خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۳

  • بیانیه جامعه مدرسین: چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ برجام دور از عقلانیت سیاسی است
  • رهبر معظم انقلاب: باید امت اسلامی به اوج اقتدار علمی برسد تا آمریکایی‌ها نتوانند به کشورهای اسلامی «باید و نباید» بگویند
  • آیت الله خرازی: جامعه اسلامی نباید از آداب و رسوم بیگانگان تبعیت کند
  • آیت الله بهشتی: آمار بیکاری نسل جوان بدون حمایت از کالای ایرانی کاهش نمی‌یابد
  • آیت الله عبداللهی: مسئولان با اقتدار در برابر دشمن ایستادگی کنند
  • وزیر امور خارجه: ادامه برجام منوط به تامین منافع ایران است

 

** جام جم ۹۷/۲/۲۳
*  ۳ هفته آینده آزمونی برای اروپاست
علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان با تاکید بر این‌که ضرر اصلی را آمریکایی‌ها با خروج از برجام کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون از روسیه و چین نقض عهدی ندید‌ه‌ایم بلکه همواره به تعهداتشان پایبند بوده‌اند. وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر این‌که آیا می‌توان به اروپایی‌ها اعتماد کرد، افزود: اروپایی‌ها درمورد برجام قول داده‌اند اما همان‌گونه که دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد، دو سه هفته آینده آزمونی برای اروپا است که نشان دهند به تعهداتشان پایبند‌ند و یا می‌خواهند از آمریکا تبعیت کنند؛ این موضوع پیش از آن‌که برای جمهوری اسلامی زیان‌بخش باشد برای حیثیت سیاسی اروپا زیان‌بخش است.
** همشهری ۹۷/۲/۲۳
*  موقعیت خود را در جهان با قدرت دیپلماسی حفظ می‌کنیم
معاون اول رئیس جمهور ضمن برشمردن توصیه‌هایی برای جریان‌های سیاسی،‌فعالان اقتصادی و دیپلماتها برای مقابله با برنامه‌های آمریکا، تصریح کرد: در مقطع فعلی شکل‌گیری تفاهم، وحدت و انسجام درونی در مقابل آمریکا باطل السحری برای برهم زدن تمام برنامه‌های آمریکاست.
جهانگیری با اشاره به ایجاد اجماع جهانی علیه آمریکا در پی خروج این کشور از برجام، گفت: ما قطعا با قدرت دیپلماسی خود شرایطی را به وجود آورده‌ایم که امروز کشورهای دنیا همه علیه آمریکا هستند. در این شرایط ما باید با قدرت خود این فضا را در مجامع بین‌المللی حفظ کنیم.
*  هشدار بوش درباره انزوای آمریکا
جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا بدون اشاره مستقیم به رفتارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش، درباره خطر انزوای آمریکا در جامعه جهانی هشدار داد. صحبت‌های او اشاره غیرمستقیمی به سیاست «آمریکا مقدم بر همه چیز»، دونالد ترامپ بود. بوش هنگام دریافت جایزه از شورای آتلانتیک که یک اتاق فکر است گفت: هیچ کس نمی‌تواند بدون درگیر شدن با مشکلات جهان، خود را رهبر دنیای متمدن بداند.
** کیهان ۹۷/۲/۲۳
*  باید امت اسلامی به اوج اقتدار علمی برسد تا آمریکایی‌ها نتوانند به کشورهای اسلامی «باید و نباید» بگویند
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره‌ بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»:
– امروز هر حرکتی که موجب شناخت بیشتر گروه‌ها و فرقه‌های اسلامی از یکدیگر شود، یک حسنه است و این گردهمایی از مصادیق حرکت در جهت اتحاد امت اسلامی است.
– یکی از مسائل بسیار مهم و مورد نیاز کنونی دنیای اسلام، موضوع پیشرفت علمی و حرکت جدی در این زمینه است.
– دنیای غرب بعد از قرن‌های متمادی عقب‌ماندگی علمی، توانست با استفاده از پیشرفت‌های علمیِ دنیای اسلام، ثروت و قدرت علمی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی خود را افزایش دهد و در نهایت با استعمار، وضعیت کشورهای اسلامی را به شرایط کنونی برساند.
– نخبگان دنیای اسلام باید یک حرکت عظیم فکری و یک خواست عمومی برای پیشرفت علمی و رسیدن به قله‌ علم و دانش را به وجود آورند.
– ما این مسیر را تا رسیدن به مرزهای علم و دانش ادامه خواهیم داد و ایران برخلاف غربی‌ها، آمادگی انتقال دستاوردها و پیشرفت‌های علمی خود را به دیگر کشورهای اسلامی دارد.
– باید حرکت علمی در دنیای اسلام شتاب بگیرد و امت اسلامی بار دیگر به اوج اقتدار علمی و تمدنی خود برسد تا دشمنان اسلام و آمریکایی‌ها نتوانند به رؤسای کشورهای اسلامی دستور بدهند و «باید و نباید» بگویند.
*  برگزاری هفتمین تظاهرات بازگشت در غزه با یک شهید و ۱۰۰۰ زخمی
شهروندان فلسطینی در آستانه فرا رسیدن موعد انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و برای هفتمین جمعه متوالی در تظاهرات بزرگ «بازگشت» تحت عنوان «جمعه هشدار» راهی مناطق مرزی غزه شده و با صهیونیست‌ها به شدت درگیر شدند. در این درگیری‌ها یک فلسطینی شهید و حدود ۱۰۰۰ نفر زخمی شدند که با این حساب، آمار کل شهدا در این ۷ تظاهرات، به ۵۵ نفر و مجروحان نیز به عدد۱۰ هزار نفر رسید!
** شرق ۹۷/۲/۲۳
*  اعزام هیئت‌های مذاکراتی درباره الزامات تداوم برجام
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت، از همه دستگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها خواست در اجرای سیاست‌های جدید ارزی، هدف تسهیل فرایند تولید و تجارت را دنبال کنند و بخش خصوصی نیز از فرصت پیش‌آمده در انضباط ارزی، به نفع تولید، اشتغال و آرامش در بازارها استفاده کند.
*  وزیر دفاع افغانستان در تهران
روز گذشته وزیر دفاع افغانستان به دعوت همتای ایرانی خود در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی میهمان ایران بود. موضوع گفت‌وگوی «طارق شاه بهرامی» در دیدار با امیرحاتمی، وزیر دفاع ایران مبارزه با تروریسم، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و همکاری‌های مؤثر به خاطر ثبات در مناطق مرزی بود. این نخستین سفر وزیر دفاع کنونی افغانستان به ایران است. حاتمی در دیدار با وزیر دفاع افغانستان گفت: ما معتقدیم افغانستان نباید به محل رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود بلکه باید کانون همکاری‌های منطقه‌ای باشد. حاتمی درباره ظهور و گسترش نفوذ داعش در افغانستان به عنوان یک پدیده بسیار خطرناک هشدار داد.
** ایران ۹۷/۲/۲۳
*  شرکت‌های ایرانی آماده ارائه خدمات فنی ـ مهندسی به ترکمنستان هستند
رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه ترکمنستان تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط خود را با همه همسایگان و از جمله ترکمنستان به‌عنوان یک کشور دوست و برادر، در همه عرصه‌های مورد علاقه، توسعه و تعمیق بخشد.» حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار «رشید مردوف»، با اشاره به سفر اخیر خود به ترکمنستان و با قدردانی از میزبانی خوب دولت و ملت ترکمنستان، اجرای سریع توافق‌های میان تهران – عشق آباد را در راستای منافع دو ملت برشمرد و تأکید کرد: شرکت‌های ایرانی آماده ارائه خدمات فنی – مهندسی به ترکمنستان و اجرای طرح‌های مرتبط از جمله احداث اتوبان‌ها و خطوط جاده‌ای در این کشور هستند.
*  اتهام تکراری ائتلاف عربی علیه ایران
ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان اعلام کرد: شبه نظامیان حوثی (انصارالله) روز جمعه رأس ساعت ۱۸:۳۰ به منظور هدف قرار دادن مناطق مسکونی موشکی بالستیک به سوی شهر جازان شلیک کردند که پدافند هوایی عربستان آن را منهدم کرد. وی مدعی شد: این اقدام خصمانه از سوی شبه نظامیان حوثی (انصارالله یمن) که مورد حمایت ایران هستند، نشان دهنده تداوم حمایت ایران از آنها و نقض آشکار قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت به منظور تهدید امنیت عربستان و امنیت منطقه‌ و بین‌الملل است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۲۳
*  تنها ماندیم
ژنرال مارتین دمیسی رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا در انتقاد از خروج کاخ سفید از برجام گفت: این مسئله باعث شده که ایالات متحده «تنها» بماند.
این فرمانده سابق ارتش آمریکا در دولت باراک اوباما با اشاره به خروج واشنگتن از برجام در توییتر خود نوشت: متحدانمان دور شده و از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدیم. این در حالی است که از منظر راهبردی ما باید در حل مشکلات پیچیده همکاری می‌کردیم.
دمیسی افزود: شرکای کمتر یعنی گزینه‌های کمتر. ما اکنون در یک مسیر پرخطرتر تنها شده و گزینه‌های کمتری داریم.
*  نفت ایران خریدار جدید پیدا کرد
منابع کشتیرانی و بازرگانی اظهار کردند: ایران پس از تصمیم آمریکا برای وضع مجدد تحریم‌ها علیه این کشور، خریدار نفت غیرمنتظره‌ای پیدا کرده است. پالایشگاه دولتی DNAP شیلی در یک اقدام کم‌سابقه، ۱۴۰ هزار تن نفت خام ایران را برای بارگیری در ماه مه خریداری کرده است. طبق آمار «اس اند پی گلوبال پلاتس» برای نخستین بار در حدود ۱۸ ماه گذشته است که شیلی نفت ایران را وارد می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۲۳
*  ایرباس لغو قرارداد فروش هواپیما به ایران را پذیرفت
به‌ گفته منابع آگاه، خروج آمریکا از برجام به‌معنای لغو ۳۸ میلیارد دلار قراردادهای فروش هواپیما بین تهران و شرکت‌های غربی است و شرکت ایرباس را نسبت به رقیب آمریکایی‌اش بوئینگ در معرض ریسک‌های بزرگ‌تری قرار می‌دهد. جف کنیتل، رئیس شرکت ایرباس گفت: «ما کار درست را انجام خواهیم داد». منابع اروپایی گفتند، ایرباس از دست دادن توافق تاریخی خود با ایران را که آماده‌سازی آن ماه‌ها به‌طول انجامید پذیرفته است.
*  روز نکبت، نکبتی برای اسرائیل می‌شود
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفته است ملت فلسطین روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه جاری میلادی (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) در سراسر دنیا یک‌صدا خواهد شد تا به ترامپ بگوید، قدس اسلامی و عربی است و نه ترامپ می‌تواند هویت قدس را تغییر دهد، نه نتانیاهو. هنیه خطاب به رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: ملت فلسطین روز «نکبت» (سالروز اشغال فلسطین) را به نکبتی برای اسرائیل و پروژه صهیونیستی آن تبدیل خواهد کرد.
** جوان ۹۷/۲/۲۳
*  ایران برای مقاومت بولیوی مقابل امریکا ارزش قائل است
دریادار «جمیل بوردا سوسا» فرمانده ارتش بولیوی که عصر روز جمعه با استقبال سرتیپ پاسدار قدیر نظامی معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح وارد تهران شده بود صبح دیروز با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح با سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.
سرلشکر باقری در حاشیه این دیدار گفت: ملت ما، کشور بولیوی را به‌عنوان کشوری می‌شناسد که در برابر امیال امریکا مقاومت کرده و نیروهای مسلح بولیوی برای استقلال این کشور تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند که ما برای آن ارزش قائل هستیم.
*  آثار اقتصادی ناشی از خروج امریکا از برجام کمترین میزان خواهد بود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آثار اقتصادی ناشی از خروج امریکا از برجام را کمترین میزان می‌دانیم زیرا کشور در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی ایجاد و راهکارهایی را دنبال کرده است.
محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان با اشاره به خروج امریکا از برجام اظهار کرد: خروج امریکا به لحاظ انجام تعهدات چیزی را عوض نکرده اما می‌تواند به اروپا فشار وارد کند که بنا به تصریح مقام معظم رهبری در صورتی که اروپایی‌ها تضمین ندهند، چیزی به دنبال ندارد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۲۳
*  انسجام و پیوند مردم مانع زیاده‌خواهی دشمنان می‌شود
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنانی بر حفظ امنیت فیزیکی و روانی در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه‌ای که احساس امنیت و شادابی نباشد، برکتی وجود نخواهد داشت. وزیر اطلاعات اعتمادآفرینی و اطمینان‌بخشی برای رسیدن به آینده درخشان را لازمه اقدامات و فعالیت در جامعه دانست و افزود: انسجام و پیوند مردم مانع زیاده‌خواهی دشمنان خواهد بود.
*  «کشورهای مسئول» به ایران فشار بیاورند!
کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که ایران «تهدیدی خطرناک» برای ثبات در منطقه خاورمیانه است. در این بیانیه ادعا شده که «نیروهای نظامی ایران موشک‌هایی را به سوی غیرنظامیان اسرائیلی شلیک می‌کنند هم‌چنان‌که وکلای ایرانی در یمن موشک‌های بالستیک را سمت ریاض هدف قرار می‌دهند.»
کاخ سفید در ادامه این اظهارات بی‌اساس، افزود: «این اقدام‌ها دلیلی بر عملکرد بی‌پروای نظام ایران است که تهدیدی خطرناک برای صلح و امنیت در منطقه محسوب می‌‌شود.» در این بیانیه همچنین ادعا شده است: «زمان آن رسیده است که کشورهای مسئول، ایران را برای تغییر دادن رفتار خطرناکش تحت فشار قرار دهند.»
** رسالت ۹۷/۲/۲۳
*  نظام را باید در سایه وحدت حفظ کرد
آیت‌الله جوادی‌آملی در شانزدهمین همایش اساتید تفسیر حوزه علمیه قم با اشاره به شبهات امروز برخی علیه قرآن کریم گفت: امروز هجمه و حمله به دین جدی است اما مدافعان کم هستند. مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر این که قرآن کریم پاسخگوی همه تهمت ها، افتراها و هذیان گویی‌‌ها است، تأکید کرد: امروز مبلغان و مفسران وظیفه دارند دست به قلم شوند و سخن بگویند و به شبهات پاسخ عالمانه و مقتدرانه بدهند و بتوانند نظام، حوزه و جامعه را در سایه وحدت حول محور قرآن و روایات حفظ کنند، مفسران و اساتید باید اساس قرآن را با بیانات و تفاسیر تحکیم کنند.
*  معضلات اقتصادی، عامل مشکلات سیاسی است
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار کارکنان حراست بانک سپه به فلسفه تشکیل بانک‌‌ها اشاره کرد و گفت: نخستین فلسفه تشکیل بانک حفاظت از اموال مردم است.استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تصریح بر این که ربا مایه بدبختی مردم و ویرانی اقتصاد است، تأکیدکرد: ربا باید حذف شود و به همین دلیل اندیشمندان مسئله بانک بدون ربا و عقود شرعیه را مطرح کرده اند که اگر به این موارد عمل شود با پیشرفت و شکوفایی اقتصادی مواجه خواهیم بود و اگر عمل نشود ربا خواری مخفی به وجود خواهد آمد که مایه ویرانی است.
وی با تصریح بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور از مشکلات سیاسی بیشتر است، گفت: مشکل سیاسی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی است و یک بدنه مهم برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی بانک‌‌ها هستند.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۲۳
*  آمادگی چین برای پر کردن جای توتال در ایران
منابع آگاه اظهار کردند اگر توتال به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا تصمیم بگیرد سهمش در پروژه میدان گازی پارس جنوبی را واگذار کند، شرکت CNPC آماده است تا سهم این شرکت فرانسوی را بگیرد. تحت شرایط توافق برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، شرکت CNPC می‌تواند ۵۰.۱ درصد سهم توتال را اختیار کرده و اپراتور این پروژه شود.شرکت CNPC در حال حاضر ۳۰ درصد سهم در میدان پارس جنوبی دارد و ۱۹.۹ درصد سهم نیز در اختیار شرکت پتروپارس ایران است.
** آرمان ۹۷/۲/۲۳
*  نامه ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به رهبر معظم انقلاب
رشید مردوف وزیر خارجه ترکمنستان نامه ویژه قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهور کشورش به رهبرانقلاب را به علی اکبر ولایتی تقدیم کرد. رشید مردوف در این دیدار گفت:ایران و ترکمنستان تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و ما از اینکه ایران برای این اشتراکات ارزش قائل می‌شود قدردان ملت و دولت ایران هستیم. ‎
** آفرینش ۹۷/۲/۲۳
*  ایران با انتخاب گزینه‌ای سخت مواجه خواهد شد!
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار صدای آمریکا، که آیا شما انتظار دارید که ایران به سر میز مذاکره برگردد یا احتمال تقابل و درگیری بین آمریکا و ایران به دنبال خروج از برجام وجود دارد؟ گفت: من فکر نمی‌کنم بن بست و درگیری ایجاد شود. به نظر من، وقتی تحریم‌های آمریکا شروع شوند یا این تحریمها بر اروپا تاثیر بگذارند، سرمایه‌گذاری‌های آنها در ایران کاهش خواهد یافت و در آن صورت ایران با انتخاب گزینه‌ای سخت مواجه خواهد شد.
*  دولت سعودی به دنبال خرید سلاح اتمی است
روزنامه رای الیوم در مطلبی نوشت: عربستان هیچ یک از زیر ساخت های لازم برای فعالیت هسته ای را ندارد و تنها برای دستیابی به سلاح اتمی برای رقابت با ایران تلاش می کند. این روزنامه،افزود: ‘عادل الجبیر’ وزیر خارجه سعودی در گفت و گو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت که کشورش برای دستیابی به سلاح هسته ای در صورتی که ایران آن را در اختیار داشته باشد، تلاش خواهد کرد. این سخنان بی سابقه نبود و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز پیش از این در گفتگو با ‘بی‌بی سی’ از سعی برای دستیابی به سلاح اتمی خبر داده بود.
** قدس ۹۷/۲/۲۳
*  فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است
عبدالصمد خرم‌آبادی با بیان اینکه دستور قضایی مربوط به پیام رسان تلگرام هم از نظر ماهوی و هم شکلی کاملا منطبق با قانون بوده و در چارچوب اختیارات قانونی است،‌ افزود: این پیام رسان براساس نص صریح قانون فیلتر شده است. وی افزود: مردم به شایعات موجود در مورد اینکه فیلترینگ تلگرام موقت است توجه نکنند؛ چرا که تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.
*  جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش شرطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند
عبداللهیان مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به ششمین کنفرانس افق نو گفت: آمریکا در پی منافع حداکثری رژیم صهیونیستی است، آمریکا تحت فشار اسرائیل اقداماتی انجام می‌دهد که به نفعش نیست. انتقال سفارت آمریکا به قدس محکوم می‌شود، جمهوری اسلامی بدون هیچ پیش شرطی از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و ملت‌ها ثابت کردند که به آرمان فلسطین وفادارند، حتی اگر حکومت‌ها آن را به‌ رسمیت بشناسند. صهیونیست‌ها هرچه قدر خون بریزند و ویران کنند نمی‌توانند موفق شوند.
** خراسان ۹۷/۲/۲۳
*  صادرات روزانه گاز ایران به بغداد ۲ برابر می‌شود
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز از افزایش حجم روزانه صادرات گاز به عراق به ۱۴ میلیون مترمکعب در روز تا خرداد خبر داد. بهزاد بابازاده میانگین صادرات گاز به بغداد را روزانه ۸.۵ تا ۹ میلیون مترمکعب گاز اعلام کرد و افزود: بر اساس این قرارداد تا خرداد، آغاز دومین سال صادرات گاز ایران به بغداد، صادرات روزانه گاز به ۱۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید.
*  اسرائیل به دنبال بحران در داخل ایران است
روزنامه گاردین در تحلیلی راجع به تحولات سوریه و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به برخی مواضع ارتش سوریه و نسبت دادن این اماکن به ایران، نوشت: «به رغم همه حملات هوایی که اسرائیل طی این مدت در سوریه و علیه مواضع ایران صورت داده است، راهبرد مورد علاقه نتانیاهو در مقابل ایران، نه جنگ بلکه افزایش تدریجی و آرام فشار آن هم به‌گونه‌ای است که منجر به تغییر نظام در ایران شود.» «آنشل ففر» ستون نویس نشریه گاردین تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو باور دارد که این چالش می‌تواند منجر به بحران در تهران شود و با توجه به آن که با سقوط پول ملی اقتصاد ایران در حال تنزل است، شرایط بدتر هم بشود.
** اعتماد ۹۷/۲/۲۳
*  صدور رای برای ١۵ نجومی‌بگیر
عباس پوریانی، رییس کل محاکم عمومی و انقلاب تهران گفت: در رابطه با پرونده حقوق‌های نجومی تا به حال ۳۲ فقره پرونده با صدورکیفرخواست به محاکم ارسال شده که از این تعداد تاکنون ۱۵ فقره پرونده منجر به صدور رای شده است.
** شهروند ۹۷/۲/۲۳
*  اگر دشمنان اقدامی کنند تا آخر عمر پشیمان می‌شوند
امیر حبیب‌الله سیاری گفت: در نیروهای مسلح این توان وجود دارد که اگر دشمن اقدامی کند، پاسخی به آنها می‌دهیم که تا آخر عمرشان پشیمان باشند.معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش رونمایی از کتاب الگوهای فرماندهی مطلوب گفت: الگوهای ما در فرماندهی اسلام، قرآن، سیره اهل بیت علیهم‌السلام و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است؛ بنابراین فرماندهی ما باید انقلابی و اسلامی باشد. داشتن نقشه برای این‌که کجا بودیم و به برکت انقلاب اسلامی کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم، بسیار مهم است. باید بدانیم که با وجود تحریم به کجا رسیده‌ایم.
*  فعالیت‌های پادمانی آژانس کماکان ادامه خواهد داشت
سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به استعفای رئیس بازرسان آژانس گفت که فعالیت‌های پادمانی آژانس کماکان در سطح قبل و به‌طور حرفه‌ای ادامه خواهد داشت. سخنگوی آژانس ضمن اعلام این خبر گفت که فعالیت‌های پادمانی آژانس کماکان در سطح قبل و به‌طور حرفه‌ای ادامه خواهد داشت. درحال حاضر ماسیمو آپارو، رئیس دفتر راستی‌آزمایی آژانس در ایران به‌طور موقت جایگزین واریورانتای فنلاندی شده است و بنا به گفته سخنگوی آژانس جایگزین قطعی او به‌ زودی مشخص خواهد شد.
** سازندگی ۹۷/۲/۲۳
*  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: از مهمترین دستاوردهای انقلاب فناوری فرصت‌سازی از تهدید بوده است. دست‌هایی در داخل و خارج در یک تبانی پنهان می‌کوشند این فناوری را از کار بیندازند و انتظار بیهوده سراب را جایگزین آن کنند. اگر این فناوری امروز فعال بود، در ده سال اخیر از تحریم‌های اقتصادی، بزرگترین اقتصاد منطقه را ساخته بودیم. این فناوری در دهه اول انقلاب از تجربه ترورها و شورش‌ها، سازمان و اقتدار امنیت کشور را شکل داد و از هشت سال جنگ، قویترین نیروهای مسلح را سازماندهی کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
چنگ زدن به ریسمان پوسیده‌ برجام دور از عقلانیت سیاسی است
اختصاصی/ جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد: «اقدامات خصمانه اخیر دشمنان نظام اسلامی حکایت از آغاز دور جدیدی از توطئه‌‌ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با یکپارچگی و تبعیت مطلق از ولایت فقیه، راه نفوذ و اختلاف افکنی دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌ای ایجاد شود.» در ادامه این بیانیه آمده است: «در میدان دیپلماسی که حقیقتا میدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گیری‌های اسلامی، انقلابی و توجه به مبانی و اصول، می‌توان پیروز و سربلند بود لذا ذره‌ای عدول از این رویکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد. امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است. اروپا و دیگر دوستان آمریکا، مانند آمریکا غیر قابل اعتمادند و باید قاطعانه‌ و بدون‌ هیچ ملاحظه‌ای دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت و یک دیپلماسی هوشمندانه را دنبال کرد.»
جامعه اسلامی نباید از آداب و رسوم بیگانگان تبعیت کند
رسا/ عضو جامعه مدرسین با اشاره به مشکلات جوانان به ویژه در زمینه ازدواج، از مسؤولان و خانواده‌‌ها خواست که برای رفع مشکلات جوانان چاره اندیشی جدی کنند. آیت الله خرازی اظهار داشت: نباید از آداب و رسوم بیگانگان تبعیت کرد چرا که این مسائل جوانان را دچار مشکل جدی می‌کند، متأسفانه امروزه سخت گیری‌های بی جایی در مسأله ازدواج جوانان وجود دارد، ما برای جوانان غصه می‌خوریم و امیدواریم که با همت خانواده‌‌ها و مسؤولان این مشکلات سریعتر حل شود.
آمار بیکاری نسل جوان بدون حمایت از کالای ایرانی کاهش نمی یابد
حوزه/آیت الله بهشتی با بیان این که تحقق اهداف مقام معظم رهبری در نام گذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم و اراده جدی مردم و مسئولان در این راستاست، اظهار داشت: همان طور که ایشان نیز تاکید کردند، مخاطب شعار سال همه مردم و مسئولان هستند و لذا در سایه یک عزم ملی می‌توان کاری کرد که تولید داخل ارج و قرب لازم را پیدا کند. وی افزود: از جمله آثار مبارک ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالای ایرانی این است که به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث اشتغالزایی برای جوانان بیکار می‌شود و با توجه به این که متاسفانه آمار بیکاری نسل جوان در حال حاضر بالاست، اهتمام در این خصوص برای کشور یک ضرورت کلیدی به شمار می‌رود.
مسؤولان با اقتدار در برابر دشمن ایستادگی کنند
رسا/ آیت الله عبداللهی با اشاره به بدعهدی آمریکا و خروج از برجام عنوان کرد: خروج آمریکا از برجام، مسأله تازه‌ای نیست و این کشور از همان روزهای اول از تعهدات خود خارج شده بود و کشورهای اروپایی هم هر چند به صورت ظاهری همراه این توافق بودند اما آنها نیز تحت تأثیر روابط با آمریکا به هیچ تعهدی عمل نکردند. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: ما باید در برابر دشمن از موضع اقتدار و حاکمیت حرکت کنیم و همراهی مردم و هوشیاری و دشمن شناسی آنها هم مؤید همین مسأله است.
ادامه برجام منوط به تامین منافع ایران است
ایرنا/ دکتر ظریف وزیر امور خارجه گفت: همانطور که رییس جمهوری اعلام کردند برای همه گزینه‌‌ها آماده هستیم اما اگر قرار باشد برجام ادامه پیدا کند باید منافع ملت ایران تضمین شود. وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی پکن درباره اهمیت سفر خود به چین، روسیه و اروپا افزود: روابط ایران با این کشورها همیشه خوب و مثبت بوده است و بعد از خروج آمریکا از برجام هم اهمیت آن بیشتر می‌شود. وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که مهمترین اقداماتی که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام می‌توانند درباره ایران انجام دهند، چیست؟ گفت: مهمترین اقدام آنها این است که در مورد حفظ منافع ایران به ما تضمین بدهند.
برای کاهش خسارات تحریم ایران در تلاشیم
مهر/ «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران اظهار داشت: برلین همچنان خواهان پایبندی و تداوم توافق هسته‌ای با ایران است. وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری آمریکا بر بازگشت تحریم‌‌ها علیه ایران در یک بازه زمانی مشخص تاکید دارد، افزود: شواهد نشان می‌دهد که در حال حاضر گریزی از بازگشت تحریم‌‌ها علیه ایران نیست، اما ما برای کاهش خسارات وارده از این تحریم‌‌ها تلاش می‌کنیم.
 لغو تحریم‌ها علیه ایران مهم‌ترین بخش برجام است
ایرنا/ معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه تأکید کرد : لغو تحریم‌ها علیه ایران در ازای پایبندی به برجام همواره مهم‌ترین بخش توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران بوده و خواهد بود. «الیستر برت» نسبت به خروج آمریکا از برجام ابراز نگرانی کرد و افزود: موضع ما روشن است و مصمم به تداوم برجام هستیم.
تشدید حضور ارتش اسرائیل در غزه و کرانه باختری
ایسنا/ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد نیروهایش را در اطراف نوار غزه و در کرانه باختری افزایش می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی هدف از این اقدام را، رویارویی با هرگونه تظاهرات و درگیری احتمالی با فلسطینیان معترض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در روز دوشنبه دانست.
حکم داعشی‌ها صادر شد
فارس/ حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس محاکم انقلاب تهران از صدور حکم هشت متهم پرونده تروریستی و اعضای گروه داعش خبر داد. وی افزود: دادگاه این افراد را به اتهام معاونت در افساد فی الارض مستحق اعدام تشخیص داده است. رئیس کل محاکم انقلاب گفت: این حکم به متهمان یا وکلای قانونی آنها اعلام می‌شود و آنها ۲۰ روز از اعلام حکم فرصت اعتراض دارند.
جلسه غیرعلنی برای بررسی وضعیت بازار ارز
ایرنا/ مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت نابسامان بازار ارز صبح امروز (یکشنبه) با فراخوان معاون اول رییس جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه غیرعلنی داد. در این جلسه روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسانی از وزارت اقتصاد سخنرانی کردند.
اظهارات ترامپ درباره افزایش بودجه نظامی ایران
فارس/«دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، مجددا گفت که توافق هسته‌ای ایران یک دروغ بوده است. ترامپ در یک پیام توئیتری مدعی شد: «بودجه نظامی ایران بعد از حصول توافق هسته‌ای با اوباما، ۴۰% افزایش یافت. نشانه دیگری از اینکه (توافق) یک دروغ بزرگ بود. اما دیگر وجود ندارد!»
یک کشته و ۴ زخمی در حمله تروریستی پاریس
تسنیم/ بامداد امروز(به وقت ایران) فردی با چاقو با حمله به رهگذران در خیابانی در مرکز پاریس پایتخت فرانسه، یک نفر را کشت و ۴ تن دیگر را زخمی کرده و سپس به ضرب گلوله پلیس کشته شد. ساعتی پس از آن، داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
ترامپ از کره شمالی برای تعطیلی سایت تحقیقات هسته‌ای قدردانی کرد
مهر/«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از تصمیم کره شمالی برای برچیدن سایت آزمایش هسته‌ای این کشور استقبال کرد و آن را «یک حرکت بسیار هوشمندانه و بزرگوارانه» خواند! این پیام توئیتری ترامپ به دنبال اعلام تعطیلی سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی تا پایان ماه مه منتشر شد. بنا به اعلام وزارت خارجه کره شمالی، سایت آزمایش هسته‌ای این کشور در روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم ماه می‌تعطیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *