خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۲

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: برای استفاده از آب، فرهنگ‌سازی شود
  • حضرت آیت الله سبحانی: مکتب شیعه مکتب تعقل است
  • هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه کار خود را آغاز کرد
  • آیت الله علیدوست: حرمت تعرض به حریم خصوصی مردم، مورد اتفاق همه علمای اسلام است
  • حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی: دشمنان نظام برای دور کردن مردم از اسلام درصدد تضعیف برنامه‌های مساجد هستند
  • عراقچی معاون وزیر خارجه: برجام فقط متعلق به آمریکا نیست که هر تصمیمی بگیرد

 

** همشهری ۹۷/۱/۲۲
*  مانع تراشی با تیم ۵۰۰ نفره
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ایران با داشتن چنین مردمی، در دیگ جوشان منطقه در آرامش کامل قرار دارد، ابراز داشت: دشمنان جدی و قسم خورده‌ای داریم که همیشه مانع پیشرفت هستند. امیر سرتیپ حاتمی که سخنران مراسم یادبود شهید صیاد شیرازی در تبریز بود، تاکید کرد: آمریکا در وزارت خزانه‌داری خود ۵۰۰ نفر را فقط برای مانع‌تراشی در اقتصاد ایران گمارده تا در راه پیشرفت ایران بایستند ولی غافل از اینکه ما با تکیه بر توانمندی داخل، شاهد پیشرفت و تعالی هستیم و بعد از سالها در زمینه‌های مختلف توانمند شده‌ایم.
*  توسعه مناسبات تهران و تاشکند
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با ازبکستان، گفت:‌تهران و تاشکند ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌ها دارند و باید برای تامین منافع دو کشور و دو ملت از آن استفاده کنند. اسحاق جهانگیری در دیدار آچیلبای رحمت اف معاون اول نخست وزیر ازبکستان اظهار داشت: دو کشور باید در چارچوب کمیسیون مشترک ضمن شناسایی فرصت‌های همکاری، زیرساخت‌ها، قوانین و تفاهم‌های لازم برای به فعلیت رسیدن این ظرفیت‌ها را فراهم کنند. رحمت‌اف هم در این دیدار در خصوص ایجاد خطوط هوایی میان دو کشور، خرید نفت و … دیدگاههای خود را بیان کرد.
** کیهان ۹۷/۱/۲۲
*  نجفی رفت حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد
صبح دیروز با رای اکثریت آرا، اعضای شورای شهر با استعفای نجفی موافقت کردند و رایزنی و بررسی برای انتخاب شهردار هفدهم تهران آغاز شد.
در ادامه رای‌گیری برای انتخاب سرپرست از بین دو نفر به صورت کاغذی آغاز شد.پس از شمارش آرا، سمیع‌الله حسینی مکارم با ۱۴ رای به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.
*  روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
وزارت خارجه روسیه در اقدامی کم‌سابقه، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را احضار کرد و خواستار توضیح درباره حمله یکشنبه گذشته جنگنده‌های ارتش این رژیم به پایگاه هوایی «تی-۴» در استان «حمص» سوریه شد.پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه هم رژیم تل‌آویو را به خاطر این حمله، سرزنش کرده و حمله مذکور را «بسیار خطرناک» دانسته بود.
** شرق ۹۷/۱/۲۲
*  ظریف به برزیل رسید
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در ادامه سفرش به چند کشور آفریقایی و آمریکای جنوبی و پس از حضوری یک‌روزه در سنگال، صبح دیروز (سه‌شنبه) وارد برزیل شد. همایش تجاری مشترک ایران و برزیل روز گذشته در محل کنفدراسیون ملی صنایع برزیل با حضور بازرگانان دو کشور و با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.
*  دفاع فرانسه از فروش سلاح به عربستان
دولت فرانسه از فروش سلاح خود به عربستان دفاع کرد، این در حالی است که سازمان‌های غیردولتی فرانسه درباره احتمال استفاده از این سلاح‌ها علیه غیرنظامیان یمن انتقاد کرده‌اند. همچنین رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار سه‌جانبه‌ای را میان خود، بن‌سلمان و سعد حریری برگزار خواهد کرد.
** ایران ۹۷/۱/۲۲
*  تصمیم قاطع دولت برای اجرای سیاست ارز تک نرخی
دومین جلسه بررسی مسائل ارزی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی مسائل ارزی کشور که برای پیگیری و پیشبرد تصمیمات اتخاذ شده درباره تک نرخی شدن قیمت ارز و مقابله با قاچاق و بازار غیررسمی ارز تشکیل و چندین ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: تصمیم دوشنبه شب دولت در اعلام قیمت دلار به میزان ۴ هزار و ۲۰۰ تومان تصمیمی منطقی و کارگشاست و دولت به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد که با قدرت و قوت این سیاست را اجرا خواهد کرد.
*  نشست فراکسیون ولایی با مسئولان اطلاعات سپاه درباره تلگرام
نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس (اصولگرایان) صبح دیروز با حضور مسئولان اطلاعات سپاه موضوع پیام‌رسان‌ها را بررسی کردند. سید حسین نقوی سخنگوی این فراکسیون، در این باره گفت: مسئولان اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی گزارش مفصلی از وضعیت، شرایط، اهداف و برنامه‌های فضای مجازی ارائه کردند.
وی افزود: پیام‌رسان‌های خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی کنند بلکه با استفاده از کانال‌ها، نقش رسانه‌ای دارند. به عبارت دیگر تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری به اندازه کشور ما رها نیست.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۲
*  اساسی‌ترین مسئله در حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی است
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسی‌ترین مسئله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاههای تبلیغاتی به ویژه صداوسیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی خود بدانند. در این جلسه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موضوع حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
*  آمادگی مقتدی صدر برای میانجیگری میان ایران و عربستان
مقتدی صدر از آمادگی خود برای مداخله و میانجیگری برای حل و فصل مسائل میان ایران و عربستان خبر داد. وی در پاسخ به سئوالی در خصوص احتمال مداخله و میانجیگری بین ایران و عربستان گفت: متأسفانه تنش سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان نتایج منفی برای عراق دارد به همین دلیل من آماده‌ام تا با وجود مشکلات در این مسیر برای حل مسائل فیمابین آنها حتی به صورت تدریجی در چارچوب مصلحت عراق و منطقه وارد عمل شوم.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۲
*  پیکر ۷ شهید ایرانی در وطن
صبح روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۷ پیکرهای مطهر شهدای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی T4 سوریه وارد معراج شهدای تهران شد.
دیروز مراسم وداع با شهیدان مهدی لطفی‌نیاسر و حامد رضایی ساعت ۱۶ در ستاد معراج شهدای تهران با حضور خانواده این شهدا برگزار شد. پیکر مطهر شهدای دیگر نیز جهت برگزاری مراسم استقبال و وداع به شهرهای زادگاه‌شان منتقل شد.
*  آمریکا با نقض برجام، بار دیگر درباره تجارت با ایران هشدار داد
ایالات متحده روز سه‌شنبه در اقدامی ناقض بندهای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (برجام) درباره مخاطرات تجارت با ایران هشدار داد و از اقدام اتحادیه اروپایی برای بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران استقبال کرد. «سیگال مندلکر»، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «خطرات برای تجارت در آنجا (ایران) همچنان پابرجا است زیرا ایرانی‌ها نظام‌شان را اصلاح نکرده‌اند». وی گفت: «بار مسؤولیت روی دوش ایران است و ما کماکان درباره مخاطرات تجارت با ایران هشدار می‌دهیم زیرا آنها به اقداماتی که وعده داده‌اند عمل نکرده‌اند».
** جوان ۹۷/۱/۲۲
*  برجام فقط متعلق به آمریکا نیست که هر تصمیمی بگیرد
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با ذکر این نکته که برجام یک توافق مهمی بود که روسیه یکی از طرف‌های قوی آن بود، عنوان کرد: همانقدر که برجام به ایران متعلق است، به روسیه و به بقیه اعضای ۱+۵ متعلق است. برجام برای دولت آمریکا نیست که هر تصمیمی بخواهد بگیرد، برجام متعلق به جامعه بین‌الملل و همه کشورهایی است که مذاکره کردند.
*  تداوم اتهامات واهی عربستان ضد ایران
سفیر عربستان در فرانسه در ادامه یاوه‌گویی‌های مقامات سعودی علیه کشورمان، ایران را به حمایت از تروریسم و تجهیز جنبش انصارالله یمن به موشک بالستیک متهم کرد. خالد محمد العنقری، سفیر عربستان در فرانسه مدعی شد:«چالش مهم ایران این است که حامی تروریسم است و در امور کشورهای دیگر دخالت و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. ایران جنبش انصارالله را به موشک‌های بالستیک و امکانات نظامی خاص برای هدف قرار دادن عربستان تجهیز می‌کند. عربستان از ایران جز اقدامات خصمانه مانند ترور دیپلمات‌‌‌‌ها و انفجار سفارتخانه‌‌‌‌ها ندیده و این غیرقابل قبول است و باید ایران مورد بازخواست قرار گیرد.»
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۲
*  توصیه توهین آمیز آمستردام درمورد سفر به ایران
وزارت خارجه هلند با انتشار نامه‌ای به مسافران هلندی که خواستار سفر به ترکیه، چین، روسیه و ایران بودند مدعی شد که شاید وسایل الکترونیکشان در این کشورها ناامن باشند. وزارت خارجه هلند مدعی شد: داده‌هایی که در وسایل الکترونیک از جمله لپ تاپ و اسمارت‌فون‌ها موجود است ممکن است توسط کشور سوم کپی شود و اطلاعات حساس نباید در این دستگاهها تحت هیچ شرایطی وجود داشته باشد.
*  سفر نماینده ویژه پوتین در امور سوریه به تهران
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ، در جریان سفر به تهران با تعدادی از مقامات کشورمان در مورد آخرین تحولات بحران سوریه دیدار و رایزنی کرد.
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و رئیس هیات مذاکره کننده روسیه در روند آستانه در جریان سفر خود به تهران با تعدادی از مقامات کشورمان در مورد آخرین تحولات گفت‌وگو و رایزنی کرد.
** رسالت ۹۷/۱/۲۲
*  در پیشران هسته‌ای خیلی جلو هستیم
علی‌اکبر صالحی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به رونمایی از سامانه سنجش فرآیندی اظهار کرد: این سامانه در رابطه با شبیه‌سازی یک راکتور مورد استفاده در پیشران هسته‌ای مورد استفاده است. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما در محاسبات مربوط به این راکتورها خیلی جلو رفتیم و امروز دقیقا می‌دانیم چه می‌خواهیم. پنج کشور صاحب پیشران هسته‌ای در بعد نظامی هستند و هند سال گذشته به آنها اضافه شد که آن هم استفاده نظامی دارد. در حالی که ما چنین تصمیمی را اعلام نکردیم و فعلا قصد این مساله را نداریم.وی ادامه داد: با توجه به اینکه علم و تکنولوژی در رابطه با ساخت پیشران خیلی جلو رفته است بسیاری از کشورها آرام آرام به این سمت می‌روند که پیشران‌های هسته‌ای را در عرصه تجاری به کار گیرند.صالحی تاکید کرد: ما در بحث پیشران خیلی جلو هستیم.
*  برای استفاده از آب، فرهنگ‌سازی شود
آیت الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار رئیس آب و فاضلاب و صنعت برق استان قم با توجه به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دولت وظیفه دارد برای تحقق شعار سال به جد به میدان بیاید و کالایی در کشور تولید شود که از کیفیت لازم برخوردار باشد تا مردم استقبال بیشتری به کالای داخلی نشان دهند. وی با بیان اینکه امسال کشور گرفتار مسئله کم آبی است، بر استفاده درست از آب تأکید کرد و گفت: اسراف، گناه است و نباید بیش از اندازه نیاز در این شرایط کم آبی، آب مصرف کرد.آیت‌الله‌العظمی نوری‌ همدانی با بیان این که اسراف به معنای زیاده روی و تبذیر به معنای ولخرجی است، افزود: هر دو این امر در جامعه گناه است. باید طوری مصرف کنیم که گرفتار عمل گناه نشویم و برای تحقق استفاه از آب نیازمند به فرهنگ‌سازی هستیم.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۲
*  ایران و ازبکستان به‌دنبال برقراری تجارت آزاد
رئیس سازمان توسعه تجارت از آمادگی تهران برای برقراری تجارت آزاد با ازبکستان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم علاوه بر ارائه تسهیلات در صدور ویزا، همکاری‌های بانکی ۲ کشور را توسعه دهیم. مجتبی خسرو تاج در همایش تجاری ایران و ازبکستان اظهار داشت: برای برقراری تجارت آزاد می‌توان فهرستی از کالاهایی که نیازمند حمایت تعرفه‌ای هستند را مشخص کرد و سپس تجارت آزاد برقرار شود.
*  هشدار تند انصارالله به عربستان
صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن در نشستی در ذمار به مناسبت چهارمین سالگرد پایداری و مقاومت مقابل حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن گفت: امسال سال موشک‌های بالستیک خواهد بود. در دوره آتی هر روز عربستان شاهد شلیک موشک‌های ما خواهد بود و حتی اگر تمامی سامانه‌های دفاعی خود را گردهم آورد از موشک‌های ما در امان نخواهد ماند.
** آرمان ۹۷/۱/۲۲
*  کشف و رسیدگی به اختلاس ۱۰۰ میلیاردی در وزارت نفت
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نقش‌آفرینی سازمان در کشف و رسیدگی به اختلاس ۱۰۰ میلیاردی در وزارت نفت ابراز داشت: در این پرونده سازمان بازرسی کل کشور پیگیری و تلاش زیادی انجام داده که جا دارد از معاونت اقتصادی و بازرسی نفت تشکر کنم. با پیگیری‌هایی که سازمان انجام داده توانسته‌ایم بخش قابل‌توجهی از اموال متهمان در داخل کشور را شناسایی و ضبط کنیم که طبق برآوردهای اولیه امیدواریم کل مبلغ اختلاسی را از طریق این اموال بازگردانیم.
*  کنایه فرمانده کل ارتش به ولیعهد سعودی
فرمانده کل ارتش با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز اخیر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی علیه ایران، گفت: اطلاعات و تجربه ولیعهد سعودی خیلی ضعیف است؛ بهتر است او به گذشته‌ها از جمله جنگ ایران با ارتش صدام بعثی و همچنین هجوم همه جانبه دشمنان ما به جبهه مقاومت و ناکامی آنها نگاهی بیندازد. امیر «سید عبدالرحیم موسوی» با اشاره به شکست ارتش رژیم سعودی در تجاوز به یمن، تصریح کرد: سعودی‌ها قرار بود یک هفته‌ای کار یمن را یکسره کنند و الان ۴ سال از آن زمان می‌گذرد؛ فعلا خودشان را از آن باتلاق نجات دهند سپس به مراحل بعدی فکر کنند.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۲
*  «انزوا» پاداش خروج آمریکا از برجام است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا در صورت خروج از برجام با مشکلات بین‌المللی روبرو می‌شود و در انزوا قرار می‌گیرد.
بهروز کمالوندی درمورد تهدیدهای آمریکا مبنی بر خروج از برجام اظهار داشت: آنان هر بار یک حرف می‌زنند، هنوز مشخص نیست، ولی اگر بخواهند از برجام خارج شوند، این موضوع مسائل و مشکلات سیاسی و بین المللی برای آنها بدنبال خواهد داشت.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: این دفعه نخست نیست که ترامپ تهدید کرده که ما امضا نمی کنیم، در گذشته هم چندین بار این صحبت‌ها را مطرح کرده ولی در نهایت مجبور شده امضا کند.
*  آمادگی خود را برای تحقق شعار سال اعلام می‌کنیم
۲۵۰ نماینده مجلس با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از شعار سال و کالای ایرانی اعلام کردند.
در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ ۲۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال ۱۳۹۷ قرائت و راهبردهای مجلس در این زمینه اعلام شد.
** قدس ۹۷/۱/۲۲
*  حملات بی ارزش ترامپ علیه ایران، منافقانه است
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود، نوشت: «حملات بی ارزش ترامپ علیه ایران که همواره استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی را محکوم می‌کند و خود قربانی استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط صدام با حمایت آمریکا بود، منافقانه است. تهدیدات او برای انجام اقدامات تحریک آمیز تجاوزکارانه، پیامی در حمایت از افراط گرایان است.»
*  تذکره بزرگان انجام وظیفه و حق شناسی از آنهاست
آیت الله جوادی آملی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و آثار بزرگان، تربیت علما در حوزه را در گرو مدیریت علمی دقیق امکان‌پذیر دانست. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی برای ارائه گزارشی از روند برگزاری و اهداف همایش ملی حکیم طهران؛ نکوداشت مقام علمی آقا علی مدرس زنوزی (حکیم مؤسس) اظهار داشت: تذکره بزرگان انجام وظیفه و حق شناسی از آنهاست. وی احیای قبرستان ابن بابویه در ری را از خدمات بزرگ آقا علی حکیم ذکر کرد.
** خراسان ۹۷/۱/۲۲
*  شکست سکوت «اون» درباره مذاکره با آمریکا
کیم جونگ اون که ریاست نشست حزبش را بر عهده داشت، به طور رسمی بر نشست برنامه‌ریزی شده‌ با آمریکا مهر تایید زد. این اظهارنظر از سوی رهبر کره شمالی پس از هفته‌ها سکوت در این باره مطرح شده است. اظهارات اون چند ساعت پس از آن مطرح شد که ترامپ در نشست روز دوشنبه کابینه خود اعلام کرد که دیدارش با رهبر کره شمالی در ماه می‌امسال یا اوایل ژوئن صورت می‌گیرد.
*  سردار شکارچی معاون فرهنگی ستاد کل شد
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حکمی سردار ابوالفضل شکارچی را به عنوان معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، منصوب کرد.سردار جزایری پیش از این معاونت فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح را عهده دار بود.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۲
*  برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان و متخلفان بازار ارز
حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور از برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان و متخلفان بازار ارز خبر داد و گفت: تثبیت قیمت ارز یکی از ضروری‌ترین مسائل کشور است که باید در حوزه دولت و قوه مجریه مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه تحقق این مساله به هماهنگی و همکاری سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه نیاز دارد. دادستان کل کشور ادامه داد: به موجب قانون، برخورد با قاچاق کالا و ارز در حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است مگر مواردی که در قانون مشخص شده و در حوزه صلاحیت دادسراها و مراجع قضایی است بنابراین سازمان تعزیرات باید برای برخورد با افرادی که از این مصوبه دولت تخلف می‌کنند، آمادگی بیشتری داشته باشد.
** شهروند ۹۷/۱/۲۲
*  پرونده تخلفات قالیباف در قوه قضائیه بایگانی نشود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار نظر اخیر دادستان کل کشور درباره استعفای شهردار پایتخت را تهدیدآمیز و سیاسی توصیف کرد و گفت که انتظار می‌رود گزارش‌ها درباره تخلفات شهرداری سابق در قوه قضائیه بایگانی نشود و مورد رسیدگی قرار گیرد.
علیرضا رحیمی با اشاره به ارسال گزارش‌های مستندی درخصوص تخلفات شهرداری تهران از سوی نجفی به مجموعه قوه قضائیه و حوزه‌های نظارتی اظهار کرد: انتظار این است این گزارش‌ها در قوه قضائیه بایگانی نشود و مورد رسیدگی قرار گیرد.
*  دیدار آمریکا و اروپا درباره‌ برجام
رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها از برگزاری نشست میان آمریکا و کشورهای اروپایی طرف برجام برای گفت‌وگو درباره‌ این توافق طی روزهای آینده خبر داد. ماک دوبوویتز، رئیس اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: نشست‌های مهمی میان آمریکا و گروه ٣ (انگلیس، فرانسه و آلمان) در هفته جاری در واشنگتن برای رایزنی درباره‌ توافق هسته‌ای با ایران برگزار می‌شود.وی در ادامه نوشت: این فرصتی است تا اختلافات باقیمانده برای یک اصلاح واقعی (درباره‌ توافق هسته‌ای) پیش از ضرب‌الاجل ١٢ مه حل‌وفصل شود.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۲
*  سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا: نیروهای مسلح به عنوان جمعیت بزرگی در کشور هستند به همین خاطر دستورالعملی صادر شده تا هیچ کالای خارجی خریداری نشود و در صورت خرید بودجه آن پرداخت نمی‌شود. بنابراین اگر نیروهای مسلح، کارمندان دولت و خانواده آنها کالای ایرانی مصرف کنند، نقطه تحولی در حمایت از کالای ایرانی صورت می‌گیرد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
مکتب شیعه، مکتب تعقل است
تسنیم/آیت‌الله جعفر سبحانی با تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: از افتخارات این امام همام حدیثی بوده که در اصول کافی نقل‌شده است، ایشان در رابطه با عقل بحث کرده و مکتب شیعه را مکتب عقل معرفی می‌کند، امام کاظم(ع) در اینجا با هشام بن حکم و هشام بن سالم در رابطه با عقل بحث کرده است.وی با بیان اینکه مکتب شیعه مکتب تعقل است، افزود: طلاب را توصیه به مطالعه جلد نخست اصول کافی می‌کنم که این روایت را مطالعه کنند، تا اهمیت عقل در مکتب شیعه را ببینید.
حرمت تعرض به حریم خصوصی مردم، مورد اتفاق همه علمای اسلام است
مهر/آیت الله علیدوست در مورد مبنای حکم فقهی حرمت تعرض به حریم خصوصی مردم در پیام رسان‌ها گفت: حرمت ورود به حریم خصوصی مردم توسط هر نهاد یا شخصی قبل از اینکه شرعی باشد، امری عقلی است. لذا هم عقلا و هم آیات قرآن و هم روایاتی که از ائمه معصومین رسیده و هم ضرورت فقه و اتفاق علما بر این است که هیچ کس یا هیچ نهادی نمی تواند به حریم خصوصی مردم ورود پیدا کند، مگر در موارد استثنا که باید تحت قانون این اتفاق رخ دهد و یک استثنا به حساب می‌آید.عضو جامعه مدرسین درادامه گفت: فتوای اخیری که توسط رهبری معظم انقلاب در این زمینه داده شد، مورد تأیید همه فقهای اسلام از صدر تا ذیل است و باید به عنوان باور نهادها و حاکمیت باشد.
دشمنان نظام برای دور کردن مردم از اسلام درصدد تضعیف برنامه‌های مساجد هستند
اختصاصی/حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه سلسله نشستهای بررسی راههای تقویت مساجد استان قم گفت: دشمنان اسلام و مخالفان نظام برای دور کردن مردم از اسلام درصدد تضعیف برنامه‌های مساجد هستند. معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین با اشاره به توطئه‌های دشمنان و بدخواهان با هدف ایجاد اختلاف و به تعطیلی کشاندن فعالیّت مساجد، هماهنگی دستگاه‌های فعّال در مساجد استان قم را خواستار شد. عضو جامعه مدرسین مشکلات موجود در روند فعالیت مساجد را ناشی از برنامه‌ریزی جبهه کفر و استکبار و نیز عدم هماهنگی ارکان مختلف فعال در مساجد دانست و با انتقاد از تشتت موجود در برنامه‌ریزی مساجد، تضارب آراء، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جمعی و هماهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی را در مساجد ضروری دانست.
هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه کار خود را آغاز کرد
ایرنا /هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،دیشب طی آیینی با حضور حضرات آیات یزدی، مقتدایی، حسینی بوشهری وجمعی از فضلا و شخصیت‌های برجسته حوزوی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد.در این آیین حجت الاسلام فرخ فال گزارشی ازروند برگزاری انتخابات مجمع ارائه نمودو گفت: ۱۹۷ تن از اساتید و فضلا منطبق با ضوابط به دوره هشتم مجمع نمایندگان راه پیدا کردند.در پایان این آیین، انتخابات تعیین اعضای هیات رئیسه مجمع برگزار و حجت الاسلام حسینی نژاد بار دیگر به عنوان رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انتخاب شد. همچنین حجج اسلام سید علیرضا تکیه ای و سید جلال رضوی مهر به عنوان ۲ نایب رییس این مجمع برگزیده شدند.
بازشماری ۲۵ صندوق هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب
حوزه/نماینده هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب در مراسم افتتاحیه این دوره از مجمع نمایندگان طلاب گزارشی در مورد نحوه برگزاری این انتخابات ارائه کرد و گفت: پس از ثبت نام از متقاضیان حضور در انتخابات، اسامی آنها به هیئت نظارت ارسال شد و بر طبق اساسنامه و آیین‌نامه مورد بررسی قرار گرفتند.حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی بیان کرد: پس از اعلام اسامی تأییدشده اعتراضاتی صورت گرفت که مجدداً پرونده کسانی که اعتراض داشتند بررسی شد. رئیس دفتر جامعه مدرسین تصریح کرد: در هر حوزه انتخابیه دو ناظر انتخاب کرده بودیم و شمارش آرا هم با نظارت کافی انجام شد. پس از اعلام منتخبین نیز اعتراضاتی صورت گرفت که ۲۵ صندوق با حضور خود نمایندگان بازشماری شد.
جنگ عربستان با ایران به معنای سرنگونی آل‌سعود است
مهر/ معاون دبیرکل نجباء عراق به اظهارات موهن محمدبن‌سلمان پاسخ داد و تأکید کرد که اگر عربستان جنگی علیه ایران به‌راه بیندازد، نابودی خودش را سرعت بخشیده است.یوسف الناصری در واکنش به اظهارات موهن ولیعهد سعودی درباره امام زمان (عج) و جمهوری اسلامی ایران، «بن‌سلمان» را فردی جاهل به الفبای دین و نوکر مستکبران توصیف کرد.
 حمله موشکی قریب الوقوع از اروپا به سوریه
مهر/ کارشناسان مرکز کنترل ترافیک هوایی اروپا گزارش دادند که یک «اطلاعیه آماده باش فوری» به تمام هواپیما‌ها در شرق مدیترانه هشدار داد که نسبت به وقوع یک حمله موشکی غافلگیرانه هوشیار باشند. کارشناسان مرکز کنترل ترافیک هوایی اروپا اعلام کردند که نیرو‌های نظامی فرانسه و انگلیس ممکن است ظرف سه روز آینده به یک حمله موشکی قریب الوقوع علیه سوریه دست بزنند.این درحالی است که انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که در پی حمله شیمیایی به شهر دوما در سوریه، امکان مداخله نظامی وجود دارد.
همایش همکاری‌های هسته ای ایران و چین آغاز شد
ایرنا/ همایش همکاری‌های بین المللی هسته ای دو کشور ایران و چین به عنوان دو شریک بزرگ تجاری، فرهنگی و اقتصادی صبح امروز (چهارشنبه) در پکن آغاز شد.در گردهمایی امروز نمایندگانی از کشورهای پنج به علاوه یک شرکت دارند.
اتهام استفاده از سلاح شیمیایی نیازمند تحقیق است
ایرنا/آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ازگزارشات ارایه شده درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد و هرگونه اظهار نظر در این زمینه را نیازمند تحقیق بی طرفانه، مستقل و حرفه ای دانست.
 مسکو حمله احتمالی به سوریه را پاسخ می‌دهد
ایرنا/ رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه گفت: روسیه در صورت نیاز به اقدام احتمالی واشنگتن علیه سوریه، پاسخ متقابل خواهد داد.ولادیمیر شامانوف در این باره اظهار داشت: روسیه در صورت حمله آمریکا به سوریه، از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و در صورت نیاز از طریق نظامی به واشنگتن پاسخ متقابل می‌دهد.این نماینده دوما در جلسه علنی فراکسیون «روسیه واحد» گفت: سیاست معیارهای دوگانه وجهه خود را از دست داده است و هیچ اقدام غیرقانونی بدون پاسخ نخواهد ماند.
افزایش تنش درمنطقه کمکی به حل مشکلات نمی کند
 ایرنا/ رهبر جریان حکمت ملی عراق خطاب به سفیر آمریکا در بغداد گفت: افزایش تنش در منطقه، کمکی به حل مشکلات و آسایش خاطر ملت‌های منطقه نمی‌کند. سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق در دیدار ‘داگلاس سیلیمان’ با وی گفت که عراق به سوی ثبات و سازندگی گام بر می‌دارد اما تنش آفرینی‌ها در منطقه بر این رویکرد اثر منفی می‌گذارد.
در محدود کردن توسعه‌طلبی ایران در منطقه با عربستان تفاهم راهبردی داریم
باشگاه خبرنگاران/رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با محمد بن سلمان اعلام کرد که کشورش با عربستان بر سر لزوم محدود کردن آنچه «توسعه‌طلبی ایران» خواند، تفاهم دارد. وی همچنین تاکید کرد: معتقدیم توافق هسته‌ای ایران باید تداوم یابد چراکه برجام راه بازرسان بین‌المللی برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای ایران را باز کرده، اما نیاز به یک متمم دارد تا برنامه موشک‌های بالستیک ایران را محدود کند. میان فرانسه و عربستان سعودی قرارداد نظامی به ارزش ۱۸ میلیارد دلار امضا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *