خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۶

  • آیت الله جوادی آملی: حمایت نکردن از مفسدان سیاسی و اقتصادی جهاد کبیر است
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: برای حمایت از تولید داخلی جلوی قاچاق گرفته شود
  • آیت الله مدرسی یزدی: خروج آمریکا از برجام، سودی برای آنها ندارد
  • آیت الله اعرافی: دین حرف‌های جدیدی برای غرب دارد
  • آیت الله کعبی : فضای رسانه‌ای باید از هیمنه دشمن خارج شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی: امکان شکل‌گیری هیچ‌گونه جنگی علیه ایران متصور نیست

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۶
*  ۳۴ هزار خودرو، غیرقانونی وارد کشور شده است
عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از واردات غیرقانونی ۳۴ هزار خودرو به کشور خبر داده است.
امیر خجسته با اشاره به واردات غیر قانونی خودرو، اظهار کرد: به عنوان ریاست فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از فساد گسترده در گمرکات پرده برداشتم و تاکید کردم که بیش از ۵۳۰۰ دستگاه خودرو با تبانی گسترده تجار و مسئولین گمرکات به طور قاچاق وارد کشور شده است.
*  ادعای بوستون گلوب درباره دیدار کری با ظریف در نیویورک
به نوشته روزنامه بوستون گلوب، جان کری وزیرامورخارجه پیشین آمریکا در ماه‌های اخیر دیدارهای خصوصی و تماس‌های تلفنی متعددی را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی انجام داده است. این روزنامه ادعا کرد: در همین زمینه جان کری که برای حصول توافق هسته‌ای تلاش زیادی کرده بود، با محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران که ماه گذشته برای شرکت در یک نشست در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد، دیدار و درباره راه‌های حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کرد.
** همشهری ۹۷/۲/۱۶
*  ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون هزینه هر تحقیق و تفحص مجلس
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای قم در مجلس گفته است: هر تحقیق و تفحص در مجلس بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و در آخر مشکلی از مشکلات مردم را حل نمی‌کند. او گفته است: برای طرح‌های تحقیق و تفحص هزینه می‌شود، نماینده‌ها وقت می‌گذارند، می‌روند و بررسی می‌کنند اما با لابی‌ها، بی توجهی‌ها و پرداختن به موارد غیر مهم، آنها فراموش می‌شوند و بی نتیجه می‌ماند.
*  انصراف اسرائیل از عضویت در شورای امنیت
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم از عضویت در شورای امنیت انصراف داده است. دلایل این انصراف به طور رسمی اعلام نشده است اما منابع دیپلماتیک در این سازمان به رویترز گفته‌اند که نماینده رژیم اسرائیل نتوانسته نظر اعضای سازمان ملل را برای کسب کرسی غیردائم شورا جلب کند، بنابراین ترجیح داده درخواست عضویت را لغو کند.
نماینده فلسطین و برخی دیگر کشورهای مسلمان طی روزهای اخیر مشغول رایزنی برای جلوگیری از عضویت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت بوده‌اند.
** کیهان ۹۷/۲/۱۶
*  ۳ لایحه فاجعه‌آفرین در دستور کار امروز مجلس
امروز بررسی ۳ لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «اصلاح قوانین مبارزه با تامین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» در دستور کار مجلس قرار دارد.
این لوایح سه‌گانه با درخواست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از سوی دولت به مجلس فرستاده شده است.
*  برجام توافق وحشتناکی است چون ایرانی‌ها هنوز مرگ بر آمریکا می‌گویند!
ترامپ گفته «برجام توافق وحشتناکی است چون ایرانی‌ها هنوز مرگ بر آمریکا می‌گویند!»
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست «انجمن ملی سلاح» با اشاره به برجام گفت: ما آن توافق وحشتناک را امضا کرده‌ایم و آنها در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند و مرگ بر آمریکا می‌گویند.
*  ۱۱۴۳ مجروح در ششمین تظاهرات بازگشت
تظاهرات بازگشت در نزدیکی مرزهای غزه برای ششمین جمعه برگزار شد و نیروهای ‌اشغالگر برای ممانعت از رسیدن فلسطینی‌ها به دیوار امنیتی طبق روال گذشته، از گاز ‌اشک‌آور و گلوله‌های جنگی استفاده کردند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده، یک هزار و ۱۴۳ نفر در پی یورش نظامیان صهیونیست مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است.
 **شرق ۹۷/۲/۱۶
*  چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل حمله تروریستی داعش
چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل داعش در حمله به مجلس و حرم امام خمینی(ره)، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه، به اتهامات متهم ردیف سوم (ر.ب) رسیدگی شد. ر.ب در این جلسه در جایگاه حاضر شد و به دفاع از خود پرداخت.
*  پیشنهاد تشکیل «سازمان ملی مهاجرت کشور»
در جلسه شورای‌عالی اداری که روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد، وزیر کشور پیشنهاد تشکیل «سازمان ملی مهاجرت کشور» را مطرح کرد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به مشکلات و مسائل فعلی کشور که در رابطه با حضور مهاجران و اتباع خارجی وجود دارد، بر ضرورت مدیریت یکپارچه امور مربوط به اتباع و مهاجران خارجی در قالب یک سازمان تأکید کرد. در این جلسه قرار شد این موضوع در دولت مورد بررسی قرار گیرد و ضمن نظرخواهی از دستگاه‌های متولی، درباره ضرورت تشکیل چنین سازمانی مطالعه و نتیجه آن به جلسه آتی شورای‌عالی اداری اعلام شود.
** ایران ۹۷/۲/۱۶
*  دیدار دوباره دوستی با کروبی
فرزند مهدی کروبی خبر از دیدار دو روز پیش اسماعیل دوستی با مهدی کروبی داد و گفت: من از مقامات شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی به دنبال حل موضوع و رفع حصر است. حسین کروبی در ارزیابی دیدارهای انجام شده و تأثیر آنها برای گشایش‌های بیشتر یا رفع حصر بیان کرد: من از مقامات شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی به دنبال حل موضوع و رفع حصر است ولی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند و زمان خاصی برای این موضوع اعلام نکرده‌اند.
*  خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی جریان یافته است
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات که در اولین نشست برنامه‌ریزی روز جهانی قدس سخن می‌گفت، اظهار داشت: با ورود نسل سوم و چهارم فلسطینیان به میدان مبارزه و ازجان گذشتگی و نثار بیش از ۵۰ شهید و هزاران زخمی در این مدت، خون تازه‌ای در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی جریان یافته که به یاری خداوند متعال ثمربخش خواهد بود و اراده امت اسلام اجرای توطئه امریکایی- صهیونیستی انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس را با هزینه‌ای سنگین روبه‌رو خواهد ساخت. وی افزود: امروز موضوع راهپیمایی‌های «بازگشت» به عنوان راهبرد جدیدی که در فلسطین شکل گرفته است، تحولی جدی را رقم زده و با میدان آمدن خیل عظیم مردم، «نفی اسرائیل» بیش از پیش در اراده فلسطینی‌ها دنبال می‌شود.
*  استقبال «اتحادیه عرب» از قطع روابط مغرب با تهران
اتحادیه عرب در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک مغرب با ایران حمایت کرد. «محمود عنیفی» سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت: با تصمیم مغرب برای قطع روابط با ایران به دلیل مداخلات خطرناک و مردود تهران در امور داخلی این کشور (مغرب) اعلام همبستگی می‌کنیم. هفته گذشته «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب، ایران را متهم کرد که از طریق حزب‌الله لبنان، روند تجهیز گروه نظامی-سیاسی «جبهه پولیساریو» به اسلحه را تسهیل کرده است و پس از آن بود که مغرب از قطع روابط خود با تهران خبر داد. این اتهام بلافاصله از سوی ایران و حزب‌الله لبنان تکذیب شد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۶
*  پرونده اختلافات شیعه و اهل سنت باید بسته شود
«أحمد الطیب» شیخ الازهر در جمع مسلمانان سنگاپور گفت: مسلمانان باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و پرونده اختلاف‌های شیعه و اهل سنت نیز باید بسته شود. الطیب گفت: متاسفانه در برخی مناطق جهان مردم به نام دین کشته می‌شوند در حالی که چنین اعمال و رفتارهایی هیچ ربطی به هیچ دینی ندارد و ادیان مختلف از آن مبری هستند.
*  مشکلات نظام اداری سرعت توسعه کشور را کند کرده است
معاون اول رییس جمهور گفت: نظام اداری کشور نقشی اساسی در توسعه کشور دارد اما متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که به جای آنکه نظام اداری کمک به پیشبرد توسعه کشور داشته باشد، به ترمزی تبدیل شده که سرعت توسعه کشور را کند می‌کند.
اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی اداری با بیان این که نظام اداری فعلی کشور با مشکلات جدی مواجه است، افزود: نظام اداری کشور نه تنها کمکی به توسعه کشور نمی‌کند بلکه از رضایتمندی مردم نیز می‌کاهد.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۶
*  رزمایش مشترک ایران و عمان با مشارکت‌ شناورهای ارتش و سپاه
طی روزهای آینده رزمایش مشترک دریایی بین ایران و عمان برگزار می‌شود. صبح دیروز سرتیپ راشد بن‌سعید البلوشی، معاون عملیات و برنامه‌ریزی رئیس ستاد نیروهای مسلح عمان در صدر یک هیات نظامی برای شرکت در چهاردهمین کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان وارد تهران شد. در جریان برگزاری این کمیسیون پیرامون مسائل دوجانبه نظامی و امنیتی بین ۲ کشور مذاکره شد. در این کمیسیون همچنین بنا شد رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی بین نیروی دریایی عمان و نیروهای دریایی ارتش و سپاه با مشارکت شناورهای مرزبانی ناجا طی چند روز آینده در آب‌های خلیج‌فارس برگزار شود.
*  کشتی کریستال مقصر سانحه سانچی شناخته شد
پس از حدود ۴ ماه از وقوع سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی و کشتی فله‌بر کریستال، نادر پسنده رئیس هیات ایرانی بررسی سانحه، دلایل این حادثه مرگبار را اعلام کرد و گفت: بر اساس نظریه ایران، پاناما و بنگلادش کشتی کریستال مقصر بوده است.
** جوان ۹۷/۲/۱۶
*  امکان شکل‌گیری هرگونه جنگی علیه ایران مردود است
علی شمخانی در گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به اظهارات و اقدامات رئیس جمهور متوهم امریکا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: موفقیت یا شکست برجام به عنوان توافقی سیاسی و امنیتی که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده، آزمونی تاریخی برای ارزیابی اثرگذاری منطق گفت‌وگو به جای منازعه و همچنین میزان کارایی نهادهای بین‌المللی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز چالش‌های گوناگون در جهان است. دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین ابعاد جنگ ادراکی که از سوی امریکا و رژیم صهیونیستی برای قرار دادن گزاره جعلی تسلیم- جنگ در برابر افکار عمومی دنبال می‌شود، اظهار داشت: به عنوان مسئول نهاد امنیت ملی کشور با صراحت و اطمینان اعلام می‌کنم که به دلیل برآورد دشمنان از اقتدار سیاسی و آمادگی نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی و همچنین فقدان اراده، انسجام و توان عملیاتی دشمن، امکان شکل‌گیری هیچ‌گونه جنگی متصور نیست.
*  آسمان عربستان برای ما باز می‌شود
اسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی باز شدن حریم هوایی عربستان به روی هواپیماهای اسرائیل را دستاوردی مهم و غیرعادی خواند. کاتس در کنفرانس «‌اسرائیل‌» با موضوع هوانوردی وابسته به اتحادیه خلبانان اسرائیل گفت: شرکت هواپیمایی «‌ایر ایندیا‌» پرواز خود را ماه مارس با موافقت مقامات عربستان اجرایی کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۶
*  اعمال نظر شورای نگهبان در مورد کنوانسیون پالرمو قانونی بود و باید انجام می‌شد
عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با بحث پالرمو و اشکالات وارده به آن و دلیل رفع نشدن این مشکل توسط دولت چه بوده است؟ اظهار کرد: در مورد دلیل و اینکه متوجه نشده اند در حال حاضر نمی توانم پاسخی بدهم، اما اینکه شورای نگهبان باید به این موارد ایراد بگیرد و در این جو دخالت کند امری روشن است و اشکال خاصی هم نیست. وظیفه ما بررسی و اعلام نظر بود که انجام شد و تاکید می‌کنم که این وظیفه قانونی ما بوده است و ما باید این کار را انجام می‌دادیم. سخنگوی شورای نگهبان در ادامه افزود: علاوه بر اشکالات و ابهامات موجود در این مصوبه، متن ارسالی صراحتا با بعضی از متن‌های منتشره که در ماده ۴۱ معتبر شناخته شده‌اند، مطابقت ندارد و در مواردی تطابق آن با شرع نیز ابهام دارد.
** رسالت ۹۷/۲/۱۶
*  حمایت نکردن از مفسدان سیاسی و اقتصادی جهاد کبیر است
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس اخلاق هفتگی خود با تفسیر سی‌امین جمله حکیمانه نهج البلاغه گفت: در این جمله از امیر مؤمنان(ع) در مورد ایمان سؤال شده است و ایشان ایمان را «صبر، یقین، عدل و جهاد» توصیف کردند.وی با اشاره به معنای جهاد از دیدگاه امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) جهاد را «امر به معروف و نهی از منکر، صدق و راستى در معرکه نبرد و کینه و دشمنى با فاسقان» توصیف کرده‌اند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حمایت نکردن از تبهکاران و رشوه گیران و مفسدان سیاسی و اقتصادی یکی از شعبه های جهاد کبیر است، عنوان کرد: اگر شخصی به همه مبانی ایمان عمل کند، خداوند او را در هر کجا که نیاز به کمک داشت، یاری خواهد کرد.
*  سند ۲۰۳۰ مبانی دینی نسل ‌آینده را هدف گرفته است
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: سند ۲۰۳۰ مبانی دینی نسل ‌آینده را هدف گرفته است. آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برنامه ریزی برای تعلیم و تعلم بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم تابع مذهبی هستیم که این قدر به علم و عالم اهمیت می‌ دهد و امیدواریم در مسیر مسئولیت خود موفق باشید. وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌ شوند، البته جامعه معلمان جامعه ای مورد احترام هستند ولی به ما خبر می‌ رسد که در برخی مراکز سند ۲۰۳۰ در حال اجراست که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را در بین فرزندان ما خراب می‌ کند گفت: باید مراقب برنامه‌ها و کتاب‌ها باشیم و حرکات غیر مسئولانه را رصد کنیم، بنابراین عمل شما عبادت است و مسئولیت شما هم سنگین است چراکه همیشه در کنار کوه‌های بلند دره‌های عمیق وجود دارد.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۶
*  با برجام و یا بدون برجام به مقاومت خود ادامه می‌دهیم
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته جفا و جنایت‌های بسیاری از آمریکا دیدیم، اما مقاومت کردیم، گفت: با برجام و یا بدون برجام به مقاومت خود ادامه می‌دهیم.
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: برجام آزمایشگاه خوبی بود تا موافقان، مخالفان و کسانی که به امضاء و تعهدات خود احترام قائلند، شناخته شوند. وی افزود: با به نتیجه رسیدن برجام، کسی نباید تصور کند این توافق انتخاب بین خوب و خوب‌تر بوده، بلکه فرصتی بین انتخاب بد و بدتر است.
** آرمان ۹۷/۲/۱۶
*  جزئیات جدید از تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان
رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص ازصندوق ذخیره فرهنگیان ‌با اشاره به نقش پر رنگ فرهنگیان در اساسنامه جدید صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: طرح تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس ارائه می‌شود.‌ کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ نفر در خلال بررسی ابعاد این پرونده روانه زندان شدند عنوان کرد: گزارش ۵ هزار صفحه‌ای که توسط کمیته تحقیق و تفحص جمع‌آوری شده بود پس از قرائت در صحن علنی مجلس برای رسیدگی و صدور رأی نهایی به قوه قضائیه ارسال شده است.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۶
*  توان عملیات ناجا به ویژه مرزبانی باید تقویت شود
فرمانده نیروی انتظامی گفت: توان و آمادگی عملیاتی ناجا در حوزه ماموریتی به ویژه مرزبانی باید تقویت و ضعف‌ها برطرف شود. سردار حسین اشتری در نشست فصلی فرماندهان، روسا و مدیران ناجا افزود: نیروی انتظامی در بحث انضباط بخشی و کوچک سازی در میان نیرو‌های مسلح از جایگاه مطلوبی برخوردار است.
وی با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: باید این موضوع همچنان از اولویت‌های سال جاری به شمار آید و در پی تقویت آن باشیم.
*  ایران به انصارالله یمن پهپاد و موشک بالستیک داده است!
در اقدامی همسو با جوسازی‌های رسانه‌ای اسرائیل علیه ایران، عربستان نیز مدعی شده است که ایران به انصارالله یمن موشک‌های بالستیکی داده است.
عبدالله المعلمی در پیامی به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل مدعی شده است که ایران به گروه انصار‌الله یمن تعداد زیادی موشک بالستیک، پهپاد و مین‌های دریایی داده است و افزوده که این اقدام در پی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت صورت گرفته است.
وی همچنین از آنچه سهل انگاری شورای امنیت در برابر نقض قطعنامه‌های این نهاد از سوی ایران و انصارالله توصیف کرده ابراز تأسف کرده است.
** قدس ۹۷/۲/۱۶
*  برای حمایت از تولید داخلی جلوی قاچاق گرفته شود
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: زمانی تولید و اشتغال نتیجه می‌دهد که جلوی قاچاق کالا گرفته شود مردم هم به فکر استفاده از تولید داخلی می‌افتند.
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم کشور سازندگی انسانهاست، گفت: در این زمینه اسلام برنامه‌های زیادی را ارائه داده که یکی از آنها ایجاد سازندگی ایمان و عقیده است.
*  خنثی سازی ۱۵ مورد هواپیماربایی توسط سپاه حفاظت
سردار علی نصیری فرمانده سپاه حفاظت گفت: از سال ۶۳ که ماموریت حفاظت از هواپیماها به سپاه واگذار شد، ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی شد که ۱۱ مورد با اقدامات عملیاتی و چهار مورد هم بدون اقدامات فیزیکی خنثی شد.
** خراسان ۹۷/۲/۱۶
*  خروج ۲.۵ میلیارد دلار از کشور با ارزهای مجازی
پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تا به امروز رقمی بیش از ۲.۵ میلیارد دلار برای خرید ارز دیجیتالی از کشور خارج شده و بیشتر فعالان حوزه پول دیجیتالی برای سفته‌بازی و سودهای کلان وارد این عرصه می‌شوند. وی با اشاره به لزوم استفاده از ارز دیجیتال ملی گفت: ارز رمزنگاری‌شده ملی می‌تواند یک بستر برای پیمان‌های پولی چندجانبه میان ایران و کشورهای دیگر باشد. همچنین یکی از مزایای ارز دیجیتال نبود ارتباط با رگولاتور مالی ایالات متحده آمریکاست و همین مسئله باعث شده تا تحریم‌ها دور زده شود.
*  ۱۰ مشتری نفتی ایران
پلاتز در گزارشی به ۱۰ کشور عمده خریدار نفت ایران اشاره کرده است که در آن چین جایگاه نخست و هند جایگاه دوم را دارد. در این گزارش اشاره شده که ترکیه، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، یونان، امارات متحده عربی و اسپانیا جایگاه‌های چهارم تا دهم را دارند. این گزارش نشان می‌دهد صادرات ایران به سه کشور سوریه، تایوان و مالزی در ماه ژانویه متوقف شده است.
** اعتماد ۹۷/۲/۱۶
*  فروش اقامتگاه رضاشاه در جزیره موریس
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اعلام کرده است وزارت امور خارجه درخواست صدور مجوز فروش ملک متعلق به دولت ایران موسوم به کاخ والری (Valory) در منطقه موکا (Moka) جزیره‌ موریس را به دولت ارایه کرده است. این کاخ نخستین اقامتگاه رضا شاه در جزیره موریس بود که در سال‌های اخیر به حال خود رها شده و در حال تخریب بود. قرار است درآمدهای ناشی از فروش این ملک پس از واریز به حساب خزانه عمومی کشور، صرف تکمیل برخی پروژه‌های مد نظر وزارت خارجه جمهوری اسلامی شود.
** شهروند ۹۷/۲/۱۶
*  نشست مشترک کمیسیون شوراها با اعضای شورای نگهبان
کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در جلسات این هفته ضمن بررسی لایحه قانون مبارزه با پولشویی، نشست مشترک با اعضای شورای نگهبان به منظور تبادل‌ نظر در خصوص قوانین و مقررات انتخابات و رویکردهای اصلاحی آنها خواهد داشت. در ادامه جلسات هفتگی این کمیسیون، بررسی طرح‌های اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها و افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در این کمیسیون بررسی می‌شود.
*  تعیین شروط رجل سیاسی دخالت در کار قوه‌مقننه است
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی باید نسبت به تعیین شروط رجل سیاسی اقدام کند تا شورای نگهبان نتواند بی‌جهت فردی را ردصلاحیت کند. علی مطهری درخصوص ارزیابی شروط مشخص‌شده از سوی شورای نگهبان برای رجل سیاسی گفت: اساسا اقدام شورای نگهبان در تعیین شرایط رجل سیاسی نوعی قانونگذاری بوده و دخالت در کار مجلس شورای اسلامی تلقی می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خروجی مدرسه باید انسان مسجدی باشد
فارس/آیت‌الله سبحانی در دیدار جمعی از خیرین مدرسه ساز گفت: مدرسه سازی یک نوع از امر به معروف است، مدرسه سازی کمک به فرهنگ کشور است.استاد حوزه علمیه قم افزود: در کشورهای مختلف اسلامی مدارس در کنار مساجد است و خروجی مدرسه باید انسان مسجدی باشد؛ فرهنگی که محتوایش مسجد نباشد و مسجدی که فرهنگ نداشته باشد، مناسب نیست.وی با انتقاد از وضعیت حجاب ادامه داد: وضعیت حجاب بانوان در شهر قم مناسب شهر کریمه اهل‌بیت(س) نیست و این مساله به دلیل ضعف کار فرهنگی در مدارس است.
دین حرف‌های جدیدی برای غرب دارد
رسا/آیت الله اعرافی در همایش «آکادمی اسلامی آلمان و ظرفیت‌های بین المللی حوزه‌های علمیه» با بیان این که وضعیت علمی در اروپا و آمریکا در سطح بالایی قرار دارد و نباید آنها را دست کم گرفت، تأکید کرد: ما به فیلسوفان، متکلمان، مفسران، فقیهان و نظریه پردازانی نیازمند هستیم که با فیلسوفان غربی پنجه در پنجه بیاندازند و آنها را مغلوب کنند.مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به این که دین ما متکی بر فقه پویا و بالنده و فلسفه و حکمت ریشه دار است، یادآور شد: دین ما حرف‌های جدید بسیاری برای گفتن دارد و قابل عرضه به غرب است و برای همین نیازمند اقدام خشن نیستیم، بلکه با نگاهی عالمانه و منطقی قوی آن را به همه عرضه می کنیم.
فضای رسانه‌ای باید از هیمنه دشمن خارج شود
رسا/آیت الله کعبی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای در جهان امروز، بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها از سوی رسانه‌های انقلابی و حوزوی تأکید کرد و خواستار رویکرد تهاجمی این رسانه‌ها در برابر دشمنان شد.وی افزود: رسانه‌های داخلی و انقلابی هیچگاه نباید در میدان رسانه‌ای دشمنان بازی کنند بلکه باید با سناریوی مناسب در صدد ادای رسالت خود باشند.عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی باید از هیمنه دشمن خارج شود؛ تقویت پیام رسان‌های داخلی، عملکرد حرفه‌ای رسانه‌ها، شناخت اولویت‌ها و پرهیز از حاشیه‌ها را از الزامات این موضوع دانست.
خروج آمریکا از برجام، سودی برای آنها ندارد
ایرنا/ آیت الله  مدرسی یزدی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مرتب در هفته‌های اخیر تهدید به خروج از برجام کردند افزود: خروج آنها اگر هم اتفاق بیفتد ماهیت آمریکا و حامیان او را در جهان به خوبی نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های آمریکایی‌ها در خصوص برجام، ظاهری و تبلیغاتی است ادامه داد: قطعا دولت و ملت شجاع ایران در صورت خروج آمریکا از برجام دست بسته نیست و دارای برنامه و موضع‌گیری اصولی است.عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام نه تنها هیچ سودی برای آنها ندارد که در عمل، بد عهدی دشمنان و همچنین اقتدار ملت و کشور ایران اسلامی را در منظر جهانیان به خوبی نشان می دهد.
درباره توان نظامی  ایران مذاکره‌ نخواهیم کرد
تسنیم/سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توان دفاعی هر کشور منحصراً در اختیار همان کشور است و قابل مذاکره نیست. نقوی حسینی با اشاره به نزدیک شدن به ۲۲ اردیبهشت و احتمال خروج آمریکا از برجام، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در این باره انجام شده است.
استکهلم از برجام حمایت می کند
 ایرنا/سفیر و سخنگوی نمایندگی دائم سوئد در سازمان ملل متحد از حمایت همه جانبه این کشور از برجام در راستای مواضع اتحادیه اروپا تاکید کرد.کارل اسکاو با اشاره به اظهارات مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: مواضع سوئد حمایت از برجام است.
کشف انبار بزرگ تسلیحات تکفیری‌ها در عراق
مهر/ ارتش عراق طی عملیاتی در استان صلاح الدین موفق به کشف یک انبار نگهداری تسلیحات متعلق به تروریست‌ها شد.در همین ارتباط، یک منبع امنیتی عراق تأکید کرد که در این انبار تسلیحات، مقادیر زیادی از بمب‌ها و موشک‌های تکفیری‌ها کشف و ضبط شده است.در این انبار کشف شده همچنین مقادیر قابل توجهی از خمپاره‌های آماده شلیک یافت شده است.
 هدف آمریکا از «معامله قرن» محو فلسطین است
مهر/ سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که هدف ایالات متحده از «معامله قرن» محو فلسطین است.ابوزهری تصریح کرد: در حال حاضر صهیونیستها تلاش می کنند تا از فرصت به دست آمده به دنبال حضور یک دولتِ کاملا صهیونیستی در رأس قدرت در ایالات متحده، برای نابودی کامل مسأله فلسطین بهره برداری کنند.وی ادامه داد: ملت فلسطین به مخاطر معامله قرن آگاهی دارد و قویا آن را رد می کند.
اسرائیل مجبور به پرداخت تاوان انتقال سفارت آمریکا به قدس است
مهر/ لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: اسرائیل باید خود را برای پرداخت تاوانی سنگین پس از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم (قدس) آماده کند.
رئیس جمهور وارد سبزوار شد
فارس/رئیس جمهور صبح امروز وارد فرودگاه سبزوار شد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی در جریان سفر دوروزه خود به خراسان رضوی ضمن دیداربامردم، پروژه فولاد سبزوار را افتتاح می‌کند.
مخالفت نمایندگان با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی
فارس/نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان با طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مخالفت کردند.وکلای ملت پس از بررسی و استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح در نهایت با ۱۳۹ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه با این طرح مخالفت کردند.
تأکید وکیل ترامپ بر تغییر حکومت در ایران
فارس/وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در همایش منافقین در واشنگتن، ضمن تأکید بر لزوم خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، خواستار تغییر حکومت ایران شد. «رودی جولیانی» افزود: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به تغییر رژیم (ایران) متعهد است. او سپس ادای پاره کردن یک کاغذ را به مثابه توافق هسته‌ای ایران درآورد.
۳ کشتی جنگی انگلیسی در بندر دوحه پهلو گرفت
مهر/وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو کشتی مین روب و یک کشتی برای اجرای عملیات هلی برن نیروهای دریایی انگلیس در بندر دوحه پهلو گرفت.در ادامه این بیانیه آمده است: این مانور مشترک در چارچوب همکاری‌های نظامی میان قطر و انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم صورت می گیرد.
ایجاد ۱۴۵ هزار واحد اقتصاد مقاومتی به همت بسیج
رسا/رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به لزوم اجرای همه جانبه اقتصاد مقاومتی در کشور از راه اندازی ۱۴۵ هزار واحد کوچک اقتصاد مقاومتی به همت این سازمان خبرداد. سردار غلامی با بیان این که در طول ۱۸ سال ۱۳۲ هزار پروژه کوچک در نقاط مختلف کشور ساخته شده است، خاطرنشان کرد: غیر از موضوع محرومیت زدایی در مسأله اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، به این مجموعه نیز فرمان اقتصاد مقاومتی داده شده است.
دستگیری عضو گروهک تروریستی منافقین در مشهد
مهر/ معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی از دستگیری عضو گروهک منافقین در مشهد خبر داد.این فرد بهایی بوده و قصد داشت با نفوذ و سوءاستفاده از مطالبات به حق کانون‌های صنفی مختلف که مورد حمایت نظام هستند، زمینه‌ را برای فعالیت‌های ضدامنیتی در مشهد فراهم کند.
۳۵ میلیون ایرانی سود سهام عدالت گرفتند
تسنیم/ مدیر کل دفتر امور سهام سازمان خصوصی سازی گفت: تا به امروز بیش از ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، سود سهام خود را به طور کامل دریافت کرده اند. دولت آبادی گفت: این میزان سود حدود ۳ هزار میلیارد تومان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *