خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۷

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: مسلمین با وحدت، توطئه جدید استکبار را خنثی کنند
  • سیدحسن نصرالله: اسرائیل ترسو‌تر و ضعیف‌تر از گذشته است
  • رئیس جمهور در تماس تلفنی با پوتین: اقدام تجاوزکارانه آمریکا نشان داد که با تروریست‌ها  رابطه مستقیم دارند
  • آیت الله امینی: نگاه مسئولان کشور به قم باید متناسب با جایگاه آن باشد
  • آیت الله اعرافی: جذب جوانان به مساجد با استفاده از ابزار هنر امکان‌پذیر است
  • آیت الله علیدوست: ارزش‌های اخلاقی در اسلام مورد وفاق همه عقلاست

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۷
*  اقدام کشورهای متجاوز خصمانه بود
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با اشاره به تجاوز هوایی و موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: تجاوز سه جانبه غربی‌ها به سوریه با تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و اتهام زنی کشورهای متجاوز در شورای امنیت به دمشق و مسکو همراه شد.
رئیس جمهور سوریه دیروز در دیدار هیاتی از حزب حاکم روسیه حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را یک اقدام خصمانه توصیف کرد وگفت دمشق با کمک مسکو زرادخانه شیمیایی خود را از بین برده بود.
*  سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین شد
سردار محمدحسین سپهر با حکم سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه به عنوان جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین سردار علی فضلی شد.
وی پیش از ایــن معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه بود.
** همشهری ۹۷/۱/۲۷
*  هیأت پارلمانی ایران به سوریه می‌رود
یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیئت پارلمانی به سوریه خبر داد. محمدجواد جمالی اظهار کرد: در پی حملات اخیر ائتلاف غربی به سوریه، قرار است هیأت پارلمانی به ریاست علاءالدین بروجردی به سوریه برود. به گفته وی این سفر در روز سه‌شنبه هفته جاری (۲۸ فروردین) انجام می‌شود.
*  نشست وزیران خارجه اروپا درباره ایران
نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امروز با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو برگزار می‌شود که در آن موضوعات مختلف داخلی مورد بحث قرار خواهد گرفت. وزیران خارجه در این نشست درباره وضعیت ایران و برجام رایزنی خواهند کرد. رویترز پیش‌تر مدعی شد که وزیران اروپایی قصد دارند تحریم‌های موشکی تازه را علیه ایران تا نشست ۲۷ فروردین نهایی کنند.
** کیهان ۹۷/۱/۲۷
*  ایراد شورای نگهبان به لایحه پالرمو به دلیل ترجمه غلط!
الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به نشست کمیسیون قضایی مجلس گفت: در نشست مذکور، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو (مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملی) اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو این بود که متنی که دولت به عنوان لایحه پیشنهادی ترجمه کرده و آن را به مجلس تقدیم کرده با متن اصلی آن تطابق نداشته و دارای اختلافات زیادی است
*  اسرائیل ترسو‌تر و ضعیف‌تر از گذشته است
«سید حسن نصرالله» برای حاضران در همایش انتخاباتی حزب‌الله در منطقه «بقاع» از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه بقاع شهدای بسیاری در راه مقاومت داده و قهرمانانش کماکان در میان مردم زندگی می‌کنند، گفت: دشمن صهیونیستی برای رسیدن به بیروت یا دمشق (البته این اتفاق هرگز نخواهد افتاد) باید از دشت‌های بقاع عبور کند. اما اسرائیل ترسو‌تر از آن است که تانک‌ها و سربازانش را به بقاع غربی یا جنوب بیاورد.دبیرکل حزب الله لبنان افزود: پس از توسعه امکانات مقاومت، اسرائیل ترسو‌تر و ضعیف‌تر از گذشته شده است.
** شرق ۹۷/۱/۲۷
*  صدور حکم برای برخی متهمان حوادث دی ٩۶
رئیس کل دادگستری استان تهران درباره پرونده جرائم انتخاباتی استانداران و فرمانداران در انتخابات سال ٩۶ گفت: رسیدگی بدوی به پرونده مقاماتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩۶ مرتکب جرم شدند، تمام شده و فعلا پرونده در تجدیدنظر مطرح است. غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان اعتراضات دی سال ٩۶ افزود: در ارتباط با پرونده‌های اغتشاشات دی ماه ٩۶، برای تعدادی از متهمان حکم صادر شده و تعدادی هم در نوبت رسیدگی است. او گفت: بین حکم‌های صادره، هم رأی به محکومیت و هم برائت وجود دارد.
** ایران ۹۷/۱/۲۷
*  بازنگری در مصوبات مربوط به حجاب
نود و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور دیروز با موضوع بررسی آخرین وضعیت حجاب در کشور به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این جلسه در سخنانی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب مسأله‌ای فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: این موضوع فرهنگی که بخشی از آن به مسائل اعتقادی برمی‌گردد نیاز است که اقدامات مبنایی‌تر و دقیق‌تر و مداوم با در نظر گرفتن جنبه‌های تشویقی همراه با اقناع‌سازی و همکاری و وفاق پیش برود.
*  اقدام تجاوزکارانه امریکا نشان داد که با تروریست‌ها رابطه مستقیم دارند
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، حمله امریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی را اقدامی تجاوزکارانه و در راستای روحیه دادن به تروریست‌های شکست خورده در این کشور عنوان کرد و گفت: اگر تجاوز و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی عاملان آن امکانپذیر شود، باید شاهد بی‌ثباتی‌های جدیدی در نظام بین‌الملل و منطقه باشیم.رئیس جمهوری با بیان اینکه «این اقدام تجاوزکارانه امریکا نشان داد که با تروریست‌ها رابطه مستقیم دارند»، افزود: امریکایی‌ها زمانی که احساس کردند دست تروریست‌ها از منطقه مهمی مانند غوطه شرقی کوتاه شده، این گونه عکس‌العمل از خود نشان دادند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۷
*  ادعاهای شاه سعودی علیه ایران در اجلاس سران عرب
ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در سخنرانی آغاز بیست و نهمین نشست سران عرب در شهر ظهران عربستان مدعی شد: عربستان بر حفظ حاکمیت یمن و حل سیاسی بحران آن تأکید می‌کند اما ادامه بحران بر عهده «شبه‌نظامیان تروریستی حوثی» است که به ایران وابسته هستند. موشک‌های یمنی، ساخت ایران است ویمنی‌ها به مکه موشک شلیک کرده‌اند. پادشاه عربستان همچنین گفت:خواستار مقابله با رفتار ایران در منطقه هستیم.
*  لاریجانی به ویتنام سفر کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس یک هیأت پارلمانی به ویتنام رفت. آقای لاریجانی پیش از ترک تهران هدف از سفر به این دو کشور را گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و همچون همکاری‌های پارلمانی عنوان کرد.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۷
*  هیچ کشوری حق اقدام خودسرانه علیه سایر کشورها را ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از اقدام خودسرانه، غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تجاوز به سوریه، به وزیر خارجه انگلیس یادآور شد: هیچ کشوری به‌طور خودسرانه حق اجرای مقررات تنبیهی علیه سایر کشورها را خارج از موازین بین‌المللی ندارد. محمدجواد ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، ضمن محکومیت حمله خودسرانه به سوریه، مجدداً بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با کاربرد هرگونه سلاح شیمیایی تاکید کرد و با یادآوری سابقه کاربرد سلاح شیمیایی علیه ایران توسط صدام با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از برخورد دوگانه غرب انتقاد کرد.
*  دیدار بن‌سلمان با سرکرده منافقین در پاریس
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیت خود به ۳ زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشت: «ولیعهد عربستان از روی استیصال با تروریست تاریخ مصرف گذشته، مریم رجوی در پاریس دیدار کرد. او عربستان را متلاشی می‌کند… پیامد حمله احتمالی حامی‌اش (ترامپ) به سوریه و متحد نامشروعش نتانیاهو شکست قطعی و نعره زدن از شدت درد خواهد بود».
** جوان ۹۷/۱/۲۷
*  حمله موشکی به سوریه ارزش نظامی نداشت
آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد رعب و وحشت در منطقه و بین مردم سوریه بودند اما این حمله ارزش نظامی نداشته است. مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین گفت: امیر حاتمی وزیر دفاع، مهمان جلسه صبح فراکسیون مستقلین بود و با ارائه گزارشی از حمله سه جانبه اخیر به سوریه گفت که این حمله باعث مستحکم‌تر شدن مردم سوریه شده است. وی با بیان اینکه تعداد زیادی از موشک‌های پرتاب شده یا منحرف شده یا منهدم شده‌اند، گفت که این نشان می‌دهد نیروهای مقاومت سوریه خود را برای هر نوع مقابله و تهاجم آماده کرده‌اند.
*  ۲۳۹ نماینده حمله به سوریه را محکوم کردند
۲۳۹ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای حمله موشکی امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: امریکا محور جهانی شرارت با همدستی انگلیس و فرانسه با حملات گسترده موشکی به کشور اسلامی سوریه در روز مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) اوج دشمنی و خصومت خود را نسبت به امت اسلامی به نمایش گذاشت.
ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکومیت شدید جنایات امریکا، انگلیس و فرانسه، حمایت قاطعانه خود را از سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اعلام کرده و مطمئن هستیم امریکا همانند هفت سال گذشته در این هدفگذاری جدید شکست خواهد خورد و ملت و دولت سوریه با مقاومت تاریخی و ماندگار خود از این مصاف سخت، سرافراز بیرون خواهند آمد و به امنیت پایدار خواهند رسید.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۷
*  تا زمان تحقق اهداف آمریکا نیروهایمان در سوریه می‌مانند
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که این کشور تا زمانی که اهدافش محقق شود، نیروهایش را از سوریه خارج نخواهد کرد. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرد: تا زمانی که اهدافمان محقق نشود، نیروهایمان را از سوریه خارج نخواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: روابط با روسیه دچار تنش است و بخشی از این تنش‌ها به دلیل سوریه است.
*  همچنان در کنار سوریه می‌مانیم
علی اکبر ولایتی در کنفرانس خبری با چی پی بینگ، عضو کمیته مشورتی وزارت خارجه چین درباره مساله سوریه گفت: به طرف چینی گفتم از ابتدای بحران سوریه ایران در کنار سوریه ایستاده و همچنان هم این حمایت را ادامه می‌دهد.
وی گفت: آنچه آمریکایی‌ها در سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی انجام دادند بهانه جویی است. آنها به دنبال شکست تروریست‌ها خودشان وارد کار شدند.
** رسالت ۹۷/۱/۲۷
*  متجاوزان به سوریه باید هزینه این اقدام ضد بشری را بدهند
معاون سیاسی سابق سپاه گفت: متجاوزان به سوریه باید هزینه این اقدام ضد بشری را بدهند. سردار رسول سنایی‌راد درباره تهاجم هوایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این حرکت آنها یک اقدام جنایتکارانه و فاقد هرگونه مقبولیت حتی در خود آمریکا و کشورهای غربی است.
*  مسلمین با وحدت، توطئه جدید استکبار را خنثی کنند
استاد حوزه علمیه گفت: مسلمین با وحدت توطئه جدید استکبار را خنثی کنند. آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی سپاه گفت: قدس به همه مسلمانان تعلق دارد، اگر مسلمانان با مردم مظلوم فلسطین همکاری می کردند، الان قدس پیروز می‌شد. وی با بیان اینکه اکنون شاهد حمله نظامی جبهه استکبار به سوریه و امت اسلام هستیم، افزود: دشمن قصد دارد با این حمله نظامی، مقاومت و وحدت مسلمانان را از بین ببرد، به همین دلیل مقاومت و وحدت همه مسلمانان در مقابل جبهه استکبار امری ضروری است. استاد حوزه علمیه قم بر هوشیاری در مقابل فتنه‌ها و برنامه کفار، مستکبران و ظالمان تأکید و در شرایط کنونی هوشیاری درمقابل صهیونیست‌ها و مستکبران را ضروری دانست.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۷
*  تعیین فرآیند انتخاب شهردار پایتخت در صبحانه کاری
اعضای شورای شهر تهران روز گذشته درجلسه صبحانه کاری خود در مورد شیوه و فرآیند انتخاب شهردار صحبت کردند.
محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است معیارها و شاخص‌های قطعی انتخاب شهردار در جلسه هم اندیشی روز سه شنبه قطعی شود.
*  گسترش همکاری‌های تجاری ایران و ازبکستان
رییس سازمان توسعه تجارت ایران، با تاکید بر عزم ایران و ازبکستان برای توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی گفت: با توجه به تغییر رئیس جمهوری ازبکستان و تحول در فضای کسب و کار این کشور، اراده طرفین بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری قرار گرفته است. مجتبی خسروتاج برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان را مقدمه‌ای برای سفر رییس جمهوری کشورمان به ازبکستان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر ارائه تسهیلات در صدور ویزا، همکاری‌های بانکی دو کشور را نیز توسعه دهیم.
** آرمان ۹۷/۱/۲۷
*  تذکر ۶۳ نماینده به رئیس‌جمهور
تذکرات کتبی نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی دیروز مجلس از سوی هیات رئیسه قرائت شد. محمد دهقانی نماینده چناران به اتفاق ۶۲ نفر از نمایندگان دیگر به رئیس‌جمهور ضرورت عزل رئیس بانک مرکزی و عوامل دخیل در گرانی ارز و متوقف کردن چرخه زندگی مردم و ضربه به نظام اقتصادی کشور را متذکر شدند.
*  همکاری هسته‌ای ایران و چین
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به حضور در اجلاس همکاری‌های هسته‌ای ایران و چین گفت: در زمینه تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک توسط چین در ایران گفت‌وگوهایی انجام شد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به بازدید از نیروگاه‌های هسته‌ای چین، گفت: مذاکراتی در خصوص همکاری‌های متقابل و تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک در ایران توسط چین صورت گرفت. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس اظهار داشت: این پیشنهاد مورد استقبال چینی‌ها قرار گرفت و مقرر شد در سطوح دیگر، این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۷
*  آمریکا آماده حمله مجدد به سوریه است
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دولت سوریه هشدار داده است در صورتی که این کشور بار دیگر دست به “حمله شیمیایی” بزند، آمریکا “آماده” است تا مجددا به این کشور حمله کند. همزمان گزارش‌ها حاکی از تلاشهای تازه در شورای امنیت سازمان ملل متحد است تا یک تحقیقات مستقل درباره ادعاها درخصوص استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مورد بررسی قرار گیرد.
آمریکا، انگلیس و فرانسه که روز گذشته به اهدافی در سوریه حمله کردند پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در این باره در این شورا منتشر کردند.
*  لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و سریلانکا تصویب شد
لایحه موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و سریلانکا در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و پس از تصویب دو فوریت و کلیات آن، جزئیات این لایحه نیز با ۱۵۳ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به تصویب رسید. به موجب این مصوبه، موافقتنامه انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا مشتمل بر یک مقدمه و ۲۱ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.
** قدس ۹۷/۱/۲۷
*  ارزش‌های اخلاقی در اسلام مورد وفاق همه عقلاست
رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم با بیان اینکه حرمت ورود به حریم خصوصی توسط هر نهاد یا شخصی قبل از اینکه شرعی باشد، عقلی است، می‌گوید: این حکم مورد اتفاق همه علمای اسلام است.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست می‌افزاید: ارزش‌های اخلاقی در اسلام مورد وفاق همه عقلاست.مثلاً همه دنیا بر ارزش علم آموزی و دانش تأکید می‌کنند ولی وقتی نوبت به اسلام می‌رسد به گونه‌ای بر این مباحث تاکید می‌کند که حتی الان هم می‌بینیم هنوز دنیا به آن مرحله نمی رسد. در مورد تجسس هم همینطور است و اسلام می‌گوید تجسس موجب عقاب می‌شود و این عقاب نه فقط در آخرت بلکه در دنیا هم خواهد بود و از گناهانی است که دامن شما را در این دنیا هم می‌گیرد. لذا تأکید بیشتری در اسلام بر این مسئله صورت گرفته است.
آیت الله علیدوست تأکید می‌کند: این فتوایی که توسط رهبری معظم انقلاب داده شد، مورد تأیید همه فقهای اسلام از صدر تا ذیل است و باید به عنوان باور نهادها و حاکمیت باشد.
*  پیامبر(ص) جامعه جاهلیت را به جامعه متمدن تبدیل کرد
آیت الله جوادی آملی با تبریک عید مبعث رسول گرامی(ص) اسلام، اظهار داشت: وقتی پیامبر(ص) به رسالت خود مبعوث شد، جامعه جاهلیت را به جامعه متمدنی تبدیل کرد که تمدن این جامعه رهین تدین او بود، در جامعه جاهلی دو غده بدخیم وجود داشت؛ در حوزه اندیشه ، آنها گرفتار وهن و خیال بودند و در حوزه انگیزه با هوس و غرور و گرایشات قبیله‌ای رفتار می‌کردند اما پیامبر(ص) «عدل» را جایگزین آن گرایشات قبیله ای، جناحی و هوس کرد و «عقل» را به جای ظن و وهن نشاند. مفسر برجسته قرآن کریم در آیین عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه تاکید کرد: اکنون نیز دنیا به همین غده‌ها مبتلاست و رسالت شما همان رسالت رسول گرامی اسلام است و طلاب تا می‌توانند معارف الهی را در جامعه منتشر کنند.
** خراسان ۹۷/۱/۲۷
*  نماینده پارلمان روسیه خواستار فروش «اس ۳۰۰» به ایران، کره شمالی و سوریه شد
«الکساندر شرین» معاون اول رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای پارلمان روسیه گفت که روسیه باید سامانه‌های دفاع هوایی «اس ۳۰۰»را به ایران، کره شمالی و سوریه عرضه کند و در عین حال به نظامیان این کشورها، طریقه استفاده از این سلاح را آموزش دهد.
*  تکذیب شایعات درباره حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یک پایگاه نظامی ایرانی
شبکه سی‌ان‌ان ترک روز شنبه در خبری با اشاره به انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب حلب ادعا کرد که این پایگاه متعلق به ایران بوده و دست کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند، ادعایی که از سوی رسانه‌های دیگر تکذیب شد. شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع میدانی خود اعلام کرد: اتصال سیم‌های برق در منطقه جبل عزان در حومه حلب موجب وقوع جرقه‌های قوی شده است که گروه‌های تروریستی این جرقه‌ها را به عنوان انفجار و بمباران اسرائیل قلمداد و اخباری دروغین در این باره منتشر کردند. حزب ا… لبنان نیز اعلام کرد خبر‌ها درباره حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی حلب صحت ندارد.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۷
*  احمدی‌نژاد عقلانیت سیاسی خود را از دست داده است
محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه ۴۳ نفر از وزرای دولت احمدی‌نژاد نسبت به انحرافات او گفت: متاسفانه احمدی‌نژاد عقلانیت سیاسی خود را از دست داده است و با آن همه مستندات از جرایم بقایی، هنوز از او دفاع می‌کند. او در مسیر انحراف تنها مانده است و حاضر نیست نصیحت هیچ ناصحی را بپذیرد. وی اظهار کرد: احمدی‌نژاد عملا بهانه به فتنه‌گران می‌دهد تا به توطئه‌های خود علیه نظام استمرار ببخشند.
** شهروند ۹۷/۱/۲۷
*  ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد
معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه جلسات ستاد اقتصادی برای ساماندهی بازار ارز کشور با تاکید بر این‌که ارز حاصل از صادرات کالا باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، از بانک مرکزی خواست تا با تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از سامانه «نیما» نظارت جدی بر منابع ارزی حاصل از صادرات و واردات اعمال شود. اسحاق جهانگیری گفت: تخصیص مابه‌التفاوت قیمت ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و نیز داروهای مورد نیاز در سریع‌ترین زمان لازم تامین خواهد شد تا کوچکترین خللی در تامین نیازهای کشور ایجاد نشود.
*  تحفظ لبنان و عراق به بند ضد ایرانی نشست مقدماتی سران عرب
نمایندگان لبنان و عراق در رابطه با بند ضدایرانی بیانیه نشست مقدماتی سران عرب موضع تحفظ اتخاذ کردند. در بیانیه نشست مقدماتی سران عرب که در عربستان برگزار شد، ادعا شده است که ایران در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می‌کند و حزب‌الله لبنان گروه تروریستی به شمار می‌رود. نمایندگان لبنان که در این نشست شرکت کرده بودند، در رابطه با این بند ضدایرانی موضع تحفظ اتخاذ کردند.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۷
*  سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه: همگان می‌دانند که این حمله کمی قبل از آغاز فعالیت کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام شد. روسیه و فرانسه توافق کرده‌ بودند که پاریس کارشناسانی را به شهر دومای سوریه بفرستد اما با وزارت دفاع روسیه تماسی برقرار نشد. حملات غرب به سوریه قابل قبول و قانونی نیست. اظهارات درباره دوما را قبلا هم درباره حمله ادعایی در خان شیخون شنیده بودیم.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
شخصیت زندانیان آبرومند حفظ شود
رسا/ آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیر اداره کل زندان های استان قم تصریح کرد: برخی زندانیان آبرومند هستند باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا شخصیت آنها لکه دار نشود.وی با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت انسانها هادیانی فرستاده است افزود: خداوند این تکلیف را بر دوش علما گذاشته است و علما و بزرگان دین جانشین ائمه و پیامبران الهی به شمار می روند بنابراین در اخبار فراوان بیان شده است که در هنگام مشکلات به علما مراجعه کنید زیرا آنها امین دین و نسبت به احکام آشنا هستند.
نگاه مسؤولان کشور به قم باید متناسب با جایگاه آن باشد
رسا/آیت الله امینی در دیدار استاندار قم با اشاره به حضور علما و مراجع دینی و وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س) در قم گفت: این استان دارای موقعیت منحصر بفرد است.وی حضور مسئولان کشور در قم و دیدارهای ایشان با مراجع عظام را نمایانگر جایگاه ویژه استان قم دانست و افزود: با وجود آگاهی از ظرفیت های قم، نگاه‌ها به توسعه قم آنچنان که شایسته این استان است نبوده است.عضو جامعه مدرسین در ادامه به مساله تک شهرستانی بودن استان قم به عنوان یکی از چالش های جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: این مساله با پیگیری از مسئولان کشور قابل حل است.
جذب جوانان به مساجد با استفاده از ابزار هنر امکان‌پذیر است
تسنیم/آیت‌الله اعرافی دردیداربامسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد تاکیدکرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید جایگاهی برای جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد باشند.مدیر حوزه‌های علمیه افزود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از ابزارهای هنری بهترین استفاده در راستای علاقه‌مند کردن جوانان برای حضور در مساجد استفاده کنند و با استفاده از ابزار هنر و انتخاب هنرهای متناسب با مساجد بیش از گذشته اثرگذار و جذب را به صورت حداکثری در دستور کاری خود داشته باشند.
واکنش کاخ سفید به اظهارنظر ماکرون درباره سوریه
مهر/ کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور فرانسه که گفته بود ترامپ را برای ادامه حضور نظامی در سوریه مجاب کرده است واکنش نشان داد.«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت: ماموریت آمریکا تغییری نکرده است. رئیس جمهور در خصوص اینکه خواستار بازگشت نیرو‌های آمریکایی به وطن در سریعترین زمان ممکن است صریح بود.وی افزود: ما برای نابودی کامل داعش و تامین شرایط عدم بازگشت آن مصمم هستیم انتظار ما از متحدان و شریکانمان در منطقه این است که مسئولیت‌های بیشتری از لحاظ نظامی و مالی برای تأمین امنیت منطقه بر عهده بگیرند.
 اتهام‌زنی الجبیر به ایران و سوریه
تسنیم/ وزیر خارجه سعودی در نشست خبری مشترک با “احمد ابوالغیط” دبیرکل اتحادیه عرب ضمن متهم کردن ایران به دخالت در امور کشور‌های عربی گفت که اجلاس سران عرب دخالت‌های ایران در امور کشور‌های عربی را محکوم کرد. الجبیر افزود: اجلاس سران عرب حمایت‌های ایران از حوثی‌ها و پرتاب موشک توسط حوثی‌ها به عربستان را محکوم کرد.الجبیر در ادامه گفت: اجلاس سران عرب، استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه توسط دولت سوریه در دوما را به‌شدت محکوم می‌کند و ما خواهان تحقیقی بین‌المللی در این زمینه هستیم.
 دبیرکل نُجَباء: باید علیه دشمنان سوریه متحد شویم
مهر/ دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با نماینده مقام معظم رهبری در لبنان دیدار و گفتگو کرد.طرفین طی این ملاقات که در بغداد صورت گرفت، ضمن بررسی اوضاع سیاسی امنیتی منطقه، راجع به تجاوز اخیر مثلث آمریکا ـ. انگلیس ـ. فرانسه به خاک سوریه تبادل نظر نمودند.شیخ «اکرم الکعبی» با اشاره به لزوم پایان بخشیدن به حیات و فعالیت گروه‌های تروریستی در سوریه، بر ضرورت تشکیل جبهه‌ای متحد علیه دشمنان این کشور تأکید کرد.آیت‌الله «سیدعیسی طباطبایی» نیز نقش‌آفرینی و مواضع مقاومت اسلامی نُجَباء در حمایت از سوریه را مورد تأیید قرار داد.
 واکنش قاسمی به بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب
تسنیم/ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب، ضمن تأکید مجدد برسیاست اصولی و دایمی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، اتهامات وارده به ایران در برخى از بندهاى این بیانیه را کاملا مردود دانست.بهرام قاسمی با ابراز تأسف عمیق از برخی مفاد بیانیه پایانی اجلاس سران اتحادیه عرب که در ظهران عربستان تشکیل شد، اظهار داشت: این بیانیه نیز مانند دیگر بیانیه‌های پیشین با تکرار ادعا‌ها و دروغ‌های واهی و بی ثمر علیه جمهوری اسلامی ایران، در شناخت دقیق علل بحران‌های منطقه بار دیگر با نادیده انگاشتن حقایق، بی راهه را بر راه ترجیح داده است.
تظاهرات مردم عراق در اعتراض به حمله علیه سوریه
باشگاه خبرنگاران/ هزاران نفر از مردم عراق در اعتراض به حمله سه کشور غربی به سوریه تظاهرات کرده و پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند.تظاهرکنندگان درشهرهای بغداد، بصره و نجف تجمع کرده پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را سوزاندند.
اتریش خواستار ادامه مذاکرات صلح سوریه شد
مهر/صدراعظم اتریش خواهان ادامه مذاکرات صلح سوریه شد.«کورتس» گفت که وین می‌خواهد در مناقشه سوریه میانجیگیری کند و خواستار ادامه مذاکرات سال ۲۰۱۵ در وین است.وی افزود: پس از کاربرد بهت آور سلاح شیمیایی در ۷ آوریل و اقدام نظامی اخیر در سوریه اکنون زمان عقلانیت و پیشبرد فرایند صلح دیپلماتیک با تمام توان است. مردم سوریه تا کنون صدمات زیادی متحمل شده اند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر کشته و بیش از ۵ میلیون نفر آواره شده اند.
ایرانی‌ها تهدیدشان را عملی می‌کنند
باشگاه خبرنگاران/رئیس پیشین سازمان جاسوسی موساد اسرائیل خواستار جدی گرفتن تهدیدات ایران شد.دانی یاتوم تاکید کرد: «ما در مسیر تقابل با ایران قرار گرفته‌ایم. امیدوارم این مسئله هرگز به رویارویی مستقیم ما منتهی نشود. آنها ما را به حمله به اهداف و نیروهایشان تهدید کرده‌اند.»وی ادامه داد: به نظرم باید تهدیدات آنها را کاملا جدی بگیریم. تجربه‌های قبلی و شناختی که از ایرانی‌ها دارم به من می‌گویند زمانیکه آنها تهدید می‌کنند، تهدیدشان را عملی می‌کنند.
دولت برنامه جامع برای مدیریت بازار ارز ندارد
مهر /رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نامه های جداگانه کمیسیون متبوع خود به رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد خبر داد.پورابراهیمی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی عملکرد بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز گفت: معاونان آقای سیف در کمیسیون حضور یافتند ولی گزارشی در مورد طرح جامع بانک مرکزی برای اداره بازار ارز نداشتند و توضیحات آن‌ها قابل قبول نبود.وی افزود: کارشناسانی که از بانک مرکزی در کمیسیون حضور یافتند خودشان هم اطلاعی از برنامه جامع بانک مرکزی نداشتند.
آمریکا و اروپا در آستانه توافق درباره برنامه موشکی و بازرسیها از ایران
مهر/ خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که مذاکرات میان واشنگتن و کشورهای اروپایی درباره برجام پیشرفت داشته و طرفین در مورد مسائلی به توافق هم دست یافته اند. این رسانه غربی نوشت: آمریکا و اروپا در دور تازه گفتگوهای خود درباره برجام به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند و از جمله در مسئله بازرسی‌ها و تلاش برای محدود کردن برنامه موشکی ایران در آستانه توافق قرار گرفته‌اند.دو مقام ارشد ایالات متحده در گفتگو با آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن و کشورهای اروپایی در آستانه توافق درباره برنامه موشکی و بازرسی‌ها از ایران هستند، اما هنوز در مورد سقف زمانی محدودیت غنی سازی ایران موسوم به مقررات «غروب خورشید» توافق وجود ندارد.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در بیمارستان بستری شد
مهر/ حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، به علت عارضه قلبی در بیمارستان بهمن تهران بستری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *