خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۹

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: مجالس با شکوه قرآنی، پاسخی دندان‌شکن به دشمنان است
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم: اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود بلاشک بر دشمن غلبه خواهد کرد
  • آیت الله مصباح یزدی: حب دنیا و پیروی از هوای نفس و شیطان؛ بزرگترین موانع رسیدن انسان به سعادت ابدی است
  • آیت الله نمازی: ملت ایران با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستاده است
  • آیت الله حسینی بوشهری: اعتماد به اروپا به سرنوشت اعتماد به آمریکا منجر نشود
  • آیت الله فاضل لنکرانی: «ماه رمضان» راه رسیدن به همه خوبی‌ها است

 

** جام جم ۹۷/۲/۲۹
*  اطلاعیه وزارت کشور درباره حوادث کازرون
وزارت کشور در اطلاعیه‌ای درباره حوادث اخیر شهرستان کازرون تاکید کرد این حوادث، بیش از آن که جنبه تقسیماتی داشته باشد ریشه در عوامل دیگری دارد که باید مورد شناسایی دقیق قرار گیرد.
وزارت کشور از مردم کازرون خواسته با حفظ آرامش و هوشیاری، مراقب دسیسه‌های معاندان و سایت‌های ضد انقلاب و اهداف شوم دشمنان باشند و اجازه ندهند امنیت اجتماعی منطقه، مختل و فضای نا امنی حاکم شود. وزارت کشور تاکید کرده با عناصری که با اهداف دیگری سعی در برهم زدن نظم و امنیت عمومی داشته‌اند برخورد قاطع قانونی انجام خواهد شد. در درگیری‌های اخیر در شهرستان کازرون که در اعتراض به تغییرات تقسیمات کشوری در این شهرستان انجام شد یک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند.
** همشهری ۹۷/۲/۲۹
*  راهپیمایی ضدصهیونیستی در تهران
نمازگزاران تهرانی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در روز نکبت و انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، بعد از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کرده و این جنایات را محکوم کردند. راهپیمایی نمازگزاران تهرانی از مقابل دانشگاه تهران تا میدان انقلاب برگزار شد.
*  زمینه برای خروج نیروهای خارجی از سوریه فراهم است
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با بشاراسد گفت: اکنون شرایط برای آغاز فرایند سیاسی در سوریه مساعد است و این امر می‌تواند منجر به خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور شود. پوتین در این دیدار که در شهر سوچی روسیه انجام شد، پیروزی‌های بزرگ نظامی علیه تروریسم را به دولت و ارتش سوریه تبریک گفت. پیش از این، روسای جمهور روسیه و سوریه در زمستان سال گذشته دیدار کرده بودند.
** کیهان ۹۷/۲/۲۹
*  اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود بلاشک بر دشمن غلبه خواهد کرد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در محفل انس با قرآن کریم: یکی از نیازهای ضروری امروز امت اسلامی «نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات آن» و مشکلات کنونی دنیای اسلام از جمله شرایط تأسف‌بار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در روزهای اخیر، نتیجه‌ دوری امت اسلامی از قرآن است.
– بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و اذناب آن در قبال حقیقت و سنت الهی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
– باید امت اسلامی، دولت‌های اسلامی و حکومت‌های اسلامی در قبال این جنایات موضع بگیرند اما اکنون به‌دلیل دوری از قرآن، در دنیای اسلام شاهد جنگ و اختلاف میان مسلمانان و تسلیم بودن در مقابل کفار هستیم.
– اگر امت اسلامی به قرآن نزدیک شود، همان‌گونه که قرآن فرموده، بلاشک بر دشمن غلبه خواهد کرد زیرا این، وعده‌ الهی است.
– آمریکا و همدستان او در قبال سنت تخلف‌ناپذیر الهی مجبور به شکست و تسلیم خواهند بود.
*  اعتماد به اروپا به سرنوشت اعتماد به آمریکا منجر نشود
امام جمعه قم گفت: مسئولان مراقب باشند اعتماد به اروپا به سرنوشت اعتماد به آمریکا منجر نشود. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور شکوهمند مردم ولایتمدار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: آمریکا و اروپا دارای منافع مشترک فراوان هستند و نباید تصور شود که آنها منافع مشترک خود با آمریکا را رها کنند و با ایران همراه شوند. وی اظهار داشت: اینکه آمریکا بعد از انجام تعهدات سنگین ایران از قرارداد برجام خارج شود و همزمان ایران در این قرارداد بماند بدون اینکه منافع اجرای آن را داشته باشد، به معنی معامله برد- باخت است لذا مسئولان باید مراقب باشند در دام آمریکا- اروپا گرفتار نشوند. ** شرق ۹۷/۲/۲۹
*  درخواست اتحادیه عرب برای تحقیق درباره کشتار غزه
وزرای خارجه عرب در نشست خود در قاهره خواهان تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی درباره کشتار فلسطینی‌ها شدند. احمد ابوالغیط گفت که اعراب برای درخواست تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی به شورای امنیت خواهند رفت و اگر آمریکا مانع آنها شود، به مجمع عمومی متوسل خواهند شد. همچنین دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم‌کردن حمله به مردم فلسطین خواستار تحقیق کامل درباره این قتل‌عام شد.
** ایران ۹۷/۲/۲۹
*  ۶ پیشنهاد ایران برای مقابله با اعلام قدس شریف به‌عنوان پایتخت اسرائیل
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، شش پیشنهاد ایران برای مقابله با اقدام امریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت‌المقدس و جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی را تشریح کرد:
۱- برگزاری یک نشست ویژه مجمع عمومی برای رسیدگی به موضوع تصمیم غیرقانونی دولت امریکا و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین.
۲- تشکیل یک «گروه کارشناسی» متشکل از متخصصان حقوقی، سیاسی و اقتصادی ذیصلاح کشورهای عضو به‌ منظور بررسی دقیق و تدوین راهکارهای مقابله با تصمیم غیرقانونی اخیر دولت امریکا در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی.
۳- اتخاذ اقدامات سیاسی، اقتصادی و تجاری علیه دولت امریکا و رژیم صهیونیستی.
۴- ایجاد راهکارهای مناسب برای اقدام دسته‌جمعی در ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین.
۵- عاری شدن منطقه خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای.
۶- اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس در تقویم کشورهای اسلامی به‌عنوان روز حمایت مسلمانان از مردم فلسطین و اعتراض به جنایات اسرائیل و حامیان آن.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۲۹
*  برخی از کشورهای عربی از دغدغه‌های جهان اسلام دور هستند
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و آمریکا همصدا شده اند و از اهداف و دغدغه‌های جهان اسلام دور هستند.
دکتر ظریف که برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به اسلامبول رفته افزود: این وضعیت نشان دهنده میزان وابستگی آنها به آمریکاست.
وی اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را که بعد از حمایت‌ها و اقدام خطرناک آمریکا در انتقال سفارت به قدس صورت گرفت، نیاز به هماهنگی جدی از سوی جهان اسلام و کل جامعه بین المللی دارد.
*  دیدار سیدعمار حکیم و مقتدی صدر در نجف
رئیس جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور با یکدیگر در نجف دیدار کردند.
در این دیدار سیدعمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی و سید مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون عراق تحولات اخیر اوضاع سیاسی این کشور، نتایج انتخابات و چارچوب کلی ائتلاف‌های مدنظر برای تشکیل دولت آینده را مورد بررسی قرار دادند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۲۹
*  حجت‌الاسلام دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ لطف‌الله دژکام را به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز منصوب کردند.
بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است: مردم فارس در آزمون‌های بزرگ کشور، رشد فرهنگی و نیز ارادت قلبی و پایبندی عمیق خود به اهل بیت علیهم‌السلام را نشان داده‌اند. خدمت به این مردم افتخار بزرگی است. توصیه مؤکد اینجانب ارتباط صمیمانه با همه‌ قشرهای مردم بویژه جوانان و ترویج اندیشه و عمل انقلابی است. ارتباط با علمای اعلام و حوزه‌ علمیه و دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و ادب توصیه‌ دیگر اینجانب است.
*  زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست و آینده اثبات می‌کند مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد. حسین امیرعبداللهیان در دیدار تعدادی از اندیشمندان و صاحب‌نظران غربی و آمریکایی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی «افق نو» در سخنانی با انتقاد از نقض برجام توسط ترامپ و خروج آمریکا از یکی دیگر از توافقات بین‌المللی، عدم پایبندی واشنگتن به تعهدات خود را مغایر صلح و ثبات در جهان توصیف کرد.
** جوان ۹۷/۲/۲۹
*  اعلام اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی به دادستانی
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از مدیران دوتابعیتی از ارسال اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی به دادستانی‌کل کشور خبر داد و گفت: اسامی ۱۰۰ مدیر دوتابعیتی که در ذیل گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی نیز ذکر شده، جهت بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم در قالب گزارشی به دادستان‌کل کشور تقدیم شده است.
وی تصریح کرد: از هیئت‌ رئیسه مجلس نیز درخواست داریم که با توجه به اهمیت موضوع مدیران دوتابعیتی و نقش آنها در ارکان تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌‌گیری کشور، قرائت این گزارش را در خارج از نوبت در اولویت قرار دهد.
*  حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی درگذشت
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق و عضو جامعه روحانیت مبارز پنجشنبه و در نخستین روز ماه مبارک رمضان بر اثر عارضه کبدی و تنفسی دارفانی را وداع گفت.
رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی با صدور بیانیه‌های جداگانه درگذشت این روحانی اخلاق مدار را تسلیت گفتند.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۲۹
*  ایران در دوره بازسازی در کنار سوریه است
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران گفت: سوریه پس از هفت سال دست و پنجه نرم کردن در بحران و جنگ در مرحله جدیدی قرار گرفته و ایران در دوره سازندگی این کشور نقش تاثیرگذاری خواهد داشت. عباس آخوندی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در بحران سوریه در کنار ملت و دولت این کشور ایستاده و مسئولان سوری خواهان حضور گسترده ایران در امر بازسازی این کشور هستند، تصریح کرد:‌ سوریه و ایران به همین منظور در حال تشکیل مقدمات نشست عالی کمیسیون مشترک در سطح نخست وزیر این کشور و معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند تا بتوانند سندی را برای همکاری‌های راهبردی و دراز مدت تنظیم و امضا کنند.
*  پیکر مرحوم علیزاده در زادگاهش به خاک سپرده شد
پیکر مرحوم محمدرضا علیزاده قائم مقام دبیر شورای نگهبان پس از تشییع در زادگاهش (زیراب) به خاک سپرده شد.
مرحوم علیزاده روز پنجشنبه بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت و روز گذشته پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به زادگاهش منتقل شد.
مرحوم علیزاده عضو حقوقدان و از اعضای باسابقه شورای نگهبان بود که از سال ۶۵ تاکنون به عنوان حقوقدان این شورا به کار مشغول بود.
** رسالت ۹۷/۲/۲۹
*  مجالس با شکوه قرآنی، پاسخی دندان‌شکن به دشمنان است
آیت‌الله‌العظمی مکارم ‌شیرازی در مراسم قرائت قرآن کریم حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بهترین راه بیداری توجه به قرآن مجید است، ابراز داشت: پیامبر به وسیله قرآن مردم را از خواب غفلت بیدار کرد، ضمن قرائت قرآن کریم باید به معنای آن نیز آشنا شد، آیات قرآن مردم را از ظلمت‌ها به نور دعوت می کنند؛ گناهانی مانند غیبت و خیانت ظلمت هستند که قرآن انسان را از آنها نجات می دهد و به راه درست دعوت می کند.وی عنوان کرد: زمانی بود که تعداد بسیار محدودی تلاوت قرآن می کردند اما امروزه هزاران نفر از مردم به ویژه جوانان در مجالس قرآنی شرکت می‌کنند و جواب دندان شکنی به دشمنان اهل بیت(ع) می‌دهند که ادعا می کردند پیروان اهل بیت(ع) رابطه ای با قرآن ندارند.
*  روزه به شرط ترک گناه پذیرفته می‌شود
آیت‎الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در مسجد حکیم اصفهان گفت: ما افزون بر اینکه چیزی نمی‌خوریم و نمی‌آشامیم، باید مواظب باشیم حداقل در روزهای ماه مبارک رمضان گناه از ما سر نزند تا روزه ما قبول شود، باید مواظب گوش و چشم خود باشیم و تنها شکم ما روزه‌دار نباشد بلکه بقیه اعضای بدن نیز روزه بگیرند، هنگام افطار انسان دعای مستجاب دارد و من از همه شما تقاضا دارم که برای همه مردم دعا کنید تا این سال سخت برای همه آسان شود.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۲۹
*  امضای توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری ایران و اوراسیا
ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا موافقتنامه موقت ایجاد محدوده آزاد تجاری امضا کردند. این توافقنامه در حاشیه همایش اقتصادی آستانه پایتخت قزاقستان امضا شد.تیگران سرکیسیان رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: در توافقنامه با ایران، فهرست کالاهایی که تعرفه‌های تجاری متقابل کاهش می‌یابد، قید شده است. وی افزود: حجم تجارت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲.۷ میلیارد دلار رسید.
** آرمان ۹۷/۲/۲۹
*  توتال با خروج از ایران جریمه نمی‎شود
وزیر نفت از امکان جایگزینی توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت چینی CNPC خبر داد و گفت: برای خروج توتال از قرارداد جریمه‌ای وجود ندارد، اما مبلغی که توتال تاکنون در این قرارداد هزینه کرده است تا زمان اجرای کار، بازپرداخت نمی‌شود. بیژن زنگنه ادامه داد: توتال اعلام کرده است اگر آمریکا مجوز معافیت توتال از تحریم‌ها را صادر نکند براساس قرارداد، فرایند خروج از قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز می‌کند. او افزود: در صورتی که توتال فرانسه از فعالیت در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی کنار برود شرکت سی.ان.پی.سی. چین جایگزین آن می‌شود.
*  ایران و روسیه کمیسیون اقتصادی پارلمانی تشکیل می‌دهند
ایران و روسیه کمیسیون اقتصادی پارلمانی تشکیل می‌دهند. محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با دیمیتری مزنت‌سف، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای فدراسیون روسیه و اعضای آن ملاقات کرد. در این دیدار طرفین با اشاره به روابط دو کشور در زمینه‌های مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین همکاری‌های فی‌مابین به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و بانکی، بر استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی ایران و روسیه در راستای تقویت مناسبات بین دو کشور، تاکید کردند.
** آفرینش ۹۷/۲/۲۹
*  به زودی تحریم هایی علیه ایران وضع خواهد شد
یک مقام در وزارت خزانه داری آمریکا گفت: مجازاتهای شدید علیه ایران و حزب الله لبنان وضع خواهد شد.
وی افزود: آمریکا مذاکرات مهمی با اروپایی‌ها و سویفت انجام خواهد داد اما تمام این تحریم طی ۱۸۰ روز آینده اجرایی خواهد شد و ما هرکسی را که حساب ریالی در خارج از ایران دارد و هرکسی که دلار آمریکا به بانک های ایرانی بفروشد مجازات خواهیم کرد.
*  اجرای مقررات مسدودکننده اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران
تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران نگرانی‌های زیادی را در میان متحدان اروپایی واشنگتن سبب شده است. ژان کلاد یانکر رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در یک پاسخ شفاف به این اقدام آمریکا، اعلام کرد که این اتحادیه قصد دارد مقرراتی مشابه قانون ۱۹۹۶ را اجرایی کند که مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌هایی که آمریکا قرار است علیه ایران وضع کند، می‌شود.یانکر گفت: ما به عنوان کمیسیون اروپا وظیفه داریم از شرکت‌های اروپایی محافظت کنیم. اکنون لازم است که دست به اقدام بزنیم و به همین دلیل است که فرآیند فعال‌سازی “مقررات مسدودکننده ۱۹۹۶” را آغاز می‌کنیم.
** قدس ۹۷/۲/۲۹
*  با چه جرأتی می‌توانیم به اروپایی‌ها اعتماد کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در نمازجمعه تهران گفت: برجام قصه پرغصه‌ای است که از ابتدا دنیای غرب به عنوان کلاه گشادی برای ایران آماده کرده بود، برجام یک باج‌گیری بود برای رفع تحریم‌ها در حالی که ما خلافی نکرده بودیم. امام جمعه موقت تهران افزود: ما با چه جرأتی می‌توانیم به اینها که با ما عناد و دشمنی دارند اعتماد کنیم و تضمینی نگیریم. مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. این مسأله، مسأله عزت ملی و شرف مملکت ما است، خواست همه مردم این است که در مذاکره با اروپایی‌ها راه قبلی را طی نکنیم و تضمین عملی بگیریم نه حرفی، و گرنه زیر بار مذاکره‌ای که ننگ در آن است نرویم.
*  توقف فعالیت شرکت مولر – مرسک
رویترز گزارش داد شرکت مولر- مرسک، بزرگترین شرکت کشتیرانی کانیتنری جهان اعلام کرد فعالیت‌های تجاری با ایران را در راستای پایبندی به اعمال مجدد تحریم‌های ایران و به دنبال خروج آمریکا از برجام متوقف خواهد کرد.
** خراسان ۹۷/۲/۲۹
*  دیدار سفیر ایران در لبنان با سعدالحریری
«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ روز پس از انتخابات پارلمانی لبنان، به دیدار «سعد الحریری» رئیس حزب المستقبل و رهبر «جریان ۱۴ مارس» رفت.از محتوای این دیدار خبری منتشر نشده است.
*  پیشنهاد اروپا برای انتقال مستقیم پول نفت ایران به بانک مرکزی
کمیسیون اروپا با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیشنهاد داد نقل و انتقالات مالی کشورهای اروپایی با ایران به‌طور مستقیم از طریق بانک مرکزی ایران انجام شود.یک مقام ارشد اروپایی با بیان این‌که جزئیات این طرح هنوز مشخص نیست، افزود: انتقال مستقیم پول به بانک مرکزی ایران این امکان را برای شرکت‌های اروپایی فراهم می‌کند تا پول نفت ایران را پرداخت کنند و همچنین ایران می‌تواند منابع ارزی خود را از اروپا به داخل انتقال دهد.
** اعتماد ۹۷/۲/۲۹
*  به اشغالگری پایان دهید
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشستی را برای بررسی خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه برگزار کرد. زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در آغاز این جلسه ویژه با انتقاد تند از رفتار اسراییل در برابر فلسطینیان گفت: «اسراییل به صورت نظام‌مند فلسطینیان را از حقوق خود محروم کرده و نزدیک به یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر را از بدو تولد تا زمان مرگ در حلبی‌آباد مسمومی در غزه محبوس کرده است.» زید رعدالحسین، با تاکید بر ریشه خشونت‌ها در اشغالگری گفت: «اشغالگری را پایان دهید، آنگاه خشونت و ناامنی تا حد زیادی ناپدید خواهد شد.»
** شهروند ۹۷/۲/۲۹
*  برجام حاصل تصمیم همه نهادهای کلیدی نظام بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم‌گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورایعالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است. حجت‌الاسلام ناطق نوری در دیدار برخی از خبرنگاران و سردبیران ایرنا، درخصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی‌اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تایید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود.
وی ادامه داد: هرچند برجام همه اهداف ایران را تامین نکرده اما آثار و فوایدی داشته که قابل توجه است. مطلبی که متاسفانه گاهی مورد غفلت برخی قرار می‌گیرد این است که پیش از برجام ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل قرار داشت.
*  تلاش سعودی‌ها برای پایان دادن به شایعه مرگ بن سلمان در تیراندازی اخیر ریاض
مشاور ویژه ولیعهد عربستان با انتشار تصاویری از بن‌سلمان در مصر تلاش کرد به شایعات درباره زخمی‌شدن یا حتی کشته شدن بن سلمان پایان دهد. در توییتی که بدر العساکر، مشاور ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منتشر کرده، عکسی از او به همراه محمد بن زاید، ولیعهد امارات و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیده می‌شود که لباس غیررسمی به تن دارند و به نظر می‌رسد میهمان عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر باشند.
** سازندگی ۹۷/۲/۲۹
*  سباستین کورتس صدراعظم اتریش: شاهد سیاست بسیار غیرقابل پیش‌بینی آمریکا هستیم که منافع اقتصادی ما را در اتریش و اروپا تهدید می‌کند. اتریش و دیگر کشورهای اروپایی در امر صادرات مشارکت و فعالیت بسیاری دارند و این موضوع مستلزم آن است که بازار در حالت تعادل باشد و محدودیت‌های تجاری متوقف شود. اتریش و اروپا نیازمند صادرات مبتنی بر مقررات، فقدان محدودیت‌های تجاری جدید و مشخصا پایبندی به توافق هسته‌ای ایران هستند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
پرهیز از گناه، بهترین سپاسگزاری از نعمت‌های خداست
حوزه/آیت الله سبحانی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند، نعمت چشم و گوش و عقل را به عنوان ابزار شناخت انسان داده است، تصریح کردند: قرآن می‌فرماید، ما ابزار شناخت دادیم تا از این نعمت‌ها در جای حلال استفاده کنید.ایشان بر لزوم سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند تأکید کردندوافزودند: سپاسگزاری یک جنبه لفظی دارد که فی نفسه مهم است، اما خیلی مهم نیست؛ بالاتر از جنبه لفظی این است که از نعمت‌های خدا نظیر چشم و گوش در جای صحیح استفاده کنیم. استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کردند: انسان برای رسیدن به مرحله پرهیز از گناه باید تمرین کند و چشمان و گوش‌های خود را بر گناهان ببندد.
حب دنیا و پیروی از هوای نفس و شیطان؛ بزرگترین موانع رسیدن انسان به سعادت ابدی است
رسا/آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نظر اسلام درباره ملاک ارزش کار انسان ابراز داشت: گاهی برخی سیاستمداران و صاحب نظران به دلایلی متوسل می‌شوند که خیلی قابل قبول نیست و بعضا کاملا با یکدیگر تضاد دارند. وی عنوان کرد: در دوران بعد از انقلاب هر فصلی مسأله جدیدی وجود داشته که متصدیان اختلاف داشتند که گاهی یکدیگر را تخطئه می‌کردند که اگر ملاک قوی وجود داشته باشد می‌توان راه درست را پیش گرفت. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حب دنیا و شیطان موانع دیگر به سعادت رسیدن انسان هستند، اظهار داشت: شیطان دشمن آشکار انسان است و نباید از آن پیروی کرد اما انسان توجه ندارد، برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید با هوای نفس، حب دنیا و شیطان مبارزه کرد.
ملت ایران با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستاده است
رسا/آیت الله نمازی با تأکید بر اینکه جبهه استکبار اگر بخواهد با جبهه مسلمین مقابله کند نابود خواهد شد اظهار داشت: ملت ایران که سالها در ماه رمضان و تابستان گرم و سوزان با روزه داری تمرین گرسنگی و تشنگی کرده است هیچگاه در برابر مشکلات تحریم و گرسنگی تسلیم دشمن نخواهد شد. نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: ترامپ باید بداند ملت ایران فرزندان مکتب توحید و فرزندان خیبر، بدر، احد و عاشورا هستند و با تمام نیرو و قدرت در برابر شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش خواهد ایستاد.
«ماه رمضان» راه رسیدن به همه خوبی‌ها است
مهر/آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که راه رسیدن به همه خوبی‌ها ماه رمضان است، گفت: انسان باید خود را در ماه رمضان نزدیک به خدا ببیند و به راحتی ارتباط برقرار کند.عضو جامعه مدرسین درادامه با بیان اینکه همه در این ماه وارد ضیافت الهی می‌شویم حتی کسانی که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند، گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید خداوندا این ماه را برای ما سالم نگه دارد لذا اگر ماه رمضان انسان سالم برگزار شود خداوند تضمین کرده آن سال سالم برگزار می‌شود.
بیانیه پایانی اجلاس فوق‌العاده سران کشور‌های اسلامی در استانبول
باشگاه خبرنگاران /سران کشور‌های سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ۳۰ ماده‌ای از جامعه جهانی خواستار حفاظت بین المللی برای مردم فلسطین از جمله اعزام نیرو‌های بین المللی صلح به این منطقه شدند.در این بیانیه که در پایان نشست فوق العاده این سازمان در استانبول صادر شد رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جرایم «غیرانسانی»، «وحشیانه» و «غیرقانونی» در قبال مردم فلسطین که به اشغال غیرمشروع سرزمین فلسطین و به ویژه نوار غزه دست به اعتراض مسالمت آمیز زده بودند، محکوم شد.
حمایت آمریکا از ناآرامی‌های اخیر در کازرون
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مداخله‌جویانه، به برخی ناآرامی‌ها در شهرستان کازرون اشاره و بر حمایت آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران تاکید کرد.وی که به تازگی به عنوان وزیر خارجه آمریکا منصوب شده است، اعلام کرد که آمریکا از تظاهرات مردم ایران علیه حکومت خود حمایت می‌کند.پامپئو پیش از این رئیس سازمان جاسوسی آمریکا بود.
رایزنی ترامپ با دبیرکل سازمان ملل درباره ایران
باشگاه خبرنگاران/کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد. ترامپ و گوترش در این دیدار درباره مسائل دوجانبه از جمله ایران، کره شمالی، سوریه و اصلاح سازمان ملل به گفتگو و رایزنی پرداختند.
موگرینی: تدابیری را برای حفظ برجام تقدیم مجمع کمیسیونرها در اروپا کرده‌ایم
باشگاه خبرنگاران/مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد تدابیری را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تقدیم مجمع کمیسیونرها در اروپا کرده است.موگرینی خاطرنشان کرد: «اتحادیه اروپا در حال اقدام متحد و فوری برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و گام‌هایی که امروز توسط کمیسیون اروپا برداشته شدند تأییدی بر این تعهد هستند.»در این بیانیه همچنین آمده است، اتحادیه اروپا کاملا متعهد به اجرایی سازی مداوم، کامل و اثرگذار توافق هسته‌ای ایران (طرح جامع اقدام مشترک) تا مادامی که ایران به تعهداتش احترام بگذارد، است.
تعلیق فعالیت چندشرکت اروپایی در ایران
باشگاه خبرنگاران/علی رغم اظهارات مقام‌های اتحادیه اروپا درباره اتخاذ تدابیری برای تداوم فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران در مواجهه با تحریم‌های آمریکا، یک بانک آلمانی و یک شرکت لهستانی از تعلیق فعالیت خود در ایران خبر دادند.«دی‌زی بانک» آلمان که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت است، از تعلیق تبادلات مالی خود با ایران از اول ماه ژوئیه خبر داد. همچنین شرکت «پی‌جی‌نیگ» لهستان هم اعلام کرد یک پروژه گازی خود با ایران را به دلیل ریسک تحریم‌های آمریکا، به حالت تعلیق درآورده است.
تجمع معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در نیویورک
ایرنا/صدها معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، جمعه در نیویورک تجمع کردند.در این تجمع همچنین فعالان مدنی و طرفداران صلح با مشارکت خاخام‌های یهودی ضد صهیونیست حضور داشتند که در سخنرانی‌های خود با محکوم کردن کشتار فلسطینیان، خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغالی و بازگشت فلسطینیان آواره شدند.
واشنگتن در پی راه حل دیپلماتیک با ایران است
ایرنا/یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به رغم خروج از برجام به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای پرداختن به فعالیت‌های هسته ای و منطقه ای ایران است. «برایان هوک» مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا افزود: هدف ما اعمال همه فشارهای لازم بر ایران به منظور تغییر رفتار این کشور و همچنین پیگیری چارچوبی جدید برای رفع نگرانی هایمان است.وی مدعی شد:ما با یک دیپلماسی پرشتاب برای دستیابی به اهداف امنیت ملی خود متمرکز هستیم.
 حمایت قطر از مواضع ایران رسانه سعودی را عصبانی کرد
ایرنا/روزنامه الکترونیکی سبق عربستان در واکنش به تماس تلفنی روز پنجشنبه «شیخ تمیم بن حمدآل ثانی» امیر قطر با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از توسعه روابط دوحه – تهران نوشت: امیر قطر از مواضع ایران در منطقه حمایت به عمل آورد.سبق از رسانه‌های نزدیک به خاندان آل سعود محسوب می‌شود و ناظرین امور مواضع آن را دیدگاه‌های دولت ریاض می‌دانند. این رسانه افزود: امیر قطر ایران را کشور قوی منطقه خواند و خواستار گفت وگو با ایران برای حل اختلافات در منطقه شد.
نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد
مهر/با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر با کسب ۵۴ کرسی به پیروزی رسید و ائتلاف فتح به ریاست هادی عامری با ۴۷ کرسی و ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر کنونی عراق با ۴۲ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. بنا بر این گزارش، در حوزه انتخاباتی بغداد، ائتلاف سائرون ۱۷ کرسی، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف الفتح هرکدام ۹ کرسی و ائتلاف النصر ۸ کرسی به دست آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *