خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۹

  • پیام تسلیت جامعه مدرسین در پی درگذشت آیت الله ایمانی
  • رهبر معظم انقلاب: اهمیت درس و تدبر در قرآن جزءِ حرف‌های لازم و ضروری جامعه است
  • رئیس جمهور: آمریکا کشوری است که هیچ‌گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است
  • رئیس مجلس شورای اسلامی: اروپا باید نشان دهد وزن لازم برای حل مسائل بین‌المللی را دارد
  • آیت الله مصباح یزدی: امروز بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی به وجود آمده است
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: آبادی مساجد در گرو حضور نمازگزاران و اجرای برنامه های فرهنگی برای اقشار مردم است

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۹
*  گسترش همکاری‌های دفاعی ایران و عمان
وزیر دفاع کشورمان پیام ایران به منطقه را پیام صلح و دوستی دانست و گفت: همواره آمادگی خودمان را جهت ایجاد فضای مثبت و سازنده و توام با اطمینان و اعتماد اعلام کرده‌ایم. امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با سرتیپ ستاد البلوشی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح سلطنت عمان و هیات نظامی ـ دفاعی همراه، همکاری جمهوری اسلامی ایران با سلطنت عمان را نمونه و الگوی موفقی از روابط دوجانبه دانست و تصریح کرد: این روابط می‌تواند الگویی برای روابط سایر کشورهای منطقه باشد.
*  اشتباه فاحش درباره ماندن در برجام بدون آمریکا
محمدجواد لاریجانی موضع برخی دولتمردان درباره ماندن در برجام بدون آمریکا را اشتباه بسیار فاحش خواند. وی در گفت‌وگویی با اشاره به برخی آسیب‌پذیری‌های ایران در معاهده برجام خاطرنشان کرد: با توجه به عدم توازنی که در این قرارداد است، ایران یکباره همه چیز را انجام می‌دهد لیکن اقدامات طرف‌های مقابل تدریجی و حتی با اما و اگر است. بهتر بود قبول برجام از سوی ما هم منوط به نظر مجلس می‌شد و مجلس هم به طور مدرج اجازه عمل تدریجی می‌داد.
** همشهری ۹۷/۲/۱۹
*  آخرین خبرها از ابوبکر بغدادی
رئیس دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته: ابوبکر بغدادی فرمانده گروه تروریستی داعش هنوز زنده است و در مناطقی در سوریه، در نزدیکی مرزهای عراق به سر می‌برد. ابوعلی البصری تاکید کرد: جدیدترین اطلاعات ما حاکی است او در شهرک هجین واقع در سوریه در ۳۰ کیلومتری مرزهای عراق و سوریه در داخل استان دیرالزور قرار دارد.
** کیهان ۹۷/۲/۱۹
*  اهمیت درس و تدبر در قرآن جزءِ حرف‌های لازم و ضروری جامعه است
چندی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست می‌کند که در یکی از جلسات درس خارج فقه ایشان حضور یابد تا درباره‌ ضرورت توجه به تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه و مهجوریت قرآن در جامعه و کشورمان برای طلاب حاضر در درس معظم‌له سخنرانی کند.
بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب پس از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بدین شرح است: آنچه جناب آقای قرائتی در اهمیت درس قرآن و تدبر در قرآن بیان کردند، جزو حرف‌های لازم و ضروریِ امروزِ جامعه‌ ما است. این البته یک درد قدیمی است. بحمدالله امروز تا حدودی درس‌های قرآن وجود دارد؛ ایشان هم انصافاً با جدیت دنبال این قضیه هستند؛ مثل مسئله نماز یا مثل مسئله‌ زکات که ایشان دنبال کردند و موفق شدند؛ ان‌شاءالله در قضیه‌ تفسیر قرآن هم با تلاشی که ایشان دارند، با جد و جهدی که دارند، با ابتکاری که در ایشان هست و با موهبت‌هایی که خدای متعال به آقای قرائتی داده -که بعضی از اینها جزو مواهب خاص است- موفق باشند.
*  حجت الاسلام ایمانی همواره در صفوف مقدم مجاهدات اجتماعی و انقلابی حضور داشتند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشتِ حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز را تسلیت گفتند.
بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجه‌الاسلام آقای حاج شیخ اسدالله ایمانی امام جمعه‌ی خدوم و پرتلاش شیراز را دریافت کردم. این روحانی خدمتگزار و انقلابی در طول سالیان دراز، همواره در صفوف مقدم مجاهدات اجتماعی و انقلابی حضور داشته و در جایگاه برجسته‌ی امامت جمعه و عضویت مجلس خبرگان و فعالیتهای متعدد علمی و اجتماعی و مردمی، متعهّدانه به انجام وظایف خطیر پرداخته‌اند. فقدان این عالِم بصیر و صدیق، ضایعه‌ای برای روحانیت و مردم عزیز شیراز و استان فارس است.
** شرق ۹۷/۲/۱۹
*  خروج از برجام موجب انزوای آمریکا می‌شود
نوبخت سخنگوی دولت به مسائل بین‌المللی و سیاسی کشور و همچنین برجام اشاره کرد و گفت: ماندن رئیس‌جمهور آمریکا در برجام، چه خیری برای ما داشت که امروز از بابت خروج آن نگران شویم و خروج این کشور از برجام، موجب انزوای آمریکا می‌شود و بقیه کشورها همراه آن نخواهند بود. نوبخت تصریح کرد: دولت از مهر سال گذشته تمام بودجه‌های خود را برای شرایط اضطراری و بحرانی تنظیم کرده است.
*  ملت ایران برای خطرناک‌ترین سناریو آماده شده است
جانشین فرمانده کل سپاه، در آیین رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب دفاع مقدس گفت: امروز ایران دست برتر را در معادلات دارد و دشمنان ما ازجمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های دست‌نشانده آنها در منطقه بدانند ملت ایران خود را برای خطرناک‌ترین سناریوهای تهدید آماده کرده است. سردار سلامی با بیان اینکه جنگ و دفاع مقدس، در بُعد زمانی ایستا نبود، گفت: دفاع مقدس برای ما تولیدکننده ادبیات، حقایق و آموزه‌های جدید بود. ما به کمک دفاع مقدس توانستیم ساختار نیرومند کشور را در برابر هجوم احتمالی قدرت‌ها شکل دهیم.
** ایران ۹۷/۲/۱۹
*  دختر آیت‌الله آملی لاریجانی و دری اصفهانی جاسوس نیستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از وزیر اطلاعات گفت که دختر رئیس قوه قضائیه و دری اصفهانی جاسوس نیستند. حجت الاسلام سید حسین نقوی در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون با حضور سید محمود علوی گفت: وزیر اطلاعات توضیح داد که درباره دخترخانم آیت‌الله آملی لاریجانی بررسی کارشناسی کردیم و دیدیم همه ادعاها دروغ و کذب محض بوده، نسبت جاسوسی به او اساساً دروغ و کذب محض است.
وزیر اطلاعات درباره دری اصفهانی توضیح داد: دری اصفهانی برای وزارت اطلاعات ناشناخته نیست، اکنون هم می‌گوییم که او مرتکب جاسوسی نشده است اما تابعیت مضاعف دوگانه دارد و ممکن است خلاف دیگری داشته باشد.
*  قدرت دفاعی ایران مانع هر تهدیدی است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امنیت پایدار و قدرت دفاعی بالای جمهوری اسلامی را مانع هر تهدیدی دانست و گفت: هماهنگی نیروهای مسلح در مرزهای کشور بویژه در خوزستان امنیت پایداری را در مرزها برقرار کرده و مردم نگران هیچ تهدیدی نباشند.
سرلشکر محمدحسین باقری در محل ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان اظهار کرد: می‌توان به مردم این تضمین را داد که نیروهای مسلح در تمامی ابعاد مأموریت‌های خود را بخوبی انجام داده و هیچ تهدیدی ما را نگران نمی‌کند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۹
*  واکنش قاطع رئیس جمهور به خروج آمریکا از برجام
دونالد ترامپ دیشب در سخنانی سراسر توهین‌آمیز و مملو از اتهامات واهی علیه کشورمان، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های اقتصادی ایران را اعلام کرد. دقایقی پس از این پیمان‌شکنی آشکار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی در واکنشی قاطع، سریع و حساب شده مواضع کشورمان را در قبال رویکرد خصمانه آمریکا تشریح کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در سخنانی به این اقدام واکنش نشان داد و گفت: ما شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم در همان سخنی که چهل سال پیش آن را می‌گفتیم و تکرار می‌کردیم که ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبند است و آمریکا کشوری است که هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.
رئیس جمهور تاکید کرد: از این لحظه با برجام بدون آمریکا رو به رو هستیم و خوشحالم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است. وی افزود: توافق برجام بین ایران و ۵ کشور باقی و پایدار خواهد ماند و ما می‌توانیم در راه صلح قدم برداریم اما اگر منافع ما تامین نشد در آن شرایط تصمیمات نظام را به اطلاع مردم می‌رسانم.
*  راهیابی افشانی و حسینی مکارم به دور نهایی شهردار شدن
اعضای شورای شهر تهران از میان چهار کاندیدای باقیمانده برای تصدی پست شهرداری تهران، افشانی و حسینی مکارم را به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب کردند. روز گذشته با ۲۱ رأی، اعضای شورای شهر تهران آقایان محمدعلی افشانی و سمیع‌الله حسینی مکارم را به عنوان دو گزینه شهرداری تهران انتخاب کردند تا در نهایت روز یکشنبه هفته آینده ۲۳ اردیبهشت ماه از میان این دو تن شهردار آینده تهران انتخاب شود.
** جوان ۹۷/۲/۱۹
*  تقاضای برخورد با مجرمان داعشی به‌عنوان مفسد فی‌الارض
ابوالقاسم صلواتی قاضی پرونده تروریست‌های دستگیرشده داعشی مهاجم به مجلس، گفت: دادسرا برای این مجرمان تقاضای اعمال ماده۲۸۶ به‌عنوان مفسد فی‌الارض کرده که رأی قطعی هفته آینده مشخص می‌شود.
*  توان موشکی ایران قابل‌مذاکره نیست
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: به‌هیچ‌وجه توان موشکی قابل‌مذاکره نیست البته به نظرم اشکالی ندارد که در مسائل منطقه مذاکره کنیم.
علی مطهری در حاشیه جلسه علنی دیروز در جمع خبرنگاران درباره آینده برجام بدون امریکا، گفت: اگر اروپایی‌ها ضمانت مستحکمی به ایران بدهند که در مقابل فشارهای امریکا ایستادگی می‌کنند و به برجام ادامه می‌دهند بهتر است در برجام بمانیم. نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این ضمانت باید شامل آن باشد که اروپایی‌ها در مقابل جریمه‌هایی که امریکایی‌ها آنها را به دلیل خارج نشدن از برجام می‌کنند، ایستادگی کرده و از بانک‌هایشان حمایت کنند، بنابراین این اتفاق اگر بیفتد ماندنمان در برجام ارزش دارد، این یک پیروزی برای ایران است چون توانسته شکافی بین اروپا و امریکا ایجاد کند.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۹
*  «سعید مرتضوی» در صحت و سلامت بسر می‌برد
مصطفی محبی مدیرکل زندان‌‌های استان تهران درباره اخبار منتشره مبنی بر سوءقصد به سعید مرتضوی در زندان، اظهار کرد: آقای مرتضوی در اوین است و در صحت و سلامت بسر می‌برد.وی افزود: تمامی اخبار منتشره درباره وضعیت مرتضوی صحت ندارد.
*  سپاه نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه در سخنانی گفت: سپاه نمی‌تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد زیرا از جنس مردم است و ما نمی‌توانیم نظاره گر باشیم. سپاه‌زاده انقلاب است وهویت انقلابی خود را از ولایت پذیری و مردمی بودن می‌گیرد. سخنگوی سپاه در پایان تصریح کرد: با حضور مقتدر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سال ۹۶ با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از واردات بنزین بی‌نیاز شده‌ایم.
** رسالت ۹۷/۲/۱۹
*  حضور در مرزهای شرقی افزایش می‌یابد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: حضور در مرزهای شرقی افزایش می‌یابد. امیر کیومرث حیدری در حاشیه بازدید از تیپ ۳۷۷ شهید پرویز حبرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه یگان‌های ما در بهترین آمادگی قرار داشته و امنیت مرزها نیز در بالاترین سطح برقرار است. ما در حال آماده شدن برای این امر هستیم که در مرزهای شرقی نقش بیشتری داشته باشیم. وی با بیان اینکه حضور در مرزها نه به جهت تهدیدات، بلکه به جهت افزایش آرامش ملت و رصد فعالیت‌‌های مرزی است. الحمدلله خطری جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند و مردم بزرگوار در آرامش و امنیت کامل هستند.
*  تمام حرکات و برنامه‌های کشور باید بر محور ولایت فقیه باشد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار جمعی از مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ عنوان کرد: در اسلام از هیچ قشری به اندازه علما تمجید نشده است و وظیفه ای که بر عهده علما قرار دارد از وظیفه دیگران سنگین تر است و بعد از انقلاب این وظیفه سنگین تر شده است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تلاش برای در صحنه نگه داشتن مردم باید یکی از فعالیت های مهم تبلیغی باشد چراکه تا زمانی مردم در صحنه های انقلاب حضور دارند، کشور دارای قدرت و قوت است، بر لزوم محوریت ولایت فقیه در کشور تأکید کرد و گفت: تمام حرف ها و حرکت ها در کشور باید بر حول محور ولایت فقیه باشد چراکه این اتحاد بسیار اثرگذار است و همه باید بر محور فکر رهبرمعظم انقلاب حرکت کنند. وی خاطرنشان کرد: مبلغان باید شبهاتی که علیه اسلام، نظام و رهبر انقلاب به صورت مداوم توسط دشمن بیان می شود را بشناسند و پاسخ آن ها را بدهند.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۹
*  محدودیت‌ها اثری بر ملت ایران ندارد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که محدودیت‌ها اثری بر ملت ایران ندارد،گفت: موفقیت صنایع بزرگ کشور نظیر چادرملو نشان از قدرت ایران در برابر تحریم‌هاست.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو اردکان اظهار کرد: تأسیس چندبخش مهم این کارخانه در دوره تحریم‌ها انجام شده که دارای پیام‌هایی برای دوستان و دشمنان انقلاب است. وی افزود: یکی از این پیام‌ها این است که با تحریم‌ها می‌توان از مشکلات عبور کرد و ما را مصمم‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که محدودیت‌ها اثری بر ملت ما ندارد .
*  قوه قضاییه مسئولیت انسداد تلگرام را پذیرفته است
حجت‌‌‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درباره مطالبی درخصوص اینکه مقام معظم رهبری موضوع فیلتر تلگرام را مطرح کرده‌‌‌اند، اظهار داشت: اخیراً از سوی رییس‌‌جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب برمی‌‌‌گشت، اما واقعاً چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور مسدود کردن را داده باشند.
وی تصریح کرد: برخی‌ها در این مورد مسائلی را مطرح کردند که قابل قبول نیست ولی شرایط کشور اقتضاء می‌‌‌کند یا سکوت کنیم یا با تدبیر عبور کنیم تا در موقع مناسب پاسخ مطالب غیرصحیح داده شود.
دادستان کل کشور یادآور شد: اما امروز مسئولیت این اقدام را قوه قضائیه پذیرفته و انتساب آن به رهبری معظم انقلاب به هیچ وجه صحیح نیست.
** آرمان ۹۷/۲/۱۹
*  در برجام می‌مانیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. فدریکا موگرینی پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های ثانویه علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید در کنفرانس مطبوعاتی، اظهار کرد:‌ اتحادیه اروپا مکررا اعلام کرده است که برداشتن تحریم‌ها نتایج مثبتی بر روی روابط تجاری ایران و اتحادیه اروپا و همچنین اقتصاد مردم ایران داشته است. ما همچنان متعهد هستیم این وضعیت ادامه پیدا کند. وی گفت: اجازه دهید نگرانی خودم را از اجرای تحریم‌های جدید از سوی آمریکا اعلام کنم و بگویم که این مساله را با همکاران خود بررسی خواهیم کرد. در عین حال اتحادیه اروپا بر اساس مصالح و امنیت خود عمل می‌کند.
*  شایعه استعفای سیف قوت گرفت
اخبار منتشرشده در برخی از رسانه‌ها حاکی از استعفای سیف از سکانداری بانک مرکزی است. در همین ارتباط یک منبع آگاه با تایید خبر استعفای سیف گفت: استعفای رئیس کل بانک مرکزی مورد بررسی نهایی قرار نگرفته است. وی بیان کرد: دولتی‌ها تا پایان بهار از سیف خواسته‌اند بر کرسی ریاست بانک مرکزی تکیه بزند تا جانشین او انتخاب شود.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۹
*  ارمنستان؛ رهبر مخالفان، نخست وزیر شد
نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان در ارمنستان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد. پاشینیان در نشست پارلمان با ۵۹ رای موافق و ۴۲ رای مخالف به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد. نیکول پاشینیان رهبر جریان اعتراضی بود که در مخالفت با ادامه حکومت سرژ سرکیسیان توانست رئیس جمهور پیشین را از قدرت کنار بگذارد.
*  موشک‌های انصارالله تاثیری بر عربستان ندارد!
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با انتشار توئیتی مدعی شد، موشک‌هایی که انصارالله علیه عربستان شلیک می‌کند، تاثیری بر ثبات و توسعه آن ندارد!الجبیر مدعی شد، “حملات نیروهای وابسته به انصارالله که از سوی ایران مدیریت شده و از سوی جامعه جهانی به شدت محکوم می‌شوند، تروریسم آنها را افشا می‌کند و البته تاثیری بر ثبات و توسعه ما ندارد”.
** اعتماد ۹۷/۲/۱۹
*  طرح فرانسه برای الحاقیه به برجام را بررسی می‌کنیم
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه فردا (پنجشنبه) یعنی کمتر از ۴٨ ساعت پس از اعلام تصمیم ترامپ درباره توافق هسته‌ای با ایران به تهران سفر می‌کند تا با همتای ایرانی خود سیدعباس عراقچی درباره تبعات تصمیم رییس‌جمهور امریکا و فرجام اجرای توافق هسته‌ای گفت‌وگو کند. این سفر درحالی انجام خواهد شد که روز گذشته ریابکوف در گفت‌وگو با روزنامه آر.بی.‌سی اعلام کرده مسکو مایل است طرح فرانسه مبنی بر اضافه کردن الحاقیه‌ای به برجام به منظور مدنظر قرار دادن نگرانی‌های ترامپ درباره این توافق را بشنود و بررسی کند. ریابکوف در این گفت‌وگو تاکید کرده که طرح فرانسه قابلیت بحث و بررسی را دارد و روسیه نمی‌تواند سریعا مخالفت با آن را اعلام کند.
** شهروند ۹۷/۲/۱۹
*  واشنگتن برای تغییر نظام در ایران توافق هسته‌ای را نابود می‌کند
یک مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا با بیان این‌که برجام یک توافق بسیار جامع است، گفت: آمریکا قصد دارد از توافق هسته‌ای خارج شود تا به سیاست خود برای تغییر نظام در ایران ادامه دهد.
آن‌ رایت، مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و فرمانده پیشین ارتش این کشور ادامه داد: بسیار تاسف‌برانگیز است که هیچ یک از مشاوران او به‌ویژه آنهایی که مدت‌های طولانی است در دولت حضور دارند، نتوانستند وی را نسبت به اهمیت حفظ این توافق متقاعد کنند.
*  داعش، ترامپ را تهدید کرد
داعش بار دیگر در یک پوستر تبلیغاتی جدید به اجرای حملاتی تروریستی در ایالات متحده آمریکا تهدید کرد. در این پروپاگاندا نشان داده شده که داعش درحال زدن گردن ترامپ است. پوستر مذکور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد که دو زانو با یک لباس نارنجی روی زانوهایش نشسته و یک شبه‌نظامی داعشی قصد بریدن گلوی او را دارد و در پشت تصویر، نیویورک درحال سوختن به نمایش درآمده است. داعش در این پوستر هشدار داده «جنگ با آمریکا تمام نشده است و به یاری حق، شما شکست خواهید خورد.»
** سازندگی ۹۷/۲/۱۹
*  فرانسوا ستمو سفیر فرانسه در ایران: یکی از ویژگی‌های ما به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل این است که استراتژی شفاف و روشن داریم و این استراتژی را به تمام شرکا و کشورهای خارج از منطقه نیز توضیح می‌دهیم. استراتژی فرانسه در موضوع برجام و حمایت از آن روشن و شفاف است ما حفظ برجام را برای امنیت جهانی لازم می‌دانیم و از اجرای تمامی مفاد آن حمایت می‌کنیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مبلغان با وجود ناملایمتی ها دست از تبلیغ دین نکشند
رسا/آیت الله علوی گرگانی در دیدر جمعی از مبلغان با اشاره به اهمیت تبلیغ عنوان کرد: با اراده جدی جلو بروید چراکه خداوند می گوید ما چیزی به شما دادیم و شما با قدرت و نیرو جلو بروید و سست نگیرید و اگر در این رفت و آمدها اهانت و جسارت می شود بدانیم این کارها در راه خداست و باید آنها را تحمل کرد.وی اضافه کرد: بزرگان دین ما جان دادند ولی دست از هدف برنداشتند اما ما با مقداری سختی کشیدن ناراحت می شویم ولی باید بدانیم در این راه باید سختی کشید.
آیت الله ایمانی مبارزی خستگی ناپذیر و محوری برای وفاداران انقلاب اسلامی و نظام بود
اختصاصی/ در پی درگذشت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیام تسلیتی صادر کرد.دربخشی ازاین پیام آمده است:این روحانی عالیقدر موسس مدارس علمیه ارزشمندی در استان فارس بوده و همچنین در عرصه فرهنگ در دانشگاه‌های شیراز نقش برجسته‌ای در ترویج معارف اسلامی و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) داشتند.ایشان در دوران پیش از انقلاب مبارزی خستگی ناپذیر و یاوری توانمند برای نهضت اسلامی بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همراه با ولایت، محوری برای وفاداران انقلاب اسلامی و نظام بودند.جامعه مدرسین رحلت آن روحانی مبارز را تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.
امروز بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی به وجود آمده است
حوزه/ آیت الله مصباح یزدی در دیدار اساتید و جمعی از دست اندرکاران طرح ولایت، هدایت مردم در امور دینی را بالاترین کرامت الهی در حق انسان‌ها برشمرد و بیان داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی در جامعه به وجود آمده است که وظیفه علما و مبلغان دین را سنگین تر نموده است.استاد حوزه علمیه قم افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرصت‌ها و امکانات فراوانی برای نشر تعالیم دینی درجامعه به وجود آمد که من تأثیرگذار‌تر و نتیجه بخش‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.
آبادی مساجد در گرو حضور نمازگزاران و اجرای برنامه های فرهنگی برای اقشار مردم است
اختصاصی/حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی صبح امروز در افتتاحیه کمیته های شورای عالی هماهنگی وبرنامه ریزی مساجد استان قم، آبادی مساجد را درگرو حضور نمازگزاران و اجرای برنامه های فرهنگی  برای اقشار مردم معرفی کرد.معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با انتقاد از صرف هزینه های سنگین برای ساخت و ساز و توجه به ظاهر مساجد، عمران حقیقی مساجد را در گرو حضور نمازگزاران و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی و جذب قشر جوان و ارائه خدمات فرهنگی به آنان و همچنین تربیت نیروی انسانی بر اساس ملاک های دینی مساجد دانست. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر شناسایی ظرفیت مساجد استان و آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود، رفع مشکلات پیش روی ائمه جماعات و دست اندرکاران مساجد را خواستار شد.
اروپا باید نشان دهد، وزن لازم برای حل مسائل بین‌المللی را دارد
باشگاه خبرنگاران/رئیس مجلس در نطق پیش از دستور امروزبااشاره به خروج آمریکاازبرجام گفت: آقای روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که با توجه به اعلام نظر اروپا و تماس‌های آنها چند هفته‌ای را فرصت برای حیات توافق هسته‌ای قائل می‌شود، این اقدام نشان می‌دهد که ایران به دنبال رفتار عکس العملی و ماجراجویانه نیست البته باید به این واقعیت اشاره کنیم که با توجه به نوع رفتار سالیان دور اروپا چندان به ادعاهای اولیه آنها در پابرجا نگه داشتن توافق هسته‌ای نمی‌توان اطمینان داشت.لاریجانی افزود: این مقطع صرفا نشان می‌دهد که اروپا وزن لازم برای حل و فصل بین المللی را دارد یا خیر، یا ‌آنکه آنها هم به دنبال چانه زنی‌های دیگر هستند.
آتش زدن برجام و پرچم آ‌مریکا در مجلس
باشگاه خبرنگاران/صحن علنی امروزمجلس در حالی آغاز شد که بعد از تلاوت قرآن کریم و قرائت معنای آن نمایندگان مجلس به لغو برجام از سوی ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی شب گذشته واکنش نشان دادند.در این میان جمعی از نمایندگان با حضوردرجایگاه ناطقان، برجام و پرچم آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا به آتش کشیدند.
حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه
باشگاه خبرنگاران/جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های دولت سوریه و هپیمانانش در منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق حمله کردند.تلویزیون العالم نیز در خبری اعلام کرد، پدافند هوایی ارتش سوریه دو موشک اسرائیلی بر فراز منطقه الکسوه ریف دمشق را رهگیری و منهدم کرد.ستاد تبلیغات جنگ سوریه نیز اعلام کرد پدافند هوایی سوریه تجاوز خصمانه اسرائیل به منطقه‌ای در ریف دمشق را دفع کرده است.جروزالم پست به نقل از منابع سوری اعلام کرد، هدف جنگنده‌های اسرائیل نیرو‌های حامی بشار اسد بوده‌اند.
ادامه حضور ایران در برجام را بررسی خواهیم کرد
باشگاه خبرنگاران/وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری نوشت، در پاسخ به اقدام آمریکا، ادامه حضور ایران در برجام را بررسی خواهیم کرد.ظریف نوشت: «در پاسخ به خروج غیرقانونی و نقض عهد‌های مداوم آمریکا همانطور که رئیس جمهور روحانی به من دستور داد من برای بررسی این موضوع که آیا باقی ماندن در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌تواند تمامی منافع ایران را تضمین کند یا نه، تلاش‌هایی دیپلماتیک خواهم داشت. نتیجه آن پاسخ ما را تعیین خواهد کرد.»
برلین به همکاری اقتصادی با ایران پایان دهد!
مهر/ سفیر جدید آمریکا در آلمان ساعاتی پس از تقدیم استوارنامه خود به « اشتاین مایر» رئیس جمهوری این کشور در توئیتر شخصی خود نوشت: از برلین می‌خواهم تا هر چه زودتر به همکاری‌های اقتصادی خود با تهران پایان دهد.این دیپلمات آمریکایی همچنین پس از انتصاب در پست جدید در اعلام موضعی علیه ایران خواستار اعمال فشار اروپا علیه تهران شد.
 پاسخ ایرانی‌ها به موسسه ایران پل
فارس/موسسه نظرسنجی «ایران پل» مستقر در کانادا و وابسته به دانشگاه مریلند آمریکا، در جدیدترین نظرسنجی که مورخ ۱۳ تا ۱۷ آوریل ۲۰۱۸ انجام داده، به نگرش مردم ایران به برجام پیش از اعلام سرنوشت آن از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخت.این نظرسنجی نشان داد که اکثریت فزاینده مردم ایران اقتصاد کشور را «بد» و به سوی وخیم‌تر شدن می‌دانند. همچنین، اکثریت فزاینده ایرانی‌ها می‌گویند توافق هسته‌ای موجب بهبود وضعیت زندگی عامه مردم نشده است.این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت از «حسن روحانی» رئیس جمهور و برجام به طور مدام کاسته شده است.
پیروزی حزب الله در انتخابات نتیجه «دیپلماسی مقاومت» است
رسا/عضو ارشد تجمع علمای مسلمان لبنان پیروزی حزب الله در انتخابات را نتیجه مقاومت در برابر دشمنان دانسته و تاکید کرد که هرگونه حمله نظامی به لبنان شکست سنگینی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت.شیخ خضر الکبش روحانی برجسته اهل سنت لبنان با اشاره به پیامدهای پیروزی حزب الله و حامیانش در انتخابات تاکید کرد: پیروزی محور مقاومت در انتخابات در راستای همان رویکرد و موضع سید حسن نصرالله است که گفته «زمان شکست به پایان رسیده و دوران پیروزی‌ها آغاز شده است.»
غربی ها در حال نابودی معنویت هستند
حوزه/ اسقف اعظم ارتدکس قازان و تاتارستان روسیه گفت: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی ها به سردمداری آمریکا در حال نابودی معنویت هستند و برای اینکه به این هدف برسند از همه رسانه ها و ابزار تبلیغاتی خود استفاده می کنند و با شعار های زیبایی مانند دموکراسی بشر را منحرف می کنند. پولیت فیوفان تاکیدکرد: اسلام و تروریسم هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *