خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۱۰

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: عربستان با تربیت تروریست، اسلام‌هراسی را ترویج می‌کند
  • آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: مستضعفان در جامعه مورد توجه بیشتری قرار بگیرند
  • آیت الله استادی: برخی جریان‌ها بر اساس میل و سلیقه خودشان برخی احادیث را با بهانه جعلی بودن رد می‌کنند
  • آیت الله حسینی بوشهری: مراکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ قرآن درمیان جوانان سرمایه گذاری کنند
  • حجت الاسلام و المسلمین رجبی: تعمیق معرفت در جشن‌های شعبانیه مورد توجه قرار گیرد
  • آیت الله فقیهی: نباید هیچ تشکل یا گروهی با رسالت‌ها و اهداف جامعه مدرسین تاسیس شود

 

** جام جم ۹۷/۲/۱۰

*  اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا در ریاض
وزیر خارجه جدید آمریکا که در اولین تور منطقه‌ای خود در این سمت وارد ریاض شده بود، اتهامات بی‌پایه علیه ایران را تکرار کرد.
مایک پمپئو در کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای برجام گفت: «توافق هسته‌ای به شکل فعلی آن برای مهار ایران و میانه‌رو کردن این کشور کافی نیست.»
پمپئو در ادامه مدعی شد رفتار ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای، بدتر شده است. وی ادعا کرد: «ایران در حال بی‌ثبات کردن منطقه و تسلیح حوثی‌هاست و در هک الکترونیکی نقش دارد.»
وزیرخارجه آمریکا در ادامه امنیت عربستان سعودی را جزو اولویت‌های ایالات متحده خواند و گفت: «باید کنار یکدیگر مقابل تروریسم بایستیم.»
*  آرزوی تغییر نام خلیج‌فارس بر دل استعمارگران خواهد ماند
علی‌اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که سواحل ایران در خلیج‌فارس بیشتر از شش کشور عربی حوزه خلیج‌فارس است، گفت: آرزوی تغییر نام خلیج‌فارس بر دل استعمارگران تا ابد خواهد ماند.
وی در مراسم رونمایی از کتاب مصور «خلیج‌فارس» اظهار کرد: برای حفظ نام خلیج‌فارس هر کاری هم انجام دهیم، کم است. البته باید بگوییم تغییر نام، فتنه‌انگیزی است که توسط برخی صورت گرفته و در نهایت حق، خودش را نمایان خواهد کرد.
** همشهری ۹۷/۲/۱۰
*  از هیچ دشمنی واهمه نداریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران به ویژه نیروهای مسلح از هیچ دشمنی واهمه ندارند، گفت: امروز هر چه دشمنان فریاد می‌زنند ملت عزیزمان با شجاعت و اقتدار محکم ایستاده اند.
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحلیف جمعی از افسران جدیدالورود وزارت دفاع با بیان اینکه بحمدالله جوانان و نیروهای مسلح کشورمان می‌توانند از امنیت منطقه دفاع کنند، تصریح کرد: امنیت منطقه به هم پیوسته است لذا باید تک تک واحدهای آن امنیت داشته تا همه در ثبات و امنیت باشند و امروز مفتخریم که خواستارحفظ ثبات و امنیت منطقه هستیم.
*  بازداشت ۲۹ سودجو از کارت‌‌های بازرگانی
مدیرکل اطلاعات استان کردستان گفت: از محل سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی تاکنون پرونده‌ای بالغ بر میلیون‌ها دلار سوءاستفاده مالی کشف شده است و ۲۹ نفر نیز بازداشت شده‌اند که اکثریت بازداشت‌شدگان مربوط به سایر استان‌های کشور هستند.
این مقام اطلاعاتی فعالیت گروه‌های مسیحیت تبشیری در نقاط مختلف استان و سوءاستفاده مفسدان اقتصادی از کارت‌های بازرگانی مرزنشینان کردستانی را از دیگر دغدغه‌های مسئولان استان کردستان دانست وگفت: انتظار داریم اصحاب رسانه مردم استان را نسبت به این آسیب‌ها بیشتر آشنا کنند.
** کیهان ۹۷/۲/۱۰
*  با افزایش قدرت دفاعی خود به لاف نظامی آمریکا پاسخ می‌دهیم
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: قدرت نظامی و دفاعی ایران قابل مذاکره نبوده و نیست و ملت ما به لاف نظامی آمریکا با افزایش قدرت دفاعی خود پاسخ خواهد داد چرا که نیروهای مسلح ایران تنها نیروهای کارآمد و مکتبی در جهان هستند.
امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران با افزایش قدرت بازدارندگی خود را به سپر محکمی تبدیل کرده‌اند تا از کیان و مرزهای کشور محافظت کنند و این قدرت دفاعی باعث شده است تا دشمنان هرگز به فکر تعدی به میهن اسلامی نیفتند.
*  دومین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان عملیات تروریستی حرم امام(ره) و مجلس برگزار شد
جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم از پرونده عملیات تروریستی حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه که وکلای مدافع متهمان نیز حضور داشتند، «س.م» متهم ردیف اول در جایگاه متهم قرار گرفت. جلسه بعدی محاکمه متهمان پرونده عملیات تروریستی حرم امام خمینی‌(ره) و مجلس شورای اسلامی امروز به صورت علنی برگزار می‌شود.
** شرق ۹۷/۲/۱۰
*  دولت سعی کرد صدای کارگران شنیده شود
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفته: «ما خود را در قبال حفظ تولید، ارتقای کیفیت زندگی کارگران، بازنشستگی باکرامت و ایجاد اشتغال مسئول می‌دانیم. با همین نگاه در دولت یازدهم و دوازدهم تمام سعی خود را کردیم که صدای کارگر شنیده شود. در هیچ دوره‌ای کارگران اجازه راهپیمایی نداشتند، اما در این دولت این اجازه را یافتند».
*  اعزام نیروی عربستان به ترکیه
تارنمای «عکاظ» عربستان گزارش کرد یک گروه از نیروهای نظامی این کشور شنبه برای شرکت در رزمایش «ای‌اف‌ای‌اس ۲۰۱۸» وارد ازمیر ترکیه شد. رزمایش ۲۰۱۸ از لحاظ تعداد اعضای شرکت‌کننده، یکی از بزرگ‌ترین مانورهای نظامی است که نیروهای دریایی، زمینی و هوایی سعودی در آن شرکت می‌کنند.
** ایران ۹۷/۲/۱۰
*  ایران محدودیتی فرای تعهدات برجام نمی‌پذیرد
حجت الاسلام والمسلمین روحانی در تماس تلفنی «امانوئل مکرون»، اظهارداشت: پایداری برجام موجب تحکیم امنیت و همکاری منطقه‌ای است. اساس روابط ما بر اعتماد است و برجام نخستین پایه مهم برای اعتماد میان ایران و کشورهای غربی است.
حتی اگر در ۲۲ اردیبهشت(۱۲ مه) امریکا اعلام کند در برجام می‌ماند و شرایط دو سال گذشته را بخواهد ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست. روحانی با تأکید بر اینکه آینده برجام بعد از ۲۰۲۵ را مقررات بین‌المللی تعیین می‌کند و ایران هیچ محدودیتی را فرای تعهداتش نمی‌پذیرد، گفت: برجام و هر موضوع دیگری به بهانه آن، به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.
*  ضرورت تسهیل همکاری‌ها برای ارتقای مناسبات اقتصادی تهران-آنکارا
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در دیدار نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه با اشاره به اشتراک نظر دو کشور بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی، گفت: جمهوری اسلامی ایران استفاده از تمامی ظرفیت‌های توسعه روابط دو کشور در همه ابعاد اقتصادی را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱۰
*  صادرات ایران به اروپا ۱۰ برابر؛ واردات از اروپا ۲/۱ برابر
مایکل کلور برچتوار سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰ برابر شده است و در مقابل صادرات اروپا به ایران نیز بعد از ۲۰۱۵ و اجرایی شدن برجام بیش از ۶۰ درصد رشد را تجربه کرده و همه این اتفاق‌ها بخاطر ثمرات موثر برجام بوده است. وی در ادامه گفت: برای پیوستن کامل و حقیقی‌تر ایران به جامعه اقتصادی جهان باید موضوع FATE به صورت کامل حل شود و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن ۲۰۱۸ ایران بتواند مسائل باقی مانده را نیز حل و فصل کند.
*  رژیم صهیونیستی غزه را به بمباران گسترده تهدید کرد
رژیم اشغالگر صهیونیستی در واکنش به نفوذ فلسطینیان به دیوار حائل در مرزهای غزه و سرزمین‌های اشغالی تهدید کرد، عمق غزه را هدف قرار می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد: واکنش به هرگونه تلاش برای نفوذ به دیوار حائل در اطراف غزه را تشدید و مانند شامگاه جمعه به اهداف در عمق غزه حمله می‌کند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱۰
*  سرکرده گروهک ری‌استارت را دستگیر کرده و تحویل ایران دهید
دادستان تهران می‌گوید دادسرای تهران از پلیس اینترپل خواسته سرکرده گروهک ری‌استارت را دستگیر کنند و به ایران تحویل دهند. جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه دادستانی تهران به اقدامات دادسرای تهران درباره تعقیب قضایی سرکرده یک گروهک ضدانقلاب از طریق پلیس اینترپل توسط دادسرای تهران، اظهار داشت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آنها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچک‌ترین اقدامی می‌کند، در رسانه‌های دنیا پر می‌شود اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ‌کس به او کاری ندارد.
** جوان ۹۷/۲/۱۰
*  رفع ممنوع‌الخروجی کاوه مدنی با درخواست وزارت اطلاعات انجام شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه در یکصد و بیست و ششمین نشست خود با اهالی رسانه:
– در خصوص جلب مرتضوی، وقتی فردی احضار و به وقت مقرر حاضر و عذر موجه اعلام نمی‌شود، حکم جلب صادر و وی دستگیر می‌شود.
و اینکه آیا متواری شدن مرتضوی برای اجرای حکم، اتهامی را متوجه وی می‌کند یا خیر؟ بستگی به دفاع و توجیه غیبتش دارد و باید دید علت نیامدن وی چه بوده است.
– مرجع تشخیص جاسوس بودن یا نبودن، وزارت اطلاعات نیست.
– تمرد از دستور پلیس جرم است.
– با بگیر و ببند به تنهایی مسئله ارز قابل حل نیست، اما برخورد قضایی هم در جهت کنترل و تثبیت قیمت ارز مؤثر بوده است.
– رفع ممنوع‌الخروجی کاوه مدنی با درخواست وزارت اطلاعات انجام شد.
– پرونده مشایی در حال تحقیقات دادسرا و در پرونده آقای احمدی‌نژاد نیز چیز جدیدی نیست و پرونده برادر رئیس‌جمهور نیز در دست تحقیقات دادسراست.
– ورود به حریم خصوصی افراد شرعاً، قانوناً و اخلاقاً درست نیست و حرام است.
– نفس دو تابعیتی بودن ضعف قانون است. برخی با جهل قانون ‌و یا دور زدن به‌عنوان مشاور یک دوتابعیتی را استخدام می‌کنند که این مسئله هم ضعف قانونی است.
*  سفارت امریکا چند روز دیگر به قدس منتقل می‌شود
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش از این از انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی خبر داده بود، روز یک‌‌‌‌‌شنبه بار دیگر این مسئله را مطرح کرد و مدعی شد سفارت امریکا طی چند روز آینده به قدس منتقل می‌شود. نتانیاهو در سخنانی پیش از آغاز جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی گفت که در دیداری که با مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید امریکا خواهد داشت تحولات خاورمیانه، مواضع ایران علیه اسرائیل و توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار خواهد داد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱۰
*  ترامپ هنوز تصمیمی در مورد برجام نگرفته است
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: رئیس جمهور هنوز تصمیمی در مورد اینکه در توافق هسته‌ای ایران بماند یا از آن خارج شود اتخاذ نکرده است.
*  در صورت تحریم دوباره مثل قبل روی پای خود می‌ایستیم
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران طی مصاحبه با شبکه خبری فرانس‌۲۴ گفت: علاقه‌ای به روبه‌رو شدن دوباره با تحریم‌های غرب نداریم اما در صورتی که غرب ما را تحریم کند مثل قبل روی پای خود خواهیم ایستاد. رضا نوروززاده در پاسخ به این سؤال که اعمال مجدد تحریم‌ها چه تأثیری بر صنعت نفت ایران خواهد گذاشت، گفت: ما هیچ علاقه‌ای به تکرار تحریم‌ها نداریم و تلاش کردیم تا روابط خود با غرب را بهبود ببخشیم.
** رسالت ۹۷/۲/۱۰
*  عربستان با تربیت تروریست، اسلام‌هراسی را ترویج می‌کند
استاد حوزه علمیه قم گفت: عربستان با تربیت تروریست اسلام‌هراسی را ترویج می‌کند. آیت‌الله‌العظمی نوری ‌همدانی در دیدار حجت‌الاسلام تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با بیان اینکه عربستان سعودی از طریق هزینه هنگفت در کشورهای مختلف جوانان زیادی را به سمت فرقه وهابیت جذب کرد، افزود: آنها با هزینه زیاد و ساخت مساجد، فرقه کاذب خود را ترویج می کنند چرا ما شیعیان این کارها را انجام ندهیم.وی ادامه داد: از جمله این فعالیت‌ها می تواند ترویج برنامه دینی و عقیدتی و شرعی و حتی ذبح شرعی در کشورهای مختلف جهان باشد، اگر این کارها انجام شود می تواند جلوی بسیاری از اسلام هراسی را بگیرد.
*  هیچ‌گونه مداخله منطقه‌ای یا بین‌المللی در تشکیل دولت عراق را نمی‌پذیریم
عمار حکیم، رهبر جریان ملی حکمت عراق تاکید کرد که هیچ‌گونه مداخله‌ای را از طرف‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی در تشکیل دولت آتی نمی‌پذیرند. رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به پایان زمان “جبهه‌گیری‌ها” و فرارسیدن مرحله “برنامه ریزی و کار” گفت که مرحله آتی “مرحله سازندگی و بازسازی و خدمت‌رسانی” است.وی تاکید کرد که باید دولت اکثریت ملی تشکیل شود که با چالش‌ها قاطعانه مقابله کند.عمار حکیم همچنین خواستار این شد که با انتخاب بهترین گزینه‌ها، مبارزه با فساد و افراط‌گری پیروزی انتخابات باشد.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱۰
*  بررسی ۵۱ هزار پیج مستهجن و مبتذل در اینستا
رییس پلیس فتای ناجا با اعلام اینکه اینستاگرام بر خلاف پروتکل‌های بین‌المللی هیچ سروری در داخل کشور ندارد از بررسی پلیس بر روی ۵۱ هزار پیج اینستاگرامی با محتوای مستهجن و مبتذل خبر داد و گفت: اقدامات پلیس فتا برای شناسایی ادمین این پیج‌ها در حال انجام است. سردار کمال هادیانفر در نشست خبری پیش از ظهر دیروز خود گفت: روزانه بین ۶ تا ۷ میلیون حمله سایبری در کشور انجام می‌شود که اکثریت آنها دفع می‌شود.
*  توافق خروج شورشیان سوریه
گروه‌های ارتش آزاد سوریه در شهرک‌های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق با روسیه و نیروهای دمشق به توافقی برای خروج شبه‌نظامیان وابسته به مخالفان و غیرنظامیان از این منطقه به سمت شمال سوریه دست یافتند. این در حالی است که ارتش سوریه کنترل مناطق بیشتری در این بخش را به دست گرفت.
** آرمان ۹۷/۲/۱۰
*  ویزای عراق لغو و ارزان نمی شود
دبیر ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد: ویزای عراق در اربعین حذف نمی شود و هزینه آن کم نخواهد شد.شهریار حیدری درباره احتمال لغو روادید بین ایران و عراق به انگیزه اربعین گفت: دولت عراق فعلا آمادگی لغو روادید ندارد. قبلا با دولت این کشور مذاکراتی شده و رئیس‌جمهور نیز با نخست وزیر عراق درباره لغو روادید صحبت کرده اند اما بعید می‌دانم این اتفاق امسال رخ دهد چون تا کنون عراق تمایلی نشان نداده است. او درباره کاهش هزینه ویزای عراق در اربعین که به طور کل ۴۰ دلار نرخ‌گذاری شده است، اظهار کرد: این مقررات دو کشور است و امکان کاهش قیمت وجود ندارد. هرچند که صحبت شده تا جایی که امکان داشته باشد، هزینه‌های اربعین کاهش یابد که تجمیع هزینه‌ها برای زائران اربعین به نسبت زمان‌های دیگر خیلی پایین است.
*  ۷۰ ضربه شلاق و ۶ ماه دیگر حبس
مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارگران تامین اجتماعی اظهار کرد: شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت سعید مرتضوی مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی را به ۷۰ ضربه شلاق به اتهام تصرف غیرقانونی، تایید و قطعی کرد. وی افزود: دادگاه اتهام مرتضوی را مبنی بر شش ماه حبس به جرم ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس را تایید کرده است. همدانی گفت: از دادگاه تجدیدنظر درخواست تصویب اتهام اختلاس در خصوص مرتضوی را داشتیم که دادگاه این موضوع را وارد ندانسته و رد کرده است.
** آفرینش ۹۷/۲/۱۰
*  فشار را بر ایران زیاد کنید مثل کره شمالی تسلیم می‌شود
وزیر اطلاعات و حمل و نقل کابینه اسراییل در اظهاراتی مدعی شد اگر فشار بر ایران بیشتر شود این کشور نیز مثل کره شمالی تسلیم خواهد شد. “یسراییل کاتز” مدعی شد: ایران حتی در برابر چنین فشارهایی به مراتب از کره شمالی آسیب‌پذیرتر است چون این کشور هنوز سلاح هسته‌ای ندارد و از سوی دیگر مردم ایران مثل کره شمالی ظرفیت پذیرش تحریم‌های سخت اقتصادی را ندارند و علیه دولت‌شان می‌شورند.
*  ترامپ باز هم تهدید کرد که دولت آمریکا را تعطیل می‌کند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در شهر واشنگتن در ایالت میشیگان اظهار کرد: ساخت این دیوار (دیوار مرزی بین مکزیک) آغاز شده و ما بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری داریم. ما در تاریخ ۲۸ سپتامبر مجددا اقدام خواهیم کرد و اگر نتوانیم امنیت مرزی لازم را به دست آوریم انتخاب دیگری نخواهیم داشت و کشور را تعطیل خواهیم کرد زیرا ما نیازمند امنیت مرزی هستیم.
** قدس ۹۷/۲/۱۰
*  آمریکا زمانی از توانمندی ما مطلع می‌شود که دیر شده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو مجموعه متنوعی از پرنده‌های بی‌سرنشین را در اختیار دارد که قابلیت اجرای هرگونه عملیات علیه دشمنان را دارند.
سردار فدوی افزود: آمریکا زمانی از توانمندی ما مطلع می‌شود که دیگر کاری از دستش برنمی‌آید. وی درباره میزان آمادگی دفاعی نیروی دریایی سپاه گفت: مسلماً وضعیت امروز نیروی دریایی سپاه به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. البته مقدار بسیار کمی از توانمندی‌ها را بر اساس نیازمان در رزمایش‌ها مطرح کرده‌ایم و قسمت اعظمی از توانمندی نیروی دریایی سپاه هنوز مطرح نشده است.
*  بانک‌های اروپایی از آمریکایی‌ها می‌ترسند
رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام اینکه از رکود خارج شدیم، گفت: از ۲۲ فروردین که دلار ۴۲۰۰تومانی تک‌نرخی شد، ۳.۳ میلیارد دلار ارز تخصیص داده‌ایم.
ولی الله سیف با بیان اینکه خروج سرمایه از مباحث جدی است، تاکید کرد: کارشکنی‌های آمریکایی‌ها اجازه نداده که از دستاوردهای برجام استفاده‌های اقتصادی لازم را ببریم زیرا بانک‌های اروپایی هم به‌دلیل ترس از آمریکایی‌ها، نتوانسته‌اند رابطه لازم را با ایرانیها برقرار کنند.
** خراسان ۹۷/۲/۱۰
*  برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور در حضور رهبرمعظم انقلاب در ماه جاری
وزیر کشور از برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور در حضور رهبر معظم انقلاب در ماه جاری خبر داد و گفت: گزارش کامل اقدامات دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به معظم‌له ارائه می‌شود. یکصدمین جلسه شورای اجتماعی کشور ظهر دیروز یک شنبه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور در این وزارتخانه برگزار شد.
*  پرونده مشایی در مرحله اولیه تحقیقات است
غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا ادعاهای مطرح شده مبنی براحتمال صدور حکم ارتداد برای اسفندیار رحیم‌‌مشایی درست است یا خیر گفت: خیر این پرونده در مراحل تحقیقات اولیه است و آن چه که مطرح شده ، حرف‌های غیر مستند است و مربوط به مراجع قضایی نیست. وی تاکید کرد: «تحقیقات این پرونده تکمیل نشده وحکم قضایی نیز صادر نشده است. از این رو بیان جزئیات این پرونده غیر قانونی است و منع قانونی دارد.»
** اعتماد ۹۷/۲/۱۰
*  توافق سه گانه برای ادامه برجام
روز گذشته نخست‌وزیر بریتانیا در یک کنفرانس تلفنی با رهبران فرانسه و آلمان اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران بهترین راه برای متوقف ساختن تهران از دستیابی به سلاح هسته‌ای است. به گزارش رویترز طی بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری بریتانیا منتشر کرده است، ترزا می‌ نخست‌وزیری بریتانیا طی تماس تلفنی همزمان با امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان طرفین به این جمع‌بندی رسیدند که توافق هسته‌ای با تهران به زمینه‌های دیگری مانند موشک‌های بالستیک، محدوده زمانی پایان برجام و فعالیت‌های ایران که آنها مدعی بی‌ثبات کردن منطقه است، گسترش یابد و آنها را نیز پوشش دهد. طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست وزیری بریتانیا این تماس طی روزهای شنبه و یکشنبه انجام شده است.
** شهروند ۹۷/۲/۱۰
*  گزارش نهایی سانچی هفته آینده
محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی از انتشار گزارش نهایی علت وقوع سانحه سانچی در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: از آن‌جایی که تمام پنج کشور ذینفع طبق تفاهم‌های انجام‌شده باید یک گزارش واحد از علت وقوع سانحه منتشر می‌کردند، به همین دلیل پروسه انتشار و اعلام علت سانحه کمی زمان‌بر شد.
** سازندگی ۹۷/۲/۱۰
*  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور: یکی از فضاهای مناسب جهت توانمندسازی و آموزش و آگاهی بخشی زندانیان محل نگهداری آنها یعنی زندان‌هاست که باید با توجه به ویژگی افراد نسبت به آموزش آنها به خصوص توانمندسازی‌شان برای فراگرفتن حرفه‌های تخصصی اقدامات بیشتری انجام بگیرد. در این خصوص دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای باید همکاری افزونتری را داشته باشند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مستضعفان در جامعه مورد توجه بیشتری قرار بگیرند
ایرنا/آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که کوتاهی در رفع مشکلات جامعه امر پسندیده‌ای نیست افزود: باید با اقدام‌های خود سبب خوشحالی جامعه بشوید و گره از مشکلات مردم باز کنید.این مرجع تقلیدتصریح کرد: کمک به فقرا بسیار مهم است و محرومان و مستضعفان باید از همه قشرهای جامعه بیشتر مورد توجه باشند.وی همچنین با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان گفت: طلاب باید در همه جا منشا خدمات باشند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند و به وظیفه خود عمل کنند.
برخی جریان‌ها بر اساس میل و سلیقه خودشان برخی احادیث را با بهانه جعلی بودن رد می کنند
رسا/آیت الله استادی در نخستین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه با بیان این که چندی است که در حوزه ها، دانشگاه‌های و حتی در خارج از کشور احادیث را مورد بررسی قرار می دهند، گفت: مادامی که محققان به میدان نیامده و اصطلاحات فقهی را به درستی معنا نکنند، آن دسته که به دنبال رد احادیث شیعی بر اساس امیال خود هستند، بدون وقفه جولان خواهند داد.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امروزه برخی جریان‌های بر اساس میل و سلیقه خودشان برخی احادیث را با بهانه جعلی بودن رد می کنند و در این راستا از ابزار مختلفی بهره می گیرند.وی تصریح کرد:به همت بزرگان دینی در حال حاضر ۹۹ درصد احادیث جعلی از میان رفته است.
مراکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ قرآن درمیان جوانان سرمایه گذاری کنند
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در آیین تجلیل از فعالان قرآنی استان قم گفت: امروز یکی از رسالت‌های مراکز فرهنگی تأمین بودجه و سرمایه گذاری برای رونق گرفتن و یاد گیری قرآن در میان خانواده‌های و جوانان است.نائب رئیس جامعه مدرسین درادامه بابیان اینکه امروز باید دستگاه‌ها مردم را به کتاب خواندن تشویق کنند و در این رابطه ضعف‌هایی وجود دارد گفت: باید همان اندازه که به غذای جسم اهمیت و حساسیت نشان می دهیم، نسبت به غذای روح حساس باشیم.
نباید هیچ تشکل یا گروهی با رسالت‌های و اهداف جامعه مدرسین تاسیس شود
حوزه/ آیت‌الله فقیهی با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین وعملکرد آن گفت:نباید جامعه مدرسین را تنها نهاد و تشکل فضلای حوزوی دانست و وجود جامعه مدرسین نباید مانعی برای گردهم‌آیی‌های صنفی و یا علمی و فرهنگی و علمایی باشد و صد البته از سوی دیگر نباید هیچ تشکل و گروهی با رسالت‌ها و اهداف جامعه مدرسین تأسیس شود و نیز به‌هیچ وجه شایسته نیست عنوان یا جریانی ایجاد شود که به هر نحو نتیجه‌اش تضعیف جامعه مدرسین باشد.عضو جامعه مدرسین تصریح کرد:لذا تشکل‌ها و خدمات اجتماعی و گروه‌های علمایی آری اما تقابل یا تضعیف جامعه مدرسین هرگز و شایسته است در جهت صیانت و تقویت جامعه مدرسین کوشا باشیم.
تعمیق معرفت در جشن‌های شعبانیه مورد توجه قرار گیرد
حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان این که اعیاد شعبانیه بهترین فرصت برای تبیین شاخصه‌های جشن و شادی از نگاه آموزه‌های اسلامی و شیعی است، اظهار داشت: یکی از بهترین امور در این ایام این است که بکوشیم سطح بینش و معرفت جامعه را نسبت به اهل بیت(ع) افزایش دهیم.عضو جامعه مدرسین همچنین با بیان این که تعظیم ایام الله، یکی از وظایف همه ما به خصوص در مناسبت‌های شاد و مذهبی است، گفت: از این منظر می بایست از فرصت ماه شعبان برای خودسازی، الگوگیری از حضرات معصومین (ع) به خوبی استفاده کنیم.
اسرائیل توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد
باشگاه خبرنگاران/نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که توانمندی این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار محدود است. اولمرت، تصریح کرد: «ما آنچه در سوریه انجام دادیم را در ایران نمی‌توانیم انجام دهیم. سوریه نسبتا نزدیک است و تمام تاسیسات هسته‌ای آن تنها در یک سازه خلاصه شده بود. بنابراین، وقتی نابود شد، تمام توانمندی هسته‌ای این کشور نابود شد؛ البته تا زمانی که آنها (سوری‌ها) تصمیم بگیرند دوباره یک راکتور جدید بسازند.»
حمله هوایی به دو پایگاه نظامی در سوریه
باشگاه خبرنگاران/ یک منبع نظامی سوری گزارش داد شب گذشته تجاوز جدیدی علیه برخی از پایگاه‌های نظامی سوریه در حومه حماه و حلب صورت گرفته و این پایگاه‌ها با موشک‌های دشمن هدف قرار گرفتند.هنوز مشخص نیست این حمله موشکی توسط چه کسی انجام شده اما برخی منابع، رژیم صهیونیستی را در پس این حمله معرفی کرده‌اند.یک منبع خبری در پارلمان سوریه هدف این حمله موشکی را انبار مهمات ارتش سوریه دانسته و خبر داد که این تجاوز احتمالاً با یک حمله هوایی انجام شده است.
موضوع فلسطین اولویت اصلی عربستان نیست
باشگاه خبرنگاران/ کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اختصاصی از جزئیات نشست ولیعهد سعودی با سران سازمان‌های یهودی آمریکا پرده برداشت این شبکه اعلام کرد:ولیعهد سعودی، در دیدار با سران سازمان‌های یهودی آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل شکست مذاکرات سازش معرفی کرده و گفته مسئله فلسطین جزء اولویت‌های عربستان نیست.بنا بر این گزارش، بن‌ سلمان در این نشست با انتقاد شدید از عباس، گفته است: «در چند دهه اخیر، فلسطینی‌ها بارها تمام پیشنهاداتی که به آن‌ها شده را رد کرده‌اند. فلسطینی‌ها یا آنچه [اکنون] به آن‌ها پیشنهاد شده را می‌پذیرند و به میز مذاکره بازمی‌گردند یا ساکت می‌شوند».
پناهجویان روهینگیا از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کمک کردند
مهر/پناهجویان روهینگیایی که هم اکنون در بنگلادش بسر می برند، برای بازگشت بی خطر به موطن خود -میانمار- و محاکمه عاملان قتل عام و تجاوزها، از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کمک کردند.در جریان بازدید «کارن پیرس» نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد از منطقه‌ای در حدفاصل دو کشور بنگلادش و میانمار، تعدادی از زنان و دختران روهینگیایی با چشمانی گریان از آنچه که بر آنها گذشته، سخن گفته و درخواست کمک کردند.
تمام کتب تاریخی لاتین از عنوان «خلیج فارس» استفاده کردند
مهر/جانشین فرمانده کل سپاه گفت: خلیج فارس از ابتدای تاریخ همواره دارای ارزش راهبردی و حیاتی جهانی بوده و در تمام کتب تاریخی لاتین از این خلیج به عنوان خلیج فارس نام برده شده است.سردار سلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهارداشت: کشورهای جنوب خلیج فارس دارای تاریخ اندکی هستند و همه آنها از حمله عربستان بعد از جنگ جهانی اول شکل گرفته پس تلاش برای استفاده نام‌های جعلی تلاشی بی اساس است.
برجام اساس ترتیبات امنیتی منطقه خلیج فارس است
ایرنا/ عضو پیشین گروه مشاوران امنیت بین المللی وزارت خارجه آمریکا خروج از برجام را خطایی سنگین از ‏سوی کاخ سفید با عواقب وخیم دانست و گفت: این توافق اساس ترتیبات امنیتی در منطقه خلیج فارس است.«رابرت هانتر» برجام را یکی از بزرگترین ‏دستاوردهای بین المللی اخیر برای حفظ ثبات منطقه دانست و افزود: خروج از این توافق، ‏روابط با اروپا را پیچیده می کند و پیامد جدی برای ثبات منطقه‌ای و عواقب وخیمی برای منافع امریکا ‏خواهد داشت.‏
ایران درخصوص برجام به تعهدات خود عمل کرده است
ایرنا/مدیر کل آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی با اشاره به موضوع برجام گفت: ما به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی می‌دانیم که ایران درخصوص برجام به تعهدات خود عمل کرده است.وی با بیان این مطلب بر اهمیت نقش کره جنوبی و ایران در صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *