خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۲۰

  • آیت الله یزدی: روحانیت با روحیه انقلابی از نظام دفاع کند
  • رهبر معظم انقلاب: از طرف ملت ایران می‌گویم آقای ترامپ شما غلط می‌کنی
  • بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در پی خروج آمریکا از برجام
  • آیت الله اعرافی: خروج از برجام برای ایران برکت خواهد داشت
  • آیت الله اراکی: حوزویان دل به نصرت الهی بسته‌اند؛ نه برجامی که آمریکا آن را پاره کرده است
  • آیت الله رجبی: گفتمان محوریت مساجد نباید در حد شعار باقی بماند

 

** جام جم ۹۷/۲/۲۰
*  ظریف و صالحی برای توضیح درباره‌ آینده برجام به مجلس می‌روند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد.
سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده (۲۳ اردیبهشت) کمیسیون امنیت ملی میزبان وزیر امور خارجه و همکارانش برای توضیح درباره برجام و آینده آن است. وی همچنین گفت که قرار است همان روز صالحی رئیس سازمان اتمی درباره‌ فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و آینده آن توضیح دهد.
** همشهری ۹۷/۲/۲۰
*  خروج آمریکا از برجام اثری روی قیمت دارو نخواهد داشت
سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه نظام دارویی ایران با خروج آمریکا از برجام شوکه نمی‌شود، گفت: ارتباطات خاص دارویی با آمریکا نداریم. از همین رو مشکلی در حوزه دارو پیش نخواهد آمد.
کیان جهان پور افزود: در زمان تحریم و تا پیش از دولت یازدهم حدود ۳۵۰ قلم دارو با کمبود مواجه شد در صورتی که بعد از آن حداکثر کمبود به ۶۵ قلم دارو رسید.
*  این فرصت را با وحدت محترم بشماریم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داده و بیان کردند جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تاکید بر صیانت از حقوق هسته‌ای خود بر عنصر دیپلماسی و تعامل با دنیا تاکید کرده است و در این عرصه نیز یک بار دیگر حقانیت ملت ایران ثابت شد. در این بیانیه با اشاره به عدم اعتماد ایران به آمریکا آمده است: امروز این بی‌اعتمادی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و بر دیرباوران عرصه جهانی نیز ثابت شده است که ایالات متحده آمریکا حتی قواعد بین‌المللی را نیز بر نمی‌تابد.
** کیهان ۹۷/۲/۲۰
*  آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان:
– بارها گفته بودیم «به آمریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به این‌ها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.
– ترامپ علاوه‌ بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می‌گویم «شما غلط می‌کنید.»
– دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند.
– همان موقع به این مسئولان می‌گفتم «انرژی هسته‌ای بهانه است اگر این را کوتاه بیایید آمریکایی‌ها بهانه دیگری می‌گیرند».
– دعوای آنها با ما بنیادی است و آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است.
– آنها می‌خواهند نظام را نابود و مجدداً بر ایرانِ دارای ذخایر مهم و موقعیت راهبردی حکم‌فرمایی کنند.
– آمریکایی‌ها نوکرانی می‌خواهند که مانند برخی حکام کشورهای منطقه فقط اطاعت کنند اما جمهوری اسلامی عزت خود و ملت ایران را به رخ آنها می‌کشد و این عظمت و سرافرازی برای آنها قابل تحمل نیست.
– کسانی که آن خصومت‌ها را نسبت به ملت ایران انجام می‌دادند، اکنون استخوان‌هایشان زیر خاک است اما جمهوری اسلامی ایستاده است، این آقا هم روزی بدنش زیر خاک می‌رود اما جمهوری اسلامی همچنان ایستاده و سرافراز خواهد بود.
– متاسفانه هنوز جایگاه و منزلت معلم به صورت واقعی در جامعه تبیین نشده و در اذهان عمومی شکل نگرفته است که این کار فقط با صحبت امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند برنامه‌ریزی و کارهای هنری در ابعاد مختلف است.
– تحقق سند تحول از واجب‌ترین کارها است. به‌رغم اقدامات انجام‌گرفته اما گزارش‌ها نشان می‌دهد، تاکنون فقط کمتر از ۱۰ درصد از سند تحول آموزش‌وپرورش تحقق یافته است.
– من سال گذشته، رسماً و علناً و با قاطعیت، اجرای سند انحرافی ۲۰۳۰ را منع کردم که با استقبال مسئولان هم مواجه شد اما شنیده‌ام در بخش‌های مختلف، برخی مفاد سند ۲۰۳۰ در حال اجرا است که این به معنای قراردادن مهم‌ترین مسئله کشور، در اختیار بیگانگان است.
** شرق ۹۷/۲/۲۰
*  اطلاعیه بانک مرکزی درباره خروج آمریکا از برجام
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پی خروج ایالات متحده آمریکا از برجام اعلام کرد: این بانک از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم را برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا اندیشیده و به همین منظور، مجموعه‌ای از تدابیر برای این منظور اتخاذ و اجرا شده است. خوشبختانه با اقدامات و سیاست‌های بانک مرکزی، اکنون منابع و مصارف ارزی کشور تحت اشراف و کنترل کامل قرار دارد و نظام بانکی کشور با محوریت بانک مرکزی توانایی کامل برای پاسخ‌گویی به تمام نیازهای ارزی کشور را دارد.
*  بی‌احترامی به توافق اعتبار آمریکا را به خطر می‌اندازد
باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در واکنش به تصمیم ترامپ گفت خروج از توافق هسته‌ای به این معنی است که آمریکا به نزدیک‌ترین متحدان خود پشت کرده است. به گفته اوباما، در یک دموکراسی همواره تفاوت‌هایی در سیاست‌ها و اولویت‌های یک دولت با دولت بعدی وجود دارد. اما بی‌احترامی به توافقی که کشور ما عضوی از آن است، اعتبار آمریکا را به خطر می‌اندازد و ما را در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان قرار می‌دهد.
** ایران ۹۷/۲/۲۰
*  منافع ایران در برجام باید به‌طور صریح مشخص و تضمین شود
رئیس جمهوری در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه با وی، با سخیف برشمردن اقدام رئیس جمهوری امریکا مبنی بر اعلام خروج از برجام، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی صددرصدی به تعهدات خود در برجام، دستیابی به منافع ملی را دنبال کرده و خواهد کرد؛ اما متأسفانه طرف مقابل در اجرای تعهدات، عملکرد رضایت‌بخشی نداشته است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی افزود: باید منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، روابط بانکی، سرمایه گذاری‌ها و بیمه به‌طور روشن و صریح مشخص و تضمین شود.
*  ادعای عادل الجبیر علیه ایران
وزیر خارجه عربستان، یکبار دیگر ایران را به تروریسم متهم کرد. عادل الجبیر، در صفحه توئیتر خود مدعی شد: تجاوز حوثی‌ها (انصارالله) که ایران آن را برنامه‌ریزی می‌کند و جامعه بین‌المللی بشدت آن را محکوم می‌کند نشان‌دهنده تروریست بودن آنهاست و این امر بر ثبات و پیشرفت ما تأثیر نخواهد گذاشت.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۲۰
*  نگرانی آیت الله العظمی سیستانی از افراط گرایی و بی حرمتی به مقدسات مسلمانان
آیت‌ا…‌العظمی سید علی سیستانی، مرجع دینی عالی عراق، از بی‌حرمتی به مقدسات طوایف مسلمانان عصبانی است و بر نیاز به حفظ وحدت، عدم اهانت به اعتقادات دیگران و احترام و برخورد با آرامش و به دور از افکار افراطی تاکید دارد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی آستان قدس حسینی، دیروز در دیدار هیاتی از پاکستان گفت: راهنمایی‌های دائمی آیت‌ا… سیستانی در مورد همزیستی مسالمت‌آمیز در میان همه مذاهب اسلامی از موارد اساسی است و بر طلاب حوزه علمیه و نمایندگانش در اجرا و انطباق آن در زندگی‌شان تاکید دارد.
*  هرکس با اسرائیل دربیفتد با آمریکا طرف است!
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی در کنفرانس سالانه نهاد موسوم به “شورای قاره آمریکا” که روز سه‌شنبه در محل وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، تصریح کرد: اینکه جامعه بین‌الملل اینطور “بد” با اسرائیل رفتار می‌کرد بسیار “توهین آمیز” بود. این وضعیت من را یاد بچه‌ای می‌انداخت که در حیاط مدرسه همه با او قلدری می‌کنند!
هیلی اضافه کرد: “ما پشت اسرائیل هستیم و اگر آنها با اسرائیل در بیفتند در واقع با آمریکا در افتاده‌اند”.
** وطن امروز ۹۷/۲/۲۰
*  اجازه نمی‌دهیم از نجابت ملت سوءاستفاده شود
بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی بی‌اعتمادی کامل به دولت عهدشکن آمریکا را صریحاً اعلام و تأکید کردند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان فرزندان و سربازان حضرتعالی با گرایش‌های مختلف سیاسی، ضمن بیعت مجدد با آن رهبر بزرگوار و اظهار بی‌اعتمادی کامل به دولت عهدشکن آمریکا صریحاً اعلام می‌کنیم تحت هیچ شرایطی به دشمنان کشور اجازه نخواهیم داد از نجابت ملت ایران سوء‌استفاده کرده و خواسته‌های نامشروع خود را به کشور ما تحمیل کنند. برجام، نتیجه تلاش‌های پیگیر دولت محترم و دستگاه دیپلماسی متعهد کشور است و اگر قرار باشد ملت ما از دستاوردها و منافع آن محروم بماند، قطعاً مجلس شورای اسلامی، دولت محترم را مکلف خواهد کرد با اقدام متقابل و سخت، دشمن را از عهدشکنی پشیمان سازد.
*  هشدار اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی آلمان نسبت به همکاری با ایران
بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی آلمان اعلام کرد اگر شرکای ایرانی شرکت‌‌های اروپایی در فهرست تحریم‌‌های دولت آمریکا قرار بگیرند، شرکت‌‌های اروپایی ممکن است در آمریکا با مجازات‌‌‌هایی مواجه شوند.
** جوان ۹۷/۲/۲۰
*  منتظر اقدام عملی اروپا علیه ‌ترامپ هستیم
آیت‌الله احمد جنتی در جلسه‌ دیروز شورای نگهبان با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت: ترامپ با خروج از برجام نشان داد هیچ اعتقادی به تعهدات بین‌المللی ندارد و فقط با توجه به اغراض سیاسی و هوای نفس خود تصمیم می‌گیرد.
دبیر شورای نگهبان به موضع‌گیری منفی علیه امریکا در جهان به‌ویژه کشورهای اروپایی اشاره و اضافه کرد: موضع‌گیری منفی از سوی اروپایی‌ها کفایت نمی‌کند و ما منتظر اقدام عملی آنها برای اجرای تعهدات خودشان در این زمینه هستیم. دبیر شورای نگهبان با اشاره به هشدارها و موضع‌گیری به‌حق مقام معظم رهبری در طول مذاکرات مبنی بر عهدشکنی امریکا تأکید کرد: اقدام نابخردانه‌ امریکا نشان داد نظر مقام معظم رهبری از سایر نظرات دقیق‌تر است و علاوه بر آن ایشان از همه بهتر دشمن را می‌شناسند و از همه بهتر مسائل سیاسی را درک می‌کنند.
*  آمریکا به هیچ یک از قوانین انسانی پایبند نیست
آیت‌الله جوادی‌آملی در درس تفسیر قرآن کریم با اشاره به جریان برجام و امثال آن گفت: امریکایی‌ها از روز نخست عدو بودند و از ابتدا این افراد خواستند رابطه برقرار کنند ولی اکنون خود را مفتضح کردند. اگر ترامپ به قوانین انسانی پایبند است باید پای امضا بایستد. آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه شناسنامه، هویت، ماهیت و حقیقت مؤمن این است که پای امضای خود ایستاده است، گفت: اکنون برای امریکا آشناها نیز حساب باز نمی‌کنند ولی انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری پیشرفت کرده و برای رد امضای آنها هیچ حرمتی قائل نیست و هیچ نگرانی‌ای نداریم. ظلم ظالم به خودشان برمی‌گردد و ایران به استقلال و عظمت خود بیش از گذشته می‌رسد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۲۰
*  طرح دو فوریتی اقدامات متقابل ایران در برابر آمریکا
دو تن از نمایندگان از تهیه طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی برای اقدامات متقابل ایران در برابر رفتارهای خصمانه آمریکا خبر دادند که امضای بیش از ۵۰ نماینده پای این طرح است.
رمضانعلی سبحانی‌فر در این باره گفت:‌ روح این طرح اقدامات متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر خروج آمریکا از برجام است البته موضع مجلس در این باره پس از بررسی کلیات و جزئیات این طرح و اصلاحات احتمالی در آن مشخص می‌شود.
** رسالت ۹۷/۲/۲۰
*  اروپا نمی‌تواند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرد
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه خروج شرورانه آمریکا از برجام را تبریک می‌گویم، گفت: یک بار دیگر برای جهانیان مشخص شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و همه ما باید روی توانمندی‌های داخلی متمرکز شویم، همانگونه که نیروهای مسلح ما با همین نگاه عظمت انقلاب اسلامی را تامین کردند.وی افزود: اروپایی‌ها در انتخاب میان ایران و آمریکا نمی‌توانند به علت وابستگی به آمریکا راهی دیگر انتخاب کنند و مستقلانه تصمیم بگیرند. آینده برجام روشن است و راه پیشرفت کشور بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی است. فرمانده سپاه ادامه داد: موضوع غنی سازی هسته ای بهانه بود و خروج آمریکا از برجام نشان داد که موضوع اصلی توانمندی دفاعی و اثربخشی ایران اسلامی و ایستادگی ایران در مقابل زیاده خواهی‌ها و تروریسم است.
*  به ماندن اروپا در برجام خوشبین نباشیم
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در درس خارج خود به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و گفت: ۴۰ سال است که آمریکا با گفتن دروغ و توطئه برنامه‌های خود را پیش برده و هیچ اعتمادی به آن وجود ندارد. آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی با تأکید بر اینکه مسؤولان نباید فریب کشورهای اروپایی را بخورند، ابراز داشت: این که گفته شود که آمریکا خارج شده اما فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند که حضور دارند نباید سبب فریب ما شود چون این کشورها از ابتدا و همواره با آمریکا همراه بوده اند.وی عنوان کرد: باید هوشیار باشیم تا به گونه ای نشود با طراحی این کشورهای اروپایی به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد شود، همین کشورها می‌گویند ایران باید درباره موشک‌ها و توان نظامی با آن‌ها مذاکره کند، نباید به این کشورها خوشبین بود.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۲۰
*  هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند ایران را تهدید کند
اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در صنایع الکترونیک وزارت دفاع از توانمندی‌های این صنعت بازدید کردند.
در بخش دیگری از این بازدید، اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کردند.
امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار با اشاره به تلاش وزارت دفاع برای تامین نیازمندی‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز با توجه به اقتدار دفاعی کشورمان، در شرایطی هستیم که ایران اسلامی قابل تهدید نظامی توسط هیچ قدرت خارجی نیست.
*  پاکستان خواستار ازسرگیری مذاکرات انتقال گاز ایران
مقامات پاکستان به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده اند که برای ازسرگیری مذاکرات درخصوص طرح انتقال گاز از ایران موسوم به (آی – پی)، نماینده ویژه خود را به اسلام آباد اعزام کند.روزنامه اردو زبان ‹جنگ› چاپ شهر راولپندی به نقل از یک مقام ارشد وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان نوشت: این پیشنهاد بنا به خواست نخست وزیر پاکستان و از سوی مقامات وزارت نفت به طرف ایرانی ابلاغ شده است.
** آرمان ۹۷/۲/۲۰
*  جسد مومیایی کشف شده دفن شد
فرماندار ویژه شهرستان ری از دفن بقایای جسد مومیایی کشف شده در طرح توسعه حرم عبدالعظیم(ع) توسط مسئولان حرم خبر داد. هدایت‌ا… جمالی‌پورگفت: آنجایی که جسد مورد نظر در محوطه حرم عبدالعظیم(ع) کشف شده است، مسئولیت دفن این جسد نیز با آستان مقدس است و ضرورتی به دخالت سایر دستگاه‌ها در این خصوص نداشت.
** آفرینش ۹۷/۲/۲۰
*  هیچ نگرانی از بابت تامین درخواست‌های واقعی مردم به ارز وجود ندارد
دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در ادامه جلسات ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ضمن تاکید بر ضرورت تامین نیازهای واقعی و پیش بینی نشده ارزی مردم و شرکت‌های حقیقی و حقوقی، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات موثر و قابل توجهی از سوی کارگروه تشکیل شده در بانک مرکزی برای شناسایی این نیازها و تامین ارزی آنها انجام شده است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.
*  ترک برجام اشتباهی بزرگ است
وزیر امور خارجه آمریکا در دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما، اقدام دونالد ترامپ مبنی برخروج آمریکا از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران را ‘اشتباهی بزرگ’ توصیف کرد. خانم هیلاری کلینتون در واکنش به خروج آمریکا از برجام، در صفحه توئیتر خود نوشت : خروج از توافق هسته ای با ایران اشتباهی بزرگ است. این اقدام باعث کاهش ضریب امنیت آمریکا و کمرنگ شدن اعتماد به این کشور خواهد شد. با این اقدام، ایران خطرناک‌تر می‌شود.
** قدس ۹۷/۲/۲۰
*  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید کرد
با وجود نقض توافق بین‌المللی برجام از سوی ترامپ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز هم پایبندی ایران به این توافق را تایید کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر پایبندی ایران به برجام را مورد تأیید قرار داد. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره اعلام کرد: ایران براساس برجام تحت شدیدترین نظام راستی‌آزمایی قرار دارد که دستاورد بزرگی در این راستا به شمار می‌آید. آمانو ادامه داد: تا امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید می‌کند که ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.
** خراسان ۹۷/۲/۲۰
*  دور جدید مذاکرات آستانه ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور جدیدی از مذاکرات آستانه درباره سوریه طی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه جاری میلادی (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. تاکنون هشت دور مذاکرات بین المللی آستانه به سرپرستی هیئت‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه برگزار شده است. حسین جابری انصاری، الکساندر لاورنتیف و سدات اونال مذاکره کنندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه بانیان روند آستانه، در این گفت وگوها شرکت داشتند و به نتایج مهمی ازجمله ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه و برقراری آتش بس دست یافتند.
*  برجام از اول هم مطلوب ملت ما نبود و از روی بزرگواری آن را پذیرفتیم
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این که ملت ایران بزرگواری کرد و برجام را پذیرفت، افزود: برجام مطلوب ملت ما نبود و چیزی نبود که آن را بپذیریم اما برای اتمام حجت با جهان، ملت آن را پذیرفت اما این قدرت استکباری به امضای خود هم وفادار نماند.
وی افزود: در داخل دوباره ثابت شد که باید دستمان به زانوی خودمان باشد و روی پای خود بایستیم و بر برجام و امثال برجام تکیه نکنیم.
** اعتماد ۹۷/۲/۲۰
*  امیدواری ترامپ به مذاکره جدید
رییس‌جمهور امریکا که تنها یک روز پس از علنی کردن تصمیمش برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و در ابتدای جلسه هیات دولت با خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت گمان نمی‌کند ایران تصمیم به از سرگیری برنامه هسته‌ای خود داشته باشد و توصیه او به مقام‌های ایران این است که چنین نکنند. او سپس در پاسخ به خبرنگاران گفت: «اگر چنین کنند با عواقب بسیار جدی روبه‌رو خواهند شد.» ترامپ در ابتدای سخنان دیروز خود ابراز امیدواری کرد که با خروج امریکا از برجام، زمینه برای آغاز مذاکرات جدید که به گفته او می‌تواند بستری برای شکل‌گیری یک «توافق بهتر» شود فراهم‌ آید. او تصریح کرد که «طبیعی است که ایران در یکی دو ماه نخست بگوید نه» اما در نهایت آنها حاضر به مذاکره خواهند شد.
** شهروند ۹۷/۲/۲۰
*  سوءاستفاده رقبای نفتی ایران از تحریم‌
وال‌استریت ژورنال نوشت ایران می‌گوید: رقبای ایران درحال سوءاستفاده از تحریم‌ها برای دزدیدن سهم ایران از بازار نفت هستند. ساعات پایانی روز سه‌شنبه وزارت انرژی عربستان اعلام کرد، برای «کاهش‌دادن تأثیرات هرگونه کمبود احتمالی عرضه در بازار» اقدام خواهد کرد. یک مقام نفتی این کشور گفت؛ عربستان به پالایشگاه‌هایی که اکنون نفت خام ایران را می‌خرند، دسترسی یافته و قراردادهایی پیشنهاد می‌کند. امیرحسن زمانیان، معاون وزیر نفت ایران گفته است: «من از بخش بازاریابی‌مان شنیدم که هرجا می‌رود، در اروپا و آسیا توسط رقبای ما دنبال می‌شود و به (مشتریان ما) تخفیف پیشنهاد کرده و فتنه‌انگیزی می‌کنند.»
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در پی خروج آمریکا از برجام
اختصاصی/ درپی خروج امریکا از برجام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای این عهد شکنی امریکا واهانت رئیس جمهوراین کشور به ملت ایران را بشدت محکوم کرد .دربخشی ازاین بیانیه آمده است:اقدام خصمانه اخیر رژیم مستکبر آمریکا در خروج از تعهد بین‌المللی برجام و ادبیات اهانت‌آمیز رئیس جمهورهتاک آمریکا در مقابل ملت غیور و بزرگ ایران نمونه‌ی بارز دیگری از خباثت‌ها و دشمنی‌های دولت بد عهد آمریکا را آشکار نمود.تاریخ گواهی می‌دهد، چهل سال است که دشمنی و توطئه‌های استکبار علیه نظام اسلامی ایران ادامه دارد و اقدام اخیر دولتمردان آمریکا و استکبار جهانی همان خشم و کینه‌ی آنها در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است. ما صریحاً اعلام می‌کنیم، با افتخار مقابل استکبار ایستاده‌ایم و با وحدت و یکپارچگی، به مخالفت با نظام سلطه و ظلم جهانی ادامه می‌دهیم.جامعه مدرسین با صراحت اعلام می‌کند مسائل دفاعی، توان موشکی و صنعت هسته‌ای کشور ما هیچ ارتباطی به جنگ طلبان و جنایتکاران مدعی صلح و دوستی ندارد و مسئولین با اقتدار و تکیه بر تخصص نیروی‌های جوان، راه پیشرفت و توانمندی را ادامه خواهند داد.
روحانیت با روحیه انقلابی از نظام دفاع کند
رسا/آیت الله یزدی در آغاز درس خارج فقه خود در آستانه ماه مبارک رمضان با انتقاد از برخی زمزمه‌ها مبنی بر بازگشت حوزه علمیه به فضای پیش از انقلاب تأکید کرد: روحانیت با روحیه انقلابی باید از نظام اسلامی دفاع کند. رییس جامعه مدرسین به دشمنی ها و توطئه‌های مختلف برای تضعیف و سرنگونی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: «با وجود همه توطئه‌های دشمنان، ما نزدیک به چهل سال از این حکومت دفاع کرده ایم و همچنان از آن دفاع می‌کنیم اما این به معنای آن نیست که در نظام ما، هیچ نقص و ایرادی وجود ندارد.عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از درون حوزه و با حمایت روحانیت و علمای اسلام برپا شده است، بر لزوم حفظ روحیه انقلابی گری طلاب تاکید کرد و ابراز داشت: ما وظیفه داریم که از نظام اسلامی دفاع کنیم. روحانیت و حوزه‌های علمیه همچنان که از ابتدای پیروزی انقلاب حامی و پشتوانه این نظام بوده، همچنان با همان روحیه انقلابی باید از نظام اسلامی دفاع کند.
خروج از برجام برای ایران برکت خواهد داشت
حوزه/ آیت الله اعرافی در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: پیمان شکنی آمریکا در تاریخ مسبوق به سابقه است و جبهه استکبار از پیروزی‌های جبهه مقاومت به رهبری ایران عصبانی است.مدیر حوزه‌های علمیه در حاشیه تجمع بزرگ حوزویان علیه آمریکا گفت: ان شاء الله خروج آمریکا از برجام برای کشور ما از این حیث که به اقتصاد ملی توجه بیشتری  شود ،‌ برکت خواهد داشت و روی پای خود خواهیم ایستاد.وی بیان داشت: نظام استکباری از محور مقاومت اسلامی به رهبری ایران در منطقه شکست خورده است و از آن عصبانی است .
حوزویان دل به نصرت الهی بسته اند؛ نه برجامی که آمریکا آن را پاره کرده است
حوزه/آیت الله اراکی در اجتماع بزرگ حوزویان در اعتراض عهد شکنی سران کاخ سفید گفت: کافران دین ستیز بر اساس آیات قرآن به هیچ عهدی پایبند نیستند و در مواجهه با تهدید جنگ آنان بی شک پیروزی از آن ملت مقاوم و صبور ایران است.وی با بیان این مطلب که ما برای برجامی که شما آن را پاره کردید هیچ ارزش و بهایی قائل نیستیم، اظهار داشت: حوزویان و مردم انقلابی ایران در تبعیت از رهبر معظم انقلاب با بصیرت و ایستادگی تمام در صحنه بوده و از هر امر و فرمانی که رهبر انقلاب بدهند با جان و دل اطاعت خواهد کرد.عضو جامعه مدرسین گفت: حوزویان دل به نصرت الهی بسته اند نه به برجامی که آمریکای جنایت کار آن را پاره کرده است.
گفتمان محوریت مساجد نباید در حد شعار باقی بماند
باشگاه خبرنگاران/آیت الله رجبی ، با اشاره به آثار تربیتی و اجتماعی مسجد محوری در جامعه، بر لزوم احیای بیشتر مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد در اسلام طبق آنچه که از دوران رسول خدا نقل می‌شود، مرکز تمام فعالیت‌های عبادی سیاسی بوده است. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که مسجدمحوری نباید در حد شعار باقی بماند، افزود: اگر صرفاً در شعار به طرح مسجد محوری اکتفا شود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی صحیح انجام شود، می‌توان جامعه را به سوی سبک زندگی اسلامی هدایت کرد. محوریت مسجد در فعالیت‌های اجتماعی امر بسیار مطلوبی است، منتها امروزه شاهدیم که مسجد جایگاه مناسب خود را در جامعه ندارد.
ترکیب هیأت رییسه سومین دوره مجمع عمومی جامعه مدرسین مشخص شد
رسا/شب گذشته اعضای هیأت رییسه سومین دوره مجمع عمومی جامعه مدرسین انتخاب شدند بر اساس شمارش آرای مأخوذه که در حضور اساتید و در حین جلسه صورت گرفت، حجج اسلام والمسلمین آقایان احمد فرخ فال به عنوان رئیس ،حسین بنیادی نائب رئیس اول، علی رحمانی سبزواری نائب رئیس دوم، مهدی سلیمانی اردهالی منشی اول، عبدالمجید مقامی منشی دوم،سید محمدرضا علم الهدی عضو هیات رئیسه، ولی الله لونی عضو هیات رئیسه،علی محبی اشنی عضو هیات رئیسه و سید محمد میر احمدی امین مالی برای سومین دوره مجمع عمومی جامعه مدرسین برای مدت دو سال انتخاب شدند.
خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد
ایسنا/فرمانده کل ارتش گفت که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکا بود.سرلشکر موسوی با اشاره به اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد، این طبیعت نظام سلطه است و براساس قرآن آنها تا آخر به دنبال دوری ما از اصول‌مان هستند.
تبادل آتش بین ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران/منابع خبری صهیونیستی از شلیک بیش از ۲۰ فروند موشک از خاک سوریه به سمت ۴ مقر مهم نظامی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی خبر دادند.در پی این حملات، آژیرهای هشدار در جولان اشغالی به صدا درآمد. کلیه اماکن هدف قرار گرفته از مقرهای اصلی و راهبردی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.رژیم صهیونیستی در ادعایی، مستقیما نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسئول این حملات معرفی کرده است. یک کارشناس نظامی صهیونیست گفت آن‌ چه در جولان اتفاق افتاده، عملیاتی بزرگ است که از سال ۱۹۷۳ تاکنون بی‌سابقه است.پایگاه خبری المصدر نیز از درگیری شدید میان نیروهای سوری و ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی بلندی‌های جولان خبر داد. همچنین رژیم صهیونیستی چندین موشک به سوریه شلیک کرد که تعدادی از موشک‌های اسرائیلی به اهدافی در داخل خاک سوریه اصابت کرد و یکی از سامانه‌های راداری سوریه هدف قرار گرفت.
اعزام ۱۲ هزار مبلغ در سال ۹۷ به سراسر کشور
تسنیم/ سرپرست اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف از اعزام ۱۲ هزار مبلغ در سال ۹۷ به امامزادگان سراسر کشور خبر داد.حجت‌الاسلام‌  شفیع‌زاده در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ اداره کل اعزام مبلغ بیش از ۹ هزار طلبه به امامزادگان اعزام کرده است. همچنین رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم اعلام کرد: در ماه رمضان سال جاری ۱۲ هزارمبلغ ازسوی این نهاد  به سراسر کشوراعزام می‌شوند حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واعظی افزود: از ظرفیت طلاب و مبلغان حوزه علمیه، در ۳۱ استان کشور متناسب با مناسبت‌های مختلف در طول سال استفاده می‌شود و در بیش از ۱۰ استان تلفیقی شیعه و سنی، ۷۰ درصد از مبلغان اعزام‌شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *