خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۶

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: باید در عرصه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودکفا شویم
  • حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: سران آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکارند آمریکا قطعا شکست خواهد خورد
  • آیت الله فاضل لنکرانی: قرآن محکم‌ترین منبع مقابله با فرق انحرافی است
  • حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی: دست درازی به بیت‌المال در جامعه اسلامی زشت‌تر از هرجامعه دیگری است
  • حجت الاسلام والمسلمین طبسی: ضرورت شناخت فقه مذاهب اسلامی و تاثیر آن در اجتهاد
  • وزیر امور خارجه: اقدام نظامی علیه سوریه کمک به تروریست‌هاست

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۶
*  ۳وزیر این هفته به مجلس می‌روند
وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان، این هفته برای پاسخگویی به سوالات هفت نماینده به مجلس شورای اسلامی می‌روند. سؤالات سیده حمیده زرآبادی و سیده فاطمه حسینی نمایندگان قزوین و تهران از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سؤالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران از وزیر بهداشت، سؤالات مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و شکور پورحسین شقلان نماینده پارس‌آباد و شهروز برزگر نماینده سلماس از وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.
** همشهری ۹۷/۱/۲۶
*  پاسخ ایران به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد صریح اتهامات مطرح شده علیه ایران در بیانیه هشتمین نشست کمیته وزارتی چهارجانبه عربی که در حاشیه نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار شد، این اتهامات را واهی، بی‌اساس و ناشی از توهم و توهین‌آمیز خواند.
بهرام قاسمی گفته است: تمام موارد مذکور در بیانیه کمیته چهارجانبه عربی که با حضور دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شده است، دروغ، بی‌پایه و اساس و ادامه روندی است که متأسفانه منطقه را بیش از پیش از رسیدن به ثبات و آرامش دور می‌کند. قاسمی ابراز امیدواری کرد که اجلاس سران اتحادیه عرب که قرار است طی چند روز آینده برگزار شود، بتواند در شناخت عوامل موثر و اصلی ثبات‌زا در منطقه در جهت شناختی عمیق از علل بحران‌های کنونی گام بردارد.
*  نگذارید مرتضوی فرار کند
رضا جعفری وکیل سعید مرتضوی در پاسخ به این سئوال که سخنگوی قوه قضائیه اخیرا گفته سعید مرتضوی را برای اجرای حکم گیر نیاوردند و در شبکه‌های اجتماعی احتمال متواری شدن وی مطرح شده است، اظهار کرد: من در پرونده کهریزک وکالت وی را نداشتم اما از او اطلاعی هم ندارم. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور هم در صفحه شخصی خود نوشت: مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود؛ نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل بلکه رازهای سر به مهر فراوانی است. بدون او تاریخ قضایی ایران در طول بیش از یک دهه پنهان خواهد ماند.
** کیهان ۹۷/۱/۲۶
*  سران آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکارند، آمریکا قطعا شکست خواهد خورد
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی:
– سخنان رئیس‌جمهور آمریکا که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، یک دروغ آشکار و فضاحت‌بار است زیرا آمریکایی‌ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست‌ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آن‌ها را نجات دادند.
– به رغم حمایت‌های آمریکا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهد.
– سران آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکارند.
– آمریکایی‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان از این گونه جنایات در سوریه، سودی نخواهند بود.
– آمریکا قطعا شکست خواهد خورد.
– هدف آمریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آن‌ها، به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف آمریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.
– برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی‌اش علناً در مورد آن‌ها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمی‌شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.
– اینکه گفته می‌شود جمهوری اسلامی ایران توسعه‌طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه‌طلبی در منطقه و هیچ نقطه‌ای از دنیا را ندارد.
*  رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت‌های نهم و دهم زمینه را جهت جولان فتنه‌گران و دشمنان فراهم کرده است
۴۳ نفر از مسئولان کشوری در کابینه دولت نهم و دهم پیرامون مسائل روز کشور و رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد بیانیه‌ای صادر کردند.
۴۳ عضو کابینه دولت‌های نهم و دهم در بیانیه‌ای اعلام کردند: مع‌الاسف شاهد برخی مواضع و رفتارهای ساختارشکنانه رئیس دولت نهم و دهم هستیم که زمینه را جهت جولان عوامل فتنه و دشمنان خارجی برای تخطئه نظام و آسیب به منافع مردم فراهم کرده است.
** شرق ۹۷/۱/۲۶
*  ایران تا ۷۵ سال بعد از عربستان نفت دارد
بانک جهانی پیش‌بینی کرد ذخایر نفتی ایران ۱۵۵ سال دیگر دوام می‌آورد که ۷۵ سال بیشتر از طول عمر ذخایر نفتی عربستان است. بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «ثروت در حال تغییر ملت‌ها» پیش‌بینی کرده است ذخایر نفتی ایران ١۵۵ سال دیگر دوام بیاورد.
برآوردهای بانک جهانی درخصوص طول عمر ذخایر نفتی کشورهای جهان بر پایه میزان تولید و میزان ذخایر اثبات‌شده فعلی آنها انجام شده است.
*  یک شهید و ۹۶۸ زخمی در تظاهرات «بازگشت»
نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان در طول مرزهای شرقی غزه گلوله‌های جنگی شلیک کردند. یک فلسطینی به نام اسلام حرزالله جوان ۲۸ساله فلسطینی در شرق غزه به شهادت رسیده و ۹۶۸ نفر دیگر زخمی شدند.ده‌ها هزار شهروند فلسطینی از نخستین ساعات بامداد روز جمعه راهی میادین تحصن در شرق نوار غزه شدند. این اقدام برای سومین جمعه متوالی و در چارچوب تظاهرات بزرگ بازگشت صورت گرفت. تظاهرات این هفته با شعار «برافراشتن پرچم فلسطین و به‌آتش‌کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی» برگزار شده است.
** ایران ۹۷/۱/۲۶
*  ایران همچون گذشته حامی مظلومان خواهد بود
حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری با تبریک عید مبعث به همه مسلمانان، گفت: امروز، جهان و منطقه ما از نبود اخلاق در رنج است و همه بحران‌های سیاسی، نظامی و امنیتی ریشه در بحران اخلاقی دارند. رئیس جمهوری حمله اخیر امریکا و چند کشور غربی به سوریه را بر خلاف اصول بین‌المللی خواند و افزود: ایران همچون گذشته حامی مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامی برای مبارزه با تروریسم، حمایت خود را دریغ نخواهد کرد.
*  ادعای رژیم صهیونیستی درباره پهپاد ایرانی
ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است پهپاد ایرانی را در ماه فوریه بر فراز سرزمین اشغالی سرنگون کرده و نتیجه تحقیقات درباره مسیر پروازی آن نشان می‌دهد این پهپاد حامل مواد منفجره برای حمله به اسرائیل بوده است. این پهپاد دهم فوریه (۲۱ بهمن ۹۶) توسط یک فروند بالگرد آپاچی ساقط شده است.اسرائیل مدعی است این پهپاد از پایگاهی در سوریه به پرواز درآمده و وارد حریم هوایی رژیم صهیونیستی شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۶
*  اقدام نظامی علیه سوریه کمک به تروریست‌هاست
دکتر محمدجواد ظریف به دنبال تجاوز سحرگاه دیروز آمریکا و برخی متحدانش به سوریه، در تماسی تلفنی با ولید المعلم وزیر امور خارجه آن کشور ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه و غیرقانونی، از مقاومت مردم سوریه تمجید کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام نظامی و یکجانبه علیه سوریه با هدف ادعایی کاربرد سلاح شیمیایی پیش از آغاز به کار و گزارش بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نشانه بارزی از بهانه تراشی آمریکا و اخلال در روند صلح و کمک به تروریست‌ها خواند و آنرا محکوم کرد.
*  تجاوز نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه
بامداد دیروز صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌ پایتخت سوریه و نقاط دیگر از این کشور به گوش رسید. آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی ۵۰ دقیقه‌ای مناطق متعددی از دمشق و دیگر بخش‌های سوریه را هدف قرار دادند. بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت ۴ بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از مقابله پدافند هوایی این کشور درباره تجاوز آمریکا و متحدانش خبر داد.
دولت سوریه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از ۱۵ موشک را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرد. این حملات به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما انجام شده درحالی که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۶
*  آمریکا منتظر عواقب حمله‌اش به سوریه باشد
سردار یدالله جوانی با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: قطعاً با این رفتارها جبهه مقاومت تضعیف نمی‌شود و امکان مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه برایش بیشتر می‌شود و آمریکایی‌ها باید منتظر عواقب اقدامات‌شان باشند. معاون سیاسی سپاه با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها تصورشان این است با این نوع اقدامات می‌توانند شرایط میدانی را در سوریه تغییر دهند که قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد.
*  شناسایی اموال داخلی خاوری برای اجرای حکم
محکومیت محمودرضا خاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی که از متهمان پرونده موسوم به اختلاس ۳ هزار میلیاردی به شمار می‌رود و از کشور متواری شده، قطعی شد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اعلام این خبر گفت: پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارسال شده تا از طریق شناسایی و توقیف اموال وی در داخل ایران، بخشی از حکم که مربوط به رد مال و جزای نقدی است، اجرا شود.
** جوان ۹۷/۱/۲۶
*  حمله به سوریه براساس یک حقه و فریب بود
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید حمله جنایتکارانه موشکی امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، این اقدام را عاملی برای تقویت اراده مقاومت ضد تروریستی و عمیق‌تر شدن کینه ملت سوریه نسبت به جنایت‌آفرینان غربی عربی دانست.
در بخشی از این بیانیه آمده است: جنایت سحرگاه شنبه امریکا، انگلیس و فرانسه در حمله موشکی به سوریه که با حقه، فریب و طرح ادعای دروغین استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی در «دوما» صورت پذیرفت، یک جنایت آشکار و انکارناپذیر بوده که دلالت بر شکست خفّت‌بار آنان در حمایت از تروریست‌های تکفیری و فرصت‌سازی برای نجات آنها دارد.
*  تکذیب استقرار هواپیماهای استراتژیک روسیه در ایران
یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح خبر استقرار هواپیماهای استراتژیک روسیه در خاک جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد. یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خبر استقرار هواپیماهای استراتژیک روسیه در خاک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ضمن اینکه همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در جهت مقابله با تروریسم در حال گسترش و تعمیق است اما خبر استقرار هواپیماهای استراتژیک روسیه در خاک ایران تکذیب می‌شود.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۶
*  رابطه با ایران در آینده، دور از ذهن نیست
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی که طی آن دستور حمله نظامی به سوریه را صادر کرد، گفت: «روسیه باید تصمیم بگیرد که آیا حرکت در این مسیر تاریک را ادامه خواهد داد یا به کشورهای متمدنی خواهد پیوست که صلح و ثبات برقرار می‌کنند. امیدوارم در روزی از روزها با روسیه و شاید با ایران، توافق کنیم، و شاید هم هیچ‌وقت این امر اتفاق نیفتد.»
*  ایران قبل از برجام هم در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود
مایک پمپئو در جلسه تأیید صلاحیتش به عنوان گزینه رئیس جمهور آمریکا برای تصدی وزارت خارجه این کشور گفت: قصد دارم سیاست‌های ترامپ را با دیپلماسی به نتیجه برسانم، نه جنگ!
پمپئو از پاسخ دادن به پرسشی درباره آینده برجام طفره رفت و گفت: هنوز یک ماه وقت داریم و به دنبال اصلاحاتیم. گزینه وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: قبل از برجام هم ایران در مسیر دستیابی به بمب هسته‌ای نبود. سناتور یودال از پمپئو در جلسه استماع پرسید قبلا در مورد بمباران گسترده ایران سخن گفته بودید که پمپئو گفت: نقل قول صحیح نبود و اکنون دنبال راه حل دیپلماتیک با ایران است.
** رسالت ۹۷/۱/۲۶
*  باید در عرصه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودکفا شویم
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش به موضوع فضای مجازی پرداخت و گفت: در گزارشی که در خصوص فضای مجازی ارائه شد، نسبتا کمی امیدوارم شدم، اما پیش از این هم گفته‌ام فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است. برخی‌ها می‌گویند بلای مجازی، ولی آنچه واضح است استفاده از این فضا سه آسیب بزرگ برای ما دارد. یکی وقتی از آن استفاده می‌کنیم برده آنها هستیم، می‌توانند در مسائل داخلی و سیاسی ما خراب کاری کنند مانند آشوب‌های گذشته و مسئله بدآموزی‌هایی که در این بستر فراهم است.وی تصریح کرد: ما باید در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودکفا شویم، باید بتوانیم فضایی امن، با محتوایی پاک و امکانات مناسب در اختیار کاربران قرار دهیم تا دست کم از این سه آسیب جدی رها شویم.
*  ثروت جامعه باید در دست عموم مردم باشد
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرآن که یک کتاب جهانی است و ادعای مدیریت و اداره جهان را دارد، در رابطه با اقتصاد می‌گوید که ثروت جامعه نباید مانند آنچه در حکومت‌های سوسیالیستی است، در دست دولت باشد و نباید مانند آنچه در کاپیتالیسم غرب است، در دست سرمایه‌داران باشد و حتی نباید خصولتی باشد، بلکه باید در دست عموم مردم باشد و هر کس بنا بر استعدادش آن را در اختیار داشته باشد.وی همچنین گفت: آن که روسری خود را بر سر چوب می کند، با قرآن مخالف نیست بلکه با این شرایط کشور مخالف است. پیغمبر (ص) فرمود، کشوری که مشکل مالی داشته باشد، دینش در خطر است!
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۶
*  طراحی پایه رآکتور اراک تمام شده است
رییس سازمان انرژی اتمی در تشریح آخرین وضعیت بازطراحی رآکتور اراک اعلام کرد: طراحی پایه رآکتور اراک تمام شده است و مهر تایید آن را زده‌اند.
علی اکبر صالحی اظهار کرد: بازطراحی رآکتور اراک به صورت مفهومی به اتمام رسیده است و چینی‌ها آن را تایید کرده اند ، همچنین طراحی جزیی (تفصیلی) رآکتور در جریان است که بخش قابل توجهی از آن تمام شده است و چینی‌ها در حال بررسی این بخش نیز هستند. وی ادامه داد: کارشناسان دو کشور با یکدیگر مذاکرات تخصصی را انجام می‌دهند که به زودی این مرحله نیز مهر تایید می‌گیرد و پس از آن به ساخت تجهیزات موردنیاز می‌رسیم.
** آرمان ۹۷/۱/۲۶
*  تجاوز غرب به سوریه ناشی از شکست تروریست‌هاست
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جنایتکاران نه‌ تنها از حمله به سوریه نفعی نخواهند برد، بلکه ملت و دولت سوریه را در مقابل تهاجم دشمنان خارجی و داخلی خود متحد و منسجم‌تر خواهد کرد. سرلشکر محمدحسین باقری در پی تجاوز جنایتکارانه آمریکا و متحدانش به کشور سوریه در ارتباط تلفنی با سپهبد علی ایوب وزیر دفاع سوریه، ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه ائتلاف غربی به تمامیت ارضی سوریه، تجاوز آشکار و شتابزده ائتلاف غربی که به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی صورت گرفته است را ناشی از عصبانیت متجاوزین و حامیان منطقه‌ای آنان از شکست قطعی تروریست‌ها و پیروزی‌های چشمگیر ملت و ارتش سوریه و متحدان او به‌خصوص در غوطه دانست.
*  تمدید تحریم‌های ایران از سوی اتحادیه اروپا
شورای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم‌های ایران را به بهانه نقض حقوق بشر تا آوریل ۲۰۱۹ تمدید کردند. بر اساس این گزارش این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن دارایی‌ها و منع سفر علیه ۸۲ فرد و یک کمپانی و همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزاتی است که بتوان برای فشار از آن‌ها استفاده کرد یا تجهیزاتی که برای رصد ابزار‌های ارتباطاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۶
*  اتحادیه اروپا زیر بار تحریم ایران نرفت
تارنمای خبری پولیتیکو بامداد شنبه گزارش داد؛ پیشنهاد انگلیس، آلمان و فرانسه برای تحریم ۱۵ شخص و نهاد ایرانی با هدف ترغیب آمریکا به حفظ برجام، تاکنون با مخالفت بسیاری ازکشورهای عضو اتحادیه اروپا مواجه شده است. این سه کشور در هفته‌های گذشته مشغول لابی‌گری برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بودند، اما نتوانستند رای مثبت بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی از جمله اتریش، قبرس، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد را جلب کنند.
** قدس ۹۷/۱/۲۶
*  در مقابل دشمنان اسلام راهی جز جهاد نداریم
استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید دشمنان اسلام را به خوبی شناخت و در مقابل آنان جنگ و جهاد کرد و غیر از این نیز راهی ندارد چرا که با نشان دادن ضعف و سستی در مقابل آنان نتیجه‌ای جز ذلت و شکست نصیب مسلمین نخواهد شد. آیت الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از روسا و اساتید دانشگاه‌های اندونزی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، به تبیین اصول مهم حفظ عزت و اقتدار مسلمین در کلام پیامبر پرداختند و گفتند: اگر به این اصولی که نبی مکرم اسلام(ص) بیان فرموده اند عمل کنیم بار دیگر دنیای اسلام به عزت و جایگاه حقیقی خود برمی گردد.
*  ضرورت شناخت فقه مذاهب اسلامی و تاثیر آن در اجتهاد
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی بیان کرد: شیعه و سنی اشتراکات بسیاری دارند هم در فتاوا هم در احادیث، البته اختلاف نظراتی هم وجود دارد، اما اشتراکات بیش از اختلافات است.
استاد حوزه علمیه قم در نشستی علمی ضرورت شناخت فقه مذاهب اسلامی و تأثیر آن در اجتهاد، ویژه طلاب سطح سه، با بیان اینکه ما در هر دوره‌ای نیازمند مکتب هستیم، افزود: مکتب ما قوی است و متأسفانه ما ضعیف هستیم که نتوانسته‌ایم مفاهیم را به درستی منتقل کنیم، در اثر کم‌کاری ماست که منافقان لب به سخن گشوده و درباره اسلام صحبت می‌کنند.
** خراسان ۹۷/۱/۲۶
*  تغییر در حکم یا آزادی زاغری منوط به تصمیم قوه قضاییه است
حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن طی مصاحبه با بی‌بی‌سی انگلیسی در پاسخ به سؤالی درباره آزادی نازنین زاغری گفت: هرگونه تغییر در حکم یا آزادی وی منوط به تصمیم قوه قضاییه است. وزارت امور خارجه ایران درخواست‌هایی مبنی بر امکان آزادی خانم زاغری به دلایل انسان دوستانه را با توجه به آن که وی فرزند کوچکی هم دارد، به قوه قضاییه منعکس کرده و موضوع در حال بررسی است.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۶
*  دستگاه‌های نظارتی حق دخالت در تصمیم‌گیری‌ها را ندارند
اسحاق جهانگیری در چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها از دخالت برخی نهادهای نظارتی در امور اجرایی کشور انتقاد کرد و گفت: «در حال حاضر انواع نظارت‌ها توسط دستگاه‌های مختلف نظارتی اعمال می‌شود و برخی از دستگاه‌های نظارتی آنقدر جلو آمده‌اند که در تصمیم‌گیری‌ها نیز دخالت می‌کنند. من این موضوع را قبول ندارم و در همین راستا مکررا به مدیران گفته‌ام دستگاه‌های نظارتی حق هیچ دخالتی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.
** شهروند ۹۷/۱/۲۶
*  ایران آماده سبقت گازی از قطر شد
ایران که در زمینه توسعه میادین نفت و گاز خود از کشورهای همسایه و رقبایش عقب افتاده بود، درصدد جبران این عقب ماندگی برآمده و حالا با آغاز بهره‌برداری از اولین سکوی دریایی فاز ١۴ و دو ردیف شیرین سازی گاز در فازهای ١٣، ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی و یک خط لوله جدید، رکورد جدیدی در تولید گاز شیرین در این میدان مشترک به ثبت رسیده است و ایران آماده سبقت از قطر شد. با ثبت این رکورد جدید ظرفیت تولید گاز شیرین ایران در پارس جنوبی از ۵۵٠ به حدود ۵۶۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.
*  دشمنان حماقت نکنند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مسئولان کم‌خرد عربستانی‌ فکر می‌کنند که اگر کشورشان را به یک زرادخانه تبدیل کنند، می‌تواند برایشان امنیت کسب کند، زهی‌خیال باطل. امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: پاسخ من از این تریبون مقدس به دشمنان قسم‌خورده انقلاب این است که حماقت نکنید، آزموده را آزمودن خطاست.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۶
*  علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت: گلایه ما از دادستانی است که علاوه بر موضوع مداخله قوا و نقض اصل ۵۷ قانون اساسی که بر عدم تداخل قوا تأکید دارد، این شائبه که فشار سیاسی در استعفای شهردار در کار بوده را تقویت کرد. قطعا اگر استقلالی برای شورای شهر تهران قائل باشیم، این شورا از ظرفیت قانونی لازم برای تصمیم‌گیری در این رابطه برخوردار است و به هیچ عنوان نیاز به ورود مقام قضایی وجود نداشت.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
قرآن محکم ترین منبع مقابله با فرق انحرافی است
حوزه نیوز/ آیت‌الله فاضل‌لنکرانی بر ضرورت یادگیری فن مناظره به عنوان یک فن قوی رسانه‌ای روز تأکید کرد و گفت: طلبه‌ها و فضلای ما باید در این زمینه کار کنند و گروه‌های مناظره‌ای تشکیل دهند؛ گروه‌هایی که قدرت مناظره با سایر اربابان ملل و فِرق را داشته باشند.عضو جامعه مدرسین، با تاکید برمبارزه با فرق انحرافی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های احیای قرآن کریم شناخت مذاهب شرک‌آلود زمان است، باید با معیار قرآن و عترت انحرافات زمان را استکشاف کنیم، چرا که با بروز فرقه‌های انحرافی و شبهاتی که در هر زمانی به وجود می‌آید، قرآن و عترت بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
دست درازی به بیت المال در جامعه اسلامی زشت تر از هرجامعه دیگری است
حوزه/حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی باتبریک بعثت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: هدف از بعثت اجرای عدالت، برقراری صلح و مودت ودوستی بین مسلمانان، و انسانیت بود. اما امروز شاهد هستیم که دولت مردان سرزمین حجاز، مکه و مدینه را تصاحب و محاصره کردند و اجازه نمی دهند اهداف بلند بعثت یعنی وحدت، دوستی و محبت بین مسلمانان اجرا شود.عضو جامعه مدرسین حوزه بابیان اینکه اهداف بعثت،خیانت، دست درازی به بیت المال، فقر، تبعیض، دزدی و دروغ نبوده است، افزود: در جامعه اسلامی نباید شاهد دروغ گفتن، تبعیض و دست درازی به بیت المال و فساد باشیم. این موارد از اهداف بعثت نبوده و به دور است.
زمان اقدامات وحشیانه گذشته است
مهر/ رئیس مجلس صبح امروزبا محکومیت حمله آمریکا و دو کشور اروپایی به سوریه، این اقدام را بر خلاف تمام نظامات بین‌المللی خواند.دکتر لاریجانی با ابراز تأسف از سکوت و همراهی برخی کشور‌های اسلامی در قبال این جنایت و نیز حمایت آن‌ها از این حرکت آمریکا گفت: بهانه آمریکا دراستفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی درحالی که دولت سوریه خواستار تحقیق دراین زمینه است نمی‌تواند وجاهت داشته باشد.وی افزود: مسئله اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد و آن پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه است.
 حمایت شورای همکاری خلیج فارس از تجاوز به سوریه
مهر/شورای همکاری خلیج فارس از تجاوز نظامی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه حمایت کرده و این اقدام را پیام مستقیمی برای نظام سوریه دانست.شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد که این پیام تاکید می‌کند که کشور‌های جهان، در برابر ادامه بکارگیری سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری و نقض مداوم قوانین بین المللی کوتاه نمی‌آید و ساکت نمی‌نشینند.
 تکذیب خبر حمله رژیم صهیونیستی به ریف حلب
العالم/رسانه‌های مقاومت اخباری را که رسانه‌های اسرائیلی در پایگاه‌های اینترنتی خود درباره حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حومه جنوبی حلب و دیرالزور منتشر کرده اند، تکذیب کرده‌اند.شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که خبر رسانه‌های اسرائیلی درباره حمله هوایی به پایگاه نظامی در جنوب حلب دروغ است و چنین شایعاتی با هدف تقویت روحیه تروریست‌ها و معارضان منتشر می‌شوند.
 هشدار تل‌آویو به عاملان حمله به سوریه
فارس/ مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتایان غربی خود پیش از حمله موشکی به سوریه هشدار داده بود که این حمله مشکل بزرگتر یعنی «افزایش نفوذ ایران در سوریه» را حل نمی‌کند.
 ۴ نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند
فارس/ درپی واژگونی یک تانک رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز مصر، ۴ نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.پس از واژگون شدن تانک این رژیم در عملیاتی نزدیک مرز مصر، یکی از گلوله‌های آن منفجر شد که درپی آن ۱ نظامی صهیونیست کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.به گفته منابع بیمارستانی، حال دو نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شده، وخیم است.
فریاد «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر انگلیس» در صحن مجلس
مهر/ همزمان با آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از نطق پیش از دستور رئیس مجلس و محکومیت حمله روز گذشته آمریکا، فرانسه و انگلیس به حریم هوایی سوریه، نمایندگان مردم در خانه ملت با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» این تهاجم را محکوم کردند.
افزایش نرخ خودکشی در میان دانشجویان انگلیسی
مهر /بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نرخ خودکشی در بین دانشجویان انگلیسی در ۱۰ سال گذشته۵۶ درصد افزایش یافته است.جعفر مهراد گفت: با در نظر گرفتن تغییرات حاصل در جمعیت دانشجویی، نرخ خودکشی دانشجویان انگلیسی از ۶.۶ درصد به ۱۰.۳ درصد در هر ۱۰۰ هزار نفر بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ افزایش یافته است.وی افزود: این نرخ در سال ۲۰۱۶ میلادی ۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۵ و ۲۵ درصد بالاتر از سال ۲۰۱۲ است.
ارتش سوریه آزادسازی کامل غوطه شرقی را اعلام کرد
مهر/فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه غوطه شرقی کاملا از وجود گروه‌های تروریستی آزاد شده است.فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز سه جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه خللی در عزم دمشق برای ریشه کن کردن تروریسم ایجاد نخواهد کرد.این بیانیه می‌افزاید که شهر «دوما» آخرین مقر تروریست‌ ها در غوطه شرقی از لوث وجود آنها پاکسازی شد.
آمریکا، فرانسه و انگلیس منشور ملل متحد را بخوانند
مهر/نماینده سوریه در سازمان ملل در واکنش به تجاوز روز شنبه به سوریه از آمریکا، انگلیس و فرانسه خواست منشور ملل متحد و مفاد آن درباره احترام به حاکمیت کشورها و عدم بکارگیری زور در روابط بین الملل را دوباره بخوانند.بشار الجعفری سه نسخه از منشور ملل متحد را نشان داد و گفت دو نسخه به انگلیسی و یکی به فرانسه است.
تمسخر حملات ائتلاف غربی توسط روزنامه صهیونیستی
مهر/یک روزنامه صهیونیستی به ناکارآمدی حملات تجاوزکارانه آمریکا و متحدانش به سوریه اذعان کرد. یدیعوت آحارانوت در اعترافی تلخ و همچنین کنایه آمیز خطاب به ترامپ اعلام کرد که تأثیر موشک‌های هوشمند و زیبای شلیک شده به سوریه تقریبا صفر بود.
ایران امن‌ترین کشور دنیاست
فارس/معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ایران امن‌ترین کشور جهان است و برای به دست آوردن این امنیت بیش از ۲۲۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده‌اند. سورنا ستاری اظهار کرد: آسایش و امنیت کنونی کشور به برکت خون پاک شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم محقق شده است که با نثار جان خود آسایش را به مردم تقدیم کردند.
فعالیت تبلیغی ۱۷ هزار روحانی در آموزش و پرورش
رسا/معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های فوق برنامه آموزش و پرورش برای تکمیل برنامه درسی گفت: امسال در گفتمان هایی که تولید کردیم توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت به عنوان اولویت نخست حوزه فرهنگی و پرورشی اعلام شده. کریمی از فعالیت تبلیغی ۱۷ هزار روحانی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مدارس دارای روحانی مستقر ۱۱۵ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته و در ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه روحانی مستقر داریم.
هیچ‌کشوری نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بکند
رسا/سخنگوی شورای نگهبان گفت: امنیت حقیقی را ما در جمهوری اسلامی ایران داریم که حاصل ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و مردم خوب میهن اسلامی است که نه آمریکا و نه هیچ‌کشور دیگری، نمی‌تواند علیه امنیت ایران غلطی بکند. کدخدایی با اشاره به جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های مردم، بالاخص شهدا تصریح کرد: شهدایی که در مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی، زندان‌ها، شکنجه‌ها و مرارت‌ها کشیده و جان خود را فدای انقلاب اسلامی کرده‌اند، همگی به گردن ما حق دارند؛ اگر آنها نبودند انقلاب هم پیروز نمی‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *