خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۵

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: طلاب در کنار درس و بحث پیشگام مبارزه با دشمن باشند
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: نباید در برابرتهاجم دشمن حالت انفعالی به خود بگیریم
  • آیت الله مقتدایی: نقدهایمان را دلسوزانه به رئیس جمهور گفتیم
  • آیت الله حسینی بوشهری: محتوای منبر متناسب با نیاز مخاطب باشد
  • آیت الله فقیهی: تبعیت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب است
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند

 

** جام جم ۹۷/۲/۲۵
*  اعتماد به آمریکا حماقت است
دبیرکل حزب‌ا… لبنان با تأکید بر عهدشکنی‌های آمریکا در زمینه توافق‌نامه‌ها و پیمان‌های بین‌المللی بویژه خروج از برجام گفت: پس از همه تجربیاتی که با آمریکایی‌ها به دست آمده، اعتماد به تعهدات و وعده‌های آمریکا حماقت است.
سیدحسن نصرا… در سخنانی به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌ا… گفت: با تحولات اخیر، آمریکا دوباره ثابت کرد در مرتبه اول به فکر تأمین منافع خود و در مرتبه دوم، تأمین منافع اسرائیل است. ارزش‌های انسانی هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری‌های سران و مسئولان آمریکایی ندارد. دولت‌های آمریکا به هیچ یک از توافق‌نامه‌های بین‌المللی تعهد اخلاقی و قانونی ندارند.
*  استراتژی ترامپ درمورد ایران خیالبافی است
فرید زکریا، روزنامه نگار و مجری سرشناس آمریکایی در مقاله‌ای در یک روزنامه اسپانیایی نوشت: استراتژی ترامپ برای سرنگون کردن حکومت ایران فقط یک خیالبافی است . زکریا در این مقاله که در روزنامه «ال کنفیدنسیال» اسپانیا به چاپ رسید، نوشت: اگر یک استراتژی در پشت گام برداشته شده توسط ترامپ وجود داشته باشد، احتمالا تغییر رژیم است. ایران علاوه بر این که حکومتی ضد آمریکایی است ، صاحب یک تمدن باستانی با قرن‌ها قدرت و نفوذ در منطقه است. این امکان که آمریکا بتواند حکومت ایران را سرنگون کند و به این طریق با آن به تفاهم برسد فقط خیالبافی است.
** همشهری ۹۷/۲/۲۵
*  انجام مذاکرات کارشناسی پیش از سفر ظریف به بروکسل
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه پیش از سفر وزیر امور خارجه کشورمان و ملاقات با فدریکا موگرینی و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس، در راس هیاتی از کارشناسان دستگاه‌های مختلف اقتصادی وارد بروکسل شد.
عراقچی در بدو‌ ورود با خانم هلگا اشمید دبیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و تبادل نظر کرد.
جلسات کارشناسان ایران و اروپا آغاز شده و فردا نیز تا پیش از جلسه وزرای امور خارجه ادامه خواهد یافت. ظریف درباره این مذاکرات گفت: مذاکرات کارشناسی ما با حضور آقای عراقچی در بروکسل شروع شده و هدف آن ارائه تضمین به ایران برای بهره‌مندی از مواهب برجام است.
** کیهان ۹۷/۲/۲۵
*  ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شناور در زهک آغاز شد
کار ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور دیروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در چاه نیمه شهرستان زهک آغاز شد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان گفت: این نیروگاه هفت مگاواتی در گستره ۱۴ هکتار و سرمایه‌گذاری ۸/۵ میلیون دلار روی چاه نیمه زهک ساخته می‌شود.
*  ترامپ سفارت آمریکا را روی خون بنا کرد!
فلسطینی‌های ساکن غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های ‌اشغالی از همان اولین ساعات روز گذشته همزمان با آغاز مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس به سمت این شهر سرازیر شدند تا علیه این توطئه کثیف صهیونیستی اقدام کنند درگیری‌ها بین ارتش تا دندان مسلح صهیونیست و فلسطینی‌ها «بسیار شدید» عنوان شده است. صهیونیست‌ها وضعیت غزه را به «بمب ساعتی» تشبیه کرده‌اند.
شمار کل شهدای ناآرامی‌های‌ دیروز ۵۲ نفر اعلام شده است. در تیراندازی‌های دیروز ۲۰۰۰ فلسطینی نیز مجروح شدند.
** شرق ۹۷/۲/۲۵
*  ممنوعیت تأمین هزینه افطاری از سوی همه دستگاه‌های اجرائی
داودی معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرائی تحت حسابرسی این معاونت، تأمین هزینه افطاری از سوی همه دستگاه‌های اجرائی مندرج در ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را ممنوع اعلام کرد.
*  آمادگی ۳ کشور برای جایگزین‌کردن نفت ایران
سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی، در سخنانی که در جریان گفت‌وگوی تلویزیونی در ابوظبی بیان شد، تلویحا چراغ سبز تحریم نفتی ایران را به آمریکا نشان داد. المزروعی که امسال رئیس دوره‌ای مجمع اوپک است، گفت: «بازار نباید نگران کمبود نفت ایران باشد؛ چون اوپک توان تولید مازاد فوری دارد و به‌راحتی آن را جبران می‌کند». او در ادامه بدون اشاره به توافق کاهش تولید اوپک و هم‌پیمانان خارجی گفت: «سه کشور عربستان‌ سعودی، امارات و کویت توان افزایش سریع تولید نفت خود را دارند و در صورت محدودیت صادرات ایران، میزان نفت کم‌شده این کشور را جبران خواهند کرد.
** ایران ۹۷/۲/۲۵
*  ایران همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه و جهان است
رئیس جمهوری در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با وی، با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و ارمنستان در راستای توسعه و تحکیم مناسبات تهران – ایروان، اظهار کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات و همکاری‌ها با همسایگان خود است. حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حسن روحانی خاطرنشان کرد: ایران همواره خواهان برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان بوده و به‌دنبال حل مسائل و مناقشات از طریق مذاکرات سیاسی و در چارچوب مقررات بین‌المللی است.
*  آمادگی تاجیکستان برای همکاری آبی با ایران
سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران از آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در زمینه انتقال آب خبر داد. «نعمت‌الله امام‌زاده» در نشست خبری پیرامون کنفرانس بین‌المللی «آب برای توسعه پایدار» گفت: تاجیکستان دارای منابع بزرگ آبی بوده بنابراین نمی‌تواند نسبت به مشکلات روزافزون وابسته به آب در سطح منطقه و جهان بی تفاوت باشد، از این رو آمادگی دارد تا برای حل مشکلات آبی کشورهای منطقه بویژه ایران با تهران همکاری کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۲۵
*  آمریکا در برابر عواقب عمل خطرناک خود مسئول شناخته شود
وزیر امور خارجه طی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت که آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ را ‘وقیحانه’ نقض کرده و تاکید کرد که آن کشور باید در برابر عواقب عمل زیانبار و خطرناک خود که در چالش آشکار با منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است مسئول شناخته شود.
دکتر محمدجواد ظریف خطاب به آنتونیو گوترش نوشت: ایالات متحده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که این کشور خود از جمله بانیان آن بود و با اتفاق آرا در شورا تصویب شد را نیز وقیحانه نقض کرده است.
** وطن امروز ۹۷/۲/۲۵
*  تجربه خوبی در اجرای برجام نداشتیم
سیدعباس عراقچی در مصاحبه‌ با «آ ار دی» آلمان، در پاسخ به این پرسش که بعد از خروج آمریکا از برجام ایران چگونه عمل می‌کند، گفت: «واضح است که ما در ۲ سال گذشته هیچ تجربه خوبی در اجرای توافق هسته‌ای نداشته‌ایم. آمریکا حتی زمانی که شریکی در برجام بود هم به وعده‌های خود عمل نکرد. این وضعیت منجر به این شد که کشورهای اروپایی هم نتوانند سهم خود در این توافق را برآورده کنند. ما حالا به اندازه کافی به تضمین‌هایی نیاز داریم و باید درباره فرم این تضمین‌ها در کمیسیون اروپایی صحبت کنیم.»
*  شلیک بالستیک به مرکز شرکت آرامکو در جیزان
یگان موشکی ارتش یمن روز گذشته با موشک بالستیک مرکز شرکت آرامکو در استان جیزان عربستان را مورد حمله قرار داد. این موشک شلیک‌شده از نوع «بدر ۱» بود که ذخایر نفتی این شرکت را هدف گرفته بود. برخی منابع رسانه‌ای نیز روز گذشته از سقوط یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی در «وادی جاره» واقع در جیزان خبر دادند. ارتش یمن بارها اعلام کرده که حملات موشکی یمن به عربستان تا زمانی‌که حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی ادامه داشته باشد، ادامه خواهد داشت.
** جوان ۹۷/۲/۲۵
*  هرگز از توان دفاعی خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم
رئیس دستگاه قضا گفت: دشمن با فشار می‌خواهد ایران از توان دفاعی و موشکی خود عقب‌نشینی کند، اما مسلماً جمهوری اسلامی چنین کاری نخواهد کرد و این تحمیل را نخواهد پذیرفت.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: بهترین رویکرد برای مواجهه با خروج امریکا از برجام را توجه به استعدادهای داخلی کشور و اعتماد به مردم دانست و تأکید کرد: بزرگ‌ترین تجربه تاریخی که از این اقدام امریکا به دست آمد، باور قطعی به غیرقابل اعتماد بودن و عهدشکنی دولت امریکا بود. وی ادامه داد: تحریم‌ها، جنگ تحمیلی که وجهه‌ای از جنایات امریکا بود و همچنین اقدامات امریکا پس از جنگ برای مردم ما کاملاً آشناست اما اقدام اخیر تجربه بزرگی بود که نشان داد امریکایی‌ها غیرقابل اعتماد، غدار و عهدشکن هستند. رئیس قوه قضائیه افزود: امریکا امروز آشکارا برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و در مقابل آنها باید بصیر و هوشیار باشیم.
*  تسریع در روند اضمحلال رژیم صهیونیستی با انتقال سفارت امریکا به قدس
دریابان علی شمخانی در واکنش به انتقال سفارت امریکا به قدس شریف با تقبیح و محکومیت شدید این اقدام غیرقانونی و مغایر حقوق مردم فلسطین، گفت: ترامپ با خطاهای راهبردی که در حمایت از تروریسم، نقض برجام و قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین مرتکب شده است، به نماد هرج‌ومرج‌گرایی و خشونت افزایی در عرصه جهانی تبدیل شده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انتقال پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی به قدس شریف، ضمن تقویت اراده جهان اسلام برای دفاع از آرمان فلسطین، نتیجه‌ای معکوس برای طراحان این توطئه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اولین پیامد این اقدام فاجعه‌بار، انسجام بیشتر و وحدت مسلمانان عالم برای دفاع از مقدسات خود و تسریع در روند اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۲۵
*  اروپا در برابر آمریکا بایستد
علی ماجدی سفیر تهران در برلین با تاکید بر اینکه در آلمان شرکت‌ها الزاما سیاست‌های دولت را اجرا نمی‌کنند،‌گفت: آنها مجبور هستند محدودیت‌های قانونی که دولت آلمان اعمال می‌کند را اجرا کنند گرچه این شرکت‌ها برای کار با ایران نیازمند این هستند که از سوی دولت‌شان حمایت شوند لذا در جریان مذاکراتی که با اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام داریم باید بر این خواسته خود محکم بایستیم که کشورهای اروپایی در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا بایستند.
*  برجام باید حفظ شود
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» با اشاره به خروج «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای و تهدید به بازگرداندن تحریم‌ها علیه کشورهای متعامل با ایران، تاکید کرد: «از نظر ما همکاری سازنده با ایران، برای ثبات منطقه بسیار مهم است…روابط خوب با ایران به معنای آینده با ثبات برای عراق است».
وی با تاکید بر اینکه تمام گزارش‌های فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای را تایید کرده، گفت: «برجام یک موفقیت سیاسی مهم است که باید حفظ شود».
** رسالت ۹۷/۲/۲۵
*  اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند
علی لاریجانی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس گفت: رژیم آمریکا دچار بحران تصمیم گیری استراتژیک شده است و ناپخته و ماجراجویانه به صحنه بین المللی نگاه می کند.وی ادامه داد: معتقدم رئیس جمهور فعلی توانایی تشخیص و قضاوت در مورد پیامدهای طولانی مدت اقدامات خود را ندارد. توصیه می کنم که مسئولان کنونی ایالات متحده در مورد فلسطین و قدس شریف و محور مقاومت و جهان اسلام دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تصور نکنند این گونه اقدامات در مورد فلسطین و مسئله هسته ای ایران بدون پاسخ می ماند. اقدامات لحظه ای و نسنجیده در دنیای امروز نمی تواند ادامه پیدا کند.
*  هدف دشمنان در فضای مجازی منحرف کردن جوانان است
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید به فکر ملت باشند و امروز فعالیت های فرهنگی و درست کردن جمع هایی برای انس و الفت با جوانان اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده برای این که فضاهای مجازی امروز جوانان را تحت سلطه خود قرار داده است گفت: بسیاری از جوانان تماس می‌ گیرند و از مشکلات جامعه و به ویژه فضاهای مجازی ابراز نگرانی می‌ کنند تا جایی که عده زیادی از آنها از همین طریق به مسیرهای انحرافی کشیده شده اند، بنابراین باید برای این فضاها نیز فکری شود.وی با بیان اینکه بسیاری از فضاهای مجازی توسط دشمنان ما اداره می‌ شوند، گفت: هدف دشمنان در فضای مجازی منحرف کردن جوانان است.
** آرمان ۹۷/۲/۲۵
*  تکذیب لغو کل فاینانس‌های برجامی
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای با اشاره به مطالب یکی از رسانه‌ها به نقل از منبع مطلع در وزارت اقتصاد، مبنی بر لغو کل فاینانس‌های برجامی پس از خروج آمریکا از این توافقنامه، این خبر را کذب محض و عاری از واقعیت خواند. بر اساس استعلام صورت گرفته از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مبتنی بر بررسی‌ها و اطلاعات موجود، تاکنون هیچ نشانه یا علامتی مبنی بر تغییر تصمیم کشورهای طرف قرارداد با ایران در موضوع فاینانس‌ها مشاهده نشده است. *  ایران از جاده ابریشم حذف شدنی نیست
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: جاده ابریشم و احیای دوباره آن تنها یک راه یا جاده نیست که از یک جایی شروع و به جای دیگر ختم شود بلکه یک مفهوم است و در این مفهوم کشورهایی که در حوزه اقتصادی چین هستند یا اینکه چین تمایل به برقراری رابطه اقتصادی دو‌جانبه و چند‌جانبه دارد را شامل می‌شود. مجیدرضا حریری ادامه داد: در این ابر پروژه هیچ‌کشوری حذف نمی‌شود، به‌طوری که راه آهن تهران- مشهد در قالب پروژه جاده ابریشم از طریق وام‌های چینی کم بهره و بدون بهره تامین مالی می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۲/۲۵
*  ایران هرگز برجام را نقض نکرده است
منابع رسمی مسکو به نقل از اظهارات مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در سوچی گفت: آژانس تاکنون هیچ موردی از نقض توافق هسته ای (برجام) از سوی ایران مشاهده نکرده است.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در حاشیه دیدار یوکیا آمانو و ولادیمیر پوتین در سوچی افزود: یوکیا آمانو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از اظهار نظر درباره خروج آمریکا از برجام خودداری کرد، اما اظهار داشت که آژانس کار بازرسی از مراکز هسته ای ایران را ادامه خواهد داد.
*  به برجام پایبندیم
سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش صد در صد به قرارداد برجام پایبند است و از دید دولت من، رعایت قراردادها بسیار حائز اهمیت است .
اشتفان شولتز در حاشیه نشست با شهردار رشت اظهار کرد: برجام در وین مورد مذاکره قرار گرفته و به امضا رسیده و دولت من این افتخار را داشت که میزبان این مذاکرات باشد و کشور اتریش در واقع هزینه های زیادی برای گفت‌وگوهای برجام انجام داد و مطمئن هستیم این هزینه‌ها نوعی سرمایه گذاری و سهمی از طرف اتریش برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه بوده است .
** قدس ۹۷/۲/۲۵
*  ۲۰۰ مقام دولتی پاداش ۶۰۰ میلیونی گرفته‌اند
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلام اینکه ۲۰۰ مقام دولتی پاداشی بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی گرفتند،‌گفت: درباره افزایش حقوق کارمندان برای امسال در دولت، نوعی نامهربانی یا توجه نکردن به تفاهم با مجلس یا برداشت دیگر از متن قانون بودجه انجام شد.
غلامرضا تاجگردون افزود: آنچه که در مجلس تصویب شد افزایش ۲۰ درصدی کف حقوق کارمندان بود و­برای بقیه حقوق‌ها به روش پلکانی افزایش می‌یافت اما ­اکنون دولت افزایش حقوق را بین ۱۲ تا ۶ درصد اعمال کرده است.
*  اکثریت کرسی‌های پارلمان عراق به دست جریان صدر افتاد
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق در ۱۰ استان این کشور اعلام شد. براساس این گزارش،‌فهرست السائرون وابسته به مقتداصدر رهبر جریان صدر در بغداد حایز اکثریت آرا شد و با کسب ۴۱۳ هزار و ۶۳۸ رأی در رده نخست قرار گرفت و پس از آن فهرست الفتح وابسته به هادی العامری رئیس سازمان بدر با کسب ۲۳۳ هزار و ۲۹۸ رأی و دولت قانون با کسب ۲۱۱ هزار و ۲۴۳ رأی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. الوطنیه به رهبری ایاد علاوی با کسب ۲۰۴ هزار و ۶۸۶ رأی در جایگاه چهارم قرار گرفت و فهرست حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در بغداد با کسب ۱۹۴ هزار و ۷۶۷ رأی در مرتبه پنجم قرار گرفت.
** خراسان ۹۷/۲/۲۵
*  توهین وزیر خارجه آمریکا به حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی
وزیر خارجه آمریکا در سخنانی توهین آمیز به رئیس جمهور کشورمان گفت: امیدواریم آقای روحانی ، که خود را غربی می‌پندارد، بازداشت‌شدگان ایران را آزاد کند. مایک پامپئو که با شبکه «سی. بی. اس» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حاضر به مبادله زندانیان با ایران است؟ گفت: نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم. ما برای [آزادی] بازداشتی‌ها در کره شمالی، کسی را مبادله نکردیم.
*  حمید بقایی از بیمارستان به زندان اوین منتقل شد
حمید بقایی از بیمارستان به زندان اوین منتقل شد.یک منبع آگاه اعلام کرد که وضعیت حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم مساعد است.
** اعتماد ۹۷/۲/۲۵
*  روز شرم بزرگ
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به کشتار وحشیانه مردم غزه به دست ارتش اسراییل در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «رژیم اسراییل تعداد بی‌شماری از فلسطینیان را در حالی که به وضعیت بزرگ‌ترین زندان فضای باز جهان اعتراض می‌کنند، با خونسردی به قتل رساند. همزمان ترامپ انتقال غیرقانونی سفارت امریکا را جشن گرفته است و همکاران عربش برای انحراف افکار عمومی تلاش می‌کنند. روز شرم بزرگ!»
** شهروند ۹۷/۲/۲۵
*  دو گزینه اروپا در برجام منهای آمریکا
سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با ژان پی یر رافارن، نخست‌وزیر اسبق فرانسه و رئیس بنیاد «رهبران برای صلح» دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس شورای راهبردی با اعلام این‌که آمریکا با خروج از برجام درواقع بار دیگر مرگ قوانین بین‌المللی را اعلام کرد، گفت: اکنون راهی که اتحادیه اروپا انتخاب می‌کند، بسیار مهم است؛ این‌که تسلیم مطامع آمریکا شود یا با مقاومت در برابر فشارهای آمریکا استقلال خود را به اثبات برساند.
*  امنیت افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم
امیر سرتیپ حاتمی با بیان این‌که جمهوری اسلامی خود را در مبارزه با تروریسم متعهد می‌داند، تأکید کرد: امنیت جمهوری اسلامی افغانستان را امنیت خودمان می‌دانیم و در مبارزه با تروریسم هر کمکی بتوانیم با تمام توان انجام خواهیم داد. وزیر دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این نشست خبری از دعوت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و حمایت‌های بی‌دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی از مردم افغانستان در شرایط دشوار جنگ، جهاد و مقاومت در این کشور در طول ۴۰‌سال اخیر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: همواره ملت و دولت افغانستان قدردان این حمایت‌ها بوده و هستند.
** سازندگی ۹۷/۲/۲۵
*  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور: انتظار جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه اروپا به عنوان یک بازیگر مهم در عرصه بین‌الملل، اتخاذ عکس‌العملی قاطع و جدی در خصوص خروج آمریکا از برجام است تا جامعه بین‌الملل از این مسأله درس بگیرد. تصمیم اتحادیه اروپا در برابر تصمیم یک جانبه آمریکا برای برهم زدن برجام نشان خواهد داد که در عرصه بین‌الملل می‌توان به گفتگو و سیاست تکیه کرد یا باید کشورها مسیری دیگر در پیش بگیرند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
نباید در برابرتهاجم دشمن حالت انفعالی به خود بگیریم
رسا/آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر توجه به ابعاد فرهنگی در شهرداری‌ها گفت:: وظیفه شهرداری‌ها تنها پاکسازی ظاهر شهر و تمیز کردن جسم آن نیست بلکه جان شهر نیز باید مورد توجه بوده و تمیز شود، باید به گونه ای باشد که مردم از نظر فرهنگی رشد و نمو داشته باشند. استاد حوزه قم با بیان این که در زمانی زندگی می‌کنیم که اسباب فساد از هر زمانی فراهم تر و گسترده تر است، گفت: در چنین فضایی مسؤولیت سنگینی داریم و نباید در برابر تهاجم دشمن حالت انفعالی بگیریم.
در کنار درس و بحث پیشگام مبارزه با دشمن باشید
رسا/آیت الله العظمی نوری همدانی در نشست تبیین گسترش فرهنگ دکترین دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت، با بیان این که ولایت موضوع بسیار مهمی است و افتخار ما تبعیت از ولایت است، گفت: بر اساس روایاتی که از اهل سنت در کتبشان است اگر کسی دارای ولایت نباشد هیچ عملی از اعمالش قبول نیست.وی در ادامه با تأکید بر این که امروز حوزه‌ها نباید تنها به درس و بحث اکتفا کنند، گفت: در حوزه هم باید درس، بحث، تحقیق و تألیف برقرار باشد و هم در میدان مبارزه نیز فعال بود
نقدهایمان را دلسوزانه به رئیس جمهور گفتیم
فارس/آیت الله مقتدایی با اشاره به مصاحبه منتشر شده از خود در یکی از رسانه‌ها بیان کرد: در مصاحبه اشاره کردم اتفاقی که پیش آمده هدف آنها لطمه زدن به جمهوری اسلامی و سقوط نظام و زیرفشار قراردادن ملت عزیز ایران است. وظیفه ما در مقابل این شرایط حفظ وحدت و همدلی، تبعیت از فرامین رهبری و پرهیز از ایجاد اختلاف و دودستگی است. نظام ما یک نظام الهی و اسلامی است و حکومت حقه است و مبادا این اختلافات لطمه ای به اصل نظام بزند چرا که نظام اسلامی است و مخالفت با نظام مخالفت با رضای پروردگار، نبی گرامی اسلام و مخالفت با رضایت امام زمان(عج) است. نایب رئیس جامعه مدرسین گفت: نسبت به دولت نقدهای مفصلی داشته و داریم و در دیداری که به نمایندگی از طرف کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان با رئیس جمهور داشتم نقدهای سازنده، اصلاح گر و دلسوزانه را مطرح کردم.
 محتوای منبر متناسب با نیاز مخاطب باشد
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در همایش مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان بایسته‌های تبلیغ تأثیر گذار پرداخت و استفاده از شیوه‌های مناسب، داشتن شرح صدر و توجه به نیازهای مخاطب را از آن موارد دانست.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: پیام خدا را به مردم منتقل سازید نه پیام خود را و ماه رمضان بهترین فرصت برای تحکیم بخشیدن اعتقادات و احکام الهی است؛ محتوای منابر باید براساس نیازهای مخاطب باشد وی ادامه داد: تریبون تبلیغاتی منحصر به منبر نیست بلکه باید از تمامی تریبون‌های تبلیغاتی استفاده کرد.
تبعیت از مقام معظم رهبری بر همگان واجب است
حوزه/ آیت‌الله فقیهی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، با اشاره به خروج دولت آمریکا از برجام، گفت: مسئولان نباید در برابر رفتارها و اقدامات خصمانه دشمن بدعهد و فریبکار، منفعلانه برخورد کنند. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت:همه مسئولان بدانند مشروعیت کل نظام به ولایت‌فقیه است و سه قوه وقتی مشروعیت دارند که مورد تأیید رهبری باشند، بنابراین اطاعت از ولایت‌فقیه بر مسئولان کشور بدون تردید واجب شرعی و قانونی است و هرگونه تخلف موجب سلب مشروعیت خواهد بود.
اروپا مصمم به ادامه اجرای برجام است
باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بر این باوریم که اجرای برجام بایستی تا زمانی که ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند است، ادامه داشته باشد. مایا کوچیانچیک، گفت: ایده کلی بر این مبنا قرار دارد که توافق هسته‌ای کنونی پابرجا بماند. این توافق را می‌توان مبنای همکاری آتی دو جانبه قرار داد. برجام در حال اجراست و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم عمل به آن را راستی آزمایی کرده است. این توافق حاصل ۱۲ سال تلاش فشرده دیپلماتیک است و شورای امنیت سازمان ملل هم بر آن صحه گذاشته است.
دستور ترامپ برای کاهش خرید نفت از ایران
باشگاه خبرنگاران/رئیس جمهور آمریکا، با صدور فرمانی خواستار کاهش «چشمگیر» خرید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران از سوی شرکت‌های آمریکایی شد.بر اساس یادداشتی که کاخ سفید امروز منتشر کرد، ترامپ در فرمانی خطاب به سه وزارتخانه امور خارجه، انرژی و خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرده است: «معتقدم میزان عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران به اندازه‌ای است که (به ما) این امکان را می‌دهد میزان خرید نفت و محصولات نفتی از ایران توسط و یا به واسطه موسسات مالی خارجی را به مقدار محسوسی کاهش دهیم».
آمریکا: نیروهای ایرانی را زیرنظرداریم
مهر/ یک فرمانده نظامی آمریکا می‎گوید این کشور با خروج از برجام وارد دوره‎ بلاتکلیفی درباره واکنش‎های جهانی شده و باید سطح هشدار به هرمسئله‎ای از جمله رفتار ایرانی‎ها در خلیج‌فارس را افزایش دهد.«جان ریچاردسون» مدعی شد که این کشور به‌دقت رفتار نیروهای ایرانی‌ را در خلیج‌فارس رصد می‌کند چراکه انتظار می‌رود بعد از خروج واشنگتن از برجام، شاهد آغاز دوره‌ای از عدم قطعیت و افزایش سطح هشدار باشیم.
انتقال سفارت آمریکا به قدس،نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌بخشد
مهر/مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: انتقال سفارت آمریکا به یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسلمانان روند اضمحلال رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد بخشید.ولایتی با اشاره به مقاومت چندین ساله فلسطینیان تاکید کرد: بازگشت به سرزمین مادری که از سوی رژیمی ستمگر و کودک کش اشغال شده خواسته به حقی است که روزی محقق خواهد شد و فلسطینیان همواره در برابر اقدامات جنایتکارانه اسرائیل که با پشتیبانی آمریکا و برخی متحدین مرتجع منطقه ای صورت می‌گیردمقاومت و ایستادگی نموده و خواهند کرد.
ایران خواستار واکنش فوری جامعه بین المللی به جنایات صهیونیستها شد
مهر/سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن جنایات اخیررژیم صهیونیشتی در اراضی اشغالی فلسطین ،به مناسبت انتقال سفارت آمریکا دربیت المقدس خواستارواکنش فوری جامعه جهانی شد. قاسمی تاکید کرد: جنایت مستمر و دنباله دار صهیونیست‌ها در فلسطین، نتیجه حمایت بی دریغ آمریکا و سازش خائنانه و انفعال ذلت بار برخی دولت‌های منطقه بوده و بی‌تردید آنان مسئول این جنایات هستند.
کاخ‌سفید: حماس مسئول کشتار مردم فلسطین است!
باشگاه خبرنگاران/«راج شاه» معاون سخنگوی کاخ‌سفید در واکنش به کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به جای محکوم کردن این اقدام، در ادعایی گزاف جنبش حماس را مسئول این واقعه دانست!کشورهای مختلفی در سراسر جهان اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. با این حال، معاون سخنگوی کاخ سفید این اقدام خشونت آمیز را “یک تلاش تبلیغاتی وحشتناک” از سوی حماس (!) خواند و اعلام کرد دولت آمریکا معتقد است در کشتار فلسطینی‌ها حق با اسرائیل است!
واکنش‌های جهانی به کشتار مردم غزه
باشگاه خبرنگاران/کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز غزه همزمان با برگزاری مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی، با موجی از محکومیت‌های جهانی مواجه شده است. اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در پی این جنایت اسرائیل را به نسل‌کشی متهم و سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام و خواستار برپایی تظاهرات در روز جمعه شد. وی همچنین، سفرای ترکیه را از تل‌آویو و واشنگتن فراخواند.دولت فرانسه نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت با انتقال سفارت آمریکا به قدس، خشونت روز گذشته رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرد.آفریقای جنوبی در واکنش به کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان بدست نظامیان اشغالگر صهیونیست، سفیر خود در اراضی اشغالی فلسطین را فراخواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *