مناقشه با ایران سوق می‌دهد و این نتیجه خوبی برای آمریکا نیست.
** ایران ۹۷/۳/۳
*  تشخیص جاسوسی با مراجع قضایی است
دادستان تهران گفت: تحقیقات پرونده جاسوسی در پوشش فعالیت‌های محیط زیست در دادسرای تهران بزودی به پایان می‌رسد. جعفری دولت‌آبادی افزود: اساساً به لحاظ تفکیک قوا و واگذاری امر رسیدگی‌های قضایی به قوه قضائیه، تشخیص جاسوسی بودن اقدامات متهمان از اختیارات مراجع قضایی است و هرگونه اظهار نظر در این خصوص از سوی مسئولان اجرایی و دیگر اشخاصی که اختیاری در این زمینه ندارند و در قانون دسترسی آنها به پرونده قضایی تعریف نشده است، مغایر مقررات موجود بوده و به لحاظ غیر مستند بودن، ارزش استنادی ندارد.
*  تکذیب ادعای کریمی قدوسی از سوی عراقچی
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهارات منتسب به خود از سوی کریمی قدوسی را تکذیب کرد و گفت این اولین بار نیست سخنانش در جلسه‌ای بسته و غیرعلنی در مجلس به صورتی کاملاً مخدوش، مغلوط و وارونه به رسانه‌ها منعکس می‌شود. جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد پس از جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس به خبرنگاران گفته بود: آقای عراقچی در پایان مذاکراتی که چند روز پیش با اروپایی‌ها داشت عنوان کرد که اروپایی‌ها اقداماتی را در راستای اجرای برجام در دستور کار قرار خواهند داد و صراحتاً گفت که اروپایی‌ها به ازای ماندن در برجام، تصویب (FATF گروه ویژه اقدام مالی) را از ایران خواسته‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۳
*  مشتریان اصلی نفت ایران از تحریم‌های آمریکا پیروی نمی‌کنند
شبکه خبری «سی ان بی سی» آمریکا اعلام کرد، تحلیلگران نفتی مانند «کریستین ملک» در بانک سرمایه گذاری «جی پی مورگان» آمریکا معتقدند، تهدید بزرگ در عرضه نفت، کاهش تولید نفت ونزوئلاست نه کم شدن صادرات نفت ایران، زیرا بعید است مشتریان بزرگ نفت ایران از تحریم‌های آمریکا پیروی کنند.
شبکه خبری یاد شده در تارنمای اینترنتی خود نوشت: به باور این تحلیلگر، صادرات نفت ایران تغییری نخواهد کرد و تهران به احتمال زیاد تحریم‌های اقتصادی آمریکا را با صادرات نفت بیشتر به کشورهایی مانند ترکیه و هند دور خواهد زد.
** وطن امروز ۹۷/۳/۳
*  پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام حسنی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فداکـار و مجاهد حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا حسنی امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفتند.
بخشی از پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
مجاهدت‌های مستمر و همه‌جانبه‌ آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع‌مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی‌تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز. از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
*  اقدام ضداسرائیلی اندونزی در حمایت از فلسطین
کشور اندونزی در واکنش به رخدادهای اخیر غزه و جنایات شنیع رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، ورود شهروندان اسرائیلی به این کشور را ممنوع کرد. این در حالی‌ است که رژیم صهیونیستی در تلاش است اندونزی را از این تصمیم منصرف کند.
** جوان ۹۷/۳/۳
*  با فشار اقتصادی بی‌سابقه از مردم ایران حمایت خواهیم کرد
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به مباحث بودجه‌ای پرداخت و گفت که «انتظار داریم آن دسته از متحدانمان که تولید ناخالص ملی بالایی دارند، منابع بیشتری را به اهداف مشترک اختصاص دهند؛ خواه این هدف مبارزه با تروریسم باشد خواه مقابله با اقدامات شرارت‌بار ایران.»
پمپئو به بیانیه اخیر خود و درخواست‌های ۱۲ گانه از ایران پرداخت و گفت: «در هماهنگی با پنتاگون، در پی اعمال فشار اقتصادی بی‌سابقه‌ای بر ایران هستیم. از مردم ایران حمایت می‌کنیم و راه را برای یک توافق جدید با این کشور، باز نگاه می‌داریم.»
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۳
*  ارایه درخواست اعاده دادرسی «محمد ثلاث» به دیوان عالی کشور
زینب طاهری وکیل‌مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران در رابطه با پرونده موکلش(محمد ثلاث)، اظهار کرد: روز سه‌شنبه درخواست اعاده دادرسی را در دیوان عالی کشور ثبت کردیم و دستور توقف را درخواست کردیم و با توجه به دلایل و مستنداتی که داشتیم امیدواریم رسیدگی شود.
** رسالت ۹۷/۳/۳
*  راهبرد ایران در مقابل دشمنان، دفاعی و بازدارندگی است
 دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان که رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم کردند، راهبرد دفاعی و بازدارندگی موثر است. سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در آیین گرامیداشت سی و ششمین سالروز فتح خرمشهر (روز مقاومت، ایثار و پیروزی) گفت: در فضای کنونی جامعه و عبور از چالش‌های اقتصادی می‌توانیم همان عوامل قدرت ملی را به کار ببریم که موجب پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس به خصوص آزادسازی خرمشهر شد؛ این عوامل می‌تواند برای مردم و مسئولان الگوی مدیریتی پیروزی‌ آفرین باشد.
*  شایعه ارتباط میان سائرون و واشنگتن بی‌اساس است
رئیس دفتر سیاسی رهبر جریان «صدر» گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر تماس‌ها میان واشنگتن و اعضای فهرست سائرون را تکذیب کرد. ضیاء الاسدی با اعلام این‌که «هیچ کانال تماسی با آمریکایی‌ها وجود ندارد»، خاطرنشان کرد: «آنها میانجیگرانی نزد ما می‌فرستند ولی ما مذاکره و همکاری با آنها را حتی از طریق این میانجیگران رد می‌کنیم».
** مردم سالاری ۹۷/۳/۳
*  لحظه‌ای در ارتقای توان دفاعی و نظامی درنگ نمی‌کنیم
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به دور از هرگونه تاثیرپذیری از جنجال‌های سیاسی غرب و با تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور، لحظه‌ای در ارتقای توان دفاعی و نظامی کشور به کوری چشم دشمنان درنگ نخواهد کرد.
وزیر دفاع با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد در امور دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران دخالت کنند، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود نظام جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته به اینگونه اظهارات متوهمانه گوش فرا دهد در حال حاضر در این وضعیت اقتدار، قدرت، بالندگی دفاعی و عزت نبودیم.
*  ادعای بی‌اساس مقام سعودی علیه ایران
نماینده دائم عربستان در سازمان ملل مدعی شد: بسیار مضحک است که نماینده ایران در رابطه با مشکلات مردم یمن صحبت کند درحالی که خود ایرانی‌ها این مشکلات را در اماکن مختلفی ایجاد کردند.
عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد که عربستان خواستار مجازات کسانی است که با گلوله قناصه در غزه با بشکه‌های انفجاری و با حمایت نظام ایران در سوریه به کشت و کشتار می‌پردازند.
وی با طرح ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران افزود که ما همچنین خواستار مجازات کسانی هستیم که به وسیله‌ شبه نظامیان در لبنان، سوریه و دیگر مکان‌ها به کشتار فعلی می‌پردازند. نماینده عربستان در سازمان ملل مدعی شد که شبه نظامیان ایران به کشتار منظم در بیش از یک کشور می‌پردازند و باعث ایجاد مشکلات برای مردم یمن شدند.
** آرمان ۹۷/۳/۳
*  تسلیت سران دو قوه برای درگذشت حجت‌الاسلام‌حسنی
رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت روحانی مبارز حجت‏‌الاسلام والمسلمین «حاج شیخ غلامرضا حسنی»، نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت. در بخشی از پیام حسن روحانی آمده است: این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام بود، با حضور در صحنه‌های مختلف، در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با ضد انقلاب، نقشی موثر ایفا کرد. رئیس قوه قضائیه هم طی پیامی درگذشت حجت الاسلام حسنی امام جمعه و نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت. در بخشی از پیام تسلیت آیت‌ا… آملی لاریجانی آمده است: تاریخ آذربایجان خاطرات مبارزاتی آن یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری و جانفشانی‌های او در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را هیچگاه فراموش نخواهد کرد.
*  کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان
نمایندگان مجلس با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان موافقت کردند. نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس در جریان بررسی کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با ۱۷۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند.
** آفرینش ۹۷/۳/۳
*  تلاش ۶ بانک آلمانی برای مقابله با تحریم‌های ترامپ علیه ایران
گروهی مرکب از شش فُولکس بانک ( بانک‌های تعاونی که عمدتاً به شرکت‌های متوسط خدمات بانکی ارائه می دهد) می خواهند با وجود خطرتحریم‌های آمریکا علیه ایران، همچنان کارهای مالی را برای شرکت هایی که می خواهند به این کشورکالا و خدمات صادر کنند، انجام دهند.
پاتریسیا مِلفی، مدیرمرکز فعالیت های بین المللی در فوُلکس بانک گفت: ما در کار جابه‌جایی پول با کشورهای دشوار تخصص داریم. مادام که شرکت ها و بانک ها مقررات اتحادیه اروپا و سازمان ملل را رعایت کنند، نمی‌تواند اتفاقی بیفتد.
*  حضور یا خروج ایران از سوریه فقط به دمشق مربوط می شود
فیصل المقداد گفت: دولت سوریه از نیروهای هم پیمان و دوست خود از جمله نیروهای روسی و ایرانی، کارشناسان ایرانی و برادرانش در حزب الله، برای کمک در جنگ علیه تروریسم دعوت کرده است و همه آن ها درگیر این جنگ هستند، از این رو حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض نکرده اند، بلکه با هماهنگی کامل دمشق در حال مبارزه با تروریسم هستند. معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: موضوع خروج نیروهای ایرانی و حزب الله از سوریه قابل بحث و بررسی نیست؛ زیرا این که چه کسی در خاک سوریه باشد و چه کسی نباشد، در چارچوب حاکمیت جمهوری عربی سوریه قرار می گیرد و قابل طرح نیست و به کسی هم اجازه نمی دهیم آن را مطرح کند.
** قدس ۹۷/۳/۳
*  تشر آمریکایی‌ها ضربه‌ای به اقتصاد ایران وارد نمی‌کند
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز در بخش قابل توجهی از تولید به هیچ وجه به فضای بیرونی نیاز نداریم و توانمندی‌های داخل کشور برای رفع احتیاج‌ها کافی است، گفت: اقتصاد ایران آن قدر وسیع و متنوع است که به هیچ وجه با توپ و تشرهای توخالی، ضربه‌ای به آن وارد نمی‌شود.
*  بعد از برجام بازهم در صنعت هوایی تحریم بودیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در دوران مذاکرات ۱+۵ قراردادهایی با ایران منعقد شد ولی به دلیل اینکه موعد این قراردادها با زمان روی کار آمدن ترامپ مواجه شد به همین دلیل غربی ها قراردادها را متوقف کردند تا ببینند رئیس جمهور امریکا چه طور عمل می‌کند در هر حال ما تنها یک بار از این مجوزها برای تعمیرات استفاده کردیم و استفاده دیگری نداشتیم در واقع ما بعد از برجام و زمانی که ترامپ روی کار آمده باز هم تحریم بوده‌ایم.
** اعتماد ۹۷/۳/۳
*  همه کار می‌کنیم تا برجام برقرار بماند
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان که به ایالات متحده سفر کرده است در دیدار با نانسی پلوسی، رییس اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان امریکا موضع دولت آلمان در این زمینه را یک‌بار دیگر مورد تاکید قرار داد و گفت: «ما در آلمان و نیز در اروپا مصمم هستیم که همه کار بکنیم تا این توافقنامه برقرار و ایران نیز به آن پایبند بماند. این امر در خدمت علایق امنیتی اولیه ما است. ما نمی‌خواهیم جنگ‌افزار اتمی در همسایگی ما گسترش یابد.» ماس تاکید کرد که اروپاییان در این موضوع یکپارچه هستند.
** شهروند ۹۷/۳/۳
*  گزارش از وجود ۲۱۰ یا ۱۹۸ مدیر دو تابعیتی صحت ندارد
وزارت اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه در هیچ یک از گزارشات ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذیصلاح اعلام نکرده است که ۲۱۰ یا ۱۹۸ مدیر دو تابعیتی در پست‌های مدیریتی حضور دارند. در پی انتشار گزارشی مبنی بر حضور ۱۹۸ مدیر دوتابعیتی در بدنه دولت توسط یکی از روزنامه‌ها، وزارت اطلاعات اعلام کرد: طی گزارشات متعدد بر این نکته تاکید شده است که در فرآیند بررسی و تعیین صلاحیت؛ تعدادی دارای سابقه یا شائبه برخورداری از تابعیت مضاعف مورد شناسایی قرار گرفته‌اند که با انتصاب آنها مخالفت شده است.
*  سیاست آمریکا در قبال ایران خطرات جدیدی برای منطقه به همراه دارد
ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی درباره رویکرد جدید آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر ایران گفت: ما بر این باوریم که تحریم‌های جدید علیه ایران منجر به مذاکره و گفت‌وگو نخواهد شد و برعکس به تقویت موضع تندروها در ایران و سپس تضعیف رئیس‌جمهوری روحانی منجر خواهد شد که خواهان گفت‌وگو است. لودریان ادامه داد: درنهایت این وضع به ایجاد خطرات جدید برای امنیت منطقه خواهد انجامید. وی همچنین تاکید کرد که اروپا با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفت کرده است و به دنبال ایجاد سازوکاری برای عبور از محدودیت‌های اعمال‌شده توسط واشنگتن است.
** سازندگی ۹۷/۳/۳
*  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور: طرح عدم کفایت رئیس جمهور را در سئوالاتتان القاء نکنید؛ هیچ وقت بحث عدم کفایت در مجلس مطرح نبوده است، اما در مورد سئوال از رئیس جمهور روال پاسخ به آن طی شده است. مجلس حقوقی دارد و دولت هم حقوقی دارد و براساس این حقوق مجلس و دولت با هم کار می‌کنند… کسانی که فکر می‌کنند با فشارهای خارجی بر دولت، در داخل کشور نارضایتی ایجاد خواهد شد؛ هنوز مردم ایران را نشناخته‌اند. ممکن است در داخل کشور اختلاف سلیقه و اختلاف‌نظر وجود داشته باشد اما اگر دشمنان بخواهند از این اختلاف سلیقه سوءاستفاده کنند مردم متحد می‌شوند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
فعالیت‌های مرکز خدمات جنبه طریقی داشته باشد نه موضوعی
حوزه/ آیت‌الله سبحانی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات همه سودمند و مفید هستند ولی این خدمات باید جنبه طریقی پیدا کنند نه موضوعی، تصریح کردند: فعالیت‌های مرکز خدمات نباید موجب شود طلاب و روحانیون در قم بمانند، بلکه باید آنها را به هجرت از قم تشویق کند.ایشان ادامه دادند: باید کاری کنید که امکانات در قم موقت باشد به‌گونه‌ای که پس از اتمام تحصیلات، طلاب به شهرهای خود بازگردند و در آنجا نیز از همین امکانات بهره‌مند شوند.ایشان افزودند: تمرکز طلاب و روحانیان در قم باعث شده است برخی مناطق کشور از کمبود روحانی رنج ببرند.
وضعیت زندگی مسؤولان نباید با جامعه متفاوت باشد
رسا/آیت الله مصباح یزدی گفت: حضرت امام می‌فرمود طلاب باید بسیار مراقب باشند چرا که اگر اشتباهی از سوی روحانیت سر بزند در جامعه تأثیر نادرستی دارد. عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: گاهی به واسطه مقام و موقعیت عنوان ثانوی برای انسان پیدا می‌شود که می‌تواند تکلیف های بیشتری برای انسان ایجاد کند، افراد باید توجه داشته باشند که گاهی شرایط زندگی، پست و موقعیت اجتماعی آن ها اقتضا می‌کند به گونه ای رفتار کنند که بر دیگران در زندگی مادی برتری نداشته باشند کما این که این موضوع به وضوح در سیره امیرمؤمنان(ع) مشاهده می‌شود.
اختلاس و تضییع حقوق مردم نتیجه عدم مراقبت بر نفس است
رسا/آیت الله فقیهی راه رهایی از گناهان را از دیدگاه قرآن کریم صبر و نماز دانست و گفت: بسیاری از اختلاس‌ها، دنیاپرستی‌ها و گناهان کبیره نتیجه عدم مراقبت بر نفس است. عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که در کنار همه محرمات راه‌های حلال نیز وجود دارد، یادآور شد: انسان باید همواره سعی داشته باشد که نیازهای زندگی خود را از طریق امور حلال و مطابق با احکام شرع برطرف کند.
تحریم آمریکا بدون حمایت اروپا کارایی ندارد
ایرنا / اسکای نیوز در گزارشی با اشاره به راهبرد جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد که تحریم های ضد ایرانی واشنگتن بدون حمایت اروپا کارایی ندارد. اسکای نیوز در گزارشی نوشت: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری خود با خروج از برجام و توافق اقلیمی پاریس و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، متحدان نزدیک آمریکا را رنجانده است؛ به همین خاطر اروپایی ها با او سر قهر هستند و در شرایطی نیستند که از او علیه ایران حمایت کنند. به عکس، واشنگتن خوش بینانه فکر می‌کند و به تهدیدهای خود در جهان ادامه می‌دهد.
منبع جدید درآمد هنگفت داعش افشا شد
باشگاه خبرنگاران/نتایج تحقیق یک گروه بین المللی نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش از استخراج غیرقانونی معادن در ولایت ننگرهار افغانستان سالانه صدها هزار دلار درآمد دارد.در گزارش گروه شاهد جهانی آمده است که تقریباً تمام پودر استخراج شده به پاکستان قاچاق شده و از آنجا به سایر کشورها انتقال یافته است.بیش از یک سوم پودر بوراکس مورد نیاز آمریکا و بیشتر بوراکس مورد نیاز کشورهای اروپایی به این طریق از پاکستان تامین می‌گردد.
قصد آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان
مهر/ یک مقام صهیونیست گفت: واشنگتن به زودی حاکمیت رژیم اشغالگر را به بر بلندی های جولان به رسمیت می‌شناسد.یک عضو کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو از آمریکا خواسته است بلندی های جولان را که به سوریه تعلق دارد، به عنوان بخشی از اراضی اشغالی به رسمیت بشناسد.«ازرائیل کاتز» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با بیان این که مقامات اسرائیلی در حال فشار آوردن به دولت ترامپ برای پذیرش این خواسته هستند ابراز امیدواری کرد این اتفاق به زودی رخ دهد.
بندر جیزان عربستان هدف موشک ارتش یمن قرار گرفت
مهر/ یک فروند موشک بدر ۱ از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی بندر جیزان در جنوب عربستان شلیک شد.بر این اساس این حمله در پاسخ به جنایات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی انجام گرفته است.گفتنی است در حمله اخیر سعودی‌ها به منطقه المیه در استاد الحدیده یمن دست کم ۶ غیرنظامی به شهادت رسیده و سه نفر زخمی شدند.
روسیه شروط آمریکا را برای ایران غیر قابل قبول خواند
ایرنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت که شروط دولت آمریکا برای تهران قطعا غیر قابل قبول است. ماریا زاخارووا بااشاره به اینکه آمریکا نهایتا سیاست اولتیماتوم و تهدید را در قبال ایران در پیش گرفته است. خاطرنشان کرد: دولت آمریکا علاوه بر اینکه با خروج از توافق هسته ای با ایران قوانین بین المللی را نقض کرده است در حال تلاش برای تعیین شروط کاملا غیر قابل قبولی برای تهران است.
مقام ارشد اروپایی خواستار اتحاد در برابر آمریکا شد
ایرنا/ معاون کمیسیون اروپایی اعلام کرد که مهمترین مسئولیت اعضای اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی آن است که در مقابل چالش های آمریکا متحد و قوی باشند.»، تیمرمانس اظهار داشت: شیوه ای که اتحادیه اروپا برای حل مناقشه تجاری با واشنگتن و توافق هسته ای با ایران در پیش می‌گیرد، آینده اروپا در صحنه جهانی را تعیین خواهد کرد.
عهد و پیمان آمریکا فاقد ارزش است
فارس/ معاون سابق وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد:اروپاییان این غلامان حلقه به گوش واشنگتن گفته‌اند که آنها به برجام وفادار خواهند ماند اما آیا آنها می‌توانند در برابر فشارها و مبالغ هنگفتی که از سوی آمریکا به طرف آنها برای تغییر نظرشان انداخته خواهد شد، بایستند؟ پل گریک رابرتزافزود:با خروج رسوای آمریکا از عهدنامه ای که بین آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان، روسیه و چین با ایران امضا شده بود، ترامپ نشان داد که دولتش دربست در اختیار جنگ افروزان صهیونیست است.پیش از این نیز این مساله روشن بود اما این که اکنون آمریکا یک تنه (با خروج از برجام) درگیری با ایران را تجدید و تشدید کرده، موید این مساله است که سیاست خارجی آمریکا در دست اسراییل است.
برنامه آمریکا برای نقره داغ کردن شرکت‌های ناقض تحریم ایران
فارس/ آمریکا سال گذشته میلادی شرکت ZTE چین را به اتهام نقض تحریم‌های ایران تامین قطعات این شرکت توسط شرکت‌های آمریکایی را ممنوع کرد و اکنون ترامپ به دنبال جریمه ۱.۳ میلیارد دلاری این شرکت است.علت اصلی تحریم ZTE تعامل با ایران و نقض تحریم‌های آمریکا بود. به نظر می‌رسد همزمان شدن اعمال این جریمه با خروج آمریکا از برجام تصادفی نباشد و آمریکا از اعمال چنین جریمه هنگفتی علیه ZTE قصد دارد با نقره داغ کردن این شرکت دیگر شرکت‌ها را از تعامل با ایران باز دارد.
موج گسترده ای علیه آمریکا در جهان ایجاد شده است
ایرنا/رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پس از خروج ترامپ از برجام، موج گسترده جهانی حتی در یاران نزدیک آمریکا علیه آن کشور ایجاد شده است و نخبگان آمریکایی و افراد تاثیرگذار در انگلیس، آلمان و فرانسه نیز اقدامات واشنگتن را محکوم کرده‌اند. بروجردی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا و شروط دوازده گانه آمریکا برای ایران افزود: زمانی که رییس سازمان سیا وزیر خارجه آمریکا می‌شود انتظاری بیش از این نیست؛ پمپئو فردی ناآشنا با الفبای کار سیاست خارجی بوده و مطالبش مصداق یاوه گویی است.
 آمریکا دو پایگاه ارتش سوریه را  هدف قرار داد
ایرنا/ جنگنده های ائتلاف آمریکایی دو پایگاه ارتش سوریه در اطراف ایستگاه «T2» در منطقه بادیه واقع در استان دیرالزور در شرق سوریه را هدف قرار دادند. این بمباران که همزمان با حمله داعش انجام شد، فقط خسارت های مادی برجای گذاشت.ائتلاف آمریکایی پیش تر نیز یک پایگاه متعلق به ارتش سوریه را در منطقه بادیه هدف قرار داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *