خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۰۹

  • وزیر امور خارجه: خواسته‌های آمریکا برای تغییر برجام غیرقابل پذیرش است
  • آیت الله العظمی نوری همدانی: عداوت سردمداران غرب با اسلام در طول تاریخ همیشگی بوده است
  • آیت الله ممدوحی: نیروهای امنیتی چشمان بینای نظام در مقابل دشمنان هستند
  • آیت الله نمازی: مسئولان فریب پست و جاذبه‌های دنیایی را نخورند
  • آیت الله اعرافی: احیای اندیشه انتظار باعث وحدت امت اسلامی می‌شود
  • آیت الله اراکی: مسئله ظهور امام زمان(عج) از مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است

 

** جام جم ۹۷/۲/۹
*  عده‌ای اصرار دارند مشکلات حل نشود
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی مطالبات جوانان کشور تصریح کرد: بسیاری از مطالبات جوانان نباید مشکل امروز کشور باشد و ما نمی‌دانیم چرا با وجود پیگیری‌ها، عده‌ای اصرار دارند این مشکلات حل نشود. اسحاق جهانگیری در نشست هم‌اندیشی روسای مجامع سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر کشور و جوانان احزاب و تشکل‌ها با تاکید بر این که مهم‌ترین مطالبه جوانان حفظ حرمت آنهاست به برخی از مداخلات و سنگ‌اندازی‌ها در امور جوانان در جامعه اشاره کرد و با طرح این پرسش که تاکنون تا چه میزان از این مداخلات توانسته‌ایم نتیجه گیری کنیم، خاطر نشان کرد: نباید مداخله‌ای بیجا درزندگی جوانان انجام شود بلکه باید کاری کنیم که از ذهن جوانان آینده بهتر از امروز باشد.
** همشهری ۹۷/۲/۹
*  واکنش ایران به دیدار این و اون
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت: ایران از تلاش‌ها و اقدامات رهبران دو کشور کره شمالی و جنوبی در مسیر تنش زدایی و عادی سازی روابط بین دو کشور استقبال می‌کند و دیدار اخیر آنها را گامی مسئولانه و در مسیر درست می‌داند که می‌تواند به صلح و امنیت پایدار منطقه‌ای و جهانی کمک موثری نماید.
بهرام قاسمی با اشاره به سیاست و رویکرد رئیس جمهور آمریکا در سالهای اخیر و عدم پایبندی این کشور به تعهدات بین المللی خود، افزود: بر این باوریم که تنش زدایی در شبه جزیره کره باید بدون ارتباط دادن ترتیبات آن به دخالت و تحریکات احتمالی آمریکا، به مسیری که رهبران دو کره در پیش گرفته‌اند، ادامه یابد.
*  دیدار اعضای کمیته حصر مجلس با خانواده کروبی
یک عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس از دیدار جمعی از اعضای این کمیته با خانواده مهدی کروبی خبر داد.
غلامرضا حیدری گفت: در دیداری که به همراه آقایان هاشم‌زایی و میرزایی نیکو و خانم‌ها اولادقباد و سهیلا جلودارزاده با خانواده آقای کروبی داشتیم، نسبت به رفع حصر ابراز امیدواری و تاکید شد که این اقدام در راستای منافع ملی، انسجام جامعه، کاهش هزینه‌های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی خواهد بود.
** کیهان ۹۷/۲/۹
*  اعضای شورای شهر باعث بی‌اعتمادی مردم نشوند
رئیس ‌شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با انتقاد از عملکرد اعضای شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران در مسیری حرکت نکنند که باعث بی‌اعتمادی مردم شود.
محمدرضا عارف رئیس ‌شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در دیدار اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران با بیان اینکه انتخاب شهردار تهران باید در فضایی آرام و به دور از فشارهای برخی جریانات باشد گفت: ملاک اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران باید تخصص‌گرایی، کارآمدی، پاکدستی، آشنایی با مدیریت شهری، تعامل با همه نهادهای حاکمیتی و داشتن برنامه مدون برای اداره شهر باشد.
*  وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان شد
وزیر خارجه آمریکا تنها دو روز پس از تصدی این پست و در اولین سفر منطقه‌ای خود ، وارد عربستان و با مقامات رژیم آل سعود دیدار کرد.
«مایک پمپئو» امروز از ریاض به فلسطین اشغالی و فردا نیز به اردن خواهد رفت . وی در این سفر تصمیم «دونالد ترامپ» در خصوص ماندن یا نماندن در برجام را به اطلاع شرکای منطقه‌ای آمریکا می‌رساند.
** شرق ۹۷/۲/۹
*  گزارش سقوط هواپیمای آسمان نهایی شد
گزارش کمیسیون بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان نهایی شد. حسن رضایی‌فر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: گزارش این کمیسیون به مرحله نهایی خود رسیده، اما پیش از انتشار نیاز به بررسی آن با طرف فرانسوی وجود خواهد داشت، زیرا هنوز دو طرف درباره یک تا دو مورد کوچک در این گزارش اختلاف‌نظر دارند. به گفته وی، به منظور بررسی این اختلاف‌ها و البته دریافت متن گزارش انگلیسی از سوی طرف فرانسوی هیئتی از سوی این کشور شب شنبه وارد ایران ‌شدند و در روزهای آینده در جلساتی این گزارش تحویل خواهد شد.
*  حمله آمریکا به مقرهای داعش در دیرالزور
در آستانه حمله نیروهای سوریه دموکراتیک به دیرالزور، ائتلاف آمریکا مقرهای داعش در این استان را هدف قرار داد. منابع سوری اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به مقرهای داعش در نزدیکی روستای البحره از توابع دیرالزور پنج داعشی کشته شدند.
** ایران ۹۷/۲/۹
*  به‌طور دقیق رفتار برجامی امریکا و اروپا را رصد می‌کنیم
سیدکمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ملاقاتی که روز چهارشنبه با سه تن از محققان و اندیشمندان منتقد ساختار حاکم بر نظام بین‌الملل در محل شورای راهبردی روابط خارجی داشت، درباره واکنش جمهوری اسلامی ایران به تصمیم آتی رئیس جمهوری امریکا، گفت: «جمهوری اسلامی ایران با دقت رفتار امریکا و اروپا را در قبال برجام رصد می‌کند و هر زمان به این نتیجه برسد که منافع پیش‌بینی شده در برجام برای ملت ایران، به خاطر بدعهدی و سیاست غلط امریکا و دنباله‌روهای امریکا زیر سؤال رفته، سناریوهای متناسب و پیش‌بینی شده خود را اجرا خواهد کرد.»
*  انتقاد مسئول دفتر آیت‌الله جوادی از انعکاس نادرست سخنان ایشان
حجت‌الاسلام جعفریان مسئول دفتر آیت‌الله جوادی‌ آملی درباره سخنان اخیر آیت‌الله جوادی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، توضیح داد: این سخنان در دیدار وزیر کار بوده و صدر و ذیلی داشته اما متأسفانه رسانه‌ها گاهی کار بدی کرده و یک قسمت از سخنان یک عالم یا شخصیت را که می‌توانند بهره‌برداری کنند انعکاس داده و همان را پخش و تیتر می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه این صحبت‌ها کامل پخش نشده، گفت: از طریق بنیاد اسرا می‌توانید مهم‌ترین مطالب و صحبت‌های حضرت آیت‌الله جوادی را مطالعه و انعکاس دهید. گفتنی است جمله‌ای مبنی بر اینکه آیت‌الله جوادی در این دیدار گفته «اگر ملت قیام کند، همه ما را به دریا خواهد ریخت» در سایت رسمی ایشان نیامده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۹
*  ۱۷ میلیون نفر در کشور در «تنش آبی» هستند
وزیر نیرو از کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور یاد کرد و گفت: حدود ۳۰۰ شهر کشور با جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر در تنش آبی هستند.
*  منظور ترامپ از کشورهایی که بدون آمریکا سقوط می‌کنند، عربستان و امارات بود
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: منظور رئیس جمهوری آمریکا از کشورهایی که یک هفته بدون حمایت واشنگتن دوام نمی‌آورند، عربستان و امارات بوده است. این روزنامه نوشت: ترامپ به کشور یا کشورهای مشخصی اشاره نکرد اما بسیاری این اظهارات را تحقیر هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه یعنی عربستان و امارات می‌دانند که با ایران اختلاف دارند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۹
*  «اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد
سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب برخی شایعات گفت: به‌رغم برخی شایعات «اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد. سردار رمضان شریف در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعات مطرح‌شده درباره ارتباط سامانه هوشمند حمل‌ونقل «اسنپ» به این نهاد، اظهار داشت: به‌رغم شایعاتی که از مدت‌ها پیش شنیده شده است، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی ملت عزیز ایران تاکید می‌کنیم نه‌تنها «اسنپ» بلکه هیچ یک از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند.
*  هیچ تحریمی را علیه منافع جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کنیم
محمدباقر نوبخت در واکنش به برخی خبرها که نشان می‌دهد اروپایی‌ها به آمریکا گفته‌اند در صورت خارج نشدن از برجام، تحریم‌هایی را علیه کشورمان وضع خواهند کرد، گفت: ما هیچ تحریمی را علیه منافع جمهوری اسلامی تحمل نمی‌کنیم و با همه آنها مقابله خواهیم کرد. وی ادامه داد: در همه جلسات اروپایی‌ها تاکید کردند به برجام پایبند هستند و هیچکدام از تحریم‌هایی را که به موجب معاهده برجام تعلیق یا لغو شده، مجددا بازنمی‌گردانند که تاکنون هم اینگونه بوده است. سخنگوی دولت بیان کرد: اگر اروپایی‌ها یا آمریکا بهانه‌هایی روی موضوعات دیگری داشته باشند، قطعا نسبت به آنها عکس‌العمل نشان می‌دهیم.
** جوان ۹۷/۲/۹
*  نگران خروج ترامپ از برجام نیستیم
ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه ششمین همایش تجاری ایران و اروپا در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به نزدیک‌شدن به تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور ایالات متحده برای ماندن یا خروج از برجام آیا تمهیدات بانکی برای این تصمیم احتمالی اندیشیده شده است، گفت: هیچ جای نگرانی از بابت تأمین مالی و بحث سرمایه با خروج احتمالی امریکا از برجام وجود ندارد، خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای این موضوع انجام شده و سناریوهای مختلف در جلسات خاصی که در همین رابطه برگزار شده پیش‌بینی شده است.
*  امروز برخی دنبال فتنه هستند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروزه باید مراقب باشیم، چراکه برخی دنبال فتنه هستند و به خیال خودشان انقلاب را برای خود می‌دانند و ما باید مواظب این فتنه‌ها باشیم که در این زمینه بصیرت دینی به ما کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت مقام شامخ معلم و شهید مطهری و روز عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: سپاه پاسداران دو مأموریت اصلی در مسیر حفاظت از انقلاب دارد که مقابله با خطرها و دفع و رفع تهدیدها در برابر تهاجم دشمنان مأموریت‌های مهم آنان به شمار می‌رود و عمق‌بخشی به حرکت انقلاب و تقویت روز به روز آن از دیگر مأموریت‌های اصلی پاسداران است.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۹
*  خواسته‌های آمریکا برای تغییر برجام غیرقابل پذیرش است
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در یک نشست سه‌جانبه با سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو همتایان روس و ترکیه‌ای خود به مسکو سفر کرده است، پس از برگزاری این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضع دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و خواسته‌های وی درباره این توافق را نقض الزامات بین‌المللی واشنگتن توصیف کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: خواسته‌های آمریکا برای تغییر توافق هسته‌ای از نظر مردم ایران غیرقابل پذیرش است.
*  برجام باید به عنوان تنها مرجع هرگونه مذاکرات آینده حفظ شود
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه شنبه تأکید کرد، توافق هسته‌ای ایران باید به عنوان تنها مرجع رسمی مذاکرات آینده حفظ شود.
پسکوف همچنین تصریح کرد که بدون توافق هسته‌ای ایران و در صورت از بین رفتن برجام هیچ چارچوبی برای ادامه گفت‌وگوها وجود نخواهد داشت.
** رسالت ۹۷/۲/۹
*  خیانت برجامی ژرمن‌ها
صدراعظم آلمان و رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید کنفرانس خبری مشترک برگزار کردند.
آنگلا مرکل در این نشست خبری گفت که این توافق کامل نیست.وی گفت: «نظر ما این است که برجام اولین مرحله‌ای است که به کند کردن اقدامات ایران کمک کرده است. اما ما فکر می‌کنیم که این توافق برای بازداری و مهار بلندپروازی‌های ایران کافی نیست.»
مرکل با بیان اینکه برجام «به هیچ عنوان کامل نیست» گفت که این توافق «تمامی مشکلات با ایران را حل نخواهد کرد.» او گفت: برجام یک گام از گام‌های لازم برای مهار «اقدامات بد ایران» است.
*  اهدای کلام‌الله مجید به دو خانواده‌ شهید روستای فردوی قم
دو جلد کلام‌الله مجیدِ اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مادر شهید جاویدالاثر اکبر گلباشی و پدر شهید مهدی ایمانی مدافع حرم اهل بیت (ع) تقدیم شد. در مراسم یادواره سرداران و ۱۱۵ شهید روستای فردوی قم دو جلد کلام‌الله مجید اهدایی از سوی رهبر انقلاب اسلامی به مادر شهید جاویدالاثر اکبر گلباشی و پدر شهید مهدی ایمانی مدافع حرم اهل بیت (ع) تقدیم شد.
*  اختلاف بین مسئولان مانع خدمت‌رسانی به مردم است
آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار اعضای شورای شهر قم، بر خدمت رسانی بهتر و سریعتر و انجام پروژه های مهم عمرانی تأکید کرد.وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی شورای شهر، تسهیل بهتر امور عمرانی است، اظهار داشت: مسئولین شهر لازم است برای انجام سریع تر پروژه های عمرانی به کمک شهردار بیایند و این مسئله جز با وحدت امکان پذیر نخواهد بود. وی افزود: اختلاف اعضای شورای شهر با مسئولین شهرداری مانع انجام فعالیت های عمرانی است، باید سعی کرد از هرگونه فعالیتی که باعث اختلاف بین دو نهاد می شود، دوری کرد تا مردم از رفاه عمرانی بهتری برخوردار شوند.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۹
*  اتصال ۲۵۰ بانک اروپایی به ایران
مسئول بخش ایران در پروژه «چشم‌انداز ایران در اتحادیه اروپا» بر حفظ برجام تاکید کرد و گفت: ۲۵۰ بانک اروپایی به بانک‌های ایرانی متصل شده‌اند و کار می‌کنند. «آنه ماری فندر هیدن» روز گذشته در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا در تهران، از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی و دیپلماسی چندجانبه موفق یاد کرد و گفت: این توافق برای اتحادیه اروپا و ایران بسیار مفید بود.فندر هیدن، با تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام، از سوی ۲۸ وزیر عضو این اتحادیه اظهار کرد: برجام نه تنها قابل مذاکره مجدد نبوده بلکه از طرف یک عضو طرف معاهده نیز قابل تغییر نیست.
*  وزرای دفاع، کشور و اطلاعات درباره روند پاکسازی مناطق جنگ‌زده توضیح دهند
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم پاکسازی هرچه سریعتر مناطق جنگی آن ‌هم بعد از گذشت سی سال از دوران جنگ گفت که با توجه به اهمیت جان مردم در صورتی که اقدام کافی صورت نگیرد از وزرای دفاع، کشور و اطلاعات سوال خواهم کرد.
علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش با عنوان «سی سال پس از جنگ، مین‌ها همچنان قربانی می‌گیرند»، گفت: مناطق جنگی در چهار استان جنوبی و غربی همچنان و با گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، آلوده به مین‌های برجامانده از زمان جنگ هستند.
** آرمان ۹۷/۲/۹
*  تا زمانی که نفت می‌فروشیم برجام پابرجاست
معاون وزیر نفت با بیان اینکه صادرات نفت از مرز ۱۸/۱‌میلیون بشکه عبور کرده است، گفت: تا زمانی که نفت را بدون مشکل می‌فروشیم و عواید آن را دریافت می‌کنیم، برجام پابرجا است. امیرحسین زمانی نیا عنوان کرد: تا زمانی که صادرات نفت بدون مشکل باشد و بازارهای نفت پذیرای نفت ایران باشند، ما اهداف خود را با تلاش و سرعت بیشتری ادامه خواهیم داد.
*  وعده افشای نام ۳۰۰ مدیر دوتابعیتی
سیدجواد کریمی‌قدوسی در واکنش به خبری مبنی براینکه یکی از شهروندان ایرانی که طی نامه‌ای به اوباما خواستار تحریم کشورمان شده بود، اکنون در یکی از شرکت‌های خودروسازی دارای سمت شده است، گفت: بنده آمادگی دارم حدود ۳۰۰ اسم از مسئولان دوتابعیتی که در اختیار این کمیته وجود دارد را رسانه‌ای کنم.
** آفرینش ۹۷/۲/۹
*  تاکید ایران، روسیه و ترکیه بر یکپارچگی سوریه     
وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه در بیانیه ای به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس درسوریه، در نشست مسکو بر حفظ یکپارچگی و تمامیت سرزمینی این کشور و وحدت آن تاکید کردند.
این بیانیه می افزاید: این وزیران با تأکید مجدد بر پایبندی خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و نیز بر اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، تأکید کردند که همگان باید به این اصول احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.
*  انصارالله ۸ موشک بالستیک به اهداف اقتصادی و حیاتی در منطقه جیزان شلیک کرد
شبکه یمنی المسیره از حملات موشکی جدید انصارالله یمن به اهدافی در عربستان خبر داد. شبکه المسیره از شلیک هشت فروند موشک بالستیک از نوع بدر ۱ به اهداف اقتصادی و حیاتی در منطقه جیزان خبر داد.یگان موشکی انصارالله یمن اعلام کرده است، این موشک‌ها به دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.
** قدس ۹۷/۲/۹
*  باید با دیپلماسی فعال حقابه ایران از هیرمند را دریافت کنیم
رئیس اتحادیه انجمن‌های علوم جغرافیایی گفت: باید با دیپلماسی فعال و جدی در بخش آب، حقابه ایران را از هیرمند دریافت کنیم.
سرلشکر صفوی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقلیم منطقه غرب آسیا از نیمه خشک به سمت خشکسالی در حال حرکت است در چنین شرایطی باید به دنبال ابزارها و راهکارهای جایگزین باشیم که آسیب مردم این استان را به حداقل برساند؛ البته در کنار آن باید با یک دیپلماسی فعال و جدی در بخش آب، حقابه ایران را از هیرمند دریافت کنیم.
** خراسان ۹۷/۲/۹
*  آخرین وضعیت بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: هم اکنون ۱۵ طرح یک فوریتی و دوفوریتی پیش از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در نوبت بررسی در صحن علنی هستند.
*  مدل آزمایشی ارز دیجیتال ایرانی آماده شد
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که پیکره آینده دنیا بر اساس فناوری بلاک چین است و در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد افزود: پروژه مشترکی در این زمینه با حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه پولی و مالی بانک مرکزی و پست بانک ایران در جریان است و در جلسه مشترک هفته گذشته که برای بررسی میزان پیشرفت این پروژه برگزار شده بود، اعلام کردند، مدل آزمایشی آماده شده است.
** اعتماد ۹۷/۲/۹
*  امام جمعه شیراز استعفا کرد
آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر شنبه طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری استعفای خود را اعلام کرد. وی طی چند ماه گذشته به دلیل بیماری چند مرتبه در بیمارستان بستری شد. وی در گذشته نماینده ولی‌فقیه در کازرون و بوشهر نیز بوده است.
** شهروند ۹۷/۲/۹
*  تأیید نظر شورای‌ نگهبان درباره‌ انتشار جریان محاکمه و ذکر نام متهمین
مجمع تشخیص، نظر شورای نگهبان مبنی بر مغایرت مصوبه مجلس درباره «انتشار جریان محاکمه و ذکر نام متهمین» با قانون اساسی را تأیید کرد.
پس از اعلام نظر کارشناسی کمیسیون حقوقی مجمع، نظرات مجلس شورای ‌اسلامی، شورای نگهبان و دولت مطرح شد و اعضای مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام پس از بحث و بررسی، نظر شورای ‌نگهبان مبنی بر مغایرت مصوبه مجلس با اصل یکصد‌وشصت‌‌وپنجم قانون اساسی را تأیید کردند.
*  بعید است ترامپ در برجام بماند
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد با توجه به عدم اصلاح برجام بعید به نظر می‌رسد که ترامپ در ۱۲ مه در برجام بماند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در بروکسل گفت: با توجه به عدم‌اصلاح دایمی برجام و رفع نواقص آن بعید به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهوری در این توافق بماند.
** اخبار خبرگزای ها و سایت های اینترنتی
عداوت سردمداران غرب با اسلام در طول تاریخ همیشگی بوده است
حوزه/ آیت الله العظمی نوری همدانی مهم‌ترین سرمایه مملکت و قدرت اسلام را نیروی جوانی دانسته وبیان کردند: پیشرفت اسلام از آغاز به پشتوانه همت جوانان بوده است، یاران امام عصر(عج) نیز جوان هستند.ایشان دربخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه غرب هیچ‌گاه با اسلام کنار نیامده و هیچ‌گاه نظر مساعد با دین اسلام نداشتند، خاطرنشان کردند: پیامبر اکرم(ص) دومرتبه در جنگ تبوک و موته به مقابله با غرب پرداخته است، عداوت سردمداران غرب با اسلام همیشگی در طول تاریخ بوده و موارد بسیاری را می‌توان در ارتباط با مقابله غرب با اسلام بیان کرد.
نیروهای امنیتی چشمان بینای نظام در مقابل دشمنان هستند
ایرنا/ آیت الله ممدوحی با اشاره به خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) به کشور گفت: نیروهای امنیتی و سربازان جان برکف و گمنام امام زمان (عج) درمقابل ترفندها، توطئه های دشمنان،به مثابه چشمان بینای نظام، به سرعت فتنه های آنها را خاموش می کنند.عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: اگر نیروهای امنیتی و این سربازان گمنام امام زمان (عج) نبودند، کشور ما امروز وضعیتی بهتر از کشورهای همسایه نداشت.وی ادامه داد: مدیریت کشور به شدت نیاز به حراست و حفاظت دارد و برخی حراست ها و حفاظت های ظاهری است که برخی نیروهای خدوم این کارها را انجام می دهند، ولی مهمتر از ظاهر، رصدهای اطلاعاتی و مراقبت دائمی از دشمنان برای جلوگیری از نفوذ و توطئه های آنان می باشد.
مسؤولان فریب پست و جاذبه های دنیایی را نخورند
رسا/آیت الله نمازی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برروی خون شهدا بنا شده است.وی افزود: امروز تنها حکومت و ملتی که ولایت اهل بیت(ع) را در دنیا حمایت و آن را تبلیغ  و ترویج کرده است حکومت جمهوری اسلامی ایران است و اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران سبب خشم استکبارجهانی شده است به دلیل این است که در مقابل آنها و با ظلم و ستم ها مبارزه می کند. عضو جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه پست و مقام و صندلی نباید انسان را فریب دهد، گفت: مردانی باید در پست ها و سمت ها قرار بگیرند که فریب جاذبه های دنیا را نخورند.
احیای اندیشه انتظار باعث وحدت امت اسلامی می‌شود
مهر/ آیت الله اعرافی گفت: احیای اندیشه انتظار باعث ایستادگی در برابر تجاوزها و هجمه‌های دشمنان شده و می‌تواند تمام تندروی‌ها را به حاشیه برده و وحدت ایجاد کند.مدیرحوزه های علمیه با بیان این که مهدویت محور و اندیشه مشترک مذاهب اسلامی است، اظهار داشت: این ظرفیت همگرایی در عالم اسلام حول این محور نجات بخش وجود دارد.وی با بیان این که بیش از ۵۰ کشور متعلق به امت‌های اسلامی است، عنوان کرد: هم اکنون کشورهای اسلامی طعمه مستکبران عالم قرار گرفته و ما به وحدت و هم‌گرایی بیشتری نسبت به گذشته نیاز داریم.
مسئله ظهور امام زمان(عج) از مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است
مهر/ آیت الله اراکی مسئله ظهور امام زمان(عج) را از مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی دانست و گفت: طبق آیات قرآن حکومت جهانی با یاری ایرانیان محقق می‌شود.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مسئله ظهور امام زمان(عج) از اساسی‌ترین و مهم‌ترین سنت‌های اجتماعی و الهی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سنت‌های مهم مربوط به امام زمان(عج) مسئله امت همراه او است؛ امام زمان(عج) با چه امتی جهان را دگرگون می‌کنند؟ از سنت‌های خدای متعال این است که برای رسیدن بشر به غایت مطلوب ابتدا رهبرانی برگزیده و همراه با آن‌ها امتی را بر می‌گزیند.
خلأ قانونی درمبارزه با قاچاق کالا نداریم
مهر/رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا خلاء قانونی خاصی نداریم و تا به حال هم از مجلس چیزی نخواسته‌اند که معطل قانونگذاری مانده باشند.ملکشاهی با اشاره به ابعاد حقوقی و قضایی موضوع حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در زمینه تحقق یا عدم تحقق حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی بسیار مؤثر است، نحوه مقابله ما با کالای قاچاق است.وی افزود: اگر برخورد ما با پدیده قاچاق کالا یک برخورد دقیق و جدی باشد و مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شود، با توجه به ۲۰ میلیارد دلار حجم فعلی قاچاق، قطعاً جلوگیری از این پدیده باعث رونق تولید ملی و کارخانه‌ها و کارگاه‌های ما خواهد شد.
حمله به سوریه مانع پیشرفتهای مذاکرات شد
مهر/وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور و «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی وی روز شنبه پیرامون تحولات اخیر در سوریه بطور تلفنی گفتگو کردند.وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی، «لاوروف بر این نکته تأکید کرد که حملات غیرقانونی به خاک جمهوری عربی سوریه در روز چهاردهم آوریل و در آستانه ورود بازرسان سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی به سوریه، مانعِ پیشرفتی شدند که با مشقت بسیار طی نشستهای آستانه و سوچی و در جهت پیشبرد یک توافق سیاسی برای حل بحران سوریه حاصل شده بود».
نقض برجام باعث تضعیف ترامپ می‌شود
مهر/معاون اسبق امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به اینکه خلع سلاح هسته ای کره شمالی فرایندی زمانبر است، گفت: خروج ترامپ از برجام باعث تضعیف قدرت او در انتخابات سال جاری می شود.
 سه تاجر ‌ به اتهام صادرات به ایران دادگاهی می‌شوند
تسنیم/مقامات قضایی آمریکا سه تاجر ایرانی‌تبار را به اتهام صادرات قطعات خودرو به ایران بازداشت کردند، در صورتی که این سه تن مجرم شناخته شوند ممکن است به ۳۰ سال حبس محکوم شوند.این سه تاجر ایرانی‌تبار که تابعیت آمریکا را دارند، متهم به «ایجاد سیستم‌های انتقال [تراکنش] بین‌المللی» برای تأمین مالی قاچاق قطعات خودرو به ایران شده‌اند.این سه تاجر ایرانی‌تبار همچنین به نقش‌آفرینی در تراکنش‌هایی مالی با هدف دور زدن قانون «مقررات تحریم تراکنش‌های مالی [با] ایران» متهم شده‌اند.
 ترامپ: من جان کری نیستم که آن توافق وحشتناک را با ایران منعقد می‌کند
تسنیم/ رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از وزیر خارجه سابق این کشور بابت مشارکت آمریکا در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرد و این توافق هسته‌ای را «وحشتناک» خواند.ترامپ گفت: «نمی‌توانم به کشورهای دیگر اجازه بدهم از ما سوءاستفاده کنند. داریم توافق‌های تجاری امضا کنیم و این آدم‌ها در واشنگتن به ما می‌گویند، این کار را نکن. من به آنها می‌گویم که نگاه کنید، توافق‌های وحشتناکی در اینجا و آنجا داریم.»وی اضافه کرد: «بنابراین ما مجبوریم درباره این توافقات بار دیگر مذاکره کنیم.»
اجازه بازگشت دیکتاتوری به تونس را نمی‌دهیم
مهر/رهبر جنبش «النهضه» تونس در سخنانی تأکید کرد که جنبش متبوعش اجازه بازگشت دیکتاتوری به تونس را نمی دهد.«راشد الغنوشی» رهبر جنبش النهضه تونس تأکید کرد: برخی صداها در داخل تونس شنیده می‌شود که خواهان انحلال جنبش النهضه هستند. الغنوشی همچنین اعلام کرد: تونس در حال برداشتن گام های بزرگی به سمت آینده ای روشن است.
چهار هزار پلیس قم مسئول امنیت مراسم نیمه شعبان
ایرنا / فرمانده انتظامی قم گفت: امسال برای تامین امنیت و آسایش هموطنان در آیین های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از حدود چهار هزار نیروی پلیس استفاده می شود.سردار مجتبایی افزود: همچنین قرارگاه قائم در مسجد مقدس جمکران برپا می شود و ۱۰ پایگاه انتظامی، ترافیکی و عملیاتی در نشانگاه هایی که از قبل مشخص شده است، فعال خواهد شد.
انهدام پهپاد جاسوسی عربستان در جیزان
مهر/ نیروهای یمنی یک هواپیمای جاسوسی را در جیزان واقع در جنوب غربی عربستان سعودی سرنگون کردند.از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن از شلیک یک موشک از نوع «زلزال ۲» به تجمعات نظامیان سعودی در شرق المخروق الصغیر در جبهه نجران خبر داد.حملات یمنی ها به عمق عربستان سعودی در واکنش به ادامه تجاوز ائتلاف تحت سرکردگی این کشور به یمن صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *