خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۱

  • آیت الله العظمی شبیری زنجانی: مسئولان خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کنند
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام: تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است
  • آیت الله مومن: ساده زیستی مسئولان سبب اعتماد مردم به نظام می‌شود
  • آیت الله نمازی: اختلافات سیاسی سم مهلک کشور است
  • آیت الله حسینی بوشهری: هویّت اسلامی شهر قم حفظ شود
  • آیت الله اعرافی: قم ظرفیت برپایی نمایشگاه سالانه کتاب را دارد

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۱
*  باید تهدیدهای دشمن را جدی گرفت
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت: باید تهدیدهای دشمن را جدی بگیرید و با برخورداری از اشراف اطلاعاتی، اجتناب از غافلگیری و توسعه و تعمیق قدرت دفاعی آمادگی صد در صدی خود را حفظ کنید. سردار سرلشکر غلامعلی رشید در بازدید از مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش در جاسک و کنارک گفت: استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران تصمیمی هوشمندانه و بجا بود که فرماندهی معظم کل قوا اتخاذ فرمودند و در همین راستا دولتمردان ما این نکته را باید درک کنند که نگاه به دریا و روی آوردن به این مقوله موجب پیشرفت کشور خواهد بود.
*  تشکیل کمیته مشترک مجالس ایران و روسیه برای توسعه روابط دوجانبه
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه از تشکیل کمیته مشترک مجالس ایران و روسیه برای توسعه روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی خبر داد.
علی لاریجانی در این نشست گفت: ما چندین بار با یکدیگر در روسیه و کشورهای دیگر ملاقات داشتیم و چارچوب‌هایی برای پیشبرد همکاری‌ها ایجاد و ایده‌هایش پرورانده شد و به چارچوب‌هایی در زمینه همکاری‌های دو پارلمان رسیدیم. وی اظهار کرد: هدف از این همکاری‌ها افزایش سطح روابط تجاری و سیاسی دو کشور در زمینه ایجاد امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با مواد مخدر است که کمیته مشترک بین پارلمانی برای تحقق این اهداف تشکیل شده است.
** همشهری ۹۷/۱/۲۱
*  نشست فوق العاده ارزی در دفتر رئیس جمهور
نشست فوق العاده ارزی دیشب در نهاد ریاست جمهوری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اقتصادی و جمعی از مدیران ارشد اقتصادی کشور برگزار شد و قرار است به زودی تصمیم‌های مهم اتخاذ شده اجرایی شود. به گفته وزیر اقتصاد در این نشست پیشنهادهای بانک مرکزی درباره ساماندهی بازار ارز بررسی شده است.
*  اختصاص ۲ میلیارد تومان یارانه به احزاب
بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشستی خبری در پاسخ به سؤالی درباره جزئیات تخصیص ۲ میلیارد تومانی یارانه احزاب گفت: پیشنهاد وزارت کشور برای یارانه احزاب در سال ۹۶، ۴ میلیارد تومان بود ولی با شرایطی که دولت دارد، ۲ میلیارد تومان در روز پایانی سال گذشته تخصیص یافت و این گام مثبتی پس از دوران فترت احزاب است.
** کیهان ۹۷/۱/۲۱
*  تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار جمعی از مسئولان و مدیران نظام: کلید حل مشکلات، «دعا، یاد خدا و اصلاح دل‌ها» است و ماه رجب عید کسانی است که قصد اصلاح قلوب خود را دارند.
– «تقوا» و «اجتناب از گناه، خیانت و دنیاطلبی» که عامل ایستادگی، و برای مسئولان از اوجب واجبات است، در گرو تقویت ارتباط با خداست.
– آیا آن احساسات و رفتارهای تحسین‌برانگیز را به یاد دارید؟ آیا آن بی‌اعتنایی به مال دنیا و اهتمام به خدمت را به ‌یاد دارید؟‌ اشکال کار این است که گاهی آن ارزش‌ها فراموش می‌شود.
– همه ما مسئولان در جمهوری اسلامی احتیاج به تعمیر قلب خود داریم زیرا جمهوری اسلامی بر اساس اهداف و آرمان‌های مهمی همچون توحید و شریعت الهی، عدالت، آزادی و استقلال به وجود آمده و با حکومت‌های متعارف در دنیا متفاوت است.
– لزوم ساماندهی فضای کسب و کار به‌عنوان زیربنای اقتصاد کشور، جزو وظایف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و آن ستاد نیز پیگیر حل مشکلات است اما باید کار با نیرو و انگیزه جوانانه دنبال و پیگیری شود.
– تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است.
*  دادستانی و سازمان بازرسی به موضوع قاچاق از طریق گمرکات ورود کنند
رئیس‌قوه قضائیه به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی، موضوع قاچاق‌های عمده از طریق گمرکات را مورد پیگیری قرار دهند.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حمایت از تولید داخلی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: این مبارزه نیازمند همکاری و هماهنگی همه نهادهای مسئول است.
** شرق ۹۷/۱/۲۱
*  در برابر هجمه‌های جبهه استکبار به قدرت و قوت نیاز داریم
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: پیشرفت‌های علمی، عملی و فناوری و نیز کوتاه‌نیامدن نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم، تهدید و فشارهای دشمنان و توانایی تبدیل‌کردن چالش‌ به فرصت‌های ارزشمند از جمله عللی بود که موجب شد جبهه دشمن آشکارا به تقابل با انقلاب اسلامی ایران بپردازد. او گفت: امروز در برابر حجم عظیم توطئه و هجمه‌های جبهه استکبار علیه انقلاب اسلامی به قدرت و قوت نیاز داریم، موشک‌ها و تجهیزات دفاعی، قدرت ما و برخورداری از معنویت و بصیرت دینی و روحیه جهادی و انقلابی، قوت ما به شمار می‌روند که باید در تقویت هرچه بهتر و بیشتر این مؤلفه‌های مهم، بی‌وقفه تلاش کنیم.
*  سفر کمیسیونر مهاجرت، امور داخلی و شهروندان اتحادیه اروپا به تهران
دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسیونر مهاجرت، امور داخلی و شهروندان اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه به تهران خواهد آمد و با برخی از مقامات کشورمان در حوزه مربوطه خود دیدار و رایزنی خواهد کرد. دیدار با مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزیر خارجه یکی از دیدارهای این کمیسیونر اتحادیه اروپا در تهران است.
** ایران ۹۷/۱/۲۱
*  برجام باشد یا نباشد، با امریکا یا بدون امریکا، برای هر شرایطی آماده‌ایم و برنامه داریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در مراسم سالروز ملی فناوری هسته‌ای گفت که دیپلماسی و فعالیت دانشمندان هسته‌ای ما دو روی یک سکه هستند؛ از یک سو تلاش می‌کنیم تا به فناوری هسته‌ای به‌عنوان یک دانش و فناوری روز دست یابیم، اما از سوی دیگر و در کنار این قدرت، به قدرت دیپلماسی نیز نیاز داریم. رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین به اقدامات ۱۵ ماهه رئیس جمهوری امریکا برای برهم زدن برجام نیز اشاره کرد و با بیان اینکه استحکام این توافق باعث شد که ترامپ در تلاش‌های خود ناکام باشد، تصریح کرد: برجام باشد یا نباشد، برجام با امریکا یا بدون امریکا، ما برای هر شرایطی آماده‌ایم و برنامه داریم.
*  ترکیه به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام بگذارد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امیدوار هستم برادران ترکیه‌ای ما به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه احترام بگذارند. امیر حاتمی در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم، افزود: ما به برادران ترکیه‌ای خود گفتیم که اگر نگرانی‌هایی درباره مسائل امنیتی در سوریه دارند، باید این نگرانی‌ها را از طریق همکاری با دولت سوریه حل کنند. کشورهایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد این کشور شده اند، باید خاک این کشور را ترک کنند.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۱
*  ظرفیت نیروگاههای برق کشور به ۸۰ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاههای حرارتی باتاکید بر اینکه سه هزار مگاوات واحد نیروگاهی جدید تا پیک تابستان امسال وارد مدار تولید خواهد شد، عنوان کرد: از تابستان سال گذشته تاکنون دو هزار مگاوات از این واحدها عملیاتی شده است و هزار مگاوات باقی مانده آن نیز تا پیش از این پیک وارد مدار تولید خواهد شد.
وی افزود: با تحقق این امر ظرفیت منصوبه نیروگاههای کشور از مرز ۸۰ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.
*  رژیم سعودی صعده را به خاک و خون کشید
جنگنده‌های سعودی از ظهر دیروز مناطق مختلف شهر صعده واقع در شمال یمن را هدف حملات خود قرار داده‌اند که در پی آن دهها نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۱
*  پدافند هوایی به هواپیماهای دشمن پاسخ کوبنده می‌دهد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به یاوه‌گویی برخی رسانه‌‌های دشمن درباره پرواز هواپیماهایی در آسمان ایران، گفت: این یاوه‌گویی‌ها جایی جز همان رسانه‌‌های شیطان صفت ندارد. امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی تاکید کرد: در روز‌‌های گذشته یاوه‌گویی‌‌‌هایی از برخی رسانه‌‌های دشمنان درباره پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت اما همین جا می‌گویم اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود قطعا نخستین خط مقدم که پدافند هوایی است پاسخ کوبنده می‌دهد و این یاوه‌گویی‌ها جایی جز همان رسانه‌‌های شیطان‌صفت و متوهم ندارد.
*  جای وعده‌های دروغین مشکل گرانی دلار را حل کنید
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در دیدار شهردار و مدیران شهر قم با تأکید بر حساسیت و اهمیت کار مدیریت شهری اظهار کرد: به ما می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید؛ ما چیز سفید را سیاه نمی‌کنیم، چرا که اقتصاد ما سیاه است و دولت و مسؤولان نتوانسته‌اند کاری در این زمینه انجام دهند. وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب امسال مجددا بر حمایت از تولید و اشتغال تأکید کردند، اظهار کرد: ما مسائل سیاه را بیان می‌کنیم و این سیاه نمایی نیست؛ مکرر می‌گویند مشکل دلار را حل می‌کنیم و مردم نگران نباشند ولی خبری نیست؛ مردم مغالطه و وعده‌های دروغ را می‌فهمند؛ دولتمردان سعی کنند مشکلات را برطرف کنند.
** جوان ۹۷/۱/۲۱
*  اطلاعات پیام‌رسان‌های داخلی محفوظ است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای ایجاد شده علیه پیام رسان‌های داخلی شایعه‌سازی است. هیچ پیامی خوانده نمی‌شود و اطلاعات در اختیار کسی قرار نمی‌گیرد.
محمد جواد آذری جهرمی در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی و بیان دغدغه‌ها پیرامون پیام رسان‌های داخلی و خارجی، ادعای عدم امنیت در پیام رسان‌های داخلی را سیاه‌نمایی دانست و گفت: این سیاه‌نمایی‌ها باعث می‌شود حوزه اقتصاد دیجیتال در کشور رشد نکند.
*  از منافع ایران مقابل نواهای ضدبرجامی صیانت می‌کنیم
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برای ما به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که هزینه‌های اجرایی برجام متوجه یکی از طرف‌‌‌‌‌ها شود و دیگران از انجام تعهدات‌شان سر باز زنند، گفت: چنانچه دیگران در برجام نوایی دیگر ساز کنند تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم.
علی‌اکبر صالحی تصریح کرد: ما به پیروی از فرمان جاودانی قرآن کریم، همچنان به عهد و پیمان خود استوار می‌مانیم، ولی چنانچه دیگران پرده بگردانند و نوایی دیگر ساز کنند، جمهوری اسلامی ایران براساس اصول سه‌گانه سیاست خارجی خود تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و بر پایه صلاحدید تصمیم‌گیران نظام اسلامی از منافع خود صیانت خواهد کرد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۱
*  لغو برجام از سوی واشنگتن تاثیر عملی نخواهد داشت
میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در گفت‌وگو با برنامه فرانسوی اینترناسیونال گفت: تنش سیاسی میان ایران و آمریکا از سال‌های دور وجود داشته است اما هیچ کس خواهان وقوع جنگ نیست.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال لغو برجام از سوی آمریکا گفت: اگر واشنگتن توافق هسته‌ای را لغو کند، این امر هیچ تاثیر عملی به دنبال نخواهد داشت.
*  خطر استیضاح ترامپ با نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا
«شان دوفی»، نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده،‌ از ایالت ویسکانسین، به رای‌دهندگان هشدار داد که چنانچه حزب جمهوری‌خواه پس از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که در ماه نوامبر برگزار می‌شود نتواند اکثریت آرا را به‌دست آورد، مشکلات زیادی برای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌وجود خواهد آمد. او هفته گذشته در گفت‌وگویی رادیویی گفت: «فکر می‌کنید جنبش مقاومت چپ تندرو که در حزب دموکرات قرار دارد به چیزی کمتر از استیضاح رئیس‌جمهوری رضایت می‌دهد؟»
** رسالت ۹۷/۱/۲۱
*  تحرکات مشکوک آمریکا و متحدانش در سوریه ادامه دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحرکات مشکوک آمریکا و متحدانش در سوریه ادامه دارد.حشمت‌اله فلاحت‌پیشه با اشاره به تحرکات اخیر باقیمانده های گروهک‌های تکفیری تروریستی در سوریه و حمله شیمیایی اخیر به منطقه دوما، اظهار داشت: پیش از این هم تاکید شده بود که داعش صرفا یک نام است و آنچه رفته، صرفا نام داعش بوده، وگرنه خطر رادیکالیسم انحرافی اسلامی همچنان باقی است.
*  افزایش ۱۲میلیون لیتری تولید روزانه بنزین کشور تا چهار ماه آینده
وزیر نفت گفت: در ۴ ماه آینده ۱۲میلیون لیتر به میزان تولید بنزین کشور اضافه می‌شود. بیژن نامدار زنگنه در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در پاسخ به اظهارات نادر قاضی‌پور در خصوص تولید بنزین اظهار داشت: در یک سال گذشته ۱۵ میلیون لیتر به تولید بنزین ایران اضافه شده و در ۴ ماه آینده نیز ۱۲ میلیون لیتر دیگر به میزان تولید بنزین اضافه می‌شود یعنی ۲۷ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده خواهد شد.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۱
*  وضعیت فعلی بازار ارز برخلاف میل ما است
سخنگوی دولت گفت: وضعیت فعلی بازار ارز قطعا برخلاف میل ما است و ما از تمام ظرفیت‌های نظام برای اصلاح بازار ارز استفاده خواهیم کرد و انشاءالله وضعیت آن را به سمت تعادل می‌بریم. محمدباقر نوبخت اظهار کرد: وضعیت فعلی پول ما در زمینه ارز به هیچ وجه قابل قبول نیست قطعا این انتقاد به ما وارد است و باید همکاران ما در ارتباط این بازار تلاش بیشتری کنند.
*  میزان تجارت ایران با دنیا به ۲۰۰ میلیارد دلار رسید
وزیر صنعت، معدن و تجارت، میزان روابط تجاری ایران با دنیا در سال گذشته را ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به این میزان مبادلات، می‌توانیم همکار و شریک تجاری خوبی برای ازبکستان باشیم. محمد شریعتمداری در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فنی ایران و جمهوری ازبکستان در محل سازمان توسعه تجارت، افزود: ایران و ازبکستان در طول حیات سیاسی خود همواره از روابط خوبی برخوردار بودند و این روابط از زمان ریاست جمهوری جدید دو کشور از روند رو به رشد ویژه‌ای برخوردار شده است.
** آرمان ۹۷/۱/۲۱
*  واکنش ‌ایران ‌به‌ تجاوز‌ رژیم‌صهیونیستی‌به ‌پایگاه«تی۴»
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت شدید تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی به پایگاه هوایی «تی‌۴» سوریه، آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و در راستای تقویت تروریست‌ها خواند. بهرام قاسمی اظهار داشت: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین‌المللی است که تنها شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده تر می‌کند. قاسمی تصریح کرد: بی تردید این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، به منظور تقویت گروه‌های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت دهها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۱
*  نجفی دوباره استعفا داد
رئیس شورای شهر تهران از استعفای دوباره شهردار خبر داد. محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران گفت: پس از رأی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با استعفای دکتر نجفی ایشان طی نامه‌ای ضمن تشکر از اعتماد و حمایت شورا، اظهار کرده‌اند که با نظر پزشک معالج خود جهت انجام عمل جراحی و آغاز درمان، امکان ادامه حضور در مسئولیت را ندارند.
*  دولت اجازه نمی‌دهد ثبات اقتصادی کشور آسیب ببیند
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت اجازه نمی‌دهد با شوک‌های بیرونی و فضاسازی داخلی ثبات اقتصادی کشور آسیب ببیند.
اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی افزود: ثبات اقتصادی یکی از مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت و نظام است که با بکارگیری سیاست‌های عالمانه و مدیریت قوی و منسجم از آن حفاظت خواهد شد و استمرار می‌یابد.
** قدس ۹۷/۱/۲۱
*  جزئیات جدید از تنش در مکالمه ترامپ و نتانیاهو
به نوشته وبگاه «آکسیوس» تماس تلفنی اخیر ترامپ و نتانیاهو با ناکامی نتانیاهو به پایان رسیده و او نتوانسته ترامپ رابرای تجدیدنظر در تصمیمش و نگاه داشتن نظامیان آمریکایی در سوریه متقاعد کند یک مقام صهیونیست گفت: آمریکایی‌ها از اقدام ما علیه ایران در سوریه حمایت می‌کنند، اما در نهایت ما خودمان تنها هستیم.
*  مسؤولان خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کنند
آ‌یت الله‌العظمی شبیری زنجانی پیشرفت مناسب کارها را در گرو نیت خالصانه مسؤولان دانست و گفت: جایی که کار برای خداوند و خالصانه انجام شود، در مسیر صحیح پیش خواهد رفت.
این مرجع تقلید در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم با اشاره به اقدام‌ها و تلاش های صورت گرفته در جهت رفاه زائرین و مجاورین خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مناسب و شایسته به زائرین و ساخت و توسعه اماکن درمانی چون بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی در دست احداث می‌تواند، سبب تکریم زائرین و مسافرین در قم باشد.
** خراسان ۹۷/۱/۲۱
*  سامانه دفاع هوایی «باور۳۷۳» به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه اخیر این کمیسیون گفت: امیرحاتمی در خصوص سامانه دفاعی ۳۰۰ S اعلام کرد تست‌های لازم انجام شده و سامانه دفاع هوایی “باور ۳۷۳” به عنوان تولید ملی و متناظر ۳۰۰ S روسی، تست می‌شود و به زودی در اختیار واحدهای بهره بردار قرار خواهد گرفت.
*  آغاز تور آفریقایی – آمریکایی ظریف از سنگال
وزیر خارجه کشورمان در صدر هیئتی بلندپایه با ورود به داکار پایتخت سنگال، تور اقتصادی و پنج روزه خود به چند کشور آفریقایی و آمریکایی را آغاز کرد. وزیر امور خارجه پیش از این سفر که هیئتی بزرگ از مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی حضور دارند، بر توسعه روابط اقتصادی با سنگال تأکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی – مهندسی را به این کشور دنبال می‌کند.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۱
*  آمریکا منزوی می‌شود نه ایران
بن کاردین سناتور دموکرات امریکایی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه ١+۵ که در ٢٠١۵ حاصل شد، تاکید کرد که خروج رییس‌جمهور امریکا از این توافق یک اشتباه خواهد بود. وی ادامه داد: اگر امریکا این توافق را نقض کند، ما موجب انزوای امریکا از جامعه بین‌الملل خواهیم شد، نه ایران. تمام شواهد نشان می‌دهد که ایران توافق را نقض نکرده است. من در ابتدا با این توافق مخالف بودم اما این یک توافق انجام شده است. ایران به آن پایبند است و امریکا با خروج از توافق هسته‌ای خود را منزوی خواهد کرد.
** شهروند ۹۷/۱/۲۱
*  قابلیت احیای غنی‌سازی٢٠‌درصد در ٢ روز را داریم
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از قابلیت تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به وضع غنی‌سازی ‌٢٠درصد ظرف ٢ روز خبر داد.
بهروز کمالوندی در حاشیه دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی روسیه گفت: همان‌طور که آقای صالحی روز گذشته گفتند، ما توان بازگشت به غنی‌سازی ٢٠‌درصد طی ۴ روز را داریم. حتی می‌توانیم این کار را در ٢ روز انجام دهیم، اما آقای صالحی ۴ روز را گفتند تا صددرصد این کار انجام گرفته باشد.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۱
*  شهادت چهار ایرانی در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه هوایی تیاس حمص ۱۵ تن از جمله مهدی لطفی نیاسر، عمار موسوی، اکبر زوار جنتی و مهدی دهقانی یزدلی از هیئت مستشاری ایرانی به شهادت رسیده‌اند. وزارت دفاع روسیه صبح دیروز اعلام کرد که دو جنگنده اف ۱۵ از حریم هوایی لبنان با شلیک هشت موشک این حمله را انجام داده‌اند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
ساده زیستی مسئولان سبب اعتماد مردم به نظام می‌شود
حوزه/آیت الله مومن در دیدار استاندار قم بر ایجاد ظرفیت با هدف حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال تاکید کرد. عضو جامعه مدرسین همچنین ساده زیستی مسئولان را سبب اعتماد مردم به نظام دانست و گفت: مردم، رهبری و نظام از مسئولانی که صداقت را سرلوحه ی کار خود قرار داده و با هدف خدمت به عرصه آمده اند حمایت می کنند.نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری از مسئولان استان خواست راهکارهای حمایت هر چه بیشتر از کشاورزی استان را بررسی و عملیاتی کنند.
اختلافات سیاسی سم مهلک کشور است
حوزه/آیت الله نمازی، با بیان این که جمهوری اسلامی ایران براساس خون شهداء استقرار پیدا کرده و هر گروه و یا جریانی که ناخالصی داشته باشد، از گردونه نظام حذف می‌شود، گفت: مسئولین درنظام اسلامی باید اختلافات سیاسی که سم مهلک برای کشور است را کنار بگذارند.عضوجامعه مدرسین با تاکید بر این که مسئولین نظام باید وحدت نظر داشته باشند و این فرصت گرانبها را از دست ندهند، یادآورشد: زمانی نصرت خداوند یاری رسان خواهد بود که مسئولین صادقانه به مردم خدمت کنند.
هویّت اسلامی شهر قم حفظ شود
حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری در دیدار سقائیان نژاد، شهردار قم ، با بیان این که تحقق شعار سال، درحقیقت تحقق اشتغال است، گفت: باید توجه داشت این شعار تنها در حد شعار باقی نماند، بلکه لازم است برای ارتقاء کالای ایرانی، مهمترین شاخصه یعنی کیفیت را در نظر گرفت و مردم را به خرید کالای با کیفیت تشویق کرد.نایب رئیس جامعه مدرسین دربخش دیگری از سخنان خودبا بیان این که خدمت به زائرین از با ارزش ترین خدمات است و باید کاری کرد شهر قم شهر نمونه اسلامی شود، اظهار داشت: معنای شهر اسلامی این است که هویت این شهر اسلامی باشد.
قم ظرفیت برپایی نمایشگاه سالانه کتاب را دارد
حوزه/ آیت الله اعرافی در دیدار مدیرکل اداره ارشاد استان قم ضمن تقدیر از برپایی موفق نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در استان قم ، اظهارداشت: شهر قم با حضور هزاران طلاب خارجی وصدها ناشر برگزیده و مجموعه‌های متعدد پژوهشی ظرفیت برپایی سالانه نمایشگاه کتاب استانی، ملی و بین المللی را دارا می‌باشد.مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اقدام دیگری که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم می‌تواند انجام دهد، تشکیل کارگروه کتاب با حضور معاونین پژوهشی حوزه‌های علمیه، جامعه المصطفی و مراکز دیگری که می‌توانند در ارتقای این مهم در استان نقش داشته باشند، است.
صهیونیست‌ها با تکفیری‌های سوریه هماهنگ هستند
حوزه/ شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت لبنان در بیانیه‌ای اظهار داشت: تجاوز و حمله دشمن صهیونیستی به فرودگاه تیفور در ریف شرقی حمص پس از آن صورت گرفت که سوریه و هم پیمانانش به پیروزی‌های بزرگی در برابر تکفیری‌ها دست یافتند.وی افزود: دشمن صهیونیستی برای چندمین بار است که در جنگ سوریه دخالت می‌کند و هدفی جز حمایت از تروریست‌های تکفیری ندارد و این نشان می‌دهد میان تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها هماهنگی و ائتلافی در برابر سوریه وجود دارد.
 ایران از برنامه موشکی‌اش دست نخواهد کشید
تسنیم/ رسانه انگلیسی رویترز با اشاره به تلاش‌های دولت‌های اروپایی برای تحت فشار قرار دادن ایران در موضوع موشکی نوشته است: «این تلاش‌ها مطمئناً در درازمدت محتوم به شکست هستند، «ایرانی‌ها قطع‌نظر از آنکه اروپایی‌ها چه اقدامات تنبیهی اعمال کنند، بعید است با محدودیت‌هایی فراتر از یک سقف صوری بر برد برنامه موشکی خود موافقت کنند. از نگاه تهران، برنامه موشکی مسئله‌ای برای دفاع از خود است… ایرانی‌ها فراموش نکرده‌اند در خلال جنگ با عراق، نیروی هوایی عراق دست به حملات هوایی علیه شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، تبریز، اصفهان و شیراز زد».
آماده‌شدن آمریکا برای حمله به سوریه
مهر/گزارشات از استقرار ناوشکن آمریکایی «دونالد کوک» در نزدیکی بندر طرطوس و آماده شدن آن برای حمله موشکی به سوریه حکایت دارد.رسانه صهیونیستی «میوزاک لایو» به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد: «این ناوشکن آمریکایی در شرق مدیترانه، ۱۰۰ کیلومتری بندر طرطوس در سوریه مستقر شده است». این رسانه احتمال داد که این ناوشکن برای حمله موشکی به سوریه آماده می‌شود.
اذعان ضمنی نتانیاهو به حمله به پایگاه «تی-۴»
مهر/ نخست ‎وزیر رژیم صهیونیستی تلویحا به اقدام این رژیم در حمله به فرودگاه نظامی «تی-۴» در استان حمص سوریه اذعان کرد. بنیامین نتانیاهو گفت: «یک گفته عبری بسیار ساده وجود دارد و آن این است که اگر کسی قصد هدف قرار دادن تو را دارد تو سریعتر او را هدف قرار بده».
حمله به فرودگاه «تیفور» توسط جنگنده‌های صهیونیستی انجام شد
مهر/وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چند فروند جنگنده اف ۱۵ اسرائیل با عبور از حریم هوایی لبنان اقدام به حمله به پایگاه تیفور سوریه کرده اند.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های اسرائیلی در این حمله هشت موشک به سمت این پایگاه شلیک کرده‌اند که پدافند ارتش سوریه موفق به رهگیری و انهدام ۵ فروند از این موشک‌ها شده است.در ابتدا اعلام شد که این حمله از سوی آمریکایی‌ها انجام شده است اما پنتاگون هرگونه حمله‌ای را تکذیب کرد.
ایران با تمام وجود از سوریه حمایت می‌کند
ایرنا /مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت که ایران با تمام وجود از تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه حمایت می‌کند.دکتر ولایتی با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها علیه نیروهای سوری و مدافعان حرم در فرودگاه تیفور حمص، اظهار داشت: این جنایت قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.ولایتی به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی ‘القدس وجهتنا’ (قدس رویکرد و مقصد ما) در دمشق پایتخت سوریه حاضرشده است.
تهران از سیاست‌های آمریکا هیچ بیمی ندارد
باشگاه خبرنگاران / نیوزویک در مطلبی به واکنش قاطع ایران در قبال تهدیدات دونالد ترامپ برای خروج از برجام پرداخت.نیوزویک نوشت: «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران اخیرا درخصوص نقض برجام به دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) هشدار داد و گفت در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، این کشور متضرر خواهد شد و بهای آن را خواهد پرداخت. وی تاکید کرد در این صورت پاسخ قاطعی در انتظار ناقضان برجام خواهد بود.
گزینه‌های نظامی زیادی علیه سوریه داریم
باشگاه خبرنگاران/ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مقامات سیاسی و نظامی این کشور اعلام کرد به زودی درباره سوریه تصمیم می‌گیرد.ترامپ اضافه کرد: «به حمله شیمیایی (ادعایی) در سوریه پاسخ می‌دهیم. اجازه نمی‌دهیم این اقدام تکرار شود. گزینه‌های نظامی زیادی علیه سوریه داریم.»
سؤال از روحانی درباره افزایش قیمت دلار با امضای ۱۰۰ نماینده مجلس
تسنیم/ نماینده مردم رشت در مجلس از طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره افزایش و نوسانات قیمت ارز خبر داد و گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور با امضای بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه محور سؤال از رئیس‌جمهور مباحث کلان اقتصادی کشور است، افزود: سؤال مذکور سومین سؤال مطرح‌شده از رئیس‌جمهور در این زمینه است.
وی درباره محور‌های سؤال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، نوسانات بازار ارز، وضعیت نابسامان اشتغال و همچنین رکود حاکم بر اقتصاد کشور از جمله محور‌های سؤال از رئیس‌جمهور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *