خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۲۰

  • آیت الله یزدی: دولتمردان برای تحقق شعار سال به جد به میدان بیایند
  • رهبر معظم انقلاب: علت افزایش حملات دشمنان احساس خطر آنان از قدرت فزاینده ایران است
  • آیت الله نمازی: تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت به مردم معرفی شوند
  • آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان به فکر رفع آسیب‌های اجتماعی باشند
  • آیت الله فاضل لنکرانی: اکثر مردم از ادارات ما  راضی نیستند
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: اگر غربی ها از برجام خارج شوند، ۴ روزه به غنی سازی ۲۰ درصد باز می‌گردیم

 

** جام جم ۹۷/۱/۲۰
*  پرونده نازنین زاغری ربطی به مسائل مالی ندارد
در پی انتشار ادعایی از سوی «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری، تبعه ایرانی – انگلیسی مبنی بر اینکه مقامات قضایی ایران به وی گفته‌اند که علت اصلی زندانی‌‌ شدن همسرش، بدهی بریتانیا به ایران است بهرام قاسمی گفت: خانم زاغری به عنوان شهروند ایرانی، از نظر دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف مجرم شناخته شده و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هیچ ارتباطی بین محکومیت وی با روابط دوجانبه تهران و لندن وجود ندارد و این موضوع به مسائل و اختلافات مالی که در برخی حوزه‌ها بین ایران و انگلستان وجود دارد، نیز ارتباط پیدا نمی‌کند.
** همشهری ۹۷/۱/۲۰
*  پاسخ ولایتی به اظهارات هیلی
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر نیکی هیلی در مورد خروج آمریکا از برجام و اینکه ایران تمایل دارد با کشورهای اروپایی ارتباط خود را حفظ کند، اظهار کرد: ایشان آنچه مدنظر خودش و مجموعه حاکم بر آمریکا بوده را خواسته به ما نسبت دهد در حالی که جمهوری اسلامی ایران پایبند به برجام است، تا به حال هم عمل کرده اما اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را ترک کنند و یا هر موضوعی خلاف آنچه در برجام امضا شده، بخواهد توسط هر کشوری مستقیم یا غیر مستقیم صورت گیرد دست‌های ایران باز است برای اینکه انتخاب خودش را داشته باشد.
** کیهان ۹۷/۱/۲۰
*  علت افزایش حملات دشمنان احساس خطر آنان از قدرت فزاینده ایران است
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، از اقتدار، امنیت، عزت و توانایی کافی در زمان لازم به عنوان اهداف اصلی نیروهای مسلح نام بردند و با تأکید بر ضرورت کادرسازی و جانشین‌پروری در نیروهای مسلح خاطرنشان کردند: نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در نیروهای مسلح باید در راستای تأمین اهداف تعیین شده باشند.
ایشان همچنین دوران کنونی را دوران عزت جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت تهاجم‌های بی‌سابقه کنونی بر ضد نظام اسلامی، قدرت روزافزون این نظام است زیرا دشمنان از این قدرت فزاینده به‌شدت احساس خطر کرده‌اند و حملات خود را افزایش داده‌اند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای افزودند: به‌رغم تمام توطئه‌ها و به کوری چشم دشمنان، قدرت نظام اسلامی، روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.
*  تظاهرات غزه سیلی بر صورت «معامله قرن» بود
دبیر کل حزب‌الله لبنان، تظاهرات اخیر مردم نوار غزه را اقدامی به موقع و شجاعانه دانست و آ‌نها را به ادامه حضور در مرز با سرزمین اشغالی دعوت کرد .
سید حسن نصرالله در ادامه تأکید کرد: به تمامی شهدا و مجروحین و مشارکت کنندگان و مسئولان و رهبران گروه‌های مقاومت در غزه که این تصمیم شجاعانه را گرفتند تبریک می‌گویم . این اقدام سیلی محکمی بر صورت «معامله قرن» بوده است.
** شرق ۹۷/۱/۲۰
*  حمله رییس‌جمهور آمریکا به بشار اسد، ایران و روسیه
رییس‌جمهور آمریکا در پیامی توهین‌آمیز با طرح ادعاهایی علیه رییس‌جمهور سوریه مدعی شد که ایران و روسیه مسئول حمایت از بشار اسد هستند.
دونالد ترامپ در ادامه فرافکنی‌های خود پیامی در صفحه توئیترش منتشر و در آن بشار اسد رییس‌جمهور سوریه را به شکلی بسیار توهین‌آمیز خطاب قرار داد. وی در این پیام با اشاره به این‌که «بسیاری از زنان و کودکان در حملات شیمیایی در سوریه جان خود را از دست داده‌اند»، مدعی شد که این مناطق توسط ارتش سوریه محاصره و قفل شده است و به طور کامل از دسترس دنیای بیرون خارج است. ترامپ در ادامه این ادعای بی‌اساس خود همچنین مدعی شد که روسیه و ایران مسئول حمایت از اسد هستند و این هزینه بزرگی دارد.
** ایران ۹۷/۱/۲۰
*  تکذیب ادعای یک کانال معاند در خصوص دیدارهای رئیس جمهوری با رهبر معظم انقلاب
ادعای یک کانال ضد انقلاب و دروغ پرداز در خصوص رد درخواست ملاقات رئیس جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب تکذیب شد. ایسنا در پیگیری از مراجع مسئول کسب اطلاع کرد که دیدارهای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی طبق برنامه منظم، تقریباً هر هفته و بدون وقفه ادامه دارد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۲۰
*  ایران و ونزوئلا تفاهم‌نامه دارویی امضا کردند
تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های مشترک ایران و ونزوئلا در حوزه دارویی با حضور وزیر بهداشت کشورمان و وزیر امور خارجه ونزوئلا به امضا رسید.
در این تفاهم‌نامه بر تقویت همکاری‌های دو کشور در حوزه صادرات دارو به ونزوئلا، تولید دارو، ثبت داروهای ایرانی در ونزوئلا و همچنین آموزش‌های تخصصی در حوزه دارویی تأکید شده است.
*  کناره‌گیری پادشاه عربستان تا سه ماه دیگر
منابع نزدیک به خاندان سعودی می‌گویند ملک سلمان تا سه ماه دیگر به نفع پسرش محمد کناره‌گیری خواهد کرد. مجتهد، که اخبار پشت پرده آل سعود را افشا می‌کند در جدیدترین توئیت خود نوشت: محافل نزدیک به محمد بن سلمان اعلام کرده‌اند وی با ترامپ و جرد کوشنر (داماد ترامپ) هماهنگ کرده تا حداکثر ۱۳ تیر ماه، ملک سلمان از قدرت کناره‌گیری کند و ولیعهد سعودی رسماً بر تخت بنشیند.
** وطن امروز ۹۷/۱/۲۰
*  حمله یمنی‌ها به تأسیسات راداری عربستان
یگان موشکی جنبش مردمی انصارالله یمن دیروز اعلام کرد یک موشک بالستیک به سوی منطقه خمیس‌مشیط واقع در منطقه عسیر در جنوب این کشور شلیک کرده است. طبق اعلام انصارالله، این موشک از نوع «بدر-۱» بوده و به سمت تاسیسات راداری عربستان در منطقه خمیس‌مشیط شلیک شد. این حمله تنها ۲ روز پس از شلیک موشک بالستیک دیگری از همین مدل به سوی پایگاه نیروهای عربستانی در نجران انجام می‌شود.
** جوان ۹۷/۱/۲۰
*  داعش نمی‌تواند در افغانستان قدرت خود را احیا کند
امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تلویزیون راشاتودی اظهار کرد: با وجود اینکه داعش تهدیدات امنیتی را در افغانستان بوجود آورده است، ایران مانند برخی کشورها از جمله روسیه فکر نمی‌کند که افغانستان به پایگاه جدید داعش تبدیل شود.
وزیر دفاع کشورمان در ادامه افزود: تهران گمان نمی‌کند که داعش در خاک افغانستان قدرت خود را احیا کند. وی گفت: افغانستان با عراق و سوریه کاملا متفاوت است و داعش قادر نخواهد بود در افغانستان مانند این کشورها برخیزد؛ مگر اینکه حامیان آنها منابع بسیار زیادی را برای رسیدن به این هدف اختصاص دهند.
*  انگلیسی‌ها با سرنیزه نمی‌توانند حرکت ملت‌های منطقه را منحرف کنند
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح رسمی پایگاه انگلیس در بحرین، اظهار داشت: این موضوع طی روزهای گذشته امر قابل توجهی بود که دولت انگلیس بدون توجه به خواست مردم بحرین در حضور عادلانه و با رأی خود برای حکومت با اموال مردم مظلوم و مسلمان بحرین هزینه ایجاد پایگاه و حضور سربازان خود را فراهم کرده است، البته ملت‌های منطقه از سابقه سوء کشور انگلیس از دیرباز آشنایی دارند و انگلیسی‌ها با این روش‌های کهنه نمی‌توانند حرکت ملت‌های منطقه را با سرنیزه منحرف کنند.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۲۰
*  با دروغ و اتهام به نتیجه نمی‌رسیم
حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات ارائه مسائل نادرست به جامعه را برای مردم سمّ مهلک دانست و ابراز داشت: رسانه‌ها باید در ارائه مطالب، صحت را اصل قرار دهند؛ چرا که ارائه خوراک مسموم به جامعه خیانت است. وی افزود: تمکن رسانه‌ای یک نوع امتحان الهی برای مسئولان و مدیران است و در جامعه ایمانی رسانه نباید لجام گسیخته باشد و اسلام انتظار دارد تا تقوای رسانه‌ای را رعایت کنیم؛ چرا که با دروغ و اتهام به نتیجه نمی‌رسیم.
*  اگر غربی ها از برجام خارج شوند، ۴ روزه به غنی سازی ۲۰ درصد باز می‌گردیم
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: در طول مذاکرات هسته‌ای زمانی که مذاکرات انجام می‌شد، همواره این موضوع را مدنظر داشتیم که اگر آمریکایی ها خلف وعده کردند و قرار بر بازگشت پذیری باشد، تمهیدات لازم را بیاندیشیم. وی با بیان اینکه اگر دستور از سوی مسئولان ارشد نظام ابلاغ شود مبنی بر اینکه به ۲۰ درصد غنی سازی بازگردیم، در عرض ۴ روز این کار صورت خواهد گرفت، ادامه داد: این موضوع پیام زیادی دارد و مباحثی چون فردو، ۲۰ درصد و زمان کوتاه ۴ روز برای بازگشت به ۲۰ درصد پیام‌های مختلفی برای آمریکایی‌ها دارد.
** رسالت ۹۷/۱/۲۰
*  پاسخ رهبر معظم انقلاب به هنیه، راهبرد آینده آزادی‌خواهان جهان را مشخص کرد
سردار محمدصالح جوکار معاون پارلمانی سپاه با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه چندی قبل اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه، حمایت کامل از فلسطین و مجاهدان آن را اعلام و علاج مسئله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم صهیونیستی دانستند.جوکار تصریح کرد: پاسخ مقام معظم رهبری به نامه معاون سیاسی حماس راهبرد آینده آزادیخواهان جهان که مبارزه و مقاومت تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی است را مشخص کرد.
*  توافق هسته‌ای در حال اجراست
محمدجواد ظریف، وزیرامورخارجه ایران در گفتگو با بی‌بی‌سی عربی در پاسخ با این سوال که آیا برجام، توافق هسته‌ای همچنان ادامه می یابد؟ گفت: توافق هسته‌ای توافقی بین‌المللی و چند جانبه است و آمریکا تنها یک طرف این توافق است، آمریکا کشوری است که عضو دائم شورای امنیت است و ناظر بر صدور قطعنامه‌هایی که به اجماع در مورد توافق هسته‌ای صادر شده، بوده است.وی افزود: توافق هسته‌ای در حال اجراست، اما این امر به این معنا نیست که همه طرف‌ها به آن پایبند هستند و آمریکا درعدم پایبندی به توافق ‌های بین‌المللی سابقه‌ای دیرینه دارد؛ برای مثال آمریکا توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی را نقض کرد. براساس اتفاقاتی که افتاده است اگر آمریکا از خواسته‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور پیروی کند، نشان می دهد که این کشور شریک قابل اعتمادی در توافقات بین‌المللی نیست.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۲۰
*  اولین سوال از رئیس جمهور در سال ۹۷ کلید خورد
 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ امضا برای سوال از رئیس جمهور در مجلس خبر داد.
کوچکی‌نژاد با اشاره به محتوای سوالات تدوین شده از رئیس جمهور گفت: آشفتگی بازار ارز، مشکلات موسسات مالی و اعتباری، بیکاری جوانان و رکود اقتصادی از جمله عناوین طرح سوال از رئیس جمهور در سال ۹۷ است.
*  برگزاری سمینار ایران و برزیل
سمینار اقتصادی ایران و برزیل با حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برگزار می‌شود.در جریان سفر وزیر امور خارجه به این کشور آمریکای لاتین، این سمینار اقتصادی با حضور تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی و برزیلی در روز سه‌شنبه دهم آوریل در برزیلیا برگزار می‌شود.
** آرمان ۹۷/۱/۲۰
*  افتتاح ۵/۴‌ میلیارد دلار پروژه و صنایع معدنی
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی سال گذشته، ۵/۴‌میلیارد دلار پروژه معدنی و صنایع معدنی افتتاح شد و در سال جدید، ۵/۱‌میلیارد دلار پروژه جدید نیز افتتاح می‌شود.
** آفرینش ۹۷/۱/۲۰
*  خلبان، مقصر سانحه هواپیمایی تهران_ یاسوج است
محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز تهران_ یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان در این سانحه مقصر بوده است، افزود: اینکه چرا خلبان دچار اشتباه شده، یا آنکه خلبان روند عادی و مراحل مختلف را طی کرده و یا اینکه آیا خلبان به لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته است یا خیر و همچنین هواپیما مناسب پرواز برای شرایط بحرانی بوده است، ما در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی هستیم.رضایی‌کوچی افزود: عوارض و زمینه‌های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی تهران_ یاسوج شده است.
*  با رای اعضای شورای شهر، نجفی شهردار ماند
اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با استعفای نجفی به عنوان شهردار تهران مخالفت کردند. اعضای شورای شهر تهران با رای اکثریت آرا به ابقای نجفی در سمت شهرداری رای مثبت دادند.در این رای گیری ۲۰ عضو شورا حاضر بودند که ۱۶ نفر با استعفا مخالفت کردند و ۴ نفر نیز موافق استعفا بودند.
** قدس ۹۷/۱/۲۰
*  هیچ بی گناهی در غزه وجود ندارد
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل پس از شهادت ۳۱ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن از آنها در اثر شلیک نظامیان صهیونیست گفت:‌هیچ بی گناهی در غزه نیست.
لیبرمن گفت: همه ساکنان غزه با جنبش حماس در ارتباط بوده و جیره‌خوار آنها هستند، همه فعالانی هستند که تلاش دارند ما را به چالش کشیده و از مرزها عبور کنند، همه فعالان نظامی این جنبش هستند.
*  انتقادات همیشه باعث پیشرفت درکارها نیست
آیت الله علوی گرگانی گفت: انتقادها همیشه باعث پیشرفت درکارها نیست، بلکه با مذاکره می‌توان مشکلات را بهتر حل و فصل کرد. وی در دیدار مهندس صادقی استاندار قم افزودند: خدماتی که مسئولان به نظام و مردم انجام می‌دهند، اگر برای رضای خدا و صادقانه باشد، ارزش آن دو چندان است. وی با بیان اینکه همه فعالیت ها در پرونده اعمال ثبت و ضبط می‌شود، گفت: اگر عمل برترین فعالیت ها باشد قطعا ارزش آن هم بیشتر است.
** خراسان ۹۷/۱/۲۰
*  بنای پاسخ گویی به اظهارات احمدی نژاد را ندارم
پورمختار گفت: رئیس قوه قضاییه ضمن تکذیب اظهارات رئیس‌جمهور پیشین درباره اموال و دارایی‌هایش بیان کرد که بنای پاسخ گویی به اظهارات احمدی‌نژاد را ندارم. عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: در جلسه مباحثی درباره ادعاهای محمود احمدی‌نژاد در خصوص اموال و دارایی‌های رئیس دستگاه قضا مطرح شد که آیت‌ا… آملی لاریجانی این اظهارات را تکذیب کرد و گفت که ما بنا نداریم که به این اظهارات پاسخ دهیم.
*  توضیحات آیت ا…العظمی مکارم شیرازی درباره حواشی ایجاد شده در زمینه طب اسلامی
آیت ا… العظمی مکارم شیرازی توضیحاتی درباره حواشی ایجاد شده در زمینه دیدار اخیر خود با وزیر بهداشت و مسئله طب اسلامی ارائه کرد.
وی در ابتدای درس خارج خود گفت: حقیقت این است که در دیدار با وزیر بهداشت مطلب لازمی درباره طب اسلامی عرض کردم که مطابق معمول از سوی برخی تحریف و سبب سوء تفاهم شد، واقع مسئله این است که ما مجموعه‌ای درباره تمام دردها، درمان ها و داروها به نام طب اسلامی نداریم.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: اشاراتی در قرآن مجید و اشارات بیشتری در روایات اسلامی به مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری ها و درمان دردها شده که بسیار قابل استفاده است اما آن را نمی توان به صورت یک علم با تمام جزئیات آن مطرح کرد. وی ادامه داد: این اشارات قابل استفاده هستند البته بسیاری از روایات آن از مرسلات به شمار می‌روند، از سوی دیگر عده‌ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سود جویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده اند که وظیفه ما جلوگیری از آن است.
** اعتماد ۹۷/۱/۲۰
*  توضیح محسن هاشمی درباره دیدارش با رهبری
محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در مورد شایعات منتشر شده مبنی بر دیدار وی با رهبر معظم انقلاب توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: دیدار بنده با رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در رابطه با آثار و خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صورت گرفته و ما نظرات و دیدگاه‌های ایشان را جویا شدیم تا مانند زمان حیات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که انتشار آثار و خاطراتش با مشورت مقام معظم رهبری بوده است، این روند ادامه یابد. وی اظهار کرد: از فعالان رسانه‌ای و مجازی می‌خواهم که از شایعه‌پردازی و انتشار اخبار بی‌اساس در این موضوع خودداری کنند.
*  اتمام حجت وزرای دولت احمدی‌نژاد با او
صادق خلیلیان، عضو کابینه دهم از تذکر جدی برخی وزرای دولت نهم و دهم به احمدی‌نژاد خبر داد و گفت که اعضای کابینه تصریح کرده‌اند که بهتر است ایشان در رفتار خود تجدید نظر کند. وی با بیان اینکه، رفتارهای امروز آقای احمدی‌نژاد نگران‌کننده است، تصریح کرد: توصیه می‌‌کنم که آقای احمدی‌نژاد قدر فرصت‌هایی که نظام به ایشان داده را بداند و گذشته خود را به خاطر زیاده‌خواهی چند نفر بیش از این خراب نکند. گفتنی است، کانال دولت بهار در واکنش به این اظهارنظر نوشت: آن وزرا غلط کرده‌اند با شما.
** شهروند ۹۷/۱/۲۰
*  ماموریت کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، به کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی ماموریت داد تا با مشورت با مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و همفکری با اتاق‌های بازرگانی و اصناف و دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات لازم را در قالب گزارشی به مجلس ارایه دهد.او افزود: سخنان رهبری در ابتدای‌ سال و تاکید ایشان بر تولید کالای ایرانی و حمایت از آن، فضای جدیدی پیش‌روی ملت ایجاد کرد، بنابراین هم تولیدکنندگان و هم عرضه‌کنندگان کالا باید زمینه اعتماد عمومی برای مصرف کالای ایرانی را فراهم کنند.
*  احتمال رشوه‌خواری در سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت
یک نشریه آلمانی گزارش داد: دادستان برلین چند مورد رشوه‌خواری در سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت را تحت تحقیق قضائی قرار داده است. نشریه اشپیگل به نقل از مارتین اشتلتنر، سخنگوی دادستانی برلین گزارش داد که تحقیقات قضائی در رابطه با رشوه‌خواری در دو نمایندگی آلمان در تهران و بیروت در جریان است. افراد متقاضی توانسته‌اند با پرداخت هزاران یورو، از سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت ویزا دریافت کنند. بنا بر این گزارش، در سفارت آلمان در تهران، افراد توانسته‌اند با پرداخت ۵هزار تا ۱۰هزار یورو از سفارت ویزا دریافت کنند.
** سازندگی ۹۷/۱/۲۰
*  محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: هفته آینده با بانک مرکزی اتمام حجت می‌کنیم که در صورت عدم مدیریت بازار ارز، طرح دوفوریتی کاهش نرخ ارز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. هیچ توجیه اقتصادی‌ای برای اینکه نرخ ارز بین‌المللی افزایش یافته و نرخ پول ملی ما کاهش یابد، وجود ندارد. تورم یکی از علل افزایش نرخ ارز‌های خارجی است. هر کشوری که نرخ تورم بالایی داشته باشد، پیامد آن کاهش ارزش پول ملی آن کشور است.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
خدمت به شهر قم در شأن ام القرای جهان اسلام باشد
رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با استاندار قم با اشاره به ویژگی شهر قم عنوان کرد: استان قم، استان خاصی است و با توجه به وجود حرم حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه، رفت و آمد به این شهر بسیار زیاد است.وی افزود: نیاز است تا از هر جهت خدماتی در شهر قم انجام شود که شایسته نظام اسلامی و ام القرای جهان اسلام باشد.
دولتمردان برای تحقق شعار سال به جد به میدان بیایند
رسا/ آیت الله یزدی در دیدار استاندار قم، برخدمت رسانی بهتر مسؤولان به مردم تأکید کرد و گفت: انتظار این است به مسائل فرهنگی شهر قم توجه بیشتری شود و شاهد مسائل فرهنگی در بعضی از قسمت‌های شهر نباشیم.وی همچنین نقش مسؤولان در استفاده از کالای داخلی را بسیار مهم دانست و گفت: باید این کار آن قدر مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا کالاهای خارجی جایگاه خود را در داخل کشور از دست بدهند.آیت الله یزدی با بیان اینکه دولتمردان هم برای استفاده ازکالاهای داخلی به جد به میدان بیایند و از این طریق به اقتصاد کشور و تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب تحقق ببخشند، اظهار داشت: ادارات دولتی باید در استفاده از کالای داخلی الگو باشند.
تولیدکنندگان کالاهای بی کیفیت به مردم معرفی شوند
حوزه/آیت الله نمازی، افزایش قیمت دلار و طلا را غیرقابل توجیه دانست و با تاکید بر نظارت جدی بر اصناف و جلوگیری از افزایش قیمت لوازم خانگی و جهیزیه، گفت: مسئولین بابد با نظارت جدی، جلوی افزایش قیمت لوازم خانگی را بگیرند. عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: بر اساس شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی باید تولیدکنندگان داخلی که کالای باکیفیت تولید می‌کنند، از طریق رسانه ها به مردم معرفی شوند و مورد تقدیر قرار بگیرند و مسئولین باید اطلاعات کامل تولیدکنندگان با کیفیت و بی کیفیت را از طریق تبلیغات و رسانه ها به اطلاع مردم برسانند.
مسؤولان به فکر رفع آسیب های اجتماعی باشند
رسا/آیت الله حسینی بوشهری در دیدار استاندار قم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باعث کم شدن بودجه های عمرانی برای برطرف کردن مشکلات شده است، اظهار داشت: برای رفع این مشکلات باید به فکر جذب سرمایه گذار بود.امام جمعه قم با تأکید بر این که در این سالها شاهد فعالیت های بسیار خوبی در استان در بحث خدمات عمرانی هستیم، عنوان کرد: موضوع جذب سرمایه و تشویق سرمایه گذار کار اساسی مسئولین استان است و باید برای این مسئله فکر اساسی کرد تا پروژه های ناتمام زودتر بهره برداری شوند.عضو جامعه مدرسین مسأله اعتراضات دی ماه را نیز مورد توجه قرار داد و با تاکید بر آسیب شناسی و بررسی دلایل این اتفاقات اظهار داشت: باید مسؤولان به فکر رفع آسیب‌های اجتماعی باشند.
اکثر مردم از ادارات ما راضی نیستند
حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی دردیدار با استاندار قم گفت: اگر امروز یک مسئولی در این نظام مسئولیتش را درست انجام ندهد، به اندازه‌ی خودش نه فقط به محیط کارش، بلکه به اصل نظام اسلامی ضربه می‌زند. چون ما می‌خواهیم کشورمان پیشرفت کرده و در دنیا الگو قرار بگیرد. عضو جامعه مدرسین درادامه خاطرنشان کرد: لازم است مسئولین با ارائه تسهیلات در بخش مالیات و امکاناتی که در اختیار دولت است به رونق کارخانجات بیشتر کمک کنند. وی درادامه افزود:با وجود همه زحماتی که مسئولین می‌‌کشند و واقعاً هم جای تقدیر دارد، ولی اکثر مردم از ادارات ما راضی نیستند. یعنی مردم به هر اداره‌ای مراجعه می‌کنند راضی بیرون نمی‌آیند.
حمله ضد انقلاب به مرکز حوزوی امام حسین در اهواز
رسا/عده‌ای ضد انقلاب شب گذشته به مرکز حوزوی و علمی فرهنگی امام حسین(ع) تحت اشراف آیت الله کعبی در اهواز حمله کردند. دراین حمله خوشبختانه به کسی آسیب نرسید اما متجاوزان درب این مرکز را به آتش کشیدند و به سمت آن تیراندازی کردند. گفتنی است، این اقدام با تحریک شبکه الاحواز که از گروه‌های وابسته به جریان ضدانقلابی خارج نشین تجزیه طلب است و تحت حمایت مادی و معنوی آل سعود قرار دارد صورت گرفته است هم اکنون موج حمایت‌های مردمی و محکومیت این حرکت شیطانی در میان مردم عرب اهواز و خوزستان راه افتاده است.
آمریکا تصمیمی برای حمله به سوریه ندارد
مهر/ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گمانه زنی‌ها در مورد احتمال حمله نظامی این کشور به سوریه در پی وقوع حمله شیمیایی به دوما را رد وتاکید کرد هیچ تصمیمی برای انجام چنین حمله‌ای اتخاذ نشده و آنچه گفته می‌شود تنها حدس و گمان است.روز یکشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری تهدید کرد «سوریه بهای سنگینی را به خاطر حمله شیمیایی پرداخت خواهد کرد».
 حجم تجارت خارجی به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید
فارس/ بر اساس اعلام جزئیات تجارت خارجی غیر نفتی که از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شده، حجم تجارت غیر نفتی ایران در سال قبل به ۱۰۰ میلیارد دلار و کسری تراز تجاری به ۷ میلیارد دلار رسید.مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۱۲ ماه سال ۹۶ به ۴۶ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال ۹۵ به‌میزان ۵۶/۶ درصد افزایش داشته است. طی سال ۹۵، ۴۴ میلیارد و ۴۲ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر شده بود.همچنین آمار و اطلاعات ۱۲ ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد که ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار کالای واسطه‌ای وارد شده و با ۳۱/۶۰ درصدی بیشترین سهم واردات، مربوط به این گروه کالایی بوده است.
اخبار حمله شیمیایی در «دوما» سوریه تائید نمی شود
مهر/ گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌‌های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.
توافق تسلیحاتی جدید میان فرانسه و عربستان
مهر/یک مسئول در وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که این کشور و عربستان بر سر امضای یک توافق دولتی جدید در زمینه قرارداد‌های تسلیحاتی هم زمان با سفر ۳ روزه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به پاریس توافق کرده‌اند. این مسئول فرانسوی تاکید کرد: پاریس با همکاری مقامات سعودی یک استراتژی جدید را برای صادرات سلاح به عربستان تدوین کرده است. روند صادرات سلاح مشمول توافق دولتی میان دو کشور خواهد شد.سفر بن سلمان به فرانسه در میان انتقادات گسترده داخلی و خارجی در زمینه حقوق بشر و حمله نظامی این کشور به یمن صورت می‌گیرد.
 حمله موشکی به فرودگاه نظامی تی.۴ سوریه
صدا و سیما/شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه از حمله موشکی به فرودگاه تی.۴ در ریف حمص خبر داد و اعلام کرد به احتمال زیاد این حمله از سوی آمریکا صورت گرفته است.پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک های شلیک شده به فرودگاه نظامی تی ۴ در ریف حمص مقابله کرده و هشت موشک را سرنگون کرده است. دراین حمله موشکی شماری از شهروندان سوری شهید و زخمی شدند.
تا زمانی که اسد هست وی را به رسمیت می‌شناسیم
مهر/ رئیس جمهور لبنان در گفتگویی با تلویزیون فرانسه گفت: بشار اسد در حال حاضر رئیس جمهور کشورش است وتا زمانی که در قدرت حضور دارد ما وی را به رسمیت می‌شناسیم.عون ضمن تاکید بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه و اشاره به پیشروی‌های ارتش سوریه تاکید کرد: آنچه در سوریه رخ می‌دهد موضوعی مربوط به سوری‌هاست.
۸۳ دستاورد هسته‌ای رونمایی شد
ایرنا / ۸۳ دستاورد اقتدارآفرین در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای در دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.رییس جمهوری در ابتدای این مراسم با دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از نمایشگاه دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *