خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۵

  • وزیر امور خارجه: آمریکا مسئول پیامدهای خروج از برجام خواهد بود
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: تشکیل هسته مرکزی حکومت امام زمان(عج) در گرو تربیت نسل جوان است
  • آیت الله خرازی: بزرگترین برکت انقلاب رهایی از سلطه مستکبران است
  • آیت الله نمازی: جامعه در نظام توحیدی باید مسلح به سلاح علم شود
  • آیت الله حسینی بوشهری: سربازان گمنام امام زمان(عج) دیده‌بانانی بیدار برای نظام هستند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: تمام اتکای شیعه در زمان غیبت به عمود ولایت فقیه و مراجع است

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۵
*  نشست ایران و ۴ کشور اروپایی در رم
نمایندگان وزارت خارجه ایران، فرانسه، انگلستان، آلمان و ایتالیا به همراه معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در شهر رم دیدار کردند. حسین جابری ‌انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور بحران‌های منطقه‌ای با بیان این که در این نشست درباره «بحران یمن» گفت‌وگو شده، گفت: «در این گفت‌وگوها، درخصوص ابعاد مختلف بحران یمن بویژه وخامت وضعیت انسانی در این کشور و گام‌های اولیه اعتمادساز برای حل بحران یمن رایزنی و تبادل نظر شد.»
*  افزایش حمایت از برجام در آمریکا
نتایج آخرین افکار سنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد، حمایت از برجام به بالاترین سطح خود رسیده و ۵۶ درصد آمریکایی‌ها خواهان ادامه توافق هسته‌ای با ایران هستند.
** همشهری ۹۷/۲/۱۵
*  فراخوان ۱۰ وزیر به کمیسیون‌ها
وزرای علوم، اقتصاد، اطلاعات، امور خارجه، نفت، بهداشت، راه و شهرسازی، کشور، ورزش و جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان به کمیسیون‌ها می‌روند. همچنین سئوال تعدادی از نمایندگان از محمدجواد ظریف و سیدعباس صالحی و همچنین گزارش کمیسیون‌ قضایی و حقوقی در مورد رد لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده قرار دارد. مجلس هفته گذشته در تعطیلات بود و از فردا جلسات خود را از سرمی‌گیرد.
*  توصیه‌های انتخاباتی آیت الله العظمی سیستانی
شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نمازجمعه کربلا به نقل از این مرجع جهان تشیع گفت: مشارکت در انتخابات مسئله‌ای شخصی است و به خود شهروندان مربوط می‌شود. اما مردم نباید به نامزدهای فاسد و ناتوان رأی دهند.
وی در ادامه به نقل از آیت الله العظمی سیستانی تاکید کرد: از هیچ گروه یا شخصیت سیاسی یا طایفه‌ای معین در انتخابات حمایت نخواهم کرد. مرجعیت شیعه عراق همچنین از شهروندان این کشور خواست در انتخابات منافع عراق را در اولویت نظرات خود قرار داده از حرکت به سوی حاکمیت فردی برحذر باشند.
** کیهان ۹۷/۲/۱۵
*  قدرت‌یابی سیاسی اسلام کابوس غربی‌ها است
غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان «دهه پنجم انقلاب؛ بایدها و نبایدها» با بیان اینکه قدرت‌یابی سیاسی اسلام کابوس و هراس غربی‌ها است گفت : غربی‌ها نمی‌خواستند که اسلام قدرتمند شود و از اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود هراس داشتند، آنها فکر می‌کنند در این صورت سرزمین‌های اسلامی از دستان آنها خارج خواهد شد.
*  حب و بغض مؤمن بر مبنای رضایت الهی است
رئیس‌مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در حب و بغض‌ها نباید ملاک فردی و شخصی مطرح باشد، مسائل شخصی در دل مؤمن جایگاهی ندارد بلکه دوست داشتن یا دشمنی مؤمن بنابر خواسته الهی است.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر انسان کسی را دوست بدارد متعلقات آن را نیز دوست خواهد داشت، ایمان دستگیره‌هایی دارد و برخی از آنها اطمینان بخش‌تر هستند، پیامبر اسلام(ص) فرمودند محکم‌ترین دستگیره ایمان حب و بغض به خاطر خداوند است.
وی با بیان اینکه کسی به اندازه اهل بیت(ع) انتساب به خداوند متعال ندارد، ابراز داشت: مؤمن به متعلقات محبوب خود یعنی خداوند متعال محبت دارد و این همان حب و بغض بر اساس خواسته الهی است.
** شرق ۹۷/۲/۱۵
*  تفاهم‌نامه همکاری ایران و اقلیم کردستان عراق امضا شد
تفاهم‌نامه همکاری ایران و اقلیم کردستان عراق، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شد. محمد شریعتمداری با بیان اینکه تفاهم امضاشده بین دو طرف فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها است، اظهار کرد: کمیته مشترکی برای پیگیری توافقات صورت‌گرفته تشکیل شده و از امروز به بعد با توجه به توافقات صورت‌گرفته با دولت عراق از طریق سفارت ایران در بغداد و سفارت عراق در تهران موضوعات پیگیری خواهد شد.
*  کمک آمریکا به ریاض در جنگ یمن
روزنامه «نیویورک‌تایمز»‌ می‌گوید: ارتش آمریکا چند ماه پیش نیروهای ویژه خود را به منظور پشتیبانی از عربستان‌سعودی در جنگ علیه حوثی‌ها به یمن اعزام کرده است. به گزارش این روزنامه، آمریکا چند ماه پیش دست‌کم ۱۰ نیروی ویژه ارتش آمریکا موسوم به «گرین برتس» را اعزام کرد تا به نیروهای سعودی مستقر در مرز یمن کمک کنند. این روزنامه می‌گوید: ازجمله وظایف نیروهای اعزامی یاد‌شده کمک به نیروهای عربستان در کشف و نابود‌کردن انبارهای مخفیانه موشکی و مواضع شورشیان حوثی یمن است.
** ایران ۹۷/۲/۱۵
*  آمریکا مسئول پیامدهای خروج از برجام خواهد بود
وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه در صورت خروج واشنگتن از برجام ایران پاسخ لازم را می‌دهد، گفت: در این صورت امریکا باید مسئولیت پیامدهای خروج از برجام را بپذیرد. محمدجواد ظریف این موضع را در پیامی ویدئویی که با انتشار در سایت یوتیوب همه مردم جهان را مخاطب قرار می‌داد، مطرح کرد. ظریف تأکید کرد: بگذارید یک بار برای همیشه مطلقاً روشن بیان کنم، ما نه امنیت خود را به دیگران می‌سپاریم نه درباره توافقنامه‌ای که با حسن نیت تاکنون اجرا کرده‌ایم، دوباره مذاکره می‌کنیم یا چیزی به آن اضافه می‌کنیم.»
*  اظهارات نتانیاهو حقه‌بازی بود
روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران را «حقه‌بازی» توصیف کرده است. نتانیاهو در نمایش تبلیغاتی جدید خود، زونکن‌ها و لوح‌های فشرده‌ای که به ادعای وی «اسناد و مدارک جدید» از برنامه هسته‌ای ایران بودند را نشان داد و مدعی شد تهران بعد از امضای برجام به صورت مخفیانه بُعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۵
*  ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها اختصاص یافت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب و تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به منظور گسترش فرصت‌های شغلی در روستاها اختصاص پیدا کرد.
علی لاریجانی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قم در تالار معصومیه فرمانداری این شهر افزود: این تسهیلات با نرخ سود حدود پنج درصد در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند در مسیر اشتغالزایی روستاییان در بخش‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و سایر فعالیت ها، سرمایه گذاری کنند.
*  رژیم بحرین برای دومین بار مسجد شیعیان در جنوب منامه را تخریب کرد
رژیم آل خلیفه برای دومین بار یک مسجد شیعیان در شهر حمد واقع در جنوب منامه را تخریب کرد. این مسجد که از جمله ۳۸ مسجدی است که پس از انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در سال ۹۰ تاکنون توسط رژیم بحرین تخریب شده‌اند، به تازگی توسط اهالی منطقه بازسازی شده و مردم با هزینه شخصی آن را بصورت موقت بنا کرده بودند که مجددا دولت بحرین آن را تخریب کرد.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۵
*  موافقت رهبرمعظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت اعیاد فرخنده‌ شعبانیه، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۷۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.
*  بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با حضور رئیس قوه قضائیه
جلسه بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود. تعدادی از طراحان طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان با آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه دیدار خواهند کرد. این دیدار برای بررسی این طرح و جلب نظر قوه قضائیه برای بررسی و تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. قرار است بررسی فوریت و کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان این هفته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.
** جوان ۹۷/۲/۱۵
*  اقدام علیه ایران با سیلی محکم مواجه خواهد شد
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اگر امریکایی‌ها با ایران وارد جنگ شوند سیلی محکمی خواهند خورد، تأکید کرد: اینها با ایران نمی‌جنگند، اگر هم بجنگند نابود می‌شوند.
آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به تهدیدات اخیر امریکا ضد کشورمان گفت: امریکا و اروپا عزم‌شان را برای از بین بردن اسلام جزم کرده‌اند، الان هم همانند گذشته امریکا با همراهی کردن اروپا و عربستان و نوکرش اسرائیل به دنبال لطمه زدن به مسلمانان و اسلام هستند. وی ادامه داد: به دنیای استکبار اعلام می‌کنیم ما ایستاده‌ایم؛ ما قوی و قدرتمند هستیم.
*  آمریکا از برجام عقب‌نشینی کند ایران هم خارج می‌شود
مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب، با اشاره به سخنان مقامات امریکا درباره برجام گفت: ایران بدون کوچک‌ترین نقصی به برجام متعهد است اما اگر امریکا از برجام عقب‌نشینی کند ما هم نخواهیم ماند.
علی اکبر ولایتی اظهار داشت: ایران برجام را همان‌گونه که تهیه شده می‌پذیرد و به هیچ عنوان کم یا زیاد کردن برجام مورد قبول نخواهد بود.
وی ادامه داد: حتی اگر کشورهای همسوی امریکا به ویژه اروپایی‌ها برای ماندن برجام، بخواهند با امریکایی‌ها در برجام تجدیدنظر کنند، مطمئناً یکی از گزینه‌های ما عقب‌نشینی از برجام است.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۵
*  گفت و گو با اروپایی‌ها درباره برجام ادامه دارد
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید گفت و گوها درباره برجام با اروپایی‌ها ادامه دارد و نگرانی‌های خود را با آنها در میان گذاشته ایم.
هدر نوئرت در نشست خبری خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: ترامپ و پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) ملاقات‌های زیادی در این باره داشته اند که برخی از آنها به دلایل امنیت ملی آمریکا پیش از مسئولیت پمپئو در وزارت خارجه انجام شده است، بنابراین وزیر خارجه از جزئیات کامل این موضوع آگاه است.
وی ادامه داد: البته امکان صحبت در خصوص جزئیات این گفت وگو‌ها وجود ندارد اما فقط می‌خواهم به شما اطلاع دهم این گفت وگو‌ها بسیار متداول اتفاق می‌افتد.
*  به برجام‌ پایبندیم تا زمانی که‌ دیگر طرف‌ها به آن متعهد بمانند
وزارت خارجه روسیه اعلام‌ کرد تا زمانی که دیگر کشورهای عضو برجام به تعهدات خود ‌پایبند باشند ما نیز پایبند می‌مانیم.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که هرگونه‌تغییری در برجام غیر قابل قبول است.
** رسالت ۹۷/۲/۱۵
*  هدف سند ۲۰۳۰ نفوذ دشمن در کشور است
آیت‌الله العظمی نوری ‌همدانی در دیدار رئیس و جمعی از اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز با اشاره به ارزش و اهمیت نیت خیر در کارها گفت: فعالیت شما نیز با توجه به نیت الهی که دارید ارزش و اهمیت زیادی دارد و مدرسه سازی از جمله احسان های ماندگار است.وی با اشاره به اینکه دشمنان به فکر نفوذ و ضربه زدن به انقلاب و نظام هستند، ابراز داشت: باید نسل دوم و سوم و چهارم انقلاب در مراکز شما تربیت بشوند تا با بیداری و هوشیاری معارف و دستاوردهای انقلاب را حفظ کنند. آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی ابراز داشت: آموزش و پرورش نیز باید خود را مرکز تربیت انسان‌ها بداند و معارف اسلام و انقلاب را در مدارس ترویج کند، از این رو ما با سند ۲۰۳۰ مخالفیم چون آن را نفوذ غرب در بین فرزندان خود می‌ دانیم و معتقدیم این سند مکر و حیله دشمنان از جمله صهیونیست‌ها علیه ماست.
*  تشکیل هسته مرکزی حکومت امام زمان (عج) در گرو تربیت نسل جوان است
آیت‌الله‌العظمی مکارم ‌شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان دعا برای تعجیل امام عصر‌(عج) است اما همه باید بدانیم دعا تنها کافی نیست.وی با تأکید بر ایجاد آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت افزود: حضرت ولی‌عصر(عج) برای ایجاد و اداره حکومتی که در قرآن به مؤمنان وعده داده‌ شده نیازمند یارانی است که امروز وظیفه تربیت آن بر عهده همه قرار گرفته است.استاد برجسته حوزه علمیه قم تربیت افراد صالح و بندگان ویژه را یک ابلاغ از طرف خداوند برای همه دانست و خاطرنشان کرد: باید هسته اصلی حکومت صاحب امر (عج) را آماده کنیم و این امر حاصل نمی‌شود مگر با تربیت نسل جوان و کودکان جامعه و باید توجه ویژه به امر آموزش و پرورش داشته باشیم.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۵
*  ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است، گفت: براساس گزارش این صندوق رشد ۴ درصدی، تقلیل بیکاری و کاهش نرخ تورم از دیگر شاخص‌های توسعه ایران در سالهای اخیر بوده است.
*  مراکش رابطه خود با ایران را قطع کرد
مراکش در تصمیمی‌عجیب پس از این که وزیر امور خارجه‌اش به تهران سفر و با محمدجواد ظریف دیدار کرد، تصمیم به قطع رابطه با ایران گرفت. مراکش، تهران را به حمایت از جبهه پولیساریو، جنبش استقلال‌طلب صحرای غربی، متهم و این موضوع را دلیل قطع رابطه با ایران اعلام کرد.
تصمیم دولت مراکش به قطع رابطه با ایران بلافاصله مورد حمایت سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس، عربستان سعودی، امارت متحده عربی و بحرین، قرار گرفت. دولت مراکش متحد عربستان سعودی محسوب می‌شود و احتمالاً این کشور به ترغیب ریاض، تصمیم به قطع رابطه با تهران گرفته است.
** آرمان ۹۷/۲/۱۵
*  حدود سه میلیون جویای کار داریم
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: حدود سه میلیون جویای کار در کشور وجود دارد که نمی‌توانیم نسبت به بیکاری آنها که اغلب جوان هستند، بی‌تفاوت باشیم. محمود واعظی گفته است: ایجاد شغل اولویت نخست دولت است که با سخنرانی نمی‌توان به آن دست یافت بلکه باید به سوی سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات و اموری از این دست رفت. وی اظهار کرد: منابع صندوق توسعه ملی نیز در همین راستا و در اختیار بخش خصوصی است و این نهاد مالی علاقه‌مند به همکاری در حوزه اشتغال است.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۵
*  فکر می‌کنم ترامپ در برجام بماند
مارک میدوز، قانونگذار جمهوری خواه که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد، گفت که انتظار دارد ترامپ حداقل برای کوتاه مدت در برجام بماند.
وی تصریح کرد: فکر نمی‌کنم که در هفته ی آینده در زمان ضرب العجل برجام رییس جمهور به طور کلی از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.او گفت: براساس گفت‌وگوهایی که با همکاران دموکرات و جمهوری خواه خود داشته ام، فکر می‌کنم این که بگوییم ترامپ در هفته آینده از برجام خارج خواهد شد صحیح نیست.
** قدس ۹۷/۲/۱۵
*  سپاه نمی‌تواند در برابر جنایات در خاورمیانه ساکت باشد
تولیت آستان قدس رضوی گفت: سپاه نمی‌تواند در برابر جنایاتی که به اسم تشکیل خاورمیانه جدید در جریان است و این نکته از زبان یکی از وزرای خارجه آمریکا صراحتا اعلام شد، نمی‌تواند ساکت باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش فرماندهان و رزمندگان نیروی دریایی سپاه مستقر در بندرعباس به مناسبت پاسداشت هفته عقیدتی سیاسی، طی سخنانی خشم و عصبانیت بی سابقه جریان سلطه جهانی از جبهه مقاومت و در صدر آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را واکنشی از روی استیصال به دلیل ناکامی و شکست‌های منطقه‌ای در برابر این جبهه عنوان کرد و گفت: امروز یکی از تأثیرگذارترین مجموعه‌هایی که نقشه‌های شوم دشمنان را به شکست کشانده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دلیل و مبنای هجمه‌ها و حملات سنگینی که متوجه این مجموعه است دقیقا متأثر از همین موضوع است.
*  تلاش می‌کنیم برجام حفظ شود
سخنگوی دولت انگلیس تاکید کرد: این کشور از توان و نفوذ خود برای حفظ برجام استفاده خواهد کرد.
ادوین ساموئل گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در راستای منافع ملی آمریکا، انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج«فارس» نیست. وی افزود: این توافق در همه جوانب خود جامع و بی نقص نیست و بخش‌هایی در آن وجود دارد که می‌تواند بهبود یابد. او ادامه داد:این توافق آغازی مهم است و تهدید احتمال آغاز یک رقابت تسلیحاتی هسته‌ای را بر طرف می‌کند.این توافق بستر لازم برای نظارت بازرسان سازمان ملل را فراهم می‌کند.
** خراسان ۹۷/۲/۱۵
*  محکومیت ۶ میلیارد دلاری ایران در آمریکا در پرونده ۱۱ سپتامبر!
در حالی که براساس گزارش رسمی کنگره آمریکا هواپیماربایان واقعه ۱۱ سپتامبر از کشورهای عربستان، امارات، لبنان و مصر بودند و ۱۴ تن از هواپیماربایان، ملیت سعودی داشتند اما هفته گذشته دادگاهی در نیویورک، ایران را به پرداخت بیش از شش میلیارد دلار به‌عنوان غرامت به حدود هزار نفر از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ محکوم کرده است! براساس رای این دادگاه آمریکایی، روی این جریمه نرخ بهره سالیانه ۴.۹۶درصدی هم اعمال می‌شود که تاریخ شروع آن ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ است.
*  عربستان ظرفیت ایجاد تهدید علیه ایران را ندارد
سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: عوامل قدرت ملی جمهوری اسلامی نسبت به عوامل قدرت ملی عربستان برتری دارد و این کشور ظرفیت ایجاد تهدید علیه ایران را ندارد. وی تصریح کرد: اگر قدرت نظامی عربستان توان برتری داشت می‌توانست بر حوثی‌ها در یمن پیروز شود. صفوی افزود: در جنگ فقط تجهیزات ملاک برتری نیست زیرا در دوران دفاع مقدس، صدام را دیدیم که به چه روزی افتاد و همه می‌دانند که تهدید کننده‌های ایران چقدر آسیب پذیر هستند.
** اعتماد ۹۷/۲/۱۵
*  محمود عباس بار دیگر به ریاست کمیته اجرایی ساف انتخاب شد
محمود عباس بار دیگر به عنوان رییس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) انتخاب شد. روز جمعه در چهارمین روز از برگزاری جلسه شورای ملی فلسطین، انتخابات کمیته اجرایی ساف در شرایطی برگزار شد که گروه حماس به عنوان مهم‌ترین گروه منتقد تشکیلات خودگردان فلسطینی، این اجلاس را تحریم کرده‌بود. عباس که از سال ٢٠٠۴ و بعد از مرگ یاسر عرفات این مقام را در کنار ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی در اختیار دارد، بار دیگر با رای اعضای شورای ملی فلسطین، دوران ریاست خود را تمدید کرد.
** شهروند ۹۷/۲/۱۵
*  بحث اختلاف میان سپاه و ارتش از دهان هر کس خارج شود یا ناآگاه است یا دشمن
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند که اینگونه صحبت‌ها از دهان هر کس خارج شود یا ناآگاه است و یا دشمن و باید با آن مقابله کرد. امیردریادار حبیب‌الله سیاری در پاسخ به این سوال که آیا امروزه اختلافی بین ارتش و سپاه وجود دارد، گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاه، ارتش و بسیج و تمامی ملت با هم بودند که توانستند در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کنند.
** سازندگی ۹۷/۲/۱۵
*  محمدحسین مقیمی استاندار تهران: پرونده واگذاری ۶۷۴ ملک از سوی شهرداری به افراد خاص، نهادها و سازمان‌های مختلف به دادگاه ارجاع شده است و باید منتظر باشیم دادگاه در این زمینه حکم صادر کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
بزرگترین برکت انقلاب رهایی از سلطه مستکبران است
رسا/آیت الله خرازی در جلسه درس اخلاق خود با بیان این که برکات و آثار مثبت انقلاب بسیار است و باید خداوند متعال را شاکر باشیم، اظهار داشت: یکی از نعمت های الهی که در قرآن آمده این است که ملتی تحت سلطه کفار نباشد که برای جامعه اسلامی برنامه ریزی و آنان آن را اجرا کنند و انقلاب اسلامی همین نعمت بزرگ است.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: جامعه اسلامی باید در برابر توطئه های دشمنان اسلام مقاومت کند، نباید نعمت های الهی را فراموش کنیم بلکه باید از انقلاب حراست و حفاظت کنیم.
حکومت اسلامی بر پایه خونریزی بنا نخواهد شد
رسا/ آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه علم و عقل است که می تواند جوامع را اصلاح کند، گفت: این اشتباه است که بپنداریم امام زمان(عج) با کشتار و خون ریزی جامعه اسلامی را برپا می کند، زیرا حکومت اسلامی هیچگاه بر پایه خون ریزی بنا نخواهد شد. وی در ادامه تصریح کرد:امام زمان(عج) در هنگام ظهور همان راه پیامبر اکرم(ص) که تبدیل جامعه جاهلی به جامعه عقل محوراست دنبال خواهد کرد.
جامعه در نظام توحیدی باید مسلح به سلاح علم شود
تسنیم/ آیت‌الله نمازی در آئین نکوداشت نودومین سال تاسیس دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۰ دانش آموز شهید این دبیرستان علم را عامل کمال جامعه و جهل را عامل عقب ماندگی جامعه خواند و اظهار داشت: جامعه در نظام توحیدی باید مسلح به سلاح علم باشد و اولویت نظام اسلامی نیز پیش‌بینی اعتبار برای بالابردن سطح آگاهی مردم است. عضو جامعه مدرسین افزود: اگر همه در حوزه تعلیم و تربیت رسالت خود را به نحو مطلوب انجام دهند یقینا بسیاری از ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی ریشه کن خواهد شد.
سربازان گمنام امام زمان (عج) دیده بانانی بیدار برای نظام هستند
فارس/آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان‌(عج)، اظهار داشت: با توجه به توطئه‌هایی که دشمنان نظام اسلامی و انقلاب نسبت به این کشور دارند، سربازان گمنام امام زمان (عج)، در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای رسالتی سترگ و سنگین هستند.نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در واقع نیروهایی که خودشان را وقف برقراری امنیت و آرامش و همچنین مبارزه با توطئه و توطئه‌گران کرده‌اند، همین سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند.وی ادامه داد: حضور این بزرگواران همچون دیده بانانی بیدار، هوشیار و آگاه در مرزها، در سطح کشور و در مسائلی که مربوط به منطقه و دنیای استکبار است، امنیت و آرامش خاصی را حاکم کرده است.
تمام اتکای شیعه در زمان غیبت به عمود ولایت فقیه و مراجع است
رسا/آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که تبعیت از علمای دین سفارش امام زمان(عج) در زمان غیبت است، گفت: تمام اتکای شیعه در زمان غیبت به عمود ولایت فقیه و مراجع است.عضو جامعه مدرسین در ادامه با اشاره به هجمه‌ها و توطئه‌هایی که در فضای مجازی علیه روحانیت صورت می گیرد، گفت: هجمه و تخریب دشمن به خاطر این است که روحانیت در پی هدایت مردم است و این مسأله برای کسانی که می خواهند مردم را گمراه کنند خوشایند نیست .
عبور ذخایر ارزی ایران از ۱۰۸ میلیارد دلار
باشگاه خبرنگاران/صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های موسوم به چشم انداز اقتصادی خاورمیانه پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری به ۴ درصد و نرخ تورم به ۱۲.۱ درصد برسد. این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را ۴.۳ درصد و نرخ تورم ایران در این سال را ۹.۹ درصد محاسبه کرده است. صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از شاخص های کلان اقتصاد ایران پیش بینی کرد: ذخایر ارزی ایران در سال جاری با افزایش ۱۳.۳ میلیارد دلاری به بیش از ۱۰۸ میلیارد دلار برسد.
لیبرمن عذرخواهی عباس را نپذیرفت!
مهر/ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عذرخواهی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص سخنانش درباره یهودیان را نمی‌پذیرد.آویگدور لیبرمن در ادامه افزود: عباس منکر هولوکاست است و کتابی در این خصوص منتشر کرده است. ما نمی‌توانیم عذرخواهی وی را بپذیریم.پیشتر محمود عباس گفته بود: بخاطر چه چیزی این کشتارها (هولوکاست و غیره) در حق یهودیان صورت می گیرد؟ آن‌ها (یهودیان) می گویند بخاطر اینکه یهودی هستند، می‌خواهم ۳ شخصیت یهودی را با ۳ کتاب احضار کنم، ژوزف استاین، ابراهام و اسحاق نوچرد، آن‌ها می گویند که تنفر از یهودیان بخاطر دینشان نیست، بلکه بخاطر وظایف اجتماعی آنان است.
اروپا برای پایان احتمالی برجام آماده است
مهر/ مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی با اشاره به نزدیکی زمان تعیین شده کنگره آمریکا برای اعلام تصمیم نهایی درباره توافق هسته‌ای غرب با ایران و چگونگی اعمال تحریم‌ها علیه این کشور نوشت: در حالی کشورهای اروپایی برای پایان احتمالی برجام آماده می شوند که در عین حال چگونگی حمایت از شرکت های خود از عواقب اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران را نیز به شدت بررسی می کنند. اشپیگل در ادامه نوشت: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه که به تازگی در واشنگتن با ترامپ دیدار کرده و درباره توافق هسته‌ای با ایران گفتگوهایی را انجام داده، تاکید کرده که بدترین حالت ممکن آن است ترامپ بدون هیچ توضیح و طرح پیشنهادی دست به خروج از برجام بزند.
نیروهای مسلح ایران به هر گونه تهدیدی پاسخ مقتدرانه خواهند داد
مهر/معاون بین المللی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متاسفانه شرایط سیاسی، نظامی و امنیتی منطقه و جهان اسلام به دلایل مختلف روند نگران‌کننده و غیرقابل قبولی دارد.سردار قدیر نظامی افزود: جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت توان دفاعی خود را برای دفاع قدرتمندانه از منافع و امنیت ملی‌اش حق طبیعی خود می‌داند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هرگونه تهدیدی از جانب دشمنان پاسخ مقتدرانه خواهند داد.
خروج از برجام می تواند معنی جنگ دهد
مهر/ رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت:رئیس جمهوری آمریکا همواره از توافق هسته‌ای غرب با ایران به عنوان فاجعه یاد کرده است. «امانوئل ماکرون» همچنین اظهار داشت: خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای می تواند به معنی بازکردن جعبه پاندورا بوده و معنی جنگ را در بر داشته باشد. ماکرون در عین حال یادآور شد که بعید می دانم ترامپ خواهان جنگ با ایران باشد.
درخواست سفیر آمریکا در آلمان از شرکتها برای پایان همکاری با ایران
مهر/ریچارد گرنل سفیر جدید آمریکا در آلمان در مصاحبه‌ای اختصاصی با فاکس نیوز از شرکت‌های آلمانی خواست تا تبادلات تجاری خود را با ایران متوقف کنند.وی این درخواست را با ادعای حمایت تهران از تروریسم مطرح کرد.سفیر جدید آمریکا در آلمان در این خصوص با مطرح کردن ادعاهایی بی‌اساس مدعی شد: ایران یک کشور حامی تروریسم است! آن‌ها برای اشاعه‌ی تروریسم در جهان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.
تکذیب انتقال اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از آذربایجان
مهر/ جمهوری آذربایجان اخبار منتشر شده در خصوص انتقال اسناد ادعایی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران از خاک این کشور را به شدت تکذیب کرد.بر اساس اعلام وزارت خارجه آذربایجان، ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر این که مدارک مورد استناد نتانیاهو از خاک این کشور انتقال یافته و به دست صهیونیست‌ها رسیده صحت ندارد. گفتنی است هفته گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی نمایشی اسنادی را نشان داده و مدعی شد که طبق این اسناد ادعایی، ایران به شکل مخفیانه جنبه نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *