آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سخنان مهمی درباره‌ی «آمریکا» و «برجام» با اشاره به استمرار عزت و عظمت ملت ایران و بی‌نتیجه ماندن توطئه‌های دشمنان تأکید کردند: بارها گفته بودیم «به آمریکا اعتماد نکنید»، این هم نتیجه‌اش. درباره‌ی مذاکره با سه کشور اروپایی هم می‌گوییم به این‌ها هم نباید اعتماد کرد و برای هر قرارداد باید تضمین‌های واقعی و عملی بگیرید وگرنه نمی‌شود به این شکل حرکت را ادامه داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرف‌های سخیف و سبک ترامپ گفتند: این شخص علاوه بر بیش از ۱۰ دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می‌گویم «شما غلط می‌کنید»

ایشان مسئله‌ی آمریکا را مسئله‌ای مهم، جدی و غیر احساساتی برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمنی مستمر، عمیق و براندازانه‌ی آمریکایی‌ها، دشمنی با اینجانب یا دیگر مسئولان کشور نیست بلکه خصومت با مجموعه‌ی نظام اسلامی و ملتی است که این نظام را انتخاب کرده و در راه آن حرکت می‌کند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: حتی در دولت اوباما که نامه می‌نوشتند و حرف‌هایی می‌زدند، درصدد براندازی بودند اما به دروغ می‌گفتند هدفمان براندازی نظام اسلامی نیست.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به بهانه‌های آمریکا درباره‌ی توان دفاعی و حضور منطقه‌ای ایران، تأکید کردند: اگر فردا اعلام کنید که دیگر موشک تولید نمی‌کنیم یا بُرد آن‌ها را محدود می‌کنیم، این مسئله تمام می شود؛ اما حتماً یک بهانه و قضیه‌ی دیگر را مطرح می‌کنند چرا که دعوای آن‌ها با ما بنیادی است و آمریکا با اصل جمهوری اسلامی مخالف است.

ایشان علت اصلی این خصومت شدید را پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی و کوتاه شدن دست آمریکایی‌ها از ایران دانستند و افزودند: آن‌ها می‌خواهند نظام را نابود و مجدداً بر ایرانِ دارای ذخایر مهم و موقعیت راهبردی حکم‌فرمایی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها نوکرانی می‌خواهند که مانند برخی حکام کشورهای منطقه فقط اطاعت کنند اما جمهوری اسلامی عزت خود و ملت ایران را به رخ آن‌ها می‌کشد و این عظمت و سرافرازی برای آن‌ها قابل تحمل نیست.

ایشان با یادآوری تذکرات مکرر خود در جلسات خصوصی و عمومی به مسئولان درباره‌ی پرهیز از اعتماد به آمریکا افزودند: به مسئولین گفتیم قبل از هر قرارداد، از طرف مقابل تضمین‌های واقعی بگیرید و به حرف آن‌ها اعتماد نکنید.

رهبر انقلاب اسلامی در فراز بسیار مهم دیگری از سخنانشان به برخی حرف‌ها درباره‌ی ادامه دادن برجام با سه کشور اروپایی اشاره کردند و افزودند: من به این سه کشور هم اعتماد ندارم و می‌گویم به این‌ها هم اعتماد نکنید. اگر می‌خواهید قراردادی ببندید، تضمین واقعی و عملی بگیرید والاّ فردا این‌ها هم همان کار امروز آمریکا را به شیوه‌ی دیگری خواهند کرد. (خ-۱۳۵۶)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *