خبرروز ۱۳۹۷/۰۲/۰۱

سالروز میلاد اسوه وفاداری و ایمان حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام مبارک باد

  • وزیر امور خارجه: واکنش ایران به خروج از برجام برای آمریکا بسیار ناخوشایند خواهد بود
  • آیت الله خرازی: طلاب قدر فرصت طلبگی را بدانند
  • آیت الله خاتمی: بنای عقب‌‌نشینی از سوریه وجود ندارد
  • آیت الله اعرافی: از هیچکس پذیرفته نیست با سخن و اقدام خود به جبهه استکبار یاری برساند
  • حجت الاسلام والمسلمین رجبی: جامعه را برای پایه‌ریزی حکومت جهانی آماده کنیم

 

** جام جم ۹۷/۲/۱
*  می‌خواستند با آشفتگی اقتصادی کار نظام را تمام کنند
امام جمعه موقت تهران خواستار هوشیاری مردم و مسئولان در مساله نفوذ شد و گفت: سربازان امام زمان(عج) نباید فقط به دنبال کشف شبکه‌های نفوذ باشند و باید تهاجمی عمل کنند.
حجت الاسلام‌والمسلمین صدیقی به نابسامانی‌های بازار ارز نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما همواره در جنگ اقتصادی هستیم و فقط تحریم علیه ایران وجود ندارد و موضوع سوء مدیریت، نبود نظارت و نفوذ نیز قابل تامل است. وی با تاکید بر این که در جریان نابسامانی ارزی دست بیگانه مشهود بود، اظهارکرد: این کار نفوذی‌ها و مزد‌بگیرهاست، دشمنان با ایجاد آشفتگی در سال‌های ۷۸ و ۸۸ و در سه ماهه آخر سال گذشته بنا داشتند کار نظام را تمام کنند.
** همشهری ۹۷/۲/۱
*  بیانیه ۵۰۰ نماینده اروپایی خطاب به کنگره
بیش از ۵۰۰ عضو پارلمان‌های انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترک خود خطاب به همتایان آمریکایی‌شان از آنها خواستند تا دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا را متقاعد به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران کنند.
این نمایندگان در بیانیه خود از کاخ سفید خواستند تا پیش از ضرب‌الاجل تعیین شده ۱۲ مه از سوی رییس‌جمهور ترامپ بار دیگر تهدید وی برای خروج از توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار دهد.
رییس‌جمهور آمریکا پیش از این به اروپایی‌ها هشدار داده است که اگر آنچه وی نقاط ضعف توافق می‌خواند را اصلاح نکنند، واشنگتن از توافق خارج خواهد شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: دولت آمریکا تهدید به خروج از برجام کرده است در حالیکه ایران به تعهدات خود در این توافق عمل می‌کند. خروج آمریکا از این توافق می‌تواند پیامدهای مهلکی داشته باشد.
*  حملات عراق به داعش در سوریه
دولت عراق اعلام کرد است: حملات هوایی مرگباری را علیه مواضع داعش در خاک سوریه انجام داده است. بیانیه دولت عراق یک روز بعد از آن منتشر شد که حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور از حمله به داعش در خاک کشور همسایه خبر داد. در بیانیه نخست وزیر عراق آمده است: جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور با هماهنگی ارتش سوریه از مرز مشترک ۲ کشور عبور کرده‌اند.
** کیهان ۹۷/۲/۱
*  راهی برای فرار ندارید به اندازه یک عملیات بیت‌‌المقدس ما هستید
سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به رژیم صهیونیستی: ما شما را خوب می‌شناسیم، شما بسیار آسیب‌پذیر هستید. شما نه عمق و نه عقبه دارید، شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید.
– جبهه مقاومت بسیار مقاوم‌تر از گذشته است، فکر نکنید جنگ‌های جدید مثل جنگ سال ۲۰۰۸، ۳۳ روزه و ۵۱ روزه است، این تصور باطلی است.
– شما نمی‌توانید دومینوی‌اشغال سرزمین را وقتی که سربازان و شهروندانتان فرار می‌کنند، تحمل کنید. شما راه فراری جز ریختن به دریا ندارید. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید آنها در دسترس هستند و زود از کار می‌افتند.
– به آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه دل نبندید، آنها وقتی می‌رسند که شما نیستید.
– ما از دشمنان گله‌ای نداریم اما گاه می‌بینیم برخی از دوستان‌مان البته انگشت‌شمار چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمنان می‌شوند و زخم زبان می‌زنند.
** شرق ۹۷/۲/۱
*  آماده مقابله هستیم
نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد که ارتش ما آماده مقابله با تهدیدات است. بنیامین نتانیاهو در نشست کابینه این رژیم،‌ مدعی شد: تهدیدات ایران را می‌شنویم، سربازان و نیروهای امنیتی ما آماده هر نوع تحولی هستند و هرکس به ما حمله کند با آن مبارزه می‌کنیم. او با بیان اینکه ارتش ما آماده است و مردم ما مقاومت می‌کنند، گفت: هزینه‌ها ما را از مبارزه باز نخواهد داشت و ما این هزینه‌ها را به دشمنان‌مان تحمیل می‌کنیم. نتانیاهو پنجشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با برخی دیپلمات‌های خارجی، مدعی شد: ایران دشمن همه است؛ دشمن اسرائیل، دشمن جهان عرب و دشمن تمدن.
*  لندن در امور ایران دخالت داشته
«مالکوم ریفکیند» وزیر خارجه و دفاع سابق انگلیس در نشستی در مجلس عوام ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران گفت: روابط دو کشور متأثر از نیاز لندن به نفت تهران بوده است. او که از سال ١٩٩۵ تا ١٩٩٧ وزیر امور خارجه بود، افزود: این مسئله در سرنگونی دولت مشروع و قانونی دکتر مصدق با کودتا به اوج خود رسید و همین مسائل باعث شده که ایرانی‌ها پیوسته به روابط با انگلیس با دیده شک و تردید بنگرند. وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تأکید بر اینکه غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته، گفت که لندن طی صد سال گذشته، در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است.
** ایران ۹۷/۲/۱
*  نهمین گزارش وزارت خارجه درباره اجرای برجام تقدیم مجلس شد
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه با اعلام این که نهمین گزارش سه‌ ماهه وزارت امور خارجه درخصوص اجرای برجام تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، گفت: در این گزارش اقدامات وزارت امور خارجه به منظور مقابله با اقدامات ضد برجامی امریکا و پیگیری مطالباتِ بر حق جمهوری اسلامی ایران با استفاده ازتمامی ظرفیت‌های موجود، از جمله کمیسیون مشترک، کارگروه رفع تحریم‌ها و ظرفیت‌های دیپلماتیک و مذاکرات دوجانبه، مورد تأکید و تشریح شده است.
*  زلزله بوشهر خللی در کار نیروگاه اتمی ایجاد نکرد
مدیرطرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: زمین لرزه بوشهر تأثیری در روند کار نیروگاه اتمی بوشهر نداشته است. محمود جعفری با اشاره به وقوع زمین لرزه ۹/۵ ریشتری در کاکی دشتی اظهار داشت: نیروگاه به صورت عادی در مدار تولید قرار دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۲/۱
*  تصور این که ایران در هر شرایطی به برجام متعهد می‌ماند، اشتباهی بزرگ است
دکتر سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با خانم اینه اریکسون سوریده وزیر امور خارجه سوئد دیدار و گفتگو کرد.
عراقچی در این دیدار با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری‌ها و مبادلات دو جانبه، اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیش از ۱۰ گزارش بر پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام صحه گذاشته است؛ اما در مقابل آمریکا به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و با تعلل‌ها و بدعهدی‌های خود این توافق را در معرض نابودی قرار داده است. عراقچی تاکید کرد: این یک برداشت کاملا غلط و یک اشتباه بزرگ است چنانچه کسی تصور کند ایران در هر شرایطی به برجام متعهد باقی خواهد ماند.
*  اطراف منزل شیخ عیسی قاسم با بلوک‌های سیمانی و سیم خاردار محصور شد
نیروهای امنیتی بحرین در جدیدترین اقدام خود علیه رهبر معنوی شیعیان بحرین، اطراف منزل شیخ عیسی قاسم را سیم خاردار کشیده و با بلوک‌های سیمانی محصور کردند.
** وطن امروز ۹۷/۲/۱
*  کمک ایران برای شکست طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا
سرلشکر سیدرحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین خطر، پیوند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است، گفت: برای کسانی که همپیمان آنها می‌شوند هم این خطر وجود دارد و ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و استقلال ملت‌های اسلامی دفاع می‌کنیم و در حد توان و قدرت‌مان و بضاعت سیاسی، اقتصادی و دفاعی‌مان کمک می‌کنیم تا طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شود و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نتوانند خاورمیانه بزرگ را آنطور که آنها می‌خواهند پیاده کنند.
*  تظاهرات ۳۰۰ هزار نفری علیه مکرون
دور جدید تظاهرات ضد حکومتی در فرانسه، با راهپیمایی ۳۰۰ هزار نفر در خیابان‌های اغلب شهرهای این کشور بویژه پاریس، لیون و مارسی آغاز شد. روز پنجشنبه هزاران کارمند راه‌آهن و دولت و دانش‌آموزان و دانشجویان در سراسر کشور به خیابان‌ها آمده و از جمله به طرح‌های خصوصی‌سازی مکرون برای کاهش ۱۲۰ هزار شغل در بخش دولتی در یک دوره ۵ ساله اعتراض کردند. همچنین دانشجویان به گزینش‌های اعمال شده برای ورود به دانشگاه معترضند.
** جوان ۹۷/۲/۱
*  نخواهیم گذاشت حرکت توفنده انقلاب کند شود
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم نیروی هوافضای سپاه پیروزی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت بر تروریست‌های تکفیری و دست‌نشاندگان استکبار جهانی را نتیجه پیروی از مکتب امام حسین‌(ع) دانست و عنوان کرد: پاسداران صبور و بصیر انقلاب اسلامی خباثت‌های دشمن را از یاد نخواهند برد، نخواهیم گذاشت حرکت توفنده انقلاب توسط دشمنان کند شود.
سپاه با وجود همه توطئه‌های استکبار و بعضی از حکومت‌های خودباخته منطقه با تمام وجود پای آرمان‌های انقلاب و ملت ایران ایستاده است و ان‌شاءالله آنچه این شهدا مقدماتش را فراهم کردند، یعنی فتح بیت‌المقدس را محقق می‌کند.
*  فکر تجزیه سوریه توهم است
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران، اظهار کرد: برخی کشورهای فرصت طلب منطقه، گاهی به نفع سوریه و گاهی علیه آن اقداماتی را انجام می‌دهند اما بدانند این سیاست‌ها ماندگار نخواهد بود. وی خاطرنشان کرد: اگر فکر می‌کنند با فشار به سوریه این کشور تجزیه می‌شود، ادعایی واهی و توهم است زیرا سوریه متحد است و دیر یا زود امریکایی‌ها از آنجا اخراج می‌شوند.
** آفتاب یزد ۹۷/۲/۱
*  هرگونه تجاوز به ایران را محکوم می‌کنم
رهبر جریان صدر عراق با محکوم کردن تجاوز غرب به سوریه گفت: در صورتیکه ایران هدف”تجاوز” قرار بگیرد آن را محکوم خواهد کرد.
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوال یکی از حامیانش در مورد اینکه آیا ایران بر وی فشار آورده تا تجاوز آمریکا به سوریه را محکوم کند، گفت: اگر ایران خدای نکرده مورد تجاوز قرار گیرد آن را نیز محکوم خواهم کرد. من همواره با ملتها هستم.
*  نباید منتظر دولت و نهادهای حاکمیتی باشیم
محمدرضا عارف نماینده تهران در جشن دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس گفت: امروز کشور چالش‌های زیادی دارد. اشتغال و معیشت مردم مهمترین چالش است. به نظر می‌رسد نسبت به تحقق اهداف خود فاصله داریم. وی افزود: انتظار همگان نقش‌آفرینی بیشتر دانشگاه‌ها است. هم چنین باید به مطالبات نخبه‌ها توجه کنیم. امسال سال حمایت از کالای ایرانی است. باید بتوانیم در آخر سال گام‌های مهمی که برداشته شده را مطرح کنیم. نباید منتظر دولت و نهادهای حاکمیتی باشیم.
** رسالت ۹۷/۲/۱
*  حسابرسی داشته باشیم تا بیراهه نرویم
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: ما باید بدانیم که خود، بیش از دیگران در معرض خطریم، شیطان دشمنی است که همواره در کمین ماست و لحظه‌ای از ما غافل نمی‌شود لذا باید توجه داشته باشیم که بصیرت به آسانی به دست نمی‌آید.وی ادامه داد: ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به «سِلاحُهُ الْبُکاءُ» و خودسازی نیازمندیم، باید همواره بین خود و خدای خود حسابرسی داشته باشیم، مراقب هوای نفس خود باشیم تا هرگز بیراهه نرویم.
*  بنای عقب‌‌نشینی از سوریه وجود ندارد
آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه سی و پنجمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به این سوال که ایران در پاسخ به حمله به نیروهای ایرانی در سوریه می‌خواهد عقب نشینی کند تا پایگاهی در سوریه نماند؟ گفت: من مسئولیتی در قبال سیاست خارجی نظام ندارم اما آنچه از رفتارهای نظام می‌فهمم بنایی برای عقب‌نشینی از سوریه وجود ندارد. در واقع سوریه خط مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است. جمهوری اسلامی ایران در این خط مقاومت ایستاده است و مطمئن باشید که ایران جنایات این افراد را بی‌جواب نخواهد گذاشت.
** مردم سالاری ۹۷/۲/۱
*  واکنش ایران به خروج از برجام، برای آمریکا بسیار ناخوشایند خواهد بود
«محمد جواد ظریف» که برای شرکت در «اجلاس بین المللی صلح پایدار سازمان ملل متحد» به نیویورک سفرکرده است، در پاسخ به پرسشی در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران حتما براساس منافع خود عمل می‌کند و در برجام و بیرون برجام انتخاب‌های گسترده‌ای برای اقدام دارد.» وزیر امور خارجه ایران اضافه کرده است: «حتما اقدامی که جمهوری اسلامی خواهد کرد و واکنشی که جامعه بین المللی به حرکت آمریکا خواهد داشت، برای آمریکایی‌ها بسیار ناخوشایند خواهد بود.»
*  ادعاهای ائتلاف عربی علیه ایران
ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با بیان اینکه ایران به انصارالله یمن پهپاد می‌فرستد،‌ مدعی شد: ائتلاف عربی تمام ابزارهای مورد نیاز برای سرنگونی پهپادهای ایرانی را دارد.
وی مدعی شد: ایران از طریق قاچاق موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها (انصارالله) و تهدید کشتیرانی، تروریسم را تغذیه می‌کند.
** آرمان ۹۷/۲/۱
*  برگزاری بزرگترین اجلاس نظامی
اجلاس بزرگ فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) به میزبانی نیروی دریایی راهبردی ارتش در تهران برگزار می‌شود. اجلاس کشورهای شمال اقیانوس هند شامل ۲۳ عضو دائم و ۹ عضو ناظر است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اعضای دائم این اجلاس است.این اجلاس که تاکنون پنج دوره آن در کشورهای مختلف برگزار شده، بزرگترین اجلاس نظامی تاریخ ایران است که میزبانی آن از ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ به مدت ۲ سال برعهده نداجا بوده و قرار است که حدود ۳۵ هیأت عالی رتبه نظامی از کشورهای مختلف جهان برای شرکت در این اجلاس ۲ روزه، به تهران سفر کنند.
*  گزارش نهایی حادثه سانچی تا اواخر اردیبهشت تقدیم مجلس می‌شود
محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در تصادف نفتکش سانچی و کشتی فله‌بر چینی چهار کشور پاناما، هنگ‌کنگ، ایران و چین درگیر موضوع هستند که با مشخص شدن سهم تقصیر هر دو کشتی، سهم این چهار کشور نیز در مسئولیت‌ها و جبران خسارت‌های طرف مقابل مشخص می‌شود و گزارش نهایی کمیسیون هم تا اواخر اردیبهشت‌ماه تقدیم مجلس می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۲/۱
*  امضای تفاهم نامه همکاری صنعتی بین ایران و عراق
وزیر دفاع ایران و وزیر صنایع و معادن کشور عراق ‌یادداشت تفاهم همکاری صنعتی امضاء کردند. امیر سرتیپ حاتمی با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت‌ تفاهم همکاری صنعتی با بیان اینکه امنیت منطقه به هم پیوسته است، اظهار داشت: ‌فقط با نسخه‌های داخل منطقه می‌توان امنیت منطقه را حفظ و تقویت کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با کشور عراق تاکید دارد، افزود: ‌همین نگاه را نیز مسئولان عراقی نسبت به توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایران دارند.
*  ترامپ به احتمال زیاد از برجام خارج می ‌شود
مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته به سران فرانسه و آلمان اعلام کرده است که انتظار نداشته باشند با سفر به واشنگتن بتوانند ترامپ را از لغو توافق هسته ای با ایران منصرف کنند.«جان بولتون» در این باره گفته است به احتمال بسیار زیاد رئیس‌ جمهوری از توافق ایران خارج می شود .
** قدس ۹۷/۲/۱
*  حضرت عباس(ع) را هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنیم
آیت الله نجم الدین طبسی مدرس خارج فقه و اصول حوزه و نویسنده متون دینی در گفتگو با قدس اظهار داشت: اگر تشیع تا به امروز حفظ شده،‌به خاطر وجود الگوهایی مانند حضرت عباس(ع) است. شیعه در همه اعصار از شخصیت حضرت عباس(ع) الگو گرفته و تاکنون حفظ شده است. اگر خط مشی افراد و اسطوره‌هایی همچون عباس بن علی نبود، ما امروز در سوریه پیروز میدان نبودیم. اگر شجاعت و بصیرت عباس(ع) را در دستور کار نداشتیم باید با داعش و سلفی‌ها در مرزها و داخل کشور می‌جنگیدیم. اگر الگویی مانند علمدار کربلا نداشتیم امروز عراق در دستان داعش و ایران مستعمره آمریکا بود. اگر مقاومت‌های ملت عزیز ایران نبود معلوم نبود امروز ایران وجود داشته باشد! اگر غیر از این بود ما نیز سرنوشتی مانند کشورهای عربی داشتیم که با یک تلفن آمریکا مهره‌های حاکمیت خود را جا به جا می‌کند. اگر سرنوشت هشت سال جنگ و دفاع مقدس به نفع ایران رقم خورد مرهون الگوگیری از افرادی مانند قمربنی هاشم است.
رسانه‌ها، هنرمندان و مبلغان ما باید ویژگی‌های عباس بن علی(ع) را هنرمندانه به نسل جدید معرفی کنند.
*  تلاش دشمن به مرجع سازی برای نفوذ در حوزه‌های علمیه
دبیرکل مجمع تقریب، مرجع سازی را از اهداف دشمنان برای نفوذ دانست و گفت: دشمن در پی اعمال روش‌هایی در حوزه علمیه است که خارج از روش‌های متعارف فعلی مراجع ساختگی را در تشیع نفوذ دهد.
آیت الله محسن اراکی در سلسله جلسات رویش فرهنگ با موضوع«استعمار در کالبد مرجع نمایان» با اشاره به نفوذ به عنوان یکی از گسترده ترین عرصه‌های جنگ نرم افزود: نفوذ تنها منحصر به نهادهای فرهنگی و سیاسی کشور نیست، بلکه خطرناک ترین نفوذ که طراحی و برنامه ریزی زیادی برای آن انجام می‌شود، نفوذ در نهاد مرجعیت و حوزه‌های علمیه است.
وی اطرافیان مراجع را یکی از ابزارهای مهم برای نفوذ در بیوت آنان دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ شکل‌های مختلفی دارد که نفوذ به بیت مراجع یکی از آنهاست. آیت الله اراکی تاکید کرد: جریان نفوذ بسیار خطرناک است و طلاب، اساتید و روحانیت باید به شدت مراقب آن باشند.
** خراسان ۹۷/۲/۱
*  سیاستمدار حامی منافقین و براندازی در ایران به تیم حقوقی ترامپ پیوست
رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و حامی گروهک تروریستی منافقین به تیم حقوقی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا پیوست. این خبر پنج‌شنبه توسط وکیل ترامپ اعلام شد. جولیانی از مخالفان سرسخت ایران و از حامیان گروهک تروریستی منافقین است. او به‌تازگی اعلام کرد که «تغییر رژیم» در ایران باید یکی از سیاست‌های رسمی دولت آمریکا باشد.
** اعتماد ۹۷/۲/۱
*  مسئله سعید مرتضوی در دولت مطرح نشده است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات در خصوص پرونده سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و اینکه این مورد به طور خاص در دولت مطرح شده است یا خیر گفت: در دولت معمولا مسائل مهم و کلان مطرح می‌‌‌شود، مسائلی که نیاز به تصمیم‌گیری کل جمع دارد. البته برخی از مسائل به صورت موردی که دارای اهمیت است مطرح می‌شود اما در این خصوص خیر، چیزی مطرح نشده است.
** شهروند ۹۷/۲/۱
*  حضور قدرتمند سپاه، دسیسه دشمنان را با شکست مواجه کرده است
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در پیامی خطاب به سردار جعفری فرارسیدن روز پاسدار را تبریک گفت. در این پیام آمده است: اینک در شرایطی این روز خجسته را جشن می‌گیریم که تحت رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّ ظلّه العالی) و حضور قدرتمند سپاه پاسداران و نیروهای سایر دستگاه‌های مرتبط، تمامی دسیسه‌های استکبار جهانی و صهیونیست در منطقه یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است و به اذعان دوست و دشمن هیچ معادله‌ای بدون حضور و موافقت ایران اسلامی به سرانجام نخواهد رسید.
** سازندگی ۹۷/۲/۱
*  آنگلا مرکل صدراعظم آلمان: اتحادیه اروپا همچنان خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران به رغم مخالفت‌های رئیس جمهور آمریکا با این توافق است. تمام مسائل با تهران نمی‌تواند محدود به توافق هسته‌ای شود و برنامه موشکی بالستیک این کشور موجب نگرانی است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
طلاب قدر فرصت طلبگی را بدانند
رسا/آیت الله خرازی در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به اهمیت مسیر طلبگی بر اهتمام طلاب برای جدی گرفتن این راه تأکید کرد.عضو جامعه مدرسین طلبگی را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و افزود: شاید این مسیر در دید اهل دنیا ارزش نداشته باشد اما در دیدگاه اولیای الهی دارای ارزش است، پیگیری طلبگی بسیار مهم است و نباید به عدم توجه دیگران اعتنا کرد چرا که خداوند راه را باز می‌کند، طلاب بعدها نتیجه تحصیلات دینی را درک می‌کنند و باید قدر این فرصت را بدانند.
ترامپ از شکست آمریکا در طبس عبرت بگیرد
رسا/آیت الله نمازی با تبریک ماه شعبان و تبریک روز پاسدار، با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، افزود: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در مقابله و سرکوب دشمنان بعثی را برعهده داشت.عضو جامعه مدرسین با اشاره به سالروز شکست توطئه شیطانی آمریکا در طبس در پنجم اردیبهشت سال ۵۹، افزود: امروز نیز ترامپ رییس جمهور عقب افتاده و روانی آمریکا برای مقابله با اسلام در سوریه با مقاومت اسلامی درگیرشده است و نمی خواهد از تاریخ و سرنوشت آمریکایی‌ها در شکست طبس عبرت بگیرد.
از هیچکس پذیرفته نیست با سخن و اقدام خود به جبهه استکبار یاری برساند
رسا/آیت الله اعرافی با بیان این که امروز معرکه سنگینی علیه انقلاب اسلامی بر پا است، گفت: از هیچکس پذیرفته نیست که در چنین شرایطی با سخن، اقدام و کم کاری خود به جبهه استکبار یاری برساند.عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دشمنان در حوزه فرهنگ، سیاست، اقتصاد و امنیت طرح‌های بسیاری را طراحی و در صدد اجرا هستند، گفت:نخستین وظیفه ما آگاهی، بصیرت و هوشیاری است، باید بدانیم در چه میدانی قرار داریم و چه توطئه‌های سنگینی در حال طراحی و تعقیب است، همچنین باید برای رفع مشکلات مردم برنامه‌ریزی جدی شود.
وعاظ بر روی فضائل اخلاقی و سیره زندگی امام حسین(ع) بیشتر سخن بگویند
حوزه / آیت الله حسینی بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات استان قم گفت: با توجه به اهمیت و سنگین بودن مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا کمتر به ابعاد دیگر شخصیتی امام حسین(ع) پرداخته شده است، لذا وعاظ و ائمه جماعات باید به ابعاد دیگر زندگانی حضرت سیدالشهدا(ع) بپردازند و برای مردم از فضائل اخلاقی و سیره حضرت بیشتر سخن بگویند. نائب رئیس جامعه مدرسین ادامه داد: امام حسین(ع) دردوران امامت امام حسن مجتبی‌(ع) پیرو واقعی بود و همیشه در محضر برادرشان سکوت می‌کرد تا کلامی را از مولای خود بگیرد و این الگویی است که امروز باید برای جامعه ما و نسل ما بر روی منابر بیان شود.
جامعه را برای پایه ریزی حکومت جهانی آماده کنیم
ایرنا/حجت الاسلام والمسلمین رجبی با تبریک ماه شعبان اظهار داشت: ما در این ایام، باید سطح معرفت جامعه را نسبت به این الگوهای الهی بالا ببریم. متاسفانه تاکنون دراین زمینه کوتاهی کرده ایم.وی ادامه داد: رسانه‌ها باید چنان در مورد ماه شعبان و مناسبت‌های آن قلم بزنند که تاثیر آن در حرکت جامعه به سمت آرمان‌های مقدس اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی نمایان باشد. عضو جامعه مدرسین گفت: مناسبت میلاد بزرگان دین درایام شعبان بویژه ولادت امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) فرصت بسیار عظیمی برای آماده سازی جامعه برای ظهور و پایه‌ریزی حکومت جهانی حضرت مهدی می‌باشد.
 حمایت از کالای ایرانی باید در عمل باشد نه شعار
فردا نیوز/ وزیر صنعت گفت: به موضوع حمایت از کالای ایرانی در عمل و نه در شعار باید توجه جدی شود، چراکه این، یک موضوع ملی است. شریعتمداری با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان و جوانان افزود: جوانان باید در این سازمان امکان ارایه نظر و در برخی موارد تصمیم گیری پیدا کنند و این اتفاق باید بیفتد و این خواسته جدی وزارت صنعت است.
مدیر تلگرام ماهیت ضد ایرانی‌اش را نشان داد
باشگاه خبرنگاران / پاول دوروف مدیر تلگرام اخیرا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی منتشر کرده است که ماهیت ضد ایرانی وی را به صورت کامل فاش می‌کند.دوروف در صفحه اینستاگرام خود نوشت : ” فیلم مورد علاقه من ، فیلم ۳۰۰ است. داستان جنگ اسپارتان‌ها برای حفظ آزادی هم‌وطن‌هایشان الهام بخش هزاران انسان در سراسر جهان بوده و هست. کانال معاندتلگرامی آمد نیوز در زمان اغتشاشات مورد حمایت کامل این شبکه به ظاهر پیام رسان بود.
وحشت صهیونیستها از تحویل «اس ۳۰۰» به سوریه
مهر/ عاموس یدلین رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به اقدام روسیه در تحویل دادن سامانه اس ۳۰۰ به سوریه ابراز نگرانی کرده و دمشق را به بمباران این سامانه تهدید کرد!
نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال دیگر از مأموریت‌های سپاه است
مهر/ فرمانده کل ارتش گفت: سقف ٢۵ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است اما ما باید به سمت آن حرکت کنیم که این موضوع نیز جزو ماموریت‌های سپاه پاسداران است. امیر موسوی در مراسم تجلیل از مدافعان حرم که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با بیان اینکه سال‌ها است عضو بسیج هستیم ادامه داد: دشمنان فکر می‌کنند می‌توانند به دژ مستحکم انقلاب اسلامی که از نیروهای مسلح تشکیل شده است خللی وارد کنند. این تلاش سال‌ها است انجام میشود و همواره با شکست مواجه می‌شود.
رومانی سفارت خود را به قدس منتقل نمی کند
مهر/ رئیس جمهوری رومانی اعلام کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس ندارد.«کلاوس یوهانیس» با اشاره به اینکه موضع کشورش در این زمینه همسو با قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است، تاکید کرد که انتقال سفارت به قدس، نقض قوانین بین المللی است.
ناوشکن سهند بزودی عملیاتی می‌شود
فارس/ فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در بخشی از نشست خبری خود که به منظور تشریح اهداف اجلاس بزرگ فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای اقیانوس هند در تهران برگزار شد، از پایان تست‌های دریایی ناوشکن جدید سهند خبر داد و گفت که این آزمایش‌ها پیش از عید نوروز انجام شده است.به گفته دریادار خانزادی، ناوشکن سهند هم اکنون در مرحله تکمیل برخی سامانه‌های دفاعی قرار دارد و بزودی عملیاتی خواهد شد.
عربستان تشرف زائران به غار حرا را ممنوع کرد
 فارس/معاون امور عمره وزارت حج عربستان با اشاره به ممنوعیت صعود عمره‌گزاران به کوه نور و زیارت غار حرا، گفت: این تصمیم برای حفظ سلامتی زائران بیت‌الله‌الحرام گرفته شده است.«عبدالعزیز الوزان» اظهار داشت: صعود عمره‌گزاران به کوه نور به دلیل برخی تخلف‌های شرعی و حفظ سلامتی زائران و عمره گزاران از این پس ممنوع است.
برنامه موشکی ایران هیچ ربطی به برجام ندارد
صدا و سیما/سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران تأکید کرد: برنامه موشکی ایران هیچ ربطی به برجام ندارد.لوان جاگاریان در پاسخ به پرسشی درباره موضع روسیه در خصوص سیاست ضد برجامی ترامپ گفت: چندین بار تأکید کرده ایم که طرفدار تجدید نظر در متن برجام نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *