خبرروز ۱۳۹۷/۰۳/۰۲

  • شبکه خبری سی ان ان: سخنان پمپئو مواضع رهبر ایران درباره آمریکا را اثبات کرد
  • حضرت آیت الله سبحانی: نمی‌توان به اسم آزادی جامعه اسلامی را منحرف کرد
  • آیت الله خاتمی: بزرگان تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند
  • آیت الله اراکی: سر منشاء همه مفاسد جوامع بشری اختلاف و عدم وحدت است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی: دلسوزان نظام با بصیرت انقلابی به فعالیت فرهنگی در مساجد بپردازند
  • آیت الله طبسی: مسؤولان با گرگ‌های بین المللی از موضع ضعف برخورد نکنند

 

** جام جم ۹۷/۳/۲
*  لزوم تعلیق تعهدات مربوط به برجام
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: لازم نیست که ما بگوییم از برجام خارج شدیم، اما بهتر آن است که دیگر تعهدات مربوط به برجام را تعلیق کنیم و بگوییم فعلا ما تعهدات خود را به صورت تعلیق در می‌آوریم، چون خود توافق هم مورد اشکال واقع شده است.
محمدجواد لاریجانی در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا افزود: به نظر من برجام مرده است و اروپایی‌ها مشغول مرده‌خوری هستند ما هرگز نباید معطل شویم. باید بحث کنیم و بدانیم راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم. باید تفکر استیصالی را دور بریزیم.
** همشهری ۹۷/۳/۲
*  بسته مذاکره دوباره باز نمی‌شود
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تلاش بی ثمر آمریکا برای محدود سازی حوزه‌های اقتدار جمهوری اسلامی ایران نشانه ضعف و زبونی واشنگتن و شاهد روشنی بر اثبات قدرت درون زای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی است.
شمخانی با اشاره به رسمیت شناخته شدن برنامه غنی سازی جمهوری اسلامی در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: چگونگی تداوم برنامه هسته‌ای ایران بر اساس توافق بین المللی برجام مشخص شده و پرونده بسته شده مذاکرات هسته‌ای تحت هیچ شرایطی مجددا گشوده نخواهد شد.
*  انفجار خونین در قندهار
روز گذشته بر اثر انفجار یک مینی‌بوس در شهر قندهار افغانستان دست کم ۱۶ نفر کشته و بیش از ۳۰ تن مجروح شدند. این انفجار در نزدیکی یکی از بازارهای اصلی قندهار به وقوع پیوست که بر اثر آن غبار بزرگی از دود و گردوخاک به آسمان برخاست. سازمان اطلاعات دولت افغانستان اعلام کرد: این مینی بوس تماما بمبگذاری شده ابتدا در یک محوطه مربوط به تعمیرات مکانیکی کشف اما پیش از آنکه بمب‌های آن خنثی شود، منفجر شد.
** کیهان ۹۷/۳/۲
*  سخنان پمپئو مواضع رهبر ایران درباره آمریکا را اثبات کرد
سی ان ان در گزارشی نوشت: سخنان پمپئو مواضع رهبر ایران درباره آمریکا را اثبات کرد.
پایگاه اینترنتی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی به بررسی سخنرانی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره استراتژی جدید واشنگتن در قبال ایران پرداخت.
در این گزارش آمده است: استراتژی جدید وزیر امور خارجه آمریکا در قبال ایران، ناشی از توهمات است و نه واقعیات موجود. سی ان ان در پایان گزارش خود تاکید کرد: سخنرانی پمپئو فقط در یک کار موفق بود، آن هم تهیه سند برای مواضع رهبر ایران که به مردم می‌گوید آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران است.
*  بررسی لایحه ضد امنیت ملی با اعتراض نمایندگان به تأخیر افتاد
در نشست علنی دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به «کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم»، با ارجاع مجدد این لایحه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی بیشتر و موارد اختلافی، موافقت کردند.
۱۳۸ نفر از نمایندگان به ارجاع این لایحه به کمیسیون امنیت ملی مجلس رأی موافق داده و ۹۲نفر رأی مخالف دادند. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از موافقت نمایندگان با ارجاع مجدد این لایحه، گفت: «کمیسیون موارد مختلف را با حضور نمایندگان موافق و مخالف بررسی کند و ظرف هفته آینده یا دو هفته آینده این لایحه را برای بررسی به صحن مجلس ارسال کند.»
** شرق ۹۷/۳/۲
*  هیچ‌گونه طرحی برای ایجاد استان جدید در وزارت کشور مطرح نیست
اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به برخی شایعات مبنی‌بر ایجاد استان‌های جدید در تقسیمات کشوری گفت: هیچ‌گونه طرحی برای ایجاد استان جدید در وزارت کشور مطرح نیست و تمامی شایعات در این خصوص نادرست و ناشی از تلقیات ذهنی طراحان این‌گونه مطالب است.
*  نشست کمیسیون حقوقی با چند کمیسر عالی حقوق بشر
رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس از نشست چند عضو این کمیسیون با چند نفر از کمیسرهای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داد. اللهیار ملک‌شاهی گفت: در این نشست درخصوص برخی مباحث حقوق‌بشری صحبت کردیم. آنها درخصوص اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر که در کمیسیون مطرح شده بود تشکر کردند. ما همچنین درخصوص قوانین مرتبط با حقوق بشر که در مجلس تصویب شده با آنها صحبت کردیم. او افزود: از جمله قوانینی که مورد بحث ما بود، لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، تشدید مجازات مرتکبین جرم اسیدپاشی و قانون مرتبط با جرم سیاسی بود.
** ایران ۹۷/۳/۲
*  حضور مستشاری ایران در سوریه به خواست دولت دمشق است
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری:
– بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران از ابتدای فروردین تا ۲۹ اردیبهشت میزان واردات، ۶ میلیارد دلار و میزان صادرات هفت میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار بوده است.
– از ابتدای فروردین تا آخر اردیبهشت ماه میزان صادرات ۵/۲۸ درصد افزایش یافت و این در حالی است که در این مدت واردات ۷/۱ درصد تقلیل یافته است، از این جهت است که می‌گویم ما با مشکل منابع مواجه نیستیم و منابع ما بیش از مصارف است.
– گزارش‌ها نشان می‌دهد وزارت اطلاعات که اطلاعاتش دقیق‌تر است ۲۱۰ نفر مدیر دوتابعیتی را تأیید نمی‌کند و این از نقاط قوت دولت است که وزارت اطلاعات این گونه موضوع را شفاف بیان می‌کند.
– هر سؤالی از رئیس جمهور باشد با حضور نمایندگان رئیس جمهوری به آنها پاسخ داده می‌شود، اما اینکه رئیس جمهوری با این همه مشغله در مجلس حضور یابد و سؤالی را که همه همکاران ذیربط به آن جواب داده‌اند پاسخ دهد، مشخص است که دنبال جواب نیستند و بحث دیگری است.
– حضور نظامی رسمی روسیه و چه حضور مستشاری ما در سوریه، بنا به خواست دولت این کشور بوده است، بنابراین اگر دولت قانونی نیاز به کمک ما نداشته باشد هر وقت این رفع درخواست از دولت قانونی سوریه نسبت به حضور مستشاری ایران انجام شود، آنجا را ترک می‌کنیم.
*  به زنان و دختران میدان دهیم
رئیس جمهوری شامگاه دیروز در دیدار صمیمی با ورزشکاران، خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این دیدار با طرح این سؤال که آیا ممانعت از حضور زنان در میادین ورزشی به عنوان تماشاگر تبلیغ به نفع اسلام است، تأکید کرد: معیار و اساس در اسلام این است که بین زن و مرد فرقی وجود ندارد و هر دو می‌توانند مدارج کمال را تا نهایت طی کنند، پس بیایید به زنان و دختران‌مان که با حجاب و عفاف قصد حضور در عرصه‌های اجتماعی و از جمله ورزشی را دارند، میدان دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تهدیدات اخیر دولت امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران از تهدیدات توخالی نمی‌هراسد و بسیار بزرگ‌تر از ترامپ، پمپئو، بولتون و همه این کسانی است که امروز به عنوان افراطیون در واشنگتن جمع شده‌اند. ملت ایران در همه صحنه‌های تاریخ، پیروز و افتخارآفرین بوده و از اینجا می‌گویم که آقای ترامپ این ملت در برابر شما پیروز و موفق خواهد بود.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۳/۲
*  ادعای پرتاب موشک ایرانی به اسرائیل
آمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در اواسط اردیبهشت ۳۲ موشک به سمت قلمرو اسرائیل – در جولان اشغالی- پرتاب کرده که ۴ فروند موشک از سوی سیستم دفاعی اسرائیل منهدم شده و ۲۶ فروند نیز در بیرون از قلمرو اسرائیل فرود آمده‌اند.
*  آمریکا محبوس در سیاست‌های شکست خورده است
دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره راهبرد جدید واشنگتن علیه ایران واکنش نشان داد. ظریف نوشت: دیپلماسی حقه‌بازی آمریکا صرفا بازگشت به عادت‌های گذشته است؛ آمریکا محبوس در توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده‌ای است که از سوی گروه‌هایی با منافع خاص دیکته می‌شود، همان انتخاب‌های غلط را تکرار می‌کند و به تبع آن همان نتایج زیان‌بار را برداشت خواهد کرد.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران در این میان با شرکای خود برای راهکارهای برجام پس از خروج آمریکا همکاری می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۳/۲
*  ۸ خرداد؛ برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه پارلمان در روز هشتم خرداد خبر داد. بهروز نعمتی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم در دوره دهم خاطرنشان کرد: رایزنی فراکسیون‌های امید، مستقلان و نمایندگان ولایی برای انتخابات هیات‌رئیسه پارلمان آغاز شده است. گزینه‌های آنها برای سمت‌های مختلف هیات‌رئیسه هشتم خرداد به هیات‌رئیسه معرفی و کاندیدا می‌شوند.
*  روابط ما با ایران پایدار است
ضیاء الاسدی، مسؤول دفتر مقتدا صدر با اشاره به فشارهای زیاد اشغالگران آمریکایی تاکید کرد: «مقتدا صدر هرگز اجازه نخواهد داد از عراق به عنوان فضایی برای آغاز حمله علیه هیچ یک از کشورهای همسایه استفاده شود. جریان صدر عراق و گروه‌های همپیمان آن هرگز به خواسته‌های آمریکا تن نخواهند داد و ما و ایران روابط پایداری با یکدیگر داریم. هرگز تسلیم هیچ خواست خارجی چه از سوی آمریکا و چه هر طرف دیگری نخواهیم شد».
** جوان ۹۷/۳/۲
*  تقوی گزینه جدی دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره جزئیات تغییر اساسنامه جامعه روحانیت و تفکیک صورت‌گرفته بین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اظهار داشت: قبلاً دبیرکل و رئیس شورای جامعه یکی بودند اما قرار است رئیس شورا همان آیت‌الله موحدی بماند. دبیرکل هم منتخب مجمع و مسئول اجرایی جامعه است. وی افزود: بعضی گزینه‌ها مطرح هستند اما هنوز رأی‌گیری انجام نشده ولی احتمالاً حجت‌الاسلام تقوی گزینه نهایی باشد.
*  تماس ایران با طالبان برای تشویق به روند صلح
حمیدرضا بهرامی سفیر ایران در افغانستان گفت: ما به صراحت گفته ایم که با طالبان تماس داریم و حتی این تماس را تبدیل به ارتباط نکردیم زیرا نخواستیم برای طالبان مشروعیت زایی شود و به صراحت گفتیم که هدف این تماس تشویق آنها برای پیوستن به روند مذاکرات صلح با دولت افغانستان است. سفیر ایران در کابل تاکید کرد که ناامنی در مرز مشترک به زیان ایران است. او همچنین افزود که ایران نگران سدسازی در افغانستان نیست.
** آفتاب یزد ۹۷/۳/۲
*  وزیر خارجه آلمان برای مذاکره برجامی با پمپئو به واشنگتن می‌رود
«هیکو ماس» وزیرخارجه آلمان از دیدار قریب‌الوقوع خود با «مایک پومپئو» همتای آمریکایی و سفرش به واشنگتن خبر داد.این سفر با هدف مذاکره درباره مواضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، آمریکا درخواست‌هایی را از ایران مطرح کرد و مدعی شد که ایران باید همه برنامه هسته‌ای خود را متوقف کرده و رفتارش را در منطقه تغییر دهد
*  پمپئو در حدی نیست که به اراجیفش پاسخ دهیم
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه جلسه علنی مجلس در پاسخ به سئوالی درباره‌ اظهارات وزیر خارجه‌ آمریکا گفت: به اندازه کافی به صحبت‌های او واکنش نشان داده شده است. وزیر خارجه آمریکا در حدی نیست که بخواهیم به اراجیف او پاسخ دهیم.
وی افزود: آقای ظریف موضعی گرفت که مورد حمایت همه ماست، بیش از این نیاز نیست کسی به اراجیف او پاسخ دهد.
** رسالت ۹۷/۳/۲
*  نمی‌توان به اسم آزادی جامعه اسلامی را منحرف کرد
آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه تفسیر سوره توبه با بیان اینکه نمی توان به اسم آزادی راه را برای هر فردی که ضد اسلام است باز کرد تا او جامعه را منحرف کند یادآور شد: آزادی شرطی دارد نخست آن که مزاحم آزادی دیگران نباشد و ثانیا ضرری برای نفس خود و دیگران نداشته باشد.آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: آزادی مطلق همچون طاعون است که اگر جلوی آن گرفته نشود کل جامعه را بیمار می‌ کند.
*  نمی توان توافق هسته ای را به مسائل دیگر تعمیم داد
«عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران هشدار داد امکان تعمیم دادن برجام به مسائل دیگر وجود ندارد و اگر غربی‌ها در این زمینه تلاش کنند، توافق هسته ای از بین خواهد رفت.وی در گفتگو با روزنامه ال پایس گفت: ایران منتظر است اروپایی‌ها آنگونه که وعده داده‌اند بسته اقتصادی جدید خود را ارائه دهند.به گفته معاون وزیر خارجه ایران، آمریکا از برجام خارج شده و طی ماه های پیش رو به وضع تحریم های جدید خواهد پرداخت، آیا اروپایی‌ها می توانند در جبران این اقدام، کاری کنند؟وی با اشاره به وجود اختلافات در زمان آغاز مذاکرات هسته ای یادآور شد: با این حال همه تصمیم گرفتیم برنامه هسته ای را به طور جداگانه از هر مسئله دیگر بررسی کنیم و با تمرکز روی آن، مسئله را حل کنیم و به این دلیل موفق شدیم.
** مردم سالاری ۹۷/۳/۲
*  آمادگی لازم برای بالا بردن سطح غنی‌سازی را داریم
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر نیاز به بازگشت پذیری بود که ما امیدواریم هیچ وقت به آنجا نرسیم، زیرا صنعت هسته‌ای کشور به خوبی و بدون هیچ مشکلی و با اهداف تجاری پیش می‌رود و همه حوزه‌های هسته‌ای در حال بهینه‌سازی است، اما اگر بخواهیم سرعت به معنای توسعه و افزایش سطح غنی سازی انجام شود ما آمادگی آن را داریم و به دوستانمان در مجلس هم اعلام شد ما امادگی بازگشت را داریم، اما بازهم اعلام می‌کنم که امیدوارم هیچ وقت به آنجا نرسیم.
*  نرخ تورم اردیبهشت ماه ۸ درصد شد
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
** آرمان ۹۷/۳/۲
*  پذیرش غنی‌سازی مهم‌ترین دستاورد برجام است
سفیر ایران در انگلیس گفت: تمامی برجام بر محور اساسی انجام غنی‌سازی نوشته شده است و امکان ندارد برجام را بتوان منهای برنامه غنی‌سازی حتی اصلاح کرد. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محققان و اندیشکده‌های مطالعات امنیت بین‌المللی در همان دقایق اولیه بعد از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا با تعجب و نوعی مضحکه، سیاست اعلام شده دولت آمریکا در مقابل ایران را توهم، و تحقق آن را غیر ممکن خواندند. پذیرش غنی‌سازی مهم‌ترین دستاورد برجام و اساس محوری آن توافق است و تنها تغییر سیاست دولت اوباما در پذیرش غنی‌سازی بود که آغاز مذاکرات برجام را باعث گشت.
** آفرینش ۹۷/۳/۲
*  درج نام ۵ ایرانی دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا ۵ ایرانی را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا یک روز پس از اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران پس از خروج از برجام، نام ۵ ایرانی دیگر به نام‌های مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی را در فهرست تحریم قرار داده است.
*  طرح جدید آمریکا علیه ایران کارساز نیست
وزیرامورخارجه انگلیس اظهارات خصمانه همتای آمریکایی‌اش علیه کشورمان را محکوم کرد و گفت: برنامه جدید آمریکا برای مقابله با ایران کارساز نخواهد بود. بوریس جانسون وزیرامورخارجه انگلیس در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین به سخنرانی مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا که در آن استراتژی جدید واشنگتن در قبال ایران را تشریح کرد، واکنش نشان داد.جانسون با انتقاد از اظهارات پمپئو گفت: طرح جدیدی که وی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران تشریح کرده است، کارساز نخواهد بود.
** قدس ۹۷/۳/۲
*  تهدید، کشورهایی هستند که ۱۵ هزار کلاهک هسته‌ای دارند
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران، گفت: تهدید واقعی کشورهایی هستند که کلاهک هسته‌ای در اختیار دارند.
رجب طیب اردوغان در واکنش به اظهارات «مایک پمپئو» کشورهایی را که دارای سلاح هسته‌ای هستند، تهدیدی برای جهان دانست و از آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران انتقاد کرد.
اردوغان گفت: کسانی که بیش از ۱۵ هزار کلاهک هسته‌ای دارند، تهدیدی برای جهان هستند.
*  در روابط با امارات متحده تجدیدنظر کنید
در جلسه علنی دیروز مجلس تذکر محسن کوهکن و ۶۰ نماینده دیگر به رئیس‌جمهور از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.
این نمایندگان در تذکر کتبی خود به رئیس‌جمهور، خواستار تجدید نظر در کلیه روابط ایران با امارات متحده عربی به دلیل موضع‌گیری این کشور علیه جمهوری اسلامی در حمایت از وزیر امور خارجه آمریکا شدند.
** خراسان ۹۷/۳/۲
*  طرح تفحص از مذاکرات پنهانی دولت با مدیرتلگرام در مجلس کلید خورد
۳۶ نماینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام را تهیه و تدوین کردند. بخشی از متن این تحقیق و تفحص به شرح ذیل است: با توجه به اخبار منتشر شده اخیر درخصوص مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام، لطفا درخصوص صحت خبر و جزئیات توافقات احتمالی گزارش دهید.
** اعتماد ۹۷/۳/۲
*  کارت زرد مجلس به وزیر جهاد کشاورزی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به سوال نماینده مردم سلماس را قانع‌کننده ندانستند. این سوال را شهروز برزگر، نماینده مردم سلماس در خصوص علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار، عدم صادرات سیب، مرکبات و محصولات کشاورزی و علت کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی پرسیده بود. از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه ۱۲۶ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و ۷ رای ممتنع توضیحات وزیر جهاد کشاورزی قانع‌کننده تشخیص داده نشد.
** شهروند ۹۷/۳/۲
*  موضع روسیه و اروپا حفظ برجام است
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد:روسیه و رهبران کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان در مورد ضرورت همکاری برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی خروج آمریکا از برجام به تفاهم رسیده اند. سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی کرملین از ١٢ خواسته وزیر خارجه آمریکا از ایران گفت: اینکه تهران چگونه این ١٢ مورد را ارزیابی می‌کند، مهم تر است. وی افزود: کرملین و کشورهای مربوطه اروپایی پایبندی خود به اجرای برجام و عزم خود برای حفظ این توافق را اعلام کرده‌اند و روسیه و کشورهای اروپایی بارها ابراز امیدواری کردند که ایران در برجام بماند.
*  ترامپ هم چندان تمایلی برای شرکت در نشست با رهبر کره‌شمالی ندارد
پس از آن‌که کره‌شمالی احتمال برگزاری نشست ماه آتی میان رهبر این کشور با رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال برد، مایک پنس گفت که ترامپ هم تمایلی ندارد در این نشست شرکت کند. مایک پنس گفت که کره‌شمالی نباید به دنبال امتیازگرفتن از آمریکا برای اجرای وعده‌هایش باشد. وی ادامه داد: «این اشتباه بزرگی از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است، اگر که فکر کند می‌تواند با ترامپ بازی کند.» معاون ترامپ هشدار داد که اگر کره‌شمالی در توافق اتمی با آمریکا ناکام بماند، پایانی شبیه به لیبی برایش رقم می‌خورد.
** سازندگی ۹۷/۳/۲
*  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: وزیر خارجه ترامپ ۴۰ سال از زمان عقب است، اساسا ملت ایران انقلاب کرد تا کسی نتواند به آنها امر و نهی کند. بالاخره دولت ترامپ هم مثل گذشتگان خود مجبور است با این واقعیت منطقه کنار بیاید که ایران با پشتوانه تاریخی و تمدنی‌اش کشور و ملت بزرگ خاورمیانه هست و با این ملت باید با زبان ادب و منطق سخن گفت نه تهدید.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
انسان باید از سرنوشت ظالمان و مستکبران عبرت بگیرد
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که شیطان و لشکر آن در مسیر زندگی انسان کمین‌گاه‌هایی دارد، گفت: ممکن است که هوای نفس انسان را از جاده اصلی منحرف کند، به همین دلیل خدایی که سعادت انسان را می‌خواهد راه را نشان داده و واعظان و ناظرانی قرار داده تا انسان منحرف نشود البته اگر به حرف آن ها عمل شود.استاد برجسته حوزه قم با بیان این که تاریخ به تمام معنا آموزنده بوده و واعظ است، بر ضرورت عبرت گرفتن انسان از سرنوشت ظالمان و مستکبران تأکید کرد.
بزرگان تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند
حوزه/ آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مرجعی را در قم نمی‌شناسم که دین را از سیاست جدا بداند و بگوید ما کاری به کار سیاست نداریم، به‌صراحت عرض می‌کنم که زعما، مراجع، جامعه مدرسین و شورای‌عالی حوزه، همه در صراط انقلابی بودن و ماندن هستند؛ ولی جریانی هست که در پی سکولاریزه کردن حوزه است.عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: دغدغه انقلابی ماندن حوزه، دغدغه جدی جامعه مدرسین است. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان همچنین تاکیدکرد: زعمای حوزه و مراجع عظام تقلید و بزرگان تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌دانند. وی درادامه گفت: در پیدایش انقلاب، حوزه علمیه در صف مقدم بود. در تداوم این انقلاب هم باید حوزه علمیه پیشگام باشد و کسانی این را نمی‌پسندند.
سر منشاء همه مفاسد جوامع بشری اختلاف و عدم وحدت است
حوزه/آیت الله اراکی گفت: یکی از چیزهایی که اتفق علیه العقلاء در جمیع ازمنه و امکنه این است که وحدت بین هر مجموعه امری نیکو و حسن است و اینکه اختلاف مضر و قبیح است. این اجماع عقلاء بر حسن وحدت بطوری است که اگر کسی خلاف آن بگوید عقلاء او را محکوم می‌کنند.عضو جامعه مدرسین درادامه اظهارداشت: در همه مفاسدی که در جوامع بشری اتفاق می‌افتد منشأ اولیه آن اختلاف است، و لذا حسن وحدت در بین عقلاء یک امر مسلم و مورد توافق است که همگان به الاتحاد حسن و الاختلاف قبیح توجه دارند.
دلسوزان نظام با بصیرت انقلابی به فعالیت فرهنگی درمساجد بپردازند
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی درنشست کمیته جذب ونظارت شورای هماهنگی امور مساجد قم گفت: دشمنان اسلام و انقلاب مشغول طراحی و اجرای برنامه‌های ضد دینی در مساجد هستند و برای مقابله با این توطئه‌ها راهی جز هماهنگی نهادهای فعال در مساجد وجود ندارد.معاون جامعه و مردم با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در مقابله با اسلام و ارزش‌های دینی نسبت به نفوذ ایادی دشمنان در سطوح مختلف مدیریتی مساجد اظهار نگرانی کرد و از دلسوزان نظام خواست با بصیرت انقلابی و شناخت نقشه‌های دشمنان با همدلی و هماهنگی به فعالیت فرهنگی در مساجد بپردازند.عضو جامعه مدرسین حضور چهره‌های انقلابی و بصیر و دارای قدرت مدیریت در مساجد را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مؤثر دانست و از افراد توانمند دعوت کرد با حضور و فعالیت خود به رونق برنامه‌های مساجد اهتمام ورزند.
مسؤولان با گرگ‌های بین المللی از موضع ضعف برخورد نکنند
رسا/آیت‌الله طبسی، خارج شدن آمریکا از برجام را قابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: این‌ها به واسطه خود برتر بینی، به هیچ قراردادی پایبند نیستند و به امضا و حرف خود احترام نمی‌گذارند. عضو جامعه مدرسین از مسؤولان درخواست کرد: در همین مرحله که مذاکرات را انجام می‌دهید با این گرگ‌های بین‌المللی مانند گرگ رفتار کنید و باز امتیاز دیگری به آن‌ها ندهید؛ مواظب باشید که تا به حال مذاکرات برد برد به برد یک طرفه آمریکا و اروپائیان مبدل شده است برد آن‌ها را سنگین‌تر نکنید.وی غرب و اروپا را وابسته به آمریکا دانست و گفت: اروپائیان هیچ وقت مستقل فکر نمی‌کنند؛ این‌ها همان سیاست‌های آمریکا را ادامه می‌دهند؛ همه چیز را از ما می‌خواهند و در مقابل تعهد نمی‌دهند.
حزب الله با قدرت در دولت آینده لبنان حضور خواهد داشت
رسا/ عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به دشمنی عربستان با حزب الله گفت: عربستان به دنبال منع این حزب از مشارکت در دولت آینده لبنان است، ولی روزهای آینده ناتوانی عربستان در تحقق اهداف خود را ثابت خواهد کرد. شیخ نبیل قاووق بیان کرد: حزب الله با قدرت در دولت آینده لبنان حضور خواهد داشت و لبنان میدانی نیست که عربستان بتواند نقشه‌های ضد مقاومت خود را در آن اجرا کند، ملت لبنان در مقابل خواسته‌های عربستان خواهد ایستاد.
صهیونیست‌ها و سعودی‌ها غیرنظامیان را می‌کشند
صدا و سیما / نماینده دائم ایران در نشست عمومی شورای امنیت با موضوع حمایت از غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه، با استناد به گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: در سال ۲۰۱۷ حداقل ۲۶ هزار غیرنظامی در درگیری‌های افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و یمن کشته شده اند که این تأسف بار است.خوشرو تاکیدکرد:رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند که به حمایت آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت پشت گرم هستند و برای آنها مصونیت فراهم می‌کند.
خشم آمریکا به دلیل شکست نقشه هایش در منطقه است
ایرنا/رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خشم آمریکا به این دلیل است که ایران نقشه‌های آن کشور در عراق و سوریه را ناکام کرده است.« بروجردی» سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران را «سخیف و بی ارزش» خواند و از او خواست تا زبان دیپلماتیک را بیاموزد و با منطق دستگاه جاسوسی سخن نگوید.وی تاکید کرد که ایران از اروپا تضمین‌های عملی در خصوص پایبندی به برجام می‌خواهد.
خواهان تداوم همکاری ها با ایران هستیم
ایرنا/معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه تأکید کرد که لندن با خروج آمریکا از برجام به دنبال فضایی است که بر اساس آن بتواند به‌صورت مؤثر به همکاری‌های اقتصادی خود با ایران در چارچوب برجام ادامه دهد.«الیستر برت» گفت: ما ترجیح می‌دهیم برجام حفظ شود و به همین خاطر با تصمیم ایالات‌متحده آمریکا برای خروج از آن مخالفت کردیم. ما معتقدیم که این توافق مطابق باهدفی که برای آن طراحی‌شده بود، عمل کرده است.
 چین برای حفظ برجام و مقابله با آمریکا با آلمان متحد می‌شود
ایرنا/ گزارش روزنامه ‘ساوت چاینا هنگ کنگ’ نشان می‌دهد چین خود را برای اتحاد با آلمان و ایجاد یک جبهه قوی با اروپا برای حراست از برجام در مقابل آمریکا آماده می‌کند. این روزنامه در مطلبی نوشت: چین از فرصت سفر ‘آنگلا مرکل’ صدر اعظم آلمان به پکن برای ایجاد یک اتحاد قوی با اروپا با هدف مقابله با آمریکا و حفاظت از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی استفاده خواهد کرد.این گزارش می‌افزاید موضوع توافق هسته‌ای، حفظ برجام و ایران از مهمترین و اصلی ترین دستورکارهای سفر صدراعظم آلمان به چین در این هفته است.
نیروهای مسلح در توسعه قدرت دفاعی منتظر لبخند هیچ قدرتی نیستند
مهر/رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس با اشاره به سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: امروز نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگری از جهت قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز و لبخند هیچ قدرتی نیستند.سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه امروز ملت ایران با امتحان بزرگی مواجه است، گفت: آمریکای جنایتکار و بدعهد، به قواعد بین‌المللی پایبند نیست و توسط عناصر تازه به دوران رسیده خود برای ملت ایران باید و نباید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *