خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۱۹

  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: نباید اجازه داد عده‌ای پنهانی، سند ۲۰۳۰ را اجرا کنند
  • رهبر معظم انقلاب: شهید صدر و شهید حکیم، خدمات عظیمی به دین و امت ارائه دادند
  • آیت الله اعرافی: قم باید در خدمت به مردم نمونه باشد
  • آیت الله اراکی: شهید صدر بنیانگذار نظریه حق فرمانبرداری در فقه سیاسی بود
  • آیت الله طبسی: دقت در کیفیت تولید باعث تمایل بیشتر مردم به تولیدات داخلی خواهد بود
  • نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی: خروج آمریکا از برجام به نفع ایران تمام خواهد شد

 

** جام جم ۹۷/۱/۱۹
*  آماده صلح هستیم
حسین العزی مسئول روابط خارجی شورای سیاسی جنبش انصار الله در مصاحبه با شبکه روسی ‘اسپوتنیک’ گفت: اگر تجاوز ائتلاف عربی تحت سرکردگی عربستان متوقف شود، طبیعی است که واکنش به این حملات که در دفاع از خاک یمن صورت می‌گیرد، نیز متوقف می‌شود؛ ما به کشورهای عضو ائتلاف حمله نکردیم، این کشورهای عضو ائتلاف هستند که به ما حمله کرده و ما نیز از خود دفاع می‌کنیم؛ ما آماده برقراری صلح هستیم؛ صلحی که کرامت و شأن مردم یمن را حفظ کند و به دخالت‌های خارجی در امور داخلی یمن پایان دهد.
*  اظهارات ضد ایرانی مک مستر حین خداحافظی از کاخ سفید
مشاور امنیتی سابق آمریکا در بیانیه خداحافظی از دولت ترامپ، اتخاذ مواضع محکم علیه ایران را از دستاوردهای دوره حضورش در کاخ سفید برشمرد!
مک مستر در آخرین اظهارات خود به عنوان مشاور کاخ سفید مدعی شد: در برابر جنگ نیابتی ۴۰ ساله ایران علیه آمریکا و همچنین حمایت این کشور از گروههای تروریستی و تداوم خشونت در سراسر خاورمیانه، مواضع محکمی اتخاذ کرده‌ایم! هربرت مک مستر پست مشاور امنیتی کاخ سفید را به جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، واگذار کرد.
** همشهری ۹۷/۱/۱۹
*  اختلاف نظر مسئولان قضایی و امنیتی درباره مسئله حصر
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بین مقامات قضایی و امنیتی در زمینه رفع حصر اختلاف نظر وجود دارد، ممکن است برخی از مقامات نظر مثبتی به این موضوع نداشته باشند ولی در مقامات عالی که با آنها ملاقات کردیم نظر مثبت وجود دارد.
افرادی که مایل به رفع حصر نیستند البته بی‌تأثیر هم نیستند و برخی مشخص است که چندان موافق رفع حصر نیستند. علی مطهری افزود: ملاقات‌هایی که در چند ماه پیش با برخی مسئولان امنیتی و قضایی داشتیم، نشان می‌داد آنها نگاه‌شان کاملا به موضوع ادامه حصر عوض شده است و به ما می‌گفتند برنامه داریم که موضوع را حل و فصل کنیم و به آن خاتمه بدهیم.
*  رد شایعه جدایی رئیسی از جامعه روحانیت
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به خبر شرکت نکردن حجت الاسلام‌والمسلمین رئیسی در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای رئیسی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نسبت به حضور در جلسات اهتمام دارد.
مصباحی مقدم ادامه داد: رئیسی در آستان قدس رضوی در مشهد مقدس مشغله زیادی دارد و به طور طبیعی فاصله مشهد تا تهران و مشغله زیاد، گاهی مانع از حضور در جلسات می‌شود. وی شائبه جدایی رئیسی از شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز را رد کرد.
** کیهان ۹۷/۱/۱۹
*  خروج آمریکا از برجام به نفع ایران تمام خواهد شد
نشریه آمریکایی «فارن‌پالیسی» در گزارشی به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده به جای خروج از برجام، تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را به بازرسی از مراکز ایران مشروط کند.
فارن‌پالیسی با این استدلال که خروج آمریکا از برجام به نفع ایران تمام خواهد شد نوشته است: راه بهتری وجود دارد. کنگره بایستی بندهای «قانون بررسی توافق هسته‌ای» (اینارا) را اصلاح کرده و الزام گزارش‌دهی‌های دوره‌ای رئیس‌جمهور برای تأیید آن را لغو کند.
*  آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهبرد آستان قدس رقابت با فعالان بخش خصوصی و تصدی‌گری نیست، باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که عامل تحرک و کارآمدی فعالان مردمی در بخش‌های مختلف باشیم. مهم‌تر از خصوصی‌سازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی است که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی(ع) اظهار داشت: آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته و باید تلاش کنیم این عدد را با افزایش دسترسی به بازارهای خارجی افزایش دهیم.
** شرق ۹۷/۱/۱۹
*  ظریف به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می‌کند
محمدجواد ظریف امروز به آفریقا و آمریکای جنوبی سفر می‌کند. در این سفر، ظریف و هیئت همراه به کشورهای سنگال، برزیل، اروگوئه و نامیبیا سفر و با مقامات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی این کشورها دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. قرار است ظریف در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه با هریک از این کشورها، در برخی از مؤسسات مطالعاتی کشورهای مورد اشاره نیز سخنرانی کند.
*  اعتراض وکیل‌ متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران به حکم
وکیل‌مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران از اعتراض به رأی صادره از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران در پرونده موکلش خبر داد. سعید اشرف‌زاده گفت: رأی دادگاه بدوی قبل از سال جدید به بنده ابلاغ شد و من نیز همان زمان به رأی صادره اعتراض کردم.
** ایران ۹۷/۱/۱۹
*  رونمایی از ۸۳ دستاورد در روز ملی فناوری هسته‌ای
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی ۸۳ دستاورد اقتدارآفرین در حوزه هسته‌ای در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای خبر داد‌. اصغر زارعان با اشاره به برگزاری روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: این دستاوردها در حوزه‌های مختلف از جمله سانتریفیوژها، جداسازی، رادیودارو، سرریز دانش در حوزه آب‌، بهداشت و درمان و نیروگاهی است.بیستم فروردین مصادف با روز ملی فناوری هسته‌ای است.
*  مشاجره «مکرون» و «بن سلمان» بر سر ایران
چندین دیپلمات غربی و عربی دیدار مکرون و بن سلمان در ماه نوامبر را پرتنش توصیف کرده‌اند. به گفته سه مقام، محمد بن سلمان در آن دیدار مکرون را تهدید کرد در صورتی که فرانسه تغییری در تمایلش برای تجارت با ایران ندهد، ریاض روابطش با این کشور را قطع خواهد کرد. به‌گفته این منابع، مکرون، موقعیت فرانسه در جهان به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل را به بن سلمان یادآوری کرد و گفت، فرانسه آزاد است هر کاری که مایل است انجام بدهد.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۱۹
*  درخواست فلسطینی‌ها از مجامع جهانی برای جلوگیری از وحشیگری صهیونیستها
صهیونیستها بار دیگر تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها را به خاک و خون کشیدند که در جریان آن ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۳۰۰ نفر زخمی شدند. در پی اوجگیری وحشی‌گری صهیونیستها، مسئولان فلسطینی از مجامع جهانی و سازمانهای بین‌المللی درخواست کردند برای متوقف ساختن جنایات رژیم صهیونیستی مداخله کنند. هزاران فلسطینی روز جمعه گذشته با تجمع در غزه تظاهراتی تحت عنوان بازگشت بزرگ برگزار کردند و خواستار احقاق حقوق خود شدند در حالی که این تظاهرات مسالمت‌آمیز بود با هجوم وحشیانه نیروهای صهیونیست مواجه شدند.
*  تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که کمیته ویژه رسیدگی به استعفای شهردار تهران تشکیل شود.
احمد مسجدجامعی با اشاره به بررسی استعفای نجفی در جلسه روز آتی شورا گفت: اعضای شورای شهر تهران با اجماع کامل، نجفی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند اما اگر نجفی اصرار بر استعفا دارد، باید به گونه‌ای رفتار شود که اصرار بر ماندن نجفی در اذهان عمومی اختلاف میان شورا و شهرداری تلقی نشود و باید به دنبال راهکارهایی باشیم که مسیر نجفی برای مبارزه با فساد ادامه یابد.
** وطن امروز ۹۷/۱/۱۹
*  توافق هسته‌ای با ایران را باید نجات داد
نماینده روسیه در وین تاکید کرد: طرف آمریکایی باید به‌طور کامل به تعهدات خویش در قبال برجام عمل کند و هر نوع تلاشی برای تغییر توافق هسته‌ای با ایران، غیرسازنده و منجر به فروپاشی کامل این توافقنامه مهم بین‌المللی خواهد شد. میخائیل اولیانوف یادآور شد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را هنوز می‌توان و حتما باید نجات داد.
*  آماده هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی هستیم
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه تاکید کرد: سیاست ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان «دفاعی/ بازدارنده» از طریق «حضور همه‌جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد همه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است. سرلشکر رشید ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهند کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد می‌کنند.
** جوان ۹۷/۱/۱۹
*  تدوین گزارش شش ماهه چهارم کمیته هسته‌ای
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اعلام پایان کار تدوین گزارش شش ماهه چهارم کمیته هسته‌ای مجلس درخصوص عملکرد هسته‌ای کشورمان گفت: در تهیه این گزارش از محتوای دو گزارش سه ماهه وزارت خارجه و نتیجه بازدیدها از مراکز هسته‌ای کشور استفاده شده است. حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری گفت: این گزارش با اولویت در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار می‌گیرد تا بعد از تصویب به صحن علنی ارائه شود.
*  روسیه بهای نفت ایران و ترکیه را با ارزهای ملی پرداخت می‌کند
آلکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه بر این باور است که مسکو پول نفت ایران و ترکیه را با ارزهای ملی پرداخت خواهد کرد. وزیر انرژی روسیه گفت:«یک تفاهم مشترک در این باره وجود دارد که ما باید به سوی استفاده از ارزهای ملی در تسویه‌حساب‌‌‌‌ها حرکت کنیم. این امر لازم است. این مسئله مربوط به ایران و ترکیه نیز می‌شود. این مسئله مستلزم عوامل قطعی و مشخصی در بخش‌های مالی و اقتصادی و بخش بانکی است.»
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۱۹
*  نگران دیدارهای ما با مقامات اسرائیل نباشید
لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران در پاسخ به این سئوال که اساسا مناسبات اسرائیل و روسیه در چه چارچوبی پیگیری می‌شود؟ ابراز داشت: روسیه و اسرائیل روابط نزدیک به یکدیگر دارند و از هر دو طرف، جمعیت زیادی در مسکو و تل آویو حضور دارند؛ اما به هیچ وجه این دیدارها ضدایران و منافع مشترک ما و تهران نخواهد بود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. روابط ما با تهران کاملا دلگرم کننده است.
** رسالت ۹۷/۱/۱۹
*  نباید اجازه داد عده‌ای پنهانی، سند ۲۰۳۰ را اجرا کنند
آیت الله العظمی مکارم‌شیرازی در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با تقدیر از گسترش فعالیت های قرآنی در کشور گفت: زمانی بود که مخالفان می گفتند شیعیان رابطه ای با قرآن ندارند و تنها به ائمه طاهرین(ع) قناعت کرده اند که این گسترش فعالیت‌ها جوابی عملی به مخالفان است.وی افزود: گروهی از وهابیت هنوز هم این شبهه دروغین را تکرار می کنند، باید از این فعالیت‌ها خبررسانی کامل شود تا همگان بدانند که چه کارهایی بزرگ و مهمی صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: اخیرا شنیده شده که مسئله تعلیمات قرآنی در کتب درسی کاهش پیدا کرده است، اگر دست هایی می خواهند سند ۲۰۳۰ را اعمال کنند باید هوشیار باشیم و مقابله کنیم، نباید اجازه داد مسائل قرآنی در دروس مدارس کاهش پیدا کند.
*  شبکه ملی اطلاعات از حملات سایبری در امان ماند
وزیرارتباطات با اشاره به حملات گسترده سایبری با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات ازحملات سایبری درامان ماند، به تشریح تأثیراین اتفاق برهسته شبکه ملی اطلاعات پرداخت. محمد جواد آذری جهرمی طی توئیتی با بیان اینکه جلسه اضطراری بررسی حمله جمعه شب خاتمه یافت، درباره تأثیراین حملات بر شبکه ملی اطلاعات گفت: هسته شبکه ملی اطلاعات درشرکت ارتباطات زیرساخت ونیزشبکه اپراتورهای موبایل به‌دلیل توجه به هشداروانجام اقدامات ازحمله درامان بوده‌اند.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۱۹
*  وزرای آموزش و علوم به مجلس می‌آیند
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزرای آموزش و علوم در کمیسیون متبوعش خبر داد. فریده اولادقباد گفت: وزیر گزارشی از برنامه‌های خود برای سال جدید ارائه می‌دهد و نمایندگان به مرور بر روند اجرایی شدن این برنامه‌ها نظارت خواهند داد. وی افزود: برنامه این وزارتخانه در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت و سوی رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای نیز مورد مطرح و پیگیری خواهد شد.
*  وزیرخارجه ونزوئلا در تهران
وزیر امور خارجه ونزوئلا که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه تهران راهی ایران شده است، ظهر دیروز با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد. در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات در روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
بررسی و مرور روابط دو جانبه بویژه در حوزه اقتصادی، تحریم‌ها و مداخلات آمریکا علیه کشورهای مستقل، بازار نفت، مسایل آمریکای لاتین و خاورمیانه از جمله محورهای گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در این دیدار بود.
** آرمان ۹۷/۱/۱۹
*  راکتور تحقیقاتی تهران جوان شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: راکتور تحقیقاتی تهران با بهره گیری از توان داخلی بازسازی شد. علی اکبر صالحی با بیان اینکه سن راکتور تحقیقاتی تهران ۴۰ سال بود، گفت: در یک سال گذشته با تلاش محققان و جوانان ایرانی این راکتور به طور کامل بازسازی شده و امروز راکتوری جوان در خدمت فعالیت‌های تحقیقاتی کشور است. وی افزود: در کنار نوسازی این راکتور، نخستین بار مدار آزمایش سوخت هسته‌ای ایجاد و نصب شده است تا تاب آوری سوخت تولیدی برای استفاده در نیروگاه‌ها نیز در این راکتور تحقیقاتی انجام شود.
*  صلح با «گفت‌وگو» به دست می‌آید
وزیر دادگستری گفت: گفت‌وگو تنها راه برقراری صلح، امنیت و عدالت در جهان است. سید علیرضا آوایی در اجلاس بین‌المللی عدالت در کشور مغرب، که با حضور نمایندگانی از ۸۰ کشور جهان برگزار شد، با اشاره به اینکه گسترش تروریسم خطراتی را برای منطقه و جهان در پی داشته است، همکاری همه کشورها را برای ریشه‌کن کردن آن خواستار شد.
** آفرینش ۹۷/۱/۱۹
*  دستگاه‌های اجرایی پیشگام استفاده از محصولات داخلی باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بانک‌ها در رونق تولید گفت: دستگاه‌های اجرایی پیشگام استفاده از محصولات داخلی باشند.
دکتر علی لاریجانی در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه قوه مقننه در سال ۹۶ تصریح کرد: اینکه دولت در ابتدای سال دستور داد که دستگاه‌های اجرایی از محصولات تولید داخل استفاده کنند، حداقل کاری بود که باید انجام می‌شد در هر صورت باید آسیب‌شناسی روشن‌تری در زمینه‌های مذکور انجام شود و مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس اقدامات لازم را برای رسیدگی به خلل قانونی انجام شود.
** قدس ۹۷/۱/۱۹
*  اگر تحریم‌ها مجددا اعمال شود قطعاً در برجام نمی‌مانیم
علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ادعاهای اخیر نیکی هیلی مبنی بر عدم خروج ایران از برجام درصورت خروج امریکا از این توافقنامه به خاطر ادامه روابط تجاری با اروپا گفت: نیکی هیلی نمی تواند برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند. ما بر اساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیریم و اگر قرار باشد با خروج امریکا از برجام تحریم‌ها فراگیر شود، استمرار حضور جمهوری اسلامی در چنین توافقی فاقد اهداف مورد نظر است. وی افزود: اگر به زمانی برگردیم که مجدد تحریم‌ها علیه ایران اعمال شود، قطعا در برجام نمی‌مانیم.
*  با خروج از برجام به پیونگ‌یانگ نشان می‌دهیم قابل اعتماد نیستیم
وندی شرمن قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: در صورتی که رئیس‌جمهور تحریم‌ها را برگرداند و اروپا نتواند به نحوی توافق را نگاه دارد ایرانی‌ها بازرسان بین‌المللی را بیرون می‌اندازند و نظام‌های راستی‌آزمایی تعبیه شده در توافق را رد می‌کنند. بدین ترتیب، ایالات متحده و متحدانش نظارتی بر فعالیت‌های ایران در زمینه هسته‌ای نخواهند داشت.
او همچنین گفت: با آنکه رئیس‌جمهور ترامپ ممکن است تصور کند خروج از برجام قاطعیت او را به کره شمالی نشان خواهد داد، در عوض این کار به پیونگ‌یانگ نشان خواهد داد که نمی‌توان به ایالات متحده به عنوان یک شریک مذاکره اعتماد کرد.
** خراسان ۹۷/۱/۱۹
*  شهید صدر و شهید حکیم ، خدمات عظیمی به دین و امت ارائه دادند
کنفرانس بین المللی “الشهیدان الباقران وحده هدف و تکامل منهج” روز گذشته به همت مجلس اعلای عراق در بغداد آغاز به کار کرد.این کنفرانس درباره شخصیت علمی و فکری دو شهید والا مقام ،آیات عظام شهید محمد باقر صدر و شهید محمد باقر حکیم است.در این کنفرانس ،پیام حضرت آیت ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی قرائت شد.
رهبر معظم انقلاب در پیام خود به این کنفرانس تاکید کردند: شهید محمد باقر حکیم و شهید محمد باقر صدر خدمات عظیمی به دین و امت ارائه دادند.رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام ،پیروزی‌های نیروهای مسلح عراق و بسیج مردمی و مرجعیت این کشور را تبریک گفتند.ایشان در بخشی از این پیام تاکید کردند:شهید محمد باقر صدر توانست جایگاه رهبری-فکری یکسانی را بین شیعه و سنی به خود اختصاص دهد.
*  سفرهیئت دومای روسیه به ایران
جمعی از نمایندگان پارلمان روسیه امروز (یک شنبه ) به ایران سفر می‌کنند. به گزارش دیلی استروم، سرپرستی این هیئت سیاسی را ویچسلاو والودین رئیس دومای روسیه برعهده خواهد داشت.
*  اوتاوا موافق برقراری رابطه با تهران است
بیژن احمدی رئیس کنگره ایرانیان کانادا گفت: لابی وضع تحریم علیه تهران در اوتاوا تلاش می‌کند مانع از سرگیری رابطه با ایران شود در حالی که دولت فعلی کانادا موافق برقراری ارتباط است.
** اعتماد ۹۷/۱/۱۹
*  تکذیب حضور سپنتا نیکنام در جلسه شورای شهر یزد
سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد در توییتر خود خبر حضورش در جلسه شورا را تکذیب کرد و نوشت: «این خبر کذب است. من تا زمانی که تکلیف عضویت اقلیت‌ها در دوره‌های بعد شورای شهر مشخص نشود به شورای شهر نمی‌روم.»
** شهروند ۹۷/۱/۱۹
*  تجهیز تیپ‌های واکنش سریع مهمترین اولویت نیروی زمینی ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش در دیدار نوروزی با فرماندهان و کارکنان این نیرو گفت: تجهیز تیپ‌های واکنش سریع، زدودن کهنگی از اماکن و تجهیزات و ارتقای منزلت اجتماعی همرزمان مهمترین اولویت برنامه‌های نیروی زمینی ارتش در‌ سال‌جاری است. امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی دیگر برنامه‌های نیروی زمینی در ‌سال جدید را ارتقای منزلت اجتماعی همرزمان خواند و تصریح کرد: باید تمام توان خود را بکار ببندیم تا همرزمی در این نیرو گرفتاری و مشکل خاصی نداشته باشد. با حل مشکلات می‌توانیم همرزمی با روحیه، خادم، با نشاط و خوش‌نیت در تمامی امور داشته باشیم.
*  اسد جز با جنگ از قدرت کنار نمی‌رود
ولیعهد عربستان اعلام کرد، رئیس‌جمهوری سوریه جز با جنگ قدرت را کنار نمی‌گذارد. بن سلمان افزود: «تحکیم قدرت اسد به نفع خود وی و روسیه است. این مسأله به مسکو اجازه خواهد داد نه از طریق ایران بلکه به صورت مستقیم در سوریه نفوذ داشته باشد. این منافع ممکن است از نفوذ ایران به‌طور چشمگیری بکاهد اما در هر صورت بشار فعلا باقی است و معتقدم جز با جنگ، قدرت را کنار نخواهد گذاشت.»
** سازندگی ۹۷/۱/۱۹
*  شاهزاده سعودی به دام توهم قدرت افتاده است
امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: شاهزاده سعودی مانند سایر رهبران جهان که به قدرت نظامی‌شان برای رسیدن به اهدافشان متکی هستند، به دام توهم قدرت افتاده است.
«هیتلر دچار توهم قدرت بود و فکر می‌کرد قدرتمند است.‌‌ همان طور که صدام حسین زمانی که به ایران حمله کرد چنین تصوری داشت. زمانی که آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند، آن‌ها هم فریب قدرت و توان خود را خوردند. آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند عراق را اشغال کنند و حاکم جدیدی را سر کار بگذارند. اما همه آن‌ها اشتباه مهلکی کردند و کشور را در جهنم عمیقی گرفتار کردند.» امیدواریم شاه آینده عربستان مجرب‌تر شود و یاد بگیرد چطور از افتادن در چنین دامی اجتناب کند.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائن‌ به مردم هستند
مهر/آیت‌الله جنتی در دیدار نوروزی مدیران و کارکنان شورای نگهبان ، با اشاره به اینکه همه باید در حفظ نعمت انقلاب تلاش کنند، اظهار داشت: ایمان، عقیده و ولایت فقیه بود که این نظام را سرپا کرد و اگر همین‌ها ضربه بخورد نظام هم ضربه خواهد خورد.وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره در صدد تضعیف ولایت فقیه هستند، گفت: برخی هر چه در توان دارند به کار می‌بندند تا ولایت فقیه را تضعیف کنند.ولایت فقیه خیمه انقلاب را حفظ کرده است و تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائنان به کشور، نظام و مردم هستند.
قم باید در خدمت به مردم نمونه باشد
رسا/آیت الله اعرافی در دیدار نوروزی استاندار قم طی سخنانی با بیان این که هیچ شهری در کشور ویژگی‌های استان قم را ندارد، تأکید کرد: باید جایگاه فراملی قم مورد توجه مسؤولان کشور باشد. مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه قم مظهر تجلی معارف اسلامی در همه زمینه هاست گفت: سالم ترین دستگاه‌های دولتی کشور باید در قم باشند و در پاسخگویی به نیازهای مردم الگوی سایر استانها باشیم.وی همچنین نیازهای نسل جوان را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه اماکن ورزشی، موزه‌ها و تئاتر و سینما در راستای افزایش نشاط در جامعه بایستی با قوت توسط مسئولان دنبال شود.
شهید صدر بنیانگذار نظریه حق فرمانبرداری در فقه سیاسی بود
حوزه/ آیت الله اراکی در کنفرانس بین المللی باقرین که در عراق برگزار شد با برشمردن دستاوردهای شهید سید محمد باقر صدر و شهید محمد باقر حکیم تأکید کرد: شهید صدر بنیانگذار نظریه حق فرمانبرداری در فقه سیاسی بود و شهید حکیم نیز این نظریه را ادامه داد.وی افزود: این نظریه یکی از مهمترین نظریاتی است که از یک سو در اندیشه تمدن اسلامی معاصر و از سوی دیگر در فقه سیاسی و اسلامی تأثیر بسیاری دارد. شهید صدر این نظریه را به عنوان یک قاعده اصولی تأسیس کرد و نقش مهمی در فقه و نقش مهمتری در فقه سیاسی اسلام داشت.
دقت در کیفیت تولید باعث تمایل بیشتر مردم به تولیدات داخلی خواهد بود
رسا/آیت‌الله طبسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای داخلی گفت: ما امروز گرفتار اعتیاد، سرقت، فساد و افراد وابسته به خارج از کشور هستیم که حاضر هستند برای تأمین معاش و مایحتاج زندگی خود با دشمنان کشور و امنیت‌آن، همکاری کنند. عضو جامعه مدرسین با بیان این که کشوری می‌تواند مستقل باشد که از نظر اقتصادی خودکفا شود، گفت: عده‌ای برای منفعت خود سنگین‌ترین لطمه‌ها را به کشور می زنند.وی همچنین تاکید کرد حتماً دست اندرکاران باید در کیفیت تولید و عرضه و قیمت‌ها دقیق باشند؛ که این دقت باعث تمایل بیشتر مردم به تولید داخل خواهد بود.
جنگ زرگری جدید علیه دمشق با سناریوی تکراری حملات شیمیایی
مهر/تروریست‎های وابسته به گروهک «جیش الاسلام» مستقر در «دوما» واقع در غوطه شرقی، بامداد یکشنبه با هدف فرار از شکست در این شهر، اقدام به حمله شیمیایی کردند، اما برخی رسانه‌‏های غربی و عربی دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله شیمیایی جدید متهم کرده‌اند. در این حمله شیمیایی بیش از ۱۰۰نفر از اهالی دوما که اغلب آنها زن و کودک هستند، کشته شده‎اند.این حمله شیمیایی پس از پیشروی قابل ملاحظه نیروهای ارتش سوریه در دوما و غوطه شرقی دمشق و شکسته شدن خطوط دفاعی گروهک «جیش الاسلام» صورت گرفته است.
آمریکا می خواهد به عنوان نیروی ضد ایران در سوریه باقی بماند
مهر/سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت آمریکا قصد دارد نظامیان خود را به عنوان نیرویی علیه ایران در شرق سوریه ‌نگه دارد و نبرد با داعش به هدف ثانویه آنها تبدیل شده است.«ابراهیم کالین» طی یادداشتی در روزنامه «دیلی صباح» نوشت: دولت آمریکا می‌گوید نابود کردن داعش هدف اصلی آنها در سوریه است اما این امر با گذشت زمان معانی مختلفی به خود گرفته است.وی افزود: هدف از نبرد با داعش به مقابله با ایران و روسیه در سوریه تبدیل شده است.
دومین بیانیه اتحادیه اروپا درباره خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی
مهر/ سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت دست کم ۹ فلسطینی از جمله یک خبرنگار منجر شد، اعلام کرد که این مساله پرسش‌های جدی درباره متناسب بودن کاربرد قوه قهریه ایجاد می کند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه ضمن ابراز اندوه از دست رفتن جان انسان‌ها خواستار اجازه برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های خارج از غزه شده و افزود: اتحادیه اروپا درخواست قبلی خود برای نهایت خویشتنداری را مورد تاکید دوباره قرار می دهد، اکنون اولویت باید خودداری از تشدید تنش‌ها و از دست رفتن جان انسان‌ها باشد.
فرانسه تروریستها را به ارتکاب جنایت تشویق می کند
مهر/در شرایطی که حمایت فرانسه از «نیروهای دموکراتیک سوریه» به اختلافات و جدالهای دیپلماتیک میان مقامات آنکارا و پاریس دامن زده است، «رجب طیب اردوغان» دولت فرانسه را متهم ساخت که با «پذیرایی از تروریستها» در کاخ الیزه، آنها را در ارتکاب به جنایت تشویق می کند.وی افزود: تا زمانی که غرب این تروریستها را می پروراند، بی اعتبارتر خواهید شد».
 آمریکا درحال تشکیل ارتشی بزرگ در شمال سوریه است
ایرنا/ نماینده نیروهای کرد سوری در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد آمریکاییها در حال تشکیل یک ارتش مسلح در شمال سوریه هستند که ۷۰ درصد نیروهای آن را کردها تشکیل می دهند. ‘فتح الله حسینی’ با اعلام این مطلب به رسانه‌ها گفت: پنتاگون سرگرم ایجاد ارتشی بزرگ و مسلح در شمال سوریه است تا تمامی شهرهای تحت کنترل نیروهای کردی را در کنترل خود داشته باشد.
هیچ مشکلی با فعالیت احزاب و گروه‌ها نداریم
ایرنا/وزیر کشور با بیان اینکه در سال ۹۶ شاهد وحدت، انسجام، وفاق وافزایش فعالیت‌های سیاسی بوده ایم، تصریح کرد: هیچ مشکلی با فعالیت‌های سیاسی احزاب و گروه‌ها نداشته و نداریم .رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر اینکه استانداران و فرمانداران اجرای برنامه‌های دولت را از تمامی دستگاه‌ها به طور جدی پیگیری کنند، گفت: باید نسبت به افزایش رضایتمندی مردم، در چارچوب وظایفمان تلاش کنیم و همه ما باید تحقق اجرای برنامه‌های دولت را از تمامی دستگاه‌ها به طور جدی پیگیری کنیم.
دهها مزدور سعودی در یمن به هلاکت رسیدند
ایرنا/رزمندگان یمنی طی عملیاتی در نزدیکی شهر میدی یمن با اجرای عملیات کمین به مزدوران متجاوز سودانی وابسته به آل سعود حمله کردند. دراین عملیات دهها عنصر سودانی مزدور عربستان که در جنگ علیه مردم یمن شرکت دارند، در شمال این کشور به هلاکت رسیدند.
نشریه لیندرو ایتالیا: ایران، بازیگری منطقی است
ایرنا/ نشریه تحلیلی ‘لیندرو’ ایتالیا با اشاره به سیاست‌های ضد ایرانی عربستان و واشنگتن و ورود جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی به کاخ سفید نوشت که جمهوری اسلامی ایران « بازیگری منطقی است و به نفع آمریکا است تا با آن متحد باشد»این نشریه افزود: یقینا در سال‌های اخیر نفوذ ایران در منطقه افزایش یافته است.
ترامپ خواهان قطع روابط کشورهای عربی با ایران است
فارس/برخی منابع در دولت آمریکا فاش کردند که دونالد ترامپ خواهان قطع کامل روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس با ایران است.روزنامه «الرأی» کویت با اعلام این مطلب نوشت: «ترامپ که قرار است بزودی با محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی دیدار کند از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ (فارس) می‌خواهد که روابط خود با ایران را به طور کامل قطع کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *