شکست آمریکا در ماجرای اخیر در صورت ادای وظایف مسئولان، قطعی و بدون تردید خواهد بود

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار سران قوا و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، با اشاره به دشمنی مبنایی، عمیق و مستمر آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، تأکید کردند: شکست آمریکا در ماجرای اخیر در صورت ادای وظایف مسئولان، قطعی و بدون تردید خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی و آزمون‌های مهم در هر یک از این مقاطع، گفتند: جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته همه‌ی مقاطع و حوادث گوناگون آن‌ها را با قدرت و استقامت و با تدبیر پشت سر گذاشته و مقطع فعلی را نیز با قدرت و تدبیر، پشت سر خواهد گذاشت و مسیر پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای لازمه‌ی انجام وظایف و اتخاذ تصمیم صحیح در مقطع فعلی را بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته دانستند و بر همین اساس به بیان شش تجربه و درس مهم درخصوص آمریکا پرداختند.

ایشان در بیان تجربه‌ی اول گفتند: مجموعه‌ی برخوردهای آمریکا از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تاکنون، این تجربه‌ی مهم را به دست می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل کند زیرا آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست.

رهبر معظم انقلاب، آشکار شدن عمق دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را دومین تجربه برشمردند و گفتند: در مذاکرات سال‌های اخیر و بعد از برجام، کاملاً مشخص شد که موضوعاتی همچون هسته‌ای و موشکی، مسئله‌ی اصلی نیستند بلکه مخالفت و دشمنی عمیق آمریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران به دلیل سربلندی این نظام در منطقه‌ی حساس و توسعه‌ی روحیه‌ی مقاومت و مخالفت بی‌ملاحظه با ظلم‌های آمریکا و بلند کردن پرچم اسلام است و آن‌ها می‌خواهند نظام اسلامی را از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار خود تهی کنند.

ایشان به یک تجربه‌ی دیگر اشاره کردند و گفتند: هرگونه انعطاف در مقابل آمریکا به دلیل مصلحت‌ سنجی‌های موسمی، نه‌تنها دشمنی او را کمتر نخواهد کرد بلکه این دشمن را گستاخ‌تر خواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین چهارمین تجربه تأکید کردند: ایستادگی در مقابل غربی‌ها، امکان بسیار زیاد عقب نشاندن آن‌ها را به وجود می‌آورد.

ایشان، پنجمین تجربه‌ی درس‌آموز را، همراهی اروپا با آمریکا در مهم‌ترین موارد برشمردند و افزودند: ما بنای دعوا با اروپا را نداریم اما این سه کشور اروپایی نشان داده‌اند که در حساس‌ترین مواقع، با آمریکا همراهی می‌کنند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در بیان ششمین تجربه‌ی مهم در قضایای برجام گفتند: در سال‌های اخیر، این درس گرفته شد که گره زدن حل مسائل کشور به‌خصوص مسائل اقتصادی به برجام و خارج از کشور، یک خطای بزرگ است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع‌بندی مباحث مربوط به تجربه‌های برجام تأکید کردند: باید در قضایای بعدی مراقب بود تا این تجربه‌ها تکرار نشوند و از یک سوراخ، دو بار گزیده نشویم. (خ-۱۳۵۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *