خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۱

خجسته میلاد منجی عالم بشریت  حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مبارک باد

  • رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان: وزارت خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ علیه ایران است
  • آیت الله نمازی: مسجد قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم است
  • آیت الله اعرافی: روایات شیعه و سنی در مسئله ظهور حضرت مهدى(عج) به حد تواتر رسیده است
  • آیت الله حسینی خراسانی: امنیت و عدالت جهانی با ظهور امام زمان(عج) محقق می‌شود
  • آیت الله علیدوست: مهم‌ترین و بهترین ابزار حکومت مهدوی احادیث اهل بیت(ع) است

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۱
*  صدور دستور قضایی مسدودسازی تلگرام
دستور قضایی در خصوص مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شد. اخلال در وحدت ملی وایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه بویژه ازطریق طرح مسائل نژادی، قومی و تحریک و اغوای مردم به شورش و آشوب، جمع آوری اطلاعات مردم وکشور و دسترسی بیگانگان به حریم خصوصی و داده‌های شهروندان ایرانی وجاسوسی به نفع اجانب، انتشار، توزیع و تجارت انواع محتوای مستهجن و خلاف عفت عمومی و گسترش فساد و فحشاء در جامعه، اهانت به مقدسات وارزش‌های اسلامی و تبلیغ به نفع فرقه‌های منحرف و مخالف اسلام، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و هتک حیثیت اشخاص به عنوان اتهامات تلگرام مطرح شده است.
** همشهری ۹۷/۲/۱۱
*  ترامپ سر عقل بیاید
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی در مراسم افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد گفت: قبلا وقتی شروع به تولید اورانیوم ۲۰ درصد کردیم، خارجی‌ها گفتند: بلوف می‌زنید و وقتی شروع کردیم آنها گفتند حیرت‌زده شدیم و حال که می‌گوییم آماده‌ایم به جایگاهی بالاتر از آنچه در قبل بودیم بازگردیم داخلی‌ها می‌گویند بلوف می‌زنید. رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امیدوارم هیچ وقت نیاز نباشد به این شرایط برسیم و ترامپ و همکارانش سر عقل آمده و نه خودشان و نه ما را به دردسر نیندازند. صالحی گفت: در حوزه پیشران هسته‌ای نقشه راهی ترسیم شده که پروژه‌ای درازمدت است. ۶ کشور، پیشران هسته‌ای دارند که ۵ کشور عضو شورای امنیت هستند.
*  تکذیب شهادت ایرانی‌ها در حمله به سلحب
فرمانده فاطمیون در واکنش به گزارش برخی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه پایگاه فاطمیون در نزدیکی نهر البارد در حوزه الغاب، شب گذشته هدف حمله موشکی قرار گرفته است، اظهار کرد: هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله‌های اخیر به شهادت نرسیده‌اند. فرمانده فاطمیون اظهار کرد: پایگاه این لشکر در نزدیکی شهر سلحب سالم است.
** کیهان ۹۷/۲/۱۱
*  وزارت خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ علیه ایران است
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران و کارآفرینان:
– تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است.
– وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.
– حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه ‌اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش‌های مختلف تولید فراهم خواهد کرد.
– باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.
– من در چند سال قبل و در زمان رئیس‌جمهور دیگرِ آمریکا که همانند رئیس‌جمهور فعلی بداخلاق و هَجوگو بود، گفتم که دوران «بزن در رو» گذشته است و می‌دانند که اگر وارد درگیری نظامی با ایران شوند، چند برابر ضربه خواهند خورد.
– وزارت خزانه‌داری آمریکا اتاق جنگ علیه ایران است.
– آمریکایی‌ها تلاش دارند تا با تحریک سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه، آنها را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند اما اگر آنها عقل داشته باشند نباید فریب آمریکا را بخورند.
– آن کسی که باید از منطقه بیرون برود، آمریکا است و نه جمهوری اسلامی ایران، ما اهل اینجا هستیم و خلیج فارس و غرب آسیا، خانه ما است اما شما، بیگانه و به دنبال اهداف خیانت‌آمیز و ایجاد فتنه هستید.
*  ایران مشکل اصلی تل‌آویو است
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «ایران مشکل اصلی تل‌آویو است،» از مواضع ضدایرانی، ولیعهد سعودی تمجید کرد. «آویگدور لیبرمن» که در نشستی به میزبانی روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» صحبت می‌کرد، گفت: «همانطور که یکی از همکاران من در گذشته گفته، ما سه مشکل داریم: ایران، ایران و ایران.» وی با بیان اینکه «فعالیت‌های ایران علیه اسرائیل پس از امضای برجام تشدید شده» گفت: ایران تلاش می‌کند سوریه را به پایگاهی علیه اسرائیل تبدیل کند.
** شرق ۹۷/۲/۱۱
*  مستشاران ایران در سوریه می‌مانند
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: حضور مستشاری ایران در سوریه، ثبات و امنیت را به آن بازگردانده است. حضور مستشاران ایرانی در سوریه به درخواست دولت این کشور تا آزادسازی کامل همه مناطق تحت اشغال تروریست‌ها ادامه خواهد داشت.
** ایران ۹۷/۲/۱۱
*  خلیج فارس نه یک پهنه آبی، واقعیتی تاریخی است
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با صدور پیامی ۱۰ اردیبهشت «روز ملی خلیج فارس» را تبریک گفت.ظریف در این پیام نوشت: «خلیج فارس تنها یک پهنه آبی نیست؛ واقعیتی تاریخی که هزاران سال است به نام خلیج فارس می‌شناسیم میراث ارزشمندی است که از نیاکان و گذشتگان ساکنین مناطق اطراف آن به ما رسیده است و خاستگاه ارزش‌های فرهنگی و بومی ماندگاری است که با هویت و حیات منطقه ما عجین شده است و به پشتوانه این میراث، خود امروز تبدیل به نماد تاریخ و فرهنگ منطقه ما شده است.»
*  فروش بالگردهای روسیه به ایران
کمپانی «بالگردهای روسیه» اولین سفارش تحویل دو بالگرد را از ایران دریافت کرد. آندره بوگینسکی مدیرکل کمپانی بالگردهای روسیه گفت: مذاکرات میان روسیه و شرکت‌های ایرانی همچنان در جریان است، ما اولین سفارش ساخت دو بالگرد غیر نظامی۲۲۶Ка- را از ایران گرفته‌ایم.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۱
*  موضع ایران در مورد برجام شفاف است
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری:
– پاسخ جمهوری اسلامی ایران مشخص است و ما یک سند را در خصوص برجام می‌شناسیم.
– در دیگر موارد هم مواضع ایران مشخص است و بخش دفاعی هم قابل مذاکره با هیچ کس نیست.
– موضع ما در مورد برجام شفاف است و عقب نخواهیم نشست.
– رئیس جمهوری بسیار زیرک و شناخت کاملی از اعضای دولت دارد و اگر برای وعده‌ای که به مردم در انتخابات داده احساس کند باید ترمیمی و اصلاحی انجام دهد، انجام می‌دهد. در حال حاضر چنین موضوعی مطرح نیست.
– ما به اعضای شورای شهر اعتماد داریم. آنها انسان‌های فهیم و صاحب تجربه هستند و هر کسی را انتخاب کنند دولت با شهردار منتخب همکاری می‌کند.
*  بررسی پیش نویس طرح جامع انتخابات پایان یافت
سخنگوی شورای نگهبان از اتمام بررسی پیش نویس طرح جامع انتخابات در این شورا خبر داد و گفت: شورای نگهبان تاکید دارد این طرح هرچه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.
عباسعلی کدخدایی افزود: رییس کمیسیون شوراها پیش نویس این طرح را جمع بندی کرده و قرار است با اعضای این کمیسیون جلسه نهایی برگزار شود ، امیدوارم متن نهایی برای پیگیری‌ها و بررسی بیشتر به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارایه شود.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۱
*  برخی ته دل ‌شان این است که با دشمن کنار بیاییم
دبیر شورای نگهبان می‌گوید: در کشور ما کسانی هستند که در ته دل‌شان یا سر زبان‌شان می‌گویند باید با دشمن کنار بیاییم. آیت‌الله جنتی از تلاش این افراد برای حل مشکلات کشور با کمک دشمن گفت و این پرسش را مطرح کرد که دشمن چه زمانی به ما کمک کرد تا این مشکلات را حل کنیم؟ دشمن کی برای حل رکود اقتصادی به ما گفت چه کنیم؟ دشمن مشکل‌آفرین است نه حلال مشکل. آیت‌الله احمد جنتی دیروز در مراسم بزرگداشت شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: امروز هر حرکتی که سبب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم در کشور شود، موجب پایمال کردن خون شهداست.
*  تداوم حضور مخرب قدرت‌های خارجی در منطقه را توجیه نکنید
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات ضدایرانی پمپئو، وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد. بهرام قاسمی درباره ادعای دخالت کشورمان در یمن نیز گفت: آنچه به غلط و از سر کذب پیرامون یمن تکرار شده است موضوعی نادرست است که تنها با هدف انحراف افکار عمومی بین‌المللی از جنایاتی که عربستان‌سعودی در تجاوز به این کشور به صورت روزانه مرتکب می‌شود، صورت می‌گیرد و صرفا ادعایی خام و بی‌ارزش برای استمرار جنگ‌افروزی عربستان و تجاوز به یمن و تداوم حضور مخرب و بی‌ثبات‌کننده قدرت‌های خارجی در منطقه است.
** جوان ۹۷/۲/۱۱
*  ایران بر سر برجام مذاکره جدیدی نخواهد کرد
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ مذاکره جدیدی درباره برجام نخواهد داشت، مباحث اساسی مربوط به سیاست‌های نظام از جمله توان دفاعی و پیشبرد فناوری موشکی کشور را نیز ازجمله موضوعات غیرقابل مذاکره عنوان کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با اشاره به جنگ روانی گسترده اخیر دولت امریکا علیه ایران به بهانه خروج از برجام، تصریح کرد: امریکا به گونه‌ای القا می‌کند که گویی تمام آینده ملت و کشور بزرگ ایران وابسته به انتخاب اوست. متأسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز به این توهم امریکا دامن می‌زنند، درحالی‌که نظام، مردم و مسئولان در برابر این جنگ روانی یک‌صدا هستند و بر مشکلات فائق خواهند آمد.
*  مقابله با تروریسم دغدغه جمهوری اسلامی است
علی لاریجانی روز گذشته در دیدار فیاض حسین، دبیر کل حزب کارگران بنگلادش و نماینده مجلس این کشور، با بیان اینکه نقش امریکایی‌ها در مسائل منطقه‌ای مخرب است، افزود: بیشتر جریان‌های تروریستی با کمک امریکا در منطقه ایجاد شده‌اند، کما اینکه اگر به تاریخچه ایجاد این گروه‌ها با دقت نگریسته شود، به‌وضوح این موضوع تأیید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کشورهای زورگو مسیر اختلاف بین مسلمانان را دنبال می‌کنند، ادامه داد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد باشند، جامعه بزرگی را تشکیل می‌دهند و راه اختلاف را می‌بندند. لاریجانی اظهار داشت: مقابله با تروریسم و اختلاف‌افکنی امریکایی‌ها بین مسلمانان دغدغه جمهوری اسلامی ایران است.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۱
*  تاکید مکرون و پوتین بر حفظ و اجرای کامل برجام
کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و امانوئل مکرون همتای فرانسوی او در یک تماس تلفنی که به درخواست طرف فرانسوی انجام شد، با یکدیگر درباره موضوعات مختلف بین‌المللی و دوجانبه رایزنی کردند.
در ادامه اطلاعیه کرملین آمده است: روسای جمهور روسیه و فرانسه خواهان حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اجرای کامل آن شدند.
*  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مجددا کلید می‌خورد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن دوباره تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد. مصطفی کواکبیان در حاشیه جلسه شورای برنامه و توسعه استان تهران در خصوص تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران یک بار به مجلس آمد، اما رای نیاورد و دوباره آن را کلید می‌زنیم و به نظر می‌رسد در دو سه هفته آینده در مجلس مجددا مطرح شود.
** رسالت ۹۷/۲/۱۱
*  دولت ایران پیگیر جدی وضعیت امام موسی صدر باشد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی در دیدار سید حوراء صدر دختر امام موسی صدر با تقدیر از راه اندازی مرکزی برای تدوین و تحقیق آثار امام موسی صدر، اظهار داشت: خاندان صدر خاندانی بسیار بزرگ و تاریخی هستند که در چند قرن عظمت و عزت آنها و خدمات آنها برای اسلام بر کسی پوشیده نیست.وی با بیان اینکه ما معتقدیم افرادی نیز باید در این مسیر یعنی در مسیر آشنایی با سیره و منش امام موسی صدر تربیت شوند و بتوانند در راه امام موسی صدر گام بردارند به همین جهت شما نیز افرادی معین کنید تا نام و آثار ایشان همیشه بر زبان‌ها باشد عنوان کرد: مسئله دیگر آن است که باید دولت ایران همت کند تا با مسافرت های مختلف بتواند خبری از امام موسی صدر پیدا کنند، چراکه ما امیدواریم ایشان زنده باشند و به میان امت اسلامی برگردند.
*  بازدید دو و نیم ساعته رهبرمعظم انقلاب از نمایشگاه کالای ایرانی
رهبر معظم انقلاب به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه کالای ایرانی در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند. در این بازدید که به مدت دو ساعت و نیم انجام شد، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت. حضرت آیت الله خامنه‌ای از ۷۷ غرفه تولیدات ایرانی در بخش های مختلف از جمله لوازم خانگی، نوشت‌افزار، پوشاک و منسوجات، مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل کودک، لوازم خودرو و وسایل صنعتی و ساختمانی دیدن کردند و از نزدیک در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان، مسائل و دغدغه‌های آنان و نیز میزان استقبال مردم از کالاهای ایرانی قرار گرفتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید، و دستوراتی برای پیگیری و حل مشکلات تولیدکنندگان صادر کردند.ایشان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در این بازدید را به‌طور جدی در دولت دنبال کند.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۱
*  گسترش روابط ایران و هلند
علیرضا جهانگیری در دیدار سفیر هلند و هیات همراه و سفیر ایران در هلند با استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدوارم این سفر نتایج عملی برای استان داشته باشد، اظهار کرد: روابط سیاسی با هلند یک روابط ۴۰۰ ساله است و در سال‌های اخیر به ویژه پس از برجام، شاهد رشد روابط در همه زمینه‌ها به ویژه در جنبه‌های اقتصادی و تجاری بودیم.
*  چانه زنی مقامات سئول با تهران
«هون جین ووک» مدیرکل خاورمیانه و آفریقای وزارت امور خارجه کره جنوبی با هدف برگزاری دور جدید مکانیزم مشورتی سیاسی در سطح مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه از تاریخ ۷ لغایت ۹ اردیبهشت ماه ۹۷ به تهران سفر کرد. نشست مکانیزم مشورتی سیاسی با حضور فرازنده دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه و همتای کره‌ای برگزار شد.
** آرمان ۹۷/۲/۱۱
*  مشکلات خاورمیانه زیر سر ایران است
مذاکرات تلفنی سران رژیم صهیونیستی و آمریکا چند ساعت قبل از اولین دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا با او صورت گرفت. ترامپ در تماس تلفنی با نتانیاهو ادعاهای خود را درباره ایران تکرار کرد. رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره آنچه تهدیدها و چالش‌های پیش روی منطقه خاورمیانه خوانده صحبت کرده و مدعی شد: «این مشکلات به طور خاص از جانب اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه ایجاد می‌شود.»
*  توسعه همکاری گمرکی ایران و اروپا
رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های گمرکی بین ایران و کشورهای اروپایی، آمادگی ایران را برای تبادل اطلاعات الکترونیکی با گمرک نروژ اعلام کرد. فرود عسگری در دیدار با «لارس نوردوم» سفیر نروژ در تهران ضمن قدردانی از نگرش مثبت وی نسبت به گمرک ایران به‌ویژه سیستم‌های الکترونیکی، گفت: افزایش همکاری با کشورهای اروپایی به منظور تسهیل تجارت، جزو برنامه‌های گمرک ایران است و در این زمینه با کشورهایی از جمله اتریش و فرانسه مذاکراتی داشته‌ایم.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۱
*  وادارتان می‌کنیم که پول بدهید!
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در ایالت میشیگان گفت: فکر کنید ما هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه به هدر دادیم بدون اینکه به چیزی برسیم. ما عملا داعش را از بین بردیم و هیچ ارتشی مثل ارتش ما نیست و این درحالی است که برخی کشورهای ثروتمند می‌گویند ما خسته هستیم و نمی‌خواهیم پولی پرداخت کنیم. وی افزود: ما وادارشان خواهیم کرد که هزینه کنند وآنها هم هزینه خواهند کرد. آن‌ها چگونه خرج کردن پول را نمی‌دانند.
*  ادامه وضعیت موجود برای برجام قابل تحمل نیست
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت : ادامه وضعیت موجود برای برجام چه آمریکا از آن خارج شود و یا باقی بماند ، قابل تحمل نخواهد بود و ما تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.
عباس عراقچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : جمهوری اسلامی ایران برای همه شرائط برجام گزینه‌های مهمی را آماده کرده است.
** قدس ۹۷/۲/۱۱
*  مسؤولان به طبقه ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشند
آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت رسانی به مردم در اسلام گفت: مسؤولان به طبقه ضعیف جامعه توجه بیشتری داشته باشند.
این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از مسؤولان اداره‌های استان هرمزگان افزود: انسان در هر پست و مقامی که قرار دارد اگر به فکر اصلاح جامعه و دلسوزی مردم باشد پیش خدا ارج و قرب زیادی خواهد داشت. حتی اگر انسان در مقابل عملی که انجام می‌دهد حقوق دریافت کند ولی هدف اصلی اش خدمت به مردم باشد، خداوند برای او حساب ویژه‌ای باز می‌کند و دلیل بر این مسأله آیات قرآن است.
*  روایات شیعه و سنی در مسئله ظهور حضرت مهدى(عج) به حد تواتر رسیده است
مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: آیات فراوانى بر مسئله مهدویت در اسلام و ظهور حضرت مهدى(عج) دلالت مى کند و روایات شیعه و سنی در این زمینه، بسیار زیاد و به حد تواتر رسیده است، به طورى که کسى نمى تواند درباره درستى آنها تردید به خود راه دهد.
در بخشی از پیام آیت الله اعرافی به دهمین همایش “مهدویت از دیدگاه ادیان و مذاهب” که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر، رئیس مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی در مراسم افتتاحیه همایش قرائت شد، آمده است: اندیشه مهدویت و ظهور موعود جهانى در آیین آسمانى اسلام، جایگاه و جلوه بیشترى دارد و با وجود دلایل معتبر از آیات و روایات متواتر و قطعى، همه مذاهب اسلامى بر ظهور «مهدى موعود» از نسل فاطمه زهرا(س) اتفاق نظر دارند. در این میان، مهدى موعود در مذهب شیعه، هم به دلیل جایگاه اعتقادى آن و هم به دلیل دارا بودن شناسنامه روشن و پرداختن به جزئیات زندگى و چگونگى ظهورش، از اهمیت، قطعیت و شفافیت بیشترى برخوردار است.
** خراسان ۹۷/۲/۱۱
*  کمک هزینه ۲ میلیون تومانی برای ۳۰ هزار خانواده زلزله‌زده
روابط عمومی جمعیت هلال احمر در خصوص واریز کمک هزینه خرید لوازم خانگی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به در دسترس بودن بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب دیده و شماره حساب سرپرست خانوار، از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها، کمک هزینه خرید یخچال، کولر و فرش به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود تا بتوانند برحسب نیاز خانواده خویش برای خرید اجناس اقدام کنند. کمک هزینه دو میلیون تومانی به ۳۰ هزار خانوار زلزله‌زده اختصاص یافته که واریز آن آغاز شده است.
** شهروند ۹۷/۲/۱۱
*  موظف به رعایت حقوق بشر براساس موازین اخلاقی و شرعی هستیم
وزیر دادگستری تأکید کرد: زمینه‌های بالقوه زیادی برای این‌که در موضوع حقوق کودک جهش داشته باشیم وجود دارد که مهمترین آن مردم و سمن‌ها هستند. سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری در نخستین جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: در مباحث حقوق بشری حتی اگر فکر کنیم که نظارتی وجود نداشته باشد، براساس موازین اخلاقی و شرعی موظف به رعایت حقوق بشر هستیم و تکلیف وجدانی و اخلاقی داریم.
*  ٢ انفجار در کابل با ٢۵ کشته و ۴٩ زخمی
صبح دیروز انفجار انتحاری کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. پس از آن، انفجار دیگری هم در محل انفجار اول روی داد. داعش مسئولیت هر دو حمله را برعهده گرفته است. وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده است که در این دو حمله ۲۵نفر کشته و دست‌کم ۴۹نفر زخمی شده‌اند.
** سازندگی ۹۷/۲/۱۱
*  بن کاردین سناتور ارشد دموکرات: اطمینان دارم که ایران هیچ سلاح اتمی در اختیار ندارد، اما می‌خواهم شاهد انزوای بیشتر آمریکا در برابر متحدانمان باشیم. نیاز است تا با جامعه بین‌الملل برای انزوای ایران تلاش کنیم. با خروج سریع از برجام بدون یک برنامه برای آینده، به جای ایران آمریکا را منزوی خواهیم کرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برخی با نقاب روشنفکری احادیث را نفی می کنند
رسا/ آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با مسؤولان همایش «اصالت میراث حدیثی شیعه»، علامه مجلسی را «مظلوم» خواند و از کسانی که بحارالأنوار این محدث بزرگ جهان اسلام را تضعیف می کنند، انتقاد کرد.وی در انتقاد از افرادی که با نقاب روشنفکری و یا عقل گرایی تلاش می کنند احادیث را نفی کنند ادامه داد: آن‌هایی که اهل علم و عمل هستند با عظمت از کتاب علامه مجلسی یاد می کنند، اما متأسفانه امروزه افراد مدّعی و بی مایه زیاد شده اند که ادعای سواد می کنند و جوامع ما را نیز پر کرده اند. از آقای سید جعفر شهیدی شنیدم که می گفت با اینکه بحارالأنوار کتاب مفصلی است، اما از اول تا آخر بحار یک دروغ و تحریف از جانب ایشان نیست. مرحوم مجلسى ازنظر وثاقت خیلى محکم بود.
مسجد قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم است
حوزه/ آیت الله نمازی به نقش بسیار ارزنده مسجد در تهذیب و حل مشکلات مردم اشاره کرد و دلیل کم توجهی بعضی از خیرین در ساخت مسجد را به خاطر عدم شناخت آنها نسبت به نقشی که مسجد در تهذیب نفس و حل مشکلات جامعه دارد دانست. عضو جامعه مدرسین درادامه افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری مسجد قرارگاه فرهنگی است و امروز هم با دشمنان در جنگ فرهنگی، مدیریتی و سیاسی قرار داریم، لذا باید از ظرفیت خیرین در ساخت و توسعه این قرارگاه‌های فرهنگی استفاده شود.وی همچنین تصریح کرد: در پرتو شعاع مسجد خیلی از مشکلات مردم و جامعه حل می شود.
امنیت و عدالت جهانی با ظهور امام زمان(عج) محقق می‌شود
تسنیم/آیت‌الله حسینی‌خراسانی در بیستمین همایش مهدویت موسسه نورالیقین اظهار داشت: ضرورت مهدویت و وجود مصلح کل حقیقتی است که از بسیاری از آیات قران کریم قابل استفاده است.عضو جامعه مدرسین ادامه داد: انسان‌ها در سرعت بخشیدن و نزدیک شدن ظهورامام زمان(عج) سهیم هستند و می‌توانند به نقش آفرینی بپردازند، وظیفه داریم مسئولیت خود را ادا کرده و در راستای اصلاح جامعه تلاش کنیم تا منتظران مصلح، صالح شوند و در نهایت صلاح و عدالت و امنیت جهانی بر بشریت و جوامع اسلامی سایه افکن شود.
مهم‌ترین و بهترین ابزار حکومت مهدوی احادیث اهل بیت (ع) است
تسنیم/آیت الله علیدوست در نخستین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت روایات اهل بیت (ع) به اندازه ظرفیت قرآن کریم است، مهم‌ترین و بهترین ابزار حکومت مهدوی نیز همین احادیث ارزشمند است. عضو جامعه مدرسین گفت: باید این موضوع تبیین شود که میان روایات اهل بیت (ع) و قرآن کریم رابطه متقابل وجود دارد، یعنی احادیث، قرآن کریم را تفسیر می‌کند و قرآن کریم نیز احادیث را تفسیر می‌کند.
آژانس انرژی اتمی تنها مرجع ذی‌صلاح برای تأیید پایبندی ایران است
مهر/مقامات شماری از کشورهای امضاء کننده توافق هسته‌ای ایران در واکنش به ادعاهای بی اساس «بنیامین نتانیاهو» و در دفاع از برجام اعلام کردند که این توافق همچنان یک نقطه اوج در روند صلح و ثبات بین المللی خواهد ماند و تشخیص پایبندی یا عدم پایبندی تهران به این توافق تنها در حوزه صلاحیت آژانس بین المللی انرژی اتمی است.«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون در ۱۰ گزارش خود پایبندی کامل تهران به تعهدات مندرج در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را تأیید کرده است، «آژانس انرژی اتمی تنها سازمان بی طرف و بین المللی است که مسئولیت نظارت بر تعهدات هسته‌ای ایران را برعهده دارد».
شرط «ماتیس» برای خروج آمریکایی‌ها از سوریه
مهر/ وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی اعلام داشت که ارتش ایالات متحده و متحدانش، تا پیش از موفقیت دیپلمات‌ها برای دستیابی به صلح در سوریه، از این کشور خارج نخواهند شد.«جیمز ماتیس» گفته است نیروهای ایالات متحده و متحدان آن کشور در ائتلاف علیه داعش، در حال دستیابی به پیروزی هستند و قصد ندارند سوریه را در حالی‌که هنوز در وضعیت جنگ به‌سر می‌برد، رها کنند.به گفته وزیر دفاع آمریکا «اول در جنگ پیروز می‌شوی، بعد باید برای رسیدن به صلح به پیروزی برسی».
پارلمان سودان خواستار خروج نیروهای نظامی این کشور از یمن شد
مهر/فراکسیون تغییر پارلمان سودان از عمر البشیر رییس جمهور این کشور خواستار خروج فوری نیروهای سودانی شرکت کننده در حمله به یمن شد.بر اساس این گزارش، بیانیه این فراکسیون که به نام رییس آن ابو‌القاسم برطم بود، حکومت سودان را مسئول هر نوع غرامت مادی و بهای معنوی نسبت به خانواده‌های کشته‌ها و مجروحین سودانی در این جنگ دانست.این بیانیه افزود که از ابتدا شرکت نیروهای مسلح و نیروهای حمایت سریع در عملیات جنگی در یمن اشتباه بوده که نتیجه آن فقط تلفات در میان نیروهای مزبور بوده است.
کنست اسرائیل به نتانیاهو و لیبرمن اختیار مطلق اعلام جنگ داد
مهر/ کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم به تنهایی می‌توانند در شرایط اضطراری اعلام جنگ کنند.
انهدام یک پهپاد جاسوسی دیگر عربستان توسط پدافند هوایی ارتش یمن
مهر/ پدافند هوایی نیروهای یمنی یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در استان صعده در شمال این کشور سرنگون کرد.گفتنی است که پدافند هوایی ارتش یمن ۱۹ مارس گذشته نیز یک فروند پهپاد جاسوسی متجاوزان سعودی را در بخش مرزی «میدی» سرنگون کرد.همچنین در ۱۴ همین ماه نیز یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی در مقابل گذرگاه علب در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان توسط پدافند هوایی ارتش یمن ساقط گردید.
همکاری هسته‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی نقض تعهدات عدم اشاعه است
مهر/ نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در اروپا و همکاری هسته‌ای این کشور با رژیم صهیونیستی را نقض تعهدات عدم اشاعه‌ای آمریکا خواند. رضا نجفی، ضمن تاکید بر پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای، اظهار داشت :برنامه تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی نتیجه اعمال استاندارد دوگانه توسط برخی از کشورهای هسته‌ای بویژه آمریکا است، که نقض فاحش کلیه هنجارهای عدم اشاعه است که این کشورها از نظر قانونی متعهد به اجرای آنها هستند.
آمریکا ادعای ضد ایرانی خود را پس گرفت
ایرنا / کاخ سفید با اصلاح بیانیه دیشب(دوشنبه شب) خود از ادعای وجود برنامه تسلیحات هسته‌ای در ایران عقب نشینی کرد. بیانیه نخست کاخ سفید ساعاتی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر شد، اما بعد واشنگتن بی سروصدا نسخه اصلاح شده را جایگزین کرد. در بیانیه کاخ سفید، جمله «ایران برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌ای دارد» به «برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌ای داشت» تغییر یافت؛ ادعاهایی که گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بی اساس بودن آن را اثبات کرده است.
پیتر الکساندر خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی در توییتی به نقل از یکی از مقام‌های کاخ سفید مدعی شد که علت این اقدام اصلاح «خطای اداری» بود.
همچنین رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بررسی آخرین تحولات حول برجام با توجه به شو تلویزیونی اخیر بنیامین نتانیاهو درباره فعالیت هسته‌ای ایران پرداخت و خطاب به وی گفت که برجام باید حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *