خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۳۱

  • کمک ۴ میلیارد ریالی رهبرمعظم انقلاب برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه: تلاش کنیم از محرومیت طلاب کاسته شود
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: مسئولان در عمل باید ثابت کنند که از مردم، با مردم، مثل مردم و در خدمت مردم هستند
  • آیت الله فقیهی: برخی با سر دادن شعارهای به ظاهر حق طلبانه به دنبال فریب افکار عمومی هستند
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: در توانایی اروپا برای حفظ برجام تردید داریم
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال برجامی دیگر کذب است

 

** جام جم ۹۷/۲/۳۱
*  مسدودسازی تلگرام طبق برنامه پیش می‌رود
عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با بیان این‌که مسدودسازی تلگرام به طور موفقیت‌آمیز طبق برنامه پیش می‌رود، تاکید کرد: با این که به منظور انتقال آرام مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هنوز برخی نسخه‌های فارسی تلگرام مسدود نشده‌اند و به‌رغم این‌که هنوز مبارزه جدی با فیلترشکن‌ها انجام نشده، در مرحله اول مسدود سازی، عدم بازدید بسیاری از کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پایگاه اینترنتی را در ایران و جهان رقم زده است.
** همشهری ۹۷/۲/۳۱
*  از تجارت با ایران استقبال می‌کنیم
وزیر دارایی فرانسه گفته است: اتحادیه اروپا بررسی می‌کند که می‌تواند خسارت شرکت‌های اروپایی را که ممکن است به دلیل تجارت با ایران هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرند، جبران کند یا خیر. برونو لومیر با اشاره به مقررات مسدود کننده اتحادیه اروپا گفت: این قانون به اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا با مداخله در این مسئله از شرکت‌های اروپایی در برابر هرگونه تحریم آمریکا محافظت کند. ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا موضع خود در این زمینه را تقویت کند. وی افزود: از تجارت با ایران استقبال می‌کنیم.
*  تکذیب آتش بس سوریه با داعش
ارتش سوریه گزارش‌ها درباره آتش‌بس میان نیروهایش و گروه داعش در حومه جنوبی دمشق را رد کرد. در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی سوریه منتشر شد، گزارش یک سازمان نظارتی حقوق بشری درباره آتش‌بس موقت چند ساعته بین ارتش و گروه داعش در منطقه الحجرالاسود غیر دقیق اعلام شده است. شبکه خبری المصدر گفته است که داعش در این منطقه تحت فشار است و در آستانه تسلیم قرار دارد.
** کیهان ۹۷/۲/۳۱
*  کمک ۴ میلیارد ریالی رهبرمعظم انقلاب برای آزادی زندانیان غیر عمد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه کشور مبلغی معادل ۴ میلیارد ریال اختصاص دادند.
علاوه‌بر حمایت معنوی از این نهاد حمایتی، از ابتدای سال ۸۱ تا به امروز در مجموع مبلغی معادل یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان از سوی معظم‌له برای آزادی بدهکاران غیربزهکار پرداخت شده است.
*  یکی به نعل، یکی به میخ!
علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بحث برجام و مذاکرات مسئولین ایران با نمایندگان اتحادیه اروپا عنوان کرد: متاسفانه برخی از اعضای اتحادیه اروپا یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ یعنی از یک طرف می‌گویند که به برجام ملزم هستند ولی از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخی از آنان در پی توسعه اقتصادی با ایران هستند ولی برخی از مقامات رسمی اروپایی در این رابطه تضمینی نداده و عنوان می‌کنند که قرار نیست جلوی آمریکا بایستیم. این تناقض گویی در گفتار مقامات اروپایی شک برانگیز است و امیدواریم با مذاکرات مسئولین دولت ایران تمهیدات لازم برای اخذ تضمین اندیشیده شود؛ چرا که نمی‌توان به افرادی که به صورت متناقض صحبت می‌کنند اطمینان کرد.
** شرق ۹۷/۲/۳۱
*  تأکید فراکسیون امید بر حضور نمایندگان زن و اقلیت‌های مذهبی در انتخابات هیئت رئیسه
پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در توضیح جلسه دیروز شورای مرکزی فراکسیون امید، با تأکید بر اینکه تصمیم نهایی فراکسیون امید درباره نحوه ورود به انتخابات هیئت رئیسه در مجمع عمومی گرفته می‌شود، تأکید کرد: حضور یکی از نمایندگان زن و نمایندگانی از اقلیت‌های مذهبی در هیئت رئیسه مطالبه مردم و حق طبیعی است. به همین دلیل فراکسیون بر حضور یکی از نمایندگان زن و اهل تسنن و اقلیت‌های مذهبی در ترکیب هیئت رئیسه جدید مجلس تأکید دارد.
*  ناامنی در افغانستان با منافع ایران در تضاد است
سفیر ایران در افغانستان ادعای برخی مقامات محلی مبنی بر دخالت ایران در تهاجم هفته گذشته گروه‌های طالبان به استان فراه واقع در غرب افغانستان نزدیک مرز با ایران را واهی خواند و گفت: ناامنی در افغانستان با منافع ایران در تضاد است. محمدرضا بهرامی در مورد نقش ایران پیرامون روند مذاکرات صلح افغانستان گفت: این گفت‌وگوها باید بین دولت با دیگران اتفاق بیفتد و ایران این روند را دنبال می‌کند و بر آن تأکید دارد.
** ایران ۹۷/۲/۳۱
*  ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال برجامی دیگر کذب است
سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعای ارائه بسته جدید به ایران در قبال پذیرش توافق جدید در برجام را رد کرد و گفت: چنانچه سایر طرف‌ها بتوانند حقوق مصرح ایران در برجام را رعایت و به طور کامل بدان عمل نمایند، در این توافق باقی می‌مانیم و دیگر مسائل مطروحه بی پایه و غیرقابل اعتناست.
روزنامه آلمانی «ولت ام سونتاگ» دیروز مدعی شده بود که دیپلمات‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، چین و روسیه روز جمعه در وین درباره پیشنهادی برای توافقی تازه میان تهران و قدرت‌های جهانی همانند توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مذاکره خواهند کرد که پیوست‌ها برای خشنودسازی و راضی کردن ایالات متحده به همراه خواهد داشت. بهرام قاسمی در این خصوص افزود: چنین اخبار و ادعاهای بی ربط، ریشه در اتاق فکرهای رسانه‌ای صهیونیست‌ها و دیگر هرج و مرج‌طلبان بین‌المللی و بدخواهان ملت ایران دارد که با هدف فضاسازی منفی و منحرف کردن مسیر گفت‌وگوهای ایران و سایر طرف‌های برجام صورت می‌پذیرد.
*  تکذیب اخبار درباره رفع حصر از سوی دادستان تهران
دادستان تهران خواستار دقت در انتشار اخبار حقوقی و قضایی شد. جعفری دولت‌آبادی روز گذشته در دومین نشست دادستان تهران با مدیران مسئول رسانه‌ها در سال جاری، انتشار اخبار در حوزه قضایی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: رسانه‌ها باید صحت انتشار اخباری که وجهه قضایی دارند یا تأیید اخباری مثل مسأله حصر را از نهاد‌های مرتبط پیگیری کنند. وی با بیان اینکه در مورد حصر برخی اخباری منتشر می‌شود که واقعی نیست، خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته خبری مبنی بر رفع حصر تا پایان سال منتشر شد که تکذیب گردید و رسانه‌ها باید دقت کنند که مرجع اصلی اخبار حصر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۳۱
*  قبل از آن که دیر شود غزه را نجات دهید
دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل «اوچا» از کشورهای حامی مالی فلسطین و جامعه بین‌الملل خواست قبل از این که دیر شود برای نجات غزه و لغو فوری محاصره این شهر تلاش کنند.
«اوچا» درگزارشی نسبت به فروپاشی بخش‌های حیاتی در نوار غزه به ویژه زیرساخت‌ها و بخش‌های بهداشت و آموزش به شدت هشدار داد.
*  سرمایه گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران افزایش می‌یابد
وزیر نیرو در حاشیه دیدار با کمیسیونر انرژی اروپا از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «سرمایه گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی» در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: این نشست فرصتی برای گسترش همکاری‌ها و ا فزایش سرمایه‌گذاری‌های کشورهای اروپایی در ایران است.
رضا اردکانیان در حاشیه دیدار با «میگل آریاس کانیته» کمیسیونر انرژی و تغییر اقلیم اروپا به خبرنگاران گفت: این کنفرانس که در تهران برگزار می‌شود، فرصتی خواهد بود تا ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و جذب سرمایه را گسترش دهند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۳۱
*  آمریکایی‌ها به دنبال تحمیل تحریم‌های جدید به اروپایی‌ها هستند
علاءالدین بروجردی در تشریح جلسه اعضای این کمیسیون با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: واقعیت این است که کشورهای اروپایی از یک طرف و چین و روسیه از طرف دیگر در سفر آقای ظریف، اوج علاقه‌مندی خود را به ادامه راه و همکاری مطرح کردند. وی افزود: آنها با سرمایه‌گذاری که در برجام کرده‌اند، به دنبال منافع اقتصادی خود هستند و آمریکایی‌ها نیز به دنبال فشار مجدد و تحمیل تحریم‌های جدید به اروپایی‌ها و شرکت‌های آنها هستند و ما بر اساس تعهدمان کار خود را تا جایی که منافع‌مان تامین شود ادامه خواهیم داد.
*  حمله موشکی انصارالله به مقرهای ارتش سعودی
انصارالله با موشک کاتیوشا و خمپاره تجمعات ارتش عربستان در مرکز السمنه و شمال پایگاه العبادیه در جیزان را هدف قرار داد. همچنین انصارالله، ارتش عربستان و نیروهای دولت مستعفی یمن را در پایگاه المناره و رقابه صله در نجران با موشک و خمپاره هدف قرار داد. در همین راستا، ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف عربی مدعی شد نیروهای دفاع هوایی عربستان یک موشک بالستیک را رهگیری کرده و موشک دیگر در منطقه غیرمسکونی ساقط شده است.
** جوان ۹۷/۲/۳۱
*  استانی شدن انتخابات مجلس مغایر سیاست‌های کلی انتخابات است
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس اعتقاد دارد استانی شدن انتخابات مجلس با سیاست‌های کلی انتخابات مغایرت دارد.
اصغر سلیمی اظهار کرد: باید اذعان کرد طبق سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی رهبرمعظم انقلاب طرح شده، کاندیداها باید در حوزه انتخابیه خود سرشناس باشند و مردم نیز نسبت به آنها شناخت داشته باشند و این مهم در حالی است که طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با این مؤلفه مغایر است. وی ادامه داد: با توجه به سازوکاری که در طرح مذکور پیش‌بینی‌شده بود، مردم کاندیدای انتخاب شده را فرد اصلح خود نمی‌دانستند و این امر یکی از دلایل مخالفت با موضوع مذکور است. *  در توانایی اروپا برای حفظ برجام تردید داریم
سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:«اروپایی‌‌‌‌‌ها برای ادامه بقای برجام جدی هستند اما اینکه توانایی این کار را دارند، محل تردید است به همین سبب مذاکرات کارشناسی مفصل ما با آنها شروع شده و ظرف یکی دو هفته آینده ادامه خواهد یافت». عراقچی تأکید کرد:«امیدواریم اروپایی‌‌‌‌‌ها بتوانند همانطور که در بیانیه نشست بروکسل به ضرورت دستیابی ایران به منافع اقتصادی برجام تأکید داشتند بتوانند این موضوع را در قالب یک بسته اقتصادی به ایران ارائه دهند و بتوانند تضمین دهند که قادر هستند منافع ما را در برجام تأمین کنند». معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد:«اگر منافع اقتصادی ایران تأمین شود و تضمین‌هایی نیز در این رابطه وجود داشته باشد، مسلم است که ایران ادامه حضور خودش در برجام را مورد بررسی قرار خواهد داد».
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۳۱
*  تکرار ادعاهای نتانیاهو علیه ایران
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بار دیگر ادعاهای واهی خود را تکرار کرد و مدعی شد: توافق هسته‌ای براساس این فرضیه بنا شده است که اگر شما به ایران امتیازات زیادی بدهید، آنها رفتار خوبی خواهند داشت. اما برعکس آن اتفاق افتاد. توافق هسته‌ای موجب سرازیر شدن میلیاردها دلار به ایران شد که آنها آن را برای تسلط بر منطقه هزینه کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: کاری که ترامپ انجام داد ماشین پول ایران برای رویای امپراطوری را از بین برد. همه در خاورمیانه از این اقدام تقدیر کردند. منظور من کشورهای اروپایی نیست. من از آنهایی حرف می‌زنم که در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند. همچون اورشلیم، ریاض و نقاط دیگر.
*  بانک مرکزی در بیانیه‌ای اقدام اخیر خزانه داری ایالات متحده آمریکا در تحریم رئیس کل این بانک را عملی غیرمتعارف و کاملاً غیرحرفه‌ای و نشان دهنده بی‌احترامی مقامات آمریکایی به هنجارهای بین المللی دانست. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: این اقدام خزانه داری آمریکا که کاملاً غیرحرفه‌ای و نامتعارف بوده و نشانگر بی احترامی مقامات دولت آمریکا به استانداردها و هنجارهای بین المللی است، با توجه به رفتارهای یکجانبه اخیر دولت آمریکا و بی احترامی به تعهدات و توافقنامه‌های بین المللی گوناگون جای تعجب ندارد.
** رسالت ۹۷/۲/۳۱
*  دومین مجمع همکاری احزاب آسیا و اروپا در لندن برگزار می‌شود
مهدی صولی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی از برگزاری دومین مجمع همکاری احزاب آسیا و اروپا، با مشارکت حزب موتلفه اسلامی در لندن خبر داد و با اشاره به مذاکرات فشرده روزهای اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی در خصوص شرایط تداوم برجام پس از خروج آمریکا، گفت: در این شرایط، پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی به دومین مجمع همکاری احزاب آسیا و اروپا این است که احزاب آسیایی و اروپایی مشارکت کننده در این اجلاس، رفتارهای یکجانبه گرایانه اخیر آمریکا که در مغایرت آشکار با موازین حقوق بین الملل است را تقبیح کرده و از عدم دنباله روی و توانمندی قاره اروپا برای اتخاذ سیاست مستقل در برابر زیاده خواهی های آمریکا، صیانت کنند.
*  مدیردوتابعیتی دولتی نداریم
مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روزگذشته این فراکسیون، اظهارداشت: سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات مهمان جلسه فراکسیون مستقلان ولایی بود.وی افزود: وزیر اطلاعات دراین جلسه درباره دوتابعیتی‌ها عنوان کرد که ازتعداد۲۱۰ نفراستعلامی که از وزارت اطلاعات انجام شد، درباره ۱۰۱نفرشائبه دوتابعیتی وجود داشت وبه همین دلیل به هیچ یک ازآنها اجازه اخذ پست مدیریتی داده نشد. وی ادامه داد: علوی گفت علی‌رغم مباحثی که مطرح می‌شود، دربدنه دولت شخص دوتابعیتی وجود ندارد.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۳۱
*  امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ ایران و یونان
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌‌ونقلی بین جمهوری اسلامی ایران و یونان خبر داد. رضا نفیسی افزود: اجلاس ۲ روزه مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین ایران و یونان باهدف توسعه هرچه بیشتر در این بخش و رفع مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور در تهران برگزار شد. نفیسی در این رابطه گفت: در این تفاهم‌ نامه، دو طرف به تسهیل عملیات حمل‌ و نقل بین دو کشور و رفع هرگونه موانع در این بخش تاکید کردند.
*  شلیک اسرائیل به مقرهای حزب الله
منابع محلی در قنیطره سوریه اعلام کردند که تانک‌های رژیم صهیونیستی مستقر در جولان اشغالی روز شنبه مقرهای حزب الله لبنان در منطقه التلول الحمر در شمال قنیطره را هدف قرار دادند.در همین راستا نیز صدای انفجارهایی در فرودگاه دیرالزور شنیده شد که به نظر می‌رسد ناشی از حمله این رژیم باشد. تاکنون هیچ واکنشی از سوی دمشق درباره این دو حمله منتشر نشده است.
** آرمان ۹۷/۲/۳۱
*  انتقاد از مخالفان برجام
عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با گروه ۱+۵ گفت: رسانه‌های مخالف برجام که با آب و تاب زیادی اخبار مربوط به مشکلات شرکت‌های چند ملیتی برای ادامه کار در شرایط تحریم را تحلیل می‌کنند، فراموش کرده‌اند که تا به حال اصرار می‌ورزیدند که برجام هیچ دستاوردی نداشته است چون بنگاه‌های اقتصادی به دلیل محدودیت‌ها نتوانسته اند به ایران بیایند. حمید بعیدی نژاد با انتشار این مطلب در صفحه اینستاگرامش نوشت؛ همین رسانه‌ها حالا پیشاپیش این خط سیاسی را دنبال می‌کنند که اروپایی ها، چین و روسیه با آنکه چهار عضو دائم شورای امنیت هستند و بلوک‌های اقتصادی قدرتمندی هم را تشکیل می‌دهند، حتی اگر هم اراده تداوم کار با ایران را داشته باشند، مسلوب الاراده و مقهور قدر قدرتی آمریکا هستند و کاری از آنها بر نمی‌آید.
*  تسریع در تشکیل دولت عراق و حضور همه‌ گروه‌ها
منابع عراقی نزدیک به نخست‌وزیر این کشور اعلام کردند، حیدر العبادی در بغداد با مقتدی صدر دیدار کرده است. دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد: دیدار حیدرالعبادی با صدر تلاشی برای تسریع در تشکیل دولت بود و دولت آینده باید قوی بوده و در زمینه فراهم‌کردن خدمات، فرصت‌های شغلی و بهبود وضعیت معیشتی و مبارزه با فساد گام بردارد. العبادی تاکید کرد: دیدار مذکور شاهد تطابق دیدگاه‌ها در زمینه لزوم فراگیر‌بودن دولت آینده بود.
** آفرینش ۹۷/۲/۳۱
*  ما در کنار ایران و حزب الله با تروریسم می‌جنگیم
سفیر روسیه در لبنان با اشاره به اینکه کشورش در سوریه به همراه ایران و حزب الله با تروریسم مبارزه می کند به بحث همکاری نظامی مسکو و بیروت نیز پرداخت. الکساندر زاسپکین گفت: هر اندازه که آمریکایی با نزدیک شدن آزادسازی کامل سوریه مدعی مبارزه با تروریسم شوند واهی بودن بهانه آنها بیشتر آشکار می شود. روابط ما با ایران ثابت و همکاری ما با سوریه پابرجاست. حضور ایران در سوریه مشکلی برای روسیه نیست. حضور ما در سوریه پیروزی بر تروریسم است و برخورد با کشورهای منطقه نیست.
*  شهردار جدید تهران سوگند یاد کرد
محمدعلی افشانی شهردار تهران به عنوان شهردار منتخب شورای شهر پایتخت با حضور در صحن علنی شورای شهر سوگند یاد کرد. افشانی دومین شهردار منتخب شورای شهر پنجم تهران است که پس از استعفای محمدعلی نجفی و از میان هفت کاندیدا توسط اعضای شورای شهر تهران به عنوان شهردار انتخاب شد.
** خراسان ۹۷/۲/۳۱
*  نامه علمای اهل سنت به رهبرمعظم انقلاب در پی خروج آمریکا از برجام
در پی خروج آمریکا از برجام و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف صد تن از علمای برجسته اهل سنت کشور در نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن حمایت از مواضع ایشان در سخنرانی روز بعد از خروج آمریکا از برجام، این عمل استکبار را بهانه‌ای بیش ندانسته و هدف مستکبران عالم را از بین بردن هویت بیدارگر و آرمان خواه نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند. دربخشی از این نامه تصریح شده است: واضح است برجام و امثال برجام بهانه‌ای بیش نیستند و تیر خصومت مستکبران، سینه هویّت بیدارگر و آرمان خواه این نظام را هدف قرار داده است.
*  تعهد اروپا با انصراف شرکت‌های بزرگ تطابق ندارد
محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در دیدار میگل آریاس کانیته کمیسیونر اروپا گفت: حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست و اتحادیه برای تداوم همکاری‌های اقتصادی خود با ایران باید گام‌های عملی بیشتری بردارد و سرمایه گذاری‌های خود را در ایران افزایش دهد. ظریف افزود: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکت‌های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد. وی درعین حال گفت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه اجرای برجام و تداوم همکاری‌های شرکت‌های اروپایی با ایران است.
** اعتماد ۹۷/۲/۳۱
*  دلایل اعتراضات کازرون
حسین رضازاده، نماینده کازرون گفت: اکنون شهر کازرون آرام است و طرح جداسازی این شهرستان به دلیل انجام برخی اصلاحیه‌ها و بررسی‌های بیشتر متوقف شده است ولی نباید فراموش کنیم که برخی محرک‌های داخلی باعث کشته شدن جوانان بیگناه این شهرستان شده‌اند. در طول یک ماه گذشته گروه‌هایی از خارج از کشور که به دنبال بهانه بودند شروع به تحریک مردم برای حضور در خیابان کردند.
** شهروند ۹۷/۲/۳۱
*  ایرادات لوایح مرتبط با FATF با همکاری دفتر رهبری رفع شده است
علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس درباره جلسه غیرعلنی دیروز مجلس با اشاره به توضیحات دبیر شورای‌عالی امنیت ملی درخصوص لوایح مرتبط با FATF (گروه ویژه اقدام مالی)و ارتباط با دفتر رهبری برای رفع ایرادات آن، گفت: ایراداتی این لوایح داشته که با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای‌عالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است.
*  بیمه «سوییس ری» ایران را ترک می‌کند
طبق اعلام شرکت بیمه سوییس ری، به دنبال تصمیم آمریکا و خروج از برجام، این شرکت ایران را ترک خواهد کرد. آن طور که از سوی این شرکت اعلام شده، بیمه «سوییس ری» درحال ارزیابی تأثیر تصمیم آمریکا بر کسب و کارشان هستند تا با کمترین هزینه ایران را ترک کنند.
** سازندگی ۹۷/۲/۳۱
*  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور: قطعا دولت به دنبال تحقق وعده‌های خود است و از هیچ چیزی هم عقب‌نشینی نکرده است، ما باید به سمت جلو پیش برویم. آنچه که آقای رئیس جمهوری به مردم اعلام کرده‌اند، برای چهار سال است؛ برخی از فعالیت‌ها هستند که نیاز به برنامه‌ریزی، زمان، پول و امکانات دارند و تحقق آنها طول می‌کشد، بنابراین ما فرصت داریم تا آنچه که آقای رئیس جمهور به مردم اعلام کرده‌اند، محقق شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تلاش کنیم از محرومیت طلاب کاسته شود
حوزه/ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران مرکز خدمات، با بیان اینکه طلاب و روحانیان از محروم‌ترین قشرهای جامعه هستند، گفتند: برخلاف آنچه عده‌ای تصور می‌کنند بعد از انقلاب، تفاوت چندانی در وضعیت طلاب به وجود نیامده است. ایشان درادامه تصریح کردند: با همه گرفتاری‌هایی که وجود دارد اوضاعی که امروز مردم جامعه دارند به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با گذشته نیست و وضعیت مردم بهبود یافته، با این شرایط نیاز است مقداری برای تغییر شرایط طلاب تلاش کنیم تا از محرومیت آنها کاسته شود.
اگر به خواسته خدای سبحان عمل کنیم آزاد هستیم
رسا/آیت الله جوادی آملی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای پی بردن به اسرار عالم، است چراکه در تعبیرات اخلاقی اسلام آمده: «ما ملأ آدمى وعاءً شراً من البطن»: انسان هیچ ظرفی را به بدی ظرف شکم پر نکرده است، شکم که پر شد راه فهم مسدود می ‏شود، انسان پرخور هرگز چیزفهم نیست و هرگز به اسرار و باطن عالم پی نخواهد برد. وی درادامه گفت: راه تشخیص بنده یا آزاد بودن این است که اگر به دلخواه خود عمل می‏ کنیم معلوم می ‏شود در قفس طمع زندانی هستیم و اگر به خواسته خدای سبحان عمل کنیم، آزاد هستیم. انسان آزاد به غیر خدا نمی‌‏اندیشد. از برجسته‏‌ترین وظایفْ در ماه مبارک رمضان آزاد شدن و رهیدن است و راه آزادی، استغفار و طلب آمرزش است.
مسئولان در عمل باید ثابت کنند که از مردم، با مردم مثل مردم و در خدمت مردم هستند
رسا/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی تأکید کرد: مسؤولان در عمل باید ثابت کنند که از مردم، با مردم، مثل مردم و در خدمت مردم هستند؛ نشان دهند که سطح زندگی مسؤولان تفاوتی فاحش با زندگی مردم پیدا نکرده است؛ در این صورت است که مردم این مسؤولان را از خود می‌دانند و همواره برای آنان احترام، کرامت و عزت قائل خواهند بود.عضو جامعه مدرسین با تأکید دوباره بر توجه بیشتر مسؤولان به امر عدالت گفت: میدان سخن و سخنوری برای شعار عدالت‌خواهی و خدمت به مردم وسیع است، مردم گوششان از این سخنان پر شده، دیگر حرف و شعار را ملاک نمی‌دانند؛ منتظر عمل و اقدام هستند.
برخی با سر دادن شعارهای به ظاهر حق طلبانه به دنبال فریب افکار عمومی هستند
رسا/آیت الله فقیهی با انتقاد از رویکرد منافقانه عده‌ای در کشور گفت: خطر بزرگ انقلاب کسانی هستند که در ظاهر طرفدار انقلاب هستند، اما در باطن با آن به دشمنی می‌پردازند. عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: امروزه برخی جناح ها مسائلی را مطرح می‌کنند تا مردم را فریب داده و از طریق این فریب به مقاصد سیاسی شان دست پیدا کنند که باید گفت این حرکت محکوم است.وی از اختلاف و تفرقه به عنوان عامل نابودی جامعه یاد کرد و عنوان داشت: اگر همه زیر پرچم ولایت فقیه متحد باشند و از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی کنند، بی تردید هیچ دشمنی نخواهد توانست در برابر ما ایستادگی کند.
روحانی: مشکلات را پشت سر می‌گذاریم
ایرنا/رئیس جمهوری در دیدار صمیمی با خانواده دولت، با بیان اینکه امروز در شرایط سیاسی جهانی در دوران ویژه‌ای قرار داریم که با وجود سختی ها و مشکلات فراوان برای ایستادگی در برابر آنها اجر بالایی در پیشگاه خداوند و تاریخ خواهیم داشت، گفت: ما به روزهای افتخارآفرینی خود در ایام حساس تاریخی غرور و افتخار می‌کنیم و امروز بی تردید از این مشکلات عبور خواهیم کرد. حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که ثروت منطقه و سیستم تروریسم دولتی صهیونیستی علیه ملت ایران هستند، افزود: ملت ایران در برابر همه این فشارها مقتدرانه روی پای خود ایستاده است.
انهدام پهپاد جاسوسی عربستان در غرب یمن
فارس/پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم سعودی را در منطقه «جبل النار» شهرستان حرض استان حجه واقع در غرب یمن منهدم کردند.نیروهای ارتش یمن و انصارالله از زمان آغاز جنگ عربستان علیه یمن تاکنون، ده‎ها پهپاد جاسوسی عربستان و ائتلاف آن را سرنگون کرده‌اند.
ارتباط خروج ترامپ از برجام با شکست آمریکا در سوریه
باشگاه خبرنگاران/ پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران احتمالا با شکست بزرگ آمریکا در سوریه ربط پیدا می‌کند.این خبرگزاری در پاسخ به پرسشی درباره علت خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در برهه کنونی گفت: شاید علت این امر را باید در شکست بزرگی جستجو کرد که آمریکا و دیگر متحدان غربی آن و کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه متحمل شدند. آنها سال‌ها تلاش کردند تا با حمایت از گروه‌های افراطی، همانند کاری که قبلا در کشورهای دیگر مرتکب شده بودند، بشار اسد را سرنگون سازند ولی تلاش‌های آنان درباره سوریه شکست خورد.
دمشق به هر تجاوز نظامی پاسخ قاطع خواهد داد
تسنیم/سفیر سوریه در مسکو هشدار داد، این کشور به هر نوع تجاوز نظامی از سوی اسرائیل شدیداً پاسخ داده و از آسمان و زمین خود با تمام قدرت دفاع خواهد کرد.”ریاض حداد” گفت که دمشق از تمامی تأسیسات در خاک سوریه، از جمله تأسیساتی که مشاورین نظامی ایرانی در آنجا مستقر هستند، در برابر تجاوزات نظامی خارجی و البته از سوی اسرائیل دفاع خواهد کرد.
عراق جای ماندن آمریکا نیست
مهر/دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: عراق جای ماندن آمریکا و حامیان تروریسم نیست.امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «نتیجه واقعی انتخابات عراق، رای مردم به استقلال، امنیت و حفظ تمامیت ارضی و «نه» به اشغالگری بود»وی نوشت: رهبران و مردم فهیم عراق پشتوانه قوی عراق آباد، آزاد و مستقل و متحد راهبردی تهران باقی خواهند ماند. عراق جایگاه مهمی در منطقه داشته و دارد.»
ایران آماده بازسازی سوریه است
فردا نیوز/عماد خمیس نخست وزیر سوریه دردیدار با وزیرراه کشورمان تاکید کرد: دمشق از مشارکت ایران در فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در مرحله بازسازی استقبال می‌کند.وزیر راه ایران نیز در این دیدار، بر لزوم پی ریزی یک طرح واقعی به منظور اجرای برنامه‌های امضاء شده میان دو طرف و تصحیح برخی از قوانین و تشکیل کمیته پیگیری و نظارت بر اجرای توافقنامه‌های دراز مدت تاکید کرد. آخوندی با اشاره بر اهمیت حمایت از مشارکت شرکت‌های ایرانی و سوری و همکاری میان بانک‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: هر دو بخش خصوصی و دولتی ایران آماده مشارکت گسترده در مرحله بازسازی سوریه است.
اسرائیل خوش‌شانس‌ است که ایران، روسیه و سوریه نابودش نمی‌کنند
تسنیم/ افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا می‌گوید اسرائیلی‌ها بسیار خوش شانس هستند که ایرانی‌ها، روس‌ها و سوری‌ها واکنش نشان نمی‌دهند و اسرائیل را برای تمام تجاوزگری‌هایش نابود نمی‌کنند.اسکات بِنِت که از منتقدان سیاست‌های دولت آمریکاست کتابی نیز با عنوان «حقه بازی» تألیف کرده است. در این کتاب از حمایت مالی سیاستمداران آمریکایی از تروریسم صحبت شده و پس از انتشار جنجال زیادی به راه انداخت.وی معتقد است کسی از جانب سوریه برای نظامیان آمریکایی دعوتنامه نفرستاده است بنابراین حضور ارتش آمریکا در سوریه جنایت جنگی است.
کری: آمریکا نمی‌تواند به تمام جهان پشت کند
فارس/ جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا با انتقاد غیرمستقیم از خروج ترامپ از برجام هشدار داد که گفتمان حقیقی مدنی در جهان در معرض تهدید است و واشنگتن نمی‌تواند به تمام جهان پشت کند.
خروج از برجام چهره زشت آمریکا را آشکارتر کرد
ایرنا /نائب رییس ‘تشکیلات بسیج مردمی’ (الحشد الشعبی) عراق گفت که خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از ‘برجام’، چهره زشت این کشور را آشکارتر کرد.’ابومهدی المهندس’ افزود که آمریکا یک نظام سلطه‌گر و دیکتاتور و پشتیبان رژیم صهیونیستی است و خروج از برجام، چهره زشت این نظام را آشکارتر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *