خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۸

  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: پاسخ تجاوز اخیر دشمن را در موعد مقرر می‌دهیم
  • دبیرکل حزب الله لبنان: ترکیب جدید پارلمان لبنان پیروزی بزرگ برای مقاومت است
  • آیت الله خاتمی: باید در ارائه کتاب‌هایمان به دنیا دقت کنیم
  • آیت الله حسینی بوشهری: پست و مقام در دست مسئولین آزمون الهی است
  • آیت الله غروی: دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند
  • آیت الله اعرافی: هدف کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی همگرایی و وحدت امت اسلامی است

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۸
*  دولت ترجمه لایحه پالرمو را اصلاح کرد
پس از چند بار اعلام شورای نگهبان مبنی بر این‌که ترجمه دولت از لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو با متن اصلی تطابق ندارد، سرانجام دولت متن ترجمه جدید را با اصلاحاتی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.
محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مذکور در دستور کار هیات رئیسه برای رسیدگی در صحن علنی پارلمان قرار دارد. وی با تأکید بر این‌که اصلاحیه دولت درباره لایحه پالرمو از لحاظ محتوایی تغییر کرده است، افزود: لذا باید کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس رأی بیاورد و پس از آن برای بررسی جزئیات به کمیسیون قضایی به‌عنوان کمیسیون تخصصی در این حوزه ارجاع شود.
*  ابلاغ رفع انحصار پیام‌رسان‌های خارجی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی
رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر ارتباطات برای برخورد جدی با سایت‌ها و کانال‌های خلاف، ساماندهی vpnها، برخورد مؤثر با فیلتر شکن‌ها، رفع انحصار از پیام رسان‌های خارجی و حمایت از پیام رسان‌های داخلی ۶ دستور صادر کرد. رضا تقی‌پور، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به نامه ۶ بندی رئیس جمهور به وزیر ارتباطات پس از یک جلسه شورای عالی امنیت ملی، گفت: روحانی در این نامه بر رفع انحصار پیام‌رسان فعلی خارجی در کشور از طریق حمایت و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تا تحقق این مهم اشاره کرده است.
** همشهری ۹۷/۲/۱۸
*  لاریجانی گزینه نهایی است
بهروز نعمتی عضو فراکسیون نمایندگان مستقلان ولایی مجلس با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای بررسی گزینه‌های ریاست و هیأت رئیسه مجلس در سال سوم مجلس دهم، گفت: هنوز در فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، جلساتی برای تعیین مصادیق و گزینه‌های ریاست و هیأت رئیسه این دوره از مجلس تشکیل نشده اما گزینه نهایی ما برای ریاست مجلس،‌علی لاریجانی است.
** کیهان ۹۷/۲/۱۸
*  حصر در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و قابل طرح در قوه قضائیه نیست
سیدابوالفضل موسوی بیوکی عضو فراکسیون امید مجلس گفت که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست با اعضای این فراکسیون اظهار داشت: موضوع در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و موضوعاتی که در شورای امنیت برود، قابل طرح در قوه قضائیه نیست بنابراین دیگر قوه قضائیه نمی‌تواند در آن ورود کند.
*  ورود به موضوع «تلگرام» وظیفه ذاتی قوه قضائیه بود
رئیس‌ قوه قضائیه ضمن ارائه برخی توضیحات حقوقی پیرامون دستور قضایی مبنی بر مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام از همه مسئولان در رده‌های مختلف خواست که از طرح برخی مطالب حاشیه‌ای پرهیز کنند.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، به ارائه توضیحاتی در خصوص مسدودسازی تلگرام پرداخت و اظهار داشت: حسب نص صریح قانون اساسی، قوه قضائیه مرجع رسیدگی به شکایات، تعدیات و دعاوی مردم بالاطلاق است و در هیچ کجا عنوان نشده که دستگاه قضایی صرفاً به جرم یا دعوایی خاص می‌تواند رسیدگی کند و لذا رسیدگی قضایی شامل همه جرایم و دعاوی است. رویه قضایی نیز از ابتدا به همین شکل بوده و اینکه گفته می‌شود چرا دستگاه قضایی به موضوع تلگرام ورود پیدا کرده استدلال نابجایی است.
** شرق ۹۷/۲/۱۸
*  واکنش ترامپ به دیدار ظریف و کری
رئیس‌جمهوری آمریکا به اخبار منتشرشده درباره دیدار «جان کری»، وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا، با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود، واکنش نشان داد. دونالد ترامپ در پیامی توییتری نوشت: آمریکا نیازی به دیپلماسیِ در سایه و احتمالا غیرقانونی جان کری درباره توافق (هسته‌ای) ایران که بسیار بد مورد مذاکره قرار گرفت، ندارد. او در ادامه اعلام کرد: او (جان کری) اولین کسی بوده که این آشفته‌بازار را درست کرد.
*  خروج از توافق هسته‌ای اشتباه است
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در یادداشتی با تأکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام یک اشتباه خواهد بود، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست توافق هسته‌ای را نابود نکند. او در یادداشت خود که در «روزنامه نیویورک‌تایمز» منتشر شده است، با اشاره به اینکه مهلت تعیین‌شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای رو به پایان است، نوشت: «به طور قطع این توافق نقاط ضعفی دارد اما من متقاعد شده‌ام که این موضوعات می‌تواند اصلاح شود».
وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه با بیان اینکه تنها ایران است که از رفع این محدودیت‌های هسته‌ای نفع می‌برد، نوشت: «من همچنین از یک چیز اطمینان دارم: هر گزینه در دسترس دیگری بدتر خواهد بود. عاقلانه‌ترین کار این است که این دستبندها را ارتقا دهیم نه اینکه آنها را باز کنیم».
** ایران ۹۷/۲/۱۸
*  اگر اهداف ما از برجام بدون امریکا محقق شود، چه بهتر؛ در غیر اینصورت تصمیم خود را خواهیم گرفت
رئیس جمهوری هدف دولت از برجام را رفع ظلم‌هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی دولت‌های امریکا محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه‌ای ایران بوده است، تأکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون امریکا محقق شود، چه بهتر؛ در غیر اینصورت تصمیم خود را خواهیم گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در جلسه شورای اداری، توسعه و برگزیدگان استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه ملت ایران با تمام قدرت و توان در برابر اهداف امریکا خواهد ایستاد، گفت: اگر هدف امریکا این است که کشور ما استقلال و نفوذ در منطقه نداشته و تابع آنها باشد و از قدرت خود دست بکشد مردم ما همانند ۴۰ سال گذشته در برابر آنها ایستادگی می‌کند.
*  واکنش ایران به خروج از برجام منجر به پشیمانی‌ امریکا می‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجه، توافق هسته‌ای را دارای ویژگی‌هایی دانست که خروج از آن به سادگی امکانپذیر نیست و گفت: ایران نخستین کشور نقض کننده برجام نخواهد بود و اگر برای ایرانیان سودآور نباشد، تصمیمات لازم را می‌گیریم.
بهرام قاسمی گفت: از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید مسأله خروج از برجام مطرح بوده ولی کار ساده‌ای نیست و اقدام ایران برای امریکا دردناک خواهد بود و منجر به پشیمانی آنها خواهد شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تمام سناریوها برای واکنش به تصمیم احتمالی ترامپ در ۲۲ اردیبهشت پیش‌بینی شده است، گفت: «می‌توانم بگویم تاوان سنگینی را امریکایی‌ها برای خروج از برجام پرداخت می‌کنند و منجر به بی‌اعتمادی بیشتر جهان نسبت به آنها می‌شود.»
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۸
*  آخرین جزییات نشست نمایندگان سران قوا در باره موسسات مالی
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین جزییات نشست نمایندگان سران قوا درباره موسسات مالی و اعتباری گفت: نمایندگان سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در جلسات کمیته‌های فروش اموال حضور می‌یابند.
دکتر مسعود پزشکیان افزود: در حال حاضر چهار کمیته برای موسسات البرز، وحدت، آرمان و موسسه کاسپین تشکیل شده که این کمیته ها اموال این موسسات را شناسایی می‌کنند که در این گروه افرادی متشکل از نماینده دولت، قوه قضاییه، نماینده موسسه و سپرده گذاران حضور دارند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۸
*  ترکیب جدید پارلمان لبنان پیروزی بزرگ برای مقاومت است
دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز در یک سخنرانی زنده از شبکه المنار درباره نتایج انتخابات سراسری روز یکشنبه لبنان، ترکیب جدید پارلمان این کشور را یک پیروزی بزرگ برای مقاومت دانست.
سیدحسن نصرالله در ابتدا از همه شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلمانی و رای‌دهندگان لبنانی تقدیر و تشکر کرد و برگزاری موفق انتخابات پس از ۹ سال را دستاورد ملی بسیار بزرگی برای میشل عون رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، دولت لبنان و همه اقشار مردم این کشور دانست.
*  برجام را بدون ترامپ هم ادامه می‌دهیم
وزرای خارجه فرانسه و آلمان در یک نشست خبری تاکید کردند ۳ کشور اروپایی حاضر در برجام صرف‌نظر از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا، در توافق هسته‌ای باقی می‌مانند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: پاریس به برجام پایبند می‌ماند. به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان گفت: «ما صرف‌نظر از تصمیم آمریکا، به توافق هسته‌ای ایران پایبند می‌مانیم». همچنین هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: برلین بدون توجه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به برجام پایبند می‌ماند. وزیر خارجه آلمان در این نشست خبری گفت: «توافق هسته‌ای جهان را امن‌تر می‌کند و ما پیشنهادهای خوبی را برای اصلاح آن داده‌ایم».
** جوان ۹۷/۲/۱۸
*  پاسخ تجاوز اخیر دشمن را در موعد مقرر می‌دهیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه اقتدار دفاعی ایران خدشه‌ناپذیر است، گفت: چنانچه دشمن نسبت به منافع ما چشم‌داشتی یا تجاوز اندکی صورت دهد، جمهوری اسلامی ایران درزمان مناسب پاسخ مناسب را خواهد داد، اینکه بعضی اتفاقات در روزهای گذشته افتاد و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند، به معنای سکوت یا پذیرش این تجاوزکاری آنها نیست و در موعد مقرر و لازم پاسخ دشمنان داده خواهد شد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین روز از سفر به استان خوزستان به شهر مقاوم دزفول سفر و از یگان‌های زرهی، هوایی و زمینی ارتش بازدید کرد.
*  پوتین دور چهارم ریاست جمهوری خود را آغاز کرد
«ولادیمیر پوتین‌» به عنوان رئیس‌جمهور روسیه سوگند یاد کرد تا برای یک دوره شش ساله به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد. سومین مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین‌» در ۶ مه ۲۰۱۲ برگزار شد و هم‌اکنون چهارمین مراسم تحلیف وی در حالی برگزار شد که پوتین قرار است برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور روسیه فعالیت داشته باشد. رئیس‌جمهور روسیه بعد از حضور در کرملین سوگند یاد کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۸
*  ایران تامین کننده برق ۵ استان عراق
حسین امیرعبداللهیان در تشریح نقش سازنده منطقه‌ای ایران در دانشگاه تهران گفت: ما در عراق به روند دولت سازی کمک کردیم اما آمریکایی‌ها به دنبال منصوب کردن کسانی در وزارتخانه‌های عراق بودند که این کار را کردند اما با نقش مرجعیت عراق و احزاب سیاسی این کشور شکست خوردند. از طرف دیگر ما در عراق به روند بازسازی کمک کردیم. اکنون ایران برق پنج استان عراق را تامین می‌کند و به یورو پول می‌گیرد.
*  امضای هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریور
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای هفت قرارداد نفتی تا پایان شهریور و ١٠قرارداد دیگر تا پایان سال خبر داد و گفت: این ارقام بدون احتساب مشارکت شرکت‌های غربی است، اگر این شرکت ها مشارکت کنند تعداد قراردادها افزایش می‌یابد. حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ۱۰ قرارداد مذکور است.
غلامرضا منوچهری ادامه داد: علاوه بر هفت قرارداد مذکور، مذاکره برای ۱۰ قرارداد دیگر هم پیش می‌شود و پیش بینی می‌شود تا پایان سال امضا شود.
** رسالت ۹۷/۲/۱۸
*  دشمن سعی در تضعیف غیرت دینی مردم دارد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن سعی در تضعیف غیرت دینی مردم دارد. آیت‌الله عباس کعبی در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان ایذه با اشاره به جریان‌های ضد تبلیغی در مناطق خوزستان بیان کرد: دو جریان عمده ضد هدایت مردم و روحانیت وجود دارد، نخست جریان وهابیت در منطقه عرب‌نشین است که توسط آل‌سعود رهبری می‌شود و دیگر جریان باستان‌گرایی و ایجاد تقابل بین اسلام و ایران است که با هویت سازی در مقابل هویت اسلامی سعی در تضعیف غیرت دینی مردم دارند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به خصوصیات ضروری مبلغ دینی بیان کرد: یک مبلغ با شناخت دین و آسیب‌ها و تهدیدهای میدان تبلیغ عمل کرده و همراه با احساس مسئولیت نسبت به ایجاد تحول اجتماعی بر پایه دین وارد صحنه شده تا جامعه را بر پایه ایمان و عمل صالح بسازد، بنابراین تبلیغ یک مسئولیت سنگین و الهی است.
*  نمی‌توان در برابر ظلم جبهه استکبار سکوت کرد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار مسئولان ادارات امور اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه مطالعات تاریخی برای شخصی که در مراکز اوقاف حضور دارد ضروری است، اظهار داشت: می‌توان با مطالعه دقیق تاریخ و تحلیل آن مطالب مهمی برای امروز فراهم کرد؛ چراکه امروز مبارزه و جنگ بین دو جبهه مستضعفین و مستکبران، صهیونیست‌ها که در رأس آن آمریکا قرار دارد برقرار است.وی با بیان اینکه امروز دو جبهه استکبار و مستضعفین، در مقابل هم شکل گرفته است و هرگز نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و سکوت کرد وظیفه امروز مسئولان را سنگین دانست و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام ولایی و اسلامی است که مردم در این راه خون داده‌ و به گردن ما حق دارند، وظیفه امروز ما بسیار سنگین است از این جهت سرمایه‌گذاری و گام برداشتن هر کسی به اندازه توان خود در این راه لازم است.
*  باید در ارائه کتاب‌هایمان به دنیا دقت کنیم
آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره حضور بخش بین‌المللی و تاثیر آن بر شناخته شدن نویسنده‌های ایران نیز اظهار کرد: بخش بین‌المللی پل ارتباطی ما با دنیاست. باید دقت کنیم کتاب‌هایی را ارائه دهیم که گویای فرهنگ نظام اسلامی باشد تا این پل برقرار شود. ما معتقدیم فرهنگ اسلامی ما جذاب است و اگر آن را به درستی معرفی کنیم جذاب‌تر می‌شود.وی درباره تاثیر کتابخانه مساجد بر افزایش کتابخوانی نیز گفت: کانون مساجد و شعاع وجودی آنها که جوانان مسجدی هستند باید کتاب‌های خوب و مفیدی در دسترس‌شان وجود داشته باشد. اگر این کتاب‌ها به رایگان در اختیارشان باشد خیلی بهتر است و اگر می‌خواهد فروخته شود باید با قیمت مناسب در اختیارشان بگذارند زیرا تاثیر خوبی بر کتابخوانی دارد.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۸
*  تاکنون در مبارزه با موادمخدر کار رضایت بخشی انجام نداده‌ایم
وزیر کشور گفت: برای حل معضلات و مشکلات مبارزه با موادمخدر تاکنون کاری انجام نداده‌ایم که بتواند رضایت بخش باشد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست فصلی شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر ۴ سال است که توفیق همکاری با تمام ارگان‌های کشور را دارد، اما در برخی از موارد انتظارات مردم و دولت را برآورده نکرده است.
*  ایران و اسپانیا تفاهمنامه نفتی امضا کردند
ایران و اسپانیا برای همکاری در صنایع نفت و گاز و انتقال فناوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این تفاهمنامه با هدف تشویق شرکت‌ها برای همکاری در حوزه‌های پایین و بالادستی، تامین تجهیزات همراه با انتقال دانش و فناوری‌، افزایش حوزه‌های بازیافت نفت، همکاری در حوزه‎های پتروشیمی و پالایشی و تبادل دانش فنی امضا شد.
** آرمان ۹۷/۲/۱۸
*  سرنوشت برجام برای رفتارهای ترامپ در معرض خطر است
معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت حفظ و اجرای برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌‌‌‌ها و مبادلات در عرصه‌‌‌های مختلف اظهار داشت: سرنوشت برجام که دستاورد بزرگ دیپلماسی در عرصه بین‌‌‌المللی است، در نتیجه رفتارهای زورمدارانه و بدعهدی‌‌های دولت ترامپ در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است. سیدعباس عراقچی ادامه داد: هر گونه تلاش برای مرتبط ساختن برجام با دیگر موضوعات و در پیش گرفتن سیاست دلجوئی و دادن جایزه به ناقض برجام یعنی آمریکا، ناشی از برداشت‌‌‌ها و رویکردهای غلط است.
*  طرح ایجاد استان ۱۵خرداد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایجاد استان ۱۵ خرداد در تقسیمات کشوری مطرح شده و پرونده آن در وزارت کشور موجود است. سیدحسین نقوی‌حسینی تاکید کرد: ایجاد تنها استانی که در تقسیمات کشوری مطرح شده و پرونده آن در وزارت کشور موجود است، استان ۱۵خرداد است که از نظر پتانسیل جمعیت نیاز به اضافه‌شدن شهرستان دیگری ندارد، چراکه دشت ورامین دارای یک میلیون جمعیت است. وی در خصوص اضافه‌شدن شهرستانی به استان ۱۵ خرداد اظهارکرد: نماینده گرمسار در مجلس رسما نامه‌نگاری کرده و خواهان پیوستن به استان ۱۵خرداد در صورت تشکیل شدن است.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۸
*  اقدام آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید ایران مواجه می‌شود
وزیر امور خارجه گفت: قطعا اقدام آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید از سوی ایران روبه رو می‌شود و این واکنش برای آمریکا اصلا خوشایند نخواهد بود. محمدجواد ظریف گفت: سناریوهای متفاوتی بر اساس احتمال های متفاوت از عمل رئیس جمهور آمریکا وجود دارد و این سناریوها همانطور که آقای روحانی اظهار کردند به وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ابلاغ شده است و ما در حال مذاکره با سایر طرف‌های برجام که شامل ۵ عضو دیگر و اتحادیه اروپا می‌شود، هستیم.
** قدس ۹۷/۲/۱۸
*  خودکفایی بنزین با تجهیزات ایرانی محقق شد
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: با بهره برداری از فاز دوم ستاره خلیج فارس و رسیدن ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه به ۲۲ میلیون لیتر در روز در تولید بنزین خودکفا شدیم، این خودکفایی با استفاده از بیش از ۷۰درصد تجهیزات تولید ایران محقق شد.
سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حاشیه نمایشگاه بین المللی نفت ایران در نشستی خبری اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروزه توانمندی بالایی از حیث نیروی انسانی، ماشین آلات و فناوری‌های روز دارد و در ۱۰ حوزه بزرگ کشور فعالیت می‌کند.
*  اگر بشار اسد به ایران اجازه فعالیت دهد، او را ترور می‌کنیم
«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه احتمال کمی وجود دارد که با ایران در سوریه درگیر شوند، تهدید کرد: «اگر بشار اسد بازهم به ایران اجازه دهد که به تثبیت نظامی در سوریه ادامه دهد، او را ترور خواهیم کرد».
وی با هشدار درباره اینکه تبدیل شدن سوریه به پایگاه نظامی ایران به معنای پایان اسد است، گفت: «غیرقابل قبول است که اسد ساکت بنشیند و اجازه دهد سوریه به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل شود».
** خراسان ۹۷/۲/۱۸
*  موشک شهاب ۳ در حوزه دقت و موارد دیگر، ۱۸۳ تست موفقیت آمیز داشت
جانشین وزیر دفاع گفت: موشک شهاب ۳ در حوزه دقت و موارد دیگر در آزمایشگاه حدود ۱۸۳ مرتبه تست موفقیت آمیز داشت و امروز این موشک را با برد ۲ هزار کیلومتر و ضریب خطای بسیار کم در اختیار داریم . سردار تقی‌زاده افزود: دشمنان می‌دانند که حوزه موشکی جزو قدرت بازدارندگی ما محسوب می‌شود و ما دارای تکنولوژی برتر صنعت موشکی هستیم .وی همچنین گفت: برای مقابله با ارتش‌های سایبری دشمنان، تشکیلات گسترده‌ای را در حوزه پدافند سایبری در سطح نیروهای مسلح ایجاد کرده‌ایم.
** اعتماد ۹۷/۲/۱۸
*  واکنش منفی اسراییل به انتخابات لبنان
موفقیت جریان ٨ مارس در انتخابات پارلمانی لبنان با واکنش رژیم صهیونیستی مواجه شد. نفتالی بنت، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی و عضو کابینه امنیتی دولت نتانیاهو در حساب کاربری توییتر خود با اشاره به پیروزی حزب‌الله نوشت: «لبنان= حزب‌الله دیگر از این به بعد برای اسراییل تفاوتی میان دولت مستقل لبنان و حزب‌الله وجود ندارد و هر اقدامی از درون خاک لبنان، مسوولیت کل دولت این کشور تلقی خواهد شد.»
** شهروند ۹۷/۲/۱۸
*  تصویب کلیات طرح تشکیل وزارتخانه میراث‌فرهنگی
عضو هیأت‌رئیسه مجلس اعلام کرد براساس نظر اعضای هیأت‌رئیسه مجلس، آرای اخذ شده برای تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صحن علنی کافی بود و نیازی به دوسوم آرای نمایندگان نداشت. امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رئیس مجلس نیز روز آینده در صحن علنی نتیجه این جلسه را اعلام خواهد کرد، افزود: طبق قانون و آنچه در هیأت‌رئیسه مطرح شد، جزییات طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از طرح در صحن علنی در صورتی که مغایر با برنامه باشد، نیازمند دریافت دوسوم رأی نمایندگان است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برنامه‌های اسلام در تحقق اقتصاد مقاومتی کاملاً کاربردی و عینی است
مهر/ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع) تصریح کردند:منابع اسلامی موضوعات و مصادیق مختلف اقتصاد مقاومتی از قبیل قناعت، زهد، پرهیز از اسراف و تبذیر، تولید و خودکفایی را موردتوجه قرار داده و بیان نموده و برنامه‌های اسلام در تحقق این موضوع کاملاً کاربردی و عینی است.ایشان همچنین تصریح کردند:شکی نیست که دشمنان برای اینکه در مسائل اقتصادی، ما را به‌زانو دربیاورند توطئه‌های مختلفی را چیده‌اند، برای نمونه تحریم و انحصارطلبی که باید به جنگ با آنها رفت و در برابر آنها ایستادگی کرد، ازاین‌جهت باید از همه امکانات برای تحقق اقتصادی مقاومتی بهره گرفت.
انقلاب اسلامی ایران، به جهت حمایت از مستضعفان جهان، دشمنی‌های زیادی را متحمل شده است
فارس/ آیت‌الله العظمی سیستانی در دیدار تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران زائر عتبات با توصیه‌هایی درباره پرداختن به مباحث علمی و خدمت به جامعه، به آن‌ها یک انگشتر دُر نجف هدیه دادند.ایشان دراین دیداربا بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی ایران، حمایت از مستضعفان جهان بوده است و بابت همین، دشمنی‌های زیادی را متحمل شده است، خاطر نشان کرد: من همیشه بعد از نماز صبح و قبل از طلوع و غروب آفتاب برای سربلندی و امنیت ایران اسلامی دعا می‌کنم.
پست و مقام در دست مسئولین، آزمون الهی است
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری گفت:کسانی که در دنیا مقام، پست و مسئولیتی می‌گیرند، لازم است ظرفیت آن مسئولیت را داشته باشند؛ ولی بعضی افراد ظرفیت مقام و پست را ندارند و همین مسئله، اول گرفتاری و خطر برای دین زدایی و از دست دادن دین است. عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: در روایت دیگر حضرت علی(ع) فرمودند« انسانها همیشه در معرض آزمون ثروت، مقام و مصیبت هستند». ولی باید مواظب بود که وقتی فردی دچار این آزمون ها شد، از دین و انقلاب بیرون نرود، ولی متأسفانه بعضی افراد وقتی گرفتار این آزمونها شدند، از دین و اسلام و انقلاب بیرون رفتند چون وابسته و دلباخته به مقام، صندلی و پست بودند.
دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند
ایلنا/آیت الله غروی گفت: دولت در برابر فیلتر تلگرام مخالفت نکند زیرا مسئولان قضائی واقعا به خاطر مصالح حساب شده، این کار را انجام دادند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام در ایران، اظهار داشت: باید آثار منفی تلگرام را ببینیم؛ از جمله این که بالاخره تمام اطلاعات ما در جای دیگر و نزد بیگانگان ضبط و حفظ می‌شود و ممکن است در آینده، روی همین اطلاعاتی که ما در این فضا رد و بدل کردیم، برنامه‌ریزی کنند؛ قطعا این شرایط، موضوعی قابل قبول و عقلانی نیست.
هدف کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی همگرایی و وحدت امت اسلامی است
رسا/آیت الله اعرافی در نشست خبری کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: امیدواریم برگزاری کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی، نقش موثر شیعه، ایران و انقلاب اسلامی را در تولید و گسترش علوم اسلامی نشان دهد و زمینه‌ای برای همگرایی امت اسلامی باشد .وی در ادامه بیان کرد: ما در طول تاریخ شاهد مجموعه کتاب‌هایی هستیم که نقش پیشوایان معصوم ما و همه عالمان و اندیشمندان اسلام را که قرن‌ها در پایه ریزی و گسترش شاخه‌های مختلف علوم اسلامی، علوم انسانی و سایر علوم، تلاش داشتند را نشان می‌دهد.
آخرین تلاش‌های اروپایی‌ها برای حفظ برجام
باشگاه خبرنگاران/فرانس ۲۴ گزارش داد تلاش‌ کشورهای اروپایی برای متقاعد کردن رئیس جمهور آمریکا به ادامه تعهد آمریکایی‌ها به برجام ادامه دارد.فرانس ۲۴ گزارش داد: فرانسه، آلمان و انگلیس تا آخرین لحظه تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای ایران را نجات دهند. ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی‌اش در برلین گفت: ما کاملا برای نجات این توافق مصمم هستیم.
آیت الله ایمانی دعوت حق را لبیک گفت
باشگاه خبرنگاران/ آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه‌ی شیراز شامگاه دوشنبه پس از ماه ها تحمل بیماری کلیوی درگذشت.آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز به علت بیماری اردیبهشت امسال از سمت خود استعفا داده بود. مراسم تشییع پیکر ایشان چهارشنبه از دفتر امام جمعه واقع در میدان امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود. ضمنا مراسم خاکسپاری در قم برگزار می‌شود.
ترامپ نتیجه کمک‌های آمریکا به تروریست‌ها را در آراء ملت لبنان ملاحظه کند
فارس/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ترامپ باید بفهمد فشار نظامی و سیاسی علیه مردم منطقه پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است که با گردن‌کلفتی آنان ستیز می‌کنند.دکترلاریجانی اظهار داشت: آقای ترامپ! نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیست‌ها در کمک به تروریست‌ها در سال‌های گذشته را در آراء ملت رشید لبنان ملاحظه کنید و تردید نکنید که بی‌تعهدی در مساله هسته‌ای هم نتیجه مشابهی خواهد داشت و ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه و روش انقلاب اسلامی که در سیره امام خمینی (ره) تجلی داشت با استواری دنبال خواهد کرد.
حل مسایل کشور نیازمند گفت وگو و تفاهم مشترک است
ایرنا/معاون اول رییس جمهوری در یازهمین کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران گفت: امروز حل مسایل و چالش‌های کشور نیازمند گفت وگو است و باید افق‌های جدید را باز کرده و برای حل آن به گفت و گو بپردازیم.جهانگیری دانشگاه،نهادهای علمی و تخصصی و نهادهای اجرایی و دولت را ۳ پایه اصلی درکشور دانست وگفت این ۳ باید به مسایل بنیادین و اصلی کشور و چالش‌های پیش روی کشور بپردازند.
 همه طرف ها باید به برجام پایبند باشند
ایرنا/ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه برجام یک توافق بسیار مهم بین المللی است که با اجماع جهانی به دست آمده است، گفت: برجام از عدم اشاعه، امنیت، صلح و ثبات خاورمیانه حراست می‌کند و همه طرف ها باید به آن پایبند باشند.’چون اینگ’ افزود: چین از همه جوانب ذی ربط می‌خواهد به این توافق پایبند بوده و از جامعیت آن حفاظت کنند و بر این موضوع دقت داشته باشند که توافق هسته‌ای برای حراست از عدم اشاعه و پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه بسیار با اهمیت است.
 آمریکا و عربستان جنگ نفتی با ایران را دنبال می‌کنند
ایرنا/معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت تاکید کرد: «تلاش آمریکا و عربستان برای تصاحب بازارهای ایران، یک جنگ نفتی است».«زمانی ‌نیا» افزود: مسوولان نفتی عربستان با ارائه تخفیف‌ها و برنامه‌های مختلف، همواره به‌دنبال تصاحب بازار فروش نفت ایران بوده‌اند.وی اضافه کرد: عربستان رقابت ناسالمی را آغاز کرده است اما آمار صادرات نفت ایران در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد عربستان در این زمینه، موفقیتی به دست نیاورده است.
 مرکز اسلامی شیعیان ایتالیا افتتاح شد
ایرنا/مراسم افتتاح رسمی مرکز اسلامی جدید شیعیان در شهر رم با حضور شماری از استادان دانشگاه، اندیشمندان و روحانیون مسلمان و مسیحی برگزار شد.معرفی اسلام واقعی به ایتالیایی ها از جمله اهداف مهم مرکز اسلامی امام مهدی(ع) است.
نتانیاهو وارد مسیر خطرناکی شده است
فارس/رادیو آلمان درگزارشی با اشاره به اقدامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه دامن زدن به تنش در زمینه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت که نتانیاهو وارد مسیر خطرناکی شده است.در گزارش رادیو آلمان آمده است: چنین رویکردی می‌تواند به تنش دراز مدت میان اسرائیل و ایران منتهی شود. این رسانه آلمانی تصریح کرد:توافق هسته‌ای نوعی سازش است اما توافق هسته‌ای نمی‌تواند دانش دانشمندان ایرانی و یا توانایی مدیریت آنها را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *