خبرروز ۱۳۹۷/۰۱/۱۵

  • آیت الله العظمی نوری همدانی: امت اسلام برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شود
  • آیت الله العظمی مکارم شیرازی: موانع در مسیر حمایت از کالای ایرانی برطرف شود
  • با حکم مقام معظم رهبری « حجت الاسلام فلاحتی» به عنوان نماینده ولی فقیه درگیلان منصوب شد
  • رئیس جمهور: جهان باید از خواست مردم سوریه حمایت کند
  • آیت الله اعرافی: حوزه نیازمند روح بسیجی و تحرک سریع است
  • وزیر امور خارجه روسیه: حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

 

** جام جم ۹۷/۱/۱۵
*  حمایت نیروهای مسلح از تولیدات داخلی
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار عیدانه که با حضور ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، معاونین، مسئولین و جمعی از کارکنان ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: زمینه‌ سازی برای حمایت از کالای ایرانی موجب کاهش تورم، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد و نیروهای مسلح با تمام توان و بهره‌گیری از روحیه جهادی، اهتمام لازم را در جهت حمایت از تولیدات داخلی به عمل خواهند آورد.
** همشهری ۹۷/۱/۱۵
*  بازداشت عامل حمله به کارکنان سفارت ایران در آتن
پلیس یونان از دستگیری عامل حمله چند روز پیش به ۲ نفر از کارکنان سفارت ایران در پایتخت این کشور خبر داد. چهارشنبه هفته گذشته یک مرد ناشناس با چاقویی که در دست داشت، به ۲ نفر از کارکنان سفارت ایران در پایتخت یونان حمله و یکی از آنها را مجروح کرد. پلیس یونان بدون ذکر جزئیات بیشتر، گفته که عامل این حمله مردی ۴۷ ساله با تابعیت ایرانی است و پیش از این هم در ۲ نوبت، ورودی سفارت ایران را در آتن به آتش کشیده بود.
*  پایان فروردین؛ مهلت ارسال لایحه جامع انتخابات
قاسم میرزایی نکو، عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه قانون جامع انتخابات گفت: اگر آخرین مهلت مجلس به دولت برای ارائه این لایحه به اتمام برسد، مجلس به طرح‌های خود در این زمینه ورود می‌کند. میرزایی نکو گفته: حدود یک ماه قبل در جلسه‌ای با حضور نماینده‌های وزارت کشور برای آخرین بار فرصت ۲ ماهه‌ای به دولت دادیم تا لایحه قانون جامع انتخابات را به کمیسیون ارائه کند.
** کیهان ۹۷/۱/۱۵
*  کناره‌گیری نجفی قطعی شد؛ گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب شهردار تهران
اعضای شورای شهر در جلسه صبح دیروز این شورا استعفای شهردار تهران را بررسی کردند با اصرار نجفی بر استعفا گمانه‌زنی‌ها درباره سرپرست شهرداری تهران آغاز شد و اسامی متعددی از سوی رسانه‌ها مطرح گردید ولی در جلسه قبل از ظهر دیروز شورای شهر تهران در این مورد رای‌گیری نشد.
*  ایران، عراق یا افغانستان نیست در جنگ احتمالی هزاران آمریکایی کشته می‌شوند
یک روزنامه مطرح آمریکایی نوشته درصورت حمله به ایران، این کشور از روش جنگ نامتقارن استفاده می‎کند که در نتیجه آن هزاران آمریکایی کشته خواهند شد.
روزنامه هافینگتون پست درباره پیامدهای غیر قابل تحمل جنگ ایران و آمریکا و شکست سخت واشنگتن هشدار داد. در این یادداشت آمده است: «جنگ با ایران به هیچ عنوان شبیه تهاجم فاجعه بار به عراق نخواهد بود. این جنگ، بسیار بسیار سخت‌تر خواهد بود. این پایگاه آمریکایی در نهایت می‌نویسد بهترین راه برای پیروزی ترامپ در جنگ احتمالی با ایران این است که جنگی را آغاز نکند.
** شرق ۹۷/۱/۱۵
*  امضای بالغ بر ۶ میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های ایرانی
وزیر نفت، ارتقای کیفیت و توجه به قیمت رقابتی را از‌جمله راهکارهای عملی حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: ترغیب و تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی نیازمند توجه به این دو اصل است. بیژن زنگنه با بیان اینکه امسال بالغ بر شش میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود، ادامه داد: فهرستی از کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب ایرانی ضمیمه اسناد مناقصه و قراردادها خواهد شد که شرکت‌های برنده مناقصه‌ها، ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفتی از داخل هستند.
** ایران ۹۷/۱/۱۵
*  جهان باید از خواست مردم سوریه حمایت کند
رئیس جمهوری کشورمان پیش از عزیمت به آنکارا تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه موضوع سوریه باید از طریق گفت‌وگوهای فراگیر، عادلانه و آزاد و در چارچوب خواست مردم این کشور حل و فصل شود، گفت: «آینده سوریه به مردم این کشور تعلق دارد و جامعه جهانی باید خواست مردم سوریه را مورد حمایت قرار داده و تقویت کند.» حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه موضوع مورد بحث در نشست سه‌جانبه سوریه روندی است که برای آینده این کشور وجود دارد، به تداوم تفرقه‌های قومی و نژادی و دخالت خارجی در سوریه اشاره کرد و گفت: «متأسفانه هنوز قدرت‌هایی در حال تقویت تروریست‌ها هستند و نیروهای امریکایی هم که به دنبال عدم استقرار کامل دولت سوریه در همه مناطق این کشور و حتی تجزیه سوریه هستند، همچنان در بخشی از مناطق شرقی حضور دارند.»
*  توافق قریب‌الوقوع برای ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا
مشاور رئیس‌ جمهوری روسیه از نهایی شدن مذاکرات برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رهبری روسیه و ایران، خبر داد. یوری یوشاکوف گفت: «برنامه این است که این توافقنامه طی چند ماه آینده امضا شود.» این در حالی است که گزارش‌های اولیه از امضای قرارداد منطقه آزاد تجاری با ایران تا پایان ماه مه پس از سه سال مذاکره خبر می‌دهد. این اتحادیه با هدف اطمینان بخشیدن به انتقال آزاد کالا، خدمات، سرمایه و کارگر میان کشورهای عضو ایجاد شده است.
** جمهوری اسلامی ۹۷/۱/۱۵
*  اجلاس وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در باکو برگزار می‌شود
اجلاس میاندوره‌ای وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، با حضور دکتر محمدجواد ظریف پنجشنبه و جمعه این هفته در باکو برگزار می‌شود.
اجلاس جنبش عدم تعهد با موضوع ترویج صلح و امنیت بین‌المللی روزهای پنجم و ششم آوریل – ۱۶ و ۱۷ فروردین- در باکو برگزار خواهد شد.
*  جامعه یمن در حال مرگ تدریجی است
مدیر منطقه‌‌ای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای خاورنزدیک و میانه، گفت جامعه یمن به دلیل قحطی عمومی و داروی کم در حال مرگ تدریجی است.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خبرنامه خود آورده است: زنجیره غذا، سیستم مراقبت درمانی، سیستم آموزش، سیستم آب و فاضلاب در یمن فروپاشیده است و بیماری، سوءتغذیه، مرگ و میر غیرنظامیان نیز در حال گسترش است.
** وطن امروز ۹۷/۱/۱۵
*  امت اسلام برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شود
آ‌یت‌الله العظمی نوری‌همدانی جنایـات اخیــر رژیــم صهیونیستی در کشتـار فلسطینیان و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم و تأکید کرد: سازمان ملل به یک سازمان بی‌خاصیت تبدیل شده است. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمانان است و یک رژیم نامشروع و غاصب آن را غصب کرده است، اظهار داشت: مسلمانان و ملت‌‌های آزادیخواه باید با وحدت و همبستگی به مردم فلسطین کمک کنند و تا نابودی این رژیم نامشروع حرکت خود را ادامه دهند. وی با انتقاد از سکوت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مدعی حقوق‌بشر ادامه داد: البته ما از سازمان ملل متحد توقعی نداریم چون با پول میلیارد دلاری عربستان و استکبار اداره می‌شود.
*  گفت‌وگوی ترامپ و سلمان درباره ایران
رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه سعودی در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره مسائل مختلف منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند. دونالد ترامپ و سلمان بن‌عبدالعزیز در این گفت‌وگوی تلفنی ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات منطقه متهم و بر ضرورت مقابله با آن تهدید کرده‌اند. سلمان همچنین از مواضع محکم واشنگتن برابر تحرکات حوثی‌ها (انصارالله یمن) تقدیر کرده است. ترامپ نیز سفر اخیر ولیعهد سعودی به ایالات متحده را نشان‌دهنده روابط متمایز میان واشنگتن و ریاض دانست.
** جوان ۹۷/۱/۱۵
*  نسخه‌های خارجی برای منطقه پذیرفته نیست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد: نسخه‌های امنیتی که خارج از منطقه تجویز می‌شوند، قابل تحقق و پذیرش نیست و باید هر نسخه‌ای برای امنیت منطقه در خود منطقه پیچیده شود.
سرتیپ امیر حاتمی در بدو ورود به روسیه برای شرکت در نشست امنیتی مسکو که در سطح بین المللی برگزار می‌شود، افزود: نسخه‌هایی که خارج از منطقه تجویز می‌شود، به دلیل عدم شناخت ماهیت ارگان‌های منطقه و همین طور عدم تطبیق با منافع ملت‌های منطقه غیرقابل تحقق است.
*  یمن شاهد بزرگ‌ترین فاجعه‌ انسانی است
دبیرکل سازمان ملل خواستار راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ یمن شد و از طرف‌های درگیر خواست تا با فرستاده ویژه سازمان ملل همکاری کنند. «آنتونیو گوترش‌» در نشست کشورهای کمک‌کننده به یمن در ژنو اعلام کرد که یمن با بزرگ‌ترین فاجعه انسانی روبه‌رو است و بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم این کشور نیازمند کمک‌های فوری هستند. گوترش علاوه بر این خواستار بازگشایی فرودگاه‌‌‌‌ها و بنادر یمن و به خصوص فرودگاه صنعا برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه، دارو و تجهیزات به مردم نیازمند این کشور شد.
** آفتاب یزد ۹۷/۱/۱۵
*  مهلت اعتراض خاوری به پایان رسید
غلام‌حسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران پرونده محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی را تشریح و عنوان کرد: حکم این پرونده قبلا صادر شده و مهلت اعتراض هم به پایان رسیده است.
اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه خاوری خارج از کشور است اعتراضی نسبت به واخواهی این حکم واصل نشده و دراین مرحله پرونده برای اقدامات اجرایی به دادسرا ارسال شده است.
*  خطرات شدیدی آینده کشور را تهدید می‌کند
سید مصطفی هاشمی‌طبا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار کرد: من فکر می‌کنم اولویت‌های کشور را به نوعی دیگری باید نگریست چون خطرات شدیدی آینده کشور را تهدید می‌کند از قبیل آنکه ایران دارد ماهیت سرزمینی و وجودی خودش را از دست می‌دهد. شخص آقای رئیس جمهور بحث بودجه مملکت و سرمایه‌گذاری خارجی را باید پیگیرانه و مجدانه دنبال کند.
** رسالت ۹۷/۱/۱۵
*  ۱۹ فروردین؛ اولین جلسه علنی مجلس در سال ۹۷
اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به زمان برگزاری اولین جلسه علنی مجلس در سال جاری اظهار داشت: اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، در روز یک‌شنبه، ۱۹ فروردین برگزار می‌شود.وی افزود: مجلس در اولین جلسه علنی در سال ۹۷، دستورکار خاص و ویژه‌ای ندارد و طبق روال، دستورکارهای عادی در برنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
*  قاچاقچیان دانه درشت ، حاشیه امن سیاسی دارند
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد شدید از عدم برخورد با دانه درشت‌های قاچاق، معتقد است تا کنون کسی نتوانسته با دانه درشت‌های جریان قاچاق کالا مقابله کند.حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی» گفت: شعار سال ۹۷ نشان می‌دهد که موضوع اقتصاد همچنان دغدغه رهبرمعظم انقلاب است و ایشان از وضع اقتصادی موجود رضایت ندارند.
** مردم سالاری ۹۷/۱/۱۵
*  تمهیدات جدی جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق
استاندار تهران از تمهیدات استانداری جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به استان و تحقق شعار سال خیلی جدی‌تر از قبل خبر داد. محمد حسین مقیمی با اشاره به نام گذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری به بیان برنامه‌های مجموعه استانداری تهران برای تحقق این شعار پرداخت و اظهار کرد:‌استانداری به عنوان نهاد هماهنگ کننده دستگاه‌های اجرایی تلاش خواهد کرد دستگاه‌های دولتی استان را در جهت حمایت و کمک به بخش خصوصی و تولید کنندگان تشویق نماید.
*  تاکید بر همگرایی ایران و روسیه با ترکیه
مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه در خصوص برگزاری همزمان اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا و اجلاس امنیتی مسکو با حضور وزیر دفاع ایران گفت: برگزاری همزمان اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا و اجلاس امنیتی مسکو می‌تواند نتایج موثری را برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه داشته باشد.
** آرمان ۹۷/۱/۱۵
*  تهران برنده میدان خروج آمریکا از برجام
دنیس راس مشاور امنیت ملی چندین دولت جمهوریخواه و دموکرات آمریکا نوشت: اگر ترامپ از توافق هسته‌ای ایران خارج شود، اروپایی‌ها به او ملحق نخواهند شد و تهران برنده میدان خواهد بود و پی خواهد برد که آمریکا تنها و منزوی است و هیچ فشار موثری برای متوقف کردن اقدامات ایران در منطقه وجود نخواهد داشت.
*  حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی و بر خلاف منشور سازمان ملل متحد است. سرگئی لاوروف در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، مبنی بر ترک سوریه در آینده نزدیک از سوی این کشور، این مطلب را بیان کرد. وی گفت: آمریکا نیروهای ویژه و هوایی خود را غیرقانونی به سوریه اعزام کرده است و ائتلاف نظامی تشکیل شده توسط این کشور نیز غیرقانونی است.
** آفرینش ۹۷/۱/۱۵
*  لازمه حل مشکلات کشور، انسجام داخلی ووفاق ملی است
معاون اول رییس جمهور با برخی وزرا، معاونین رییس جمهور، مدیران و مسئولین کشور دیدار کرد. اسحاق جهانگیری در این دیدارهای نوروزی که برگزار شد، با تبریک سال جدید، انسجام داخلی و وفاق ملی را لازمه حل مشکلات کشور برشمرد و گفت: کشور از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و اگر انسجام داخلی و تفاهم بر سر مسائل وجود داشته باشد، چالش های پیش رو قابل حل خواهد بود. معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت تلاش جدی تر و عزم راسخ برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: باید در سال جاری تلاش خود را دوچندان کنیم تا مشکلات معیشتی مردم و دغدغه های موجود را مرتفع سازیم.
*  خروج اولین گروه از اعضای “جیش الاسلام” از غوطه شرقی
بعد از توافق میان روسیه و گروه تروریستی جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق، بیش از هزار تن از اعضای این گروه و خانواده‌هایشان دوما در غوطه شرقی را ترک کردند.
منابع سوری اعلام کردند که ۲۲ اتوبوس با نظارت هلال احمر سوریه ۱۱۳۰ تن از اعضای جیش الاسلام و خانواده‌هایشان را از شهر دوما در غوطه شرقی دمشق خارج کردند. این تعداد جزو ۴۰۰۰ تروریستی هستند که قرار است دوما را ترک کنند.
** قدس ۹۷/۱/۱۵
*  ادعای وزیر خارجه بحرین درباره یک بانک ایرانی
وزیر امور خارجه بحرین در ادعایی بی‌اساس یک بانک ایرانی را متهم به حمایت مالی از تروریسم در چند کشور عربی کرد. خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین که به امارات متحده عربی سفر کرده است، ادعا کرد که بانک آینده ایران که در گذشته در منامه نیز فعالیت داشته است، در حمایت مالی از تروریسم در پایتخت‌های کشورهای عربی دست دارد.
*  حوزه نیازمند روح بسیجی و تحرک سریع است
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت در عصر جدید با چالش‌های جدید بسیاری مواجه است.
آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: زمانی که حوزه گسترده می‌شود، کارهای او نیز سخت‌تر می‌شود؛ دنیای جدید سؤالات و تقاضای بیشتری را به حوزه وارد کرده است. رقابت‌ها و دشمنی‌ها در عصر حاضر نیز بیشتر شده است و همه این مباحث کار حوزه را سخت تر کرده است. وی افزود: روح بسیجی و تحرک سریع باید در ستاد مدیریت حوزه وجود داشته باشد؛ یعنی با قناعت و زهد و سرعت لازم باید کارها انجام شود.
** خراسان ۹۷/۱/۱۵
*  شوک یمنی به نفت کش سعودی
ارتش مردمی یمن یک نفت کش سعودی را در دریای سرخ با موشک زمین به دریا هدف قرار داد تا معادلات این جنگ چند ساله وارد فاز جدیدی شود .جنبش انصارا… اعلام کرد که هدف قرار دادن این نفتکش در پاسخ به جنایت بمباران آوارگان یمنی در الحدیده صورت گرفت. به گفته انصارا… این نفتکش سعودی پس از رصد تحرکات شناورهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت. از میزان خسارات احتمالی و سرنوشت نفتکش تالحظه تنظیم خبر اطلاع دقیقی در دست نیست اما العربیه گزارش کرده که این نفتکش خسارات کمی دیده و به راه خود ادامه داده است.
*  گفت‌وگو راه مدیریت چالش‌های ملی و بین‌المللی است
آوایی وزیر دادگستری کشورمان در اجلاس بین المللی عدالت، که با مشارکت ۸۰ کشور در مراکش برگزار شده با بیان این که گفت‌وگو راه مدیریت چالش‌های ملی و بین‌المللی است ،گفت: برجام یکی از نمونه‌های عینی و عملی آن است.
** اعتماد ۹۷/۱/۱۵
*  فیلترینگ تلگرام در کمیته مصادیق مجرمانه مطرح نشد
محمد کاظمی، عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: موضوع فیلترینگ تلگرام هنوز در کمیته مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نشده است و به نظر می‌رسد که نظر نهایی در مورد این موضوع با مجاری و مسوولان بالاتر است.
نایب‌رییس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از آنجا که ریاست کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر‌عهده دادستان کل کشور است، بررسی یا عدم بررسی موضوع در این کمیته باید با پیشنهاد وی انجام شود.
*  خارجی‌ها برای سوریه پیش‌نویس قانون اساسی تهیه نکنند
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به آنکارا برای شرکت در نشست سه جانبه با حضور همتایان ترکیه‌ای و روس خود درباره سوریه گفت: همه باید بپذیریم اولا مشکل سوریه باید از طریق را‌ه‌حل سیاسی حل و فصل شود و ثانیا باید بپذیریم که این راه‌حل سیاسی را مردم سوریه باید ایجاد کنند و وظیفه دولت‌های خارجی و کشورهای دیگر این است که رسیدن به این راه‌حل را تسهیل کنند نه اینکه برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کرده، پیش نویس بدهند یا قانون اساسی یا گروه‌های مذاکره‌کننده را تعیین کنند. اینها وظیفه مردم سوریه است.
** شهروند ۹۷/۱/۱۵
*  افزایش ٣۵‌درصدی پرونده‌های مختومه در‌ سال ٩۶
حجت‌‌‌‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در‌ سال ٩۶ آمار پرونده‌های مختومه رشد چشمگیری داشته و تعداد ١۴۶‌هزار و ۴٠۴ پرونده مختومه شده است، درحالی‌که این آمار در ‌سال ٩۵ به تعداد ١٠٨‌هزار و ۴٢۶ پرونده بوده است که این افزایش نرخ رشد ٣۵‌درصدی در رسیدگی به پرونده‌ها آمار بسیار خوبی است.
*  درخواست مقتدی صدر برای نظارت بین‌المللی بر انتخابات عراق
رهبر جریان صدر عراق بر اهمیت وجود نظارتی بین‌المللی بر انتخابات پارلمانی عراق که قرار است ۱۲مه در سراسر عراق برگزار شود تأکید کرد. مقتدی صدر بارها پیش از این اعلام کرده بود که نسبت به عملکرد کمیساریا اطمینان نداشته و به آن مشکوک است و پیشتر نیز خواستار برگزاری انتخابات با نظارت بین‌المللی به‌ویژه در مناطق آزادشده از چنگال داعش شد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
موانع در مسیر حمایت از کالای ایرانی برطرف شود
فارس/آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با اشاره به شعار حمایت از تولید داخلی گفت: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا مردم اجناس داخلی مصرف کرده و جوانان از بیکاری نجات پیدا کنند و کارخانه‌ها راه‌اندازی شود؛ایشان درادامه گفتند: اندیشمندان باید حلقه‌های زنجیر را بررسی کنند و عوامل مختلف را در نظر بگیرند. فرهنگ‌سازی خوب است ولی به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند و گرفتاری‌های موجود در مسیر را باید حل کنند.
اساتید حوزه با محوریت کتاب باید برای دانش پژوه، انگیزه سازی کنند
رسا/آیت الله علیدوست به مناسبت بازگشایی دروس حوزه بعد از تعطیلات نوروزی، ضمن توصیه هایی تصریح کردند:آنچه در تدریس مهم است، مدیریت استاد است. استاد است که با محوریت کتاب باید برای دانش پژوه، انگیزه سازی کند.استاد باید ایمان به کتاب درسی داشته باشد و آن را به طلبه منتقل کند طلبه‌ای که به کتاب به روش و هدف ایمان داشته باشد، در راه قدم می‌زند و همت می‌گمارد.فراموش نکنید که بزرگان با همین کتب و با وضع موجود خود را به مقصد عالی رساندند و توانستند برای امام زمان (عج) سربازی کنند.
یمنی ها ساخت موشک و سلاح را آغاز کردند
ایرنا/رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: مردم یمن ساخت موشک و تسلیحات را آغاز کردند.صالح صماد افزود: اگر که به سلاح از خارج متکی بودیم تا کنون این پایداری صورت نمی گرفت.وی در ادامه گفت: با همه احترامی که برای خود شخص فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن قائلیم، اما پس از هر دیدار نمایندگان سازمان ملل و فرستادگان این نهاد از صنعا، درگیری ها در جبهه‌های جنگ بالا می‌گیرد.
 اسرائیل بدون قید و شرط به ان پی تی بپیوندد
ایرنا/ اعضای جنبش عدم تعهد در کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد خواستار پیوستن سریع و بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی( ان پی تی) شدند.در این بیانیه که نمایندگی اندونزی به نیابت از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد قرائت کرد، آمده است: اعضای عدم تعهد نگرانی خود را از اجرا نشدن برنامه ایجاد منطقه بدون سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی در خاورمیانه اعلام می‌کنند.
لیبرمن بازهم تهدید به قتل و کشتار کرد
مهر/وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرد که ارتش این رژیم در صورت تداوم راهپیمایی بازگشت در نوارغزه، دست به جنایت دیگری علیه فلسطینیان خواهد زد. لیبرمن گفت که ما قواعد واضحی وضع کرده‌ایم و تصمیمی برای تغییر آن نداریم و هر کسی به مناطق مرزی نزدیک شود، جانش به خطر می‌افتد.
« حجت الاسلام فلاحتی» به عنوان نماینده ولی فقیه درگیلان منصوب شد
حوزه/طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری «حجت الاسلام رسول فلاحتی» به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت منصوب شد و در روزهای آینده نیز مراسم معارفه برگزار می‌شود. گفتنی است پیش از وی حجت‌الاسلام‌والمسلمین زین العابدین قربانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان گیلان بوده است.
 کشته شدن ۸ نظامی آمریکایی در «سوریه»
مهر/ ۸ نظامی آمریکایی به دنبال انفجار یک بمب در جریان عبور تعدادی از خودرو‌های ضد گلوله در جنوب شهر «الشدادی» واقع در حومه استان الحسکه کشته شدند.این دومین باری است که طی یک هفته نظامیان آمریکایی هدف قرار می‌گیرند.پیشتر نیز وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن ۲ نظامی آمریکایی و انگلیسی طی هفته گذشته در شهر منبج واقع در حومه حلب خبر داده و اعلام کرده بود که این نظامیان در یک مأموریت محرمانه بسر می‌بردند.
 گفتگوی تلفنی ظریف با اسماعیل هنیه
فارس/ وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس دفتر سیاسی حماس تلفنی گفتگو کردند.ظریف در این گفتگو، ضمن ابراز همبستگی با مردم فلسطین، بویژه غزه به مناسبت شهادت تعدادی از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی، بر حمایت ایران از مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد.اسماعیل هنیه نیز ضمن قدردانی از سیاست‌های اصولی کشورمان در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین، گزارشی از حادثه روز جمعه را که طی آن بیست نفر از مردم بی دفاع غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و صد‌ها نفر نیز زخمی شدند ارائه کرد.
 واکنش حماس به اظهارات جنجالی ولیعهد سعودی
مهر/یکی از رهبران جنبش حماس در پست توئیتری خود نوشت: هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند با عبارت‌های دو پهلو و امتیاز دهی رضایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌های غاصب را به دست آورد متوهم است.موسی ابومرزوق در ادامه افزود: باید به این افراد متوهم گفت که عزت متعلق به خداوند، رسولش و مؤمنان است.پیشتر نیز دیگر گروه‌های فلسطینی به سخنان ولیعهد عربستان واکنش نشان داده بودند.شایان ذکر است که ولیعهد سعودی در بخشی از مصاحبه خود با آتلانتیک گفت: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند.
 عربستان باید هزینه ماندن آمریکا در سوریه را بپردازد
مهر/رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سعودی‌ها باید هزینه ادامه حضور آمریکا در سوریه را بپردازند.دونالد ترامپ با بیان این ادعا که اولویت نخست آمریکا در سوریه خلاصی از شر داعش است، افزود: به زودی با هماهنگی با عربستان و دیگران تصمیم می‌گیریم.وی در پاسخ به این سوال که آیا نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کنید، گفت: بله می‌خواهم از سوریه خارج شویم و به کشورمان بازگردیم، می‌خواهم کشور خود را بازسازی کنم، هفت تریلیون دلار صرف کردیم، اما هیچ چیزی نگرفتیم.
نگرانی فؤاد معصوم از تکرار سناریوی عفرین در سنجار عراق
مهر/رئیس جمهوری عراق روابط کشورش با عربستان را بسیار عالی توصیف کرد. «فؤاد معصوم» در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ عربستان به اخبار مربوط به احتمال ورود ترکیه به روستای عراقی سنجار واکنش نشان داد و گفت: امیدوار است آنکارا دست به چنین اقدامی نزند.وی همچنین از نزاع سیاسی موجود در کشورش نیز انتقاد کرد و گفت که اتهام دزدی زدن برخی جریان ها به جریان‌های دیگر از جذب سرمایه گذاری در عراق جلوگیری می‌کند.
آمریکا به یمن کمک‌های بیشتری خواهد کرد!
باشگاه خبرنگاران/وزارت امور خارجه آمریکا، بزرگترین کشور حامی رژیم سعودی و جنایاتش در یمن، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد آمریکا به یمن کمک‌های بیشتری خواهد کرد.پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، دولت آمریکا در نشست کمک به یمن که در سطح عالی در ژنو سوئیس برگزار شد، از تقریبا هشتاد و هفت میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی برای مردم یمن خبر داد.
باید از حضور نظامی بلندمدت ایران در سوریه جلوگیری کنیم
باشگاه خبرنگاران/ «چاگای زوریل» یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در اظهار نظری درباره اوضاع منطقه مدعی شد که باید از حضور نظامی بلندمدت ایران در سوریه جلوگیری شود.وی در نشست سالیانه ژرمن مارشال گفت: «هم اکنون، هدف نخست ما جلوگیری از حضور نظامی ایران در سوریه است. اگر آمریکا در سوریه حضور دارد که البته هم دارد و اگر در فرآیند‌های سیاسی آینده این کشور مشارکت می‌کند، پس می‌تواند در آنجا نفوذ هم داشته باشد.»
 تلاش آمریکا برای تغییر حکومت ایران محکوم به شکست است
ایرنا/ شبکه الجزیره، تلاش‌های آمریکا برای تغییر حکومت در ایران را محکوم به شکست دانست و نوشت: ‘دونالد ترامپ’ هیچ گزینه عملی برای جایگزین کردن حکومت ایران ندارد. تارنمای الجزیره با اشاره به اقدامات ضد ایرانی ترامپ نوشت:ترامپ با وجود این اقدامات ضد ایرانی نمی تواند به همین راحتی اقدامی تعیین کننده در رابطه با ایران انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *