خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۷

  • ابراز تأسف آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی از بی‌توجهی به برخی از آثار بزرگان و علما
  • رئیس جمهور: برای هر تصمیم ترامپ برنامه داریم
  • آیت الله نمازی: نیروهای مسلح حافظ اسلام و دستاوردهای انقلاب هستند
  • آیت الله حسینی بوشهری: امید به آینده نقش کلیدی در حیات جامعه ایفا می‌کند
  • آیت الله اعرافی: نگاه جامع و متوازن در مدیریت آموزش و پرورش ضروری است
  • حجت الاسلام والمسلمین کعبی: حمایت عملی از کالای ایرانی به اشتغالزایی پایدار کمک می‌کند

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۷
*  بیانیه مشترک روسیه و چین درحمایت از برجام
روسیه و چین با انتشار بیانیه‌ای مشترک حمایت خود را از برنامه جامع اقدام مشترک بار دیگر تکرار کرده و خواستار حمایت اعضای ان.پی.تی از اجرای برجام شدند.
مسکو و پکن در دومین نشست کمیته آمادگی کنفرانس بازنگری اعضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید کردند: دو کشور اجرای پایدار برجام را گامی مهم در تقویت معماری منع اشاعه هسته‌ای جهانی و به علاوه امنیت بین‌المللی می‌دانند.
** همشهری ۹۷/۲/۱۷
*  محکومیت ۱۶ زن داعشی
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از صدور حکم محکومیت ۱۶ زن داعشی در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران خبر داد و اظهار داشت: این زنان که برای حمایت از گروهک داعش به سوریه رفته بودند و برای اقدامات تروریستی آموزش دیده و عملیاتی نیز داشته‌اند، در بازگشت به ایران دستگیر شدند.
*  سئوال از وزیر اطلاعات
احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان در تشریح سئوال مشترک خود و چند نماینده دیگر از وزیر اطلاعات که قرار است در جلسه روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) به کمیسیون امنیت ملی بیاید، گفت: یکی از سئوالات بنده درباره برداشته شدن ممنوع‌الخروجی کاوه مدنی بود که با توجه به اینکه وی مشکلاتی داشت نباید این اجازه به او داده می‌شد.
** کیهان ۹۷/۲/۱۷
*  دیدار خانواده‌های دو شهید نیروی انتظامی با رهبرمعظم انقلاب
خانواده‌های شهیدان رضا مرادی و رضا امامی – از شهدای ناجا در اغتشاشات بهمن سال گذشته در تهران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.
در این دیدار که همراه با اقامه‌ نماز ظهر و عصر برگزار شد، رهبرمعظم انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد این دو شهید عزیز، به هر یک از این خانواده‌ها یک جلد کلام‌الله مجید اهدا کردند.
*  آزادسازی محور حمص و حماه پس از ۷ سال
منابع سوری اعلام کرده‌اند، ارتش سوریه محور ارتباطی «حمص» به «حماه» را پس از هفت سال، بازگشایی کرد. این محور طی سال‌های اخیر در اشغال عناصر تروریستی قرار داشت. طی توافقی که میان دمشق و سران گروه‌های مسلح به امضاء رسیده تروریست‌های حاضر در این منطقه، با اتوبوس به جرابلس و ادلب منتقل شده‌اند.
** شرق ۹۷/۲/۱۷
*  اروپا باید تلاش بیشتری برای حفظ برجام کند
آنیکا سودر، قائم‌مقام وزارت خارجه سوئد، روز گذشته با محمدجواد ظریف دیدار کرد. در این دیدار، برجام و تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از آن، تحولات یمن و اوضاع جاری در سوریه محل گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت. ظریف تأکید کرد: اروپا باید تلاش بیشتری برای حفظ برجام و انجام تعهدات آمریکا به عمل آورد. سودر نیز در این دیدار بر لزوم حفظ دستاوردهای برجام تأکید کرد.
*  جنگ با ایران بهتر است حالا باشد نه بعدا!
بنیامین نتانیاهو روز گذشته در آغاز نشست هفتگی این رژیم مدعی شد: ما به دنبال مقابله هرچه سریع‌تر با تجاوزهای ایران هستیم؛ حتی اگر این امر منجر به درگیری شود، بهتر است این درگیری اکنون رخ دهد نه بعدا. کشورهایی که در وقت مناسب با تجاوزها مقابله نکردند، بعدها بهای بسیار سنگین‌تری پرداخت کردند. ما به دنبال تنش نیستیم اما برای هرگونه سناریویی آماده هستیم. ** ایران ۹۷/۲/۱۷
*  برای هر تصمیم ترامپ برنامه داریم
رئیس جمهوری در جمع پرشور مردم سبزوار: اگر امریکا از برجام خارج شود، بزودی دچار پشیمانی تاریخی می‌شود.
– اصولگرا و اصلاح‌ طلب و همه مردم در برابر ترامپ و رژیم صهیونیستی متحد هستند.
– بدون اطلاع، شفافیت و حضور مردم و تنها با دادگاه و نیروی امنیتی نمی‌توانیم با فساد مقابله کنیم.
– دولت ارز مورد نیاز را با قدرت و با قیمتی که اعلام کرده، در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار می‌دهد.
*  کمک ماهانه ۸۲ میلیون دلاری سعودی‌ها به منافقین
یک منبع آگاه عرب از کمک ماهانه ۸۲ میلیون دلاری دولت سعودی به‌گروهک منافقین خبر داد. این منبع گفت: با سقوط رژیم بعثی صدام در سال ۲۰۰۳ میلادی، اصلی‌ترین منبع تأمین نیازهای مالی گروهک منافقین، از میان برداشته شد، اما دولت سعودی با باز کردن یک حساب ویژه، این گروهک تروریستی را تاکنون تأمین کرده است. منبع عرب یاد شده، درباره چگونگی و روش پرداخت مبلغ یاد شده به منافقین توضیح بیشتری نداد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۷
*  برگزاری موفق انتخابات لبنان با ۹ سال تأخیر
رأی دهندگان لبنان روز گذشته برای انتخاب نمایندگان مجلس این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند.
لبنانی‌ها برای اولین بار طبق سیستم نسبی در انتخابات شرکت می‌کنند. طبق قانون جدید، لبنان به ۱۵ حوزه انتخاباتی تقسیم شده که تعداد کرسی‌های هر حوزه بین پنج تا ۱۳ کرسی است.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۷
*  واکنش تهران به رأی غیابی دادگاه آمریکا علیه ایران درباره ۱۱ سپتامبر
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران را بشدت محکوم کرد. بهرام قاسمی اظهار کرد: صدور این احکام مردود و غیرقابل قبول، نه‌تنها نظام حقوق بین‌الملل که مردم آمریکا بویژه بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است. طراحان این بازی‌‌های سیاسی به عبث می‌کوشند با قلب واقعیت‌ها، روند دادرسی و نتیجه آن را به شکلی موهوم و حتی برخلاف فرآیندی که در داخل آمریکا و در طول این سال‌ها علیه مرتکبان اصلی این اقدام تروریستی به پیش برده‌‌‌‌اند، منحرف و تاریخ را بدان‌گونه که خود می‌خواهند نگارش کنند اما بدون تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
*  انگلیس، آمریکا و شرکای اروپایی برای مقابله با ایران متحدند
وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جانسون در دیدار با پنس و «جان بولتون» درباره موضوعات توافق هسته‌ای ایران و خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره گفت‌وگو خواهد کرد.
وزیر خارجه انگلیس گفت: برای گفت‌وگو درباره موضوعات ایران، سوریه و شبه‌جزیره کره با معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد. وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران افزود: «انگلیس، آمریکا و شرکای اروپایی برای مقابله با رفتارهای ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه، فعالیت‌های سایبری، حمایت از گروه‌هایی مانند حزب‌الله و برنامه موشکی خطرناکش که حوثی‌ها در یمن را نیز با آن مسلح کرده، متحد هستند».
** جوان ۹۷/۲/۱۷
*  نیروهای مسلح پاسخگوی هرگونه تهدید و تجاوز هستند
سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز گذشته در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ نیروهای مخصوص امام حسن سپاه در بهبهان گفت: امروز نیروهای مسلح با آمادگی بالای خود پاسخگوی هرگونه تهدید و تجاوز دشمنان ایران اسلامی هستند. وی افزود: پس از ۴۰ سال امریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب و مرتجعین منطقه به دنبال تهدید و ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران هستند، اما نتوانستند حتی ضربه‌ای کوچک به ایران اسلامی بزنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رشادت و شهادت فقط مختص دوران دفاع مقدس نیست و خوزستان سرزمین شهادت و میعادگاه شهیدان و مدافعان حرم می‌باشد.
*  دست ایران برای هر تصمیم مرتبط با برجام باز است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه در صورت خروج امریکا از برجام، ایران متناسب با شرایطی که آنها تحمیل کنند مقابله خواهد کرد، گفت: دست ایران برای هر نوع تصمیمی که در رابطه با مسئله هسته‌ای گرفته شود باز است.
علی‌اکبر ولایتی افزود: امریکایی‌ها می‌توانند امتحان کنند، اگر بخواهند از برجام عقب بنشینند یا یک بازی سیاسی دیگری در آورند که مانع از این شود ایران از بهره‌ای که استحقاق آن را دارد محروم شود حتماً جمهوری اسلامی ایران متناسب با شرایطی که امریکایی‌ها می‌خواهند تحمیل کند مقابله کرده و امریکا را پشیمان خواهد کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۷
*  اگر وضعیت بازار کنترل نشود رییس‌جمهور به مجلس خواهد آمد
شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان در تذکرات دیروز خود، گفت: از رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی می‌خواهم این وضعیت بسیار آشفته را سر و سامان دهند وگرنه مجلس خواهان حضور رییس‌جمهور در مجلس خواهد شد.
حسن‌پور سپس گفت: در جامعه اسلامی درآمد باید ناشی از کار باشد اما متاسفانه الان درآمد ناشی از دلالی است. این روش جامعه را از مسیر خود که تولید است خارج کرده است. امروز پرزحمت‌ترین فعالیت در کشور ما تولید است.
** رسالت ۹۷/۲/۱۷
*  آمریکا فاقد تاریخ و فرهنگ ریشه‌دار است
آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی کشور اظهار داشت: آمریکا که امروز ادعای سلطه بر جهان را دارد فاقد تاریخ و فرهنگ ریشه دار است اما سرزمین ما سرزمین فارابی‌ها، بوعلی‌ها و ابوریحان‌هاست؛ ایران یک کشور فرهنگی به تمام معناست، این کشور نسخ خطی فراوانی داشت که به غارت رفت که اکنون بسیاری از آنها در کتابخانه های غرب است لذا مهمترین وظیفه شما حفظ این سرمایه ملی است.وی ادامه داد: باید توجه داشته باشید که آنچه این کشور را حفظ کرده و خواهد کرد «دین» است، پرچم سه رنگ کشور همواره برای ما محترم است اما این پرچم توان آن را ندارد که به تنهایی خود را حفظ کند.
*  همکاری ایران و عمان برای تامین امنیت تنگه هرمز، بسیار راهبردی است
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: همکاری ایران و عمان برای تامین امنیت تنگه هرمز، بسیار راهبردی است. سردار احمد وحیدی در حاشیه دیدار هیئت عالی رتبه نظامی عمان با اشاره به آتش افروزی های برخی دولت ها در سطح منطقه گفت: متاسفانه شاهد برخی جنگ افرازی و آتش افروزی از سوی برخی کشورها با نیت جاه طلبانه و ماجراجویانه در سطح منطقه هستیم اما کشور عمان توانسته الگوی خوبی از سیاست های مدبرانه را پیش گرفته که می تواند برای تقویت صلح و روابط در سطح منطقه، تبدیل به الگوی مناسبی شود. وی گفت: روابط نظامی دو کشور دوست ایران و عمان بسیار روابط خوب و سازنده ای است و در این رابطه برنامه آموزشی و رزمایش های مشترک برگزار می شود که می تواند به تحکیم روابط دوجانبه کمک بیشتری کند.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۷
*  رشد ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی کشور در فروردین ماه
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیر نفتی کشور فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. مجتبی خسروتاج در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سال ۹۶، افزود: سال گذشته ۴۷ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشور محقق شد که نسبت به سال ۹۵ با ۶.۵ درصد رشد همراه بود.
*  حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شمال غزه
منابع فلسطینی گزارش داده‌اند، یک جنگنده اف ۱۶ رژیم صهیونیستی با موشک پایگاهی واقع در شمال شهرک بیت لاهیا را هدف قرار داد که در اثر آن این پایگاه خسارات جدی دید. ارتش رژیم اشغال‌گر مدعی شد، این حمله در واکنش به نفوذ فلسطینیان به نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی در شرق غزه بوده است. سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت، یک پهپاد این رژیم محل دیدبانی حماس در شمال غزه را مورد هدف قرار داد.
** آرمان ۹۷/۲/۱۷
*  سپاه انصارالمهدی پرونده درخشانی در حفاظت از شخصیت‌ها دارد
دستیار و مشاور فرمانده کل قوا گفت: کار حفاظت از شخصیت‌ها کاری تخصصی و پیچیده است که احتیاج به هوشمندی، نبوغ و شجاعت دارد و سپاه انصارالمهدی پرونده درخشانی در این موضوع برجای گذاشته است سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت انصارالحسین با بیان اینکه سپاه حفاظت انصار‌‌المهدی طی سال‌های پس از تاسیس آن اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است، تصریح کرد: این سپاه، فعالیت‌های ارزنده‌ای در جهت حفاظت از شخصیت‌ها و اماکن حساس و حیاتی نظام انجام داده است. پس از اینکه مسئولیت حفاظت از دانشمندان هسته‌ای به سپاه واگذار شد دشمن تا امروز نتوانسته، هیچ دانشمندی را ترور کند.
*  تظاهرات ده‌ها‌هزار فرانسوی علیه مکرون
پایتخت فرانسه روز شنبه شاهد تظاهرات بزرگی در مخالفت با سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور بود. کارگران راه‌آهن و حامیان جناح چپ در پاریس به خیابان‌ها رفتند و در آستانه نخستین سالگرد مراسم تحلیف امانوئل مکرون، علیه او شعار دادند. بر پلاکاردها شعارهایی نظیر «مکرون کافی است» و «یک سال کافی است» به چشم می‌خورد. معترضان به اصلاحات مختلفی که دولت رئیس‌جمهور به راه انداخته، اعتراض دارند. منتقدان مکرون را متهم می‌کنند که با سیاست‌های خود در درجه اول منافع شرکت‌ها و لایه‌های مرفه جامعه را در نظر دارد.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۷
*  به دنبال جنگ با ایران نیستیم
آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه دوم اسرائیل گفت: اسرائیل به دنبال جنگ و تنش با ایران نیست اما اجازه نخواهیم داد که ایران در سوریه مستقر شود و آن را به پایگاهی علیه نیروهای اسرائیلی تبدیل کند.
وی در رابطه با احتمال خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از برجام گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون چیزی در این باره به ما نگفته است.لیبرمن افزود: ما می خواهیم به وضوح تاکید کنیم که هیچ مصلحتی در تنش‌زایی نداریم اما برای تمام سناریوهای احتمالی آماده می شویم. وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل تا این لحظه توانسته است که ایران را از تقویت حضور نظامی در سوریه منع کند اما نیروهای ایرانی همچنان تلاش می‌کنند تایک زرادخانه قوی ایجاد کنند و با اسرائیل مقابله کنند.
*  ادعای عادل الجبیر درباره حضور نیروهای ایرانی در کشورهای عربی
وزیر خارجه سعودی بار دیگر مدعی حضور نیروهای ایرانی در کشورهای عربی و حمایت ایران از انصارالله یمن شد.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با طرح این ادعا که ایران در کشورهای عربی دخالت می کند بر ضرورت آن‌چه خروج نیروهای وابسته به ایران از تمام کشورهای عربی، پایان دادن به حمایت تسلیحاتی و موشکی از حوثی‌ها (انصارالله) که کشورهای عربی از جمله عربستان و قبله مسلمانان یعنی مکه را هدف قرار می‌دهند، نام برد، تاکید کرد.
الجبیر در ادامه ادعاهایش ایران را به تشدید درگیری‌های فرقه‌ای و مذهب و حمایت از تروریست متهم کرد.
** قدس ۹۷/۲/۱۷
*  جزئیات گفتگو با طرف ایرانی رافاش نمی کنم
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در گفتگویی با توجه به ضرب الاجل آمریکا درباره پذیرش یا رد برجام اظهار داشت که با طرفین ذیربط در حال گفتگوهای دیپلماتیک بوده اما جزئیات آن را فاش نمی کنم.
«ولادیمیر چیژوف» اظهار داشت: در حال حاضر نیز گفتگوهای دیپلماتیک درخصوص توافق هسته‌ای ایران انجام می‌شود، طرفین مرتبط با موضوع مدام در حال رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک هستند، با طرف ایرانی نیز گفتگوهایی صورت گرفته که جزئیات آن را نمی توانم فاش کنم.
*  ارتش ایران هشتمین قدرتِ جهان است
نشریه آمریکایی با استناد به داده‌های آماری، پرسنل نظامی ایران را بین آماده‌ترین نفرات در انجام عملیات نظامی قرار داد.
نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» این گزارش را با استناد بر گزارش سال ۲۰۱۷ وبگاه «گلوبال فایر پاور » تهیه کرده است.
در این فهرست کشورهای چین، هند، آمریکا، روسیه، کره شمالی، پاکستان، کره جنوبی، ایران، الجزایر، مصر، ویتنام، اندونزی، میانمار، کلمیبا و سرانجام ترکیه قرار دارند.
** خراسان ۹۷/۲/۱۷
*  افتتاح ۴۳۶ پروژه اقتصادی و تکمیل شدن زنجیره فولادی کشور در خراسان رضوی
در سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به خراسان رضوی ۴۳۶ پروژه اقتصادی و عمرانی با هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه جدیدآغاز خواهد شد. از مهم ترین پروژه‌های افتتاحی این سفر می‌توان به بهره‌برداری از کارخانه آهن اسفنجی در سبزوار و افتتاح واحد گندله‌سازی مجتمع فولاد خراسان که تکمیل کننده زنجیره تولید محصول در این مجتمع عظیم از معدن تا محصول نهایی است اشاره کرد.
*  افتتاح پنجمین نمایشگاه بزرگ صنعت نفت جهان در تهران
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دیروز با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت خارجی و با سخنرانی وزیر نفت کشورمان آغاز به کار کرد. بیژن زنگنه در سخنرانی گشایش این نمایشگاه ضمن توصیه به شرکت‌های خارجی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های نفتی، از تعریف بسته شش میلیارد دلاری برای مشارکت شرکت‌های داخلی در توسعه میادین نفتی خبر داد و اعلام کرد: ایران طرفدار قیمت‌های معقول نفت است. وی همچنین وعده اتمام شش فاز پارس جنوبی تا پایان سال را داد و از مصرف بالای بنزین خودروهای داخلی انتقاد کرد.
** اعتماد ۹۷/۲/۱۷
*  در حال پیگیری موضوع مومیایی هستم
رییس سازمان میراث فرهنگی روز گذشته برای اولین‌بار در مورد کشف جنجالی شهرری اظهارنظر کرد و در خصوص وضعیت فعلی مومیایی منتسب به رضاشاه می‌گوید: «به‌نظرم باید از بخش‌هایی که الان به آنها مربوط می‌شود و در اختیار آنهاست، بیشتر این پرسش را بپرسید. ما در حال پیگیری هستیم که ببینیم موضوع چه بوده است. اما خودمان هنوز ندیده‌ایم که بتوانیم کارشناسی کنیم. »
** شهروند ۹۷/۲/۱۷
*  گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ترزا می‌درباره برجام
رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس درباره مسائل مختلف ازجمله توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو کرد. کاخ‌ سفید با انتشار بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی ترامپ و می‌اعلام کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا در این گفت‌وگو بر تعهد خود برای تضمین عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تأکید کرده است. بنا بر اعلام کاخ‌ سفید، دو طرف همچنین درباره کره‌شمالی و دیدار پیش روی ترامپ با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی گفت‌وگو کردند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ابراز تأسف آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی از بی‌توجهی به برخی از آثار بزرگان و علما
حوزه /آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با اعضای هیئت مدیره‌ی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با ابراز تأسف از بی‌توجهی به برخی از آثار بزرگان و علمای جهان اسلام اظهارداشتند: وقتی به کتاب «الذریعه» مراجعه می‌کنیم می‌بینیم کتاب‌های زیادی وجود دارد که هنوز چاپ نشده است. این کتاب‌ها «حیف» است. نمی‌دانم چرا چاپ نمی‌شود.ایشان درادامه به انجام متن شناسی توسط برخی از دانشجویان و یا طلاب غیر متخصص انتقاد کردند و فرمودند: کسی که می‌خواهد متن‌شناسی کند باید به اخبار و احادیث احاطه و مبنای علمی داشته باشد.
نیروهای مسلح حافظ اسلام و دستاوردهای انقلاب هستند
رسا/ آیت الله نمازی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته عقیدتی سیاسی، از مسأله معاد و ظهور امام زمان(عج) به عنوان دو موضوع مهم و اساسی در قرآن و سنت نام برد. آیت الله نمازی گفت: تفاوت نیروهای مسلح در نظام توحیدی با سایر نیروهای مسلح در نظام های دیگر جهان در دفاع از اسلام و ارزشها است و نیروهای مسلح در نظام اسلامی حافظ اسلام و دستاوردهای انقلاب هستند.
امید به آینده نقش کلیدی در حیات جامعه ایفا می‌کند
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در همایش گفتمان مهدویت گلپایگان گفت: یکی از حقایقی که برای همه انسان ها نقش تأثیرگذار دارد، امید به آینده است که نقش کلیدی برای حیات جامعه ایفا می‌کند.عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به اینکه قرآن و کلمات نورانی پیامبر و اهل بیت (ع) جامعه بشری را به آینده‌ای روشن نوید می‌دهد، تصریح کرد: این امید را ما در فرهنگ مهدویت از آن به نام انتظار فرج یاد می‌کنیم یعنی امید به آینده‌ای روشن که جهان حالت تحول و دگرگونی پیدا خواهد کرد.
نگاه جامع و متوازن در مدیریت آموزش و پرورش ضروری است
فارس/ آیت‌الله اعرافی در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تعلیم و تربیت وظیفه‌ای مهم است که بر عهده آموزش و پرورش است اظهار کرد: باید در مسئله تعلیم و تربیت نگاه جامع داشته باشیم. مدیر حوزه‌های علمیه درادامه سخنان خود گفت: مدیران آموزش و پرورش و تمام مراکز علمی و فرهنگی باید یک رویکرد جامع و متوازن در زمینه تعلیم و تربیت داشته باشند و این نگاه و رویکرد جامع باید از مدیریت شروع شود تا به رده‌های پائین نیز سرایت کند.
حمایت عملی از کالای ایرانی به اشتغالزایی پایدار کمک می‌کند
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کعبی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم که حقیقتاً تولید در کشور تقویت شود و همین مساله به ایجاد اشتغال بینجامد باید از کالای ایرانی به معنای واقعی حمایت کنیم و این حمایت ها صرفاً شعاری و صوری نباشد.عضو جامعه مدرسین همچنین بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و نیز واردات بی رویه تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری مسئولان در عرصه‌های اقتصادی باید منجر به تقویت تولید ملی شده و از آن سو برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ما طوری باشد که مردم گرایش و رغبت به خرید و مصرف کالای ساخت داخل را داشته باشند.
دیگر درباره کناره‌گیری اسد صحبت نمی‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/سفیر فرانسه در روسیه با اعلام اینکه پاریس در پی تمرکز بر مبارزه با تروریسم در سوریه است، گفت: فرانسه دیگر خواستار کناره‌گیری بی‌قید و شرط رئیس‌جمهور سوریه نیست.سیلوی برمن، در پاسخ به سوالی در مورد اهداف اصلی فرانسه در سوریه گفت: اول از همه، مبارزه با تروریسم هدف اصلی ما است. فرانسه از این جهت با روسیه هم راستا است. دومین مشکل اصلی مسئله پناهجویان است.
انگلیس ۷ هزار نیروی مستقر در عربستان دارد
فارس/شبکه خبری راشاتودی ضمن اشاره به یک سند دولت انگلیس اعلام کرد: این سند تحت عنوان «حمایت پرسنل بریتانیایی از نیرو‌های نظامی سعودی — مخاطرات، آگاهی و مسئولیت» است. بر اساس این سند معلوم می‌شود، اکنون و در حالی که عربستان در حال جنگیدن با تجهیزات و تسلیحات انگلیسی در یمن است، هفت هزار انگلیسی شامل پیمانکار، کارمند، نیروی خدمات اجتماعی و پرسنل نظامی در عربستان برای کمک به نیروی هوایی سعودی و دیگر نیرو‌های امنیتی این کشور مستقر هستند.
پیروزی بزرگ مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان
باشگاه خبرنگاران/نتایج غیررسمی انتخابات لبنان حاکی از پیروزی بزرگ مقاومت و کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان از سوی حزب‌الله و احزاب متحد آن است.آمارهای اولیه و نتایج غیررسمی شمارش آرای انتخابات پارلمانی لبنان نشان می‌دهد جنبش مقاومت حزب‌الله و احزاب سیاسی متحد آن دستکم ۶۷ کرسی از مجموع ۱۲۸ کرسی پارلمان را به دست آورده‌اند.احزاب متحد حزب‌الله شامل جنبش امل به رهبری «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان، جنبش مسیحی میهنی آزاد به رهبری «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور و سایر گروه‌ها و اشخاصی می‌باشند که سلاح مقاومت را سرمایه لبنان برای دفاع از خود می‌دانند.
کمبودی درمنابع ارزی کشور نداریم
باشگاه خبرنگاران/رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع ارزی کشور کافی است بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ میلیارد دلار عرضه ارز بیشتر از نیاز داریم .
نوبخت با اشاره به نوسانات بازار ارز تصریح کرد:در چنین شرایطی از خود مردم انتظار داریم کمک کنند تا با از بین رفتن تقاضاهای کاذب و غیر ضروری ،فشار غیر واقعی در بازار ایجاد نشود.رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:بازار ارز بخش کوچکی از اقتصاد ۴۲۰ میلیارد دلاری کشور است و مشکل اساسی ندارد.
طومار تروریسم در عراق در هم پیچیده شد
مهر / ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در کنفرانس خبری خود با «ایمن الصفدی» همتای اردنی اش تاکید کرد: طومار تروریسم در عراق که به مدت زیادی باز بود در هم پیچیده شد و عراق از این نبرد پیروزمندانه خارج شد. درست است که این پیروزی در عراق محقق شد اما منافع تمام کشورهای منطقه و حتی تمام کشورهای جهان در آن بود.وی در ادامه افزود: عراق توانست هیمنه تروریسم را از بین ببرد.
احتمال ادامه برجام با چین و اروپا
مهر/رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: یکی از گزینه‌های پیش روی ما در صورت خروج آمریکا و در صورت تامین منافع ایران ادامه برجام با چین و اتحادیه اروپا خواهد بود. محمود واعظی در خصوص وضعیت بازار ارز کشور گفت: حدود دو هفته پیش تصمیمی برای ساماندهی بازار ارز گرفته شد و مشکلی برای تامین ارز لازم نداریم. کمیته‌ای در بانک مرکزی تشکیل شده تا نیازهای مردم به ارز خارجی تامین شود.
تل آویو همچنان نگران پاسخ ایران به تجاوزاتش در سوریه است
ایرنا/روزنامه’رای الیوم’ اعلام کرد: رژیم صهیونیستی همچنان نگران پاسخ ایران به تجاوزاتی است که این رژیم به خاک سوریه داشته است و به همین دلیل برای مقابله با آن تلاش می‌کند.رای الیوم افزود: منابع نظامی صهیونیستی مدعی شدند که ایران برای انتقام حمله به فرودگاه التیفور (T4) سوریه، می‌خواهد به شمال فلسطین اشغالی حمله کند.
به گفته این منابع، این گزارش ها در نشست دیروز یکشنبه شورای امنیتی و سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی مطرح شد که به بررسی تنش موجود در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی و موضوع توافق هسته‌ای با ایران پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *