خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۳

سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام را تسلیت می‌گوییم

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: دلالان ارزی به عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند
  • آیت الله غروی: فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود
  • آیت الله اعرافی: ۳۵ هزار طلبه غیرایرانی از ۱۳۰ کشور در مراکز المصطفی تحصیل می‌کنند
  • آیت الله اراکی: علما نقش مهمی در حفظ روحیه و اندیشه مقاومت در میان مسلمانان دارند
  • معاون سازمان انرژی اتمی: برای خروج آمریکا از برجام آماده‌ایم

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۳
*  بازدید ولایتی از غوطه شرقی
علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری عصر دیروز در غوطه شرقی حضور یافت و ضمن بازدید از مناطق آزادشده توسط فرماندهان ارتش سوریه در جریان روند آزادسازی غوطه شرقی قرار گرفت. این بازدید خط بطلانی بر اتهامات واهی رسانه‌های غربی و عربی مبنی بر استفاده از بمب‌های شیمیایی در این منطقه کشید.
*  ایران به ما حمله کند، بشار اسد را ترور می‌کنیم
مقامات رژیم صهیونیستی از جمله وزیر جنگ این رژیم هشدار دادند در صورتی که ایران بخواهد به حملات علیه سوریه پاسخ دهد، تل‌آویو نیز دولت دمشق را ساقط کرده و «بشار اسد» را نیز ترور خواهد کرد.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، گفت: اگر تهدیدی از سوی ایران متوجه این رژیم شود، دولت سوریه باید بهای آن را پرداخت کند.
** همشهری ۹۷/۱/۲۳
*  با فساد مبارزه می‌کنیم
شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: اخیرا در رسانه‌ها راجع به یک طرح احتمالی، مسائلی از سوی برخی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. متعاقب آن و به نقل از یکی از نمایندگان ازمخالفت شورای نگهبان با طرح‌های ضدفساد که در مجلس تصویب می‌شود، خبر داده شده که نشان از بی‌اطلاعی این نماینده از روند بررسی مصوبات در این شوراست. در ادامه این اطلاعیه آمده است: شورای نگهبان به عنوان نهاد پاسدار قانون اساسی و موازین شرع به حکم قانون اساسی «مبارزه با کلیه مظاهر فساد» (بند ۱ اصل سوم) را وظیفه حکومت دانسته و مصوباتی که در راستای این هدف مقدس تصویب شوند، به شرط عدم مغایرت با سایر اصول قانون اساسی و موازین شرع، مورد تأیید قرار داده است و پس از این نیز انشاءالله همین گونه خواهد بود.
*  برای خروج آمریکا از برجام آماده‌ایم
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام این سازمان به عنوان بازوی فنی و اجرایی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای هرگونه تصمیم مقامهای ارشد کشور آمادگی کامل دارد. محمد احمدیان تاکید کرد: در صورت خروج از برجام، سازمان انرژی اتمی ایران هرگونه تصمیمی که مقامهای ارشد کشور براساس سناریوهای متعدد تنظیم شده بگیرند را با قدرت و سرعت به مرحله اجرا درمی‌آورد.
** کیهان ۹۷/۱/۲۳
*  کم‌آبی جلسه مجلس را غیرعلنی کرد
نشست غیرعلنی دیروز مجلس به بررسی معضل کم‌آبی در کشور اختصاص داشت. در این جلسه «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو گزارشات و برنامه‌های خود را برای مقابله با کم‌آبی در سال جاری ارائه کردند.
علی لاریجانی رئیس ‌مجلس در آغاز نشست علنی دیروز درباره نشست غیرعلنی پیش از آن گفت: از ساعت ۸ صبح جلسه بسیار مهمی در مورد مشکلات آب در کشور به صورت غیرعلنی داشتیم که حدود ۲ ساعت و نیم به طول کشید؛ این جلسه با حضور وزیر نیرو و وزیر کشاورزی و همکارانشان برگزار شد.
*  دنباله‌رو ترامپ بی‌شرم و دمدمی مزاج نشوید
روزنامه «گاردین» خطاب به مقامات انگلیسی، به آنها یادآور شد که در بحران پیچیده سوریه، پیرو فردی «دمدمی‌مزاج» و «بی‌شرم» نباشند.
گاردین نوشت: (باید در مورد) دونالد ترامپ، محتاط باشیم. او در دوران ریاست‌جمهوری خود، (حتی) زحمت تظاهر به مسائل اخلاقی را (هم) به خودش نداده است و (لذا) به دشواری می‌توان احترام ناگهانی‌اش به حقوق بشر در مسائل بین‌المللی را جدی گرفت.
** شرق ۹۷/۱/۲۳
*  روایت فرمانده هوانیروز از نبرد با داعش در ۴۵کیلومتری ایران
امیر خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به حضور داعش در نزدیکی مرزهای ایران در سال ١٣٩٣ و عملکرد هوانیروز در آن مقطع گفت: «در آن مقطع نیروهای گروهک تروریستی داعش تا ۴۵کیلومتری مرزهای ایران آمدند؛ اما کمتر از ٢۴ ساعت، تیپ‌ها و توپخانه نیروی زمینی مانند دیواری آهنین در مرزهای غربی کشور مستقر شدند و بالگردهای هوانیروز دشمن را از پای درآوردند».
** ایران ۹۷/۱/۲۳
*  قیمت کالاهای اساسی و دارو افزایش نخواهد یافت
رئیس جمهوری ظهر دیروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت درباره مدیریت بازار ارز که پس از جلسه هیأت وزیران برگزار شد، سیاست اخیر ارزی دولت را گامی مهم برای کاهش نگرانی مردم، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و کاستن از ابهام و افزایش پیش‌بینی‌پذیری و امکان برنامه‌ریزی آنان دانست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تأکید کرد که در چارچوب این سیاست قیمت کالاهای اساسی و دارو افزایشی نخواهد یافت و دولت همه پیش‌بینی لازم را برای حمایت از حفظ قیمت این کالاها انجام داده است.
*  کشف اموال جدید از اختلاسگر شرکت ملی نفت
بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در تشریح آخرین وضعیت بررسی پرونده اختلاس در بخش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: این فرد هنوز دستگیر نشده اما اموال جدیدی از وی کشف شده است که روز شنبه قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور به من اعلام کرد که مقدار زیادی اموال جدید از این فرد پیدا شده است. وزیر نفت با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما به این موضوع خوب ورود کرده‌اند، افزود: تا زمانی که حکم قاضی داده نشده این اموال توقیف است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۳
*  گفتگوی دادستان با رییس جمهور درباره تلگرام کذب است
یک مقام دفتر رییس جمهوری در پی انتشار برخی مطالب جعلی در فضای عمومی، هرگونه دیدار یا گفتگوی دادستان کل کشور و ریاست جمهوری در خصوص فیلترینگ تلگرام را تکذیب کرد.
یک مقام دفتر رییس جمهور گفته، هیچ گونه دیدار، جلسه و طبعا گفتگویی بین دادستان کل کشور و ریاست جمهوری در خصوص فیلترینگ پیام رسان تلگرام صورت نگرفته و مطالب منتشره در این زمینه کذب محض است.
*  رقابت‌پذیر کردن تولیدات، برنامه اصلی وزارت دفاع است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی رقابت پذیر کردن تولیدات از برنامه‌های مهم و اصلی این وزارتخانه در سال جاری است.
سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: برای تحقق شعار ‘حمایت از کالای ایرانی’، همه ایرانیان اعم از تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، خریداران و فروشندگان وظایف خاص خود را دارند و باید این وظایف را به درستی به انجام برسانند.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۳
*  هرگونه نقض برجام ضربه‌ای به نظام بین‌الملل خواهد بود
معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، هرگونه نقض برجام را ضربه‌ای به نظام بین‌المللی و بازیگران آن دانست. بهروز کمالوندی در سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای ایران و چین با حضور صاحبنظران و اندیشمندان ۲ کشور در حوزه انرژی هسته‌ای و نیز نمایندگانی از کشورهای ۱+۵ گفت: اگر برجام مورد تهدید قرار گیرد، تبعات سنگینی برای سازمان‌های بین‌المللی و رژیم‌های بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای جهان خواهد داشت.
*  صدور کیفرخواست تعدادی از متهمان آشوب‌ خیابان پاسداران
رئیس‌کل دادگستری استان تهران از صدور کیفرخواست تعدادی از متهمان آشوب‌ خیابان پاسداران خبر داد. غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان آشوب خیابان پاسداران اظهار کرد: پرونده محمدثلاث که در حادثه خیابان پاسداران سوار اتوبوس شده و ۳ مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته بود، با اعتراض متهم به حکم دادگاه مبنی بر قصاص نفس، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به دیوان عالی کشور ارسال شد. اسماعیلی اضافه کرد: درباره مابقی متهمان آشوب خیابان پاسداران نیز برای تعدادی از آنها کیفرخواست صادر و پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده اما بعید می‌دانم منتهی به صدور رأی شده باشد.
** جوان ۹۷/۱/۲۳
*  اسامی مفسدان را در جلسه غیرعلنی اعلام می‌کنم
نماینده مردم همدان در مجلس از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد جلسه‌ای غیرعلنی برگزار شود تا اسامی برخی از مفسدان اقتصادی را اعلام کند.
امیر خجسته تصریح کرد: اخیراً بنده خدمت رئیس مجلس شورای اسلامی رسیدم و به وی گفتم که دو ساعت از وقت مجلس را به صورت غیرعلنی در اختیار ما قرار دهید تا بحث‌هایی درباره فساد و اتفاقات ارزی، بانک‌ها و چه اتفاقی در گمرک می‌افتد- که فاجعه‌بار است- به صورت محرمانه به نمایندگان اعلام کنیم. وی ادامه داد: باید کاری کنیم که سران فساد امنیت نداشته باشند.
*  حکام عربستان همراه رژیم صهیونیستی نماد جنایت در خاورمیانه شده‌اند
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات ضدایرانی ولیعهد و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سفر به فرانسه اظهار کرد: کسانی که نام خود و کشورشان را در لیست متجاوزان و جنایتکاران منطقه ثبت کرده‌اند و در ردیف دیکتاتورهای متجاوز و جنایتکاری چون صدام قرار گرفته اند، باید بدانند که با طرح توهمات و ادعاهای بی پایه و اساس علیه ایران، نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که کشورها و ملت‌های منطقه نقش عربستان سعودی را در تولید، ترویج و تسلیح افراط گرایان خشونت طلب و تروریست فراموش نخواهند کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: حکام کنونی عربستان خود را در کنار رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد تجاوز و جنایت در خاورمیانه کرده اند و بیش از پیش با دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه، به بی ثباتی و معضلات و مصائب منطقه می‌افزایند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۳
*  اروپا با نظر موشکی آمریکا در مورد ایران مخالفت کرده است
خبرگزاری رویترز نوشت: عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت که مشخص نیست مذاکرات بین آمریکا و اروپا برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران کارساز باشد.
رویترز در گزارشی افزود: جبیر در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که به باور او انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کرده اند که باید به برنامه موشکی ایران و اقدامات آن در منطقه اشاره شود، اما با نظر آمریکا، عربستان و اسرائیل درباره لزوم اصلاح توافق هسته ای، مخالفت کرده‌اند. وی با ادعای اینکه این توافق (برجام) نقص دارد و توافقنامه باید اصلاح شود، افزود: معتقدم که موضع آنها (اروپایی ها) این است که اگر توافقی انجام می‌شود نباید آن را دوباره باز کرد.
** رسالت ۹۷/۱/۲۳
*  دلالان ارزی به عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود با اشاره به تغییرات شدید ارز و دلار در روزهای اخیر اضافه کرد: در این چند روز شاهد حوادث غیرمنتظره‌ای بودیم و نرخ ارز ساعت به ساعت تغییر و ترقی می‌کرد و نشان داد توطئه جدیدی در کار است.وی با بیان اینکه بدون تردید دستی در پشت این حوادث بود و منافقان داخلی با اربابان خارجی خود دست به دست هم داده‌اند تا کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد را فلج کنند، اظهار داشت: در این شرایط باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد شود و مطمئن باشیم بدون قاطعیت مشکلی حل نخواهد شد و اگر ما پیش دستی نکنیم هزینه‌های زیادی در آینده باید بپردازیم.وی خواستار محاکمه شدید دلالان اصلی ارز به عنوان مفسد فی‌الارض شد و گفت: باید چند نفر از مهره‌های اصلی دلالان ارز که می‌خواستند کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی‌الارض محاکمه شوند تا بقیه حساب کار خود را بدانند.
*  باید گوشمالی مناسبی به رژیم صهیونیستی داد
آیت الله العظمی نوری همدانی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به شهادت شش نفر از مدافعان ایرانی حرم در کشور سوریه اشاره کردند و گفتند: رژیم صهیونیستی با حمله موشکی به پایگاه نظامی سوریه شش نفر از مدافعان حرم ایرانی را به شهادت رسانده است که نباید در مقابل این حرکت، ساکت بود.
وی اظهار داشت: اگر این رژیم اینقدر به خود جرأت می‌دهد که از پایگاه خود شلیک کند، ما نمی توانیم در برابر این حملات ساکت و بی تفاوت باشیم.
وی با بیان این سوال که در مقابل این حرکت چه باید کرد؟ ابراز داشت: مهم است که ایران در برابر این دشمن صهیونیستی مقاوم بوده و استقامت داشته باشد؛ اگر در برابر آنان سکوت کنیم، جرأت بیشتری پیدا می‌کنند؛ باید گوشمالی مناسبی به اسرائیل داده شود.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۳
*  برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس تا دو هفته آینده
حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه ما از رابطه دولت و مجلس رضایت داریم، اظهار کرد: کمتر از دو هفته آینده جلسه مشترک دولت و مجلس به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان درباره رابطه دولت و مجلس خاطر نشان کرد: روح کلی حاکم بر مجلس، تعامل با دولت است و روابط دولت با کلیت مجلس رابطه خوبی است و ما از این تعامل راضی هستیم.
** آرمان ۹۷/۱/۲۳
*  آمادگی برای درخواست‌های خرید نفتی توافقی
همایش تجاری ایران و اروگوئه با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و همتای اروگوئه‌ای وی برگزار شد. محمدجواد ظریف در این همایش گفت: در زمینه بهداشت و درمان خوشبختانه با اسنادی که میان دو کشور امضا شده زمینه برای همکاری دوجانبه بیش از گذشته فراهم است. همچنین علاقه‌مند هستیم که سرمایه‌‌‌‌گذاری مشترک در زمینه تامین گاز ال ان جی مورد نیاز اروگوئه داشته باشیم. در همین خصوص همچنین وزارت نفت ایران آمادگی دارد تا درخواست‌های خرید نفت از ایران با قیمت توافقی مورد بررسی قرار دهد. وی افزود: ما در حالی که حجم روابط قابل قبول تجاری با همسایه شمالی و غربی اروگوئه داریم، مایل هستیم که روابط تجاری با اروگوئه را به سطح قابل قبولی برسانیم.
*  تکذیب حضور بشار اسد و خانواده‌اش در ایران
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به‌نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و خانواده‌اش این کشور را ترک نکرده‌اند و ادعاها درباره خروج آنها از سوریه صحت ندارد. اخیرا چند رسانه مستقر در خاورمیانه گزارش‌هایی منتشر کردند درباره اینکه به دلیل تشدید نگرانی‌ها در خصوص اقدام نظامی احتمالی کشورهای غربی علیه سوریه، اسد و همه بستگانش این کشور را ترک کرده و به تهران رفته‌اند. یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این گزارش‌ها کاملا اشتباه هستند.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۳
*  ارتش اسرائیل در بالاترین سطح آماده‌باش از بیم ایران
رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند به دنبال نگرانی‌های این رژیم از حملات احتمالی به سوریه ارتش اسرائیل اعلام آماده‌باش در بالاترین سطح کرده است. همچنین رژیم صهیونیستی نگران حمله احتمالی واشنگتن به سوریه است.
*  مسئولان فعلی و سابق باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند
بیش از ۳۳۰ فعال دانشجویی، علمی و فرهنگی طی نامه‌ای ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، تاکید کردند: مسئولان فعلی و سابق باید در قبال عملکرد خود در پیشگاه خداوند، قانون و ملت پاسخگو باشند.
بیش از ۳۳۰ فعال دانشجویی و فرهنگی طی نامه‌ای ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری آمادگی خود را برای جهاد علمی و عملی برای پیشبرد آرمان‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند.
** قدس ۹۷/۱/۲۳
*  نظارت مجلس بر امور اقتصادی بیشتر شود
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به لحاظ اقتصادی و مسائل مالی آغاز خوبی در سال جدید نداشتیم. مشکلات مالی و بانکی خیلی جدی و اساسی است؛ این مشکلات هم در بُعد قانون وجود دارد و هم در بُعد اجرا که متأسفانه مشکلات در بُعد اجرایی خیلی بیشتر از بُعد قانونی آن است. مجلس باید در این امور ورود کند و نظارت جدی داشته باشد. متأسفانه نظارت مجلس به اندازه‌ کافی نبوده است.
*  آیت الله شیخ عیسی قاسم به بیمارستان منتقل شد
آیت الله عیسی قاسم سرانجام دیروز از خانه‌اش به یکی از بیمارستانهای بحرین منتقل شد. رژیم بحرین تاکنون وی را از درمان محروم کرده که همین امر نیز باعث وخامت وضعیت جسمانی وی و نیاز وی به عمل جراحی شد.
** خراسان ۹۷/۱/۲۳
*  هنوز مرتضوی را گیر نیاورده‌اند
حجت الاسلام اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا:
– حکم جلب مرتضوی صادر شده ولی هنوز متأسفانه گیرش نیاورده اند.
– من هیچ گاه کلمه مصلحت را به کار نبردم، تنها موردی که در این سال‌ها بوده پرونده برخورد با خود احمدی نژاد بوده که گفتم در تأخیر این موضوع حکمتی است که بعدا مشخص می‌شود. توضیح این حکمت ممکن نیست، اما با گذشت زمان خیلی از مسائل روشن شده و می‌شود.
– درباره حصر یا سایر مسائل مورد اشاره، مرجع تصمیم، شورای عالی امنیت ملی است، تصمیم شورای عالی امنیت ملی درباره برخی افراد هنوز باقی است.
– درخصوص حقوق‌های نجومی ۱۰ نفر دردادگاه بدوی محکوم شدند،۱۰ نفر در مرحله کیفرخواست هستند و افراد دیگری در مرحله رسیدگی هستند.
– درخصوص شهرداری تهران پرونده‌هایی در زمان آقای قالیباف مطرح شد که برای برخی از آن‌ها حکم صادر و قطعی شده و در مواردی نیز متهمان تبرئه شدند.
– پرونده برادر معاون اول بسیار سنگین و مالی است.
– دادستان درباره خودکشی کاووس سیدامامی پرونده تشکیل داده است.
– آیت ا… آملی لاریجانی در ایام نوروز به من گفتند اگر قاضی متخلف حکمش قطعی شده، بدهید تا اسم و تصویرش را منتشر کنیم.
– طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، احتمالاً اصلاح می‌شود.
*  دیدار ولیعهد سعودی با سرکرده منافقین در پاریس
برخی منابع از دیدار مشترک سرکرده گروهک تروریستی منافقین، محمد بن سلمان و سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس خبر دادند. به گفته این منابع؛ «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان‌سعودی در دیدار با مریم رجوی سرکرده منافقین که در پشت درهای بسته صورت گرفته، از نقش این گروهک تروریستی در اغتشاشات اواخر سال گذشته در برخی شهرهای ایران قدردانی و بر حمایت مالی از گروهک منافقین تاکید کرده است.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۳
*  صدای سه انفجار پیاپی در ریاض
منابع خبری از شنیده شدن صدای سه انفجار در آسمان ریاض خبر داده و اعلام کردند که این انفجارها ناشی از مقابله با موشک‌های یمنی است. سه توده از دود در آسمان شهر ریاض، پایتخت عربستان دیده شده که شبکه خبری «الاخباریه» عربستان اعلام کرد که این انفجارها ناشی از مقابله پدافند هوایی این کشور با یک موشک بالستیک بوده که «حوثی‌ها» از یمن شلیک کرده‌اند. پیشتر یگان پهپادی یمن، دیروز چهارشنبه در یک عملیات پهپادی، فرودگاه «أبها» در «عسیر» عربستان و تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جازان» را هدف قرار داده بود. ساعتی بعد رسانه‌های سعودی گفتند که سامانه دفاعی موشکی سعودی، هر دو پهپاد را منهدم کرده است.
** شهروند ۹۷/۱/۲۳
*  نمی‌توانیم نسبت به زندگی ٨٠‌میلیون ایرانی بی‌تفاوت باشیم
معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که اتفاقات بازار ارز بشدت مسائل اقتصادی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به زندگی ٨٠‌میلیون ایرانی بی‌تفاوت باشیم.
اسحاق جهانگیری با تأکید بر این‌که اقتصاد ایران باید از ثبات، آرامش و اطمینان برخوردار باشد، گفت: آنها که بحث تحریم را مطرح کرده یا به برنامه‌ای دیگر درباره ایران فکر می‌کنند، باید بدانند با چه اقتصاد، مسئولان و مردمی روبه‌رو هستند. هرکس به ایران نگاه می‌کند، باید بداند این‌جا کشوری است که از ثبات و آرامش به‌ویژه در مسائل اقتصادی برخوردار است.
*  شاهد اجرای تاکتیک هماهنگ‌شده‌ای در سوریه هستیم
حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی بعد از دیدار با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه در تهران گفت: هر موقع در تحولات سیاسی و میدانی سوریه تروریست‌ها با شکست‌های گسترده روبه‌رو می‌شوند یک بازی و تاکتیک هماهنگ‌شده‌ از سوی این گروه‌های تروریستی و برخی بازیگران خارجی که سیاست‌های‌شان در سوریه با شکست مواجه شده است، اجرا می‌شود.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
کیفیت‌بخشی به پروژه‌های عمرانی اولویت مدیریت شهری باشد
رسا/آیت الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، از وی خواست دست‌اندرکاران در پروژه‌های شهرداری، کیفیت را فدای کمیت نکنند.وی افزود: مهم این نباشد که چند طرح را اجرا می‌کنید، مهم این باشد که طرح‌های باکیفیت اجرا کنید. وی همچنین خدمت به شهر قم را یک فرصت دانست و گفت: قم شهری استثنائی است. هر خدمتی که به این شهر می‌کنید مأجورید.
فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود
ایرنا/ آیت الله غروی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان«حمایت از کالای ایرانی» گفت: فرهنگ سازی استفاده از کالاهای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود. عضو جامعه مدرسین افزود: باید بر روی تبلیغ کالاهای داخلی سرمایه گذاری شود و دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه به ترویج این امر بپردازند.وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: نیازمند اصلاح قانون درحوزه‌های مختلف برای حمایت از تولید کنندگان هستیم تا روند تولید تسهیل شود، باید بعضی از قوانین که مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده اصلاح گردد.
۳۵ هزار طلبه غیرایرانی از ۱۳۰ کشور در مراکز المصطفی تحصیل می‌کنند
حوزه/ آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به تحصیل ۳۵ هزار طلبه غیرایرانی از ۱۳۰ کشور در مراکز داخلی و ۶۰ نمایندگی المصطفی در خارج از کشور، تصریح کرد: در میان مراکز علمی جهان اسلام، تنها در جامعه المصطفی است که دانش پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی، براساس مذاهب خود و با نگاه مقارن با دیگر مذاهب، در حال تحصیل هستند.
علما نقش مهمی در حفظ روحیه و اندیشه مقاومت در میان مسلمانان دارند
رسا/ آیت الله اراکی، طی سخنانی در کنفرانس سالانه وحدت امت اسلامی با شعار «قدس مقصد ماست» دردمشق خواستار وحدت علمای امت اسلامی برای ایفای نقش خود در ایجاد وحدت میان آحاد امت اسلامی شد.عضو جامعه مدرسین همچنین به منظور مقابله با توطئه‌های دشمنان که هویت و موجودیت تمدن اسلامی را نشانه گرفته اند و در تلاش برای فتنه انگیزی میان مسلمانان هستند، بر وحدت صفوف مسلمانان تأکید کرد.
برای اعمال تحریم علیه ایران خارج از چارچوب برجام تلاش می‌کنیم
باشگاه خبرنگاران/وزیر خزانه‌داری آمریکا از ابراز نگرانی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره رفتار ایران خبر داد. «استیون منوچین»، ضمن تایید منافع برجام برای آمریکا اعلام کرد: «با آنکه این توافق برای ما منافع معینی داشت، اما باید به توافق بهتری دست پیدا می‌کردیم و هم اکنون رئیس‌جمهور در حال بازبینی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.وی درباره استفاده از ابزار تحریم‌ها علیه ایران گفت که برای اعمال تحریم علیه ایران خارج از چارچوب برجام تلاش می‌کنیم.
علمای مذاهب اسلامی با بشار اسد دیدار کردند
حوزه/ جمعی از شخصیت‌ها و اندیشمندان مذاهب اسلامی از ایران، عراق، لبنان و چند کشور اسلامی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کردند.در این دیدار وزیر اوقاف سوریه، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، حضرات آیات اراکی، تسخیری و اختری و جمعی از اندیشمندان لبنان، عراق، سوریه و برخی کشورها اسلامی حضور داشتند.
تصمیم نهایی در مورد حمله به سوریه گرفته نشده است
مهر/سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا هنوز تصمیم نهایی در مورد حمله نظامی به سوریه را اتخاذ نکرده است.«سارا سندرز» گفت: «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، روسیه و سوریه را مسئول حمله شیمیایی در دوما می‌داند.وی یادآور شد: ما تماس‌هایی با متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و فرانسه داشته ایم و گفتگوهای منظمی در سطوح مختلف با این متحدان درباره اقدام نظامی برضد سوریه انجام داده ایم.
فرانسه از پایگاهی در خاک خود به سوریه حمله می‌کند
مهر /با توجه به تصمیم دولت فرانسه برای حمله نظامی به سوریه در واکنش به ادعای استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر «دوما»، روزنامه فرانسوی «فیگارو» چاپ پاریس گزارش داد که به احتمال بسیار این حمله بجای پایگاهی در خاورمیانه از یک پایگاه هوایی مستقر در خاک فرانسه صورت خواهد گرفت.این روزنامه افزود: این کشورها تمایلی به وارد شدن به صحنه عملیات نظامی علیه سوریه ندارند.
اعتبارات قرآنی در کشور هرسال کاهش پیدا می‌کند
مهر/رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه قرآنی در کشور ناچیز است، گفت: اعتبارات قرآنی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند. قره‌شیخلو با بیان اینکه همه آحاد جامعه در زمینه توسعه و اشاعه فرهنگی قرآنی در کشور مسئول هستند افزود: بودجه و اعتباراتی که در حال حاضر برای قرآن اختصاص یافته است در شان قرآن و نیاز کشور نیست و مسئولان باید در زمینه تخصیص اعتبارات به حوزه قرآنی نگاه ویژه داشته باشند.
هشدار پوتین به نتانیاهو
مهر/«پوتین» رئیس جمهور روسیه در مورد اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم صهیونیستی در سوریه هشدار داد.وی در تماس تلفنی با «نتانیاهو» نخست وزیر رژِیم صهیونیستی، به وی توصیه کرد از دست زدن به اقداماتی که «حاکمیت سوریه را بی‌ثبات می‌کند» خودداری کند.
ترامپ برای گسترش جنگ در سوریه اختیارات قانونی ندارد
مهر/ سناتور ارشد دموکرات امریکا در اظهاراتی هشدار داد: دونالد ترامپ برای گسترش جنگ در سوریه اختیارات قانونی ندارد. «برنی سندرز» در این باره افزود: تصمیم گیری در این باره به کنگره مرتبط است. کنگره در تصمیم گیری پیرامون جنگ نباید از بار مسئولیت خود شانه خالی کند.
امریکا از مداخله ایران در سوریه نگران است!
مهر/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ایران از حزب‌ الله حمایت می‌کند و به سوریه تجهیزات می‌فرستد. ایران موجب تشدید بی ثباتی در سوریه شده است!هیتر نائورت افزود:ما به شدت درباره حضور و مداخله ایران در سوریه خواه از طریق نیروهای نیابتی یا از طرق دیگر، نگرانی داریم.
 نگذارید اوضاع سوریه از کنترل خارج شود
فارس/ دبیرکل سازمان ملل در طی تماس تلفنی با سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت در خصوص اوضاع سوریه ابراز نگرانی شدید کرد. گوترش تأکید کرد که این شرایط نیاز به راه‌حل بدون خارج شدن کنترل اوضاع دارد.
ما از جنگ نمی‌ترسیم و برای آن آماده‌ایم
فارس/مشاور بشار اسدگفت: ما از جنگ نمی‌ترسیم و برای آن آماده‌ایم «بثینه شعبان» با تأکید بر انسجام میان هم پیمانان دمشق، معادلات درگیری را به نفع سوریه دانست.وی تأکید کرد: دیوانگی غربی‌ها به نفع تروریست‌هاست و نتایج جنگ سوریه تا کنون برای غربی‌ها نتیجه عکس داشته و موجب تشکیل محوری علیه سیاست‌هایش شده است.
ترامپ احتمالاً آمریکا را از برجام خارج می‌کند
فارس/ معاون اسبق وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید انتظار دارد رئیس‌جمهور کشورش آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کند. شرمن گفت: «من معتقدم که رئیس‌جمهور کاری که آن را وعده انتخاباتی می‌داند، یعنی لغو توافق هسته‌ای ایران، انجام خواهد داد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *