خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۳۰

  • بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد
  • حضرت آیت الله سبحانی: نباید به نام آزادی مجوز انتشار هر کتابی صادر شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طباطبایی چهره‌ای مردمی و شخصیتی گره‌گشا بود
  • آیت الله کعبی: اقتصاد مقاومتی تنها راه گشایش اقتصادی است
  • آیت الله فقیهی: تجمل گرایی و اشرافی گری دین مردم را متزلزل می‌کند
  • وزیر ارشاد عنوان کرد: چاپ ۳۸ هزار عنوان کتاب در زمینه قرآن طی ۴۰ سال گذشته

 

** جام جم ۹۷/۲/۳۰
*  ۸۵ هزار زائر ایرانی امسال به حج می‌روند
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی از سراسر کشور برای انجام مناسک حج تمتع در تیر امسال به عربستان خبر داد. اکبر رضایی با تاکید بر این که همه مقدمات اسکان، پذیرایی، حمل و نقل و سایر خدمات طبق برنامه انجام شده و برخی نیز در حال انجام است، افزود:‌ بازگشت اولین کاروان حجاج مدینه قبل به کشور نیز از سوم شهریور امسال آغاز و تا بیست و یکم همین ماه ادامه خواهد داشت و برگشت حجاج مدینه بعد نیز از هشتم شهریور تا بیست و چهارم همین ماه ادامه خواهد داشت.
*  عدم اطمینان از دلیل خروج آمریکا از برجام
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: سخت است بتوان ارزیابی کرد حوادث چگونه پیش خواهند رفت، اما امیدوارم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران ارتباطی با برنامه‌های واشنگتن برای حمله به تهران با هدف تغییر نظام در این کشور نداشته باشد.
** همشهری ۹۷/۲/۳۰
*  دستبرد به دفتر ایران در لاهه
حدود ساعت ۳ بامداد جمعه بود که رسانه‌ها از دستبرد به دفتر حقوقی ایران در لاهه خبر دادند و همان زمان مدعی شدند که اسناد محرمانه و طبقه بندی شده ایران هم به سرقت رفته است. روز گذشته اصل خبر دستبرد به این دفتر تأیید شد اما با فاصله‌ای کوتاه ادعای سرقت اسناد طبقه بنده شده توسط مرکز امور حقوقی بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد. این مرکز در اطلاعیه‌ای اعلام کرده به موجب بررسی‌هایی که تاکنون انجام شده بخش بایگانی و اسناد و مدارک شعبه و نیز رایانه‌های آن مورد سرقت و دستبرد قرار نگرفته و اخباری که در بعضی سایت‌ها در این زمینه منتشر شده مطابق با واقع نیست.
** کیهان ۹۷/۲/۳۰
*  تسلیت رهبر معظم انقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام طباطبایی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی، درگذشت خطیب و معلّم اخلاق حجت‌الاسلام حاج سیدمهدی طباطبایی را تسلیت گفتند.
بخشی از متن پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این شرح است.
آن سید بزرگوار در دهها سال از زندگی خویش تلاش دینی مغتنمی در ارشاد معنوی و اخلاقی مؤمنین با بهره‌گیری از جایگاه منبر و محراب برعهده گرفته بودند و در عرصه‌های انقلاب نیز با حضور در مجلس شورای اسلامی در برهه‌ای از زمان، به این وظیفه‌ خطیر‌اشتغال داشتند.
از خداوند متعال شمول رحمت و مغفرتش را برای آن مرحوم و صبر و تسلّا برای بازماندگان مسئلت می‌کنم.
*  مقدار ارزی که مدیران دوتابعیتی از کشور خارج کردند طی ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به طراحی خروج ارز توسط دوتابعیتی‌‌ها گفت: اینها عمدتاً خارج از کشور جایگاه شغلی، مسکن و یا حساب بانکی دارند و خروج دلار از کشور برای آنها راحت بوده است.
ابوالفضل حسن‌بیگی به اقدام برخی نفوذی‌های داخلی برای خرید دلار همزمان با این اقدام آمریکایی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این عده تلاش کردند تا ارز از کشور خارج شود که رقم آن هم بسیار بالا بوده و در طی ۴۰ سال جمهوری اسلامی، مشابه این میزان خروج ارز که در سال ۹۶ اتفاق افتاد، سابقه نداشته است.
** شرق ۹۷/۲/۳۰
*  آخرین وضعیت پرونده درویشان
قاضی جباری، رئیس شعبه ۱۱۸۰ کیفری ۲ تهران، در تشریح آخرین وضعیت پرونده آشوب‌های خیابان پاسداران گفت: پرونده عاملان آشوب‌های خیابان پاسداران از نظر حقوقی ابعاد مختلفی دارد که رسیدگی به یک‌سری از این اقدامات مجرمانه در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان تهران بود. او افزود: علاوه‌براین ۵۰ فقره از این پرونده‌ها که در صلاحیت دادگاه کیفری دو استان بود، به شعبه ۱۱۸۰ ارجاع شده است.
** ایران ۹۷/۲/۳۰
*  گسترش مناسبات تهران- آنکارا به نفع امنیت منطقه است
رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار، با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های ایران و ترکیه در زمینه حل و فصل مسائل منطقه بویژه دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، اظهارکرد: گسترش رایزنی‌ها و مناسبات تهران-آنکارا به نفع دوملت و تقویت ثبات و امنیت در منطقه است. وی افزود: برگزاری و استقبال از این اجلاس در شرایط حساس منطقه نشان دهنده توجه کشورهای اسلامی به موضوع فلسطین است.
*  ۲ کشته، ۴۸ مصدوم و ۱۵ بازداشتی در اعتراضات کازرون
رئیس کل دادگستری استان فارس از تشکیل کمیته‌ مشترکی برای تحقیق در مورد حوادث کازرون خبر داد و تأکید کرد که تجمع‌های اخیر در کازرون بدون مجوز و غیرقانونی بوده و دستگاه قضایی در خصوص مقصران و مرتکبان این حوادث تصمیم‌گیری خواهد کرد. علی القاصی‌مهر افزود: تجمعات اخیر که با تحریک افراد اثرگذار و با سوء‌استفاده از حُسن اعتماد مردم انجام شد، هزینه‌های زیادی برای مردم و نظام در پی داشت.
وی با رد اخبار شبکه‌های معاند نظام و اطلاع‌رسانی شفاف در این خصوص، بیان کرد: در حوادث اخیر متأسفانه دو نفر فوت و ۴۸ نفر مجروح شده‌اند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۳۰
*  بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عصر دیروز ۲۹ اردیبهشت ماه مصادف با سوم رمضان با پیام حضرت آیت الله سبحانی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از شخصیت‌های کشوری و مدیران، خادمان ونخبگان قرآنی در سالن یاس مصلای تهران آغاز به کار کرد.
در بخشی از پیام آیت الله سبحانی به آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن آمده است: بشر روی قرآن کارهای متفاوت کرده و این آثاری که ملاحظه می‌نمایید، حاکی از پایان ناپذیری قران است و با این همه آثار و کتابها و موضوعات مطرح شده درباره قرآن، هنوز بخشی از حقایق قرآن پنهان مانده است.
*  ایران و اوراسیا موافقت نامه تجارت ترجیحی امضا کردند
موافقت نامه تجارت ترجیحی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن وتجارت کشورمان در آستانه (پایتخت قزاقستان) به امضا رسید.
رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اوراسیا در این باره گفت: اکنون توافقنامه موقت به امضا رسیده است و در سه سال آینده کشورها باید به یک توافق جامع برسند.درتوافق نهایی برای طیف گسترده‌ای از کالاهای وارداتی، کاهش یا حذف عوارض گمرکی در نظر گرفته شده است.
** وطن امروز ۹۷/۲/۳۰
*  کمیسیونر اروپا قول مساعد داده است
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی پس از مذاکرات با هیاتی از اتحادیه اروپایی به سرپرستی کمیسیونر انرژی آن گفت: هیات اروپایی به طور جد پیگیر است درباره مسائل و اقداماتی که می‌توان در آینده انجام داد، با ایران همکاری کند. همچنین در رابطه با به‌کارگیری یورو در تعاملات میان ایران و اروپا قول مساعد دادند و گفتند پیشنهاداتی شده است و گام‌های اولیه نیز در این زمینه برداشته شده است. صالحی تاکید کرد: البته تا زمانی که قول و قرارها محقق و عملیاتی نشود ما به طور قوی نمی‌توانیم صحبت کنیم. امیدواریم در آینده نزدیک هر چه پیش می‌رویم شاهد عملیاتی شدن این قول و قرارها باشیم.
** جوان ۹۷/۲/۳۰
*  ظریف و شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی امروز یک‌شنبه مجلس حضور می‌یابند.
اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم امروز با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه‌ای غیرعلنی بررسی می‌شود.
*  اقتصاد مقاومتی تنها راه گشایش اقتصادی است
آیت الله کعبی عضو هیئت رئیسه خبرگان برجام را از نظر حقوقی یک توافق پایان‌یافته دانست و گفت: ۸۰ درصد تعهدات طرف مقابل در برجام بر عهده امریکا بوده و اروپایی‌ها نمی‌توانند ۱۰۰ درصد تعهدات را تضمین کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتبار بین‌المللی امریکا با نقض آشکار حقوق بین‌الملل در جهان از بین رفته است، اظهار داشت: همچنین بطلان دیپلماسی سازش و حقانیت دیپلماسی مقاومت و انقلابی در برابر امریکا و اروپا بیشتر آشکار شد. وی ادامه داد: با اقدام امریکا معلوم شد که گشایش اقتصادی از طریق امید داشتن به خارج و پیمان‌هایی نظیر برجام نه‌تنها حاصل نمی‌شود، بلکه مصالح ملت بر باد می‌رود، تنها راه گشایش اقتصادی استحکام درون‌زا، داخلی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی است.
آیت‌الله کعبی ابراز داشت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند غلط احمقانه و ناشیانه ترامپ به ضرر خود امریکا تمام می‌شود و ملت ایران عزت و سربلندی خود را به پای قلدری و خیره‌سری امریکایی‌ها به تاراج نمی‌دهد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۳۰
*  برگزاری نشست کمیسیون امنیت با حضور مسئولان سپاه
محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به برگزاری نشست اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور وزیر و مسئولان وزارت اطلاعات برای رسیدگی به موضوع بازداشت فعالان محیط‌زیست پرداخت و یادآور شد: بنابر شنیده‌های بنده در پی برگزاری این جلسه، قرار شد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با برگزاری نشستی دیگر با حضور توامان مسئولان وزارت اطلاعات و همچنین سپاه پاسداران ابعاد مختلف این مسئله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
*  دیدار بی سابقه حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و پادشاه اردن
سران ایران و اردن پس از ۱۵ سال دیدار کوتاهی با یکدیگر در ترکیه داشتند.
روز جمعه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس همکاری کشورهای اسلامی در ترکیه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار کوتاهی داشت. آخرین دیدار یک مقام عالیرتبه ایرانی با پادشاه اردن به دیدار رئیس دولت اصلاحات و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در سال ۱۳۸۲ و در جریان سفر وی به تهران باز می‌گردد.
** رسالت ۹۷/۲/۳۰
*  مجامع بین المللی در محکومیت رژیم صهیونیستی و آمریکا اقدام شایسته اتخاذ کنند
مدیریت حوزه های علمیه از مجامع بین المللی به ویژه سازمان همکاری های اسلامی و سازمان ملل متحد می خواهد تا ضمن محکومیت اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی، اقدامی در خور و شایسته در مقابل آن اتخاذ کنند. متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه در خصوص کشتار بی رحمانه جوانان فلسطینی در راهپیمایی روز نکبت و نیز انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس به این شرح است:
حوزه های علمیه همراه با ملت مسلمان ایران و آزادیخواهان جهان و با تأسی به رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی(مدظله) و مراجع عظام(دامت برکاتهم) کشتار بی رحمانه جوانان فلسطینی در راهپیمایی روز نکبت و نیز انتقال سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی به بیت المقدس که گامی در مسیر اشغال کامل قدس شریف است را به شدت محکوم کرده و اعلام می دارد این اقدامات، بر آتش خشم ملت های مسلمان خواهد افزود و زبانه های انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را شعله ورتر خواهد نمود.
*  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طباطبایی چهره‌ای مردمی و شخصیتی گره‌گشا بود
عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی چهره‌ای مردمی و شخصیتی گره‌گشا بود. آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت و یادبود حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبایی از خطبا و اساتید اخلاق خستگی‌ناپذیری و خادم بودن را از اساسی‌ترین ویژگی‌های این عالم وارسته عنوان کرد و اظهار داشت: علم و دانش، ایمان، عمل، تواضع و فروتنی از اساسی‌ترین ویژگی‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی طباطبایی بود که همه را با مجاهدت در راه تبلیغ دین مبین اسلام به‌کار بست.امام‌جمعه قم بابیان این‌که علم در بیان قرآن کریم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ایمان، عمل صالح و تسلیم در برابر خداوند متعال از اساسی‌ترین ویژگی‌های عبد ممتحن است.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۳۰
*  سیاست‌های کلی سازمان پدافند غیرعامل تصویب شد
بیست و پنجمین جلسه کمیته دائمی شورای عالی پدافند غیرعامل به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضاء کمیته دائمی پدافند غیرعامل در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد. در این جلسه و در راستای اجرای بند ۱ از ماده ۹ اساسنامه سازمان پدافندغیرعامل کشور، سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل بازخوانی و سیاست‌های کلی پیشنهادی سازمان پدافند غیرعامل کشور بررسی و تصویب شد.
*  حمله وزیر اماراتی به ایران
وزیر مشاور امارات در امور خارجه با متهم کردن ایران به ارسال سلاح برای حوثی‌ها مدعی شد: تا زمانی که ایران به حوثی‌ها (انصارالله یمن) موشک می‌دهد تا عربستان را مورد هدف قرار دهند برگزاری هرگونه گفت‌وگو با آن غیرممکن است.
«انور قرقاش» در نشستی در اندیشکده «گلوب سک ۲۰۱۸» در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی مدعی شد که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای است؛ بنابراین برای ما بسیار سخت است که اظهارات آنان بنا بر مسالمت‌آمیز بودن برنامه خود را باور کنیم.وی افزود: تحلیل ایران از توافق هسته‌ای سیطره بر منطقه است و ایران از این توافق برای گسترش نفوذ خود در منطقه بهره برد و این امر تهدیدی مستقیم برای ثبات منطقه است.
** آرمان ۹۷/۲/۳۰
*  سوال از وزیر دادگستری درباره احمدی‌نژاد
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جزییات سوال ۴۲ نماینده مجلس از علیرضا آوایی وزیر دادگستری را تشریح کرد و گفت: علت برخورد نکردن دستگاه قضا با تخلفات احمدی‌نژاد، سوال کواکبیان و ۳۰ نماینده دیگر است. حجت‌الاسلام حسن نوروزی درباره سوال ۴۲ نماینده مجلس شورای اسلامی از وزیر دادگستری که قرار است روز سه‌شنبه با حضور وزیر در کمیسیون قضایی پاسخ داده شود اظهار کرد: سوال آقای فتحی و مازنی هم این است که چرا قوه قضاییه بعد از تصویب قانون رسیدگی به اموال مسئولان مصوب نهم آبان سال ۹۴، آئین‌نامه اجرایی آن را تهیه و تقدیم نکرده است در حالی که باید ظرف مدت ۳ ماه بعد از تصویب قانون، این کار صورت می‌گرفت.
** آفرینش ۹۷/۲/۳۰
*  برقراری مکانیزم‌های اروپا ،برای مقابله با تحریم‌های آمریکا
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مذاکرات هیات اروپایی به سرپرستی کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا و هیات سازمان انرژی اتمی به سرپرستی علی‌اکبر صالحی گفت: اروپایی‌ها مکانیزم‌هایی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفتند که این مکانیزم‌ها تا هشت آگوست یعنی یک ماه دیگر که تحریم‌های آمریکا شروع به اجرایی شدن می‌کند، باید برقرار شود. این مکانیزم‌ها از شرکت‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند و شرکت‌های اروپایی را موظف می‌کند به تحریم‌های فرا سرزمینی توجه نکنند.
*  ۸ کشته و ۴۵ زخمی در انفجار چند بمب در استادیوم افغانستان
در انفجار چند بمب در استادیومی در شهر جلال آباد افغانستان دست‌کم هشت تن کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند.در میان کشته شدگان یکی از برگزار کنندگان مسابقه کریکت و یکی از معاونان شهردار شهرهای افغانستان نیز حضور داشتند. طالبان هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده است. احتمال می‌رود این حمله مرگبار از سوی گروه تروریستی داعش انجام گرفته باشد.
** قدس ۹۷/۲/۳۰
*  طرح نمایندگان برای از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس از طرح دو فوریتی نمایندگان با ۷۰ امضا برای از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای در صورت نتیجه‌ بخش نبودن مذاکرات یک ماهه با اروپایی‌ها خبر داد. عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگان طرحی را تهیه کرده‌اند که در آن آمده در صورتی که مذاکره با اروپایی‌ها طی یک ماه آینده در ارتباط با اجرای برجام نتیجه بخش نباشد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از سر گرفته شود.
وی با بیان اینکه این طرح قرار است با قید ۲ فوریت به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شود، اظهارداشت: اقدامات اولیه برای تهیه این طرح انجام شده است.
*  مقاوم سازی اقتصاد کشور با اقدامات جدی باید انجام شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید در هر شرایطی با تکیه بر توان داخلی، برای مقاوم سازی اقتصاد کشور اقدامات جدی انجام شود.
محسن رضایی در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع با اشاره به تصویبِ اولویت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، هدف از این نظارت راهبردی را کمک به تحقق سیاست‌های محوری اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: در ماجرای بدعهدی آمریکا و خروجش از برجام بار دیگر بر همگان اثبات شد که راه خروج از مشکلات اقتصادی اعتماد به بیگانگان نیست.
** خراسان ۹۷/۲/۳۰
*  طرح استانی شدن انتخابات مجلس مجدد ارائه می‌شود
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تهیه طرح استانی شدن انتخابات مجلس و ارائه قریب الوقوع آن به هیئت رئیسه برای بررسی در صحن مجلس خبرداد. امیر خجسته افزود: طرح مذکور در اصل همان طرح “استانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس” است که در دوره نهم مجلس مطرح بود که اکنون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته و به زودی به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود. وی افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس طرحی مستقل است و در قالب اصلاحیه‌ای برای قانون انتخابات ارائه می‌شود.
** اعتماد ۹۷/۲/۳۰
*  آخوندی و اردکانیان به مجلس می‌روند
یکشنبه رضا اردکانیان وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان به کمیسیون انرژی مجلس خواهد رفت. همچنین سه شنبه پس از هم اندیشی اعضای کمیسیون عمران، عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی به سئوالات نمایندگان پاسخ خواهد داد.
** شهروند ۹۷/۲/۳۰
*  تسریع در تدوین تاریخ‌شفاهی فرماندهان جنگ ضروری است
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه معاونان هماهنگ‌کننده، اجرایی، طرح و برنامه و بودجه و مالی سپاه به‌ منظور بررسی فعالیت‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در این مرکز حضور یافتند.
فرمانده کل سپاه بر سرعت بخشیدن به تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان جنگ بر پایه اسناد موجود مرکز با رویکرد ایجاد زمینه برای توسعه ادبیات پایداری و معارف دفاع مقدس به‌ منظور استفاده عموم و اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.او همچنین تسریع در احیای منابع و اسناد منحصربه‌فرد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و فراهم کردن زمینه برای بهره‌برداری مناسب از این اسناد توسط پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان کشور را خواستار شد.
*  پومپئو یک طرح جایگزین برای توافق هسته‌ای دارد
یک نشریه آمریکایی با اعلام این‌که وزیر امور خارجه این کشور قرار است درباره طرح جایگزین خود به جای توافق هسته‌ای سخنرانی کند، نوشت: دونالد ترامپ با خروج از توافق‌های بین‌المللی اعتماد اروپا را به لرزه درآورده است. اکنون که دولت ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و متحدان اروپایی‌اش را خشمگین کرده، آماده است تا درباره یک طرح جایگزین یا همان Plan B صحبت کند. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز دوشنبه در بنیاد هیرمتیج یک سخنرانی ارایه دهد که به گفته مقامات در آن، یک استراتژی جامع برای مقابله آمریکا و اروپایی‌ها با فعالیت‌های غیرهسته‌ای ایران را تشریح خواهد کرد.
** سازندگی ۹۷/۲/۳۰
*  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه: قدس یک نماد است، یک آزمون یک قبله، اگر ما نتوانیم از قبله اول خودمان حفاظت کنیم، نمی‌توانیم اطمینانی درباره آینده آخرین قبله خودمان داشته باشیم. ما با صهیون و صهیونیسم مواجه هستیم. متأسفانه حتی چنین فاجعه‌ای هم برای مسلمانان کافی نیست تا متحد شوند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تقوا انسان را در برابر وسوسه کسب اموال نامشروع بیمه می‌کند
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که باید باروحانیت ماه رمضان آشنا باشیم، گفت: انسان می‌تواند در ماه مبارک رمضان برای خود تحولی فردی و اجتماعی ایجاد کند.استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: ممکن است اموالی از راه‌های غیر شرعی مانند رشوه و رانت خواری به انسان برسد که اگر روح بازدارندگی در انسان نباشد نمی تواند مقاومت کرده و تسلیم می‌شود، برخی وسوسه‌ها از هوای نفس و درون انسان و برخی وسوسه‌ها نیز از شیطان و بیرونی است.
نباید به نام آزادی مجوز انتشار هر کتابی صادر شود
رسا/آیت‌الله سبحانی با انتقاد از صدور مجوز برخی کتب به بهانه آزادی گفت: بار‌ها به مسؤولان نمایشگاه کتاب تذکر داده شد که حضور برخی کتاب‌ها در این نمایشگاه به صلاح جامعه نیست. وی با اشاره به این که همانطور که غذای مضر برای انسان حرام است، دانش مضر نیز برای انسان حرام خواهد بود تاکید کرد: به همین علت دین مبین اسلام کتب ضاله و گمراه‌کننده را حرام دانسته و آن را در اختیار افراد قرار نمی‌دهد.  
هدف قرائت قرآن تهذیب نفس است
رسا/آیت‎الله مظاهری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر انتقاد از انسان به خاطر نخواندن قرآن، اظهار کرد: کسی که با مفاهیم و معانی قرآن کاری ندارد، خداوند بر دلش مهر می‌زند، اگر می‌خواهیم دل‌مان رو به خدا باز شود و بتوانیم دل را بر روی شیطان ببندیم باید با قرآن سروکار داشته باشیم و بالاترین ثواب را تفسیر و مطالعۀ قرآن دارد و این را جوانان باید بیشتر توجه کنند. عضو جامعه مدرسین با اشاره به مراحل انس با قرآن کریم، گفت: قرآن آموزش و پرورش اخلاق است و باید به‌واسطۀ قرآن مهذب باشیم.
تجمل گرایی و اشرافی گری دین مردم را متزلزل می‌کند
رسا/آیت الله فقیهی بر ضرورت حقیقت جویی افراد در جامعه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: لازمه برخورد اجتماعی و سیاسی در جامعه این است که همه افراد هنگامی که می‌خواهند نکته‌ای را گوشزد کنند ابتدا حقیقت جو باشند و در مرحله بعدی ضمن بازگو کردن محاسن، معایب را نیز به صورت غیر علنی به افراد گوشزد کنند.عضو جامعه مدرسین دربخش دیگری ازسخنان خود عنوان کرد: یک روحانی باید بخاطر خداوند و اسلام ساده زیست باشد، زیرا تجمل گرایی و اشرافی گری دین مردم را متزلزل می‌کند.
بازداشت نیروهای  فرانسوی در سوریه
ایرنا/ارتش سوریه چند روز پیش ۶۰ نظامی فرانسوی را که بدون اجازه دولت سوریه وارد استان الحسکه (در شمال شرق این کشور) شده بودند، بازداشت کرد. این نظامیان فرانسوی در قالب کاروانی شامل ۲۰ تویوتا لندکروز از عراق وارد خاک سوریه شده بودند.فرمانده نیروهای فرانسوی دستگیر شده ادعا کرده که وی و نیروهایش برای کمک به نیروهای کرد سوریه وارد خاک این کشور شده اند.بنابر این گزارش، قرار است اعترافات نیروی‌های فرانسوی بازداشت شده به زودی منتشر شود.
آمریکا تحقیق برای جنایات صهیونیست‌ها را شرم آور خواند
ایرنا/نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نسبت به تصویب کمیته تحقیق درباره جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اعتراض کرد و آن را برای حقوق بشر شرم‌آور دانست.در این رای گیری، ۲۹ نفر رای مثبت، ۱۴ نفر رای ممتنع و تنها آمریکا و استرالیا رای مخالف دادند.
اروپا روزهای آتی در ایران سرمایه گذاری بانکی می‌کند
مهر/ کمیسر بودجه اتحادیه اروپا به رغم اعلام تحریم‌های واشنگتن علیه تهران از آغاز قریب الوقوع یک سرمایه گذاری بانکی در ایران خبر داد.گونتر اوتینگر اظهار داشت: برغم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خواهان تداوم حفظ این توافق هستیم. وی در ادامه با اشاره به اعلام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تشدید تحریم علیه ایران گفت: ما خواهان تداوم مناسبات خود با ایران بوده و در تلاشیم تا به همکاری‌های اقتصادی خود در زمینه‌های صادرات، واردات و انرژی ادامه دهیم.
مخالفت رژیم صهیونیستی با تشکیل کمیته حقیقت یاب حوادث غزه
مهر/وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل کاملا با مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره حوادث غزه مخالف است.در ادامه این بیانیه آمده است: شورای حقوق بشر بار دیگر نشان داد که دارای ساختار ضد اسرائیلی بوده و نفاق بر آن سایه افکنده است!
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به برخی از توئیت‌های نمایندگان مجلس
باشگاه خبرنگاران/سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا توئیت‌های خلاف منافع ملی برخی نمایندگان مجلس در زمان بررسی صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس مورد نظر شورای نگهبان قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: هر عملی که صلاحیت افراد را مخدوش کند، قطعا شورای نگهبان نسبت به آن عکس‌العمل نشان خواهد داد.کدخدایی همچنین گفت: پذیرش نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای شهر و روستای کل کشور مغایر با اصل ۹۹ قانون اساسی است.
تلاش عربستان و امارات برای پیروزی ترامپ در انتخابات
باشگاه خبرنگاران/ روزنامه نیویورک‌تایمز در یک‌افشاگری جدید از دیدار محرمانه نماینده ولیعهدعربستان و امارات با پسرترامپ پیش‌از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا خبرداد.طبق افشاگری نیویورک تایمز، هدف از این دیدار که علاوه بر فرستاده ولیعهد عربستان و امارات، یک استراتژیست اسرائیلی نیز در آن حضور داشته، کمک به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.بر اساس این گزارش، نماینده عربستان و امارات در این دیدار فردی به نام «جورج نادر» بوده که در آن زمان در حال پیشبرد طرحی محرمانه برای بی‌ثبات کردن اقتصاد ایران، ایجاد بی‌اعتمادی بین مسئولان نظام و تلاش برای ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکتهای غربی در ایران بوده است.
اروپا با تنگ‌تر شدن تحریم‌های آمریکا ایران را رها نمی‌کند
مهر/ کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر آمریکا حلقه تحریم‌های خود علیه ایران را تنگ تر کند آیا در ایران باقی می‌مانند توضیح داد: من و تیم همراهم به ایران آمدیم تا موانع و مشکلات مربوط به حضورشرکت‌های اروپایی در ایران را بررسی کنیم و راه حل هایی برای آن ارائه دهیم اما روند کلی اتحادیه اروپا به این ترتیب نیست که اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید کردند ایران را ترک کنیم.
نیروهای روسی و ایرانی در سوریه مشمول حرفهای پوتین نمی شوند
مهر/منابع وابسته به ریاست جمهوری سوریه اعلام کردند: حرفهای پوتین درباره خروج نیروهای خارجی از سوریه نیروهای روسی و ایرانی که به درخواست دمشق حضور دارند، را شامل نمی شود.منابع وابسته به ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: موضع منسوب به رئیس جمهور روسیه درباره درخواست وی برای عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه نادرست است.
چاپ ۳۸ هزار عنوان کتاب در زمینه قرآن طی ۴۰ سال گذشته
حوزه/ وزیر ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: طی ۴۰ سال گذشته در حوزه تفسیر و اندیشه قرآن ۳۸ هزار عنوان کتاب چاپ شد که ۱۶ هزار آن در زمینه علوم قرآنی و ۹ هزار نیز در زمینه تفسیر بود.صالحی، همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در حیطه قرآن خدمات قابل توجه و ارزنده‌ای انجام داده ولی کافی نیست.وی  با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار قرآن است گفت: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرآن کارنامه درخشانی بوده و باعث افتخار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *