خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۰۲

سالروز میلاد با سعادت زین‌العابدین امام سجاد علیه السلام مبارک باد

  • آیت الله یزدی: جانبازی یک توفیق الهی است و جانبازان باید قدردان این توفیق الهی باشند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: علما مبانی فقهی دفاع از حریم اسلام را تبیین کنند
  • آیت الله اعرافی: طلاب جهان اسلام تمدن قرآنی را احیا کنند
  • رئیس جمهور: ایران در مبارزه با تروریسم در کنار سوریه است
  • وزیر امور خارجه: آماده ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای هستیم

 

** جام جم ۹۷/۲/۲
*  رایزنی دی‌میستورا با مقامات ایرانی
استفان دی‌میستورا، نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با حسین جابری انصاری، دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی درباره آخرین تحولات سوریه رایزنی کرد. نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیش ازاین، در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای به آنکارا و مسکو سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرد.
قرار است دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه ۱۴ و ۱۵ ماه می‌(۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.
*  ترامپ و مکرون درباره توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند
دونالد ترامپ و امانوئل مکرون سه‌شنبه آینده در کاخ سفید درخصوص توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو می‌کنند. یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده، افزوده است: هنوز مذاکرات آمریکا با کشورهای اروپایی برای بررسی نگرانی‌های واشنگتن در خصوص توافق هسته‌ای ایران پایان نیافته است.
وی گفت: اروپایی‌ها بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان با جدیت در حال بررسی برخی از مهم‌ترین یا آشکارترین نگرانی‌های ما در خصوص برنامه موشک‌های بالستیک ایران هستند، مانند بندی که مربوط به پایان محدودیت‌های ده ساله بر برنامه هسته‌ای ایران است.
** همشهری ۹۷/۲/۲
*  هشدار معاون اول رئیس جمهور به احمدی نژاد
معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به برخی سخنان و اقدامات عده‌ای که تلاش می‌کنند این موضوع را القا کنند که جمهوری اسلامی ایران در حال فروپاشی است، گفت: شکل‌گیری این نظام با حضور ملت ایران بوده و این ملت پای نظام ایستاده و در تمامی بحران‌ها نیز به صحنه آمده و کشور را از چالش‌ها عبور داده است. اشارات اسحاق جهانگیری به اظهارات و رفتارهای محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم است.
جهانگیری با اشاره به برخی سخنان تحریک‌آمیز از سوی این افراد که می‌گویند سیل در کشور در حال جاری شدن است و انقلابی بزرگتر از انقلاب سال ۵۷ در راه است، اظهار داشت: شما انقلاب می‌کنید؟ شما سیل به راه می‌اندازید؟ شما نظام را تهدید می‌کنید؟ به خودتان بیایید و حد و حدود خود را بشناسید.
*  قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد
۲ روز بعد از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن از اقدامات تفرقه‌افکنانه و موضع‌گیری‌های اختلاف‌برانگیز در داخل گلایه کرده بودند، این بار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی به پشتیبانی و دفاع از نهاد سپاه برآمد و گفت که اگر لباس ارتش را کنار بگذارد، در پایگاه بسیج محله خودشان خدمت خواهد کرد. امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی که به مناسبت روز پاسدار در همایش تجلیل از مدافعان حرم صحبت می‌کرد با بیان اینکه قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد، تصریح کرد: از روز نخست ایجاد سپاه، شاهد سخنان خصمانه درباره آن بوده‌ایم، هستیم و خواهیم بود.
** کیهان ۹۷/۲/۲
*  ۴ شهید و ۷۳۰ زخمی حاصل سرکوب چهارمین جمعه «تظاهرات بازگشت» در غزه
صهیونیست‌ها چهارمین جمعه «راهپیمایی بازگشت» در فلسطین را هم که تحت عنوان «جمعه شهدا و اسیران» برگزار شد به خاک و خون کشیدند.
چهارمین «راهپیمایی بازگشت» با عنوان «جمعه شهدا و اسیران» برگزار شد که با شلیک گلوله تک تیراندازان و پهپادهای صهیونیست ۴ نفر شهید و بیش از ۷۰۰ نفر زخمی شدند. یکی از شهدا یک نوجوان ۱۵ ساله است.
*  گزارش کارشناسی مجلس آلمان حمله ۳ کشور غربی به سوریه را «غیرموجه» و «غیرقانونی» خواند
پارلمان آلمان هم حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را کاملا غیرموجه و مغایر با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست. بخش پژوهش‌ پارلمان آلمان طی یک گزارش ۱۱ صفحه‌ای، در مورد حمله موشکی شنبه گذشته آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که به بهانه حملات شیمیایی دوما صورت گرفت اعلام کرد، این حمله هیچ پایه و اساس قانونی نداشته و ناقض قوانین بین‌المللی بوده است.
** شرق ۹۷/۲/۲
*  در فضای مجازی ۲۰۰‌ هزار شغل ایجاد شده است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اجلاس هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت درباره اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی‌بر ایجاد دو ‌میلیون شغل در سال ۹۶ گفت: «گزارشی که خدمت رئیس‌جمهوری در این زمینه ارسال شده است، این بود که در دو سال گذشته در فضای مجازی بالغ بر ۲۰۰‌ هزار شغل ایجاد شده، فکر می‌کنم که بیان دو ‌میلیون شغل یک اشتباه لفظی از سوی رئیس‌جمهور بود». آذری‌جهرمی افزود: «همان روند توسعه ۲۰۰‌ هزار شغل را که در دولت مدنظر بوده امسال نیز ادامه می‌دهیم.
** ایران ۹۷/۲/۲
*  مدیری که می‌ترسد بهتر است کنار برود
حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور: مدیری که از وظیفه قانونی خود به خاطر اخم یک نفر عقب‌نشینی می‌کند مسئولیت بر او حرام است.
– ما با مردم خیلی کم صحبت می‌کنیم و مدیران دولتی روزه سکوت گرفته‌اند. نمی‌دانم آنها از چه می‌ترسند.
– هیچ دستگاه نظارتی حق دخالت در امور اجرایی را ندارد.
– اجرای سیاست جدید ارزی یک تودهنی جدی به کاری بود که احتمالاً امریکایی‌ها می‌خواهند انجام دهند. زدن پیشاپیش این تودهنی کار لازمی بود که انجام شد.
– انحصار پیام رسان‌های خارجی صحیح نیست اما زندگی مردم هم نباید مختل شود.
– نمی‌دانم چرا برخی از شبکه‌های اجتماعی بدشان می‌آید و می‌گویند اگر مردم بی‌اطلاع باشند، شب راحت‌تر می‌خوابیم.
*  آماده ازسرگیری فعالیت‌های هسته‌ای هستیم
محمدجواد ظریف دولتمردان امریکا را تهدید به ازسرگیری فعالیت هسته‌ای ایران کرد. ظریف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» امریکا تهدید امریکا را این گونه پاسخ داد که «ایران خود را برای چند گزینه‌ آماده کرده است و ما در زمانی که مناسب بدانیم، تصمیم لازم را خواهیم گرفت.» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه دنیا نمی‌تواند از ما بخواهد به صورت یکجانبه و یک‌ سویه توافقی را اجرا کنیم که نقض شده است، در مورد واکنش ایران افزود: «یکی از گزینه‌های آماده ایران از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای با سرعتی بیشتر خواهد بود.»
** وطن امروز ۹۷/۲/۲
*  سردار فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام‌حسین(ع) شد
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی حکمی سردار علی فضلی را به سمت فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) منصوب کرد. سردار فضلی پیش از این به مدت ۹ سال جانشینی سازمان بسیج را برعهده داشت. وی در سمت جدید خود، جایگزین سردار مرتضی صفاری شده است.
*  مخالفت ایران باحضور آمریکا در یک اجلاس نظامی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکا قصد داشت به عنوان عضو ناظر در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند شرکت کند اما جمهوری اسلامی ایران به این درخواست رای منفی داد و حضور آنها در اجلاس منتفی شد. امیر دریادار «حسین خانزادی» افزود: در این اجلاس فرماندهان نیروی دریایی ۳۵ کشور جهان حضور پیدا می‌کنند و علاوه بر آن برخی کشور‌ها نیز مانند کشور‌های حاشیه دریای خزر درخواست داشتند به‌عنوان میهمان در این اجلاس شرکت کنند که با این درخواست‌ها موافقت شد.
** جوان ۹۷/۲/۲
*  حذف یارانه ۲۴میلیون نفر در دستورکار دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تکلیف دولت برای حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر، گفت: انتظار داریم با شناسایی دقیق افراد بتوانیم یارانه افرادی را که نیاز ندارند حذف کنیم. محمدباقر نوبخت در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید افزود: اگر تورم ۸/۲درصدی را کنار بگذاریم رشد منابع و مصارف ۴/۵درصد بود که رشد اقتصادی بر اساس گزارش مرکز آمار در ۹ماهه اول سال گذشته ۴/۴درصد با احتساب نفت و ۴/۷ درصد بدون احتساب نفت بوده است.
*  ایران در مبارزه با تروریسم در کنار سوریه است
رئیس جمهور در پیامی به همتای سوری خود با تبریک فرا رسیدن روز ملی و سالگرد استقلال سوریه تأکید کرد: ایران همان گونه که در مبارزات و مقابله با تروریسم کنار ملت سوریه بوده است، آمادگی دارد در امر بازسازی سوریه نیز با تمامی امکانات در کنار شما باشد.
در پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به بشار اسد آمده است: ملت فداکار سوریه همان طوری که در گذشته برای به دست آوردن استقلال و طرد استعمارگران از کشورشان مجاهدت و جان نثاری کردند، امروزه نیز برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و نجات کشورشان از شر تروریسم، مبارزه خستگی ناپذیری داشته و هر روز پیروزی جدیدی به دست می‌آورند.
جمهوری اسلامی ایران نیز در این مبارزه در کنار دولت و ملت سوریه بوده و تا دفع نیروهای شر و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر جمهوری عربی سوریه به مساعدت‌های خود ادامه خواهد داد.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۲
*  ادعای تکراری نقض حقوق بشر در ایران در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا گزارش سالانه حقوق بشر خود را منتشر کرد که در آن به بررسی وضعیت حقوق بشر در نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان پرداخته است.
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سال ۲۰۱۷ خود نیز به تکرار ادعاهای بی اساس و واهی‌اش علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد که ایران نه تنها در داخل، بلکه به همراه متحدان و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده است.
در این گزارش به مواردی همچون آزادی بیان، آزادی تجمعات و انجمن‌ها ، شمار اعدام‌ها، حقوق زنان، حقوق اقلیت‌ها، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، شرایط زندان و موضوعات پرداخته و ادعا شده است که در تمامی این موارد نقض حقوق بشر در ایران اتفاق می‌افتد.
*  بازگشت به غنی سازی ۲۰ درصد مبالغه نیست
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت با اشاره به وجود آمادگی فنی لازم برای خروج از برجام از سوی سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: بارها گفته‌ایم که امیدواریم هیچگاه این مساله پیش نیاید و ضرورتی نباشد که بخواهیم چنین تصمیمات فنی را اتخاذ کنیم اما به گونه‌ای آماده هستیم که طرف مقابل حیرت زده خواهد شد. ان‌شاءالله هیچ وقت چنین موضوعی پیش نیاید. رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اظهارات اخیر خود مبنی بر اینکه چهار روزه غنی سازی ۲۰ درصد را بازمی‌گردانیم، گفت: این سخن مبالغه و یک شعار نیست.
** رسالت ۹۷/۲/۲
*  ارتش و سپاه دو بازوی محکم تحت ولایت فرمانده معظم کل قوا هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ارتش و سپاه دو بازوی محکم تحت ولایت فرمانده معظم کل قوا هستند.
سردار غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه مراسم گرامیداشت مدافعان حرم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از استوانه های نگهدارنده انقلاب اسلامی است؛ سپاه نیز مولود مبارک انقلاب اسلامی است و این دو در کنار هم در چهار دهه گذشته ثابت کرده اند که هرکدامشان برای تداوم انقلاب اسلامی لازم هستند.وی افزود: ارتش و سپاه برای مردم مایه امنیت هستند و این امنیت در ورای مرزهای جمهوری اسلامی ایران خود را نشان داده است.
*  گفتگوی عربستان با ایران نیاز فوری است
«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در گفتگوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد که گفتگوی کشورهای عربی با همسایگان مسلمان خود و به طور مشخص گفتگوی عربستان سعودی با ایران به نیازی فوری تبدیل شده است. وی با ضروری خواندن گفتگوی عربستان با ایران در شرایط کنونی گفت: اگر هر دو طرف نیت صادقانه داشته باشند، برای گفتگو لازم است که هر یک به سمت دیگری یک گام به جلو بردارد.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۲
*  تنها جایگزین مقاومت، مرگ و تسلیم است
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که تنها جایگزین مقاومت، مرگ و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود، گفت: موشک‌های مقاومت لبنان قادر خواهند بود هر نقطه‌ای را از فلسطین اشغالی هدف قرار دهند. سیدحسن نصرالله گفت: دشمن اسرائیلی در آغاز تجاوز به لبنان قصد داشت فرمانده نظامی حزب‌الله را با بمباران مقر فرماندهی او در شهر صور ترور کند؛ هرچند با پایداری مقاومت نظامی و سیاسی مجبور شد با توسل به مجامع بین‌المللی، جنگ را به پایان برساند. وی تأکید کرد: جرم ما این است که سلاح بر دوش گرفته‌ایم تا از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنیم. تنها جایگزین مقاومت، مرگ و تسلیم در برابر صهیونیست‌ها خواهد بود.
*  احتمال قرار گرفتن ۳۵ میلیون نفر در معرض تنش آبی
با توجه به وضعیت بارش‌ها در تابستان سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۳۳۴ شهر با جمعیت حدود ۳۵ میلیون نفر در معرض تنش آبی قرار بگیرند. رضا اردکانیان روز شنبه در نشست مدیران ارشد دولت تدبیر و امید در سالن اجلاس سران افزود: براساس بررسی‌ها ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد، ۶۲ شهر در وضعیت نارنجی با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر و ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز با جمعیت ۱۷.۲ میلیون نفر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت.
** آرمان ۹۷/۲/۲
*  گزارش حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا، مردود است
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان و اتهاماتی که علیه کشورمان مطرح شده، گفت: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا و به‌ویژه ادعاهای طرح شده درباره حقوق بشر در ایران را کاملا مغرضانه و با اهداف سیاسی می‌داند که تصویری تحریف شده و غیر واقعی از شرایط کشورمان ارائه می‌کند. بهرام قاسمی افزود: دولت آمریکا به گواهی گزارش‌های معتبر بین‌المللی، نه تنها خود به عنوان یکی از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود بلکه در حمایت از ناقضان شناخته شده حقوق بشر همچون رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه هم نقش مهمی ایفا می‌کند؛ کشورهایی که فجایع به بار آمده توسط آنها همواره دامنگیر منطقه بوده است.
*  سوریه در روزهای مظلومیت به ما کمک کرد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوریه یکی از متحدین ما بود که در روزهای مظلومیت به ما کمک کرد. امروز که ما به سوریه کمک می‌کنیم درسی برای ملت‌های دیگر است که مطمئن می‌شوند که به دوستانمان کمک می‌کنیم. محسن رضایی با اشاره به وقایع و تحولات منطقه افزود: چند سال پیش که دشمنان وارد دمشق شدند، توانستیم در آزاد سازی سرزمین سوریه کمک کنیم ولی آمریکایی‌ها به دنبال توطئه‌های جدیدی هستند. البته ملت سوریه بیدار شده است. در تحولات سوریه، روسیه پیش ما آمده است و ما نزد روسیه نرفته ایم. اگر ما به اوکراین می‌رفتیم و در کنار روس‌ها می‌جنگیدیم کسی می‌توانست ادعا کند که ایران از روسیه خط می‌گیرد . این روس‌ها بودند که بعد از مدتی در کنار ما قرار گرفتند.
** آفرینش ۹۷/۲/۲
*  جاسوسی از حجاج با کمک صهیونیست‌ها
برخی منابع افشا کردند یک شرکت صهیونیستی به درخواست بن سلمان از حجاج جاسوسی می‌کند. عربستان به واسطه شرکت بین المللی “التسهیل” که تحت تصرف محمد بن سلمان ولیعهد این کشور قرار گرفته است، با همکاری یک شرکت اسرائیلی اطلاعات مهمی از حجاج و عمره گذاران جمع آوری می‌کند. این نخستین بار است که چنین اطلاعاتی جمع آوری می‌شود.
*  استقبال اتحادیه اروپا از توقف برنامه‌های اتمی کره‌ شمالی
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم کره شمالی در توقف آزمایش‌های موشکی و اتمی‌اش استقبال کرد.
فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای توقف آزمایش‌های اتمی و موشکی و همچنین تعطیل کردن سایت آزمایش اتمی گامی مثبت در مسیر بدون بازگشت و معتبر خلع سلاح اتمی، احترام گذاشتن به الزامات و تعهدات بین‌المللی و تمامی قوانین مرتبط با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین اجرای پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است.
** قدس ۹۷/۲/۲
*  کشف مواد شیمیایی تولید آلمان و انگلیس در دوما
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در مناطق آزاد شده دوما پس از خروج عناصر تروریستی در توافق با دولت دمشق کانتینرهای حامل کپسول‌های گاز کلر ساخت کشور آلمان و بمب‌های شیمیایی تولید انگلستان دیده شده است. پیش از آن نیز مسکو از کشف آزمایشگاههای تولید مواد شیمیایی در این منطقه خبر داده بود.
*  تخریب سپاه همنوایی با دشمن است
آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: عده‌ای می‌خواهند بین نیروی‌های مسلح اختلاف ایجاد کنند، اینها بدانند سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند نظام هستند و هرکسی سپاه را تخریب یا تضعیف کند، خائن و یا جاهل است.
این مرجع تقلید در دیدار جمعی از روحانیون جانباز حوزه علمیه قم افزود: اگر کسی به برجام انتقاد کند، عده‌ای می‌گویند همنوا با دشمن است ولی تخریب سپاه را که آمریکا و اسرائیل از اول با آن دشمن بودند و الان هم آن را تخریب کردند همنوا با دشمن نمی‌دانند ولی بدانند این کار دقیقا همنوا بودن با دشمن است.
** خراسان ۹۷/۲/۲
*  اعزام نمایندگان رهبر معظم انقلاب برای تجلیل از جانبازان
در سالروز ولادت باسعادت قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام و روز جانباز، چهار هیئت از طرف حضرت آیت ا… خامنه‌ای با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند. حجج اسلام آقایان شهیدی محلاتی، ابوترابی‌فرد، قمی و حاج‌علی‌اکبری به نمایندگی از رهبرمعظم انقلاب اسلامی، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفت وگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی و درمان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کردند.
** اعتماد ۹۷/۲/۲
*  واگذاری ۶۷۰ ملک نجومی و استرداد فقط ۶۰ مورد
معاون اجرایی شورای شهر تهران به گوشه‌ای از تخلفات شهرداری اشاره کرد ودر تشریح تخلفات شهرداری سابق گفت: براساس گزارشی که به دست من رسیده، در مدیریت شهری گذشته ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده بود که تاکنون ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که ۶۷۰ ملک نجومی را گرفته‌اند، منتشر خواهیم کرد. محمود میرلوحی (معاون اجرایی شورای شهر تهران) در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به وضعیت تخلفات مدیریت شهری گذشته، ‌به ماجرای املاک نجومی اشاره کرد و گفت: ما در حال پیگیری طرحی در این رابطه هستیم و توصیه می‌کنم تا قبل از آنکه این طرح به مرحله اجرا دربیاید، افرادی که یک سری از املاک شهرداری در اختیارشان است، خودشان پیشقدم شده و املاک را پس دهند.
** شهروند ۹۷/۲/۲
*  اقدام خلاف قانون مامور ناجا در حوزه تخلفات انتظامی بررسی شود
عبدالرضا رحمانی‌ فضلی وزیر کشور پس از وصول و ملاحظه گزارش نیروی انتظامی از اتفاقات صورت گرفته در یکی از پارک‌‌های تهران توسط ماموران گشت ارشاد، در یادداشتی خطاب به رئیس دفتر جانشینی فرماندهی کل قوا در امور ناجا نوشت: ضمن ارج گذاشتن به زحمات شبانه‌‌‌روزی و موثر نیروهای خدوم و زحمتکش ناجا که بر کسی پوشیده نیست و ضرورت برخورد با متخلفان به صورت قانونی، اقدامات معدود نیروها خارج از حوزه اختیارات و قانون موجب خدشه‌‌‌دار شدن تلاش و زحمات همه نیروها می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به گزارش، ضمن رسیدگی کامل به تخلفات انجام شده توسط خاطی، اقدام خلاف قانون فرد مامور هم با سرعت در حوزه تخلفات انتظامی مورد بررسی و اقدام قانونی لازم صورت گرفته و نتیجه گزارش شود.
** سازندگی ۹۷/۲/۲
*  اون، دستور توقف همه آزمایش‌های موشکی را صادر کرد
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ساعات اولیه روز شنبه اعلام کرد که این کشور دیگر نیازی به آزمایش سلاح اتمی و موشک‌های دوربرد نداشته و در پی تعطیل کردن سایت آزمایش اتمی خود است. در خبری که توسط رسانه رسمی کره شمالی پخش شد، کیم جونگ اون بیان کرده است که سایت آزمایش اتمی کار خود را انجام داده است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
برنامه کمیته امداد بر کاهش افراد تحت پوشش متمرکز باشد
رسا/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان این که مهم ترین کار کمیته امداد جلب اعتماد مردم است، از خدمات و فعالیت‌های این نهاد ابزار خرسندی کرد.وی افزود: امیدوارم که خدمات و فعالیت‌ها متوقف نشود، مسأله مهم اعتماد مردم است که اگر جلب شود کمیته امداد بالاترین سرمایه را دارد اما اگر این اعتماد متزلزل شود سرمایه خود را از دست می‌دهد، در این راستا باید خدمات و فعالیت‌ها به درستی خبررسانی شود.وی با بیان این که برنامه کمیته امداد باید بر کاهش افراد تحت پوشش باشد، گفت: افزایش افراد تحت پوشش، خدمات کمیته امداد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که باید به کیفیت اهمیت فوق العاده داد و کمک‌ها باید قابل ملاحظه باشد.
جانبازی یک توفیق الهی است و جانبازان باید قدردان این توفیق الهی باشند
رسا/آیت الله یزدی به مناسبت روز جانباز با حضور در مدرسه علمیه جانبازان با طلاب و فضلای این مدرسه دیدار و در محفلی صمیمی پای سخنان و درد دل روحانیان جانباز نشست. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در جریان این برنامه از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قرار گرفت. آیت الله یزدی دراین دیدار درسخنانی با تقدیر از فعالیت‌های طلاب جانباز و با اشاره به مقام والای جانبازان، جانبازی را یک توفیق دانست وتصریح کرد جانبازان باید قدردان این توفیق الهی باشند. وی همچنین خاطرنشان کرد: بحث جانبازی و شهید زنده بودن یک امتیاز ویژه‌ای است که به نسبت از شما توقع بیشتری می‌رود که باید انقلابی بمانید.
پول‌هایی که مردم به کمیته امداد می‌دهند بایددر جای خود و با اولویت صرف شود
باشگاه خبرنگاران/آیت‌الله جنتی، در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران کمیته امداد استان قم ضمن تقدیر از خدمات این نهاد با اشاره به اینکه در جامعه افرادی هستند که بدون مدرک حرف می‌زنند و بدون استناد ایراد می‌گیرند،افزود: آبروی کمیته امداد به‌واسطه صداقت، خلوص و زحمات امدادگران، تاکنون حفظ‌شده است.عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه همیشه پیگیر برنامه‌های کمیته امداد هستم تصریح کرد: در مدیریت جدید کمیته امداد در سطح کشور کارهای خوبی باعلاقه و اخلاص انجام‌شده است.آیت‌الله جنتی با تأکید بر جلوگیری از اسراف و تبذیر بیان کرد: مراقب باشید پول‌هایی که مردم به کمیته امداد می‌دهند در جای خود و با اولویت صرف شود.
طلاب جهان اسلام تمدن قرآنی را احیا کنند
حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن طلاب کشورهای اسلامی بر لزوم تلاش طلاب قرآنی جهان اسلام برای احیای تمدن قرآنی تاکید کرد و گفت: این مسابقات باید افق‌های نو بگشاید و آینده درخشانتری ترسیم کند و پیشران حرکت مراکز علمی حوزوی درقلمروهای نو در حوزه علوم تفسیری باشیم.آیت الله اعرافی همچنین با اشاره به اینکه بخش زیادی از معارف در قرآن وجود دارد که در میان مذاهب، مشترک است. تصریح کرد: این کتاب بزرگ، آن زمانی دستگیر ما خواهد شد و آنگاه در میان جامعه و جان و جهان ما، فرهنگساز و تمدن آفرین خواهد شد که در محضر قرآن حضور پیدا کنیم.
علما مبانی فقهی دفاع از حریم اسلام را تبیین کنند
رسا/ آیت الله فاضل لنکرانی در جشنواره بهار شهادت گفت: وظیفه مهم و خطیر فقها و علما و اندیشمندان مسلمان این است که ابعاد علمی و مبانی فقهی این حرکت و خیزش عظیم مردمی در دفاع از حریم اسلام و مسلمین را تبیین کرده تا مسیر دفاع از اسلام به خوبی برای نسل حاضر و نسل‌های آتی روشن شود. عضو جامعه مدرسین درادامه با اشاره به ظهور افکار باطل در جهان اسلام عنوان کرد: در سال‌های اخیر امت اسلام شاهد ظهور افکار باطل و خطرناکی است که حوادث سنگین و جنایات بی‌شماری را در کشورهای عراق و سوریه به بار آورده است.
 کشف گور دسته جمعی در «الرقه» سوریه
مهر/ رئیس کمیته بازسازی شهر الرقه از کشف یک گور دسته جمعی متعلق به غیر نظامیان و تروریست‌های داعشی در این شهر خبر داد.«عبدالله العریان» رئیس کمیته بازسازی شهر الرقه اعلام کرد که تاکنون دست کم ۵۰ جسد از این گور دسته جمعی بیرون آورده شده و حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ جسد دیگر نیز که متعلق به غیر نظامیان و تروریست‌ها است دراین گور دسته جمعی وجود دارد. پیشتر نیز گور‌های دسته جمعی دیگری در شهر الرقه حاوی اجساد غیر نظامیانی که توسط داعش کشته شده بودند کشف شده بود.
انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ سلطنتی در ریاض
باشگاه خبرنگاران/بامدادامروزگزارش‌هایی غیررسمی درباره انفجار و تیراندازی در نزدیکی کاخ محل اقامت ملک سلمان، پادشاه سعودی در ریاض، پایتخت عربستان منتشر شده است.منابع خبری اعلام کرده‌اند این تیراندازی‌ها، تلاش برای کودتاست.یک منبع سعودی اعلام کرد ملک سلمان به مخفیگاهی در پایگاه نیروی هوایی منتقل شده است. برخی منابع سعودی از اصابت گلوله به دستان ملک سلمان (پادشاه سعودی) خبر دادند و گفتند که وی به بیمارستان منتقل شده است.سخنگوی پلیس ریاض ضمن اعتراف به وقوع تیراندازی در محله الخزامی در شهر ریاض مدعی شد که علت حادثه تیراندازی، مشاهده “هلی شات” بر فراز کاخ الخزامی بود.منابع منطقه‌ای خبر کشته شدن ۸ نفر از گارد کاخ محل تیراندازی می‌دهند.
درگیری شاهزادگان سعودی درریاض
باشگاه خبرنگاران / پایگاه اینترنتی العهد لبنان در خبری فوری به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو از درگیری در یکی از کاخ‌های سلطنتی ریاض خبر داد. به نظر می‌رسد این درگیری، درگیری بین شاهزادگان است. چند منبع در پیام‌هایی در توییتر تصاویر و ویدیوهایی از این تیراندازی‌ها را منتشر کرده و اعلام کردند این تیراندازی‌ها، تلاش برای کودتاست.
پرونده قاچاق بیش از ۶۴۰۰ خودرو امنیتی شد
باشگاه خبرنگاران/رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:علیرغم آن که تیرماه اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده اما خودروهایی از مسیر گمرک ترخیص شده که ثبت سفارش آن‌ها بعد از تاریخ اعلامی بود خسروتاج ، با اشاره به این که بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو تخلف صورت گرفته است، گفت: برای روشن شدن این موضوع پرونده تخلفات به دستگاه‌های ذیربط امنیتی قضایی ارسال شده است.
روادید بین ایران و عراق حذف می‌شود
باشگاه خبرنگاران/ معاون امنیتی وزیرکشور گفت: حذف روادید بین ایران و عراق در ایام برگزاری مراسم اربعین از برنامه‌های مهم ستاد اربعین حسینی است. ذوالفقاری با بیان اینکه هر سال مشکلات اعزام زائران به مراسم اربعین کاهش می‌یابد افزود: اسکان، تغذیه، پارک خودرو‌ها و بهبود کیفی خدمات برای زائران در مراسم اربعین حسینی هر سال بهتر از سال قبل می‌شود.
“کمین” مرموز ارتش، در کمین متجاوزان
باشگاه خبرنگاران/ خبرگزاری دیفنس نیوز آمریکا در گزارشی، موشک کمین ۲ ارتش جمهوری اسلامی ایران که در روز ارتش رونمایی شد را مرموز خواند. دیفنس نیوز در ادامه گزارش داد: ایران یک سیستم دفاع موشکی به نام کمین ۲ را معرفی کرد که برای مقابله با تهدید‌های کم ارتفاع از جمله انواع هواپیما‌های بدون سرنشین و هواپیما‌های کم پرواز طراحی شده بود. این موشک ضدهوایی، تمامی مشخصات موشک‌های ساخت آمریکا را دارد، در حالی که روی آن «نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران» نوشته شده است.
موساد مسئول تروردانشمند فلسطینی درمالزی است
ایرنا/ رئیس دفتر جنبش حماس، سازمان موساد را به عنوان مسئول ترور «فادی البطش» دانشمند فلسطینی و استاد دانشگاه «کوالالامپور» در مالزی معرفی کرد. حماس اعلام کرد که «فادی البطش» یکی از نیروهای مبارز و مخلص این جنبش و یکی از چهره‌های جوان علمی فلسطین و حافظ کل قرآن مجید بود که به دست افراد ناشناس در مالزی ترور شد. البطش استاد ۳۵ ساله فلسطینی دانشگاه کوالالامپور ساکن مالزی، بامداد شنبه هنگام رفتن به مسجد برای اقامه نماز صبح بر اثر شلیک گلوله مهاجمان ناشناس کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *